Vanha vai nuori partneri?

Aitola

On totuttu, että mies on muutaman vuoden vanhempi kuin nainen. Se saattaa olla perusteltua 2-kymppisten keskuudessa, koska miehet aikuistuvat myöhemmin. Lastenhan ei toinna vakinaistaa parisuhteitaan.
Entäpä sitten 6-kymppisinä? Mies "kypsyy" nyt varhemmin ja nainen elää seitsemisen vuotta kauemmin. Olisiko nyt oikeampaa naisen etsiä uusi ja tuon verran itseään nuorempi partneri?
Mitä edellä olevat merkitsevät yhdessä? Kun nainen nuorena ottaa itseään vanhemman miehen ja tarvitsisi tasaveroisuuden säilyttämiseksi iäkkäämpänä itseään nuoremmen kumppanin, merkitseekö tämä vääjäämättä partnerin virallista vaihtamista eli avioeroa? Mutta "oppiiko" mies ikinä vaihtamaan itseään hiukan nuorempaa naista itseään huomattavasti vanhempaan?

23

3090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laiskis1

Kyllä naiset, hormonihoidosta huolimatta, 'kypsyvät' huomattavasti ennen miehiä.
      Elintapaurhot ovat luku sinänsä.
      Päättele tästä vaihtamisen suunta!

• toteaisin

Laiskikselle. Täysin toista mieltä. Noin yleisesti ottaen, luonteenlaaduista ja geeneistä kuitenkin tämäkin vertailu on paljolti kiinni.

• mielipide,

ei lopullinen totuus.

• samaa mieltä

Taidat elää menneisyydessä kun naiset mummoutuivat jo alle viiskymppisinä.
        Nykyiset 50-70- vuotiaat ovat elämänsä kunnossa.
        Miehet tahtoo väsähtää eivät pysy vauhdissa mukana.
        Olen monesti ihmetellyt miesten aikaista ukkoutumista ja vielä naisen pitäisi olla nuorempi,naisleskiä on juuri siksi niin paljon kun suurimmalla osalla on vanhempi mies ja miehet vielä kuolevat keskimäärin 7-vuotta nuorempina kun naiset.

• olemukseltaan
        samaa mieltä kirjoitti:

Taidat elää menneisyydessä kun naiset mummoutuivat jo alle viiskymppisinä.
        Nykyiset 50-70- vuotiaat ovat elämänsä kunnossa.
        Miehet tahtoo väsähtää eivät pysy vauhdissa mukana.
        Olen monesti ihmetellyt miesten aikaista ukkoutumista ja vielä naisen pitäisi olla nuorempi,naisleskiä on juuri siksi niin paljon kun suurimmalla osalla on vanhempi mies ja miehet vielä kuolevat keskimäärin 7-vuotta nuorempina kun naiset.

ja myös mieleltään, että vetäisi vertoja 30 miehelle!

Ukot helposti vanhentavat itsensä viinalla yms. liian varhain. Sehän vanhentaa nopeasti soluja.

Vai onko luonnon laki? Siitähän kirjoitettiin hiljattain Yliopisto-lehdessä, että ikääntyneet naiset ovat luonnon anomalia. (Voimavarana ainoastaan valailla tunnetaan samantapainen ilmiö. Valas on myös imettäväinen.)

• Aitola

Haluan huomattaa ani-liinille, että hän lukee tekstiäni toisin kuin olen tarkoittanut. Tietysti tästä tullaan ongelmaan, kumpi on ymmärtämisen kannalta tärkeämpi kirjoitus- vaiko lukutaito?

Tietysti olisi suotavaa, että ne kohtaisivat. Että kirjoittaja saa sanat niin jälekkäin, että tulee oikein ymmärretyksi. Yhtä tärkeä on lukijan oivaltaa tekstittäjän tarkoitus. Konsa näin ei tapahdu, osalliset laulavat erinuottisesti.

• suomen kielestä
        Aitola kirjoitti:

Haluan huomattaa ani-liinille, että hän lukee tekstiäni toisin kuin olen tarkoittanut. Tietysti tästä tullaan ongelmaan, kumpi on ymmärtämisen kannalta tärkeämpi kirjoitus- vaiko lukutaito?

Tietysti olisi suotavaa, että ne kohtaisivat. Että kirjoittaja saa sanat niin jälekkäin, että tulee oikein ymmärretyksi. Yhtä tärkeä on lukijan oivaltaa tekstittäjän tarkoitus. Konsa näin ei tapahdu, osalliset laulavat erinuottisesti.

tuskin on kyse, asenteet ovat ne, jotka vetävät vinoon.

• ¤¤¤¤¤-¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        suomen kielestä kirjoitti:

tuskin on kyse, asenteet ovat ne, jotka vetävät vinoon.

ihan nuotin vierestä.

• Jos on kysymys pelkästä "huvipuolesta" niin ehdottomasti nuorempi mies/vanhempi nainen ovat onnistunut yhdistelmä.

• Pääsky64

on paikallaan jos ei henkinen puoli tärkeä.Jos on vanhempi mies mutta tuntee olevansa samalla tunnetasolla,niin kyllä vanhemmalla on enemmän annettavaa.
        Pelkästään huvittelusta tulee pää vetäjän käteen.
        Vasta kiintymisen jälkeen tarvitaan sitä toista.

• venlana

Kumppanin valinta ei aina perustu ikään.
      Nuori nainen voi rakastua vanhaan mieheen ja päinvastoin.

Nainen ei luultavasti ajattele aina pelkän seksuaalisuuden kannattelevan yhteistä elämää, siihen liittyy tunne, turvallisuus ja rakkaus joka ei laske jäljellä olevia elinvuosia omalla tai kumppanin kohdalla.

Onhan onnellisia liittoja, olipa kumpi tahansa vanhempi, tai jo paljon vanhempi.
      Valinta riippuu omasta asenteesta elämään.
      Minulle vanhempi mies merkitsee tunne elämän kypsyyttä ja turha haihattelu elämässä on jo koettua, joten hän kykynee olemaan kumppani myös vaikeana päivänä joita on molemmilla.

• Torjunta

Koko ketju kuvaa käsittämätöntä mammojen omahyväisyyttä ja biologisen kellon kieltämistä.
      Ei miehelle riitä, että kumppanilla vielä 'sokeri sulaa suussa'. muuta ei sitten tapahdukkaan.
      Mistä johtuu, että kaikkein äksyimmät ja pirullisimmat vanhukset ovat naisia.
      Älkää vaan sanoko syyksi pikäikäisyyttä.
      70 ja vanhapiika ovat kauhea yhdistelmä. Sen havaitsin jo kouluaikoina.

Myös oma äitini oli jo tavan perkele keski-ikäisenä mutta täys kammotus siitä tuli vanhempana.

Joillakin mimmeleilla saattaa vielä järki juosta jotenkin mutta useimmat ovat asenteiltaan jäsähtäneet omaan keski-ikäänsä, jos sinnekkään.
      Toisaalta käsitän, että ajatuksissanne taistelette kynsin, hampain tosiasioita vastaan.

• Mistähän johtuu että nuoremmat miehet ovat niin kiinnostuneita meistä vanhoista mammoista?
        Onkohan niitten biologinen kello ruvennut edistämään?
        Mitä mahtavat olla "tosiasiat" joita vastaan "taistelemme"?

• ani_liini

Mikäs meillä on hätänä, en ole tyrkyllä mutta nuoremmat miehet ovat kiinnostuneita.
        Eikä tämä ole toiveajattelua.
        Sinulle on sattunut huono tuuri kun olet tullut noin vihaiseksi.
        Et vaikuta kovinkaan miellyttävältä kirjoituksestasi päätellen.Ei pitäisi yleistää,vanhemmat miehet taitavat kadehtia meitä kun pärjäämme paremmin kun useimmat heistä.

• Pääsky64

olen omaan olooni,en haluaisi olla nuorempi enkä vanhempi vaan tämän ikäinen.
        Kukaan ei halua elää kahta kertaa samaa ikä.
        Haluaisitko itse olla sen nuorempi kun olet?
        Jos sinä olet tavnnut äkäisiä ämmiä niin valitan, on myöskin toisenlaisia olemassa ,elämän myönteisiä paljon kokeneita ja osaansa tytyväisiän ihmisiä.
        Se vanhapiika käsite oli ennen erilainen ja olivat ne jotku suvaitsemattomia ,oli sellainen aika.
        Kun 10 vuotias pojantyttö kaverinsa kanssa viime sunnutaina lähtivät ensikerran ilman vanhempi elokuviin Harry Potteria katsomaan syömään kaupungille.Niillä käsilaukut kädessä ja kaverilla meikattuna silmät ja huulipuna. Käsilaukku kädessä kävelivät ja odottelivat kello kahta.Minä kiusasin että siinä vanhatpiiat kävelee .Niin huvittava näky ja se epävarmuus ja kun tunsi itsensä vähän aikuiseksi.

• että kumppanilla

vielä sokeri suussa sulaa"

- Minkähänlaisia "kumppaneita" herralla on ollut?

Nykynainen ei sokereita suuhunsa pistä, hänellä on huippu-urheilijan ruokavalio ja kunto ja terveys sen mukainen.

Vanhojen pappojen halveksunta tai iva ei satu.
        Katsokoot vain itseään, eivät meikämammoja paljoa innosta! Suli sokeri hänen suussaan taikka sitten ei.

• Marjatta
        että kumppanilla kirjoitti:

vielä sokeri suussa sulaa"

- Minkähänlaisia "kumppaneita" herralla on ollut?

Nykynainen ei sokereita suuhunsa pistä, hänellä on huippu-urheilijan ruokavalio ja kunto ja terveys sen mukainen.

Vanhojen pappojen halveksunta tai iva ei satu.
        Katsokoot vain itseään, eivät meikämammoja paljoa innosta! Suli sokeri hänen suussaan taikka sitten ei.

parempi moniavioisuus. Meitä naisia on niin paljon, että meitä riittäisi yhdelle miehelle useampi. Jospa meistä ei sitten tulisi niin kiukkuisia.

• tiedoksi
        Marjatta kirjoitti:

parempi moniavioisuus. Meitä naisia on niin paljon, että meitä riittäisi yhdelle miehelle useampi. Jospa meistä ei sitten tulisi niin kiukkuisia.

Naisia, varsinkin vanhoja, on sorrettu niin paljon, ettei olisi kumma, vaikka olisivat syystäkin kiukkuisia. Heillä on teetetty työt, heitä on kaikin tavoin pantu halvalla.

Nyt miesväki haluaa pitää kiinni *saavutetusta edusta*, eli naisten sortamisesta.

Mutta naiset ovat heräämässä. Vain osa vähättelee vieläkin itseään, koska on oppinut siihen elämänsä aikana.

• Marjatta

Minä olen kylläkin nainen. En vain ole siitä tosikommasta päästä.

• vaikka kyllähän

naisissa riittää niitä oman itsensä matalaksi panijoita,
        kun heidät on siihen pienestä pitäen kasvatettu.

Itse olen saanut ihmisen kasvatuksen.

Olen ihminen itselleni ja muille.

Huumorintajuihini olen tullut jo syntymälahjana.

• Pääsky64
        vaikka kyllähän kirjoitti:

naisissa riittää niitä oman itsensä matalaksi panijoita,
        kun heidät on siihen pienestä pitäen kasvatettu.

Itse olen saanut ihmisen kasvatuksen.

Olen ihminen itselleni ja muille.

Huumorintajuihini olen tullut jo syntymälahjana.

jos on sellainen fiilis.
        Ehkä jos hakee isähahmoa niin vanhempi mies vastaa tarpeita.
        Nuoremman pitäisi olla samalla henkisellä tasolla.
        Jos on tosikko niin olkoot vanha tai nuori häipyy meikäläisen vierestä.
        Minulla on mies ja naisystäviä kummatkin tarpeellisia ja ihania ystäviä,voin olla ystävänä samallalailla molemmille.
        Se on tärkeää että saa keskustella muittenkin kun perheen jäsenten kanssa.
        Ja puheet menee kaikessa elämässä tarpeellisissa asioissa.
        Otsikossa on puhe partnerista ,oudolta tuntuu jos mies on kiinnostunut kovin itseään vanhemmasta.Se vaan kääntyy iän myötä naista vastaan,ellei ole viriili ja pysty vastaamaan miehen tarpeisiin.Jos ei kotona ole miehellä leikkikalua niin varmasti katselee nuorempia.

• Laiskis1
        Pääsky64 kirjoitti:

jos on sellainen fiilis.
        Ehkä jos hakee isähahmoa niin vanhempi mies vastaa tarpeita.
        Nuoremman pitäisi olla samalla henkisellä tasolla.
        Jos on tosikko niin olkoot vanha tai nuori häipyy meikäläisen vierestä.
        Minulla on mies ja naisystäviä kummatkin tarpeellisia ja ihania ystäviä,voin olla ystävänä samallalailla molemmille.
        Se on tärkeää että saa keskustella muittenkin kun perheen jäsenten kanssa.
        Ja puheet menee kaikessa elämässä tarpeellisissa asioissa.
        Otsikossa on puhe partnerista ,oudolta tuntuu jos mies on kiinnostunut kovin itseään vanhemmasta.Se vaan kääntyy iän myötä naista vastaan,ellei ole viriili ja pysty vastaamaan miehen tarpeisiin.Jos ei kotona ole miehellä leikkikalua niin varmasti katselee nuorempia.

Puhut vähän mutta asiaa!

• Kokeillut

Itse olen 50v.entinen mieheni on 47, kaikin puolin OK.Seuraava oli 57v.no eipä kehumista, nykyinen 37v. paras näistä kaikista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe