Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

1. kuin se, että vielä vanhoilla päivillään kohtaa rakkauden!
    Ehkä fyysinen rakkaus ei enää ole mahdollista, mutta henkinen läheisyys, yhdessäolo, toistensa ymmärtäminen ja tukeminen ovat hieno asia.

Kuinka tuollaisen suhteen rakentaa käytännössä, on varmasti yksilöllistä.
    Moni haluaa ehkä pitää arkipäivänsä omana asianaan ja tavata ystäväänsä silloin tällöin.
    Yhdessäolo saa "kultareunukset".

Monella on lapsia, jotka ovat huolissaan vanhustensa höperehtimisestä ja pelkäävät ehkä perinnön pienentymistä!
    Voi ajatella sisimmässään, haluaako tuntea itsensä yksinäiseksi vaikka ei tarvitsisikaan ja pitää lapset rauhallisena.
  2. Olen tänään käynyt läpi mahtavaa kudottujen vaatteitten varastoani. Vanhoja vaatteita kaikki, enemmän kuin 10 vuotta vanhoja.

Ensinnäkin täytyy kertoa miksi olen ollut niin ihastunut kudottuihin vaatteisiin...
    Se johtuu siitä että olen huomannut niitten olevan ihanteelliset matkoilla kylminä vuodenaikoina, lämpimiä ja rypistymättömiä. Sitäpaitsi ne ovat joustavia ja antavat myöten jos paino nousee tai laskee :D

Löysin erään yli 30 vuotta vanhan hapsuhelmaisen villahameen. Alunperin se oli leninki, mutta kun yläosa kutistui vaatekaapissa ;D niin eräs poppanataiteilija otti yläosan pois, käytti siitä palasia poppanajakun koristeluun ja niin sain hameosalle hienon jakun!
    Voi että olen pitänyt tuosta hameesta!
    Ostin sen 70-luvun alussa Suomessa. Entisessä kotikaupungissani oli erään kutomon myymälä keskellä kaupunkia ja tuo leninki oli näyteikkunassa.
    Hinta oli kova ja kävelin ohi. Seuraavana päivänä kävelin myymälään ja sovitin leninkiä. Se istui kuin valettu. Hinnalla ei ollut enää väliä! Uskoin myyjää kun hän sanoi leningin olevan "ikuisen". Ja niin se on ollut, sananmukaisesti.
    Se on tehty neljästä kappaleesta, lievästi alaspäin kellotettu nilkkaan asti ulottuva malli, helmassa hapsunauha.
    Se on jo kerran käännetty ja nurja puoli on ollut päällä päin n. kymmenen vuotta.
    Vähän cowboy-tyylinen ja hyper-super-moderni taas tänä päivänä!

Samalla kertaa kun ostin tuon leningin, ostin myös ponchon joka on myös ollut eräs suosikkini. Todella ihana automatkoilla. Ponchotkin ovat taas suurta muotia ja tuo yli 30 vuotta vanha ponchoni on taas ahkerassa käytössä.

Löysinpä sitten vanhat (25 v) korkeakorkoiset burgundinväriset cowboy-saappaat (Juhani Palmroth), nekin ovat taas ihan muodikkaat!
    Sopivat hyvin yhteen tuon villahameen kanssa!

Onko teillä toisilla tuollaisia lempivaatteita, joita kulutatte vuosi toisensa jälkeen ja joihin ette kyllästy ikinä?
  3. Mistähän johtuu että nuoremmat miehet ovat niin kiinnostuneita meistä vanhoista mammoista?
    Onkohan niitten biologinen kello ruvennut edistämään?
    Mitä mahtavat olla "tosiasiat" joita vastaan "taistelemme"?