Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
154
Kommenttia
2661
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
jos olisi mahdollisuutta käydä maassa missä ei ole sairaanhoitoa juuri ollenkaan.
Miesystäväni mielestä pohjoismaalainen sairaanhoito on ensiluokkaista, vaikka olikin aivan toista mieltä vielä 1/2 vuotta sitten. Kenialaisessa sairaalassa työskentely on muuttanut hänen mielipiteensä positiivisemmaksi näitä omia oloja kohtaan.
07.06.2006 10:02
muutama esimerkki...
Itselleni on sattunut pari, kolme tapausta siellä armaassa kotimaassa kun olin vielä nuori ja täysin kokematon ja koskematon ja vihastuin silmittömästi tuollaisista tökeröistä, julkisilla paikoilla tehdyistä seksuaalisista lähestymisistä.
Ensimmäinen tapaus oli tällainen: Tapasin joka aamu työmatkallani melkein samassa paikassa kaupungilla nuoren miehen ja ohitimme toisemme niinkuin kiireiset töihin menevät ohittavat toisensa. Eräänä aamuna hän muutti ykskaks suuntaa ja käveli päin minua, koppasi toisesta rinnastani kiinni ja sanoi "Mitkäs nämä ovat" ja käveli vauhdilla eteenpäin.
Kiehuin raivosta ja vannoin itselleni että odotas vaan, tapaamme taas huomenna. Niin teimmekin.
Minulla oli aina sateenvarjo mukana ja seuraavana aamuna käänsin "koukkupään" esille ja kävelin suoraan tuota miestä päin, kohotin hänen housun etupuolensa koukkuun ja kysäisin "mitäs täällä on" ja marssin nokka pystyssä eteenpäin.
Seuraavana aamuna odotin mikä olisi kaksintaistelussa seuraava veto, mutta poika ylitti minut nähdessään tien ja meni kadun toiselle puolelle. Sain kulkea siitä lähtien rauhassa!
Seuraava tapaus sattui tanssipaikalla, joka oli kotini läheisyydessä.
Parimetrinen kaveri haki minua tanssimaan ja koska olen lyhyt niin hän alkoi kiskoa minua ylöspäin ja tunsin jotakin kovaa napani yläpuolella... Jätin hänet siihen paikkaan ja sanoin kuuluvalla äänellä: - Herra on hyvä ja pitää häntänsä koipiensa välissä!
Painuin ulos ja juoksin kotiin.
Kolmas tapaus oli sellainen näytös että jos kaveri olisi tiennyt minkälaisen häpeän kohteeksi joutuu heittäessään "hennolle" pienelle naiselle muutaman ehdotuksen, niin olisi pitänyt suunsa kiinni!
Kun hän oli ehdotuksensa tehnyt niin sanoin että tule lähemmäksi niin kuiskaan korvaasi.
Hän tuli lähelle. Sujautin oikean käsivarteni hänen oikeaan kainaloonsa ja iskin äijän katuun ja potkaisin vielä pahaan paikkaan. Pyyhkäisin kämmenet yhteen ja toivotin parempaa onnea seuraavan kanssa.
Ei tarvitse olla mikään miesvihaaja jos antaa vähän kurinpalautusta joillekin törkimyksille.
Törkimyksiä on sekä naisissa että miehissä.
07.06.2006 09:49
Tänään vietetään Ruotsissa kansallisuuspäivää ensimmäisen kerran niin, että se on pyhäpäivä ja työntekijät ovat vapaana useimmista työpaikoista.
Huonosti alkaa!
06.06.2006 09:25
onnellisten joukkoon!
Ei kai se onnen tunne ole mikään sellainen jatkuva "jalat maasta irti"-tunne, vaan sellaista tyytyväisyyttä ja hyvän olon tunnetta?
Niin minä ainakin oman onneni käsitän.
Hyviä asioita, mitkä tekevät onnelliseksi on esim. se, että on vielä terve ja pääsee liikkumaan mielin määrin ja nauttimaan luonnosta juuri tähän aikaan vuodesta kun kaikki luonnossa olevat elinvoimat tuovat parhaat puolensa esille.
Hyvät ystävät, joita nytkin pyhinä on ollut talo täynnä, rakas miesystävä ja lapseni josta on ollut pelkkää iloa. Kaikki nämä seikat tekevät sen että tunnen itseni harmooniseksi ja onnelliseksi.
05.06.2006 10:17
Olen varma, että historiallisesti näin arvokas kirkko tullaan rakentamaan uudestaan. Kirkko kuuluu ehdottomasti Porvoon kaupunkikuvaan.
v. 1997 poltettiin Tyrvään Pyhän Olavin kirkko ja jälleenrakennustoimet aloitettiin välittömästi talkootöinä. Työ oli valmis v 2003.
Ihmisten raivo tuhotyön tekijöitä kohtaan on suurempi kuin tuhopolttajan nautinto.
01.06.2006 16:58
Lordi on kelpuutettu Skansenille 18/7 yhteislaulutilaisuuteen Allsång på Skansen.
Tämä tilaisuus on paisunut yleisömenestykseksi, ennätys on yli 36.000 kävijää.
Nuo yhteislaulutilaisuudet alkavat 27/6 ja toistuvat koko kesän tiistai-iltaisin. Muistan kun Ricky Martin vieraili ohjelmassa, yleisön aiheuttama meteli kuului varmasti kaupungin toiselle puolelle. Saas nähdä=kuulla miltä kuullostaa kun Lordi on lavalla!
01.06.2006 15:12
Äidilläni (89 v) on ollut paksut, kiharat, pitkät hiukset. Niitä ei ole KOSKAAN leikattu, mutta vanhemmiten ovat latvat kuluneet kun hän on tehnyt palmikkoihin solmut. Kuluneista hiuksen päistä huolimatta hänellä on aina ollut mahtavat hiukset, ihailun kohteet joka paikassa.
Nyt sitten on tapahtunut se ihme, että hän on antanut leikata hiuksensa lyhyeksi kun ei enää itse pystynyt hiuksiaan kampaamaan kipeitten hartioitten ja käsivarsien vuoksi!
Seurauksena oli että hän näyttää nyt parikymmentä vuotta nuoremmalta! Kiharat ja syvät laineet kehystävät hänen kasvonsa kauniisti.
Kun isän eläessä kehoitimme äitiä leikkaamaan hiuksensa, etteivät olisi niin suuritöiset hoidettavat, uhkasi isä ottaa avioeron jos äiti sen tekisi :-) Hän sanoi rakastuneensa ensin hiuksiin ja sitten tyttöön aikoinaan!
01.06.2006 13:04
Kyllä hiukset ovat jokaiselle sellainen asia, että tuskinpa löytyy ketään jolle kampaus ja hiusten leikkaaminen ja sen lopputulos olisi yhdentekevää.
Jos jostakin syystä joutuu vaihtamaan kampaajaa, niin saattaa kestää kauan ennenkuin löytyy sellainen joka "osaa" ja saa tyytyväisen asiakkaan :)
Löysin nykyisen kampaajani n 16 vuotta sitten omien asiakkaitteni välityksellä. Minulla oli asiakkaita, joilla oli hyvän näköiset kampaukset ja kun kyselin kuka oli leikannut, päädyttiin aina samaan kampaajaan. Niinpä sitten varasin tältä kampaajalta ajan, vaikka hänen salonkinsa olikin naapurikaupungissa. Osoittautui että hän oli suomalaissyntyinen, tullut tänne Ruotsiin sotalapsena, on Ruotsin kampaajaeliittiä ja tuomarina kansainvälisissä kampaajakilpailuissa ympäri maailmaa. Hän osaa.
Nyt, kun oli pitkä talvi, enkä viitsinyt lähteä autolla 80 km:n päähän kampaajalle hänen luokseen, kävin talven aikana leikkauttamassa tukkani pari kertaa naapurissa, teetin myös permanentin, mutta kyllä tuntui siltä että kampauksen muoto alkoi muuttua oikeaksi "turvakoksi" ja pari viikkoa sitten päätin mennä kaupunkiin, että oma kampaajani sai kaivella oikean muodon esille!
Kampaajallani ja minulla on aina hauskaa, kerromme hassuja tapahtumia mitä kummallekin on sattunut ja sitten nauramme taas vedet silmissä.
Tutun, turvallisen kampaajan luona käynti on yhtä odotettu tapahtuma kuin kävisi jonkun hyvän ystävän luona.
31.05.2006 17:15
Jos on vasta-alkaja niin liikuntamuotoja kannattaa vaihdella, ettei kyllästy. Sanotaan että ensimmäiset kuusi viikkoa ovat vaarallista aikaa ja samat kävelylenkit ehkä alkavat kyllästyttää ja samoin koko liikunta.
Liikuntamuotoja voi vaihdella esim. vuodenaikojen mukaan: kävelya/juoksua keväällä, uintia ja soutua kesällä, pyöräilyä ja kävelyä syksyllä, kuntosalilla tai uimahallilla käyntiä talvella.
Tietenkin motivaation ylläpitäminen on helpompaa jos voi harrastaa yhdessä ystävien kanssa.
Pääasia että on liikkeellä!
29.05.2006 09:37
olivat kauhistus vanhemmille ihmisille, pitkätukkaisia hirviöitä! Kun katselee vanhoja Beatles-filmejä ja kuvia niin voiko siistimmän näköisiä nuoria tänä päivänä löytää? :) Niin meidän käsityksemme muuttuvat ajan mukana.
En pidä Lordia minään esikuvana, ainoastaan sellaisena huumorijuttuna, joka meni kansaan (ainakin nuorisoon) kuin häkä.
He ovat vielä niin nuoria ja lapsellisia ja kokeilunhaluisia, ehkä lopettaneet äskettäin satukirjojen lukemisen ja satuhahmot elävät omaa elämäänsä heidän mielikuvituksessaan.
Kunhan menee parikymmentä vuotta niin he itsekin katselevat varmasti tätä aikaa toisesta näkökohdasta. Ja jos haluavat tulla kuuluisiksi niin skandaaleja on joko vältettävä tai hankittava lisää, että pysyvät ihmisten mielissä.
28.05.2006 08:42
Satuin juuri eilen illalla katsomaan täkäläistä kuluttajaohjelmaa Plus, missä erään kunnan poliitikot olivat vedonneet kauppiaisiin ottamaan suurimmat chipsipussit pois myynnistä.
Tämä vetoomus kansanterveyskampanjan hyväksi.
Ainoastaan yksi kauppias noudatti toivomusta ja laittoi pähkinät näkyvämmälle paikalle.
Kukaan asiakas ei ollut kaivannut niitä suurpakkauksia, pähkinöitten myynti sen sijaan oli lisääntynyt kovasti.
Totta on että meitä huiputetaan monella tavalla, esim. noilla suurpakkauksilla, jotka "ovat edullisempia pieniin pakkauksiin verrattuna".
Meitä yritetään saada syömään enemmän ja enemmän. Onhan tutkittu että tietyt ravintoaineet stimuloivat aivoissa "hyvänolon" tunnetta ja aiheuttavat samanlaisen riippuvaisuuden kuin esim. tupakka ja alkoholi tai huumeet.
23.05.2006 21:17
Lämpötiloista on kirjoitettu seuraavaa:
15 +
- Espanjalaiset etsivät myssyjä, talvitakkeja ja hansikkaita.
- Suomalaiset ottavat aurinkoa.
10 +
- Ranskalaiset yrittävät saada keskuslämmitystä taloissansa käyntiin.
- Suomalaiset istuttavat kukkasia.
Jne. jne....
0 astetta
- Vesi jäätyy
- Vantaanjoen vesi muuttuu paksummaksi.
- 10 astetta
- Englantilaiset laittavat lämmön päälle taloissaan
- Suomalaiset pukevat pitkähihaisen villapaidan päällensä.
- 30 astetta
- Kreikkalaiset paleltuvat kuoliaaksi
- Suomalaiset alkavat kuivata pyykkiä sisällä
- 50 astetta
- Jääkarhut alkavat evakuoida pohjoisnavan.
- Suomen armeija siirtää talvesta selviytymis-kurssin myöhempään ajankohtaan kunnon talvisäätä odotellessa.
- 183 astetta
- Mikrobit ruoassa kuolevat.
- Suomalaiset lehmät valittavat että lypsäjien kädet tuntuvat kylmiltä.
- 273,15 astetta
- Kaikki liike pysähtyy.
- Suomalaiset alkavat sanoa toisilleen: - Hitsin viileätä ulkona tänään!
-300°C
- Helvetti jäätyy
- Suomalaiset voittavat Euroviisut.
22.05.2006 09:56
keskellä yötä tuota "rafflaavaa" äänestyksen loppua :D
Voitto on historiallinen, koska Suomi on ollut häntäpäässä niin monta kertaa! Ja pääasia että päihitti Ruotsin! Olen kilpailuasioissa AINA suomalainen, olipahan kuinka mitättömästä kilpailusta tahansa kysymys. (Ja siitäkin syystä, että Carola otti voiton itsestäänselvyytenä, meni heti karsintojen jälkeen Ateenaan tunnustelemaan maaperää, missä hän vetäisi voiton kotiin! Carolan hampaitten pidennys ja valkaisu, botox-ruiskeet ym. olivat turhia toimenpiteitä kun rumanakin pärjää!)
Lordin naamioinnista on kirjoiteltu paljon, että he eivät ole voineet peseytyä viikkoihin ja haisevat aika tavalla :)) Kyllä sauna tekee varmasti hyvää kunhan kankkusestansa selviytyvät ja tulevat kotiin!
Heidän esittämänsä kappale ei kyllä sävähdyttänyt ja englannin ääntäminen kuullosti niinkuin olisi ollut ruokaa suussa.
Kaikki muut esiintyjät ja esitykset olivat aika tasapaksuja ja samanlaisia tehosteineen, tansseineen, kaikkineen. Ehkä tuo Lordin muista poikkeavuus oli se joka toi voiton kotiin.
Onnea joka tapauksessa Suomen voitolle!
21.05.2006 08:35
tämän päivän nuoret mahtavat pitää tämän päivän muodistansa?
Naurattaakohan esim. nuo tippumaisillaan olevat housut, puolipaljaat pakarat, alushousujen reunus joka näkyy...
Tai tatuoinnit, jotka on teettänyt nuorena, mutta ehkä iän mukana katuu niitä. Tai lävistykset, jotka jättävät rumia arpia, vaikka ne ottaisikin pois. Tehty mikä tehty.
20.05.2006 21:48
oli, kun häneltä ajettiin tukka pois kesäksi. Hän iloitsi, ettei häntä voinut tukistella.
Eipä ollut tuota pikilappukonstia isällä hallussaan!
20.05.2006 12:01
Minä kuulin käen kukunnan eilen ensimmäisen kerran tänä keväänä, kun olin palailemassa lenkiltä.
Yöllä on satanut ja kun nyt olin aamulenkillä, niin oli todella ihanan raikas tuoksu luonnossa. Lintujen viserrys tuntuu täyttävän koko maailman. Tuomet kukkivat. Puutarhoissa hedelmäpuut pursuvat kukkien paljoudesta. Kyllä tämä aika vuodesta on upeata aikaa!
20.05.2006 11:16
Kun isä näki minut huulet maalattuina ja kynnet lakattuina, niin hän totesi että on suu- ja sorkkatauti iskenyt.
20.05.2006 11:07
Kapeakärkiset piikkarit ei ole tehty ollenkaan jalan anatomiaa seuraillen.
Jotta kengät sopisivat kunnolla jalkaan, pitäisi keskivarpaan olla etusormen pituinen!
Kuinkahan paljon lattioita on kapeilla piikkikoroilla pilattu?
60-luvun alussa menin kävelemällä töihinkin piikkarit jalassa. Toinen kenkäpari oli mukana laukussa kotimatkaa varten, koska toisen parin jätin aina suutarille uusien kantalappujen laittamista varten.
Eräänä kuumana kesäpäivänä katselin jotakin näyteikkunaa kauan ja juutuin piikkikorkoineni auringossa lämmenneeseen asfalttiin!! Oli siinä ohikulkijoilla hauskaa kun kampesin sateenvarjollani kenkiä irti asfaltista!
Kerran taas sattui tansseissa, että eräs tyttö polkaisi tanssin pyörteissä piikkikorkonsa minun kenkääni, varpaitten väliin. Kipu oli sietämätön ja linkkasin pitkän aikaa kipeällä jalallani.
Olen ollut 17-vuotiaasta saakka piikkarifriikki,
oikea kenkien kerääjä! Korkeissa koroissa jalka näyttää sirommalta, ryhti paranee ja tietenkin pienenä ihmisenä olen pitänyt ylimääräisistä pituussenteistä.
Joskus 50-vuotisena alkoi selkä tehdä tenää ja oli pakko siirtyä matalakorkoisempiin kenkiin. Ensi alkuun tuntui kuin lentäisi selälleen kun oli tuki poissa kantapäitten alta!
Kauneimmat kenkäni olen säästänyt, vaikka en niitä enää käytäkään.
Olen katsellut tämän päivän nuoria naisia, jotka seuraavat muotia ja käyttävät myös korkeakorkoisia kenkiä ja tehnyt havainnon, että vaan harvat osaavat kävellä korkeakorkoisilla kengillä. Useimmat kävelevät polvet koukussa, hartiat lytyssä ja silloin nuo "naisellisuuden korostajat", korkokengät tekevät koko olemuksesta koomillisen näköisen.
20.05.2006 09:08
Nyt tiedän mitä rotua nuo lampaat ovat, kun kysyin omistajalta. Ne ovat Oxford down-rotua,
nopeasti kasvavia, suuria, valkoisia, joilla on tumma pää ja jalat, sekä iso häntä, jota en saparoksi sanoisi.
19.05.2006 11:56
Mahtaako nuo naisystävät jättää "vahingossa" intiimejä asujansa siinä tarkoituksessa että merkitsevät reviirinsä, jos epäilevät että on kilpakumppaneita jossakin uhkaamassa. ;-)
Minusta on aina ollut huono merkki jos miesystävät ovat jättäneet vaatteitansa luokseni :)
Olen ajatellut että mies hakee hyvää pyykkäriä... ja olen laittanut vaatteet muovipussiin ja sanonut että katsos kun sulta on unohtunut kokonainen vaatekerta tänne.
17.05.2006 12:40
51 / 134