Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
150
Kommenttia
2606
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi aavistaa että kaupunginosasta tulee uusi China Town, oikea matkailukohde ja sopivasti Öölantiin johtavan sillan läheisyydessä vetää turistijoukkoja syömään kiinalaisravintoloihin ja tekemään ostoksia jossakin niistä tuhannessa kiinalaisyrityksessä.
23.08.2006 15:23
kulukukissa, mitteepä siihen ossoot sannoo?
23.08.2006 10:13
Jo nyt on niin tarkkoja satelliittikuvia netillä että aivan hämmästyttää.
Katselin kerran veljentyttäreni puhelinnumeroa ja osoitetta Tukholman alueella nettihaun välityksellä.
Mahdollisuutena oli nähdä, ei vaan tavallista katukarttaa, vaan myöskin satelliittikuva alueesta.
Kun zoomasin kuvaa tarpeeksi, niin voi nähdä heidän talonsa ja jopa autonkin talon edessä!
Joten kaipa tekniikka kehittyy niin että voi saada liikkuvia satelliittikuvia ja mahdolliset uhkaavat vaarat näkyvät kuvissa.
23.08.2006 10:08
Muuten: sullahan iso eläke on! Ei täällä Ruotsissa tuommoisia lukemia tavalliset eläkeläiset näe!
Silti tässä suunnitellaan kuinka voisi roposia säästää että voi tuollaisen aparaatin hankkia.
Kompassiin ja karttaan en enää uskalla luottaa kun alkaa dementia vaivata.
Siispä: pullamössö pois ja TV helkattiin, se on 1. etappi uuden opastajan hankkimiseksi.
Alan jo unelmoida uudesta ajasta kun minulla on tuollainen opastaja joka taskustani huutelee sieni- tai marjametsässä: "Edessäsi on männikkö, käänny vasemmalle toisen männyn kohdalta ja seuraa polkua..." Jos yritän oikaista jo ensimmäisen männyn jälkeen niin taskusta kuuluu: "Klonk, klonk, palaa takaisin ja käänny vasemmalle SEN TOISEN männyn kohdalla!!"
23.08.2006 09:26
että olin ehtinyt lukea ruotsia koulussa ennenkuin muutin Ruotsiin!
Ihme ja kumma, päähäni on mahtunut suomen, savon ja ruotsin lisäksi vielä viisi muutakin kieltä.
23.08.2006 01:45
Täälläkö nämä iäkkäämmät lajitoverini suunnittelevat, jos nyt ei ihan vallankumousta, niin jotakin muuten hyvin dekatenttia tempausta! :)))
Kannatan ajatusta!
23.08.2006 01:02
Onko sinulla paljas päälaki? Jospa se yökiitäjä hakee sopivaa lentokenttää? ;))
Minulla on olohuoneessa sellainen musta monihaarainen kattolamppu. Sen ympärillä saattaa illalla lentää pieni ötökkä, ympäri, ympäri, ympäri--- loputtomiin. Eiköhän lie pää pyörällä
kun on parikin tuntia lentänyt kuin F1-radalla!
22.08.2006 22:13
Meitä oli aika iso seurue, jonka piti lähteä joulukuussa SriLankalle, mutta nyt on matkat sinne jumissa rauhattomuuksien takia.
22.08.2006 20:50
maksa Suomessakaan, kun täällä on kruunuissa hinta 2.500-7.500 kr? (n. 270-815 €)
22.08.2006 20:40
Äkkiä jäsenet jäykistyvät!
Minäkin aloitan aina jalkaterien voimistelulla ennenkuin nousen sängystä ylös aamulla.
Muuten kävelen kuin sahapukki ensimmäiset 10 minuuttia ennenkuin jäsenet ovat notkistuneet vähän.
Sitten vaan lenkille, vaikka pienellekin.
22.08.2006 19:01
Katselin netiltä hintoja ja täällä ne ovat 2.500-7.500 kruunun välillä. Nuo kalleimmat ovat malleja joita voi käyttää sekä maalla että merellä. En tiedä mitä muita hienouksia noissa kalliimmissa malleissa on verrattuna halvempiin.
Pojallani on malli joka ohjailee ruotsiksi, karttaa voi tietenkin seurata näytöltä, jolta näkee tarkan sijainnin missä ollaan menosssa.
Ääni sanoo selvästi esim. kun ollaan tulossa liikenneympyrään: "Liikenneympyrä 100 m:n päässä, aja ympyrään ja poistu kolmannesta oikealle..." Ajoimme tahallaan väärin ja heti opas ilmoitti hätäisellä "klonk-klonkilla" ja neuvoi kuinka on ajettava :)
22.08.2006 18:54
tuli suihkukaivo kun lapset olivat keksineet pistellä siihen reikiä parsinneulalla!
Sänky vietiin nopeasti kaatopaikalle.
Itse olen nukkunut pari yötä vesisängyssä ja nukuin hyvin.
22.08.2006 16:38
Kirjoitat:
"Etpä tunnu paljon tietävän firmasta.
Mitä dokumentteja sinulla on noususta?
Minulle luvut näyttävät hieman erilaisilta.
Sehän toimii yli kahdessakymmenessä maassa"
Mitä minun pitäisi tietää tästä firmasta sen enempää kuin tietoa löytyy kenelle tahansa kiinnostuneelle täältä netiltä?
Tämä firma toimii tälläkin hetkellä ainakin kahdessakymmenessä eri maassa. Muuta en ole väittänytkään. Mainitsin vaan että firma on kaikissa pohjoismaissa. OK?
Eniron tulokset esitellään julkisuudessakin 4 kertaa vuodessa. Vuositaseen voit tilata aivan ilmaiseksi Enirolta. Jos luvut näyttävät sinusta erilaisilta niin eihän se ole minun päänsärkyni.
Näin kirjoittaa Dagens Industri kun tämän vuoden 1. neljänneksen raportti tuli julkisuuteen:
"Glädjepiller från Eniro
2006-07-20: Mikael Vilenius
Katalogföretaget Eniro presenterade en rapport utan besvikelser men med flera mindre glädjeämnen. Ett var nettoresultatet på 345 miljoner kronor som var 19 procent bättre än väntat.
Ju längre ned i resultaträkningen siffrorna studeras desto mer överraskar Eniro, med ett ben i krympande tryckta produkter och ett i snabbväxande katalogprodukter på internet. Aktiemarknaden gillade vad den såg och handlade upp aktien rejält. Omsättningen var ungefär som analytikerna enligt SME:s analytikerenkät hade trott och rörelseresultatet i det andra kvartalet var 9 procent bättre. Att nettoresultatet var så pass mycket bättre än väntat berodde på en onormalt låg skattesats på 23 procent i kvartalet. Bolagets finanschef Joachim Jaginder sa vid bolagets telefonkonferens att skatten under andra halvåret kommer att vara något högre men lägre än de 29 procent som Eniro betalade under helåret 2005."
Keskustelu kanssasi on omalta osaltani päättynyt, koska näyttää siltä että olet itse bluffi ja haluat vaan jauhaa riitaa, et keskustella aiheesta asiallisesti.
22.08.2006 15:37
Eniro on ollut Suomessa vasta muutaman vuoden.
Tappiota tuottava toiminta on nousussa.
Eniro on konserni joka toimii kaikissa pohjoismaissa. Tottakai yhtiön tulokset nähdään kokonaisuutena, niin myös osakkeitten arvo.
Eniron vuositulostase on julkinen, joten ei Tukholman pörssi pääse kovin väärää kuvaa antamaan yhtiön osakkeista.
Mitä sitten jos Enirolla on kilpailijoita markkinoilla? Sinunkin naapurisi hankkii ehkä enemmän kuin sinä?
22.08.2006 14:04
aina, kun muistaa ostaa paristoja varastoon.
Lehtiä en kaipaa.
Muutenkaan ei minua enää paljon liikuta, mitä suuressa maailmassa tapahtuu, kun omassa pienessä maailmassanikin tapahtuu niin paljon mielenkiintoista. :))
22.08.2006 11:25
että Wikipedian tietoihin ei ole aina luottamista?
Sinnehän voi kirjoittaa kuka tahansa mistä aiheesta tahansa hyvinkin uskottavalta vaikuttavaa tietoa, joka ei välttämättä mene minkään "suodattimen" läpi ennenkuin joku tarkkasilmäinen lukija tekee ilmoituksen ja tuollainen tieto poistetaan kokonaan.
Wikipedia on organisaatio, jonka tarkoituksena on levittää tätä tietosanakirjaa ilmaiseksi netiltä. Mutta tietojen tarkistamisessa on paljon toivomisen varaa.
22.08.2006 11:17
TV-uutisetkin, joko TV-kanavien tai lehtien kotisivuilta.
22.08.2006 11:04
Aion kokeilla miten tulen toimeen ilman TV:tä.
Uutiset kuulee radiosta ja näkee netiltäkin.
Olen periaatteessa sitä vastaan, että minulle pakotetaan uutta tekniikkaa, jota en ole tilannut, enkä ole valmis siitä vielä maksamaankin.
Olen ollut tyytyväinen näitten kolmen kanavan antimiin, mitä täällä maaseudulla on tarjolla.
Sitäpaitsi ei tuo uusi tekniikka toimi joka paikassa.
Esim. Gotlannissa lopetettiin viime syksynä analogiset TV-lähetykset. Siellä on kyliä, missä ei näe TV:tä digiboksinkaan avulla, vanhalla systeemillä kyllä, jos eivät olisi sammuttaneet sitä mahdollisuutta.
Tuntuu omituiselta että ei ole varauduttu tämäntapaisiin ongelmiin ylimenokauden aikana, vaan kun on annettu päivämäärä niin siitä vaan poikki.
Sanomalehteä minulle ei ole tullut viiteen vuoteen. Kaiken tärkeän voin lukea nettilehtien sivustoilta. Huomasin että lukemattomat sanomalehdet ovat liian kallista roskaa.
22.08.2006 11:02
Jotkut käyttävät sitä paastoa aloittaessaan suolihuuhteluun. Jotkut käyttävät glaubersuolaa.
Kumpi lie tehokkaampaa?
22.08.2006 10:44
siinä tapauksessa korkeatasoisia!
Meinaan, täällähän sinäkin luuhaat kuin mikäkin mainosuhri! :)
Kerropa muuten miten Tukholman pörssi voi vääristellä tietoja?
22.08.2006 10:23
36 / 131