Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
153
Kommenttia
2655
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
eli Hillman Imp, vm -63. Taisi olla aivan ensimmäinen malli.
http://www.philseed.com/hmimp.html
Oli se olevinaan jotakin, kun oli ihan ikioma auto, jolla tuli ajeltua ympäri Suomen. Sitten Ruotsiin muuton yhteydessä myytiin Hillman pois, Ruotsissahan sitten tultaisiin ajelemaan joko Volvolla tai Saabilla.
Yhteen aikaan meillä oli sekä Volvo että Saab.
Talviliukkailla oli Saab aina ehdoton ajokki.
17.07.2006 09:52
vaan meidän vika kun menimme mukaan EU:hun.
Sanoin vaan: hyvät EU-kansalaiset... ei muuta.
11.07.2006 19:17
kuntasi vihreiltä sivuilta esim.
Teknisk service / Renhållning / Återvinning.
Sieltä pitäisi löytyä osoite kunnan suurimmalle kaatopaikalle, jossa tuollainen kierrätyspiste yleensä on. Lycka till!
11.07.2006 08:56
mitä saa heittää roskien joukkoon.
Ei tulisi kuuloonkaan, että muuton yhteydessä uskaltaisi jättää mitään ylimääräistä tavallisten jätteitten joukkoon.
Kaikilla paikkakunnilla on mahdollisuus viedä vanhat sanomalehdet, lasipurkit ja -pullot, säilykepurkit ym. erikoisiin keräyspaikkoihin, mutta sitten on suuremmilla paikkakunnilla myös paremmin varustetut kierrätyspisteet.
Joihinkin on jopa palkattu henkilökuntaa vakoilemaan kuinka ihmiset hoitavat roskien lajittelun kierrätyspisteissä!
Suurta huomiota herätti eräs tapaus, missä 77-vuotias nainen oli vienyt vanhan paistinpannun kierrätyspisteeseen, etsi sopivaa konttia minne pannun heittäisi, mutta metallikontin reikä oli liian pieni jolloin hän jätti pannun muovipussissa kontin viereen. Hän ei vaan huomannut jätevakoilijaa, joka teki hänestä ilmoituksen ja nainen haastettiin oikeuteen ympäristörikkomuksesta!
Fiksumpaa olisi ollut, jos tuo vakoilija olisi mennyt kysymään mitä mummu harhailee ja etsii kontilta toiselle kävellessään. Hän olisi voinut auttaa, sen sijaan että teki rikosilmoituksen!
Oikeusjuttu on ohi ja nainen vapautettiin syytteestä koska katsottiin että kierrätyspiste ei toimi kunnolla, jos reiät on tehty vaan pikkuesineitä varten.
Kamaa kertyy nurkkiin vaikka muuttaisikin usein (niinkuin minä olen tehnyt). Nytkin olen kerännyt takapihalle läjän, joka on vietävä 80 km:n päähän kunnon kierrätyspisteeseen.
Siellä on henkilökuntaa jotka neuvovat minne minkäkin lajin tavaroita saa heittää.
Siellä on mm Pelastusarmeijalla om osasto, minne voi jättää vanhoja huonekaluja, vaatteita ja astioita.
10.07.2006 20:06
jos ei satu joku kärpänen häiritsemään niinkuin tänä aamuna, heräsin jo 4 aikaan, enkä saanut enää unen päästä kiinni. Kärpäsiä saattaa täällä maalla tulla sisälle kun tällaisella helteellä on ikkunoita ja parvekkeen ovet raollaan.
Olen siirtynyt nukkumaan alakertaan, missä on n. 4-6 astetta viileämpää kuin yläkerrassa (rinnetalo). Peittona on vaan lakana ja se riittää.
10.07.2006 17:49
ainakaan tämän vakuutusyhtiön pauloihin!
Huonomaineinen täällä meillä.
09.07.2006 22:46
http://blogg.aftonbladet.se/1925/perma/34994/
09.07.2006 18:28
jos ostat kyseisen vakuutusyhtiön vakuutuksen ja
varsinkin jos joudut hakemaan siltä jotakin korvausta.
Täällä Ruotsissa kyseisellä yhtiöllä on huono maine. Myyvät vakuutuksia mielellään mutta eivät varmaan korvaa juuri mitään.
09.07.2006 18:16
ovat eräät työnantajat alkaneet puhua. On ollut ikäänkuin alkusoittoa näille "huutokaupoille". Työaikaa mieluummin pidennetään kuin aletaan lyhentää.
Ericssonilla halutaan vaihtaa kaikki yli 35 vuotiaat nuorempiin. Ajatella! 35-vuotias alkaa olla loppuunkäytetty työmarkkinoilla! Jotkut eivät ole edes ehtineet päästä kunnolla alkuun työelämässä pitkien opiskeluvuosien jälkeen ja ovat jo liian vanhoja Ericssonille!
LO:n reaktioista kuulin TV-uutisissa sen verran, että tämän sorttiselle toiminnalle on saatava loppu!
Tuo jupakka suomalaisfirman kanssa huvittaa. :)
Onhan täällä ollut esim. virolaisia rakennusliikkeitä ja heidän työmiehilleen on maksettu LO:n mielestä liian alhaista palkkaa.
LO on vaatinut samoja palkkoja kuin ruotsalaisilla rakennustyömiehillä on.
Erään koulun korjausrakennus jumittui kun virolaisyhtiö ei antanut periksi.
Nyt en ole seurannut, miten asia ratkesi vai onko koulun lisärakennus edelleen rakentamatta.
Täytyy vaan todeta että työmarkkinat antavat monelle huolta ja murhetta tulevaisuudessa.
08.07.2006 20:42
Olitpa hyvin kuvannut omat tunteeni, joskus 25 v sitten kun tietsikka oli uutta nuorten keskuudessa!
Pojallani oli mallilentokoneitten rakentaminen ja lennättäminen harrastuksena. Eräänä päivänä hän sanoi laittaneensa lehteen ilmoituksen ja aikoi myydä koneet pois ja ostaa niillä rahoilla tietokoneen. Siitä se sitten alkoi "murvelin elämä". Sälekaihtimet aina alhaalla ja siellä puolihämärässä hän istui kaiket vapaa-aikansa ja opetteli tietokoneen salaisuuksia. Koulussa oli muutamia kavereita, joitten kanssa oli pitkiä puhelinkeskusteluja eri ohjelmista.
Sanoin hänelle etten maksa mitään pitkiä puhelinlaskuja, vaan hän saa laittaa ylös kuinka kauan on puhunut ja maksaa itse viikkorahoistaan.
Lisää rahaa hän sai joistakin ulkotöistä, esim. ruohonleikkuusta, aidan maalaamisesta ym.
Ja kesätyöpaikasta sai myös lisää rahaa ostaa tarvikkeita tietsikkaan.
Hänen huoneensa oli kuin kaatopaikka ja tietysti epäjärjestys tahtoi levitä ympäri koko talon, mutta sitten sanoin hänelle että olkoon hänen huoneensa minkälainen tahansa, mutta muissa tiloissa pidämme järjestyksen ja hänen on siivottava jälkensä. Likapyykit hän jaksaa viedä itse pyykkikoriin, eikä minun tarvitse etsiä pyykkiä joka nurkasta.
Sitten laitoin vaan oven hänen huoneeseensa kiinni ettei tarvinnut katsella hänen kaaostaan.
Oli kyllä välillä kauhea huoli siitä ettei hän halunnut mennä ulos huvittelemaan ikäistensä kanssa. Kun joskus yritin hoputtaa niin hän vaan sanoi ettei häntä kiinnosta kun pitäisi juoda olutta ja ruveta polttamaan tupakkaa, muuten on raukkis, hän on mieluummin kotona.
Mutta nyt kun hän aikaihminen, itsellinen ja sitäpaitsi järjestyksen mies kaikella tavalla, niin hän muistelee kuinka meillä oli aina kivaa yhdessä kun lähdimme laskettelemaan tai lomalle, elokuviin, co-cartilla ajelemaan, katseltiin TV:tä jne.
Teini-ikäiselle ei kannata käyttää isoa ääntä, päättäväistä kylläkin ja tärkeätä on pysyä rauhallisena, ettei vaikuta siltä kuin kaksi murkkua huutaisi toisilleen. Toisen on oltava aikaihminen.
Murkullensa voi selittää että koti ei ole kuin hotelli, ilmainen sitäpaitsi, vaan se on paikka missä kaikkien on viihdyttävä ja jokaisen on yritettävä auttaa.
Lintsaaminen ei kannata, siitä on siinä tapauksessa jotakin seurausta. Esim. sakkoa viikkorahasta. On oltava johdonmukainen, koska lapset käyttävät kaikkia porsaanreikiä hyväkseen heti kun tilaisuutta tulee.
Ja noista syömisistä! "Taasko tuota samaa"...
Kyllä nyt kelpaa tavallinen kotiruoka ja ruoan jätteetkin lähtee hyvin kevyesti "dog bagissä" mukaan!
Muista: tämä aika menee ohi! Pysy rauhallisena ja vahvana!
08.07.2006 12:03
Tässä se on:
http://www.jobbjakt.se/
Kirjoitin tästä aiheesta joskus viime kesänä, kun luin että eräällä saksalaisella vastaavalla yrityksellä oli aikomus tuoda tämä idea Suomeen viime elokuussa.
En ole asiaa seurannut enkä kuullut, olisiko siitä aikeesta tullut totta.
Saksassa olivat työnantajat tyytyväisiä! Tietenkin.
08.07.2006 11:18
on aivan erillisellä osastolla ja törkyviestit eivät ole ollenkaan palstoilla näkösällä.
Ei sinne pytylle varmasti asialliset kirjoittajat viitsi mennä edes lukemaan, joten ainoa ilo on törkyviestin kirjoittajalle, joka vielä muutaman tunnin ajan jaksaa uhota tuotteensa äärellä :D
Minä aukaisin roskapytyn muutama vuosi sitten silloisella 65+ palstalla, mutta palstojen terroristi alkoi leikellä viestejä ja siirteli niitä edestakaisin ikäihmisten palstoilla, joten se pyttyhommeli ei siinä muodossa toiminut, mutta ehkä täällä Suomi24:lläkin voisi perustaa oman "viemärilaitoksen", jonne seriffi siirtelee harkintansa mukaan palstoille sopimattomat hengen tuotteet.
05.07.2006 21:49
Ruotsalaiset Eniron sivut ovat vaan kymmenesosa Suomi24:ään verrattuna.
Niillä sivuilla karsitaan vielä ankarammin. Täällä ei haluta sivujen saavan niin huonoa mainetta että ne alkaisivat kiinnittää esim. median huomiota.
Eräällä iltalehdellä oli foorumi, joka lain voimalla suljettiin muutamaksi kuukaudeksi älyttömän keskusteluilmapiirin takia.
Foorumeja voimassa pitävät tietävät että jos sellaista sattuu niin se tekee hallaa esim. mainostulojen suhteen.
Eniron ratkaisu ainakin tänään on seuraava:
Jotta nuo ikuisina viisauksina pidetyt hengentuotteet, jotka on esim. ikäihmisten sivuilta poistettu, olisivat vielä ainakin kirjoittajansa ilona, siirretään ne yleiseen jätepyttyyn ja siellä voi sitten tunkiolla jatkaa soppansa hämmentämistä siihen hetkeen saakka kun pytty tulee täyteen ja tyhjennetään.
Se pytty täyttyy yleensä nopeasti kun sinne tulee kaikilta mahdollisilta palstoilta törkeyksiä.
Hyvä keksintö, ei sieltä monikaan kadonnutta helmeänsä parin päivän päästä löydä.
05.07.2006 20:58
Minulle on sattunut yhden ainoan kerran elämässäni niin, että haju- ja makuaisiti hävisi kokonaan kun olin flunssassa.
Perheenjäsenet saivat maistaa ja maustaa ruoan, kun minun suussani ei maistunut mikään miltään.
En olisi myöskään tuntenut ruoan käryä, jos olisin paistanut jotakin liikaa.
Kauhea kokemus!
Ainoa hyvä puoli tuosta olisi mielestäni ollut että olisin voinut maistaa ruotsalaista hapansilakkaa (surströmmingiä) eikä vatsani olisi kääntynyt ylösalaisin! :)
05.07.2006 09:00
ei taida olla harmaata aavistusta miten täällä mummeleitten ja vaarien palstoilla herjat ovat lentäneet.
Jos katsot sellaisen suvaitsemisen olevan "avarakatseisuutta" niin luojan kiitos en sitten kuulu siihen kategoriaan, kun haluan että palstoilla uskaltaa aremmatkin kirjoittajat tuoda mielipiteensä esille, eikä ainoastaan kaikista suurisuisimmat häiriköt.
Sellaisen estäminen ei suinkaan ole yleisen edun
vastaista, päinvastoin.
04.07.2006 12:53
lukemaan missä viestissä olisin maininnut "kielisavertilijasta"... kun en edes muista tuollaista sanaa koskaan käyttäneeni, vielä vähemmän tarkoittaneeni sinua!
Seriffiä on puolustettava, jos aikoo täällä kirjoitella, eikä halua antaa palstojen mennä hyrskyn myrskyksi!
Antaa herjojen heittäjien kyräillä, ei ne pitkälle täällä pääse.
04.07.2006 09:11
Siihen aikaan kun kävin ekaluokkaa kansakoulussa, sanottiin sinua Lusikka-Lassiksi.
Minä en kyllä kiusannut sinua, olin silloin vielä pienempi kuin nykyään, n 1 m pitkä.
Sinä olit jo yläluokilla, jotain 1.80 m ja olit aina kiusaamassa meitä pienempiä ja sotkemassa leikkimme välitunneilla - kunnes minun mittani tuli täyteen ja uhkasin antaa sinua turpiin jos et lakkaa kiusaamasta.
Nauroit kaksinkerroin uhkauksilleni, mutta nauru vaihtui itkuksi kun hyppäsin kannon nokkaan ja humautin oikean suoran päin suuvärkkiäsi ja etuhampaasi katosivat lumihankeen. :-/
Oli siinä opettajallakin naurussaan pitelemistä kun tämä Davidin ja Goliatin taistelu tuli tunnetuksi.
No, onneksi sinulla on varmaankin ollut varaa laittaa implantit kadonneitten hampaitten tilalle!
Tulen mielelläni hakemaan uuden Mersun. Sen pitää olla hopeametallic.
03.07.2006 14:18
Nauroin kerran katketakseni kun jahtasin ns. paskakärpästä, juoksin sen perässä huoneesta toiseen lätkä valmiina ja olimme päätyneet alakertaan missä kärpänen lensi ikkunaan ja sotkeutui ikkunan alanurkassa olleeseen hämähäkin verkkoon. Voi jestas, kun se pörisi ja sätkytteli! Itse kutojamestari, iso hämähäkki oli lähettyvillä ja alkoi hyöriä kärpäsen jalkojen ympärillä, edes takaisin.
Se pisti kärpäsen jalat nippuun, siinä oli ja pysyi.
Vasta jälestäpäin tajusin, minkä filmin pätkän siitä olisi voinut tehdä, kun olisi zoomannut lähikuvaksi! Filmaukset unohtui kun nauratti sen touhun pelkkä katseleminen.
03.07.2006 09:11
Juuri tänään kävi mielessä miten paljon kokemus tuo lisää tietoa taitoihimme ja tarpeisiimme, niinkuin esimerkiksi tuo mitä kerroit isäsi tavasta naulata laituri, että se kestäisi talven paineet. Hänellä oli sormituntuma siihen kuinka laiturin saa kestämään siihen kohdistuvan paineen. Monellakaan ei tarvinnut olla mitään insinöörin tietoja tai taitoja, ainoastaan pelkkää käytännön sanelemaa kokemusta joka toimi.
02.07.2006 19:05
Pelkkä kuvien katseleminen saa ihon kananlihalle.
Sri Lankalla käveli eräs kaveri rannalla, sellainen 50/60 kiloinen pytonkäärme olkapäillään. Minua paleli, vakka lämpötila auringossa oli jotakin 45 + :D
02.07.2006 18:06
46 / 133