Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Aitoutta pidetään kai nykyisin niin suuressa arvossa, ettei sitä haluta turmella koulutuksella tai ammattitaidon kehittämisellä.

Ei ihme, että osa nuorista haaveilee julkisuuteen pääsemisestä. Sehän riittää suositukseksi ja pätevöitymiseksi niin monille aloille. - Miksi turhaan tuhlata aikaa opiskeluun, kun edes yleissivistystä ei vaadita enää valtamedioissakaan toimittajina esiintyviltä. Ei myöskään pidä käyttää aikaa asioiden valmistelemiseen, pohjatyöhön tai edes valmiin tekstin ja nimien ennalta lukemiseen, koska siinä kärsisi se aitous ja spontaanisuus. Aina voi keksiä uusia tapoja ääntää kummallisia nimiä, joita joillain "muka tärkeillä" ihmisillä on.

Mä lähen nyt tonne Pulevardin bupiin kyseleen reenaaks ne siel piljardia ja onks siel nähnyt sitä eläkkeelle siirtynyttä Sevonia. Kysyisin siltä, et mitä sekin tykkää siitä naisesta ku residentti nimes hirveen korkeeks pomoks korkeinpaan oikeuteen. Oli muuten fanaattisen hiano juttu, ainaskin meille naisille.
    Voi pska, mun piti vääntää tähän esimerkkejä noista vaikeista sanoista, mutten onnistunu ku ois toi aitous kärsiny jos oisin oikeesti alkanu ajatella.
    terveisin nimimerkki "kokenut toimittaja"

PS: mua saa pyytää minkä tahansa ohjelman asiantuntijaks televisioon. Mä voin puhua ihan mistä vaan. Kato mä osaan olla sillai enemmälti jäykistelemättä ja oon valmis ihan valmistelematta käsittelee mitä tahansa asioita. Ei mua pahemmin jännitä, mä nauran vaan ja yleisö tykkää. Mua on jo pyydetty ehdokkaaks seuraaviin vaaleihin; ne taitaa olla jotku eduskuntavaalit tai oisko ollu joku valtuustojuttu. Emmätiä, mut ei sen nii väliä. Nyt mä ainakin äänestän tota Saulia, ku se on nii komee.
  2. taisi olla monelle autoilijalle yllätys. Useimmiten kuivassa pakkaskelissä liukkaus katoaa, mutta suolaus ilmeisesti teki tiet paikoitellen tosi liukkaiksi.

Itse näin eilen perävaunullisen autonkuljetusrekankin linkussa poikittain moottoritien liittymässä. Päättelin siitä, etteivät ammattikuskitkaan arvanneet, miten liukasta saattoi olla.
    Peruutuspeilistä näin muutaman kerran välillä takapuskurissa hätyyttäneitten autojen heittelehtineen liikenneympyröissä tai risteysten mutkissa. Useimmat heistä rauhoittuivat ja jäivät kiltisti taakse hieman pitemmän välimatkan päähän ajamaan, vaikka olisin päästänyt heidät tilaisuuden tullen ohi.

Jos on aina onnistunut ajelemaan hyvällä onnella, ihmiset helposti yliarvioivat omat taitonsa. Kiireinen elämänrytmi teettää myös kaikenlaista.

Mieleeni on jäänyt autoliiton entisen, kokeneen koulutuspäällikön lause, että kuljettajalle olisi onneksi, jos hänelle sattuisi muutamien vuosien välein pieniä kolhuja liikenteessä. Itse olen ottanut opikseni parista omasta kommelluksestani, mutta tunnustan niiden välillä unohtuvan ja nopeuden nousevan ajoittain (tosin yleensä vain yksin ajaessani) liian suureksi.

Yritetään opetella parempia tapoja: varovaisuutta ja toisten huomioon ottamista myös liikenteessä.
    Turvallisia kilometrejä kaikille. ;)
  3. auttaisiko arviointiasi henkilöiden arvomaailman miettiminen? Kumpi on etäämpänä omastasi kokoomuslainen vai vasemmistolainen. Minusta on hämmästyttävää, että känsäkouraiset duunarit kertovat äänestävänsä Niinistöä, koska uskovat hänen voivan paremmin vaikuttaa työpaikkojen lisääntymiseen Suomessa. - Toisaalta ei hämmästytä, että ihmiset menevät halpaan, kun kampanjatoimistoissa monenlaiset mainos- ym. asiantuntijat käärivät ikävät asiat kauniilla sanoilla kuorrutettuihin paketteihin.
    Mieleeni jäi radiosta Niinistön lause: "Ihmisten pitäisi alkaa kantaa parempaa huolta lähimmäisistään." Kuulostaa hyvältä - periaatteessa, mutta pelkään, että lause olisi jatkunut kokoomuksen linjan mukaan "... koska meistä on väärin odottaa, että yhteiskunta sen tekisi."

Riippumatta siitä, kumpaan ryhmään itse kokee kuuluvansa, mielestäni työntekijöitä ei pitäisi jättää kokonaan työnantajien armoille. Eikä yhteiskuntaa voi rakentaa vaatimalla työntekijöille yksipuolisesti aina vaan suurempia ja suurempia etuja - kun kansantuote ei ikuisesti itsekseen kasva.
    Molempia tarvitaan ja tasapaino syntyy, kun kunkin ryhmän ihmiset valitsevat äänestämällä päätöksentekijöiksi oman ryhmänsä etuja ajamaan paneutuvat edustajat.

Itse olen huolissani kokoomuksen jo pitkään ajamasta linjasta, jossa työtekijöiden oikeuksia ja yhteiskunnan tukijärjestelmiä haluttaisiin purkaa. Jos ei makseta avustuksia tai työttömyyskorvauksia, eikä ole minimipalkkoja tai yleissitovia sopimuksia ja jokainen maksaa itse omat sairaudenhoitokustannuksensa, moni asia varmasti muuttuu, mutta en usko kenenkään voivan enää hyvin sellaisessa tilanteessa.

Jos kuilu rikkaiden ja köyhien välillä kasvaa, pitää alkaa rakentaa muureja ja palkata vartijoita. Toivottavasti sellaiseen ei Suomessa koskaan jouduttaisi.

Eduskuntavaalit ovat mielestäni tärkeämmät kuin presidentin vaalit. Tuntuu tylsältä, jos amerikkalaisittain alettaisiin valita presidenttiä pelkästään ulkonäön ja esiintymistaidon perustella.