Ensirakkaus

ikävöin

Voiko kukaan olla kauniimpi ja ihanampi kuin nuoruuden ensirakkaus?
Jos sait hänet ja hän on vierelläsi vielä tänäänkin, voit olla onnellinen.
Mutta aina eivät nuoruuden taidot riitä saattamaan kahta rakastavaista ikuiseen liittoon, ei aina tunne tunteitaan ja paljon sotkuja tahtoo tulla asiaan mukaan - kukahan niitä kasaa.
Entä nyt, muistatko vielä nuoruuden ensirakkauden. Ja ajattelet, miten olisit tehnyt toisin.
Kadutko, että jostain syystä annoit hänelle hyvästit?
Ikävöitkö häntä nyt?
Ehkä jopa olet yrittänyt etsiä hänen osoitetietojaan ja kaivannut, että näkisitpä hänet vielä kerran.
Voiko nainen unohtaa ensirakkauden ja kasata elämänsä kulissit täysin uuteen jamaan, sen kummemmin tunteilematta. Kun on nyt se turvallinen olkapää ja naurattaa nuo nuoruuden höperöinnit.

40

3583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kuollut

Häntä ei koskaan löytynyt sen jälkeen, kun teini-ikäisenä katosi. Muistelen häntä aina lämmöllä.

• animattiN

Kipeä asia kerrottavaksi julkisesti, tai no voinhan kertoa sen verran että omani meni väärälle polulle jota en voinut hyväksyä, ja taitaa olla siellä edelleen, jos ei ole tapattanut itseään.

• sellaisista naisista, jotka ovat pilanneet oman ja läheistensä elämän muistelemalla ja uneksimalla ensi rakkaudestaan. Muita oikeita rakkauksia ei kuulemma sen jälkeen ole ollutkaan kuin tuo menetetty ensimmäinen.

Jos ryhdyn ikävöimään ja uneksimaan uneksin mieluummin elävästä miehestä ja vaikka uudesta rakkaudesta. Kun suhde on eletty loppuun, mitä sitä enää kannattaa kaivella ja jossitella? Eletään tässä ja nyt ja yritetään kurkottaa kohti huomista, jos parempaa toivomme.

Joskus kauniit muistot menneestä antavat rohkeutta suunnistaa eteenpäin. Siinä on mielestäni ensirakkaudenkin suurin tarkoitus.:)

• Leena.

niitä ensirakkauksia oikein koskaan loppuun asti? Luulen että se kaipaus useimmiten jää juuri sen takia, että suhde syystä tai toisesta katkeaa ikäänkuin kesken.

• lassiiihhh

Minulla oli ensirakkaus aika platonista laatua.
      Olin aika ujo.

• ensirakkauteni

oli täysin platonista. Teini-iässä ihailin valtavasti minusta muutaman vuoden vanhempaa naapurin poikaa. Eikä hän varmaankaan tullut edes tietämään sitä, että hän oli minun ensirakkauteni kohde. En ole myöhemmin haaveillut hänen elämäänsä, vaan se on lämmin muisto joskus mielessäni.

• niinpä niin..

Ensirakkauteni koin 15-vuotiaana, seurustelimme nätisti pari vuotta. Nyt 35 vuoden jälkeen tapasimme oikeastaan sattumalta, kumpikin eronneina ja elämää paljonkin kokeneina.
      Hän oli säilyttänyt kaikki kirjeet, joita nyt olemme lukeneet yhdessä.
      Pakko myöntää, että kaipailin häntä useinkin näitten vuosikymmenten aikoina.
      Elämä jatkuu..

• on kaikki

ensirakkauteni kirjoittamat kirjeet tallella, joita lueskelen aina kun olen hieman melankolisella tuulella.
        Näen hänet aina ohimennen silloin tällöin vieläkin - asumme samassa kaupungissa.
        Vietimme n.20 kymmentä vuotta sitten ihanan viikon Reinin varrella. Itse olin juuri eronnut niihin aikoihin ja hän ei ollut vielä sitoutunut.
        Tiemme kuitenkin erkanivat, joten meitä nähtävästi ei oltu sitten tarkoitettu toisillemme.
        Muistelen kuitenkin vieläkin häntä lämpimästi aika usein,eihän ensirakkautta unohda koskaan.

