Nico Rosbergin suomalaisuus???

Missä oiken mennään

Herääkö keskustelua siitä että mikä suomalainen on oikeastaan autoteollisuuden ja ylenpalttisen rikkauden ja ulkoisen onnen kloonaama ilmiö nikorosberg.
Selostaja sanoi äsken nicon auton sytyttä palamaan: "Harmi nyt molemmat suomalaiset ovat joutuneet keskeyttämään"
MIKÄ SUOMALAINEN ON NIKO ROSBERG, OTTAKAAN KANTAA.

34

1626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikään suomalainen!!! Miten voi edes sanoakkaan suomalaiseksi, kun on täysin ulkomaankielinen ja asuu siellä ja ajaa Saksan lipun alla!Meille riittää Räikkönen...ei siinä Nicottelijoita tarvita!

• silloin kun

kone hajoaa se on saksalainen, jos sattuu voittamaan se on suomalainen.

• hänestä tulis maailmanmestari,ei tule suomalaista...eikä tarvikkaa,on niin älyttömän leuhka jätkä....:/

• Keken

poika Nico on jo "ulkomaalaistunut" etten
      ainakaan minä pidä häntä Suomalaisena.

• heiltä löytyy vaikka kuinka kaukaa historiassaan suomalaisia esi=isiä. Nicon isä on suomalainen, olkoon siis Nicokin, ainakin niin kauan kun menestyy. ;))

• e.............................

siinä pojassa ei ole kuin tippa verta ei edes osaa suomeapuhua
        Jos olisi edes opetellut sitä mutta ei edes haluaolla suomalinen
        Olkoon vaan sakemanni sipii sille hyvin

• ja pääosa

kommenteista näyttää olevan kovin katkeruuden ja kateuden sävyttämä. Taitaa taas olla muutamalle luuserille jonkun menestys mahdoton kestettävä.

• Mark

Olet oikeassa. Nico on taitava kuski ja ihailtavan valmis median edessäkin.

• voisin katsoa peiliin

Mitä tarkoitat luuserilla, laajenna vähän käsitettä niin voin verrata sitä omaan itseeni, elämääni, "menestymiseen" suomalaisuuteeni.

• joka ei uskalla
        voisin katsoa peiliin kirjoitti:

Mitä tarkoitat luuserilla, laajenna vähän käsitettä niin voin verrata sitä omaan itseeni, elämääni, "menestymiseen" suomalaisuuteeni.

itse yrittää ja on katkera siitä että muut uskaltavat ja joskus jopa onnistuvat.

• F1- onko se uskalluksesta kii
        joka ei uskalla kirjoitti:

itse yrittää ja on katkera siitä että muut uskaltavat ja joskus jopa onnistuvat.

Nythän on kyse F1-autourheilusta, väitätkö että nämä autonajajat ovat siellä yksinomaan siitä syystä he ovat uskaltaneet ja näinollen eivät ole luurereita. Siis kaikki muu maailman kansa on siis luusereita.
        Hyvin pienen tutustumisen jälkeen leimaat esim minut luuseriksi.
        No sillä ei nyt ole tässä merkitystä mutta tahdon tuoda selväksi että minä olen tähän ikään uskaltanut hyvinkin paljon ja monta sellaista asiaa jota nukke-niko ei koskaan tule uskaltamaan.
        Niko on ja siinä asiassa luuseri että hänellä ei ollut esim lapsuutta ja silti hän on vielä lapsi.
        Kuorrutettu kovin itsevarmalla ilmeellä josta tällainen ihmistuntija näkee jo tv:n välityksellä että hyvin on epävarmaa vielä pojan elon askel ja toivon että hänellekin arki joskus vielä tulee.

• oli kyse siitä,että onko Nico suomalainen? Ainakin mitä olen hänen haastattelujaan kuunnellut,niin hänellä ei tunnu olevan mitään haluja edes olla suomalainen...ei jaksa edes opetella isänsä kotikieltä....häntä tuntuu enempikin huvittavan tuo,että suomalaiset yrittävät omia hänet..jos hän kehtaisi,niin varmaan sanoisi,ettei ole eikä ikinä tule olemaan suomalainen....

• alustaja
        mii-su kirjoitti:

oli kyse siitä,että onko Nico suomalainen? Ainakin mitä olen hänen haastattelujaan kuunnellut,niin hänellä ei tunnu olevan mitään haluja edes olla suomalainen...ei jaksa edes opetella isänsä kotikieltä....häntä tuntuu enempikin huvittavan tuo,että suomalaiset yrittävät omia hänet..jos hän kehtaisi,niin varmaan sanoisi,ettei ole eikä ikinä tule olemaan suomalainen....

Että nuo toimittajat ja selostajat eivät nyt hehkuttaisi liikaa.
        Toistan että tänään Malesiassa kun tämän nikon auto syttyi tuleen niin selostaja sanoi: "harmi nyt molemmat suomalaiskuskit ovat keskeyttäneet" ja se pisti suunnattomasti vihaksi. Olen aina saanut inhon kohtauksia kun olen nähnyt tuon nikon televisiossa. Autoteollisuuden ja rahan tuoman "onnen" tekemä tuote.
        Ei mitään tajua ihmisyydestä ja inhimillisyydestä.

• kadettaa
        F1- onko se uskalluksesta kii kirjoitti:

Nythän on kyse F1-autourheilusta, väitätkö että nämä autonajajat ovat siellä yksinomaan siitä syystä he ovat uskaltaneet ja näinollen eivät ole luurereita. Siis kaikki muu maailman kansa on siis luusereita.
        Hyvin pienen tutustumisen jälkeen leimaat esim minut luuseriksi.
        No sillä ei nyt ole tässä merkitystä mutta tahdon tuoda selväksi että minä olen tähän ikään uskaltanut hyvinkin paljon ja monta sellaista asiaa jota nukke-niko ei koskaan tule uskaltamaan.
        Niko on ja siinä asiassa luuseri että hänellä ei ollut esim lapsuutta ja silti hän on vielä lapsi.
        Kuorrutettu kovin itsevarmalla ilmeellä josta tällainen ihmistuntija näkee jo tv:n välityksellä että hyvin on epävarmaa vielä pojan elon askel ja toivon että hänellekin arki joskus vielä tulee.

opettelisit nyt elämään omaa elämääsi eikä vinkumaan muiden perässä. Sinusta en väittänyt mitään mutta itse yrität juttuinesi kovasti todistaa itsesi luuseriksi ja mikä minä sitä kieltämään olen.

• sulla
        alustaja kirjoitti:

Että nuo toimittajat ja selostajat eivät nyt hehkuttaisi liikaa.
        Toistan että tänään Malesiassa kun tämän nikon auto syttyi tuleen niin selostaja sanoi: "harmi nyt molemmat suomalaiskuskit ovat keskeyttäneet" ja se pisti suunnattomasti vihaksi. Olen aina saanut inhon kohtauksia kun olen nähnyt tuon nikon televisiossa. Autoteollisuuden ja rahan tuoman "onnen" tekemä tuote.
        Ei mitään tajua ihmisyydestä ja inhimillisyydestä.

vihalle aiheet. Voi pientä ihmisparkaa.

• Mitenkäs Saksassa
        mii-su kirjoitti:

oli kyse siitä,että onko Nico suomalainen? Ainakin mitä olen hänen haastattelujaan kuunnellut,niin hänellä ei tunnu olevan mitään haluja edes olla suomalainen...ei jaksa edes opetella isänsä kotikieltä....häntä tuntuu enempikin huvittavan tuo,että suomalaiset yrittävät omia hänet..jos hän kehtaisi,niin varmaan sanoisi,ettei ole eikä ikinä tule olemaan suomalainen....

asuva oppii suomea jos ei sitä suomalainen isä hänen kanssaan puhu?

• samanlainenkin

Miksi edes vaivata tuollaisia maakohtaisia,
      hänen isukkinsa ihmetteli haastattelussa
      mitä merkitystä rajattomassa euroopassa
      on tuollaisella jaottelulla???

• Mark

Noo, Keke kyllä tietää jaottelun merkityksen!

Saksa: suuri keskellä Eurooppaa sijaitseva autoilumaa ja 80 miljoonan ihmisen otollinen markkina-alue.

Suomi: pieni Itämeren takana hankalassa paikassa sijaitseva autoilumaa ja vain 5 miljoonan ihmisen ostovoima.

Tuotetta nimeltä F1-kuljettaja on luonnollisesti helpompi kaupata yleisömassoille saksalaisena.

• Mark

Harmi ettei typerää tekstiäsi ole vielä siivottu. 40-palstalta se sentään lähti alta aikayksikön.

• ei siivota sinun mieliksesi

"typerää textiäsi siivota" mikä isä aurinkoisen diktatuurin kannattaja se sieltä putkahti.
        Siis kaikenlainen textien siivoaminen on diktatuuria, jos textissä ei suoraan kehoiteta rikokseen tai se muuten ole rikos-oikeudellisesti jonkun merkistön täyttävää.
        Se että sinä olet joku formula-fani kun nimimerkkikin on oikein komea Mark niin se ei tee minun textiäni yleisesti typeräksi tai sellaiseksi että se pitäisi sensuroida.
        Sinä se olisitkin varmaan hyvä erillisen F1 palstan seriffi, hyvin tasapuolinen ja ymmärtävä

• Mark
        ei siivota sinun mieliksesi kirjoitti:

"typerää textiäsi siivota" mikä isä aurinkoisen diktatuurin kannattaja se sieltä putkahti.
        Siis kaikenlainen textien siivoaminen on diktatuuria, jos textissä ei suoraan kehoiteta rikokseen tai se muuten ole rikos-oikeudellisesti jonkun merkistön täyttävää.
        Se että sinä olet joku formula-fani kun nimimerkkikin on oikein komea Mark niin se ei tee minun textiäni yleisesti typeräksi tai sellaiseksi että se pitäisi sensuroida.
        Sinä se olisitkin varmaan hyvä erillisen F1 palstan seriffi, hyvin tasapuolinen ja ymmärtävä

Olisikohan se 40-palstalta poistettu versio ollut sittenkin vielä hiukan tökerömpi? Siellä nimittelit Nicoa suoraan klooniksi, mutta nyt nimittelysi kohdistuu "vain" ilmiöön nimeltä Nico.

Nico on siis 40-vuotiaan äidin, jo kertaalleen leskeksi jääneen naisen synnyttämä iltatähti, ja vanhemmilleen varmasti hyvin rakas. Klooni-höpinät ovat alatyylistä törttöilyä, mutta sinulta se sujuu.

• aihe tämä mukamas on? Aihe muiden joukossa...
        oppikaa hyväksymään erillaiset mielipiteet...

• Mark
        mii-su kirjoitti:

aihe tämä mukamas on? Aihe muiden joukossa...
        oppikaa hyväksymään erillaiset mielipiteet...

Aihe on ajankohtainen. Naapuripalstalta vastaava avaus vain heitettiin ulos, joten ihan kaikki eivät tunnu sietävän ihan mitä tahansa henkilökohtaisuuksia. Tämä viiskymppis-palstan avaus oli sitten aavistuksen siistimpi, ja saattaahan täällä olla suurpiirteisempi valvontakin.

• tehovetkutin

Eikös isä ole suomalainen?

• Nico itse

sanonut olevansa suomalainen? Siitä kait pitäisi lähteä, minkä maan kansalainen hän on vaikka olisi kuinka isä suomalainen. No, noi selostajat nyt selostaa mitä vaan katsojien mieliksi.

Minulla on serkku ranskalainen, hänen äitinsä on suomalainen, eikä hän tunne itseään yhtään suomalaiseksi, asunut aina Ranskassa.

• tehovetkutin
        Nico itse kirjoitti:

sanonut olevansa suomalainen? Siitä kait pitäisi lähteä, minkä maan kansalainen hän on vaikka olisi kuinka isä suomalainen. No, noi selostajat nyt selostaa mitä vaan katsojien mieliksi.

Minulla on serkku ranskalainen, hänen äitinsä on suomalainen, eikä hän tunne itseään yhtään suomalaiseksi, asunut aina Ranskassa.

Ei kai kukaan ulkomaalaiseksi muutu vaikka vaihtaa kansalaisuutta,en ole itsekään Suomen kansalainen johtuen siitä että äitini otti asuinmaansa kansalaisuuden kun olin lapsi,tunnen itseni silti suomalaiseksi vaikka en ole asunut Suomessa kuin viisi vuotta pienenä!

• On.

..ole ruotsalainen, muistan kun Keke voitti F1 kisan,
      niimpä ruotsalaiset halusivat osan Keken voitosta.
      Koska oli asunut ruotsissa, muistaakseni viis vuotta ?. :)

Niin muuten tuosta, kukin mihin maahan kuuluu, on minusta aika vaikea,
      siskolla on poika joka pelas tennistä maajoukkue tasolla, ja oli Davis Cup tasoinen pelaja.
      Ja kun asuivat tukholmassa, ja on kahden maan kansalainen, ja vielä plussana että äiti suomalainen,
      joka ei näy missään, että tässä sitä on jo,..eli mihin maahan, kukin kuuluu, ;)

• että ruotsalaisenahan Kekeä täällä pidetään koska hän on asunut joskus lapsena Ruotsissa :D.

• lassiiihhh

Nicolla on kaksoiskansalaisuus.
      Onhan se kiva, että Suomen viikkolehdillä
      on taas oma blayboy, josta revittää juttuja.
      Kohta sillä nousee kusi päähän, jos on isäänsä
      tullut ja sitten juttua riittää. Johan se on
      isäänsä haukuskellut lehdissä. Ei kuitenkaan
      tainnut viisimillistä löytyä ilman isää, että
      pääsi ajamaan.

• saksalainen

ja hänen isänsä ruotsalainen. Sen sijaan Kimi lienee suomalainen.

• Antaa olla

Eihän Nico osaa edes Suomen kieltä. Ja kyllä se Kiminkin suomalaisuus on vähän niin ja näin. Mun mielestä suomalainen mies ja nainen maksaa veronsa Suomeen eikä pakoile sitä. Ottakaa pojat oppia Tanjasta, eipä ole hylännyt maataan.

• hermanni

Ei Palle Kalanderkaan ole suomalainen vaikka niin väittää.Asuu Monagossa eikä maksa suomeen veroja.
        Kelpaa kaikki Suomen hiihtoliiton rahat kyllä.
        Mulle ihan sama voittaako vai häviääkö kisoissa.

• Raha puhuu

Mitä on jonkun pikku Tanjan pennoset noiden autonajajapoikien miljardeissa.
        Tavallaan ymmärrän nämä formulakuskit ja niiden maastapaon - epäisänmaallisuuden.
        Mitä merkitystä on ns isänmaallisuudella tuollaisille pojille joilla ei koskaan ole ollut minkään näköistä käsitystä isänmaallisuudesta.
        Kansallishymnimmekin lienee Kimi kuullut vain moisissa palkinnonjakotilaisuuksissa.
        Se siitä mutta tuo suomen verokäytäntö se on hyvin suuri syy maaltapakoon, silloin kun alkaa rahaa tulla oikein lujasti niin kyllä sitä miettii missä haluaa asua.
        Vertaa jos loton päävoitot olisi verollisia ja voittajalla olisi mahdollisuus lähteä pottinsa kanssa maasta tai maksaa verot, esim vaikka nyt pääomatuloverojen 29%verran. Kuinka moni jäisi.
        Kun Kimi voittaa niin soi suomen kansallishymni, se on ihan ok mutta entä jos voittaa Nico..
        Niin onko sillä mitään väliä.
        On, toimittajat ÄLKÄÄ NIMITTÄKÖ NICOA SUOMALAISEKSI, sillä öykkärillä ei ole mitään asiaa tänne.

• F ykkönen

Nicolla on tietääkseni kaksoiskansalaisuus. Jos sa antaa mahdollisuuden "suomettua", niin ok.
      Tiesitkö, että isänsä Keke syntyi Tukholmassa 06.12.1948. Onko Keke suomalainen?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5684
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      54
      1795
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1289
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      1101
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1085
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1027
    7. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      142
      983
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      63
      972
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      948
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      945
    Aihe