Vapaa kuvaus

Aloituksia

150

Kommenttia

2606

1. Mahtaako olla minun entinen maanvaivani, tuhatkaunokki (Bellis perennis),
    joka melkein asettui maate ruohonleikkurin alla ja nousi taas terhakasti pystyyn,
    kun olin ajanut koko nurmikon? Minun tontillani se kukki heti kun tuli lumeen pälvipaikkoja. Sitä oli valkoisena, vaaleanpunaisena ja tummemman punaisena.
  2. En ole sanonut mitään velanotosta, mutta voin kertoa miten Ruotsissa "elvytettiin" taloutta = annettiin kaikenkarvaisille yrittäjille mahdollisuus verorahojen turvin ensinnäkin aloittaa oma yritys. Verovarojen turvin sai moni yksityinen vanhusten hoitopaikka ja moni koulu alkunsa. Henkilökuntaa vähennettiin, lasten ryhmiä suurennettiin voittojen maksimoinnin takia.
    Veroja ei kuitenkaan maksettu ollenkaan vaan voitot vietiin vippaskonstien avulla veroparatiiseihin. Hyvinvointivaltion romutus oli tosiasia ja eteni suunnitelmien mukaan.

Oli tosi törkeitä esimerkkejä yksityisyritteliäisyydestä. Esim. työttömät
    pakotettiin osallistumaan ns. "puuhasteluun", kunhan puuha vaan olisi sellaista ettei se johtaisi mihinkään työhön. Yrityksille, joka näitä puuhastelufirmoja avasivat, saivat 5000 kr/henkilö kuukaudessa. Puuhastelussa saatettiin maalata aivan uusia huonekaluja uudelleen ym. yhtä puuduttavaa ja älytöntä. Tällaisia yrityksiä avasi moni rikollinen, joitten taustatietoja ei tutkittu ollenkaan, makseltiin vaan auliisti veropussista
    annettujen henkilömäärien mukaan. Listoissa saattoi olla nimiä joita ei todellisuudessa ollutkaan.
    Huomautan että en ole näitä juttuja keksinyt, vaan tosiasioita ovat penkoneet toimittajat ja eri yhteiskuntaohjelmissa tv:ssä on kansa saanut tietää näistä "elvytystoimista".

Niille, joilla oli jo töitä ja elämän perusasiat kunnossa, annettiin työvero-vähennystä 4 kertaa. Viidettä kertaa suunniteltiin, mutta ei ehditty vaalihäviön takia. Näin haluttiin taata äänien keräily, mikä ei kuitenkaan johtanut voittoon, koska moni työssäkäyväkin huomasi asian luonnottomuuden, olkoonkin että itse sillä hankkivat.

Jos nyt oletetaan että Ruotsin mallia seurataan, niin on aivan varmaa että köyhät ovat edelleenkin kyykyssä ja joilla jo asiat on mallillaan, saavat hymyillä tyytyväisinä.
  3. Kiitos Makeriina valistuksesta! Jännä havaita, miten eksoottinen otus "mamu" on
    Suomessa, varsinkin jos on hoitanut maahanmuuttajana itsensä ja asiansa niin hyvin, että on kelpuutettu edustamaan kantaväestöä! Täällä naapurimaassa
    ollaan totuttu siirtolaisiin niin hyvin että meitä suomalaisiakaan ei enää pidetä samassa asemassa kuin joskus 60-luvulla, jolloin kaikki suomalaissiirtolaiset saatettiin leimata jos joku suomalainen oli tyrinyt.