Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
153
Kommenttia
2635
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
molemmilla jaloilla vuoron perään :))
29.07.2006 18:06
niin pian kun pistämme päämme asunnosta ulos!
Tuskin Suomessa on sellaista mega-julkkista että sen takia kannattaisi henkilöllisyyttään peitellä. Syyt voivat olla aivan muut.
Seuraava viestin kirjoittaja arvelee että jos laittaa kuvansa galleriaan, se voi olla seuranhakutarkoituksessa!? Useimmilla meistä on varmaankin jo seuraa.
Mutta voihan se olla niinkin että jotkut laittavat kuvansa löytääkseen seuraa.
Minusta tuntuu kuitenkin että täällä ikäihmisten palstoilla olemme jo niin tuttuja toistemme kanssa että kaipaamme kasvoja sanojen taakse.
29.07.2006 16:38
Minulla on tällä hetkellä galleriassa kuva harmaahiuksisesta MdK:sta, mutta on siellä ollut sellainenkin kuva kun hiukset on raidoilla vaalennettu ihan blondiiniksi.
Niin on varmaan tehty Pääskynkin hiusten kanssa.
Hän ehkä on vaaleatukkainen alunperin, mutta sitten on toisessa kuvassa saanut tumman sävytyksen tai päinvastoin.
Kyllä hänet kuvista tuntee.
29.07.2006 16:29
Olin juuri mennyt naimisiin mieheni kanssa; hän oli asunut Ruotsissa missä sinuttelu oli jo yleinen tapa.
Eräänä iltana menimme ottamaan mittoja tulevan asuntomme ikkunoista. Vuokraisäntämme tuli sinne ja mieheni sinutteli häntä!!! Sain chokin ja sanoin että nyt mentiin. Mieheni oli aivan ihmeissään kun aloin motkottaa että kuinka sinä kehtaatkin sinutella vanhaa ihmistä!
Hän ei ollenkaan ymmärtänyt että Suomessa TEHTIIN SINUNKAUPAT :DD kun oltiin riittävän tuttuja ja että oikeastaan vanhemmat ihmiset ehdottivat sitä jos tilanne tuntui oikealta.
Kun tulimme vanhempieni luokse, niin mieheni muisti että oli sinutellut vanhempiani ja pyysi nyt anteeksi että oli sinutellut heitä, mutta vanhempani vaan nauroivat ja sanoivat ettei ole niin nokon nuukaa heidän kohdallaan sinutellaanko vai teitelläänkö heitä.
29.07.2006 16:21
Hei pitkästä aikaa!
Tuntuu että ympärillä olevan maailman vauhti kiihtyy tai sitten oma vauhtini hidastuu! Uskomatonta että heinäkuu on kohta loppu.
Tänä kesänä on ollut niin paljon vieraita että nyt en enää jaksa... Sähköpostissa on vastaamattomia viestejä, että tulijoita olisi kyllä vielä.
Kaikki ystävät ja tutut ja sukulaiset tietävät, missä "paratiisissa" asun täällä järven rannalla ja mikäs sen mukavampaa, varsinkin jos on lapsia mukana, kuin tulla veden äärelle lomailemaan tällaisilla helteillä.
Hauskin tapaaminen kesän aikana oli tavata serkku, jota en ole tavannut 28 vuoteen! Silloin 19-vuotias tytönhuitukka, nyt keski-ikäinen 3 lapsen äiti.
Kesä on ollut ihana! Joka ikinen aamu heti herättyä aamu-uinnille ja sen jälkeen on ollut valmis päivän koitoksiin :)
Vieraat on vieneet aikaa ja meiliystävät ovat saaneet odottaa postia, mutta kyllä minä tästä kohta virkistyn... :)
Hyvää kesän loppua ja syksyn alkua pirttiläisille!
P.S. Oletteko muuten kuulleet sirkkojen sirityksen mikä enteilee syksyn tuloa?
29.07.2006 15:35
taidat olla jos vaimoasi mollaat takanpäin etkä ole eronnut, vaikka vaimo valitti että telttakankaaseen tuuli! :DDD
29.07.2006 15:06
joskus aikoinaan kun ajelin uudella Mersulla niin alkoi Mersujen omistajat nostaa räpylää samalla kylällä, vaikka eivät aikaisemmin olleet huomanneet kun ajelin Volvolla tai Saabilla :DD
Nyt ajelen huomattavasti vaatimattomammalla merkillä (Honda Accordilla) eikä saman merkin omistajat huomaa, naapurit ja tuttavat kylläkin.
29.07.2006 15:03
Entisessä 17" näytössä ei ollut muuta vikaa kuin että se oli tilaa vievä ja painava.
Litteitten näyttöjen hinta on laskenut rajusti.
Acerin 17" maksoi 1.990 SEK. 19" 2.500-3000 SEK (1.400-2.100 mummon markkaa).
Minulla on myös vanha läppäri ja eron näihin uusiin näyttöihin huomaa mm katselukulmasta, joissa vanhoihin näyttöihin verrattuna on paljon eroa. Tässä uudessa se on 170 astetta. Läppärissä saan kääntää näyttöä niin että se tulee sopivaan katselukulmaan.
29.07.2006 13:17
Harvalle täällä palstoilla hattua nostetaan, joten ota titteli vastaan ylpeänä ja hymyillen!
Patriarkat ovat hiukan lempeämpiä tänään kuin silloin joskus kauan sitten, joten ei kannata nimitystä kavahtaa.
P.S
Isääni sanottiin ajatollahiksi :D
29.07.2006 09:52
Mieleeni on jäänyt v 1949 kun äiti ja isä lähtivät Turkuun kuninkuusajoihin. Se oli olevinaan niin tärkeä tapahtuma että Savosta saakka piti lähteä sellainen matka tekemään.
Äiti ei raveista paljon piitannut, hän oli keräillyt puitten lehtiä, sellaisten joita ei meillä päin kasvanut, ja toi meille lapsille nähtäväksi; saarni, jalava, vaahtera, tammi, mahtoiko olla kastanjakin.
Hän oli käynyt Turun linnassa ja kertoi näkemästään. Matka oli hänelle varmaankin yhtä ihmeellinen kuin tänä päivänä jollekin muulle ensimmäinen ulkomaanmatka.
Eugalyptus-pastilleja oli tuliaisiksi. (Niitä sanottiin muuten Savossa "eukon lepytykseksi".)
Isä katsoi ravit. Kuningas oli Akapeetus, niinkuin seuraavina kahtena vuonna sen jälkeenkin Porissa ja Seinäjoella. Kuningatar oli Murrokas.
Meillä kotona oli nuori ori, jota treenattiin tulevia kilpailuja varten, nimeltään Rymytys :)
Jännittävin kilpailu jota olen seurannut samalla mielenkiinnolla kuin jotakin Formula-kilpailuja, oli Prix d'Amerique Pariisissa 1995, jonka voitti Ina Scot ja ohjastajana oli ruotsalainen NAINEN, Helen Johansson! Se oli sensaatio, koska naiskuskeja ei aikaisemmin oltu päästetty ollenkaan mukaan.
Toivotan hauskaa ravireissua!
29.07.2006 09:21
En muista edes itse syntymäpäivääni, saatikka sitten toisten syntymäpäiviä, enkä todellakaan odota että joku muistaisi minua.
Olen kieltäytynyt esim. äitienpäivän vietosta.
Äitienpäivä on aina kun poika tulee moikkaamaan, eikä silloin kun sen näkee almanakasta ja aiheuttaa huonoa omaatuntoa niille, joitten päivyriin on unohtunut tehdä merkintö tuosta tärkeästä päivästä.
Mielestäni spontaanit muistamiset tuntuvat aidommilta kuin velvollisuudesta tehdyt muistamiset.
Mutta asioitahan voi nähdä ja tuntea niin monelta kantilta.
28.07.2006 23:50
ja olen vaihtanut sitä välillä.
Kuvani on myös Selema-nikin galleriassa, koska olen kirjoitellut Selemana savon murteella.
Seleman galleria on tällä hetkellä kiinni, koska murrejutut ovat tällä hetkellä jäissä.
MDK-galleriakin on välillä kiinni silloin kun en ole aktiivinen palstoilla.
Kuvan laittaminen galleriaan lähti siitä että joskus aikojen alussa (ennenkuin rekisteröityminen oli mahdollista) keksi nykyinen fiiuliN leikin, missä hän kuvitteli miltä me palstoilla olevat näytämme :D
Kuvan laittaminen galleriaan on jokaisen oma asia. Itse asun naapurimaassa joten ei minua moni täällä palstoilla tunnista ja jos tunnistaisi, niin mitä sitten? Täytyyhän minun naamani näyttää kuitenkin joka päivä kun ulkona liikun.
28.07.2006 10:01
Täällä Smoolannissa itärannikolla hikoilemme vieläkin 30+ helteessä. Viikonlopuksi on kuitenkin tulossa viileämpää, "vain n. 25+".
Täällä on ollut niin kuivaa että esim. koivut ovat jo aivan keltaiset, ruohikot ovat kuin leijonan harjaa... Onneksi on itsellä mahdollisuus kastella nurmikot järvivedellä.
28.07.2006 09:36
eivät ole pimeitä kellariloukkuja :) vaan tilavia, valoisia halleja. Taustalla musiikkia.
Treenin jälkeen saunaan ja suihkuun.
Menisit vaikka kerran katsomaan, miltä tuollainen kuntosali näyttää ;) ja siellä ei muuten ainoastaan rauta kolise, siellä on monenlaisia laitteita, joilla voi kuntoansa kohottaa.
27.07.2006 22:16
Luultavasti kuntoilua on ruvettu harrastamaan juuri sen takia että monet ovat päässeet raskaista töistä eroon. Tai jos on raskas työ, niin voi ehkäistä ennalta esim. selkä- ja lihasvaivoja oikean tyyppisellä kuntoilulla.
Ihmisen keho on tehty työn tekoon, eikä sohvaperunana olemiseen.
Isäsi raskas työ oli taatusti kuntoilua ja antoi hänelle pitkän elämän.
Kuntoilu ei kuitenkaan ole pitkän elämän tae, mutta onhan se mukavampi elää hyväkuntoisena se vähä minkä saa elää, eikö vain?
Kerrasta minäkin haluaisin kaatua sitten kun se aika tulee, mutta kuolintapaansa ei voi edeltäkäsin tilata.
27.07.2006 19:55
Kaupungissa asuessani kävin 3 kertaa viikossa salilla säännöllisesti 8-9 vuoden ajan, sitten vielä uimahallilla kerran viikossa ja päivittäiset kävelylenkit päälle.
Nyt kun olen muuttanut maalle niin täällä ei ole kuntosalia. Järvi on vieressä ja hyvät kävelymaastot. Pari kuukautta sitten ostin oman kuntokeskuksen ja jo nyt huomaa tulokset.
Kannattaa ottaa vastaan asiantuntija-apua salilla ja tehdä sellainen ohjelma joka itselle sopii.
Aloitetaan pienillä painoilla, joka kolmas viikko lisätään joko sarjojen määrää tai painoja.
Tietenkin on aloitettava lämmittämällä lihakset kuntopyörän päällä tai lenkillä ja treenin jälkeen lihasten venytys, niin eivät kipeydy.
Tällaista kuntoa, mikä minulla on nyt 66-vuotiaana, ei ollut 30-vuotiaana!
27.07.2006 13:51
Yhdessä 110 g:n appelsiinissa on 51 kcal ja koska ne ovat hyviä niin syön mieluummin appelsiineja kuin esim. rääkkään itseäni jollakin Nutriletilla. Parin viikon kuuri yleensä saa aikaan vauhtia aineenvaihduntaan ja kilot katoavat helposti.
Tuota menetelmää käytin siihen aikaan kun en viitsinyt harrastaa liikuntaa tai kuntoilua yleensä.
Nykyään kävelen ahkerasti, uin näin kesällä ja treenaan kun hankin oman kuntokeskuksen, joka on ahkerassa käytössä.
Minulle on tehty 1320 kcal:n ruokavalio-ohjelma netillä ja sitä on helppo seurata. Olen tullut hyvin tietoiseksi mikä on terveellistä suuhunpantavaa ja mikä ei :).
19.07.2006 19:15
Kevättalvella (jos on aihetta) laihdutan itseni nopeasti appelsiineilla. Saatan syödä 1½ kg päivässä. Ihme ja kumma, tuo sitrushedelmien himo tulee juuri kevätpuolella.
Odotusaikana himoni oli ohut raparperisoppa! Sitä minulla oli aina lasipurkissa jääkaapissa. Kävin yölläkin juomassa pari lasillista. Kylmä raparperisoppa oli mielestäni parasta herkkua.
Suolakurkut ovat myös houkuttelevia naposteltavia.
Syön verenpainelääkkeitä ja suu tuntuu aina kuivalta. En ole koskaan juonut hiilihapotettua mineraalivettä, mutta aloin sitten juomaan sitä ja mielestäni se oli "tehokkaampaa" kuin tavallinen vesi, mutta sain siitä närästystä.
Lääkärini sanoi että saan lopettaa mineraaliveden juonnin, se ei ollut hyvä yhdistelmä lääkkeitten kanssa.
Hammaslääkäri määräsi fluoriliuosta hampaitten huuhteluun pari kertaa päivässä. Se suojelisi hammaskiillettä.
Hammaslääkärithän voivat laittaa fluorilakkauksen hampaisiin, jos on kovin suuri vaara saada reikiä.
Tässä on eräs linkki hampaitten hoidosta ja happamista hedelmistä.
http://www.kotiposti.net/pirmu/expert.html
19.07.2006 14:23
esim. "osa-aikaeläkkeen laskenta" niin netiltä löytyy tietoa vaikka kuinka paljon.
18.07.2006 15:48
Olen joskus lukenut Montaignen esseitä ja mieleen on jäänyt hänen
maanisuutensa ajatella kuolemaa koko ajan. Hän kun oli sitä mieltä
että kun ajattelee kuolemaa koko ajan, niin ei osaa pelätä sitä!
On anekdootteja eri aikakausilta jotka kertovat erilaisista keinoista
kuinka voisi välttää kuoleman, kun ei koskaan voi tietää milloin se
tulee. Esim. Aischylosille oli ennustettu että talo kaatuisi hänen päälleen.
Sen takia hän nukkui ulkona, mutta turhaan - hän kuoli kun kun kotkan
kynsistä putosi merikilpikonnan kuori hänen päähänsä.
Yritämmekö kieltää kuoleman tänään enemmän kuin mitä on
tehty aikaisemmin vai onko tuo kuoleman pelko kaikkina aikoina
samanlaista ja yhtä suurta?
Montaigne kirjoitti: ”Emme koskaan tiedä missä kuolema meitä odottaa, odottakaamme siis sitä kaikkialla. Kun ajattelee kuolemaa etukäteen on kuin ajattelisi vapautta.”
Ehkä on niin että elämästä murehtiminen ja pelkääminen on vakavampi
asia kuin pelätä sellaista jota ei tarvitse pelätä.
17.07.2006 11:35
44 / 132