Itsestä huolehtiminen on terveyden merkki . Olkaamme nauttien riippuvaisia elämämme kauneimmista asioista, perheestämme ystävistä, sukulaisista, naapureista. Elämän jatkuvuudesta, rakkaimmista ihmisistä, omasta itsestä, siitä voimasta joka on sisällämme. Mitä hyvää on elämässäni? Mitä onkaan sisälläni? Miten luon elämäni hyväksi? Mitä minulle tarkoittaa onnellinen elämä?
Olisi kivaa jos voisi joskus kokea olevansa täydellisen hyvä ja hyväksytty sellaisenaan. Tällä palstalla juttujen aiheet napautuvat usein arkielämän subjektiiviseen tarkasteluun. Kun yrität jotenkin laajentaa keskustelua ja jotakin aihepiiriä, huomaat;sinun ajatuksiasi ei ole enää olekaan kokoviestiketjussa.
Huomenta
6
306
Vastaukset
ihminen voi tuntea itsensä täydellisen hyväksytyksi vasta sen jälkeen kun on ensin itse hyväksynyt itsensä. Jos alkaa tuntea itsensä täydellisen hyväksi, mielestäni olisi syytä tarkastella asiaa uudestaan - ja vähän huolestua. Minusta riittää, että tiedän olevani joissain asioissa hyvä. Tuntuu ihan mukavalta ajatella, että voisi joissain asioissa vielä kehittyäkin.
Kun hyviä asioita ja iloa joutuu joskus etsimään suurennuslasin avulla omasta elämästään, oppii iloitsemaan pienistäkin. Joskus niistä tulee sen suurennuslasin avulla tosi suuria. ;)
Suosittelen siis kaikille suurennuslasia tähän tarkoitukseen. Kokeilkaa vaikka.
Kevätauringon näkee ilman suurennuslasia, nyt pitänee lähteä ulkoilemaan.
PS: Missä asioissa sinä tunnet olevasi täydellisen hyvä?- mieleeni
vanha toteamus: kun itse kysyy ja itse vastaa, niin saa mieleisensä vastauksen. Että silleen.
- kävin muuten
hiihtämässä, kolmisen tuntia n. 40-45 km. Joo, eikö se ole jo jotain kun tuntee olevansa "vajaa", mutta pyrkimystä on parempaan. Ihmisikä ei ehkä siihen riitä, mutta pitää pyrkiä tunnustamaan vajavaisuutensa, ainakin itselleen. Hiihtolenkit ovat nyt vähissä, olen ensi viikolla menossa selkäleikkaukseen.
- tuon aamullisen
kävin muuten kirjoitti:
hiihtämässä, kolmisen tuntia n. 40-45 km. Joo, eikö se ole jo jotain kun tuntee olevansa "vajaa", mutta pyrkimystä on parempaan. Ihmisikä ei ehkä siihen riitä, mutta pitää pyrkiä tunnustamaan vajavaisuutensa, ainakin itselleen. Hiihtolenkit ovat nyt vähissä, olen ensi viikolla menossa selkäleikkaukseen.
Kirjoittamani "juttu" ei ollut tarkoiteksellista narsistisen ihmisen itsekehuskelua. Tuli vaan aamulla mieleen kun ympärillä tapahtuu koko ajan asioita joista monet ovat surullisia ja jonkun ihmisen lopullisia maaliintuloja. Tässä pääsiäisen alla tulee asioita mietittyä mmuutenkin. Joskus on aihetta aikalisään ja itsetutkiskeluun. On sanottu:" Kukaan ei ole yhtä sokea kuin, ne jotka eivät tahdo nähdä".
tuon aamullisen kirjoitti:
Kirjoittamani "juttu" ei ollut tarkoiteksellista narsistisen ihmisen itsekehuskelua. Tuli vaan aamulla mieleen kun ympärillä tapahtuu koko ajan asioita joista monet ovat surullisia ja jonkun ihmisen lopullisia maaliintuloja. Tässä pääsiäisen alla tulee asioita mietittyä mmuutenkin. Joskus on aihetta aikalisään ja itsetutkiskeluun. On sanottu:" Kukaan ei ole yhtä sokea kuin, ne jotka eivät tahdo nähdä".
Hyviä ajatuksia herättelit, ainakin minun mielestäni. Kiitos ajatuksistasi.
kävin muuten kirjoitti:
Ihailen reippauttasi.
Toivotan onnea ja pikaista parantumista leikkaukseen.
Kevätaurinkoisia päiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5531801Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18877- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729- 63715
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2707- 64681
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74638- 65543