Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
154
Kommenttia
2667
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muistan kun olimme mieheni kanssa nuoria ja rutiköyhiä, emme omistaneet mitään muuta kuin toisemme ja olimme tyytyväisiä ja onnellisia.
Sitä mukaa kuin omaisuutta hamuttiin ja tehtiin lujasti töitä, sen vähemmän jäi aikaa toisillemme.
10.04.2006 11:02
Olin aikaisin aamulla hammaslääkärissä vuositarkastuksessa.
Minulla on hammaslääkäri, joka laulelee koko ajan operettisävelmiä, potilaan ällöttäessä kita auki, pumpulitoppauksilla varmistettuna.
Hammaskiven poistamisen jälkeen hän putsasi ja hioi, sitten hän alkoi viilata alahampaitten rakosia ja lauleli: "Nyt mennään Maximiin...", minua alkoi naurattaa niin että kyyneleet valui.
Hammaslääkäri kysyi, mille minä nauran. Sanoin, että kerron sitten kun hän on valmis.
Tuli siinä viilauksen aikaan mieleen juttu että ennen vanhaan kun mustalaiset tekivät hevoskauppoja niin viilasivat vanhojen hevosten hampaat hämätäkseen tyhmiä ostajia luulemaan hevosta nuoremmaksi.
Kerran mustalaisisä käski poikansa mennä hakemaan hevonen näytille, niin poika kysäisi: - Hai, tuonko minä sen viilattuhampaan? :DD
Siinä hammaslääkärin tuolissa pötköttäessä tuli tämä "viilattu hammas-juttu" mieleen!
10.04.2006 10:52
Ennen vanhaan on lampaita, kuttuja ja lehmiäkin laidunnettu kaukana kotoa ja paimenelle oli järjestetty tuollainen yöpymispaikka, jota sanottiin "fäbodiksi". Siellä voitiin tehdä mm. kutunjuustoa.
Itse käytän paljonkin sanaa "ännu" (vielä), mutta jotkut lyhentävät sen muotoon "än".
Ehkä se riippuu missä päin Ruotsia asuu.
09.04.2006 19:21
Positiivarin kone ja Suomi24 ei ole sama soittokone...
09.04.2006 17:44
Muistan kun meidän navetassa oli käynyt "trulli"
ja silponut lehmiä.
Iso eläinlääkärilasku ja suuri kärsimys eläimille ja ehkä suuri nautinto silpojalle oli sen yön tulos.
09.04.2006 12:48
vaan siitä että joku (muka älykäs ja kypsä ihminen) haluaa pilata toisten kirjoitushalut ja saa vapaasti mellastaa vuosikausia.
Jos olet vilkaissut Suomi24:n etusivua niin yli 28000 kävijän valvominen ja mitä he palstoille sepustelevat on ylivoimainen tehtävä, jos ei myös kirjoittajat aktiivisesti osallistu häiriköinnin estämiseksi.
Kypsät ihmiset haluavat tulla kohdelluksi kypsinä ihmisinä. Herjan heittäjille on ikioma huuhaa-palstansa.
09.04.2006 10:14
Kyllä täältä häiriköille vastusta löytyy jos halutaan, mutta välillä on tuntunut tarpeettomalta energian tuhlaukselta.
Tuli aikamoinen muutos kun löysin sattumalta häirikkömme salaisen aseen netiltä ja aloimme lyödä sillä takaisin hänen kovaan kalloonsa.
http://www.ilmatar.net/~np/misc/nyyssivaittely.html
Sitten rupesimme perustamaan Nyyssikoulua palstalle ja häirikkö lähti vetämään.
Saatiin kohta sheriffi palstalle ja nyt on ollut aika rauhallista.
Näin jatkukoon.
Voithan vilkaista tänne silloin tällöin tai käymme huikkaamassa APUVA 50+ palstalla :D.
09.04.2006 10:05
Jos tarkoitat tätä samaa Lill-Babsin laulamaa kappaletta niin ei siinä ainakaan Marianne-nimistä tyttöä ole.
Laulu alkaa näin:
"Är du kär i mej ännu Klas Göran?
Har du kvar dina känslor för mej?
Jag går hemma på fäbon och väntar, och jag har kvar mina känslor för dej."
Kai tarkoitus oli esittää jotakin jämtlannin-taalainmaan murteen sekoitusta :D
Lill-Babs itse on kotoisin Hälsinglandista, Järvsöstä. Siellä hänen tyttärensä perhe vetää viihtyisää tunturiravintolaa/motellia. Söin siellä kerran hirvijauhelihapihvejä, joita ruokalistassa kehuttiin "Pahimman sortin hirvipihveiksi". Oli todella hyvää!
09.04.2006 09:46
lauloi tämän laulun kuninkaallemme Kalle Kustaalle ja Silvialle heidän häittensä edellä olleessa galaillassa.
Tämä oli Lill Babsin menestyslappale 50-luvulta,
kappale yhdistetään ikuisesti Lill Babsiin, joka vieläkin kohta 70-vuotiaana yhä edelleen on rautainen mimmi täällä naapurimaassa.
08.04.2006 08:58
Laitan vielä koivunoksia isoon maljakkoon ja siihen värikkäitä höyheniä.
Kotkotamme ja kiljumme pesäpaikassamme niinkuin näin keväällä kuuluukin ;-))
08.04.2006 08:51
Sinun vastauksesi vaikuttaa vähän kademielisiltä?
En ole nähnyt vaivaa MIEHEN TAKIA, vaan oman hassutteluni takia. Ja tiedän että mies nauraa taas katketakseen kekseliäisyydelleni :-)
Jaa, että vanhanako höyrähtää? Kuka onkaan se vanhus? Ei ainakaan minä!! Palataanpa asiaan 20-30 vuoden päästä!
Tuo kiväärijuttu oli vitsi ja olihan se huono vitsi kun täytyi oikein valistaa, että se oli VITSIKSI tarkoitettu. ;-)
07.04.2006 21:39
Ei sellainen pyöreä sänky vie enempää tilaa kuin parisänky, mutta makuukamarinikaan ei ole mikään pieni koppero.
No, kaipahan kavaljeerilla on tarpeeksi tököttejä mukanaan, että voi "taistelun" jälkiä paikkailla ;-)
07.04.2006 19:07
Raportti tulee ;-)
07.04.2006 18:43
ei vielä meitä vaivaa, vai vaivaako? :D
Olen kuullut että makuukamarissa pitäisi olla jännitystä, mutta en uskaltanut asettaa kivääriä ikkunalle, jos sattuu vahingossa laukeamaan ja naapurin lehmä kuolee :DD
07.04.2006 18:42
Selema on erikoistunut terva/höyhen-tuotteisiin.
Pääsiäisen jälkeen menee höyhenet kierrätykseen Selemalle, jospa hänellä olisi paatillansa niille käyttöä ;-)))
07.04.2006 18:35
palstojen pahimmasta häiriköstä pitäisi riittää kenelle tahansa. Tuhannet kirjoittajat ovat olleet tänä aikana raivoissaan ja ihmetelleet, eikö tänä tekniikan aikakautena todellakaan löydy keinoja hänen taltuttamisekseen!
Muistan kun hän aloitti kirjoittelun Kai de Puuna, jutteli itsensä kanssa Odysseus/Penelopena, esiintyi Pasteurina, Hajupoikana/häjypoikana, teilasi muut kirjoittajat ja haukkui maan rakoon tyhminä.
Hän kun oli tuonut itsensä palstoille kohottamaan viestien tasoa!
Sallitaanko yhden ainoan häirikön pilata monen palstan toiminta? Onneksi olemme saaneet tänne ikäihmisten palstoille sheriffin, joka on hoitanut epäkiitollista tehtäväänsä kärsivällisesti ja palauttanut kirjoitusrauhan.
07.04.2006 10:37
että jos Merimona ja minä saataisiin tuo ääliö käsiteltäväksemme, niin ei jäisi äijänkäävästä paljoa jäljelle!
06.04.2006 16:05
Olen vaihtamassa laajakaistan hankkijaa. En kuitenkaan ottanut selvää kuinka kauan uuden laajakaistan hankkimiseen menee, ajattelin että kun vanha yhteys katkaistaan niin uusi tulee noin vaan tuosta seinään :D.
Eipäs vaan tullutkaan vaan kestää tämän kuun loppuun ennenkuin netin "moottoritie" aukeaa.
No mikäs muu neuvoksi, kun alkaa tuhraamaan vanhan modeemin kanssa. Saa yrittää vähintäänkin kymmenen kertaa ennenkuin pääsee linjalle.
Sitten ei sivut tahdo aueta millään ja tuntuu että juuri nyt kun se ei ole mahdollista, olisi niin paljon mielenkiintoista asiaa, mistä haluaisi tietoja netin välityksellä.
Olenkohan nettiriippuvainen?
Tosiasia on että koneen aukaiseminen on kuulunut aamurutiineihin. Makuukamarista mutka työhuoneen (tietokone auki) kautta kylpyhuoneeseen. Aamiaisen jälkeen kahvimukin kanssa koneen ääreen lukemaan postia ja vilkaisemaan keskustelupalstojen antia. Siitä se päivä on lähtenyt käyntiin.
Hyvä puoli on että nyt tulee tehtyä paljon muuta hyödyllistä kun ei nettiyhteydet toimi samalla vauhdilla kuin ennen.
06.04.2006 08:39
Jos ruokailun "hienous" riippuu vieraista eikä ruokailuvälineistä, niin olin viime syyskesällä samassa lounaspöydässä meidän kuninkaamme kanssa.
Ei ollut mitään hämminkiä, mutta pelkäsin että tiputan jonkun ruokapalan ennenkuin olen sen ehtinyt viedä suuhuni :D, tai että sählään muuten.
Käsillä olen syönyt SriLankalla, kun jouduimme sattumalta hotellin ravintolassa hääjuhlaan.
Ruoasta pyöriteltiin pieniä suupaloja sormen päillä. Jokaisella oli oma sormien huuhteluastia lautasen vierellä (niinkuin täällä meillä on yleensä rapukesteissä).
Ex-mieheni oli erikoistunut aasialaisten ruokien valmistukseen ja halusi että söisimme hänen tekemänsä herkut puikoilla. Hankalaa se aluksi oli. Keihästelin lihapaloja puikolla kun eivät pysyneet puikkojen välissä, mutta sitten opin niksit puikkojen käytössä ja ne tuntuivat yhtä turvallisilta syömävälineiltä kuin veitsi ja haarukka.
Katkarapuja syön mielelläni ja ovat helpommin syötäviä kuin tavalliset ravut. Enemmän ruokaakin niistä saa kuin tavallisista ravuista.
06.04.2006 08:27
Jos häirikkö ei hyväksy palstan sääntöjä vaan toistuvasti kirjoittaa herjaavia ja häiritseviä viestejä pelkästään keskustelua häiritäkseen, on yksinkertaisinta antaa häirikölle kenkää koko palstalta.
Ikäihmisten palstat ovat sheriffin ansiosta pysyneet suht.koht. rauhallisina, mutta silloin tällöin näkee että jotakuta "riivaa". Kannatan "nolla-toleranssia" mitä häiriköintiin tulee.
04.04.2006 20:41
56 / 134