Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
152
Kommenttia
2609
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aion kokeilla miten tulen toimeen ilman TV:tä.
Uutiset kuulee radiosta ja näkee netiltäkin.
Olen periaatteessa sitä vastaan, että minulle pakotetaan uutta tekniikkaa, jota en ole tilannut, enkä ole valmis siitä vielä maksamaankin.
Olen ollut tyytyväinen näitten kolmen kanavan antimiin, mitä täällä maaseudulla on tarjolla.
Sitäpaitsi ei tuo uusi tekniikka toimi joka paikassa.
Esim. Gotlannissa lopetettiin viime syksynä analogiset TV-lähetykset. Siellä on kyliä, missä ei näe TV:tä digiboksinkaan avulla, vanhalla systeemillä kyllä, jos eivät olisi sammuttaneet sitä mahdollisuutta.
Tuntuu omituiselta että ei ole varauduttu tämäntapaisiin ongelmiin ylimenokauden aikana, vaan kun on annettu päivämäärä niin siitä vaan poikki.
Sanomalehteä minulle ei ole tullut viiteen vuoteen. Kaiken tärkeän voin lukea nettilehtien sivustoilta. Huomasin että lukemattomat sanomalehdet ovat liian kallista roskaa.
22.08.2006 11:02
Jotkut käyttävät sitä paastoa aloittaessaan suolihuuhteluun. Jotkut käyttävät glaubersuolaa.
Kumpi lie tehokkaampaa?
22.08.2006 10:44
siinä tapauksessa korkeatasoisia!
Meinaan, täällähän sinäkin luuhaat kuin mikäkin mainosuhri! :)
Kerropa muuten miten Tukholman pörssi voi vääristellä tietoja?
22.08.2006 10:23
että esimerkkitapauksessani on mainosmiehet yleistäneet, että esim. Malmön kaupungin asukkaat
(lähes 300.000) ovat lihavia ja "tarvitsevat" heidän laihdutuslaastariaan, koska ovat lähettäneet mainoksen joka talouteen.
Ei siis ollut kysymys yhdestä lihavasta ihmisestä!
Ei tässä ollut tarkoitus "leimata koko ammattikuntaa" niinkuin otaksut, vaan huomauttaa kuinka meitä hyväuskoisia yritetään jymäyttää ja käyttää heikkoja kohtiamme hyväksi.
Mainoskikoista ja -kampanjoista voisi kertoa vaikka kuinka paljon, aivan tavallisen ostoskeskuksen systemaattisesta asiakasohjailusta, jonka tarkoituksena on vaan saada meidät ostamaan sellaistakin jota emme välttämättä tarvitse.
Mainosmiehen tehtävänä on luoda tuo tarve, josta meillä ei alun perin ollut aavistustakaan että tarvitsimme jotakin esinettä tai tarviketta!
21.08.2006 19:51
on TV:ni hautausmaa.
Siellä ehkä pelastusarmeijalaiset pelastavat sen ja myyvät eteenpäin.
21.08.2006 15:03
Muutama kuukausi sitten toi minunkin poikani sellaisen rakkineen. Mutta joka kerta kun joku termostaatti tai muu sähkölaite meni päälle niin silloin kuva TV:ssä jumittui ja muuttui raidalliseksi. Sitä sai sitten yrittää palauttaa kaukosäätimen avulla ja jos ei sekään auttanut: piuhat pois ja uusi startti!
Ei kärsivällisyyteni riittänyt, jos oli jokin mielenkiintoinen ohjelma menossa ja kuva hävisi ykskaks. Otin toosan irti, kiipesin katolle ja suunnistin antennia ja nyt näen mitä tarvitsee nähdä.
Marraskuun 6. päivänä sammuu TV ja sitten voin heittää sen kaatopaikalle.
21.08.2006 12:43
Jos löydät kartasta Öölanti-nimisen pitkulaisen saaren Ruotsin itärannikolta, niin Kalmari on saarta vastapäätä, suurinpiirtein keskipaikan kohdalla ja kaupungista menee silta saarelle.
21.08.2006 09:42
jos asuu maalla!
On liikkeenharjoittajia, jotka eivät huoli muovikorttia ja käteistä on oltava jos käyn esim. huoltamassa auton.
Aikaisemmin oli postikonttori pienen kyläkaupamme nurkassa ja siellä voi käydä ottamassa käteistä tililtään jos tavitsi.
Sitten posti lakkautettiin ja lähin automaatti on 20 km:n päässä. Joskus on käynyt niin että siellä on automaatti ollut rikki ja on pitänyt ajaa toinen mokoma lisää seuraavaan kaupunkiin rahan perässä.
20.08.2006 22:24
joka on minunkin "idolini" kun näin hänet TV:ssä.
Tämä näkemäni mummo oli/on göteborgilainen, pieni ja siro kuin balettitanssijatar ja pääasia hänelle oli pitää liikuntakykynsä ajan tasalla niin kauan kuin mahdollista.
Hän kertoi käyvänsä säännöllisesti kuntosalilla ja TV-tiimi olikin hänen mukanaan siellä.
Ja kun hän oli sauvakävelyllä niin menossa ei ollut mitään vikaa!
Kunpa saisi vanheta sillä tavalla!
20.08.2006 09:44
Kun kutsun vieraita niin yleensä tarjoan ruokaa ja ilmoitan mihin aikaan olen ajatellut että käymme pöytään.
Ruotsalaiset ja suomalaiset ovat hyvin täsmällisiä ja ovat ajoissa paikalla, mutta sitten on muista kulttuureista tulevia, joille yksi tunti sinne tai tänne ei merkitse mitään
ja se ärsytti ensi alkuun.
Nyt tiedän että jos olen tällaisia ystäviä kutsunut, niin ei kannata odotella ja pyöritellä ruokia ja yrittää pitää lämpimänä heidän takiaan, syökööt sitten tähteitä jos eivät opi pitämään ajoista kiinni. Muut syövät silloin kun on sovittu.
19.08.2006 09:53
tuli vaan mieleen että kaukaisimpia täällä kirjoittelevia on uzma ja kuvittelen hänenkin ruokatottumustensa muuttuneen valtavasti siitä lähtien kun hän on Suomesta muuttanut.
Itse en asu niin kaukana, mutta ympäristötekijät ovat vahvasti vaikuttaneet omiin ruokailutapoihini.
Minulla on perunansyöntikausi keskellä talvea, silloin laitan mielelläni erilaisia paistoksia.
En ole perunan vihaaja, mutta hyvin tulisin toimeen ilman perunaakin!
19.08.2006 09:32
Syötkö usein perunoita?
18.08.2006 21:03
ja taidon olen saanut BBC:n meikkitaiteilijoilta, mutta en viitsi enää ryhtyä sellaiseen puuhaan :D kuin piirtämään kokonaan uutta naamaa.
Täytyy olla jotakin "tärkeätä", joka saa ehostusvaiston heräämään.
Uudesta naamasta tuli mieleeni eräs työmatka Suomeen, kun satamasta tullessa poikkesin sisareni työpaikalle meikit päällä ja hän ei tuntenut minua!! Esitteli itsensä ja niin tein minäkin :D Siinä hän sitten tunsi äänestä ja alkoi päivitellä että hän luuli minua joksikin agentiksi, joka oli taas häntä häiritsemässä!
18.08.2006 21:01
siinä suhteessa, että olen vaan pessyt kasvoni ja 60 täytettyäni rupesin käyttämään tavallista N---an kosteusvoidetta. Siinä kaikki.
En ole koskaan käyttänyt raskaita meikkejä, värivoiteita tai puuteria.
Ehkä ihon kuntoon vaikuttaa myös se etten ole koskaan tupakoinut, muutenkin olen elänyt suht. koht. "kiltisti", nukkunut hyvin ja riittävästi.
Mutta on ollut aikoja, jolloin stressi ja muuten huono olo ovat näkyneet heti ulospäin.
18.08.2006 18:02
annankin pullien olla jäässä :D
18.08.2006 17:51
kun on asunut kauan pois koti-Suomesta.
Kaupungissa asuessa olin mukana kansainvälisessä naisyhdistyksessä, missä meitä oli monesta kymmenestä eri maasta.
Laitoimme vuorotellen omien kotimaittemme ruokia ja vaihdoimme reseptejä.
Luultavasti Suomessa syödään kaikista eniten perunaa täällä Pohjolassa, niin ainakin väitettiin näissä kokouksissa.
Ex-mieheni äitipuoli oli indoneesialainen ja sain tottua vahvasti maustettuihin ruokiin ja perunan käyttö on jäänyt minimiin.
Kysytäänpä uzmalta, syökö hän joka päivä perunaa siellä Pakistanissa asuessaan?
18.08.2006 15:12
mutta ikä alkaa tehdä tehtävänsä, kaikki epätavallinen tehtävä tuntuu niin vaikealta.
Vielä 70-luvun loppupuolella olin talomme rakentamisessa mukana joka vaiheessa.
Kun mieheni sanoi ettemme osaa tai pysty jotakin tekemään niin sanoin ettei sitä tiedä ennenkuin on kokeillut. Ja paljon pystyttiin itse tekemään.
Tapetoin kaikki huoneet itse, laitoin kokolattiamatot (ehdottomat 70-luvulla!), kaakeloin keittiössä ja vessoissa, olin laittamassa kattotiiliä paikoilleen...
30 vuotta sitten ei olisi tullut mieleenkään miettiä "aviomiespalvelun" etuja, ennenkuin olisin yrittänyt itse!
Joulupukki tuo aina lisää työkaluja ;)
Hohtimet olivat pitkän aikaa hukassa, mutta löytyivät kun poika oli tehnyt asunnollaan suursiivousta.
18.08.2006 15:03
ihan ilman varamiehen tai pojan apua! :)
Koneellinen ruuvimeisseli = skruvdragare (mitähän mahtaa olla suomeksi, sellaisia ei oltu vielä keksitty 60-luvulla...) oli hyvänä apuna.
18.08.2006 14:00
on minullakin ollut omasta pojastani, joka on tehnyt paljon remonttitöitä tässä talossa.
Ja joka kerta kun hän luonani käy, niin on jotakin ruuvaamista ja rassaamista, tietokoneen päivittämistä ym.
Mutta en halua, että hän alkaa yhdistää vierailut luonani raakaan työntekoon, vaan että saamme jutella ja olla yhdessä muissa merkeissä kuin että olisimme aina korjailemassa jotakin nurkkaa.
Miesystäväni taas tekee remonttia ihmisten parissa, eikä ymmärrä näitten taloremonttien päälle mitään ja muutenkaan en haluaisi hukata kallisarvoista yhteistä aikaamme näihin arkisiin asioihin.
Sen takia olisi tuollainen "vuokramies" hyvä olla olemassa!
18.08.2006 12:26
edes kuullut sanaa pullamössö, mutta pullat kyllä tekevät kauppansa.
Jos viitsin enää leipoa pullia niin ne ovat pelkästään häntä varten pakasteessa, josta saa ottaa mukaansa mielitekonsa mukaan täällä käydessään.
18.08.2006 11:28
37 / 131