Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lasten allergisuutta on tutkittu ja todettu että maalla asuvat lapset ovat vähemmän allergisia kuin kaupunkilaislapset.
Maalaislapset ovat enemmän kosketuksissa eläinten kanssa, peuhaavat heinissä, ovat tallilla ja navetoissa. Eläinten karvat ja pöly kuuluvat arkipäivään.
Tutkijat ovat tulleet myös siihen tulokseen että allergiaoireet voivat lieventyä tai hävitä kokonaan jos pikkuhiljaa altistaa itseään aineille joille on aikaisemmin reagoinut.
Minulla on aina ollut herkkä nenä (ja pää) erilaisille tuoksuille.
Nuorempana sain kauhean päänsäryn ns. "Postivaunu-lavendelista".
Muistan, että seminaarilla oli eräs opiskelukaveri joka suorastaan rakasti tuota lavendelivettä ja lisäsi tuoksua tasaisin väliajoin.
Tupakansavu on toinen, joka ei aiheuta ainoastaan päänsärkyä vaan tekee kaiken lisäksi ärtyneeksi sen takia että kaikki vaatteet haisevat tupakalle, nopea tuulettaminen ei auta, vaan parasta heittää vaatteet pyykkikoneeseen tai viedä pesulaan.
Jos käytän leipomiseen ruisjauhoja niin on mentävä leivonnan jälkeen suihkuun.
Nikkeliallergia lievässä muodossa on myös kiusani.
Allergisuus taitaa olla perinnöllistä. Poikanikaan ei siedä tupakansavua, reagoi samalla tavalla kuin minäkin. Jopa ärtyneisyyskin kuuluu kuvioihin :D, huomasin, kun hän kerran päivitteli kuinka paljon ylimääräistä vaivaa joutuu näkemään jonkun toisen nautinnon takia!
Eilen hän oli ihoklinikalla, missä hänelle laitettiin allergiatestisuikaleet selkään muutamaksi päiväksi.
Tulokset saa kuulla perjantaina.
07.12.2005 22:43
Mielenkiintoista kokea käytännössä!
Esim. pankissa asioidessa saattaa virkailija vedellä tupakkaa samalla kun palvelee asiakasta!
07.12.2005 20:11
Minä kannoin koko perheen tarkoin varjeltua salaisuutta, joka oli painava kuin kivireppu.
Sitä oli varjeltava joka hetki, ettei kukaan näkisi mitä repussa oli.
Joku saattoi luulla, että siinä oli kultaharkkoja,
niin tarkkaan varjeltu asia se oli.
Tätä taakkaa olin kantanut lapsesta saakka, kunnes eräänä päivänä sain tarpeekseni ja jätin tuon kivirepun tiepuoleen.
Nyt olen vapaa ja eteenpäin tallustaminen paljon kevyempää!
07.12.2005 16:38
varsinkaan kirkossa kiroaminen ja jos lapsi ei ole kiroamista oppinut vanhemmiltaan, eikä varmasti itse ymmärtänyt sanan sisältöä.
Mutta huvittavinta on aina huumorintajuttomat kommentit ;D!
07.12.2005 09:50
kirjoitat!
Nimittäin että nuorille pitäisi antaa mahdollisuus tulla työelämään!
Heiltä menee kaikki luottamus tulevaisuuteen ja siihen että "jokainen on oman onnensa seppä" jos ei saa sitä ensimmäistäkään työpaikkaa.
Mikään ei ole niin vaarallista kuin ihmisen passivisoituminen, joka vie itseluottamuksen ja omanarvon tunteen.
Kyllä työpaikoilla on henkilöitä jotka ovat raataneet kahdenkin edestä ja ansaitsisivat päästä eläkkeelle ja antaisivat tilaa nuoremmille.
06.12.2005 14:22
Minäkin toivotan kaikille rauhallista itsenäisyyspäivää!
Itse olen laittanut Suomen lipun ulko-ovi seinustalle. Kynttilät sytytän illalla kaikille ikkunoille.
Ehkä uutisissa näkee ainakin vilahduksen presidentin kutsuilta.
Sateinen on täällä Smoolannissa päivä, olen lähdössä kaupungille ja teen uuden yrityksen, josko jaksaisin tänään tehdä joululahjaostokset.
06.12.2005 11:50
Vakiovarusteisiini kuuluu tuommoinen "hollantilainen jalkavaimo" (vai onko se jalkamies) :DD
Minulla kun ei ole tarpeeksi läskiä polvissa, sen takia laitan litteän tyynyn polvien väliin.
Kipeät käsivarret eivät unta haittaa, kun tukee tyynyillä.
Joskus esim. TV:tä katsellessa laitan tyynyn kainalon alle, niin ei satu käsivarteen (jossa on revähtänyt lihas, eikä parane muuten kuin ajan kanssa).
Mutta kiva kun on tuolla polvien väli-tyynyllä nimi :D
Olen jo antanut pojalleni ohjeet että jos joudun hoitoon niin muistaa mainita näistä erikoistoimenpiteistä nukkumaanmenoaikana.
05.12.2005 21:40
nimittäin se että täällä meillä päin on elämä aika rankkaa joillekin nuorille, joita syrjitään ja halveksitaan pukeutumisensa takia.
Tarkemmin sanottuna sen takia, ettei heillä ole vara ostaa kalliita merkkivaatteita.
Ongelma ehkä ei ole niin vakava pienillä maaseutukylillä, mutta kaupunkipaikoissa saa varmasti kuulla miten mahdottomalta näyttää vaatteissaan!
Kuinka kivalta tuntuu nuoresta olla porukan ulkopuolella vaan sen takia ettei vanhemmilla ole varaa ostaa kalliita vaatteita?
Yksi ratkaisu asiaan olisi univormu.
Kukaan ei pystyisi haukkumaan kavereita vaatetuksen takia, jos kaikilla olisi samanlaiset rytkyt päällä!
05.12.2005 20:33
Kävin keväällä Ranskan rivieralla mm Grassessa,
kuuluisassa parfyymikaupungissa ja itse parfyymitehtaalla.
Grassessa on aikoinaan ollut kaikkea muuta kuin hyvät tuoksut, siellä on nimittäin ollut paljon nahkateollisuutta ja vuotien parkkaamoita, jotka ovat taatusti haisseet ällöttävälle.
1500-luvulla vaihtuivat hajut kukkaistuoksuihin ja kaupunkiin tuli paljon kuuluisia asiakkaita.
Vielä tänäkin päivänä on kaupunki suosittu turistikohde suurine huviloineen, kiemurtelevine kujineen, ihanine näköaloineen, museoineen, parfyymitehtaineen.
Ostin tietenkin (koska oltiin Provencessa) lavendelin ja sypressin tuoksuista eau de colognea, jota käytän deodorantin asemasta.
Mistähän muuten johtuu, että täällä Ruotsissa ei ainakaan saa ostaa eau de colognea, ainoastaan eau de toilettea (joka on vahvempaa)? Voiko sitä ostaa Suomessa?
Kanarian saarilla ja muissa lomakohteissa ostan aina sellaisia 750 ml:n pulloja mukaani, jotta hyvää tuoksua riittää!
Olen nimittäin keksinyt että esim. espanjalaiset käyttävät paljon eau de colognea eivätkä haise hielle. Hielle haisevat vaan turistit.
Eau de cologne on todella tehokasta ja mietoa hien hajun torjuntaan.
05.12.2005 19:11
Miehen ei tule haista, eikä löyhkätä tupakalle eikä viinalle, ei hielle (muuta kuin kovaa ruumiillista työtä tehdessään).
Sauna, suihku, puhtaat vaatteet ja hiukan hyvää tuoksua... Sellaisen miehen kainaloon mielellään sujahtaa!
Haisunäädät pysykööt loitolla!
05.12.2005 17:09
Joissakin liikkeissä poltetaan "haisulikynttilöitä" ja kun kävelen sellaisen hajupilven läpi niin on kuin moukarilla iskettäisiin päähän: saan heti kauhean päänsäryn.
Kuinka joku voi saadakin sellaisen idean, kun tiedetään että on niin paljon allergisia ihmisiä ostoksilla?
05.12.2005 15:51
että ainakin me naiset voimme piilottaa ne halut
unohduksen koriin ja laittaa kannen päälle, mutta kun aika tulee niin haluissa ei ole mitään vikaa, jos on oikea sytyttäjä ;D
05.12.2005 11:41
ovat mielestäni tärkeitä:
ensinnäkin "onni ei etsien tule".
Olen samaa mieltä että ei kannata yrittää epätoivoisesti hankkia uutta kaveria, vaan antaa kohtalon ohjailla asioitten kulkua.
Voihan silti hakeutua toisten yksinäisten seuraan sosiaalisista syistä, ettei vallan erakoidu.
Sanot myös että kukaan ei täysimääräisesti pysty vaimoasi korvaamaan.
Sama juttu on esim. jos puolisot ovat eronneet, eikä avioliitossa olla riidelty, silloin voi myös tuntua että puoliso ei vaihtamalla parane ja mikään uusi liitto ei voi sitä entistä korvata eikä puolison vaihto paranna mitään.
On niin paljon yhteisiä muistoja, lapset, lomamatkat, sukulaistapaamiset.
Olisi varmasti hyvä muistaa että yhteiselämä uuden kaverin kanssa on todella UUTTA, minkä voi luoda yhdessä.
On väärin tuputtaa vanhaa elämäänsä joka rakoon ja kuvitella että uudesta liitosta tulisi jotakin samantapaista, missä ennen on elänyt.
Tietenkin on kunnioitettava toistensa menneisyyttä ja muistoja, mutta yritettävä pitää ajatukset uusilla raiteilla.
Itsekin olin valmistautunut yksineläjän rooliin, kunnes senioripiireissä charmantit herrat alkoivat piirittää :D liittyessäni erääseen senioriklubiin.
05.12.2005 11:35
Onnea uuteen kotiin!
En voinut vastata viestisi perään kun "hierarkia oli niin syvä" :D
Aloitetaan taas täältä reunapuolelta!
04.12.2005 21:22
Minulla on Givenchyn Ysatis "parempaan menoon" ja sitten tietysti Chanel 5, joka ei tunnu koskaan menevän pois muodista.
Kauheimpiin hajupommeihin kuuluu esim. Opium!
Nimikin jo sanoo että taju sillä tuoksulla lähtee!
04.12.2005 21:16
Saan armottoman migreenin tupakansavusta enkä vapaaehtoisesti mene esim. kahviloihin, missä on savuista.
Sama juttu eräistä parfyymeistä, joita on sattunut hulvahtamaan liikaa jonkun kanssasisaren päälle!
Ihmettelen, että monta kertaa on tupakoiville järjestetty oma osasto juuri kassojen lähelle mistä saa hakea kahvit ja pullat ja savuton osasto on cafeterian perällä, kun pitäisi olla päinvastoin.
Nyt saattaa joutua ensinnäkin jonottamaan vuoroansa tupakansavussa kun hakee kahvia ja pullaa ja sitten vielä menemään kauhean savupatsaan läpi tarjottimineen.
Olisi parempi että tupakoivat olisivat siellä perällä ja että siellä olisi hyvät savuimurit, jotka vetäisivät savut pellolle.
Suunnittelijat ovat harvoin allergikkoja.
04.12.2005 17:53
Saksassa olen joskus katsellut (yrittänyt katsella) dubattuja amerikkalaisia sarjoja, joita on tottunut katselemaan tekstattuina täällä kotona, mutta ei niitä jaksanut loppuun katsella.
04.12.2005 17:25
että kun yksinäisyys ei enää ole ennakkoluulojen sinetöimää, loppuiäksi tuomittu olotila, niin voi itsekin yrittää saada asiaan muutosta.
Ehkä on tilaisuutta osallistua eläkeläisten rientoihin, kurssitoimintaan, eläkeläisten matkoihin, eläkeläisten päivätansseihin ym.
Ja miksipä ei täällä netilläkin voisi tavata elämänsä "iltatähden"?
04.12.2005 16:35
esim. Tukholman alueella ja tietenkin jos on paraboli-antenni.
Asun maalla enkä ole hankkinut ylimääräistä laitteistoa katselumahdollisuuksien lisäämiseksi.
Tuosta ruotsinkielen ymmärtämisestä muistuu mieleen kun 40 vuotta sitten muutin tänne, niin minulla oli vaan Suomessa opittu kouluruotsin taito.
Opin nopeasti riikinruotsia kun katselin TV-teatteria ja näyttelijäthän artikuloivat selvästi.
Varsinkin eräs näyttelijä, Ernst-Hugo Järegård, oli suosikkini.
Sitäpaitsi oli töissä pakko selvitä ja oppia ymmärtämään ruotsalaisten puhetta.
Aika jännää muuten, että vaikka äidinkieleni on suomi ja jos tulee jotakin suomalaista ohjelmaa, joka tekstattu ruotsiksi niin katselen tekstauksenkin vaikka ymmärrän puheen!
04.12.2005 16:25
Onneksi tänä päivänä hyväksytään se tosiasia, että ihmisen seksuaalisuus ei häviä mihinkään vanhanakaan!
04.12.2005 13:36
90 / 150