Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. huolimattomasti sanaa: musta. Monissa paikoissa palvelua ei saanut muilla kielillä, vaan piti turvautua italian sanakirjaan. Olin nuorena jossain kaupassa sovittamassa kenkiä ensimmäisellä Italian matkallani. Myyjä ihmetteli, kun pyysin häneltä samanlaisia kenkiä mutaisina sovitettavaksi. Minä toistelin sanakirjasta katsomaani sanaa: "No mutaa, mutaa", ja hän ihmetteli. Asia selvisi sitten kun yhdessä tutkimme "outoa sanakirjaani". Meillä oli hauskaa ja jatkoimme kaupantekoa suomen ja italiankielen sekoituksella, jolla tulimme hyvin toimeen. Itse en varmaan koskaan unohda, että musta on "nero" italiaksi.

Oikeastaan en koe pahoja mokia koskaan tehneeni, kaikki ovat yleensä olleet ihan hauskoja. Oikeastaan harmi, etten ole niitä tapauksia kovin hävennyt, siksi kai useimmat ovat unohtuneet.

Mieleeni on kuitenkin jäänyt myös tapaus, kun olin reilut 20 vuotta sitten Wienissä yliopiston kesäkurssilla kaivelemassa kauan käyttämättömänä ollutta saksankielen taitoa pinnalle. Kun puhekin alkoi taas sujua, tulin huolimattomaksi. Sanoin tarjoilijalle jotain ihan kummallista ja täsmälleen päinvastaista kuin tarkoitin. Tarjoilija hieman ihmetteli ja toisti kysymyksensä, minä toistin esittämäni lauseen uudelleen, ja hän jatkoi ihmettelyään. Onneksi tapanani ei ole käyttäytyä epäkohteliaasti, joten toistin vaan entistä hieman painokkaammin lauseeni kolmanteen kertaan. Silloin vihdoin itsekin tajusin, mitä olin sanonut. No tilanne selvisi ja meillä kaikilla oli hetki hauskaa. Totesimme, että olisi ihan hyvä asia, jos itsekin ymmärtäisi mitä puhuu. ;)
    Muistan joidenkin paikalla olleiden kurssikavereideni aina välillä kiusoitelleen minua sillä samalla lauseella.
  2. ihminen voi tuntea itsensä täydellisen hyväksytyksi vasta sen jälkeen kun on ensin itse hyväksynyt itsensä. Jos alkaa tuntea itsensä täydellisen hyväksi, mielestäni olisi syytä tarkastella asiaa uudestaan - ja vähän huolestua. Minusta riittää, että tiedän olevani joissain asioissa hyvä. Tuntuu ihan mukavalta ajatella, että voisi joissain asioissa vielä kehittyäkin.

Kun hyviä asioita ja iloa joutuu joskus etsimään suurennuslasin avulla omasta elämästään, oppii iloitsemaan pienistäkin. Joskus niistä tulee sen suurennuslasin avulla tosi suuria. ;)
    Suosittelen siis kaikille suurennuslasia tähän tarkoitukseen. Kokeilkaa vaikka.

Kevätauringon näkee ilman suurennuslasia, nyt pitänee lähteä ulkoilemaan.

PS: Missä asioissa sinä tunnet olevasi täydellisen hyvä?