• eronnut kun
        on kaikki kirjoitti:

ensirakkauteni kirjoittamat kirjeet tallella, joita lueskelen aina kun olen hieman melankolisella tuulella.
        Näen hänet aina ohimennen silloin tällöin vieläkin - asumme samassa kaupungissa.
        Vietimme n.20 kymmentä vuotta sitten ihanan viikon Reinin varrella. Itse olin juuri eronnut niihin aikoihin ja hän ei ollut vielä sitoutunut.
        Tiemme kuitenkin erkanivat, joten meitä nähtävästi ei oltu sitten tarkoitettu toisillemme.
        Muistelen kuitenkin vieläkin häntä lämpimästi aika usein,eihän ensirakkautta unohda koskaan.

ja silti se oli sinun ensirakkautesi? Ohoh! Etkö sitten ollenkaan rakastanut sitä josta olit juuri eronnut?

• on kaikki kirjoitti:

Jaksoit ihailtavan kärsivällisesti vääntää rautalangasta mallia kyselijöille, jotka sotkeutuivat omien epäilystensä näppäryyteen.Taisivat luulla, ettet sinä tietäisi mitä ensirakkaus tarkoittaa. Täällä voi tietysti helposti syntyä ongelmia tai väärinkäsityksiä kun emme tunne toisiamme. Fiksut osaavat kysyä halutessaan, toiset ryhtyvät kivittämään kysymättä.

Iloitsen puolestasi, että olet osannut olla hävittämättä vanhoja kirjeitä. Nuorena aviomieheni mustasukkaisuus sai minut hävittämään omat muistoni. Myöhemmin olen tullut hävittäneeksi moniakin tekstejä, joita olen sitten taas välillä kaipaillut.

• taas esittää
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Jaksoit ihailtavan kärsivällisesti vääntää rautalangasta mallia kyselijöille, jotka sotkeutuivat omien epäilystensä näppäryyteen.Taisivat luulla, ettet sinä tietäisi mitä ensirakkaus tarkoittaa. Täällä voi tietysti helposti syntyä ongelmia tai väärinkäsityksiä kun emme tunne toisiamme. Fiksut osaavat kysyä halutessaan, toiset ryhtyvät kivittämään kysymättä.

Iloitsen puolestasi, että olet osannut olla hävittämättä vanhoja kirjeitä. Nuorena aviomieheni mustasukkaisuus sai minut hävittämään omat muistoni. Myöhemmin olen tullut hävittäneeksi moniakin tekstejä, joita olen sitten taas välillä kaipaillut.

fiksua...

• taas esittää kirjoitti:

fiksua...

sille voi, jos hän on fiksu..otapa sinäkin hänestä oppia.

• M75*

Ens lempehensä palajaa, ken parhaimpaansa halajaa, runoili Runeberg. Meillä tuli viime kesänä 50v. täyteen aviossa. Rakastuimme 9:n ikäisinä. Täyttä elämää vahvan naisen kanssa.

• rakkaus

Melkein mykistyin luettuani tekstisi, Onnea teille!

• Pirre*

ruveta nyt haikailemaan 14 vuotiaana koettua ensirakkauttaan..:)

• sellaisessa

on.
        Parempi senkin kun ei olisi ollenkaan ollut rakkautta mitä muistella.

• Pirre*
        sellaisessa kirjoitti:

on.
        Parempi senkin kun ei olisi ollenkaan ollut rakkautta mitä muistella.

tuossa aloituksessa puhuttiin ensirakkauden ikävöinnistä..:)

• jollain tapaa
        Pirre* kirjoitti:

tuossa aloituksessa puhuttiin ensirakkauden ikävöinnistä..:)

ensirakkauttani, kun kaikki muu ovat menneet päin p....
        Taitaa olla niin, että se ensi rakkaus on ollut
        se "aidoin" ja "puhtain" rakkaus.
        Muut ovat kopioita siitä.

• Pirre*
        jollain tapaa kirjoitti:

kun ei ole elänyt vielä tätä arkea, ja ainahan rakastuminen on ihanaa ja...naiivia..:)

• M75*

Pirre, etkö arvosta ensi rakkauttasi, etkö nuoruuttasi, etkö arvostelukykyäsi silloin - kun olit terävimmilläsi?

• Pirre!

Kyllä se ensirakkaus syttyi jo ennen kouluikää, taisi olla enemmän kuin vuotta ennen.
        Ja oltiin kuin paita ja peppu.
        Ja kaiholla muistelee...
        Kun minutkin veivät sitten ne maailman tuulet mukanaan ja turhahan sitä on sitten itkeä.
        Mutta jos vielä tapaa, niin hellä olen.

• Pirre*
        M75* kirjoitti:

Pirre, etkö arvosta ensi rakkauttasi, etkö nuoruuttasi, etkö arvostelukykyäsi silloin - kun olit terävimmilläsi?

anteeksi, mutta kommenttisi osa "terävimmilläsi" on niin huvittava..:))))

Tottakai se oli mukavaa...

• Pirre! kirjoitti:

Kyllä se ensirakkaus syttyi jo ennen kouluikää, taisi olla enemmän kuin vuotta ennen.
        Ja oltiin kuin paita ja peppu.
        Ja kaiholla muistelee...
        Kun minutkin veivät sitten ne maailman tuulet mukanaan ja turhahan sitä on sitten itkeä.
        Mutta jos vielä tapaa, niin hellä olen.

kiva kuulla..:) ??

*taisi tulla vain väärrään osoitteesee..:)

• jollain tapaa kirjoitti:

omalta kohdaltaan kuinka puhdasta rakkautta tuntee.
        Rakkaus ja rakastaminen ovat mielestäni aina puhtaita. Jos ei ole, kyse onkin joistain muista tunteista, joita joku saattaa luulla rakkaudeksi.

• Eka

Rakkaus on vasta meneillään.:)

• ideaali

tilanne, onneksi olkoon.

• Mutta
        ideaali kirjoitti:

tilanne, onneksi olkoon.

Olemme molemmat sidottu omilla tahoillamme ilman rakkautta.

• Sinä onnellinen ihminen!

• omituinen

minulla ihastuin eka kerran lähes viisikymppisenä,(en käytä sanaa rakkaus en oikein tiedä mitä se on?) ja silloinkin se oli yksipuolista vaikka hetken muuta luulin. omituinenko?

• Einott

Vieläkin.
      Kysyttiin kyllä nais näkökulmaa.
      Kerron kuitenkin,ensi rakkauteni kahden vuoden seurustelun jälkeen 20 vuotiaana kuoli syöpään.
      Käyn hänen haudalleen viemässä kukkia lomallani joka kesä.

• kuokkija muualta

ja jos elän 85-vuotiaaksi saakka, huhuhuuhh, on oottamista!
        Olen niin tunteeton ihminen, että en ole moista rakkautta ikinä kokenut, en ensimmäistä, enkä viimeistä...

• on ollut
        kuokkija muualta kirjoitti:

Olen niin tunteeton ihminen, että en ole moista rakkautta ikinä kokenut, en ensimmäistä, enkä viimeistä...

monta ensirakkautta!
        Aina se tuntuu kuin olisi ensirakkaus!! Parempi kuin eka,ja olihan sellainenkin aikoinaan...

Kuinka huikaiseva oli se tunne,missä hän lienee nykyään,ja nykyinen istuu tuolla sohvanpohjalla katsoen formuloita...

• Nuoren ihmisen kuolema on aina kamalaa ja kun siihen liittyy vielä rakkaan menetys se on jo jotenkin liikaa, mutta onneksi on aika, joka armahtaa - ja tuo tilalle kukkakedon.

Kuoliko hän nopeasti sairauteensa, oliko aikaa sopeutua, jos sitä nyt kuoleman edessä voi olla, ainakaan nuorena?

• kuokkija muualta kirjoitti:

älä menetä toivoasi. Joku voi onnistua sinunkin tunteesi herättämään.

• ei ole
        optimisti-orvokki kirjoitti:

älä menetä toivoasi. Joku voi onnistua sinunkin tunteesi herättämään.

myöhäistä rakkaudelle ja sydänsuruille.
        Setä-vainaan vaimo kihlautui aikoinaan n. 80 vuotiaana oltuaan leskenä kymmenkunta vuotta.
        Kihlaus kuitenkin vielä purkaantui, kun olivat tulleet siihen tulokseen etteivät sopineet toisilleen. Heh, löytyy tosiaan murheet vanhemmillakin rakastavaisilla.

• kuokkija muualta
        ei ole kirjoitti:

myöhäistä rakkaudelle ja sydänsuruille.
        Setä-vainaan vaimo kihlautui aikoinaan n. 80 vuotiaana oltuaan leskenä kymmenkunta vuotta.
        Kihlaus kuitenkin vielä purkaantui, kun olivat tulleet siihen tulokseen etteivät sopineet toisilleen. Heh, löytyy tosiaan murheet vanhemmillakin rakastavaisilla.

saahan sitä ellää toivossa, vai oliko toivossa hyvä elää, sano lapamato ku toivo kuoli

• kolin..
        kuokkija muualta kirjoitti:

saahan sitä ellää toivossa, vai oliko toivossa hyvä elää, sano lapamato ku toivo kuoli

kyllä se vielä kuuluu!:)

• Einott
        Pirrejuupas kirjoitti:

Nuoren ihmisen kuolema on aina kamalaa ja kun siihen liittyy vielä rakkaan menetys se on jo jotenkin liikaa, mutta onneksi on aika, joka armahtaa - ja tuo tilalle kukkakedon.

Kuoliko hän nopeasti sairauteensa, oliko aikaa sopeutua, jos sitä nyt kuoleman edessä voi olla, ainakaan nuorena?

Toteamisesta loppu aikaa oli vähän yli kaksikuukautta.
        Aikaa oli liian vähän.

• ikävöin

joskus ensirakkauttani ja kadunkin tietyllä tavalla, sillä itse aikoinaan pistin välit poikki.
      En halunnut sitoutua niin nuorena, halusin nähdä
      muutakin elämää.
      Sitähän olen nähnyt ja vaikeuksien kautta viisastunut.
      Olisin luultavasti tänä päivänäkin vielä onnellinen
      sen ihmisen kanssa ja monta murhetta olisi jäänyt väliin.
      Lainaan sinun sanojasi ja sanon "olisi pitänyt
      jättää väliin ne nuoruuden höperöinnit.
      Juttelemme aina tuon ensirakkauteni kanssa
      tavatessamme.
      Kerran joskus kauan sitten olimme samalla
      luokkaretkellä lastemme kanssa ja meillä kahdella
      aikuisellakin oli myös hauska päivä. Naureskelimme
      ja muistelimme yhteisiä nuoruuden retkiämme.

• oli todella kaunis

nainen, johon tutustuin armeija aikanani. Olin lomilla kun tapasimme ja aloimme seurustelemaan. Menimme myöhemmin naimisiin ja saimme kolme lasta. Oltuamme 4 vuotta naimisissa, hän löysi toisen ja lähti lapsiemme kanssa. Lapset ovat minulle tärkeitä ja tapaan heitä silloin tällöin, mutta tätä naista en ole koskaan kaivannut takaisin. Mikä on taakse jäänyttä, se sitten on sitä. Nykyään olen naimisissa, olen onnellinen ja minulla on kaksi lasta tästä aviosta. Ensirakkaus oli kaunista niin kauan kuin sitä kesti ja se siitä.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      553
      1801
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      64
      681
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe