Kahvipirtti

Satuin kirjoittamaan itse viimeisen viestin tuonne edelliseen,joten samalta istuimelta uutta kyhäämään.
Siellä jäi mukava arvailu keskustelu syvälle alulle, jatketaan.

Eskoeinarin pakkaamat tavarat taas siirretty ja Katleijan viimeistelemä huoneisto kunnossa, minä toin tuon hyvin kauniin kanervan,(en nyt muista nimeä)erikoisen, tänne oven pieleen,kiitos saara.dma.
Leivoin kanelikranssin, toin piparkakkuja ja glökiä,olkaa hyvät.

Viihdytään,höpötellään, nauretaan ja itkeäkin voi.

182

8942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katleija

Terveisiä kaupungilta. Poikkesin heti kahville. Kävin pesemässä lattiat ja kalusteet edellisessä paikassa. Löysin "huumoripussin" nurkkapöydän alta. Toin sen tänne, se on täälläkin tarpeellinen. Varsinkin kun mielikuvahahmoja toisistamme rakennamme.

• Suvi2

Kävin pikaisesti lounaalla ja jo sillaikaa kaikki kamat on muutettu, vaikka olin henkisesti virittäytynyt roudarin tehtäviin.
      Koska joudumme näin kovin usein muuttamaan, olisikohan syytä vaihtaa jalaksille koko hoito, niinkuin joskus erään suurisilmäisen herran vaalimökki.

Voi kuinka nuo SkillaNin herkut tuoksuvatkin ihanalle, aivan joululle... ei kai tämä glögi ole terästettyä?

Tuosta äskeisistä arvailuistasi. Oli kuin olisit suoraan kuvastani kertonut. Sanotaan, että teksti on usein kirjoittajan näköistä, mutta en arvannut, että se noin kovasti näköistä on.

Polvien korjailun jälkeen oli siirryttävä pitämään housupukuja, silmälasit on, lyhyt ja tumma tukka, pieni olen, mutta kiltinnäköisyydestä en sano mitään.

Niin että aika hyvin! Selvännäkijä vielä kaiken lisäksi olet. Kerrohan mihin olen hukannut toisen tossuni:-DDDD

• Olin aivan unohtanut että 1. adventti on jo tämän viikon loppuna eikä vasta ensi pyhänä!
      Tuli kiire kuin kirpun tappajalle! Kiireesti penkomaan adventtikynttilänjalkoja esille ja nyt purjehtii talo pimeässä kuin Suomenlaivat, yhdessä ikkunassa loistaa tähti sinne itään päin!

Olen leiponut vähän sahramipullia ja kun sahramia jäi pussillinen yli niin tein Gotlantilaista sahramipannukakkua (vaikka se itseasiassa onkin uunipuuron tapaista jälkiruokaa).

Tuolla toisaalla oli ihanan uunijuuston ohjeet ja jos joku haluaa kokeilla tätä "pannukakkua" nyt joulun aikaan kun riisipuuroa tehdään monessa taloudessa niin tässä ohjeet:

4 annokseen tarvitaan sellainen riisipuuromäärä, johon menee 1/2 maitoa.

Puuron lisäksi tarvitaan
      1/2 dl mantelia
      1 dl kermaa
      1 pk (1/2 g) sahramia
      2 munaa
      1-2 rkl sokeria
      (1 hienonnettu karvasmanteli tai muutama tippa karvasmanteliöljyä)

Hienonna mantelit. Sekoita sahrami kermaan.
      Lisää puuroon manteli, kananmunat, sahramikerma, sokeri (ja karvasmanteli).
      Kaada seos uuninkestävään vuokaan.
      Paista 200 asteessa, keskellä uunia, kunnes kakku (puuro) on saanut hiukan väriä, n 20-25 min.

Tarjoa paistos haaleana kermavaahdon ja hillon kera.
      (Gotlantilaiset syövät karhunmarjahillon kanssa, mutta "paremman puutteessa" käy esim. vadelmahillo.)

Jätän tähän maistiaisiksi ja toivotan hyvää 1. adventtia kaikille!

• Hintriika

Onnea ja iloa uuteen pirttiin! Minäkin suosittelen harkitsemaan sitä jalasmökkiä. Varsinkin kun talvi on tulossa. Uskon, ettei meidän jalasmökkimme saisi sellaisia sensaatiouutisia aikaan kuin se historian kirjoihin jäänyt.

Tarkoititko, SkillaN, että minä jotenkin vaikutan järkevältä virkanaiselta? Tuo minun täytyisi oikein tallentaa näytettäväksi elävän elämän ystäväpiirille. Minulla on kuulemma aina "leuka viärässä" kuin savolaisakalla (Huom! Minulla ei ole mitään savolaisia vastaa, päinvastoin) ja muutenkin ihan virapeli mitä edustettavuuteen tulee.

• Kyllä tuo Merimona1 taisi osua aika lähelle minua.

Olenhan sellainen hihittelijä,en voi sille mitään että etsin niitä positiivisia asioita ja naureskelen paljon hihihiiii..

Mielen kiintoisia analyysejä....
        Lissäää kiitoos.DDDDDD

• pullaulla
        muori67 kirjoitti:

Kyllä tuo Merimona1 taisi osua aika lähelle minua.

Olenhan sellainen hihittelijä,en voi sille mitään että etsin niitä positiivisia asioita ja naureskelen paljon hihihiiii..

Mielen kiintoisia analyysejä....
        Lissäää kiitoos.DDDDDD

Minä laitoin kanssa riisipuuroa uuniin ,mutta sekoitin siihen tonnikala purkin ,kaksi kanamunaa ja kermamaitoa . Tietysti suolaa ja pippuriakin maun mukaan . Ja hyvää tuli . Poikakin tuli ja hänellä oli mustaamakkaraa mukana että olisimme syöneet sitä ,mutta se laitettiin pakkaseen pahanpäivän varalle . Täältä saa sitä jostain kaupasta ,mistä poika joskus ostaa minulle, sitä syödään sitten puolukkahillon kanssa ja on hyvää.
        Nyt stten maistuisi hyvä kahvi --tai taidankin ottaa sitä Glökiä --tykkään siittä ,se sopisi vaikka hiukan terästettynäkin tähän pimeään iltaan .
        Nähdään taasen täälä mukavassa kahvituvassa.

• merimona1
        pullaulla kirjoitti:

Minä laitoin kanssa riisipuuroa uuniin ,mutta sekoitin siihen tonnikala purkin ,kaksi kanamunaa ja kermamaitoa . Tietysti suolaa ja pippuriakin maun mukaan . Ja hyvää tuli . Poikakin tuli ja hänellä oli mustaamakkaraa mukana että olisimme syöneet sitä ,mutta se laitettiin pakkaseen pahanpäivän varalle . Täältä saa sitä jostain kaupasta ,mistä poika joskus ostaa minulle, sitä syödään sitten puolukkahillon kanssa ja on hyvää.
        Nyt stten maistuisi hyvä kahvi --tai taidankin ottaa sitä Glökiä --tykkään siittä ,se sopisi vaikka hiukan terästettynäkin tähän pimeään iltaan .
        Nähdään taasen täälä mukavassa kahvituvassa.

keskusteunaiheena harmiton ja hyvin kiinnostava. Minustakin nykyään, vaikka en ainakaan vielä ole kovin hyvä kokki.
        Uusia hyväksi koettuja reseptejä on mukava kokeilla.
        Otin tuolta Katleijan tuomasta huumoripussista lapun, missä lukee:
        Klara näyttää upealta kun hänellä on meikki aina niin huolellisesti rakenneltu ja harsohattu päässä kallellaan ;)
        Skillanilla silmälasiensa takana röntgenkatse, Pirtissä harvemmin pistäytyvä titanium.man on niin pitkä, että hänen täytyy kumartua ovesta sisään astuessaan.
        Enkös olekin hyvä kuvittelemaan palstakavereiden ulkonäköä?

• Klara*
        merimona1 kirjoitti:

keskusteunaiheena harmiton ja hyvin kiinnostava. Minustakin nykyään, vaikka en ainakaan vielä ole kovin hyvä kokki.
        Klara näyttää upealta kun hänellä on meikki aina niin huolellisesti rakenneltu ja harsohattu päässä kallellaan ;)
        Skillanilla silmälasiensa takana röntgenkatse, Pirtissä harvemmin pistäytyvä titanium.man on niin pitkä, että hänen täytyy kumartua ovesta sisään astuessaan.

Taas vierähti joku tovi, että en koneelle ole ehtinyt. Ja kas kummaa, kun kurkistan Kahvipirttiin, niin johan on Merimona minua kuvailemassa.

Täytyy sanoa, rouva-kulta, että fifti-sixti kuvauksesi osui.

En kerro, kumpi meni väärin, sen verran vain, että ikinä en ole harsohattua käyttänyt, enkä toista kertaa käytä;)
        Siitäs sait!

Tuota säätilaa täytyy vielä päivitellä, vettä sataa ja maisema roikkuu harmaana kuin sairaan naama. Onko nyt kesä vai talvi vai jotain siltä väliltä?

Tekisi mieli laittaa jo talvivalot, mutta tuntuu jotenkin koko ajatus ihan hullulta, kun ei ole yhtään lunta.

• Löytyy
        merimona1 kirjoitti:

Mielikuvituksesta.
        Kirjoittanut: 1234 18.8.2003 klo 11.31
        -------------------------------------

60 palstan hausta löytyy tämä aihe ylläolevalla ketjulla.

• merimona1
        Klara* kirjoitti:

Taas vierähti joku tovi, että en koneelle ole ehtinyt. Ja kas kummaa, kun kurkistan Kahvipirttiin, niin johan on Merimona minua kuvailemassa.

Täytyy sanoa, rouva-kulta, että fifti-sixti kuvauksesi osui.

En kerro, kumpi meni väärin, sen verran vain, että ikinä en ole harsohattua käyttänyt, enkä toista kertaa käytä;)
        Siitäs sait!

Tuota säätilaa täytyy vielä päivitellä, vettä sataa ja maisema roikkuu harmaana kuin sairaan naama. Onko nyt kesä vai talvi vai jotain siltä väliltä?

Tekisi mieli laittaa jo talvivalot, mutta tuntuu jotenkin koko ajatus ihan hullulta, kun ei ole yhtään lunta.

"Taas vierähti joku tovi että en koneelle ole ehtinyt;)"

Kaiken päivää olet istunut ja odottanut, että joku kertoisi miten hienolta otaksuu sinun näyttävän;))))

Kävit näköjään sinäkin Katleijan huumoripussilla.

"Ikinä en ole harsohattua käyttänyt,enkä toista kertaa käytä D)))"

Vähän ninkuin Purjehdusmatkallamme : "Ikinä en ole mennyt ilman huntua vihille:DDDDD

• Hintriika

Sieltä huumoripussistakohan minä olen tuon edellisen otsikon ottanut! Ehkä näin joulun alla kinkunpaistaja voi nostaa kamaratkin kattoon roikkumaan, mutta kyllä minä enemmän kamanoita tarkoitin...

• Katleija
        Hintriika kirjoitti:

Sieltä huumoripussistakohan minä olen tuon edellisen otsikon ottanut! Ehkä näin joulun alla kinkunpaistaja voi nostaa kamaratkin kattoon roikkumaan, mutta kyllä minä enemmän kamanoita tarkoitin...

Kyllä minä nauroin makeasti noita Sinun kamaroitasi, mutta maltoin olla oikaisematta.

Tämä on muuten hauska leikki, mitä nyt leikimme. Mielenkiinnolla itsestään kuvitteluja lukee. Merimona, osuinko yhtään oikeaan kohdallasi?
        Sinä osuit minun kohdallani, vaikka lyhyesti sanoitkin. Minua paremmin tuntemattomat päätyvät tuohon samaan. Se voi olla, että rooli työyhteisössä on lyönyt leimansa. Pohjimmiltani olen kaikkea muuta kun "tärkeä".

• merimona1
        Löytyy kirjoitti:

Mielikuvituksesta.
        Kirjoittanut: 1234 18.8.2003 klo 11.31
        -------------------------------------

60 palstan hausta löytyy tämä aihe ylläolevalla ketjulla.

että en jaksa hakea sitä vanhaa ketjua vuosien takaa. Yritin, mutta kyllästyin kesken, sillä en ole koskaan etsinyt vanhoja kirjoituksia, mutta jos viitsisit laittaa tähän sen mitä tarkoitit, niin lukisin kyllä.

Oliko siinä joku erikoisen kiinnostava kohta. Näytä se minulle, please!

• Klara*
        merimona1 kirjoitti:

"Taas vierähti joku tovi että en koneelle ole ehtinyt;)"

Kaiken päivää olet istunut ja odottanut, että joku kertoisi miten hienolta otaksuu sinun näyttävän;))))

Kävit näköjään sinäkin Katleijan huumoripussilla.

"Ikinä en ole harsohattua käyttänyt,enkä toista kertaa käytä D)))"

Vähän ninkuin Purjehdusmatkallamme : "Ikinä en ole mennyt ilman huntua vihille:DDDDD

Mikä ja missä on Katleijan "huumoripussi?"

Niin fiksu kuin olenkin, nyt en ymmärrä yhtään mitään.

PS. Onkos Sinusta, vanharouva, tullut vähän nenäkäs miehelään mentyäsi;))))))))))))

• merimona1
        Katleija kirjoitti:

Kyllä minä nauroin makeasti noita Sinun kamaroitasi, mutta maltoin olla oikaisematta.

Tämä on muuten hauska leikki, mitä nyt leikimme. Mielenkiinnolla itsestään kuvitteluja lukee. Merimona, osuinko yhtään oikeaan kohdallasi?
        Sinä osuit minun kohdallani, vaikka lyhyesti sanoitkin. Minua paremmin tuntemattomat päätyvät tuohon samaan. Se voi olla, että rooli työyhteisössä on lyönyt leimansa. Pohjimmiltani olen kaikkea muuta kun "tärkeä".

mutta olenkohan minä kuvaillut ulkoista olemustani täällä, silmien ja tukan väriä ynm.
        Minustakin on mukavaa tälläinen ulkonäön arvailu, vaikka saattaa mennä pieleenkin - eihän se ole vaarallista.
        Kun keskustelukumppanilla on kasvot, niin on jotenkin helpompi jutella.
        Kyllä minä aivan myönteistä tarkoitinkin sillä "tärkeällä", en mitään koppavaa tärkeilijää, vaan oman arvonsa tuntevaa ihmistä.
        Huumoripussin toit tuonne eteiseen heti ulko-oven viereen, niin että jos jo ovella näkee, että muut ovat leikkisällä tuulella voi itsekin pussin sisälle kurkatessaan löytää sieltä itselleen tarkoitetun pikku huumoripaketin.

• merimona1
        Klara* kirjoitti:

Mikä ja missä on Katleijan "huumoripussi?"

Niin fiksu kuin olenkin, nyt en ymmärrä yhtään mitään.

PS. Onkos Sinusta, vanharouva, tullut vähän nenäkäs miehelään mentyäsi;))))))))))))

vaan johdonmukaisempi.
        Arvelin nimittäin, että koska sinusta on tullut entistä vitsikkäämpi, niin huomasit sen huumoripussin ja nappasit oman osuutesi.
        Niin.....pää siellä säkin sisällä harsohattusikin lipsahti vinoon, mutta sehän onkin vain elegantin näköinen noin. Ei hattu saakaan olla mielikuvituksettomasti suorassa;)
        Tätä ei pidä kenenkään käsittää, että olisin jotenkin lippa vinosasa tai huppu silmillä.

• Hintriika
        Katleija kirjoitti:

Katleija, kun vaihdoit nimeäsi, niin samalla kolautit mielikuvaa, jonka olin ehtinyt Sinusta luoda! Muutuit jotenkin juhlallisemmaksi, aloin nähdä Sinussa orkidean ylväyttä (ei siis ylpeyttä). Aivan niin kuin talon emäntä kirkonkylälle lähtiessään riisuu essun edestään ja vaihtaa pyhäkoltun päälle...

Monen muunkin kohdalla nimimerkki muokkaa mielikuvaa. Suvit ja Sadut ovat minusta tyttösten nimiä, muoreilla ja mymmeleillä alkaa jo hiukset harmaantua, ja esim. Helenat ovat ajattomia. Muutamista nimimerkeistä ei tule minkäänlaista mielikuvaa, mutta kunkin kirjoitukset muokkaavat käsitystä nikin takana olevasta ihmisestä.

• Katleija
        Hintriika kirjoitti:

Katleija, kun vaihdoit nimeäsi, niin samalla kolautit mielikuvaa, jonka olin ehtinyt Sinusta luoda! Muutuit jotenkin juhlallisemmaksi, aloin nähdä Sinussa orkidean ylväyttä (ei siis ylpeyttä). Aivan niin kuin talon emäntä kirkonkylälle lähtiessään riisuu essun edestään ja vaihtaa pyhäkoltun päälle...

Monen muunkin kohdalla nimimerkki muokkaa mielikuvaa. Suvit ja Sadut ovat minusta tyttösten nimiä, muoreilla ja mymmeleillä alkaa jo hiukset harmaantua, ja esim. Helenat ovat ajattomia. Muutamista nimimerkeistä ei tule minkäänlaista mielikuvaa, mutta kunkin kirjoitukset muokkaavat käsitystä nikin takana olevasta ihmisestä.

Kirjoitin kerran orkideani kukkavanasta. Siitä idea nimeenikin. Kaikissa kolmessa orkideassani on kukkavana. Siihen ensimmäiseen vanaan, josta kirjoitin on kasvanut viisi nuppua. Saa nähdä minkäväriset kukat ovat. Ostin sen nimittäin kukkimattomana. Anna niille valohoitoa sillä samalla lampulla kun itsellenikin.
        Hintriikka, olemme yhtä lyhyenläntiä. Kuvittelen sinut itsesi kanssa sovussa olevaksi, huumorintajuiseksi ihmiseksi. "Kynää" olet Sinäkin kädessäsi pitänyt. Ladylikeksi et Sinäkään itseäsi saa. Minäkin vedän ne mustat pitkikset jalkaan kylille lähtiessäni ja kun oikein riehakkaalla päällä olen laitan punaisen pusakan harteille ja pipon.

• Katleija kirjoitti:

Kirjoitin kerran orkideani kukkavanasta. Siitä idea nimeenikin. Kaikissa kolmessa orkideassani on kukkavana. Siihen ensimmäiseen vanaan, josta kirjoitin on kasvanut viisi nuppua. Saa nähdä minkäväriset kukat ovat. Ostin sen nimittäin kukkimattomana. Anna niille valohoitoa sillä samalla lampulla kun itsellenikin.
        Hintriikka, olemme yhtä lyhyenläntiä. Kuvittelen sinut itsesi kanssa sovussa olevaksi, huumorintajuiseksi ihmiseksi. "Kynää" olet Sinäkin kädessäsi pitänyt. Ladylikeksi et Sinäkään itseäsi saa. Minäkin vedän ne mustat pitkikset jalkaan kylille lähtiessäni ja kun oikein riehakkaalla päällä olen laitan punaisen pusakan harteille ja pipon.

Minulla on kaksi orkideaa ja molemmissa on kukkavanat, toisessa kolme vanaa, toisessa vaan yksi, mutta siinä on kukkivakin vana, joka alkaa nyt pikkuhiljaa kuihtua.
        En ikinä ole uskaltanut ottaa orkideaa hoitooni, kun en ole "hortonomi"-tyyppiä :-D mutta nyt uskaltaa sanoa että orkidea on maailman helpoin hoidettava!

• Hintriika
        Katleija kirjoitti:

Olemme keskustelleet, mitä mielikuvia kullakin on kenestäkin. Mutta muuan seikka minua ihmetyttää, nimittäin: Miksi ainakaan minulla ei oma peilikuva (valokuvista puhumattakaan) vastaa sitä mielikuvaa, mikä minulla itsestäni on??? Kai minä itse itseni parhaiten tunnen! Miksi peilikuva vääristelee? Olenko minä jotenkin jälkeenjäänyt, vuosikymmenien taakse jämähtänyt, kun vanhoista valokuvista tunnistan itseni, mutta uudemmissä tököttää joku kummajainen!

• Katleija
        Hintriika kirjoitti:

Olemme keskustelleet, mitä mielikuvia kullakin on kenestäkin. Mutta muuan seikka minua ihmetyttää, nimittäin: Miksi ainakaan minulla ei oma peilikuva (valokuvista puhumattakaan) vastaa sitä mielikuvaa, mikä minulla itsestäni on??? Kai minä itse itseni parhaiten tunnen! Miksi peilikuva vääristelee? Olenko minä jotenkin jälkeenjäänyt, vuosikymmenien taakse jämähtänyt, kun vanhoista valokuvista tunnistan itseni, mutta uudemmissä tököttää joku kummajainen!

Kerron esimerkin viime kesältä. Olin merkkipäivillä ulkosaaristossa, jonne menimme veneillä. Juhlissa oli paljon nuoria kauniita ihmisiä. Paluu kaupunkiin tehtiin kahdella moottoriveneellä. Minä olin nuorten kanssa siinä toisessa. Matka kesti toista tuntia, katselin niitä kauniita nuoria juhlatamineissaan. Menin veneen sisätiloihin. Kuinka katseeni eksyikään peräseinälle. Sieltä peilistä katseli minua vanha myrtyneen näköinen naama. Hirveä kontrasti muihin, joita koko päivän olin katsellut, niin että jo luulin itsekin olevani nätimpi. Nykyään en enää voivottele, että "voi kamala kuinka huonosti olen valokuvassa onnistunut". Ne vastaavat todellisuutta.

• Helena04 ejk.
        Hintriika kirjoitti:

Piipahdinpa minäkin täällä Pirtissä tänäisiä lukaisemassa, ja voih! onko tuo komplimangi - kiitos, kiltti! Iltani on pelastettu.
        Hyvää adventtisunnuntaiaattoa! Kynttilähetkiä yhä tummuvassa illassa!

• Klara*
        merimona1 kirjoitti:

vaan johdonmukaisempi.
        Arvelin nimittäin, että koska sinusta on tullut entistä vitsikkäämpi, niin huomasit sen huumoripussin ja nappasit oman osuutesi.
        Niin.....pää siellä säkin sisällä harsohattusikin lipsahti vinoon, mutta sehän onkin vain elegantin näköinen noin. Ei hattu saakaan olla mielikuvituksettomasti suorassa;)
        Tätä ei pidä kenenkään käsittää, että olisin jotenkin lippa vinosasa tai huppu silmillä.

Ettäkö minä muka olisin vitsikäs? Niin rahvaanomainen en ole.

Tässä Sinulle vähän "oikomishoitoa". Olen niin tosikkotyyppi, että jos tiellä vastaan tulisit, niin oitis tunnistaisit.

En siedä pienintäkään leikinlaskua itseltäni, saatikka sitten muilta.
        Tai toisin päin.

• Klara* kirjoitti:

Ettäkö minä muka olisin vitsikäs? Niin rahvaanomainen en ole.

Tässä Sinulle vähän "oikomishoitoa". Olen niin tosikkotyyppi, että jos tiellä vastaan tulisit, niin oitis tunnistaisit.

En siedä pienintäkään leikinlaskua itseltäni, saatikka sitten muilta.
        Tai toisin päin.

ole vetänyt "hernettä"nenuun DDDDD

Olen sitä mieltä ,että kyllä melkein joka asiasta löytyy jotain "mutavaa"kunha vain malttaa miettiä.
        Eikö )))) DDDDD

Itse olen olut tänään vähän matalapaineessa.
        Täytyy lukea taas se KATILLE PIllERI.DDDDD

Kyllä se siitä iloksi muuttuu..Eikö ?????

• Klara*
        muori67 kirjoitti:

ole vetänyt "hernettä"nenuun DDDDD

Olen sitä mieltä ,että kyllä melkein joka asiasta löytyy jotain "mutavaa"kunha vain malttaa miettiä.
        Eikö )))) DDDDD

Itse olen olut tänään vähän matalapaineessa.
        Täytyy lukea taas se KATILLE PIllERI.DDDDD

Kyllä se siitä iloksi muuttuu..Eikö ?????

Minua ei kannata ottaa vakavasti, ei ainakaan silloin, kun lasken leikkiä.

10000000000000000000000000xDDDDDDDDDDDDDDDDD

• Klara* kirjoitti:

Minua ei kannata ottaa vakavasti, ei ainakaan silloin, kun lasken leikkiä.

10000000000000000000000000xDDDDDDDDDDDDDDDDD

Sitähän minäkin DDDDDD.

Ostetaan pullo punaista limunaatia ja puntti tulitikkuja ja pistetään elämä risaseksi,jeh ))))

• Klara*
        muori67 kirjoitti:

Sitähän minäkin DDDDDD.

Ostetaan pullo punaista limunaatia ja puntti tulitikkuja ja pistetään elämä risaseksi,jeh ))))

Minä haluan ykkösolutta ja coltsytkärin.

Olen näes nykyaikainen vanhus.

• Klara* kirjoitti:

Minä haluan ykkösolutta ja coltsytkärin.

Olen näes nykyaikainen vanhus.

ölvi vielä kyllä menetelee

Mutta ajattele miten kiva on raapia niitä tikkuja

Sit ku ne vielä katkeileekin DDD

• my.mm.eli
        Hintriika kirjoitti:

kahvipirttejä! Onkos tällaista ennen tapahtunut, että ekasivulla kolme kahvipirttiä?

Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että "huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja"!

Tosin olen reissun päällä parast´aikaa ja läppäriä omistamattomana hankalaa käydä virtuaalikahvilla. Kapsäkkiä olen pakannut ja purkanut muutamaan kertaan kuluneen reilun viikon aikana. Ja sama peli jatkuu, kotiinpäin palailen luultavasti Itsenäisyyspäivän tienoilla.

Mielikuvitelmia palstalaisista olette harjoittaneet, huomaan. Minäpä olenkin sellaisella muuntautumisreissulla, että tuskin naapurinikaan tunnistavat kun palaan! Mm. tukka on lyhentynyt n. 15 senttiä, (10 vuotta iästäni tipahti kampaamon lattialle)! Nyt löytyy otsatukkaa ja korvat näkyy kokonaan ja niska! Ei tummanruskeassa tukassani vielä pahasti harmaata ole havaittu, ei tarvitse värjätä vielä, oma luojanluoma väri riittää toistaiseksi.
        Että jotta tämmöisiä muotoseikkoja tällä kertaa;))

Vaikka on jo aamuyö, niin tapojeni mukaisesti nautin tuomianne pikkujouluherkkuja kera kahvin. Kiitos kuulukoon jokaiselle leipurille! Puputan sitten porkkanaa ja poljen kuntopyörää kahta kauheammin kotiin päästyäni!

Jos tilaisuus koittaa, niin pistäydyn pirtissä kaffeella vielä viikolla tai viikonloppuna. Nyt en ehtinyt edes lukea kuin muutaman kahvipirtin kirjoituksen, muita en lainkaan. Kyllä sitten taas lukemista riittää useammaksi päiväksi kunhan ehdin, ahkerasti on kirjoitettu taas. Ja joku vielä väitti kirjoitusten vähentyneen entisistä ajoista!!

Kaikille terveiseni jätän tähän pöydälle, ja uudelle pirtille Lycka till!

• Helena ejk.
        Helena04 ejk. kirjoitti:

Piipahdinpa minäkin täällä Pirtissä tänäisiä lukaisemassa, ja voih! onko tuo komplimangi - kiitos, kiltti! Iltani on pelastettu.
        Hyvää adventtisunnuntaiaattoa! Kynttilähetkiä yhä tummuvassa illassa!

Täällä hämärissä hiiviskelen nyt pyyhkimässä kirjoista ja kansista edellä sanomani. Pikakäynnillä tuon silloin väsäsin... mutta kyseessähän oli vain nimien antamat mielikuvat...
        (nolona sössötellen)

• my.mm.eli kirjoitti:

kahvipirttejä! Onkos tällaista ennen tapahtunut, että ekasivulla kolme kahvipirttiä?

Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että "huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja"!

Tosin olen reissun päällä parast´aikaa ja läppäriä omistamattomana hankalaa käydä virtuaalikahvilla. Kapsäkkiä olen pakannut ja purkanut muutamaan kertaan kuluneen reilun viikon aikana. Ja sama peli jatkuu, kotiinpäin palailen luultavasti Itsenäisyyspäivän tienoilla.

Mielikuvitelmia palstalaisista olette harjoittaneet, huomaan. Minäpä olenkin sellaisella muuntautumisreissulla, että tuskin naapurinikaan tunnistavat kun palaan! Mm. tukka on lyhentynyt n. 15 senttiä, (10 vuotta iästäni tipahti kampaamon lattialle)! Nyt löytyy otsatukkaa ja korvat näkyy kokonaan ja niska! Ei tummanruskeassa tukassani vielä pahasti harmaata ole havaittu, ei tarvitse värjätä vielä, oma luojanluoma väri riittää toistaiseksi.
        Että jotta tämmöisiä muotoseikkoja tällä kertaa;))

Vaikka on jo aamuyö, niin tapojeni mukaisesti nautin tuomianne pikkujouluherkkuja kera kahvin. Kiitos kuulukoon jokaiselle leipurille! Puputan sitten porkkanaa ja poljen kuntopyörää kahta kauheammin kotiin päästyäni!

Jos tilaisuus koittaa, niin pistäydyn pirtissä kaffeella vielä viikolla tai viikonloppuna. Nyt en ehtinyt edes lukea kuin muutaman kahvipirtin kirjoituksen, muita en lainkaan. Kyllä sitten taas lukemista riittää useammaksi päiväksi kunhan ehdin, ahkerasti on kirjoitettu taas. Ja joku vielä väitti kirjoitusten vähentyneen entisistä ajoista!!

Kaikille terveiseni jätän tähän pöydälle, ja uudelle pirtille Lycka till!

nuorruttu 10 vuotta, no katteeksi tietysti käy, silti onnittelen.
        Onkos sinulla pitkäkantoiset suunnitelmat, joko merimonan tauti tarttui;))DD

Kiva että annoit merkkiä olostasi,olisin kohta etsintäpartiota apuun pyytänyt.
        Oikein todella ikävä on ollut,piristät mieleni useasti kivoilla viesteilläsi, joten tule vaan pian kotiin.

Onnelista lomailua(sitähän se on???)ja tervetullut olet taas pirttiin.

• Helena ejk. kirjoitti:

Täällä hämärissä hiiviskelen nyt pyyhkimässä kirjoista ja kansista edellä sanomani. Pikakäynnillä tuon silloin väsäsin... mutta kyseessähän oli vain nimien antamat mielikuvat...
        (nolona sössötellen)

nolona, ei aihetta moiseen.

Taustoja tietämättä, varmaan mieleisiä mielikuvia,silloihan on kaikki mukavaa,hyvän mielenhän niistä saa.
        Otitko edes aamukahvit???

• merimona1
        muori67 kirjoitti:

ölvi vielä kyllä menetelee

Mutta ajattele miten kiva on raapia niitä tikkuja

Sit ku ne vielä katkeileekin DDD

ja Hyvää Ensimmäistä Adventtia!
        Raavitaan tikkuja tänään kun sytytetään kynttilöitä talon kaikille ikkunoille.

Eilen en ehtinyt täällä Kahvipirtissä käydäkään ja nyt kun lueskelin noita "vieraskirjan" hauskoja kirjoituksia, niin huomasin, että ystävämme Klara on muodikkaasti salahauska.
        Eikö totta, että on salarakkaita, salakaatoja (tuo viimeinen ei ole missään yhteydessä ensimmäiseen, vaan tarkoittaa esm. hirven ampumista ilman kaatolupaa - kerrottiin.)
        Tämän iäryhmän ketjussa tuossa ylempänä joku kertoo jääneensä kiinni salajuoppoudesta.
        Pysähdyin oikein ajattelemaan tuota viimeistä sanaa. Eihän sellainen mies voi olla kova juoppo, joka on pystynyt salaamaan juopottelunsa.
        Ei minun ainakan pystyisi.
        Jos taas olisikin salajuoppo ja kärähtäisi, niin saattaisin ihmetellä, että mitä salaamista muutamassa lasillisessa silloin tällöin naukkailtuna on.
        Nyt on kyllä lopetettava tämä aamufilosofointi, tai menee liian syvälliseksi:D

• merimona1 kirjoitti:

ja Hyvää Ensimmäistä Adventtia!
        Raavitaan tikkuja tänään kun sytytetään kynttilöitä talon kaikille ikkunoille.

Eilen en ehtinyt täällä Kahvipirtissä käydäkään ja nyt kun lueskelin noita "vieraskirjan" hauskoja kirjoituksia, niin huomasin, että ystävämme Klara on muodikkaasti salahauska.
        Eikö totta, että on salarakkaita, salakaatoja (tuo viimeinen ei ole missään yhteydessä ensimmäiseen, vaan tarkoittaa esm. hirven ampumista ilman kaatolupaa - kerrottiin.)
        Tämän iäryhmän ketjussa tuossa ylempänä joku kertoo jääneensä kiinni salajuoppoudesta.
        Pysähdyin oikein ajattelemaan tuota viimeistä sanaa. Eihän sellainen mies voi olla kova juoppo, joka on pystynyt salaamaan juopottelunsa.
        Ei minun ainakan pystyisi.
        Jos taas olisikin salajuoppo ja kärähtäisi, niin saattaisin ihmetellä, että mitä salaamista muutamassa lasillisessa silloin tällöin naukkailtuna on.
        Nyt on kyllä lopetettava tämä aamufilosofointi, tai menee liian syvälliseksi:D

Kaikki salassa tehty on jännittävää. Muistan, kuinka jännää oli pikkupoikana polttaa salaa tupakkaa. Onneksi olen päässyt tupakasta eroon, muusta sitten onkin vaikeampaa. Vaikka eihän leskimiehen tarvitsekaan salata mitään.

• arvio jollekin.
      Kiitoksia noista minulle tuntemattomista resepteistä ,niitä pitää kokeilla.
      Aina löytyy jotakin uuttakin,vaikka mielestään on jo kaiken "kokenut".

Rupesin innolla merkkaamaan tuota pyyheliinapeittoa, on kiva välillä merkata ,puikkojen heilumisen lomassa.
      Ompelin tyttärentyttären huusholliin verhoja, aina niinhin hommiin mummia tarvitaan.
      En tykkää ommella koneella.

Kohta pääsen saunaan, on se sellainen viikon odotettu tapahtuma,pyysivät tanssimaankin, mutta saunan takia kieltäydyin.

Eskoeinarille kiitoksia muuttoavusta, käy nyt muulloinkin ,kun vain muuttamassa.

Opin eilen tietokonekursilla siirtelemään tekstejä ja kuvia, ja sekös antoi uskoa siitä että vielä joskus ossaankin tämän koneen kanssa,vaikka aina taitaa uutta opittavaa tulla.
      No kumminkin, oppivainen vielä;))DD

• Se on kiva kun oppia tämän koneen kanssa touhuamaan.Minä kävin viime keväänä sellaista kurssia.
        Täytyy mennä vielä uudistamaan,kun ei käytä jotain oppia,nii kylläpäs mokoma unohtuu.

Näkyy pitävän meikätytölle rautalangasta vään tää joitakin asioita)))

Nyt on aamukahvit juotu,hyvää päivän jatkoa kaikille.

• muori67 kirjoitti:

Se on kiva kun oppia tämän koneen kanssa touhuamaan.Minä kävin viime keväänä sellaista kurssia.
        Täytyy mennä vielä uudistamaan,kun ei käytä jotain oppia,nii kylläpäs mokoma unohtuu.

Näkyy pitävän meikätytölle rautalangasta vään tää joitakin asioita)))

Nyt on aamukahvit juotu,hyvää päivän jatkoa kaikille.

lunta tullut ja ympäristö näyttää puhtaalta,koskemattomalta, mielikin uudistuu lumen myötä.(haluan uskoa niin )

Tuo mielikuvien luominen on mukavaa, täällähän tykätään arvailla kuka kukin on ja tuo että "nähdään" kirjoittaja kuvana on virkistävä huomio.
        Jokaisella syntyy näkökuva,antaako sen kirjoitus,sen sisältö,vai miten se muotoutuu.
        Sanoin että Suvi on kiltin näköinen,ei voi olla muuta,kun Diivan vie terapia kierrokselle, ei hän kovin ryppyotsainen ole silloin itsekkään.
        Muorista luotiin aivan "näköinen",iloinen hän on.
        Titanium on lihaksikas,paljaspää,mummoja härnäävä velikulta;))DD
        Tälläisiä kuvia kulkee,oikeita,vääriä,onko sillä väliä,,,,

Noista poistoista taas syntynyt keskustelua, olen poistojen "uhriksi" joutunut minäkin, mutta en niin suurta murhetta tunne, kirjoitan uudelleen,jos jotakin tärkeää olisi ollut.
        Tärkeää, maata mullistavaa en osaa sanoakkaan ja jos täällä yrittää kirjoittaen, joutuu aina "väärinymmärretyksi",,,,,väittelen,keskustelen täällä livenä, mielipiteitä on minullakin, joskus hyvinkin "kitkeriä".
        Tähän ikään päästyäni, tajuan ei minun mielipiteeni ole maailman tärkein, voin hyväksyä toisten oikeassa olon.

Poistoista vielä, en poista viestejäni, juuri siitä syystä, että siinä saattaa mennä toisen, hyvinkin tärkeäksi kokema viesti.
        Poiston tehdessään sheriffi on nähnyt siinä jotakin, se on hänen päätöksensä, en ota siihen kantaa.
        Tilaisuus on kirjoittaa uusi.

Adventin aatto, huomenna kajahtaa Hoosianna kirkoissamme, täällä avataan joulukatu, joten kai nyt voimme aloittaa puhumisen myös joulusta.
        Alkaa odotuksen aika, lämpimiä ajatuksia kaikille,lumisesta Savosta.

• SkillaN kirjoitti:

lunta tullut ja ympäristö näyttää puhtaalta,koskemattomalta, mielikin uudistuu lumen myötä.(haluan uskoa niin )

Tuo mielikuvien luominen on mukavaa, täällähän tykätään arvailla kuka kukin on ja tuo että "nähdään" kirjoittaja kuvana on virkistävä huomio.
        Jokaisella syntyy näkökuva,antaako sen kirjoitus,sen sisältö,vai miten se muotoutuu.
        Sanoin että Suvi on kiltin näköinen,ei voi olla muuta,kun Diivan vie terapia kierrokselle, ei hän kovin ryppyotsainen ole silloin itsekkään.
        Muorista luotiin aivan "näköinen",iloinen hän on.
        Titanium on lihaksikas,paljaspää,mummoja härnäävä velikulta;))DD
        Tälläisiä kuvia kulkee,oikeita,vääriä,onko sillä väliä,,,,

Noista poistoista taas syntynyt keskustelua, olen poistojen "uhriksi" joutunut minäkin, mutta en niin suurta murhetta tunne, kirjoitan uudelleen,jos jotakin tärkeää olisi ollut.
        Tärkeää, maata mullistavaa en osaa sanoakkaan ja jos täällä yrittää kirjoittaen, joutuu aina "väärinymmärretyksi",,,,,väittelen,keskustelen täällä livenä, mielipiteitä on minullakin, joskus hyvinkin "kitkeriä".
        Tähän ikään päästyäni, tajuan ei minun mielipiteeni ole maailman tärkein, voin hyväksyä toisten oikeassa olon.

Poistoista vielä, en poista viestejäni, juuri siitä syystä, että siinä saattaa mennä toisen, hyvinkin tärkeäksi kokema viesti.
        Poiston tehdessään sheriffi on nähnyt siinä jotakin, se on hänen päätöksensä, en ota siihen kantaa.
        Tilaisuus on kirjoittaa uusi.

Adventin aatto, huomenna kajahtaa Hoosianna kirkoissamme, täällä avataan joulukatu, joten kai nyt voimme aloittaa puhumisen myös joulusta.
        Alkaa odotuksen aika, lämpimiä ajatuksia kaikille,lumisesta Savosta.

Täälläkin on yöllä tullut sen verran lunta (räntää) että maa on valkoinen.
        Huomiseksi on luvattu liikennevaikeuksia.
        "Liikennevaikeuksiin" varustauduin heti niin
        että hain lumilapion ja luudan ulko-oven pieleen, että voin kaivaa itseni talosta ulos :-D jos tulee vaikeuksia päästä postilaatikolle.
        Autossa on ollut talvirenkaat päällä jo kuukauden ajan, jos tarvitsee lähteä seikkailemaan kauemmaksi.
        Miten sitä muuten voi valmistautua lumen ja talven tuloon?

Nyt ainakin lähden tunnin lenkille ja sauvat tuntuvat luonnollisilta välineiltä mäkisessä maastossa.

• Pääsky64
        MdK-MdK kirjoitti:

Täälläkin on yöllä tullut sen verran lunta (räntää) että maa on valkoinen.
        Huomiseksi on luvattu liikennevaikeuksia.
        "Liikennevaikeuksiin" varustauduin heti niin
        että hain lumilapion ja luudan ulko-oven pieleen, että voin kaivaa itseni talosta ulos :-D jos tulee vaikeuksia päästä postilaatikolle.
        Autossa on ollut talvirenkaat päällä jo kuukauden ajan, jos tarvitsee lähteä seikkailemaan kauemmaksi.
        Miten sitä muuten voi valmistautua lumen ja talven tuloon?

Nyt ainakin lähden tunnin lenkille ja sauvat tuntuvat luonnollisilta välineiltä mäkisessä maastossa.

asti eikä lunta näy täälläkään.Tv,stä näkyy että kuusamossa hypätään ja lunta.Kuulemma ei sielläkään muualla kun mäessä.
        Tekisi mieli alkaa maailmanlopun ennustajiin että,nyt se alkaa,mutta kun ennekin oli katovuosia kun ei kunnon talvea.
        On hyviäkin puolia tässä ,lämmityskulut vähenee.
        Eikä tarvitse pukea raskaita talvivaatteita.
        Vielä pitäisi lähteä kaupungille vaikka hesassa ravattiin isot jumbot. Maatalousnäyttelyn avajaiset olisellä eilen vaan en pyynnöista hulimatta jäänyt. Kerkisin käydä siellä kinkerissä ja saada kiitoksen piispalta puheen vuorostani.Sillä elää pitkään kun kissa kiitoksilla.Konsertissa ja lasten muskarissa leikin,ja ne monet kylä paikat.Näin kun kauppajonossa paloi päreet keskiikäisellä naisella.
        Haukkui vieressä olevan hienonpuoleisen naisen.
        Kaikki mitä sillä oli hienoja vastaan sai se kuulla,maaliturpa jäi mieleen.
        Mutta ihailin kaupungissa hyvin pukeutuneita ihmisiä,miehiä ja naisia.
        Sain vain kerran käydä kaupungilla kun muualla aina vain,luvattiin että huomenna mennään mutta joku homma aina yllättäen.
        Kappelissa puhuivat ympärillä jotain arabiaa ja ne siellä istuskelivat päiväkaffella miehet,naisia ei näkynyt.
        Suomalainen mies juo päiväkahvensa baarissa tai työpaikalla.

• Suvi2
        Pääsky64 kirjoitti:

asti eikä lunta näy täälläkään.Tv,stä näkyy että kuusamossa hypätään ja lunta.Kuulemma ei sielläkään muualla kun mäessä.
        Tekisi mieli alkaa maailmanlopun ennustajiin että,nyt se alkaa,mutta kun ennekin oli katovuosia kun ei kunnon talvea.
        On hyviäkin puolia tässä ,lämmityskulut vähenee.
        Eikä tarvitse pukea raskaita talvivaatteita.
        Vielä pitäisi lähteä kaupungille vaikka hesassa ravattiin isot jumbot. Maatalousnäyttelyn avajaiset olisellä eilen vaan en pyynnöista hulimatta jäänyt. Kerkisin käydä siellä kinkerissä ja saada kiitoksen piispalta puheen vuorostani.Sillä elää pitkään kun kissa kiitoksilla.Konsertissa ja lasten muskarissa leikin,ja ne monet kylä paikat.Näin kun kauppajonossa paloi päreet keskiikäisellä naisella.
        Haukkui vieressä olevan hienonpuoleisen naisen.
        Kaikki mitä sillä oli hienoja vastaan sai se kuulla,maaliturpa jäi mieleen.
        Mutta ihailin kaupungissa hyvin pukeutuneita ihmisiä,miehiä ja naisia.
        Sain vain kerran käydä kaupungilla kun muualla aina vain,luvattiin että huomenna mennään mutta joku homma aina yllättäen.
        Kappelissa puhuivat ympärillä jotain arabiaa ja ne siellä istuskelivat päiväkaffella miehet,naisia ei näkynyt.
        Suomalainen mies juo päiväkahvensa baarissa tai työpaikalla.

piti aina pikkutyttönä laulaa eräälle vanhalle tädille. Ja laulattaa vieläkin, kun yöllä on tullut lunta. Puistossa lapset touhusivat onnellisina lumiukkojensa ja -linnojensa kanssa.

Minuunkin on tarttunut tuo muuttoinnostus ja olen jo hankkinut uuden asunnon hiukan sivummalta. Ensiviikolla muutan. Keskikaupungin elämässä on liikaa sitä "elämän sykettä". Ja totta puhuen, ei enää niin hirveästi kiinnosta siivota suurta asuntoa.

On ollut jos jonkinlaista touhua, etten ole edes kahville ehtinyt, mutta nyt tulin nautiskelemaan lepohetkestä, päiväkahvista ja maukkaista leivonnaisista, joita jo kerään lautaselleni täältä kaapista.

Joku näkyy tulevan. Mukavaa että tulee seuraa.

• Pääsky64
        Suvi2 kirjoitti:

piti aina pikkutyttönä laulaa eräälle vanhalle tädille. Ja laulattaa vieläkin, kun yöllä on tullut lunta. Puistossa lapset touhusivat onnellisina lumiukkojensa ja -linnojensa kanssa.

Minuunkin on tarttunut tuo muuttoinnostus ja olen jo hankkinut uuden asunnon hiukan sivummalta. Ensiviikolla muutan. Keskikaupungin elämässä on liikaa sitä "elämän sykettä". Ja totta puhuen, ei enää niin hirveästi kiinnosta siivota suurta asuntoa.

On ollut jos jonkinlaista touhua, etten ole edes kahville ehtinyt, mutta nyt tulin nautiskelemaan lepohetkestä, päiväkahvista ja maukkaista leivonnaisista, joita jo kerään lautaselleni täältä kaapista.

Joku näkyy tulevan. Mukavaa että tulee seuraa.

väkeä sillan toiselle puolelle vaan johonkin betonilähiöön.Minä olin haveillut isosta osakkeesta keskellä kaupunkia.Olenkin sellaisessa pinemmässä ,muuta haaveilin juuri helsingistä. Kaikki ovat jonnekkin menossa.
        Pidän käpylästä koska siellä niin kaunista. En kuitenkaan haluaisi asua niin vanhassa vaan nykyaikaisessa toimivassa talossa.
        Muuten en halua kovin laidoille kaupunkia koska pitää olla auto jos menne lähtee.
        Jospa meidän hiihtokeskukset joutuvatkin muuttamaan sinne.

• Pääsky64 kirjoitti:

väkeä sillan toiselle puolelle vaan johonkin betonilähiöön.Minä olin haveillut isosta osakkeesta keskellä kaupunkia.Olenkin sellaisessa pinemmässä ,muuta haaveilin juuri helsingistä. Kaikki ovat jonnekkin menossa.
        Pidän käpylästä koska siellä niin kaunista. En kuitenkaan haluaisi asua niin vanhassa vaan nykyaikaisessa toimivassa talossa.
        Muuten en halua kovin laidoille kaupunkia koska pitää olla auto jos menne lähtee.

on ihanan kaunista,lunta tuli ja sen verran kosteaa,että puut on nyt huurrutettu.
        Jolun tuntua todella ja minäkin kyntteliköt laitoin ikkunoille,adventti saattelee jouluun.

Minulla on avioliiton ensimäisen joulun koristeet ja kaikki paperiset seinätaulut tallella,joka joulu ne tuon vintiltä alas, ja muistoja tulvii.

Aika on tuonut kaikkea hienoa krääsää joulun kuvioihin, mutta minä haluan laittaa ne vanhat tavarat esille.
        Lapsenlapsille kerroin joulusta silloin,kun heidän vanhempansa oli pieniä ja nyt jo heidänkin lapsensa saavat kuulla samat tarinat.

Kovin nyt rupesin joulun tunnelmiin, mutta herkistyn tuosta kauneudesta mikä ulkona nyt on ja mieli on hyvä, lämmin hellä.

Minun ikkunan alla,toisella puolen katua,on kaunis tiheä oksainen kuusi ja sen oksat on lumen peitossa.Se on niin kaunis ja hitusen mielikuvitusta, voi kuvitelle sen olevan oravaperheen kotipuu.Siitäpä sitten satu syntyisikin, jos kynän käteen ottaisi,,,,
        Kyllä siinä oikeasti oravat viihtyy ja sydän kylmänä seuraan milloin auton alle jäävät.

No lasketaan satuilini nyt tämän kauniin maiseman syyksi ja adventti kirvoitti mielikuvani,kynttelikköjen myötä.

Vielähän tässä on monia,monia öitä jouluun, ehtii jo touhuiluun kyllästyäkin, mutta nyt näin,,,

• SkillaN kirjoitti:

on ihanan kaunista,lunta tuli ja sen verran kosteaa,että puut on nyt huurrutettu.
        Jolun tuntua todella ja minäkin kyntteliköt laitoin ikkunoille,adventti saattelee jouluun.

Minulla on avioliiton ensimäisen joulun koristeet ja kaikki paperiset seinätaulut tallella,joka joulu ne tuon vintiltä alas, ja muistoja tulvii.

Aika on tuonut kaikkea hienoa krääsää joulun kuvioihin, mutta minä haluan laittaa ne vanhat tavarat esille.
        Lapsenlapsille kerroin joulusta silloin,kun heidän vanhempansa oli pieniä ja nyt jo heidänkin lapsensa saavat kuulla samat tarinat.

Kovin nyt rupesin joulun tunnelmiin, mutta herkistyn tuosta kauneudesta mikä ulkona nyt on ja mieli on hyvä, lämmin hellä.

Minun ikkunan alla,toisella puolen katua,on kaunis tiheä oksainen kuusi ja sen oksat on lumen peitossa.Se on niin kaunis ja hitusen mielikuvitusta, voi kuvitelle sen olevan oravaperheen kotipuu.Siitäpä sitten satu syntyisikin, jos kynän käteen ottaisi,,,,
        Kyllä siinä oikeasti oravat viihtyy ja sydän kylmänä seuraan milloin auton alle jäävät.

No lasketaan satuilini nyt tämän kauniin maiseman syyksi ja adventti kirvoitti mielikuvani,kynttelikköjen myötä.

Vielähän tässä on monia,monia öitä jouluun, ehtii jo touhuiluun kyllästyäkin, mutta nyt näin,,,

laittelin tänään ja sytytin jo iltapäivän hämärissä.

Olipa hyvä tunne tulla kotiin kutsuilta, kun ne paloivat ikkunoilla !

Hauskoja ulkonäköarvailuja ! Mutta Skillan rakas, sanoisitkos 170-senttistä 'pieneksi'? Sivusuunnassa ehkä, toivottavasti, jos tämä 'kantapääpainotteisuus' tässä menee ohi !

Alkaa tehdä todella mieli tavata livenä näitä nettiystäviä, siitä voisi tulla hilpeät hulinat !

Rauhallista ensimmäistä adventtia kaikille !

• satu kirjoitti:

Hauskoja ulkonäköarvailuja ! Mutta Skillan rakas, sanoisitkos 170-senttistä 'pieneksi'? Sivusuunnassa ehkä, toivottavasti, jos tämä 'kantapääpainotteisuus' tässä menee ohi !

Alkaa tehdä todella mieli tavata livenä näitä nettiystäviä, siitä voisi tulla hilpeät hulinat !

Järjestää se risteily.

mutta josko sitten lähdettäis sieltä Helssinnkistä

Joku esitti että Helmikuussa.?????

Hyvää illan jatkoa nyt sänky lähettää terveisiä

Toiste lisää.

• Pääsky64
        satu kirjoitti:

ennen aikojaan ,minäkinostin ikeasta ikkunaan joulutähtiä,tähän uuteen kotiin laitettiin.
        Kotona on jo joka ikkunalla kun monien kotien muutoissa lapsilta jääneet.
        Harmittaa ettei päässytkään hoosiannaa laulamaan kun pitää ehtiä kotiin siellä yksi poika kylässä ja tarvitsee meitä.
        Mutta on ennen jolua monia lauluja vielä.Keli saattaa olla huomenna liukas.
        Kissa on kova leikkimään kun mies katsoo urheilua niin jotain heluttaa kun kuuluu manauksia ,kissa tekee hyökkäyksiä terävillä kynsillä.
        Olisi mukava joskus tavata ,järjestänkin kolmiottelun: suojuoksu,sähly ja tunnistaminen, ala ikäraja 60. Otetaan ilmoittatumis järjestyksessä.

• Hintriika
        Pääsky64 kirjoitti:

ennen aikojaan ,minäkinostin ikeasta ikkunaan joulutähtiä,tähän uuteen kotiin laitettiin.
        Kotona on jo joka ikkunalla kun monien kotien muutoissa lapsilta jääneet.
        Harmittaa ettei päässytkään hoosiannaa laulamaan kun pitää ehtiä kotiin siellä yksi poika kylässä ja tarvitsee meitä.
        Mutta on ennen jolua monia lauluja vielä.Keli saattaa olla huomenna liukas.
        Kissa on kova leikkimään kun mies katsoo urheilua niin jotain heluttaa kun kuuluu manauksia ,kissa tekee hyökkäyksiä terävillä kynsillä.
        Olisi mukava joskus tavata ,järjestänkin kolmiottelun: suojuoksu,sähly ja tunnistaminen, ala ikäraja 60. Otetaan ilmoittatumis järjestyksessä.

Kah, kun joku oli tullut tuohon oventukkeeksi, mutta kiilaanpa ohi.

Minä en oikein ole päässyt selville noista Pääskyn lentelyistä. Menevät nyt minun päässäni uusi koti, oma koti ja lasten kodit jotenkin mukkelis-makkelis. Ehkäpä asia vielä selviää.

Tuo kolmiotteluehdotus on niin hurja, että taitaa olla teräsmummojen ja -vaarien laji. Suojuoksun jälkeen on kyllä viisainta ottaa luku, jotta montako on hävinnyt suonsilmäkkeeseen. Jos on hetteinen suo, niin tappiot voivat olla melkoiset...

• Hintriika kirjoitti:

Minä en oikein ole päässyt selville noista Pääskyn lentelyistä. Menevät nyt minun päässäni uusi koti, oma koti ja lasten kodit jotenkin mukkelis-makkelis. Ehkäpä asia vielä selviää.

Tuo kolmiotteluehdotus on niin hurja, että taitaa olla teräsmummojen ja -vaarien laji. Suojuoksun jälkeen on kyllä viisainta ottaa luku, jotta montako on hävinnyt suonsilmäkkeeseen. Jos on hetteinen suo, niin tappiot voivat olla melkoiset...

Ellei sitten suorastaan suksita! Mutta "suupielet ylöspäin" jokaisella. Sehän voisi olla sääntö. Ja sählätään oikein maan perusteellisesti, ihan luvan kanssa:)))

• Frederiikka kirjoitti:

Ellei sitten suorastaan suksita! Mutta "suupielet ylöspäin" jokaisella. Sehän voisi olla sääntö. Ja sählätään oikein maan perusteellisesti, ihan luvan kanssa:)))

se on minulle kovin tuttu laji, vähän muissa kuvioissa, kuin mailan varressa.

Suojuoksu, uh, en edes uskalla lakkoja mennä keräämään,kun suonsilmä imaisisi minut syliinsä.
        On tuota elopainoa sen verran,tuskin jalkaani saisin vaihtoaskeleeseen.(no siinä voisi joku kilo tipahtaakin)
        Ja vielä pitäisi suu hymyssä, kyllä se irvistykseksi minulla menisi;))DD

• Suvi2
        Pääsky64 kirjoitti:

Vasta tänään huomasin kirjoituksesi. Voi sentään kun ehdin jo lyödä kaupat lukkoon, tiedä vaikka tämä olisi käynyt sinulle. Tilaa on ja keskellä Helsinkiäkin. Aivan keskipisteessä.

En sentään kovin kauaksi keskustasta raskinut lähteä, vain 6 km:n päähän keskipisteestä sievään upouuteen rivitaloon. Eilen kävin katsastamassa ympäristöä tarkemmin ja olin näkemääni kovin tyytyväinen. Jos uudessa viihdyn 16 vuotta kuin edellisessäkin, niin se varmaan alkaa riittää. Sen jälkeen kai onkin vuorossa vanhustentalo.

• Suvi2 kirjoitti:

Vasta tänään huomasin kirjoituksesi. Voi sentään kun ehdin jo lyödä kaupat lukkoon, tiedä vaikka tämä olisi käynyt sinulle. Tilaa on ja keskellä Helsinkiäkin. Aivan keskipisteessä.

En sentään kovin kauaksi keskustasta raskinut lähteä, vain 6 km:n päähän keskipisteestä sievään upouuteen rivitaloon. Eilen kävin katsastamassa ympäristöä tarkemmin ja olin näkemääni kovin tyytyväinen. Jos uudessa viihdyn 16 vuotta kuin edellisessäkin, niin se varmaan alkaa riittää. Sen jälkeen kai onkin vuorossa vanhustentalo.

Yritin lähettää sulle postia.
        Ei onnistunut.

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

Yritin lähettää sulle postia.
        Ei onnistunut.

kun nyt tulin uteliaaksi. En varmasti nuku ensi yönä silmällistäkään.
        Mikähän siinä ettei se onnistunut.

• Pääsky64
        Suvi2 kirjoitti:

olisin lennossa ostnut sen.Maksajaa vain ei ole löytynyt että se voisi maksajaa ootellessa vanhentua paikoilleen tuhannessa vuodessa.
        Kaikkia haaveita ei taida kukaan saada todeksi,sinulla on varmaan nyt ihana rivitalo.Rivitalossa saa tehdä puutarhatöitä ja suunnitella vaikka mitä.
        Varmaan hyvä vaihto jos on vielä kunnossa.
        Helsingissä on pirteitä vanhuksiakin.
        Yksi haave minulla toteutui kun pääsin tänään kotiin ja vesperi laulaminen onkin iltakirkossa,joku järjesti senkin.

• Suvi2 kirjoitti:

Sinä laittaa minullepäin.,niin yrittäisin uudelleen.

• Pääsky64
        Hintriika kirjoitti:

joku odotti koneelle pääsyä niin pika kirjoitus.
        Uusi koti ensimmäinen joulu pojan perheellä.
        Lapset monesti muuttaneet välillä kaverikin vaihtunut .
        Vanhat tavarat tulevat sitten meille josta toinen ne vie ,jää meillekkin osa.
        Valtiohan vois tukea sellaista suojuoksua jos jäävät väille .Säästysihän siinä eläkkeen maksusta ja jäisi tilaa hoitolaitoksissa.

Kyllähän sitä jonku pätkän kävellen ja konttaamalla menee suolla ja pysyy hengissä.Kun ovat mustia mudassa vain silmät näkyy voi yrittää tunnistaa onko mies vain nainen.
        Siinä voi syntyä vaikka romannsseja kun löytää sopivan huuhtelemalla ja pesemällä.
        Siinä pitää olla pitkikset miehillä ja naisilla ettei liian helppoa tunnistaa, tai voi olla ilman vaattetakin niinkin me lapsena teimme.
        Ensin pyörittiin mudassa ja sitten juostiin kuivaksi, jää mustaksi.

• Suvi2 kirjoitti:

vielä äsken.
        kone väitää;ettei kyseistä postilaatikkoa ole.

• satu kirjoitti:

...hiukseni eivät ole tummat,
        vaan maantienväriset vaaleammin raidoin. :)(*Samantekevää,~~ ... maailmaa se ei miksikään muuta...ei paremmaksi, ei huonommaksi.*)DDDDDDDDD

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

vielä äsken.
        kone väitää;ettei kyseistä postilaatikkoa ole.

sinulle on tullut postia.

• satu kirjoitti:

...hiukseni eivät ole tummat,
        vaan maantienväriset vaaleammin raidoin. :)(*Samantekevää,~~ ... maailmaa se ei miksikään muuta...ei paremmaksi, ei huonommaksi.*)DDDDDDDDD

kun muistelin,niinhän sinä Satu jossakin kerroitkin,pituutesi, minä nyt olen tälläinen surkea tuon muistini kanssa, anteeksi pyydän.
        Että ei tukkakaan sattunut, entäs se pukeutuminen tykkäätkö edes väreistä, niinkuin kaavailin????

Rohkenenko kenestäkään mitään sanoa enää,,,,koitan nyt kepillä jäätä,oliskohan Simpatti leveäharteinen,tummahko tukkainen,hymy herkässä,pilke silmissä.
        Täällä ainakin kaikki lesket ja muutkin ovat lumoissasi, minä sivusta seurailen, kateellisena tietenkin;))DD

Sinikynä virallinen kauluspaitamies,harmahtavaa ohimoilla ja pitkän puoleinen.
        Rauhallinen, turvallisen tuntuinen, siis naisten mieleinen,,, hänkin.
        Taidanpa lopettaa joudun taas arvailujeni vuoksi noloon tilanteeseen."virnistys"

• SkillaN kirjoitti:

kun muistelin,niinhän sinä Satu jossakin kerroitkin,pituutesi, minä nyt olen tälläinen surkea tuon muistini kanssa, anteeksi pyydän.
        Että ei tukkakaan sattunut, entäs se pukeutuminen tykkäätkö edes väreistä, niinkuin kaavailin????

Rohkenenko kenestäkään mitään sanoa enää,,,,koitan nyt kepillä jäätä,oliskohan Simpatti leveäharteinen,tummahko tukkainen,hymy herkässä,pilke silmissä.
        Täällä ainakin kaikki lesket ja muutkin ovat lumoissasi, minä sivusta seurailen, kateellisena tietenkin;))DD

Sinikynä virallinen kauluspaitamies,harmahtavaa ohimoilla ja pitkän puoleinen.
        Rauhallinen, turvallisen tuntuinen, siis naisten mieleinen,,, hänkin.
        Taidanpa lopettaa joudun taas arvailujeni vuoksi noloon tilanteeseen."virnistys"

Skillan.
        Minä en uskalla yrittää arvailla yhtään mitään.

Muistan työelämässä,kun jouduin kyselemään papereita asiakkailta,niin 29v oli vanhin jolta pyysin henkkarit.
        Arvatkaa olinko nolo.

• Hintriika
        muori67 kirjoitti:

Skillan.
        Minä en uskalla yrittää arvailla yhtään mitään.

Muistan työelämässä,kun jouduin kyselemään papereita asiakkailta,niin 29v oli vanhin jolta pyysin henkkarit.
        Arvatkaa olinko nolo.

En ymmärrä, miksi olit nolo. Minä muistan, kun minulta viimeisen kerran kysyttiin henkkaria 30-vuotiaana ja olisin halunnut halata kysyjää (ellei Alkon tiski olisi ollut välissä). Ihana mies, joka luuli minua niin nuoreksi! Mikä imartelu! Jostakin syystä sittemmin ei enää kukaan ole kysellyt, jotaa riittääköhän neidillä ikää. Ovat kylmästi arvioineet riittävän.

• Hintriika kirjoitti:

En ymmärrä, miksi olit nolo. Minä muistan, kun minulta viimeisen kerran kysyttiin henkkaria 30-vuotiaana ja olisin halunnut halata kysyjää (ellei Alkon tiski olisi ollut välissä). Ihana mies, joka luuli minua niin nuoreksi! Mikä imartelu! Jostakin syystä sittemmin ei enää kukaan ole kysellyt, jotaa riittääköhän neidillä ikää. Ovat kylmästi arvioineet riittävän.

Onneksi oli sellainen "uhri"joka oli tottunut ja piti henkkarit aina mukana.Kyllähän sille jälestäpäin on naurettu.

• uzma-m

yolla oli satanut ja ukkonenkin jyrisi ja nyt aamulla oli niin kuulaan kirkas ja puhdas ilma
      Angelina Jolie ja Brand Pitt ovat lentaneet jaristys alueitten ylla ja haastatelleet uhreja,Angelina on UNHCR lahettilas ja naytti vaatimattomalta ja luonnolliselta.
      Suomen lahettamat 1000 talivi telttaa ja kaminanoilla varustetut ja joihin mahtuu 15 on saapunut ja on lahetetty vuoristoon jossa varmaankin viimeyona oli lumipyry,ne on otettu kiitollisena vastaan,joten hyvaan tarpeeseen on avustuksenne mennyt.
      En ole ehtinyt katsomaan mitahan tuolta kaapista viela loytyy nain aamu tuimaan,hyvaa sunnuntaita kaiklle.

• Uzma ystävämme.
        Täällä on maa valkeana,kuinka kauan ??
        Tämä kone ryppyilee taas.

Hyvät aamukahvit sain Kiitos LEIPUREILLE.

Näkyillään taas.

• kuulla,että pieni osa kodittomista on suojaa ja lämpöä saanut,niillä suomalaisten lähettämillä teltoilla.
        Kyllä vapaaehtoinen auttaminenkin on karttuvaa ja apua tuovaa,siihen pystyy jokainen osallistumaan ,pienetkin rahasummat kerryttävät hyvää lopputulosta,ehkä myös tälläisiä apuja on sinne lähetetty.

Minäkin olen vähän sekaisin tuon Pääskyn oloista,olen varmaan lukenut huonosti.
        Monessa olet mukana ja lapsien myötä elät,sen olen ymmärtänyt.
        Paljon myös osallistut,mutta tuohon suojuoksuun ja sählyyn ei minun kuntoni riitä,harrastatko sinä niitäkin?????
        Kerrot varmaan oloistasi/tekemisistäsi lisää, kai minäkin mukaan pääsen;))

Siniset huomenet jokaiselle pirttiläiselle ja lauletaan antaumuksella Hoosiannaa, vaikka jokainen kodissamme.

• titanium_man

tänne tupaan.

Useimmat teistä ovat varmasti huomanneet tuon Sonyn kyseenalaisen keinon taistella CD-piratismia vastaan...

Kaiken huippu on että Sonyn "CD-suojaus" (pitäisi pikemminkin puhua troijalaisesta...) käyttää itsessään varastettua koodia !!!

Varkauden suoritti, Sonyn valtuuttamana, First4Internet-niminen firma jossa varmaan kuviteltiin että rikos jää huomaamatta...aika pölvästejä.

Onko tämä nyt sitten käsitettävä niin että ainoastaan rikkaat levy-yhtiöt saavat harrastaa piratismia mutta tavallinen, köyhä ja persaukinen kuluttaja ei ?

Eli se siitä, suurten levy-yhtiöiden harjoittamasta tekijänoikeuslaista....

Tämän jupakan jälkeen meikäläinen ainakin jatkaa netistä imutusta ja jättää CD-levyt hyllylle :)

Ai niin...ne jotka sattuivat ostamaan noita Sonyn piraatti CD:tä niin tässä varmasti kiinnostava linkki:

http://www.doxpara.com/planetsony2_europe.jpg

Tuo näyttää kartan jossa näkyy kaikki ne paikat joista kuluttaja paran tietokoneet ovat "soittaneet" (teknologiaa tunteville: lähettäneet DNS-kyselyn) kotiin Sonylle että: "Hei Sony, täällä taas yksi soittaa CD:tä" :D

Näkyy siinä ainakin kun oikein tihrustaa niin Turku, Helsinki, Espoo.....

Ja kaikki kuluttajan tietämättä...

Koko tarina:
      http://www.effi.org/blog/kai-2005-11-18.html
      http://www.effi.org/blog/2005-11-10-Ville-Oksanen.html

Hei taas.
      Jatkampa koodausta...

• saara.dma

Tieto lisää tuskaa! Kuulut sukupolveen, joka omaksuu valtavia tietomääriä asioista, joihin meikäläisellä ei ole mahdollisuutta tutustua muuta kuin pintaraapaisun verran.

On lohdullista, että joku kantaa minunkin puolestani huolta imuroinnista ja Troijan hevosista ja merirosvoista ym. ym.

Joka tapauksessa on kivaa, että käyt meitä aina joskus moikkaamassa täällä Kahvipirtissä. Kuten muistat, on täällä itsepalvelu, niin että ole hyvä vain ja ota mitä Skiltsun kaapista löytyy.

Jos nyt Sonystä jotain positiivistakin sanoisi, niin kävin aamuhämärässä valokuvaamassa kylän lumista joulukuusta uudella Sony-digikamerallani. Komeita otoksia!

• Katsoin tuota karttaa ja ihan selvästi valot tuikkui täällä meidänkin seutuvilla. Varsinkin tuolla 40 km:n päässä, missä minun nörttini asuu.
        Siellä se vissiinkin tekee kotipolttoina joululahjoja mammalle :-))

• MdK-MdK kirjoitti:

Katsoin tuota karttaa ja ihan selvästi valot tuikkui täällä meidänkin seutuvilla. Varsinkin tuolla 40 km:n päässä, missä minun nörttini asuu.

Onko teidän koneelle tullut viime päivinä sellaisia PALOMUURI viestejä ??

Minulle on tullut monena päivänä.
        Soitin siitä Elisankin,mutta ei ne oikein osanneet selittää.

• Hintriika
        muori67 kirjoitti:

Onko teidän koneelle tullut viime päivinä sellaisia PALOMUURI viestejä ??

Minulle on tullut monena päivänä.
        Soitin siitä Elisankin,mutta ei ne oikein osanneet selittää.

Niin minullekin on tullut, kun F-Secure uusi ohjelmiaan. Se on vain tiedotus, että turvapalvelun eskadroona on taas kerran lyönyt vihulaisen tantereeseen. Sulje lätkä ja ole tyytyväinen!

• titanium_man
        saara.dma kirjoitti:

Tieto lisää tuskaa! Kuulut sukupolveen, joka omaksuu valtavia tietomääriä asioista, joihin meikäläisellä ei ole mahdollisuutta tutustua muuta kuin pintaraapaisun verran.

On lohdullista, että joku kantaa minunkin puolestani huolta imuroinnista ja Troijan hevosista ja merirosvoista ym. ym.

Joka tapauksessa on kivaa, että käyt meitä aina joskus moikkaamassa täällä Kahvipirtissä. Kuten muistat, on täällä itsepalvelu, niin että ole hyvä vain ja ota mitä Skiltsun kaapista löytyy.

Jos nyt Sonystä jotain positiivistakin sanoisi, niin kävin aamuhämärässä valokuvaamassa kylän lumista joulukuusta uudella Sony-digikamerallani. Komeita otoksia!

...tuota imurointia meinaan.
        Kämppä on kuin kaatopaikka. (Papereita sikin-sokin.)
        Kai niitä koristeita kynttilöitäkin pitäisi jo hommata (ja kuusi käydä jostain vohkimassa :))

Merirosvostakin taitaisin jo käydä...on sen verran muhkea parta että olisi varmaan aika jo ajaa pois :D

Ota kuitenkin saara huomioon että tämä minunkin "tieto" on hyvin kapea-alaista ja käytännön kokemuksen myötä saatu (pelottaa edes ajatella kuinka monta vuotta olen näitten vempeleitten kanssa touhunnut...muistan vielä ajan kun "kaikilla", tai ainakin Suomessa, oli vain MS-DOS koneissansa...)

Mutta ethän sinäkään (kuten muutkaan jotka täällä piipahtavat) tunnu mikään aloittelija olevan.

Ainakin minulla olisi hämärä muistikuva että jossain viestissä sanoit käyttäväsi Firefoxia surffaukseen.

Se kertoo jo edistyksestä.

Sitten kun olet siinä pisteessä että hallitset jonkin muun käyttöjärjestelmän kuin vain Windowsin (vaikka jokin monista saatavilla olevista Linux-distroista) niin lupaan kumartaa sinulle syvään.
        ....Ja jos joku päivä kerrot että osaat OpenBSD:en käytön niin lupaan kumartaa ja kaiken lisäksi suudella varpaitasi :D

Minä en nimittäin sitä vielä osaa...
        Aikeissa kyllä jokin kaunis päivä opetella.

PS: Kaunis leidi olet

• titanium_man
        MdK-MdK kirjoitti:

Katsoin tuota karttaa ja ihan selvästi valot tuikkui täällä meidänkin seutuvilla. Varsinkin tuolla 40 km:n päässä, missä minun nörttini asuu.

:)

Varo ettei kulta-mussukkasi jää vain kiinni kotipoltto puuhistansa *wirnistys*
        Ei sitä tiedä koska FBI, CIA, KGB, taikka naapuri kiukkuinen ukko tulee ovelle koputtelemaan, heh.

Eikös wanhaan "hyvään" aikaan tuolla kotipoltto termillä ollut jokin toinenkin tarkoitus ?

Ainakin tummien metsien miehet varmasti muistavat lämmöllä noita aikoja :D

• titanium_man kirjoitti:

:)

Varo ettei kulta-mussukkasi jää vain kiinni kotipoltto puuhistansa *wirnistys*
        Ei sitä tiedä koska FBI, CIA, KGB, taikka naapuri kiukkuinen ukko tulee ovelle koputtelemaan, heh.

Eikös wanhaan "hyvään" aikaan tuolla kotipoltto termillä ollut jokin toinenkin tarkoitus ?

Ainakin tummien metsien miehet varmasti muistavat lämmöllä noita aikoja :D

odotella ja omin silmin nähdä kuinka tonttu on käsittänyt tuon lahjatoiveen: "kotipolttoista"
        (Siellä niitä honkia humisee... :-D)

Kuinkas omat polttosi? :D

• Suvi2
        MdK-MdK kirjoitti:

odotella ja omin silmin nähdä kuinka tonttu on käsittänyt tuon lahjatoiveen: "kotipolttoista"
        (Siellä niitä honkia humisee... :-D)

Kuinkas omat polttosi? :D

kiitos vaan kysymästä!
        Leivoin tässä yön hiljaisuudessa lasten päiväkerhon nyyttikesteihin pipareita ja onnistuin yli odotusten. Vain yksi pellillinen paloi.
        Jotta kotipolttoista se on sekin - vai?

• Suvi2 kirjoitti:

kiitos vaan kysymästä!
        Leivoin tässä yön hiljaisuudessa lasten päiväkerhon nyyttikesteihin pipareita ja onnistuin yli odotusten. Vain yksi pellillinen paloi.
        Jotta kotipolttoista se on sekin - vai?

tähän aikaan.
        On merkillistä,että joku aamu on sellainen, ettei jaksa nukkua,pyörii ja pyörii.
        Olen kohta tunnin pyörinyt ja kaikenmaailman jutut ehtinyt pohtia.

Olen pitänyt puheita, (teräviä) matkustanut, jopa suunnitellut uuden vuoden juhlintaa.
        Päätin nousta ja kirjoitella,sitten keittelen kahvit ja siinähän ne heräilevät pikkuhiljaa toisetkin.
        Paistoin jo siinä sängyssä ollessani torttuja ja samasta taikinasta tein pasteijoita,unikonsiemenillä koristelin.

Eikö ole hullua, onkohan toisia samanmoisia??
        Pikku-joulu laulunkin kirjoitin, kai pitäisi kirjoittaa ylös jos muistan!!!!!
        Taidan unissani kävellä ;))

Että kotipoltoisesta puhetta,olisko kotiviinin teko kotipolttoa, sitä olen harrastanut.
        Marjoista käytin viinin,eilen pullotin ja sitten joulukasseihin ja lahjoiksi.
        Väri ei oikein miellyttänyt, mustikkaa tuli ehkä liikaa.
        Piparia paistan itsenäisyyspäivänä, perinne,sitten niitä syödään vielä helmikuussakin.

Nyt taidan lähteä toteuttamaan suunittelujani, aloitan kahvin keitolla.

Laitanpa levyn "kello löi jo viisi,lapset herätkää" soimaan.
        Termari täynnä kahvia ja sängyssä suunnitellut tortut ihanan lämpöisinä tarjottimella, kelpaa päivä aloitella toistenkin;DD

• SkillaN kirjoitti:

tähän aikaan.
        On merkillistä,että joku aamu on sellainen, ettei jaksa nukkua,pyörii ja pyörii.
        Olen kohta tunnin pyörinyt ja kaikenmaailman jutut ehtinyt pohtia.

Olen pitänyt puheita, (teräviä) matkustanut, jopa suunnitellut uuden vuoden juhlintaa.
        Päätin nousta ja kirjoitella,sitten keittelen kahvit ja siinähän ne heräilevät pikkuhiljaa toisetkin.
        Paistoin jo siinä sängyssä ollessani torttuja ja samasta taikinasta tein pasteijoita,unikonsiemenillä koristelin.

Eikö ole hullua, onkohan toisia samanmoisia??
        Pikku-joulu laulunkin kirjoitin, kai pitäisi kirjoittaa ylös jos muistan!!!!!
        Taidan unissani kävellä ;))

Että kotipoltoisesta puhetta,olisko kotiviinin teko kotipolttoa, sitä olen harrastanut.
        Marjoista käytin viinin,eilen pullotin ja sitten joulukasseihin ja lahjoiksi.
        Väri ei oikein miellyttänyt, mustikkaa tuli ehkä liikaa.
        Piparia paistan itsenäisyyspäivänä, perinne,sitten niitä syödään vielä helmikuussakin.

Nyt taidan lähteä toteuttamaan suunittelujani, aloitan kahvin keitolla.

Laitanpa levyn "kello löi jo viisi,lapset herätkää" soimaan.
        Termari täynnä kahvia ja sängyssä suunnitellut tortut ihanan lämpöisinä tarjottimella, kelpaa päivä aloitella toistenkin;DD

koneella olit kuten minäkin.

Ei vain unta riitä aamulla, ja lumityöt odottavat vielä, vaikka aamukahvit keitin jo 4 aikaan.
        Älä sängyssä sentään leipomuksia aloita!
        Onhan jouluun vielä aikaa.

Pimeää on, eikä kukon laulua kuulu, mutta radiossa vaihtuu tuo laulukin aika nopsaan.

• kirjar kirjoitti:

koneella olit kuten minäkin.

Ei vain unta riitä aamulla, ja lumityöt odottavat vielä, vaikka aamukahvit keitin jo 4 aikaan.
        Älä sängyssä sentään leipomuksia aloita!
        Onhan jouluun vielä aikaa.

Pimeää on, eikä kukon laulua kuulu, mutta radiossa vaihtuu tuo laulukin aika nopsaan.

Heräsin vasta äsken.Valvotti yöllä taas kerran tuo lonkka.
        Kyllä nyt on niin jouluinen maisema.0-keli

Nyt kuppi kuumaa ja touhuamaan kai se on ruvettava.

hyviä päivän jatkoja

• Katleija
        muori67 kirjoitti:

hyviä päivän jatkoja

Aamupäivää aamuvirkuille sekä muillekin. Joskus uni tekee tepposia. Milloin ei saa unta milloin herää liian aikaisin. Radio-Suomi on päällä ja kuulokkeet korvilla silloin.

Se kanava muutti musiikkiaan tässä pari kolme vuotta sitten. Kuuntelijat vähenivät, niin tein minäkin. Nyt olen huomannut, että kanava on palannut entiselle linjalleen. Musiikki on meikäläisen vanhemman puoleisen makuun sopiva taas. Onko tämä vain luuloa? Oletteko muut huomanneet mitään?

• saara.dma
        titanium_man kirjoitti:

...tuota imurointia meinaan.
        Kämppä on kuin kaatopaikka. (Papereita sikin-sokin.)
        Kai niitä koristeita kynttilöitäkin pitäisi jo hommata (ja kuusi käydä jostain vohkimassa :))

Merirosvostakin taitaisin jo käydä...on sen verran muhkea parta että olisi varmaan aika jo ajaa pois :D

Ota kuitenkin saara huomioon että tämä minunkin "tieto" on hyvin kapea-alaista ja käytännön kokemuksen myötä saatu (pelottaa edes ajatella kuinka monta vuotta olen näitten vempeleitten kanssa touhunnut...muistan vielä ajan kun "kaikilla", tai ainakin Suomessa, oli vain MS-DOS koneissansa...)

Mutta ethän sinäkään (kuten muutkaan jotka täällä piipahtavat) tunnu mikään aloittelija olevan.

Ainakin minulla olisi hämärä muistikuva että jossain viestissä sanoit käyttäväsi Firefoxia surffaukseen.

Se kertoo jo edistyksestä.

Sitten kun olet siinä pisteessä että hallitset jonkin muun käyttöjärjestelmän kuin vain Windowsin (vaikka jokin monista saatavilla olevista Linux-distroista) niin lupaan kumartaa sinulle syvään.
        ....Ja jos joku päivä kerrot että osaat OpenBSD:en käytön niin lupaan kumartaa ja kaiken lisäksi suudella varpaitasi :D

Minä en nimittäin sitä vielä osaa...
        Aikeissa kyllä jokin kaunis päivä opetella.

PS: Kaunis leidi olet

Kiitos kohteliaasta post scriptum´ista.

Teen tässä pienen kokeilun: jos käytän viestissäni sanaa kauneusleikkaus (esim. "... k. olisi tarpeen ..."), ilmestyy viestini oheen Professori N:n plastiikkakirurgisen sairaalan mainos yhteydenottolinkkeineen.

PS: Jos tämä kokeilu nyt epäonnistuu, kts. 60 palstalla ketjua Suupielet ylöspäin. Siellä se ainakin eilin toimi.

PPS: Tajuutsä tämmöstä titanium_man?

• Katleija
        saara.dma kirjoitti:

Teen tässä pienen kokeilun: jos käytän viestissäni sanaa kauneusleikkaus (esim. "... k. olisi tarpeen ..."), ilmestyy viestini oheen Professori N:n plastiikkakirurgisen sairaalan mainos yhteydenottolinkkeineen.

PS: Jos tämä kokeilu nyt epäonnistuu, kts. 60 palstalla ketjua Suupielet ylöspäin. Siellä se ainakin eilin toimi.

Tuon minäkin huomasin. Siellähän se Nordström hymyilee.

• titanium_man
        saara.dma kirjoitti:

että Suomi24:än CGI-scripti (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi) suodattaa kirjoittamastasi viestistä sanan "kauneusleikkaus" jolloin tuo kyseinen scripti suoltaa ulos HTML-tiedoston jossa sitten möllöttää tuo Googlen(?) mainos.

Tuossa suora linkki samaan mainokseen:
        http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/imgad?id=CKrkm6bwjoztfBDYBRhPMggENidwDBFx8g&ai=BEx6j9_qKQ5yyA7vCiAKvv-ykCfrtuQjy6vjVAcCNtwGw8igQARgBIIT5mgJAxhFIiDlQ5ey-sfj_____AZgBnEqgAbLQpv4DqgEKNjU3NTIzMjAxMrIBFWtlc2t1c3RlbHUuc3VvbWkyNC5maboBCTcyOHg5MF9hc8gBAtoBdmh0dHA6Ly9rZXNrdXN0ZWx1LnN1b21pMjQuZmkvc2hvdy5mY2dpP2NhdGVnb3J5PTIwMDAwMDAwMDAwMDAwMTYmY29uZmVyZW5jZT00NTAwMDAwMDAwMDAwMzIyJnBvc3Rpbmc9MjIwMDAwMDAwMTIyMDkyODmAAgGVAgpCOCk

Minäkin kokeilen :)
        kauneusleikkaus
        KAUNEUSLEIKKAUS
        kAuNeusleikkaus

Mahtoikohan mainos ilmestyä ?
        :D

PS:

Tuolla Suomi24:än scriptillä voi rajoitetusti leikkiä jos haluaa...

Esim. laittamalla osoitepalkissa scriptin perään
        "category=119&conference=703"

(http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=703)

Tulee pelmahdettua lihallisten ilojen palstoille ;)

• titanium_man
        titanium_man kirjoitti:

että Suomi24:än CGI-scripti (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi) suodattaa kirjoittamastasi viestistä sanan "kauneusleikkaus" jolloin tuo kyseinen scripti suoltaa ulos HTML-tiedoston jossa sitten möllöttää tuo Googlen(?) mainos.

http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/imgad?id=CKrkm6bwjoztfBDYBRhPMggENidwDBFx8g&ai=BEx6j9_qKQ5yyA7vCiAKvv-ykCfrtuQjy6vjVAcCNtwGw8igQARgBIIT5mgJAxhFIiDlQ5ey-sfj_____AZgBnEqgAbLQpv4DqgEKNjU3NTIzMjAxMrIBFWtlc2t1c3RlbHUuc3VvbWkyNC5maboBCTcyOHg5MF9hc8gBAtoBdmh0dHA6Ly9rZXNrdXN0ZWx1LnN1b21pMjQuZmkvc2hvdy5mY2dpP2NhdGVnb3J5PTIwMDAwMDAwMDAwMDAwMTYmY29uZmVyZW5jZT00NTAwMDAwMDAwMDAwMzIyJnBvc3Rpbmc9MjIwMDAwMDAwMTIyMDkyODmAAgGVAgpCOCk

kauneusleikkaus
        KAUNEUSLEIKKAUS
        kAuNeusleikkaus

PS:

kauneusleikkaus
        kauneusleikkaus
        kauneusleikkaus

jokohan se pahuksen mainos ilmestyisi... Vielä kerran: kauneusleikkaus

• titanium_man
        titanium_man kirjoitti:

kauneusleikkaus
        kauneusleikkaus
        kauneusleikkaus

ei vieläkään näy....
        Höh!

KAUNEUSLEIKKAUS!

Ilmeisesti minä en sitten tarvitse kauneusleikkausta :D

No joo...taidampa jatkaa taas hommia ennen kuin Skiltsu hermostuu kun täytän mökin turhilla viesteillä :)

• titanium_man kirjoitti:

kauneusleikkaus
        kauneusleikkaus
        kauneusleikkaus

tuli vaan Logistiikka / Transport - Kansainvälisiä kuljetuksia...

Jospa se mainos näkyy vaan meille naisille :D?

• Hintriika
        titanium_man kirjoitti:

ei vieläkään näy....
        Höh!

KAUNEUSLEIKKAUS!

Ilmeisesti minä en sitten tarvitse kauneusleikkausta :D

No joo...taidampa jatkaa taas hommia ennen kuin Skiltsu hermostuu kun täytän mökin turhilla viesteillä :)

Mutta en silti aio tehdä.

• Hintriika
        Hintriika kirjoitti:

Mutta en silti aio tehdä.

Professori on mennyt joululomalle tai sitten tämän palstan pärstät eivät kelpaa enää edes kohotettaviksi.

• MdK-MdK kirjoitti:

tuli vaan Logistiikka / Transport - Kansainvälisiä kuljetuksia...

Jospa se mainos näkyy vaan meille naisille :D?

heheheee.

Nyt kyllä minä kuolen nauruun DDDDDDD

noita teidän juttuja hihi heeheeee...

Kunhan tuoli kestäisi DDDDDD

• saara.dma
        titanium_man kirjoitti:

kauneusleikkaus
        KAUNEUSLEIKKAUS
        kAuNeusleikkaus

PS:

Luulen, että professorin tietojärjestelmä on niin nerokas, että se suodattaa läpi vain ne viestit, joiden kirjoittajilla on kauneusleikkaus tarpeen.

PS: Sinulla t_m on aina tuo ketunhantä kainalossa!

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

hyviä päivän jatkoja

se talvi. Vesisadetta ollut koko päivän ja musta loska valtaa alaa valkoiselta lumelta. No, kyllä se talvi vielä ehtii tulla, kun maltetaan odotella.

Ei taida pirtin saranat liiemmin kulua, kun on kovin harvakseen kävijöitä. Katselin tuossa sivukatujakin, mutta ei tuolla missään näkynyt mitään kiinnostavaa. Missähän kaikki taas luuraa?

Täytyy tässä aivan yksin juoda iltakahvinsa, kun ei edes Diiva tullut mukaan. Kääriytyi vaan pesäänsä ja mulkaisi "mene siitä hössöttämästä"-ilmeellään.

Täytyy minunkin tästä.
        Hyvää yötä vaan ystävät.

• Lokari1
        Suvi2 kirjoitti:

se talvi. Vesisadetta ollut koko päivän ja musta loska valtaa alaa valkoiselta lumelta. No, kyllä se talvi vielä ehtii tulla, kun maltetaan odotella.

Ei taida pirtin saranat liiemmin kulua, kun on kovin harvakseen kävijöitä. Katselin tuossa sivukatujakin, mutta ei tuolla missään näkynyt mitään kiinnostavaa. Missähän kaikki taas luuraa?

Täytyy tässä aivan yksin juoda iltakahvinsa, kun ei edes Diiva tullut mukaan. Kääriytyi vaan pesäänsä ja mulkaisi "mene siitä hössöttämästä"-ilmeellään.

Täytyy minunkin tästä.
        Hyvää yötä vaan ystävät.

No olenko minä nyt ihan ensimmäinen?
        Ilta kahvia tulin kupillisen juomaan, mutta se pitääkin keitää itse tänään.
        Onkohan Skillani ollut joron jäljillä kun nukkuu vielä?
        Kunkahan paljon sitä kahvia pitäs keitää ,kun ei ole mitään käsitystä kunka monta tulee juomaan?
        Jos nyt pannullisen niin silläkin alkuu pääsee ihan varmasti.
        Kettäkööt sitten toiset lisää jos tämä lopuu.
        Terv. Lokari1.

• Lokari1 kirjoitti:

No olenko minä nyt ihan ensimmäinen?
        Ilta kahvia tulin kupillisen juomaan, mutta se pitääkin keitää itse tänään.
        Onkohan Skillani ollut joron jäljillä kun nukkuu vielä?
        Kunkahan paljon sitä kahvia pitäs keitää ,kun ei ole mitään käsitystä kunka monta tulee juomaan?
        Jos nyt pannullisen niin silläkin alkuu pääsee ihan varmasti.
        Kettäkööt sitten toiset lisää jos tämä lopuu.
        Terv. Lokari1.

lumet on tipotiessään ja nyt sitten odottelemme uutta lumentuloa ja valkeutta sen myötä.
        Kaikella on hyvät puoletkin, lämmityskustannukset ovat pienet.(näkisipä myös kukkarossa)

Vai joron jäljillä Lokari arvelee, no olin kyllä pikku-joulussa, vähän pitkäksi meni,mutta oikeissa ajoin ylös nousin, eikä ole pää pipi;))D
        Hauskaa oli, niikuin pikku-joulussa tulee ollakin, ruoka oli hyvää, vanha ihana talo järvenrannalla, ja hyvät ystävät.

Leivoin torttuja, niinkuin jo sängyssä aamulla suunnittelin ja ne sai kaikilta mahtavat kiitokset.

Kerronpa miten ne tein.
        Yleensä laitan rahkataikinan, mutta nyt ei kotona ollut rahkaa, laitoin smetanaa.
        Suhteet tarpeissa, vehnäjauhoja 250g, voita 250 g
        leivinjauhetta puolisen teelusikkaa, nämä nypin sekaisin, sitten lisäsin 120 g smetanaa ,sekoitin ja laitoin jääkaappiin kovettumaan.
        Helppo oli kaulita, luumuakaan ei ollut, joten omenasose täytteeksi ja suussasulavia tuli ja tärkeää, ei menyt aikaa paljon.
        Kannattaa kokeilla.

Suvi, kyllähän Diiva tietää miten kurainen keli,kukapa se karvansa likaisi muuten kuin pakon edessä, fiksu koira.

Kiitos Lokari kahvista, vähän seisonutta oli, mutta virkisti kummasti.
        Nyt on laulupäivä ja illalla on PAKKO mennä maalaamaan, jäi kaksi kertaa väliin ja nyt on viimeinen kerta ennen joulua.
        Ei valmista saa,jos ei pensseli heilu.

Keksikää jotakin kivaa,pimeään päivään,,,,,

• SkillaN kirjoitti:

lumet on tipotiessään ja nyt sitten odottelemme uutta lumentuloa ja valkeutta sen myötä.
        Kaikella on hyvät puoletkin, lämmityskustannukset ovat pienet.(näkisipä myös kukkarossa)

Vai joron jäljillä Lokari arvelee, no olin kyllä pikku-joulussa, vähän pitkäksi meni,mutta oikeissa ajoin ylös nousin, eikä ole pää pipi;))D
        Hauskaa oli, niikuin pikku-joulussa tulee ollakin, ruoka oli hyvää, vanha ihana talo järvenrannalla, ja hyvät ystävät.

Leivoin torttuja, niinkuin jo sängyssä aamulla suunnittelin ja ne sai kaikilta mahtavat kiitokset.

Kerronpa miten ne tein.
        Yleensä laitan rahkataikinan, mutta nyt ei kotona ollut rahkaa, laitoin smetanaa.
        leivinjauhetta puolisen teelusikkaa, nämä nypin sekaisin, sitten lisäsin 120 g smetanaa ,sekoitin ja laitoin jääkaappiin kovettumaan.
        Helppo oli kaulita, luumuakaan ei ollut, joten omenasose täytteeksi ja suussasulavia tuli ja tärkeää, ei menyt aikaa paljon.
        Kannattaa kokeilla.

Suvi, kyllähän Diiva tietää miten kurainen keli,kukapa se karvansa likaisi muuten kuin pakon edessä, fiksu koira.

Nyt on laulupäivä ja illalla on PAKKO mennä maalaamaan, jäi kaksi kertaa väliin ja nyt on viimeinen kerta ennen joulua.

Niin menee varmaan tämäkin päivä rappukävelyksi.

Minä asun 6ker.ja sateisina päivinä menen hissillä alas ja nousen rappuja pitkin ylös.

Sen kun tekee pari,kolme kertaa,tulee päivän lenkki tehtyä ))

Jaketaan puuhastelua.

• Hintriika
        SkillaN kirjoitti:

Kerronpa miten ne tein.
        Kannattaa kokeilla.

Mustaa on, mutta yritetään pitää mieli valoisana. Olisipa kiva nähdä SkillaNin maalauksia. Sinä tuskin maalaat taloja, epäilen, että olet "daideellinen sielu".

Minun pitää kohta panna pillit pussiin - viimeistään tämän päivän päätteeksi. Samalla pimenee koko internetliittymä, kun tämä ei pohjoiseen saakka lonkeroitaan levittele. Onhan minulla uuden liittymän asennuslevyt ja modeemi jo valmiina, kun vain tietäisi, milloin ehtii sen asentamaan. Sitten pitäisi kaikki noin 200 sivua kotisivuaineistoja käydä läpi ja tehdä tarvittavat muutokset ennen takaisin uudelle palvelimelle ja avaruuden aalloille lykkäämistä. Huh!

Vähän takkuiseksi meinaa mennä tämä touhu, kun muuttoautokin joutui ketjukolariin (onneksi ei henkiä mennyt). Varasysteemistä saan varmistuksen vasta tänään, kun aamulla pitäisi olla lähtökunnossa! Koputtelen kaikkia päitä ja muita puita. Voi, kun voisi hypätä suoraan torstaihin ja olla onnellisesti perillä uudessa kodissa...

• Hintriika kirjoitti:

Mustaa on, mutta yritetään pitää mieli valoisana. Olisipa kiva nähdä SkillaNin maalauksia. Sinä tuskin maalaat taloja, epäilen, että olet "daideellinen sielu".

Minun pitää kohta panna pillit pussiin - viimeistään tämän päivän päätteeksi. Samalla pimenee koko internetliittymä, kun tämä ei pohjoiseen saakka lonkeroitaan levittele. Onhan minulla uuden liittymän asennuslevyt ja modeemi jo valmiina, kun vain tietäisi, milloin ehtii sen asentamaan. Sitten pitäisi kaikki noin 200 sivua kotisivuaineistoja käydä läpi ja tehdä tarvittavat muutokset ennen takaisin uudelle palvelimelle ja avaruuden aalloille lykkäämistä. Huh!

Vähän takkuiseksi meinaa mennä tämä touhu, kun muuttoautokin joutui ketjukolariin (onneksi ei henkiä mennyt). Varasysteemistä saan varmistuksen vasta tänään, kun aamulla pitäisi olla lähtökunnossa! Koputtelen kaikkia päitä ja muita puita. Voi, kun voisi hypätä suoraan torstaihin ja olla onnellisesti perillä uudessa kodissa...

sinun majanmuutolle, onhan siinä hommassa puuhaa.
        Kyllä kaikki hyvin menee ja ajattele miten ihanaa aloittaa uusi elämä, saada uusia tuulia poluillesi.
        Osaisinpa minäkin keksiä jotakin rohkeaa,nyhryttelen tätä samaa, päivästä toiseen.
        Muutto uudelle paikkakunnalle, uusiin ympyröihin, se voisi olla hyvä juttu,,,,,,

Te kaikki puhutte niin asiantuntemuksella,tästä tietokoneen käsittelystä,osaankohan minäkin joskus,,,,kai en oikein tarmolla paneudu tähän juttuun,,,,tuo muisti pakana,,puolustelen.

"Daideellinen"puoleni, tuskin siitä voi puhua, mutta levoton mieleni tarvitsee purkautumista ja tämä on oiva keino.

Peukut on pystyssä muutollesi ja laita kone pian kuntoon, ettemme kauan joudu ilman seuraasi olemaan.

• uzma-m
        Hintriika kirjoitti:

ja lunikast reissuu.Pianhan perasta kuullaan uutisia,minne muutitkaan?

• Katleija
        Hintriika kirjoitti:

sillä ikäviä kelejä on ennustettu. Oikein tarttuu tuo muuttotunnelma noista Hintriikan puheista. Majanmuuttoa olen tehnyt elämäni aikana tosi monta. Tässä "viimeisessä" kodissani olen asunut pisimpään elikkä 12 vuotta. Mutta juurihan tuolla siisti-ketjussa haikailin pienempään asuntoon muuttamista. Joten nähtäväksi jää.

En saanut muuten keneltäkään vastausta tuohon Radio-Suomen musiikkikysymykseeni. Kukaan ei kai ole kiinnittänyt tähän huomiota. Asiastahan puhuttiin aikanaan paljon, kun Yle suuntasi nuoremmille sen kanavan tarjonnan. Lähetin kuitenkin palautetta sinne ja kiitokset tuolla Ylen sivuilla.

• Hintriika kirjoitti:

Olen mielenkiinnolla ja ihaillen seuraillut muuttopuuhiasia. Sinun "hallittu" ja "pitkän kaavan" muuttosi tuovat elävästi mieleen oman muuttoni parin vuoden takaa. Se oli aivan päinvastainen.

Mutta oikean ratkaisun tein palatessani juurilleni. Samaa toivon myös Sinulle, Hintriika! Yksi hankalimmista muuttokapistuksista oli pianoni kuljetus talven kynnyksellä. Mutta onnistuihan sekin!

Nyt siivitän muuttoasi ajatuksin ja sävelin "Sydämeeni joulun teen"... Onnea, Hintriika! Ja koetahan saada tietoliikenne pelaamaan alta aikayksikön:)))

• Hintriika kirjoitti:

Sinulla nyt onkelmia)) riittää.

Mutta sitten tuntuu kivalle kun kaikki on ohi.

Oikein hyvää jatkoa Sinulle sinne uuteen kotiin.

Koetahan saada yhteydet meihin kuntoon.

Voimisia ja jaksamisia.

Muori.

• merimona1
        muori67 kirjoitti:

Niin menee varmaan tämäkin päivä rappukävelyksi.

Minä asun 6ker.ja sateisina päivinä menen hissillä alas ja nousen rappuja pitkin ylös.

Sen kun tekee pari,kolme kertaa,tulee päivän lenkki tehtyä ))

Jaketaan puuhastelua.

Skillanin "Synkkää aamua" ja ajattelin, että mitähän kauheaa on tapahtunut, mutta tämä säätilahan se olikin noin pessimistisen tervehdyksen syynä. Tai oikeastaan enää ei näytäkään niin synkältä ilman puolesta, vaikka ei paista, niin ei sadakaan.
        Kaikilla , tai monilla muillakin kuin minulla on taas muutosten aika. Minä siirryn ansiotyöläisestä kokopäiväiseksi talon emännäksi.
        Sujuu hyvin. Mies hankki meille traktorin, johon lumiauran ja minä aurailen kotipihamme ja taloon tulevan tien. Minä nimeenomaan, ei ukko, sillä en minä sitä työtä luota hänen tehtäväkseen ja minusta on traktorin ajaminen mukavaa. Viimeksi kun olimme yhdessä autolla liikkeellä ja minä ajoin, niin mies sanoi, että pidän kättä koko ajan vaihdekepillä niinkuin traktorikuski konsanaan.

Onnea Hintriikalle sinne uuteen kotiin ja onnistunutta muuttoa!

• merimona1 kirjoitti:

Skillanin "Synkkää aamua" ja ajattelin, että mitähän kauheaa on tapahtunut, mutta tämä säätilahan se olikin noin pessimistisen tervehdyksen syynä. Tai oikeastaan enää ei näytäkään niin synkältä ilman puolesta, vaikka ei paista, niin ei sadakaan.
        Kaikilla , tai monilla muillakin kuin minulla on taas muutosten aika. Minä siirryn ansiotyöläisestä kokopäiväiseksi talon emännäksi.
        Sujuu hyvin. Mies hankki meille traktorin, johon lumiauran ja minä aurailen kotipihamme ja taloon tulevan tien. Minä nimeenomaan, ei ukko, sillä en minä sitä työtä luota hänen tehtäväkseen ja minusta on traktorin ajaminen mukavaa. Viimeksi kun olimme yhdessä autolla liikkeellä ja minä ajoin, niin mies sanoi, että pidän kättä koko ajan vaihdekepillä niinkuin traktorikuski konsanaan.

ikävä aloitus, johan tuo säikyttää,ainakin mielen matalaksi vie.
        Oli niin hirveän pimeeää,kun jo ehti tottua valkoisuuteen ,kai siitä syystä,en ajatellut, sorry!!

Onnea "vapautesi" alkamiselle ja että miesten hommiin, kyllähän se sinulta käy,olet ihminen joka uskaltaa mitä vaan.
        En nyt rupea enemmälti kehumaan, uskon että aikasi hyvin kuluu "kotirouvanakin"
        Rutista Joppea ja Misua puolestani,viestejä tulee kun tämä "eläkeläinen" ehtii;))DD

• merimona1 kirjoitti:

Muistuipa mieleen veljeni, joka täällä Ruotsissa asuessa kyllästyi siihen että sivutie E4:lle oli tuiskuaamuina tukossa ja hän myöhästyi töistä aurausmiestä odotellessa.
        Aurausmies oli naapurin isäntä jonka tehtävänä oli tieosuuden auraaminen. Hänellä meni aikaa navetalla ja aurasi tien silloin kun se hänen töihinsä sopi.

Veljeni teki itse lumiauran, sijoitti sen Amazonin nokkaan aamulla töihin lähteissä ja aurasi tien E4:lle saakka, jätti auran risteykseen josta sen illalla taas otti auton nokkaan että pääsi kotiin jos oli tupruttanut lunta päivän aikaan!

Hän sanoi, että moni auto oli vähällä ajaa ojaan E4:llä kun näkivät Amazonin tulevan sivutieltä ja lumi lensi kaarella!

• SkillaN kirjoitti:

Kerronpa miten ne tein.
        Kannattaa kokeilla.

Eilen oli täälläkin pimeä päivä.
        Päätin ruveta leipomaan, etten vaan vaivu tylsyyteen :D.
        Sytytin valoja joka paikkaan, sitten railakasta musiikkia päälle ja taikinan tekoon!
        Siinä rallatellessa kului aika kuin huomaamatta ja maukkaita leivonnaisia tuli!
        Innostuin vielä illemmällä tekemään grahampullia, taikinaan laitoin raastettua porkkanaa joukkoon.
        Kiitos SkillaN torttutaikinaohjeesta, kokeilen sitä kunhan ehdin.

Tänään on aurinko paistanut eilisenkin edestä, on pari miinusastetta.
        Tein piiitkän lenkin, kävin suihkussa ja nautin sitten eilisistä grahampullista kahvin kanssa.

Pyykkikone on käynnissä alakerrassa.
        Ajatella, mikä helpotus pyykkikone on naisten elämässä!
        Täällä kylällä on ruukin alueella vanha tehtaalaisten pyykkitupa museona, juuri sellaisena kuin se on aikoinaan ollut, kaikkine varusteineen, tilaa 3-4 pyykkärille.
        Kun siellä käy niin voi kuvitella padoista lähtevän höyryn, naisten puheen sorinan, pyykkilaudat, sinkkipaljut... Pyykkituvan päässä on pieni huone missä on valtava kivimankeli.
        Siellä on myös pieni kamina, jonka päällä on varmasti keitelty kahveja.
        Vaikka nuo pyykkipäivät ovat olleet raskaita, niin naisilla on varmaan ollut hauskaakin pyykkipäivinä tavatessaan.

• Hintriika
        muori67 kirjoitti:

Sinulla nyt onkelmia)) riittää.

Mutta sitten tuntuu kivalle kun kaikki on ohi.

Oikein hyvää jatkoa Sinulle sinne uuteen kotiin.

Koetahan saada yhteydet meihin kuntoon.

Voimisia ja jaksamisia.

Muori.

Onneksi ainakin ongelmataivas näyttää kirkastuvan. Vaikka ei sitä koskaan tiedä, minkä nurkan takana uusi ongelma on vaanimassa. Uskon kuitenkin, että tästä matkaan selviän ja perillekin pääsen. Viimeiset silaukset on meneillään tämän vanhan huushollin kanssa.

Kiitoksia kovasti kaikista toivotuksista. Olen suorastaan liikuttunut... Pitäkää pintanne palstalla ja pirtti puhtoisena, kyllä minä vielä seuraan liityn!

• saara.dma
        MdK-MdK kirjoitti:

Eilen oli täälläkin pimeä päivä.
        Päätin ruveta leipomaan, etten vaan vaivu tylsyyteen :D.
        Sytytin valoja joka paikkaan, sitten railakasta musiikkia päälle ja taikinan tekoon!
        Siinä rallatellessa kului aika kuin huomaamatta ja maukkaita leivonnaisia tuli!
        Innostuin vielä illemmällä tekemään grahampullia, taikinaan laitoin raastettua porkkanaa joukkoon.
        Kiitos SkillaN torttutaikinaohjeesta, kokeilen sitä kunhan ehdin.

Tänään on aurinko paistanut eilisenkin edestä, on pari miinusastetta.
        Tein piiitkän lenkin, kävin suihkussa ja nautin sitten eilisistä grahampullista kahvin kanssa.

Pyykkikone on käynnissä alakerrassa.
        Ajatella, mikä helpotus pyykkikone on naisten elämässä!
        Täällä kylällä on ruukin alueella vanha tehtaalaisten pyykkitupa museona, juuri sellaisena kuin se on aikoinaan ollut, kaikkine varusteineen, tilaa 3-4 pyykkärille.
        Kun siellä käy niin voi kuvitella padoista lähtevän höyryn, naisten puheen sorinan, pyykkilaudat, sinkkipaljut... Pyykkituvan päässä on pieni huone missä on valtava kivimankeli.
        Siellä on myös pieni kamina, jonka päällä on varmasti keitelty kahveja.
        Vaikka nuo pyykkipäivät ovat olleet raskaita, niin naisilla on varmaan ollut hauskaakin pyykkipäivinä tavatessaan.

Tuosta pyykkituvasta tuli mieleeni, että meidän nöyrin palvelijamme arki- ja juhlapäivinä on tuo käsittämätön ilmiö, jota kukaan ei osaa selittää, mitä se on, nimittäin SÄHKÖ.

Ajatellaan vaan sitä työmäärää, joka meidän olisi tehtävä arkipäivän askareissa, ellei tuo töpselivoimalasta tuleva energia meidän työtämme säästäisi.

Sinäkin MdK leivoit tänään (pilkoitko puita ja lämmititkö leivinuunin),

sytytit valot (haitko paloöljyä lamppuun ja tarkastitko lampun sydämen),

kävit suihkussa (kannoitko veden kaivosta ja lämmititkö sen puuhellalla),

kuuntelit musiikkia (kävikö pelimanni vierailulla)

Kun ajattelee, että sähkö on niinkuin nuori ilmiö, että meidän vanhempiemme syntyessä ei vielä tiedetty mitään tästä palvelijasta, täytyy kyllä antaa kunnia edellisille sukupolville. He ovat olleet ahkeria ihmisiä.

• saara.dma kirjoitti:

Tuosta pyykkituvasta tuli mieleeni, että meidän nöyrin palvelijamme arki- ja juhlapäivinä on tuo käsittämätön ilmiö, jota kukaan ei osaa selittää, mitä se on, nimittäin SÄHKÖ.

Ajatellaan vaan sitä työmäärää, joka meidän olisi tehtävä arkipäivän askareissa, ellei tuo töpselivoimalasta tuleva energia meidän työtämme säästäisi.

Sinäkin MdK leivoit tänään (pilkoitko puita ja lämmititkö leivinuunin),

sytytit valot (haitko paloöljyä lamppuun ja tarkastitko lampun sydämen),

kävit suihkussa (kannoitko veden kaivosta ja lämmititkö sen puuhellalla),

kuuntelit musiikkia (kävikö pelimanni vierailulla)

Kun ajattelee, että sähkö on niinkuin nuori ilmiö, että meidän vanhempiemme syntyessä ei vielä tiedetty mitään tästä palvelijasta, täytyy kyllä antaa kunnia edellisille sukupolville. He ovat olleet ahkeria ihmisiä.

Mitä olisi elämä ilman sähköä!
        Syntymäkodissani (eikä koko kylällä) ollut sähköjä.
        Olin 10-vuotias kun muutimme syntymäseuduiltani Savosta Pohjanmaalle uuteen taloon, jonka eräs eläinlääkäri oli rakennuttanut itselleen, mutta ei ehtinyt itse asua siellä päivääkään kun sai sydäninfarktin ja kuoli pois.
        50-luvulla tuo talo oli muka hieno. Siellä oli sähköt ja kaikki!
        Tuntui taikatempulta kun painoi nappulaa niin valot syttyi!
        Entäs sellainen ihme kun pölyimuri! En voinut millään ymmärtää mitä siskoni tarkoitti kun hän kertoi että hammaslääkärin rouvalla on pölyimuri :D
        Sisko piirsi härvelin kuvan paperille ja kertoi kuinka se toimii, mutta en tahtonut uskoa todeksi.

Nyt on sähköllä käyviä härveleitä joka lähtöön helpottamaan arkipäiväämme!

• MdK-MdK kirjoitti:

Mitä olisi elämä ilman sähköä!
        Syntymäkodissani (eikä koko kylällä) ollut sähköjä.
        Olin 10-vuotias kun muutimme syntymäseuduiltani Savosta Pohjanmaalle uuteen taloon, jonka eräs eläinlääkäri oli rakennuttanut itselleen, mutta ei ehtinyt itse asua siellä päivääkään kun sai sydäninfarktin ja kuoli pois.
        50-luvulla tuo talo oli muka hieno. Siellä oli sähköt ja kaikki!
        Tuntui taikatempulta kun painoi nappulaa niin valot syttyi!
        Entäs sellainen ihme kun pölyimuri! En voinut millään ymmärtää mitä siskoni tarkoitti kun hän kertoi että hammaslääkärin rouvalla on pölyimuri :D
        Sisko piirsi härvelin kuvan paperille ja kertoi kuinka se toimii, mutta en tahtonut uskoa todeksi.

Nyt on sähköllä käyviä härveleitä joka lähtöön helpottamaan arkipäiväämme!

Nuo kissanruoka mainokset saa minulla dydämen ihan sykkyrälle.

taitaa pitää ottaa kissa itselle,olen ollut 6- vuotta ilman kissaa.
        Se on niin hyvä kaveri,kun se tulla tupsahtaa syliin ja hyrrä rupeaa pyörimään.
        EIKÖ ? ?

• muori67 kirjoitti:

EIKÖ ? ?

Tuossa oli ruotsalainenkin "kissa"-mainos.
        "Kissa" tarkoittaa pissaamista!

Ei siis ollenkaan hyvä kaveri jos se tulla tupsahtaa syliin :DDD, niin, ja mikäs hyrrä sitten rupeaa pyörimään??? :DDD

• MdK-MdK kirjoitti:

Tuossa oli ruotsalainenkin "kissa"-mainos.
        "Kissa" tarkoittaa pissaamista!

Ei siis ollenkaan hyvä kaveri jos se tulla tupsahtaa syliin :DDD, niin, ja mikäs hyrrä sitten rupeaa pyörimään??? :DDD

Kylläpä Sinä vitsin murjasit DDDDDDDD

Vatsaan koskee hihihiiii

• Katleija
        muori67 kirjoitti:

EIKÖ ? ?

Sanos muuta, kissa. Ihanan pehmeä hyrrääjä. Lapsena mulla oli kissa viimeksi. Oma Nöpö, joka nukkui sängyssäni peiton alla jalkopäässä. Siellä lämpimässä se tykkäsi olla. Oli aivan vetelänä siellä ja aamulla vasta lähti unisena ovelle naukumaan. Mutta jospa otettaisi kilpikonna. Sitten kaupungilla käydessä sanottaisi, että pitää mennä katsomaan onko konna kotona.

• Katleija kirjoitti:

Sanos muuta, kissa. Ihanan pehmeä hyrrääjä. Lapsena mulla oli kissa viimeksi. Oma Nöpö, joka nukkui sängyssäni peiton alla jalkopäässä. Siellä lämpimässä se tykkäsi olla. Oli aivan vetelänä siellä ja aamulla vasta lähti unisena ovelle naukumaan. Mutta jospa otettaisi kilpikonna. Sitten kaupungilla käydessä sanottaisi, että pitää mennä katsomaan onko konna kotona.

Aikoinaan yhdellä naapurilla oli kilpikonna,se mokoma meni millon mihinkin piiloon nukkumaan.

Kyllä se kissa pitää olla .

Voihan se olla KOLLI.DDDD

• muori67 kirjoitti:

Aikoinaan yhdellä naapurilla oli kilpikonna,se mokoma meni millon mihinkin piiloon nukkumaan.

Kyllä se kissa pitää olla .

Voihan se olla KOLLI.DDDD

en halua, mutta kissa ja koira, voi että,saisi hellyyttä antaa, halia ja puristaa.
        Ei varmasti koira ainakaan hanttiin pistäisi, kissa voisi olla toista mieltäkin, on se niin itsenäinen eläin.

Viisaita ovat molemmat.
        Kerronpa ,kun omistin 14 vuotiaan kissan ja koira oli pari vuotias.
        Mökillä ongimme kaloja kissalle,se kävi yrittämässä, mutta ei enää jaksanut palasiksi saada.
        Sitten seurailimme ja koira meni kala astialle otti kalan suuhun ja puri rikki ja pudotti maahan,lähti pois.
        Kissa meni ja söi kalat, eli niillä oli joku viestintä,koira auttoi kissaa.

Hellyttävää oli myös katsoa miten kissa "pesi" koiraa nuolemalla,koira vaan käänteli itseään, nyt tuosta ja nyt tuosta.
        Sitten kun kissan mitta oli täynnä,koira aavisti ja hyppäsi pois paikalta,tietäen ,että kohta kynsillä nappaa.

Ihania seuralaisia ovat, siinä olisi tiukka kilpa meihelläkin miellyttää,,,,yhtä hyvin;))DD
        Ehkä uneksin ensi yönä kissasta.

• Lokari1
        SkillaN kirjoitti:

Kerronpa miten ne tein.
        Kannattaa kokeilla.

kahvi kerkis kylmäksi, mutta en minä voi ketään tulla hertteleen.
        Voisin vaikka nyrkin nenääni saada jos herättäisin liika aikaisin.
        Vai pikku joulusta se emäntä tulikin.
        Se vanha sananlasku kun sanoo , Joulu juhlista jaloin , mutta pikkujoulusta voi joku tulla kontatenkin.
        Ei suinkaan Skillani niin tehny, en usko sitä juttua mitä kuulin....:(((
        Olisin vastannut tähän jo paljon aikaisemmin , mutta taaskin kone tai laajakaista ryppyili,joka minulla on tehnyt kiusaa koko ajan .
        Taitaas olle parasta kun otan sen vanhan servarin takasin.
        Se oli kyllä kauheen hidas mutta toimi hyvin.
        Nytkin postini ei auennut ja joku uusi posti juttu tunki sisään,mitäs tässä osais oikein tehdä. jotain apua pitäs keksiä ...?
        Terv: Lokari1

• Lokari1 kirjoitti:

kahvi kerkis kylmäksi, mutta en minä voi ketään tulla hertteleen.
        Voisin vaikka nyrkin nenääni saada jos herättäisin liika aikaisin.
        Vai pikku joulusta se emäntä tulikin.
        Se vanha sananlasku kun sanoo , Joulu juhlista jaloin , mutta pikkujoulusta voi joku tulla kontatenkin.
        Ei suinkaan Skillani niin tehny, en usko sitä juttua mitä kuulin....:(((
        Olisin vastannut tähän jo paljon aikaisemmin , mutta taaskin kone tai laajakaista ryppyili,joka minulla on tehnyt kiusaa koko ajan .
        Taitaas olle parasta kun otan sen vanhan servarin takasin.
        Se oli kyllä kauheen hidas mutta toimi hyvin.
        Nytkin postini ei auennut ja joku uusi posti juttu tunki sisään,mitäs tässä osais oikein tehdä. jotain apua pitäs keksiä ...?

eivät taida osata koneita korjata, tule Suomeen;))DD
        Puhut vanhasta koneesta, eikös sanonta kuulu, vanhassa vara parempi,,,,
        Et kai nyt vain juoruille kallista korvaa tunnethan minut.( en kyllä usko sinun juoruja kuulleenkaan)
        Ei ole kontaten vielä koskaan tultu,tuskin tullaankaan, ellei tuo polvi mokoma petä.(oireilee tas keljusti)

Niin kiva oli edellisissä juhlissa, uusin pikku-joluni tänään, nyt sitten ihan matkan päässä.
        Pariksi päivää hiljenen ja varoitankin,pitäkää pirtti pystyssä.
        Evästä on kaapissa ja kahvia riittää,kurkatkaa pakkasesta, jos kaappi tyhjenee.
        Näinhän sitä kunnon emäntä omistaan huolen pitää,muistan aina,perheeni koossa olessa tein lähtöä johonkin, ruoka oli valmiiksi laitettu.
        Sitten sitä vielä ovelta huudeltiin,muistakaa sitä ja sitä,,,hohhoijaa, nykyään perhe menee mäkkäriin.
        Ajat muuttuu, osaisipa muuttua ajan mukana, vieläkin kysäisee, onko kaikki kunnossa, onko sukkaa,lapasta, neulonko,,,koskus vähän hymyä tuppaa,,

Tuulee kovasti ja taitaa tienpinnat jäässä olla,kunpa ei liukasteltaisi matkalla,,,
        Hyvää päivää teille ja joulua aletaan adventista odottamaan, Tonttu Tomera tuolla ylhäällä kyseli.

• ei se mitään juorua ollut...
        SkillaN kirjoitti:

eivät taida osata koneita korjata, tule Suomeen;))DD
        Puhut vanhasta koneesta, eikös sanonta kuulu, vanhassa vara parempi,,,,
        Et kai nyt vain juoruille kallista korvaa tunnethan minut.( en kyllä usko sinun juoruja kuulleenkaan)
        Ei ole kontaten vielä koskaan tultu,tuskin tullaankaan, ellei tuo polvi mokoma petä.(oireilee tas keljusti)

Niin kiva oli edellisissä juhlissa, uusin pikku-joluni tänään, nyt sitten ihan matkan päässä.
        Pariksi päivää hiljenen ja varoitankin,pitäkää pirtti pystyssä.
        Evästä on kaapissa ja kahvia riittää,kurkatkaa pakkasesta, jos kaappi tyhjenee.
        Näinhän sitä kunnon emäntä omistaan huolen pitää,muistan aina,perheeni koossa olessa tein lähtöä johonkin, ruoka oli valmiiksi laitettu.
        Sitten sitä vielä ovelta huudeltiin,muistakaa sitä ja sitä,,,hohhoijaa, nykyään perhe menee mäkkäriin.
        Ajat muuttuu, osaisipa muuttua ajan mukana, vieläkin kysäisee, onko kaikki kunnossa, onko sukkaa,lapasta, neulonko,,,koskus vähän hymyä tuppaa,,

Tuulee kovasti ja taitaa tienpinnat jäässä olla,kunpa ei liukasteltaisi matkalla,,,
        Hyvää päivää teille ja joulua aletaan adventista odottamaan, Tonttu Tomera tuolla ylhäällä kyseli.

Kunhan leikkiä puhuin .
        kyllä minä olen se oikea lokari1 , mutta taas kone reistaa . En viittinyt rekisteröityä.
        Ei kone reistaa mutta laajakaista kylläkin , on ihan pirullinen.

• ei se mitään juorua ollut... kirjoitti:

Kunhan leikkiä puhuin .
        kyllä minä olen se oikea lokari1 , mutta taas kone reistaa . En viittinyt rekisteröityä.
        Ei kone reistaa mutta laajakaista kylläkin , on ihan pirullinen.

tiesin, leikkiä oli.

Koitahan nyt saada kone kuntoon, hermothan sinulta menee;))

• saara.dma
        Katleija kirjoitti:

Kiva kun sinäkin olet kissaihminen Katleija. Minullakin on ollut kaksi kissaa pienenä tyttönä ja ne olivat molemmat leijonien sukua, väriltään keltaviiruisia, ja siksi molempien nimeksi tuli Jellona.

Ensimmäinen Jellona nautti suuresti, kun puin se nuken vaatteisiin ja lykkäsin nukenvaunuissa. En muista enää, mikä Jellonalle tuli, kun se kuoli, mutta toinen Jellona täytti pian sen paikan.

Tämä toinen Jellona oli hyvin viisas ja se oppi "maksimaan", tiedättehän siis hyppäämään vyötärön kohdalla yhteenliitettyjen käsien yli. Aikamoinen loikka se oli kissan mittasuhteisiin nähden, kun lapsen vyötärö on kai siinä metrin korkaudella.

Se oli vielä niinkin esiintymishaluinen, että sisareni häissäkin kaikkien ihmisten katsoessa se suostui maksimaan.

Asiaan tietysti kuului, että makupala oli odottamassa hypyn jälkeen.

• Katleija

Poikkesinpa iltateelle vielä. Voi kun saisi ensi yönä hyvät unet, kun teatterimatka olisi sinne Hesaan sitä hauskaa Diivat-komediaa katsomaan. Elohopeakerholaisten mukana mennään. Huonoja kelejä vaan lupaili tuo metereologi. Kunhan tiellä pysyttäisi. Jonnekkin Bottalle mennään syömään.(ei siis potalle)En tunne paikkaa. Klo 14.30 Turusta startataan, joten vielä ehtii täälläkin pistäytymään.

• Katleija

Huomenia vaan. Tuossa klo 4 heräsin ja uutiset kuuntelin ja sitten aamukahvit ja lehdenluku. Onneksi sain tunnin torkut vielä ennen kahdeksaa. Tuommoista se on kun on johonkin lähdössä.

Ovat näköään Skillan ja Lokari jo liikenteessä olleet, mutta selät vain tuolla vilahtivat. Sataako Lokari siellä asuinseudullasi koskaan lunta? Taidat kuitenkin asua niin etelässä, että aina lämmintä riittää.

• Katleija kirjoitti:

Huomenia vaan. Tuossa klo 4 heräsin ja uutiset kuuntelin ja sitten aamukahvit ja lehdenluku. Onneksi sain tunnin torkut vielä ennen kahdeksaa. Tuommoista se on kun on johonkin lähdössä.

Ovat näköään Skillan ja Lokari jo liikenteessä olleet, mutta selät vain tuolla vilahtivat. Sataako Lokari siellä asuinseudullasi koskaan lunta? Taidat kuitenkin asua niin etelässä, että aina lämmintä riittää.

Näyttää tämäpäivä menevän rappu kävelyksi.

Taitaa sataa jalkarättejä näyttää siltä DDD

Kohta alkaa ykkösen sarja mooiii

• Lokari1
        Katleija kirjoitti:

tuolla vuorilla.
        Ei joka vuosikaan sentään.
        Jos menee tuonne korkeimille vuorille niin siellä on ikuinen lumi.
        En kyllä ole niin paljon lumesta "tykännyt " että olisin sinne mennyt.
        Ja nyt nukkuun, on jo liika myöhä minulle.
        Terveisiä saunasta , siksi näin myöhään valveilla.
        Terv:_ Lokari1.

• Anu.1
        Lokari1 kirjoitti:

tuolla vuorilla.
        Ei joka vuosikaan sentään.
        Jos menee tuonne korkeimille vuorille niin siellä on ikuinen lumi.
        En kyllä ole niin paljon lumesta "tykännyt " että olisin sinne mennyt.
        Ja nyt nukkuun, on jo liika myöhä minulle.
        Terveisiä saunasta , siksi näin myöhään valveilla.
        Terv:_ Lokari1.

Hyvää iltapäivää tänne iloiseen pirttiin,olin tuossa äsken vähän surullisissa tunnelmissa, mutta täällä sitä taas piristyy.

En ehkä nyt ole vuorilla käynyt, mutta kesällä olin tuolla Norjan vuoristossa ja vähän muuallakin päin Norjaa, nyt ei tee mieli minnekkään, kun kotiin tulin juuri.
        Mutta en Norjasta.

• Anu.1 kirjoitti:

Hyvää iltapäivää tänne iloiseen pirttiin,olin tuossa äsken vähän surullisissa tunnelmissa, mutta täällä sitä taas piristyy.

En ehkä nyt ole vuorilla käynyt, mutta kesällä olin tuolla Norjan vuoristossa ja vähän muuallakin päin Norjaa, nyt ei tee mieli minnekkään, kun kotiin tulin juuri.
        Mutta en Norjasta.

Ai että luonto on ihanan näköistä tällä hetkellä
        Puut on komeassa lumipeitossa.Pysyisvaan.

Taas on kolaroineet Lahden seudullakin.

Illan jatkoa kaikille.

• Olen tänään käynyt läpi mahtavaa kudottujen vaatteitten varastoani. Vanhoja vaatteita kaikki, enemmän kuin 10 vuotta vanhoja.

Ensinnäkin täytyy kertoa miksi olen ollut niin ihastunut kudottuihin vaatteisiin...
      Se johtuu siitä että olen huomannut niitten olevan ihanteelliset matkoilla kylminä vuodenaikoina, lämpimiä ja rypistymättömiä. Sitäpaitsi ne ovat joustavia ja antavat myöten jos paino nousee tai laskee :D

Löysin erään yli 30 vuotta vanhan hapsuhelmaisen villahameen. Alunperin se oli leninki, mutta kun yläosa kutistui vaatekaapissa ;D niin eräs poppanataiteilija otti yläosan pois, käytti siitä palasia poppanajakun koristeluun ja niin sain hameosalle hienon jakun!
      Voi että olen pitänyt tuosta hameesta!
      Ostin sen 70-luvun alussa Suomessa. Entisessä kotikaupungissani oli erään kutomon myymälä keskellä kaupunkia ja tuo leninki oli näyteikkunassa.
      Hinta oli kova ja kävelin ohi. Seuraavana päivänä kävelin myymälään ja sovitin leninkiä. Se istui kuin valettu. Hinnalla ei ollut enää väliä! Uskoin myyjää kun hän sanoi leningin olevan "ikuisen". Ja niin se on ollut, sananmukaisesti.
      Se on tehty neljästä kappaleesta, lievästi alaspäin kellotettu nilkkaan asti ulottuva malli, helmassa hapsunauha.
      Se on jo kerran käännetty ja nurja puoli on ollut päällä päin n. kymmenen vuotta.
      Vähän cowboy-tyylinen ja hyper-super-moderni taas tänä päivänä!

Samalla kertaa kun ostin tuon leningin, ostin myös ponchon joka on myös ollut eräs suosikkini. Todella ihana automatkoilla. Ponchotkin ovat taas suurta muotia ja tuo yli 30 vuotta vanha ponchoni on taas ahkerassa käytössä.

Löysinpä sitten vanhat (25 v) korkeakorkoiset burgundinväriset cowboy-saappaat (Juhani Palmroth), nekin ovat taas ihan muodikkaat!
      Sopivat hyvin yhteen tuon villahameen kanssa!

Onko teillä toisilla tuollaisia lempivaatteita, joita kulutatte vuosi toisensa jälkeen ja joihin ette kyllästy ikinä?

• Anu.1

Kyllä sitten kuulosti tutulta, aivan kuin olisin
        ollut silloin paikan päällä.
        Nyt vain se tehdaskin on suljettu.

• Anu.1 kirjoitti:

Kyllä sitten kuulosti tutulta, aivan kuin olisin
        ollut silloin paikan päällä.
        Nyt vain se tehdaskin on suljettu.

vielä tänne josko saisin kupillisen hyvää teetä.

Tuo lonkka riivattu meinaa valvottaa.

eipä näy ketään,löysin tuolta levyhyllystä sen sinisenhuvimajan(Virran)kappale soittelen sen ja sitten lähden yrittämään unta uudelleen.

Näkymisiin.....

• Anu1
        muori67 kirjoitti:

vielä tänne josko saisin kupillisen hyvää teetä.

Tuo lonkka riivattu meinaa valvottaa.

eipä näy ketään,löysin tuolta levyhyllystä sen sinisenhuvimajan(Virran)kappale soittelen sen ja sitten lähden yrittämään unta uudelleen.

Näkymisiin.....

Hyvää yötä vain kaikille.
        Ja kiitos yöpalasta.

• Anu1 kirjoitti:

Hyvää yötä vain kaikille.
        Ja kiitos yöpalasta.

Hertsileijaa missä kaikki on ?????

Onko porukat jääneet lumikinosten alle ??))))

Nyt kaffeelle
        ,laitoin juuri uutta tulemaan.

Maisemat on kui postikortissa,upeita.

• Katleija

Ihmettelen näitä kotimaisia Janita talvinilkkureitani, jotka ovat vieläkin niin hyvässä kunnossa vaikka yhdestoista talvi on nyt menossa. Korkolaput olen vaan vaihtanut ja tietysti "plankannut". Eivät ne kuitenkaan ole ainoat talvijalkineeni, mutta paljon olen niitä pitänyt. Kannatti sijoittaa silloin, hintansa ovat takaisin tienanneet.

Yhtä T-paitaa rakastin paljon. Se oli musta ja siinä oli kotkan kuva ja luonnonsuojelusta tekstiä. Se oli aina mukana etelän matkoilla, ties kuinka monella. Tuntui, että se oli matkan onnistumisen tae.

• Perttu20
        Katleija kirjoitti:

Ihmettelen näitä kotimaisia Janita talvinilkkureitani, jotka ovat vieläkin niin hyvässä kunnossa vaikka yhdestoista talvi on nyt menossa. Korkolaput olen vaan vaihtanut ja tietysti "plankannut". Eivät ne kuitenkaan ole ainoat talvijalkineeni, mutta paljon olen niitä pitänyt. Kannatti sijoittaa silloin, hintansa ovat takaisin tienanneet.

Yhtä T-paitaa rakastin paljon. Se oli musta ja siinä oli kotkan kuva ja luonnonsuojelusta tekstiä. Se oli aina mukana etelän matkoilla, ties kuinka monella. Tuntui, että se oli matkan onnistumisen tae.

merellä onkin tuulista, munkkikahvit maistuisi taas pitkästäaikaan, niin jaksaa taas valvoa rajoja, - ollos huoleton, poikas valveil on....

• Katleija
        Perttu20 kirjoitti:

merellä onkin tuulista, munkkikahvit maistuisi taas pitkästäaikaan, niin jaksaa taas valvoa rajoja, - ollos huoleton, poikas valveil on....

Näyttää Sinulla olleen kiire rajojamme vartioidessasi, kun nyt vasta olet tänne heinäkuun jälkeen ehtinyt. Ja sama loppulause tuli ja aivan oikeinkin. Onko työt lisääntyneet? Miten sitten käy, jos meri jäätyisi? Taitaisi olla tungosta avatuilla väylillä Suomenlahdella. Nautitaan nyt täällä hyvät munkkikahvit vai suolaistako jotain otettaisi?

• Perttu20
        Katleija kirjoitti:

Näyttää Sinulla olleen kiire rajojamme vartioidessasi, kun nyt vasta olet tänne heinäkuun jälkeen ehtinyt. Ja sama loppulause tuli ja aivan oikeinkin. Onko työt lisääntyneet? Miten sitten käy, jos meri jäätyisi? Taitaisi olla tungosta avatuilla väylillä Suomenlahdella. Nautitaan nyt täällä hyvät munkkikahvit vai suolaistako jotain otettaisi?

kiirettä on pitänyt, jäin tai sain vakinaisen viran ja menin viimekuussa naimisiin että kaikella tavalla ollut kiireistä!
        Suolaista otan kiitos!

• merimona1
        Perttu20 kirjoitti:

olemme.Kiitos kun "vartioit!"

Noista vaatteista kun oli tuossa ylempänä puhetta, niin minä hankin harvemmin, mutta laadukkaita asusteita. Huivella, topeilla ja pukukoruila saa entiseen(vanhaan) Jakku/housupukuun aina uutta ilmettä.
        Olen kyllä farkkuihminen, mutta pakkohan sitä on joskus pukeutua ja parin viikon kuluttua on Lucian päivä jota aina vietämme perintisesti ja silloin ollaan 'hienoina.'
        Tänä vuonna meillä ovat kirjaimellisesti kissan ristiäiset samalla.Eivät meidän kissamme, vaan erään toisen, joka tulee uuden siamilaiskissansa kanssa ensivisiitille(kissa tulee eka kertaa)
        Kävin jo helssaamassa tätä sukulaistani ja heidän kisuvauvaansa ja ajattelin, vaikka en viitsinyt sanoa, että pörröinen angorakissa, tai aivan tavallinen maatiaisrotuinenkin olisivat viehättävämpiä, kuin kavalan näköinen siamilainen.Pitääkö kissoista maksaa noin mahdottoman paljon? Mekin saimme meidän kissamme ilmaiseksi ja hyvä ettei meille päin maksettu kun otimme sen pienen suloisen jo kuolemantuomion saaneen karvakerän.
        Tämä ei kyllä liity kestosuosikkivaatteisiin, mutta monet ottavat lemmikkieläimen samaa rotua aina kun entinen kuolee. Eläimen ikähän on valitettavasti pisimmilläänin aika lyhyt.
        Tunnen mäyräkoiraperheitä. Eräillä tutuillamme on vaikka kuinka mones snautseri ja Skillan on mieltynyt tiibetinsapnieleihin, tipsuihin.
        Hyvä niin! "Merkkiuskollisuus"ei ole mikään kielteinen asia mielestäni.
        Minullakin on aina ollut auto samaa luotettavaa merkkiä. Eilen kyllä ainakin oli Keski - Suomen teillä niin huono ajokeli, että millä tahansa autolla olisi saattanut löytää itsensä ojasta.

• saara.dma
        Perttu20 kirjoitti:

kiirettä on pitänyt, jäin tai sain vakinaisen viran ja menin viimekuussa naimisiin että kaikella tavalla ollut kiireistä!
        Suolaista otan kiitos!

Minäkin muistan, kun joskus kirjoitit tänne pirttiin. Nyt kun ihan samaan aikaan paikalle osuin, haluan onnitella sinua vakiintumisesta.

Kaikkea hyvää sinulle, on hienoa, että siellä suolaisissa tuulissa meitä vartioivat nuoret miehet.

• merimona1 kirjoitti:

olemme.Kiitos kun "vartioit!"

Noista vaatteista kun oli tuossa ylempänä puhetta, niin minä hankin harvemmin, mutta laadukkaita asusteita. Huivella, topeilla ja pukukoruila saa entiseen(vanhaan) Jakku/housupukuun aina uutta ilmettä.
        Olen kyllä farkkuihminen, mutta pakkohan sitä on joskus pukeutua ja parin viikon kuluttua on Lucian päivä jota aina vietämme perintisesti ja silloin ollaan 'hienoina.'
        Tänä vuonna meillä ovat kirjaimellisesti kissan ristiäiset samalla.Eivät meidän kissamme, vaan erään toisen, joka tulee uuden siamilaiskissansa kanssa ensivisiitille(kissa tulee eka kertaa)
        Kävin jo helssaamassa tätä sukulaistani ja heidän kisuvauvaansa ja ajattelin, vaikka en viitsinyt sanoa, että pörröinen angorakissa, tai aivan tavallinen maatiaisrotuinenkin olisivat viehättävämpiä, kuin kavalan näköinen siamilainen.Pitääkö kissoista maksaa noin mahdottoman paljon? Mekin saimme meidän kissamme ilmaiseksi ja hyvä ettei meille päin maksettu kun otimme sen pienen suloisen jo kuolemantuomion saaneen karvakerän.
        Tämä ei kyllä liity kestosuosikkivaatteisiin, mutta monet ottavat lemmikkieläimen samaa rotua aina kun entinen kuolee. Eläimen ikähän on valitettavasti pisimmilläänin aika lyhyt.
        Tunnen mäyräkoiraperheitä. Eräillä tutuillamme on vaikka kuinka mones snautseri ja Skillan on mieltynyt tiibetinsapnieleihin, tipsuihin.
        Hyvä niin! "Merkkiuskollisuus"ei ole mikään kielteinen asia mielestäni.
        Minullakin on aina ollut auto samaa luotettavaa merkkiä. Eilen kyllä ainakin oli Keski - Suomen teillä niin huono ajokeli, että millä tahansa autolla olisi saattanut löytää itsensä ojasta.

sentään on jotkut löytäneet tiensä pirttiin !!!
        Ai että MERIPOIKA,minä olen "heikkona "heihin,vaikka itse olen ollut maavoimien puolella.

noista kissoista sen verran:en minäkään mitään siamilaista ottaisi,mielestäni kotoinen maatiais kisuli on paras.

Ihana ulkoilu ilma,tulin äsken lenkiltä.-2astetta.
        puut kivasti lumipeitteessä.

• Perttu20 kirjoitti:

Suolaista otan kiitos!

Perttu ja rouvasi.
        Sinulla oli todella hyvä tuuri ja hyvä,kiltti ystävä(niinhän voi sanoa)onnistuit saamaan mieleisen paikan.
        Varmasti tulette viihtymään siellä merellisillä rannoilla.
        Toivon kovin,että kaikki menisi hyvin myös yhteisen ystävämme kanssa, ja kaikille tulevaisuus toisi paljon onnea.
        Mukava kun muistit meitä.

Taas tuli pikku-joulu vietettyä ja ihanaa tulla kotiin,kyllä reissussa aina rähjääntyy.
        Vanhuus taitaa tulla, kun mikään juhliminen ei maistu, vai mielialastako se riippuu.
        Ruoka oli kumminkin maittavaa ja tietysti sitä tuli taas ylihypäten syötyä.

• SkillaN kirjoitti:

Perttu ja rouvasi.
        Sinulla oli todella hyvä tuuri ja hyvä,kiltti ystävä(niinhän voi sanoa)onnistuit saamaan mieleisen paikan.
        Varmasti tulette viihtymään siellä merellisillä rannoilla.
        Toivon kovin,että kaikki menisi hyvin myös yhteisen ystävämme kanssa, ja kaikille tulevaisuus toisi paljon onnea.
        Mukava kun muistit meitä.

Taas tuli pikku-joulu vietettyä ja ihanaa tulla kotiin,kyllä reissussa aina rähjääntyy.
        Vanhuus taitaa tulla, kun mikään juhliminen ei maistu, vai mielialastako se riippuu.
        Ruoka oli kumminkin maittavaa ja tietysti sitä tuli taas ylihypäten syötyä.

Sitä pikkujouluissa juostaanDDD

Minä ajattelin että Sinä läksit Ruuneperiä pelastamaan )))))))

Meillä naisilla tuntuu olevan kova ikävä DDDD

Naatitaanpas nyt sitten porukalla oikein hyvät kohvit....

• muori67 kirjoitti:

sentään on jotkut löytäneet tiensä pirttiin !!!
        Ai että MERIPOIKA,minä olen "heikkona "heihin,vaikka itse olen ollut maavoimien puolella.

noista kissoista sen verran:en minäkään mitään siamilaista ottaisi,mielestäni kotoinen maatiais kisuli on paras.

Ihana ulkoilu ilma,tulin äsken lenkiltä.-2astetta.
        puut kivasti lumipeitteessä.

Taas saa ravata näitä rappuja kuin meidän talon portaita DDD

Arvatkaa onko jalat kipeänä,kun taiteilin "sittariin".nuo kadut on ihan HIRVEÄT.

Missä meitin kahvi porukat on ???
        Täällä ole käynyt muita kun minä.

Toin tuonne jääkaappiin Persimoneja(oliko se oikein)))) ne on tosi hyviä.Eikä lihota.hihhii

• merimona1
        muori67 kirjoitti:

Taas saa ravata näitä rappuja kuin meidän talon portaita DDD

Arvatkaa onko jalat kipeänä,kun taiteilin "sittariin".nuo kadut on ihan HIRVEÄT.

Missä meitin kahvi porukat on ???
        Täällä ole käynyt muita kun minä.

Toin tuonne jääkaappiin Persimoneja(oliko se oikein)))) ne on tosi hyviä.Eikä lihota.hihhii

tänä iltana käväisemään.
        Taidan ottaa iltateekupposeni kanssa kuitenkin pullaa. Persimon on hyvä ja vitamiinipitoinen eksoottinen hedelmä. Mistä sinä muori nyt sait päähäsi niitä hankkia?
        Oletko sinäkin dieetillä?
        Itse ajattelin laittaa pari kiloa lähtemään ennen joulua.
        Saa joulun aikaan sitten olla vapaammin, eikä tarvitse "vartioida painoa."
        Pertulle minultakin onnitteluni avioitumisen johdosta, vaikka en tunne koko Perttua,enkä oikeastaan taida tuntea ketään muutakaan palstalaista kovin läheisesti, mutta onnitellahan voi tuntemattomiakin.
        Eipä pitänyt nuori aviomies kiirettä ilmoitella naimisiin menostaan.Mikä mies se tämä Perttu onkaan. Merivartia? Hauska tutustua jokatapauksessa. Onnittelemme joukolla, sillä onnea tässä elämässä tarvitaan, muussakin menossa kuin avioitumisessa. Sain eilen kokea läheltä piti - tilanteen matkalla Jyväskylästä.
        Tässähän nyt kuitenkin kirjoittelen ja uskonkin Korkeimman varjelukseen, enemmän kuin sokeaan sattumaan tai onneen. Kutsuttakoon asiaa sitten millä nimellä tahansa.

• Juupas1
        merimona1 kirjoitti:

tänä iltana käväisemään.
        Taidan ottaa iltateekupposeni kanssa kuitenkin pullaa. Persimon on hyvä ja vitamiinipitoinen eksoottinen hedelmä. Mistä sinä muori nyt sait päähäsi niitä hankkia?
        Oletko sinäkin dieetillä?
        Itse ajattelin laittaa pari kiloa lähtemään ennen joulua.
        Saa joulun aikaan sitten olla vapaammin, eikä tarvitse "vartioida painoa."
        Pertulle minultakin onnitteluni avioitumisen johdosta, vaikka en tunne koko Perttua,enkä oikeastaan taida tuntea ketään muutakaan palstalaista kovin läheisesti, mutta onnitellahan voi tuntemattomiakin.
        Eipä pitänyt nuori aviomies kiirettä ilmoitella naimisiin menostaan.Mikä mies se tämä Perttu onkaan. Merivartia? Hauska tutustua jokatapauksessa. Onnittelemme joukolla, sillä onnea tässä elämässä tarvitaan, muussakin menossa kuin avioitumisessa. Sain eilen kokea läheltä piti - tilanteen matkalla Jyväskylästä.
        Tässähän nyt kuitenkin kirjoittelen ja uskonkin Korkeimman varjelukseen, enemmän kuin sokeaan sattumaan tai onneen. Kutsuttakoon asiaa sitten millä nimellä tahansa.

jo pitkään lukenut kirjoituksianne ja viihtynyt tällä palstalla, nyt kun huomasin että nuori Perttukin on poikennut täällä ja välittömän tuntuisesti kertoili kuulumisia, teen minäkin niinkuin hän ensi viestissään,"kai joukkoon sovin"?

• Juupas1 kirjoitti:

jo pitkään lukenut kirjoituksianne ja viihtynyt tällä palstalla, nyt kun huomasin että nuori Perttukin on poikennut täällä ja välittömän tuntuisesti kertoili kuulumisia, teen minäkin niinkuin hän ensi viestissään,"kai joukkoon sovin"?

äläkä masennu, jos joka viestiisi ei vastausta tule,olet varmaan huomannut tapamme,kun ketjua lukenutkin olet.
        Muutaman viestin kun lähetät, huomaat tutuksi tulleen.
        Kotoisasti juttuamme ja ystäviä olemme, ,,,sinäkin, uskon että tulet viihtymään.

Merimona Perttu on mukava tuttavuus, nuori ja onnistunut, onnellinen aviomies.
        Jo se, että on meidät havainnut, nostaa miehen korkealle;))DD

• SkillaN kirjoitti:

äläkä masennu, jos joka viestiisi ei vastausta tule,olet varmaan huomannut tapamme,kun ketjua lukenutkin olet.
        Muutaman viestin kun lähetät, huomaat tutuksi tulleen.
        Kotoisasti juttuamme ja ystäviä olemme, ,,,sinäkin, uskon että tulet viihtymään.

Merimona Perttu on mukava tuttavuus, nuori ja onnistunut, onnellinen aviomies.
        Jo se, että on meidät havainnut, nostaa miehen korkealle;))DD

Täällä meidän "sittarissa"on tarjouksessa noita Persimoita,tietysti minä niihin lankesin.Ne on todella hyviä.

Laihduttanut olen kesässtä asti,ei meinaa millään tippua.

Näkyillään taas.

• merimona1
        muori67 kirjoitti:

Täällä meidän "sittarissa"on tarjouksessa noita Persimoita,tietysti minä niihin lankesin.Ne on todella hyviä.

Laihduttanut olen kesässtä asti,ei meinaa millään tippua.

Näkyillään taas.

ja minulla on muistoja sieltä.
        Ystävättäreni asui jonkin aikaa Lahdessa, mutta muutti miehensä mukana ja miehen työn takia sitten muualle.
        60 - luvun lopussa Lahdessa oli hyvin pieni ja jotenkin alkeellinen synnytyssairaala, missä ystävättäreni synytti lapsen. Tohtori Olki oli sairaalan ylilääkärinä ja kaikki potilaat, tai sairaalan asiakkaat paremminkin , pitivät hänestä.
        Muistan kun kerran ystävättäreni kanssa veimme hänen eskoistaan neuvolaan, Hennalasta Launeelle.
        Matka oli mielestäni pitkä. Luulen, että Lahdessa ovat kaikki nämäkin asiat muuttuneet jo aikoja sitten. Sehän on suuri kaupunki asukasluvultaan, ainakin Suomen kahdeksan suurimman joukkoon kuuluva.
        Monista asioista tulee muistoja mieleen, niinkuin nyt Lahdesta, missä oli silloin Valtakulma niminen ravintola. Siellä kävimme syömässä ja tanssimassa.
        Voi kuinka kauan siitä jo onkaan!

• merimona1 kirjoitti:

ja minulla on muistoja sieltä.
        Ystävättäreni asui jonkin aikaa Lahdessa, mutta muutti miehensä mukana ja miehen työn takia sitten muualle.
        60 - luvun lopussa Lahdessa oli hyvin pieni ja jotenkin alkeellinen synnytyssairaala, missä ystävättäreni synytti lapsen. Tohtori Olki oli sairaalan ylilääkärinä ja kaikki potilaat, tai sairaalan asiakkaat paremminkin , pitivät hänestä.
        Muistan kun kerran ystävättäreni kanssa veimme hänen eskoistaan neuvolaan, Hennalasta Launeelle.
        Matka oli mielestäni pitkä. Luulen, että Lahdessa ovat kaikki nämäkin asiat muuttuneet jo aikoja sitten. Sehän on suuri kaupunki asukasluvultaan, ainakin Suomen kahdeksan suurimman joukkoon kuuluva.
        Monista asioista tulee muistoja mieleen, niinkuin nyt Lahdesta, missä oli silloin Valtakulma niminen ravintola. Siellä kävimme syömässä ja tanssimassa.
        Voi kuinka kauan siitä jo onkaan!

Kyllähän se 60-luku oli JOTAIN.Tulin 65.Lahteen.

Olki oli todella hyvä ja suosittu naisten lääkäri.

Valtakulma oli siinä torin alapuolella.
        Nykyäån siinä on kyllä vielä ravintoloita,mutta ne on kaikki alhaalla.Aijai siellä yläkerrassa tanssittiin monet kerrat.

Onhan meillä nyt heino teatteri ja Sibeliustalo,urheilukeskus ja mitä kaikkea...

Asukasluku on jotain 100tuhanen paikkeilla.

Terve tuloa vaan.
        Voin vaikka oppaaksi tulla.DDDD

• huuhailen katsomaan, onko täällä ketään.
      Eipä ole, joten menen minäkin aa-aan. Hyvää yötä yökyöpelit! (=Hyvä jöötä jököpelit!)

• Niin meni kuin tuli outo ilmiö "piste ketjussa" ja toisessakin. Ei Hintriika varmasti edes tiedä mitä suuhunsa laitettiin.....!
        Öisiä kuljeksijoita täällä on, vaikka ei aina samassa paikassa.

Juuri tuossa Ihamäki radiossa kertoi kuinka lyhyt on pohjolan päivä.
        Ei ole aurinko pitkään näkyvissä ja pitänee toivoa että Hintriikalla on sähköt kunnossa.

Täällä eteläisessä Suomessa on moni muukin kuin minä ollut ilman sähköjä, moni jo pari päivääkin.
        On se pimeää pelkässä kynttilän valossa kun on tottunut valoon.

Pianhan ne nämä pimeät päivät on ohi.
        Valoa ja iloa jokaiselle pimeisiin joulukuun päiviin, joita lumi jo vähän valaisee.

• Anu.1
        kirjar kirjoitti:

Niin meni kuin tuli outo ilmiö "piste ketjussa" ja toisessakin. Ei Hintriika varmasti edes tiedä mitä suuhunsa laitettiin.....!
        Öisiä kuljeksijoita täällä on, vaikka ei aina samassa paikassa.

Juuri tuossa Ihamäki radiossa kertoi kuinka lyhyt on pohjolan päivä.
        Ei ole aurinko pitkään näkyvissä ja pitänee toivoa että Hintriikalla on sähköt kunnossa.

Täällä eteläisessä Suomessa on moni muukin kuin minä ollut ilman sähköjä, moni jo pari päivääkin.
        On se pimeää pelkässä kynttilän valossa kun on tottunut valoon.

Pianhan ne nämä pimeät päivät on ohi.
        Valoa ja iloa jokaiselle pimeisiin joulukuun päiviin, joita lumi jo vähän valaisee.

Täällä sitä ollaan yötkin katuvalojen loisteessa,
        mikä ei kyllä ole oikein hyvä kun valo on justiinsa makuuhuoneen ikkunan alla.

Eikö siellä sula kaikki pakastimessa olevat ruuatkin kun sähköt on pois.

Tällä jos sähkö on poissa pari tuntia niin ihmiset eivät pääse ees hissillä kulkemaan,
        jos on vanhempi tai liikunta rajotteinen.

• puhtaaana on maisemat ja mukavan tuntuinen keli.(saa nähdä kuinka liukasta tiellä)

Tänä aamuna meinasi usko taas tähän koneeseen pettää, kun kaikki paikat tukossa
      Ei yhteyttä, joka vempeleen kohdalla, mutta annoin vähän aikaa vielä nukkua ja kappas vaan, jopa heräsi.

Matot ulkona ja nyt sitten pitäisi alkaa luutun ja imurin kanssa heilumaan.En tykkää imuroida, mutta vaikka kuinka yrittäisi komennella,ei ketään tule apuun, itse on vain tehtävä.
      Olis se mukava, kun olisi se ukko kulta, varmaan ilolla tarttuisi imuriin;))D
      Voi että tuo Titanium asuu niin kaukana, siinä olisi sopiva "työrukkanen" ruokapalkalla palkkaisin.

Joulukuu hyvällä alulla, nyt sitten on aika jutustaa joulunkin asioista.
      Minulla on jo lahjat hankittu,paketointi enää tekemättä, päätin, että kiirettä ei tule.

Kiireitä kyllä riittää noissa yhteisissä harrastushommissa, mutta siellä saa myös mielenvirkeyttä.(useimmiten)

Sunnuntaina tulee vähän isompi sakki kylään, joten leipomisia tiedossa huomiseksi ja nyt imurin kimppuun,,,,pianhan tämä 60 neliötä,,,,
      turhaa uikutan.
      Tarmokasta päivää kaikille.

• anonymi.41

Piti kysyä eräs silmään osunut asia, mutta ehkä se lukijoille ja mulle selviää hiljalleen kysymättäkin.

Luonnikasta siivouspäivää!

• kysymys????
        Kysy toki,sähköpostiakin voit käyttää.

• SkillaN kirjoitti:

kysymys????
        Kysy toki,sähköpostiakin voit käyttää.

hyvä ajankulu.

Luin tuolla Simpatin juttu ja olin kuolla nauruun.

Minulla tuo mielikuvitus lentää välillä liikaakin.

On saanut taas hekotella oikein tosissaan.
        DDDDDDDDDDDDDDDDDD

• Simpatti
        muori67 kirjoitti:

hyvä ajankulu.

Luin tuolla Simpatin juttu ja olin kuolla nauruun.

Minulla tuo mielikuvitus lentää välillä liikaakin.

On saanut taas hekotella oikein tosissaan.
        DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Elä sinä muori 67 naura vakavalle asialle;DDDDD
        Kunhan jäitä tulee, vien sinut pilkille ja kairaamaan reikää avantoon, Katsotaan sitte, kuka parhaiten nauraa:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD, joku jaksaa, joku ei.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Simpatti kirjoitti:

Elä sinä muori 67 naura vakavalle asialle;DDDDD
        Kunhan jäitä tulee, vien sinut pilkille ja kairaamaan reikää avantoon, Katsotaan sitte, kuka parhaiten nauraa:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD, joku jaksaa, joku ei.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tule pois vaan,kunhan Päijänne jäätyy niin lähden mielelläni pilkille.On nimittäin tuttua touhua.
        HIHIHIII.....

• muori67 kirjoitti:

Tule pois vaan,kunhan Päijänne jäätyy niin lähden mielelläni pilkille.On nimittäin tuttua touhua.
        HIHIHIII.....

koko palsta laitettu jumiin, vai sähkötkö on poikki?????

Savossa valot loistaa ja aamu alkaa valeta.
        Missäs muorikin hihittelee, kun ei ole vielä herännyt, vai joko Simpatti pilkkikaverin haki;))
        Kyllä Saimaallakin kalat uivat ja osataan pilkillä istua.
        Tämä on vain pieni vinkki, ei kateutta!!!!!

Kysymys on tehty,ei tehty kumminkaan, kai selvisi ilmankin.En kai mitään niin kauhean pahaa ollut tehnyt;))
        Ei sitä aina tiedä mitä rivien välissä voi lukea,olen huono sellaisten lukemisessa.

Nyt viikonloppu askareiden pariin, eli pyykin silitys ja leipominen odottaa.
        Herätkää nyt ihmeessä toisetkin,päivä menee pilalle, jos kovin pitkään nukkuu.

Pitkään nukkumisen syy voi olla tietenkin ne pikku-joulut!!!
        Hyvää päivää kumminkin ystävät.

• SkillaN kirjoitti:

Missäs muorikin hihittelee, kun ei ole vielä herännyt, vai joko Simpatti pilkkikaverin haki;))

Kysymys on tehty,ei tehty kumminkaan, kai selvisi ilmankin.En kai mitään niin kauhean pahaa ollut tehnyt;))
        Ei sitä aina tiedä mitä rivien välissä voi lukea,olen huono sellaisten lukemisessa.

Oih kun venytyttää...
        Nythän minä nukuin todella hyvin.

Sain pistoksen eilen niin nyt antoi lonkka nukkua ja sain uni velkoja takasin.

Täytysköhän järjestää nettiläisten pilkkikisatDDDDD

Nytpä maistui kaffe,Kiitos hyvääoli.
        Näkyillään.

• uzma-m
        SkillaN kirjoitti:

aamulla,olin ihanassa kuumassa suihkussa,shampoota tukassa,olay suihkusaippuaa muualla ja sitten yhtakkia ei tullut tippaakaan vetta suihkusta,siina sitten saippuaisena vilusta varisten piti huutaa alakerran vaelle laittaa moottori paalle, no tulihan sita vetta siten muutaman minuutin paasta,kuumaa kahvetta pitaa saada monta mukillista.

• Usko-42
        SkillaN kirjoitti:

aamuvirkut tupalaiset...
        mukava herätä kahvin tuoksuun...
        tänään menen joulukuusien kaatoon, torilla myymme! Mikä olisi sopiva hinta pyytää?

• uzma-m kirjoitti:

aamulla,olin ihanassa kuumassa suihkussa,shampoota tukassa,olay suihkusaippuaa muualla ja sitten yhtakkia ei tullut tippaakaan vetta suihkusta,siina sitten saippuaisena vilusta varisten piti huutaa alakerran vaelle laittaa moottori paalle, no tulihan sita vetta siten muutaman minuutin paasta,kuumaa kahvetta pitaa saada monta mukillista.

Mahtaa olla kaamea tilanne,saippat päässä eikä vettä ! !

• Usko-42 kirjoitti:

aamuvirkut tupalaiset...
        mukava herätä kahvin tuoksuun...
        tänään menen joulukuusien kaatoon, torilla myymme! Mikä olisi sopiva hinta pyytää?

taidat olla Usko-42 tähän aikaan.
        Kuusia menee nurin, ja tarvitsevat saavat havun tuoksun huoneisiin.

Onkohan nyt hyvä kuusivuosi, jonakin vuonna on neulaset karisseet jo ennen joulua, säästäkö johtunnee, vai muusta syystä.

Omat kuuseni ovat jääneet torille viime vuosina, mieheni hoiti sen homman aiemmin ja hinnatkin ovat aivan tietämättömissä.
        Pyysin aina tuomaan latvakuusen, siinä useasti oli käpyjä omasta takaa koristeiksi ja vankkaoksainen piti olla.

Nykyisin tyydyn kuusenoksiin, laitan niitä maljakkoon ja joulukoreihin, joita laitan ystäville, haudalle myös vien oma tekemän seppeleen, katajasta tehdyn.

Hyviä kauppoja vain Unto-42, ja jouluista mieltä siellä torilla.

• SkillaN kirjoitti:

taidat olla Usko-42 tähän aikaan.
        Kuusia menee nurin, ja tarvitsevat saavat havun tuoksun huoneisiin.

Onkohan nyt hyvä kuusivuosi, jonakin vuonna on neulaset karisseet jo ennen joulua, säästäkö johtunnee, vai muusta syystä.

Omat kuuseni ovat jääneet torille viime vuosina, mieheni hoiti sen homman aiemmin ja hinnatkin ovat aivan tietämättömissä.
        Pyysin aina tuomaan latvakuusen, siinä useasti oli käpyjä omasta takaa koristeiksi ja vankkaoksainen piti olla.

Nykyisin tyydyn kuusenoksiin, laitan niitä maljakkoon ja joulukoreihin, joita laitan ystäville, haudalle myös vien oma tekemän seppeleen, katajasta tehdyn.

Hyviä kauppoja vain Unto-42, ja jouluista mieltä siellä torilla.

eiköhän toi Usko-42 ole saanut jo puu hommat tältä päivältä tehtyä.

Täällä on niin hiljaista.
        Laitan tuohon Moccamasteriin kahvit tippumaan ja toiselle puolelle teevettä.

Varmaan saamme havuja myös pirtin portaille ! ! !

Hyvät illan jatkot kaikille ja hyviä kahvi-ja tee taukoja.

• merimona1
        muori67 kirjoitti:

eiköhän toi Usko-42 ole saanut jo puu hommat tältä päivältä tehtyä.

Täällä on niin hiljaista.
        Laitan tuohon Moccamasteriin kahvit tippumaan ja toiselle puolelle teevettä.

Varmaan saamme havuja myös pirtin portaille ! ! !

Hyvät illan jatkot kaikille ja hyviä kahvi-ja tee taukoja.

ja samalla hyää yötä!
        On olut työteliäs päivä ja huomenna vieläkin kiireisempi.
        Siitä ei nyt enempää, mutta ajatukset eivät oikein kulje, silmät painuvat väkisin umpeen. Olen edellenkin tähän aikaan illasta valmis painumaan petiin.Kun on omaksunut jonkun nukkumaanmenoajan, niin siitä ei helposti pääsekään eroon. Saunassa käyntikin väsyttää.
        *harras haukottelu*
        Hyvää yötä siis kaikille!

• Lokari1
        merimona1 kirjoitti:

ja samalla hyää yötä!
        On olut työteliäs päivä ja huomenna vieläkin kiireisempi.
        Siitä ei nyt enempää, mutta ajatukset eivät oikein kulje, silmät painuvat väkisin umpeen. Olen edellenkin tähän aikaan illasta valmis painumaan petiin.Kun on omaksunut jonkun nukkumaanmenoajan, niin siitä ei helposti pääsekään eroon. Saunassa käyntikin väsyttää.
        *harras haukottelu*
        Hyvää yötä siis kaikille!

Nyt olis iltakahvin aika minulla.
        Kaikki nukkuu vielä joten pistän kahvia tuleen ja kaapista jotain hyvää suupalaa, ja sitten minäkin menen nukkuun.
        Terv. Lokari1

• Lokari1 kirjoitti:

Nyt olis iltakahvin aika minulla.
        Kaikki nukkuu vielä joten pistän kahvia tuleen ja kaapista jotain hyvää suupalaa, ja sitten minäkin menen nukkuun.
        Terv. Lokari1

Sulle Lokari1.
        Ai niin sen kello väärinpäin (kummallako?)
        Vielä tuo pannu on kuuma joten kahvittelen minäkin.

Olen niin hyvilläni kun sain sen pistoksen tuonne selkääni,olen nukkunut hyvin nyt jo 2yötä.

• Perttu20
        muori67 kirjoitti:

Sulle Lokari1.

Olen niin hyvilläni kun sain sen pistoksen tuonne selkääni,olen nukkunut hyvin nyt jo 2yötä.

aamu alkaa nimipäivä kahveilla, ONNEA AIRI-ROUVA!

• muori67
        Perttu20 kirjoitti:

aamu alkaa nimipäivä kahveilla, ONNEA AIRI-ROUVA!

Tässä tulee sitten nimppari KAAAKKUUU....)))))

• Usko-42
        muori67 kirjoitti:

Tässä tulee sitten nimppari KAAAKKUUU....)))))

nimimerkin takana sankaritar on, ONNEA myös puolestani!

Toin pirttiin tuuhean joulukuusen,havut ja varpuluudan oven eteen!

Kiitos kakkukahvista!

• Lokari1
        muori67 kirjoitti:

Sulle Lokari1.

Siellä suomesa kun aika on 10 tuntia minun aikaani aikaisempi. joten minulla on vielä lauantai iltaa noin 2 tuntia jäljellä.

Niin ja onnitteluni myäs nimipäivä tytölle!
        terv: Lokari1

• Lokari1 kirjoitti:

Siellä suomesa kun aika on 10 tuntia minun aikaani aikaisempi. joten minulla on vielä lauantai iltaa noin 2 tuntia jäljellä.

Noku,noku Sinä juttuat nukkumaan menosta ja minä aamua haukottelen DDDDDD

Voi hyvät hyssykät en muistanut että se meni noin päin.))))))

• Lokari1 kirjoitti:

on näköjään Airin päivä.

Minä kiireesti kakun väsäsin, lakka sellaisen, nyt kaikki vaan kahville ja konjakitkin kaapista,olkaa hyvät.

Ainahan juhlia kannattaa,
        milloin mitäkin,siitä vaan.
        Kukapa lienee sankari tää,
        sitä itse jokainen arvailkaa.
        Onnea aina tarvitaan,sitä minäkin
        mukaani ottaa saan.
        Kiitos ja kippis,ja kumarrus vielä,
        hyvältä tuntuu, sitä en kiellä!

Iloista päivää kaikille ystävät.

• Juupas1
        SkillaN kirjoitti:

on näköjään Airin päivä.

Minä kiireesti kakun väsäsin, lakka sellaisen, nyt kaikki vaan kahville ja konjakitkin kaapista,olkaa hyvät.

Ainahan juhlia kannattaa,
        milloin mitäkin,siitä vaan.
        Kukapa lienee sankari tää,
        sitä itse jokainen arvailkaa.
        Onnea aina tarvitaan,sitä minäkin
        mukaani ottaa saan.
        Kiitos ja kippis,ja kumarrus vielä,
        hyvältä tuntuu, sitä en kiellä!

Iloista päivää kaikille ystävät.

sankarille onnea, tulin Joulutähden kanssa, sopii hyvin pöydälle upean kakun kanssa.
        Tuo nurkkakaappi on upea, onko sen joku pirttiläinen nikkaroinnut;))? Kuusen koristelukin on yhdessä mukavaa kunhan se sisälle tuodaan!

• Onnea uuteen kotiin!
      En voinut vastata viestisi perään kun "hierarkia oli niin syvä" :D
      Aloitetaan taas täältä reunapuolelta!

• kiitokset onnen toivottelijoille,
        Juhlittu on koko päivä ja ihanaa huomata miten ystävät muistavat

Riittikö kakku täällä, kurkasin, vielä on iltakävijöille palaset.

Juupas taisi kysellä tuolla yläpuolella nurkkakaapista, kaikki tänne on homattu taitavien miesten ja naisten avulla.
        Pirttiin toi kuka mitäkin, kirjat ja taulut, kaikki huonekalut on taitavat tekijät tehneet,yhdessä on pirtti kalustettu ja henki luotu.

Kiitos Usko-42 havuista,nekin huomasin tuleen.
        Eskoeinari,kiva kun sinä nuo muuttopuolet aina otat harteillesi,helpoksi muuttu muutto.

Nyt sitten itsenäisyyspäivää odottelemaan ja monelle tärkeät juhlat katsomaan.
        Kyllähän niitä tulee seurattua,jos ei parempaa tekemistä ole.
        Väsyttää,taidan Nukku-Matin hoiviin lähteä, huommenissa taas töinen päivä.
        Hyvät yöt kaikille.

Hinriikalle onnea uuteen kotiin ja koitahan nyt meitäkin muistaa,uusista ystävistä huolimatta.

• SkillaN kirjoitti:

kiitokset onnen toivottelijoille,
        Juhlittu on koko päivä ja ihanaa huomata miten ystävät muistavat

Riittikö kakku täällä, kurkasin, vielä on iltakävijöille palaset.

Juupas taisi kysellä tuolla yläpuolella nurkkakaapista, kaikki tänne on homattu taitavien miesten ja naisten avulla.
        Pirttiin toi kuka mitäkin, kirjat ja taulut, kaikki huonekalut on taitavat tekijät tehneet,yhdessä on pirtti kalustettu ja henki luotu.

Kiitos Usko-42 havuista,nekin huomasin tuleen.
        Eskoeinari,kiva kun sinä nuo muuttopuolet aina otat harteillesi,helpoksi muuttu muutto.

Nyt sitten itsenäisyyspäivää odottelemaan ja monelle tärkeät juhlat katsomaan.
        Kyllähän niitä tulee seurattua,jos ei parempaa tekemistä ole.
        Väsyttää,taidan Nukku-Matin hoiviin lähteä, huommenissa taas töinen päivä.
        Hyvät yöt kaikille.

Hinriikalle onnea uuteen kotiin ja koitahan nyt meitäkin muistaa,uusista ystävistä huolimatta.

Hyvänen aika, joulukuusihan se tuolla nurkassa on, miten kaunis ja luutakin,sillä lumet kenkistä ja oven edestä luuditaan.

Koristella pitää tuo kuusi, vaikka käpyjä näkyy olevan, ainakin tähti ja kynttilät, pitää laittaa.

• Onnitteluja Hintriikalle.
        Hyvä että pahin on jo ohi,vai onko??

Tuo hierarkia hämäsi minut,kun aioin jatkaa sinne.

Eiköhän se muutto ole kohta täälläkin)))

Hyvää yötä vain kaikille.Tapaillaan))))

• muori67 kirjoitti:

Onnitteluja Hintriikalle.
        Hyvä että pahin on jo ohi,vai onko??

Tuo hierarkia hämäsi minut,kun aioin jatkaa sinne.

Eiköhän se muutto ole kohta täälläkin)))

Hyvää yötä vain kaikille.Tapaillaan))))

alukuviikon sellaiset.

Nyt muori on saanut sellaisen piikin, ettei herää kuin puolilta päivin, mitäs se tälläinen, ylös,ylös muori ja toisetkin!!!

Pientä pakkasta ja tuulee,näillä nurkilla ja liukastakin kuulema on.

Tuota kuusta aioin vähän koristaa, näyttää niin kauniilta tuollaisenakin, mutta kynttilät laitan ja tähden.(toivottavasti en putoa tikkailta, ei näy ketään ylös kiskojaa)
        Kaunis on joulutähtikin tuossa pöydällä.
        Sytytän paksut kynttilät pöydissä, palavat kauan, jospa niiden lepattava liekki kutsuisi kahville pirtin lämpöön.
        Jouluun virittäytyminen täydessä käynnissä, sellaisen rauhalliseen, hyvän olon tuntuiseen
        joulutunnelmaan.

Laitan tuon Varpunen jouluaamuna levyn soimaan,
        surumielinen,haikea se on, mutta niin kaunis,
        "Lumi on jo peittänyt,kukat laaksosessa,,,,

Hyvää Suomen itsenäisyys päivän aattoa,,,

• uzma-m

aamu yo on koittanut,hyvaa ja rauhallista itsenaisyys paivaa kaikille,kippis ja kunnia sisukkaalle suomen kansalle,nyt nukkumaan aamulla sytytan kynttilat.

• my.mm.eli

näkyy olevan jouluisesti koristellun pirtin pöydälle jätettynä vielä reissunaisenkin nautiskella.
        Tässä kapsäkkien pakkauksen välissä maistuukin, kiitosta vaan!
        Oi, ihana autuus! Illalla pääsee omaan tuttuun sänkyynsä maate ;)

Toivotan kaikille hyvää, arvokasta Itsenäisyyspäivää!

• Ne itsenäsyys kynttilät kuuluu sytyttää klo 18:00

ja sammuttaa klo 20:00

Vaikka näkee kyllä loppuillan monella palavan.

• my.mm.eli kirjoitti:

näkyy olevan jouluisesti koristellun pirtin pöydälle jätettynä vielä reissunaisenkin nautiskella.
        Tässä kapsäkkien pakkauksen välissä maistuukin, kiitosta vaan!
        Oi, ihana autuus! Illalla pääsee omaan tuttuun sänkyynsä maate ;)

Toivotan kaikille hyvää, arvokasta Itsenäisyyspäivää!

on koittanut,siniristiliput liehuvat tuulessa.

Kiitollisuuden mielin muistamme tänäpäivänä niitä naisia ja miehiä, jotka taistellen meille tämän itsenäisyyden hankkivat.

Kertosäe Veteraanin iltahuuto

Hoivatkaa, kohta poissa on veljet,
        muistakaa, heille kallis oo maa.
        Kertokaa lastelapsille, lauluin,
        himmetä ei muistot koskaan saa.
        Kiitollisena totean, meillä on itsenäinen kotimaa, maa nimeltä Suomi.
        Itsenäinen markka on mennyt,osin päätöksen tekoakin, mutta vielä voimme sanoa olevamme itsenäinen kansa.

Mukavaa nähdä my.mm.elin kotiutuneen ja olen samaa mieltä kanssasi,omassa sängyssä uni parhaalta maistuu.

Sinnikkäälle suomalaiselle uzmalle ,hyvää itsenäisyyden päivää.

Hintriikka opettelee uusia tapoja kodissaan, kyllä ne tavarat pian oikeat paikat löytää ja kohta tuntuu,kuin ikäsi olisit siellä asunut.
        Mukavaa että olet hyvin kotiutunut ja kiitos toivotuksista.

Savon puolessa vähän lunta viskelee ja tuulee,pieni pakkanen on,mutta hyvä päivä vaikka ulkoillen itsenäisyyspäivää viettää.

• Perttu20
        muori67 kirjoitti:

Ne itsenäsyys kynttilät kuuluu sytyttää klo 18:00

mielin muistan miehiä ja naisia jotka meille taisteli ITSENÄIDYYDEN,erikoisesti muistan Henrik-Kapun joka minua kädestä pitäen opetti saaren metkuihin ja kertoili sotaretkestään!

Mistä ja mihin Hinriikka on muuttanut? Olen nyt kelkasta pudonnut kun en tiedä ja tunne kaikkia teitä!

JUHLIKAA RAUHASSA ITSENÄISYYTTÄ! JA TEHKÄÄMME KUNNIAA NIILLE JOTKA SEN ON MEILLE HANKKINUT!

• Perttu20 kirjoitti:

mielin muistan miehiä ja naisia jotka meille taisteli ITSENÄIDYYDEN,erikoisesti muistan Henrik-Kapun joka minua kädestä pitäen opetti saaren metkuihin ja kertoili sotaretkestään!

Mistä ja mihin Hinriikka on muuttanut? Olen nyt kelkasta pudonnut kun en tiedä ja tunne kaikkia teitä!

JUHLIKAA RAUHASSA ITSENÄISYYTTÄ! JA TEHKÄÄMME KUNNIAA NIILLE JOTKA SEN ON MEILLE HANKKINUT!

hyvin voivat terveiset ja kiitokset "kapultasi"
        (kerroin viestistäsi)

• paikoissa
        muori67 kirjoitti:

Ne itsenäsyys kynttilät kuuluu sytyttää klo 18:00

Juhlissahan ne palavat koko päivän,tahi niinkauan kuin juhlat kestävät.

• isänmaata kaunistaa
        paikoissa kirjoitti:

Juhlissahan ne palavat koko päivän,tahi niinkauan kuin juhlat kestävät.

Siniristiliput liehuvat ja on upeeta katsella niitä,lumen leijaillessa ympärillä.

• Minäkin toivotan kaikille rauhallista itsenäisyyspäivää!
        Itse olen laittanut Suomen lipun ulko-ovi seinustalle. Kynttilät sytytän illalla kaikille ikkunoille.
        Ehkä uutisissa näkee ainakin vilahduksen presidentin kutsuilta.

Sateinen on täällä Smoolannissa päivä, olen lähdössä kaupungille ja teen uuden yrityksen, josko jaksaisin tänään tehdä joululahjaostokset.

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6125
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5900
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2355
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      118
      1395
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      183
      1064
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe