sunnuntaiaamuista perheohjelmaa, ja ihmettelen aina ärtyneenä, kuinka tuo miespuolinen toimittaja Vakkuri, käyttää ihan positiivisten asioiden yhteydessä ilmaisua "hirvittävän kaunista", "hirvittävän hyvää" yök.... eikö tomittajilla ole Suomessa kunnollista äidinkielenkoulutusta..?
Katson tuota
66
2398
Vastaukset
miettimään kuinka kaunista se on,kun on hirvittävän kaunista...outo sanavalinta tosiaan..
en tässä sillä valita, että ite oisin mikkää kielentaitaja, mutta julkisissa tiedotusvälineissä pitäisi mielestäni kiinittää paremmin huomiota käytettyyn kieleen..miun korva sairastaa..:) *urput urput aamu :) *
- sr lovjou
Niin rohkenen, olla samaa mieltä,en katso ohjelmaa nykyää,vaihdan kanavaa.Hyvää sunnuntai päivää.
- Ajomies
Ei tule tällä Raimo Vekkurilla kurikkalainen murre esiin vaikka aika pitkään on siellä asunut ja vaikuttanut.
Heikkoja ovat kaikki "mertarannat" ja muut tv-kanavien urheilupuolella.
Kaikenlaisia "toniniemisiä" on kommentaattoreina
- ei se että mies osaa laskea mäkeä tee hänestä verbaalisesti hyvää "asiantuntijaa".
Eurosportillakin on paremmat.
Nautinnollista on seurata erityisesti tenniksen selostusta.itse kyllä pidän Mertarannan selostuksista..hän saa jutuillaan kiinnostumaan lajista kuin lajista aidolla tyylillään..:)
Tuosta Niemisestä olen kyllä samaa mieltä...- Ajomies
mii-su kirjoitti:
itse kyllä pidän Mertarannan selostuksista..hän saa jutuillaan kiinnostumaan lajista kuin lajista aidolla tyylillään..:)
Tuosta Niemisestä olen kyllä samaa mieltä...Vaihdan kovin mielelläni jollekin muulle kanavalle kun Mertaranta tulee esiin.
Ennen oli Raimo Häyrinen radiossa selostamassa jääkiekko-otteluita niin laitoin tv: äänettömäksi ja seurasin radiosta. Hän oli todellinen asiantuntija ja kyvykäs selostaja. - sillä kommentaattorilla
on tehtävänä kuvata mikä suorituksessa on hyvää tai huonoa eikä sitä puhuuko hyppääjä kenties mitenkin virheetöntä kieltä. Sama taitaa olla tuossa aamuohjelmassakin, asia ajaa pilkun*******sen edelle.
Ajomies kirjoitti:
Vaihdan kovin mielelläni jollekin muulle kanavalle kun Mertaranta tulee esiin.
Ennen oli Raimo Häyrinen radiossa selostamassa jääkiekko-otteluita niin laitoin tv: äänettömäksi ja seurasin radiosta. Hän oli todellinen asiantuntija ja kyvykäs selostaja.myöntää että Raimo Häyrinen oli yksi hyvistä selostajista mutta Mertarannan selostukset saivat aikoinaan minutkin kiinnostumaan jääkiekosta...:) MM-kisathan hän melkein aina selostaakin. Hänen huumorinsa ja eläytymisensä on vedonnut niin meikäläiseen..:)
Enkä minäkään intä,sillä jokaisella meillä on oma makunsa ja sitä pitää kunnioittaa..:)- Ajomies
sillä kommentaattorilla kirjoitti:
on tehtävänä kuvata mikä suorituksessa on hyvää tai huonoa eikä sitä puhuuko hyppääjä kenties mitenkin virheetöntä kieltä. Sama taitaa olla tuossa aamuohjelmassakin, asia ajaa pilkun*******sen edelle.
Onhan niitä toki hyviäkin kommentaattoreita.
Heikki Ikola on mies paikallaan kun ampumahiihtoa kommentoi.
Erkki Mustakari entiosenä seiväshyppääjänä on formulan asiantuntija. - Pirre* (juupas)
mii-su kirjoitti:
itse kyllä pidän Mertarannan selostuksista..hän saa jutuillaan kiinnostumaan lajista kuin lajista aidolla tyylillään..:)
Tuosta Niemisestä olen kyllä samaa mieltä...tai -selostajiako he ovat; suoltavat puhetta kuin tykinputkesta, tietysti pitääkin mieli pysyä joka mailan- ja mutkan matkassa....:)
Tykkäsin aikoinaan Noposen selostus tyylistä, hän ei pelkästään selostanut, vaan käytti rikasta kieltä kuvaamaan tylsiäkin urheilu osuuksia... - Pirre* juu..
Ajomies kirjoitti:
Onhan niitä toki hyviäkin kommentaattoreita.
Heikki Ikola on mies paikallaan kun ampumahiihtoa kommentoi.
Erkki Mustakari entiosenä seiväshyppääjänä on formulan asiantuntija.hyvä selostaja, mutta onhan se lajikin leppoisa..:)
- Ajomies
Pirre* juu.. kirjoitti:
hyvä selostaja, mutta onhan se lajikin leppoisa..:)
Hölmöä on kun joku Hannula(muistaakseni) kiihtyy selostaessaan ja ääni nousee falsettiin.
Jos on nopeatempoinen laji kuten jääkiekko niin turhaa Mertaranta huutaa ja höpisee omiaan kun katsojalla on tv-ruutu näkösällä tai jossain F1-kisassa selostaja ja kommentaattori toistavat toisensa sanomiaseuraavaan tapaan:
- Kimi sai loistavan lähdön...
- Räikkönen sai erittäin loistavan startin
- ...erittäin loistavan...
- ..loistavaa Kimi...
- ..erittäin loistavasti aloitti...
- Hyvä Kimi...
- ...erittäin.... - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
Hölmöä on kun joku Hannula(muistaakseni) kiihtyy selostaessaan ja ääni nousee falsettiin.
Jos on nopeatempoinen laji kuten jääkiekko niin turhaa Mertaranta huutaa ja höpisee omiaan kun katsojalla on tv-ruutu näkösällä tai jossain F1-kisassa selostaja ja kommentaattori toistavat toisensa sanomiaseuraavaan tapaan:
- ..loistavaa Kimi...
- Hyvä Kimi...
- ...erittäin....Kiittelyäkin. Seuraan tv:sta pujottelua
ja nautin selostuksesta. Siinäkin vauhtia riittää kisassa, mutta selostajat antavat katsojalle tilaa seurata eikä ääni kiihdy vauhdin mukana
- nautittavaa ! Ajomies kirjoitti:
- ..loistavaa Kimi...
- Hyvä Kimi...
- ...erittäin....Ei saa unohtaa näkövammaisia...he tarvitsevat selostusta kun eivät kykene näkemään....
- typerää
Typerä ohjelma! Yliampuvaa myötäelämistä niin teennäistä että rupeaa oikein yrjöttämään moinen vaikeuksissa olevien tai olleitten hyväksikäyttö. Samanlaista paskanjauhmista kuin roskalehdistöllä nykäsen kohdalla.
Minä en oikein ymmärrä minkalaiset ihmiset ovat kiinnostuneet moisista ihmisten hyväksikäytöstä.
En kehtaa katsoa koko ohjelmaa ja en osta enää iltalehtiäkään.- voi olla
hyväksikäyttöä jos itse vapaaehtoisesti menevät
"estradille" esiintymään. Ei kait heitä ole
pakolla sinne raahattu?
Roskalehdistä olen samaa mieltä kanssasi.
Paparazzit saunan taakse. - Ajomies
voi olla kirjoitti:
hyväksikäyttöä jos itse vapaaehtoisesti menevät
"estradille" esiintymään. Ei kait heitä ole
pakolla sinne raahattu?
Roskalehdistä olen samaa mieltä kanssasi.
Paparazzit saunan taakse.Minusta ohjelman vastaavilla toimittajilla, tuottajalla sen lähettäjällä on vastuu esitetyistä ohjelmista.
- Ronja-Viiva
Ajomies kirjoitti:
Minusta ohjelman vastaavilla toimittajilla, tuottajalla sen lähettäjällä on vastuu esitetyistä ohjelmista.
joskus töissä nuorison TV:n ääreen kyseisen ohjelman ajaksi. En kieliopin vuoksi. Mielestäni ohjelmassa haastatellaan upeita ihmisiä, jotka ovat monesta selvinnet. Useilla heistä on terveydellisiä tai muita elämän vastoinkäymisiä. Silti he eivät ole katkeria, yhteiskuntaa syytteleviä ihmisiä. Joskus "nuoreni" marisevat, kun ei heille järjestetä sitä tai tätä. Pitäisi kai elää heidän puolestaan. Joukossa on toki yrittäviä, itseohjautuviakin melkoinen määrä. Heitä ihailen.
ohjelmassahan ei ollut mitään kurjuudella mässäilyä...aikaisemmissa on ehkä joskus ollut..
Tämänaamuinen ohjelma oli minusta mielenkiintoinen, koska siinä käsiteltiin ns. ulkosuomalaisten sopeutumista yhteiskuntaamme...
Niin, huomasitteko kaikki kuinka kanadalaiset olivat ihastuneita meidän hyvinvointi yhteiskuntamme sosiaalietuuksiin, niinkuin esim. äitiyspakkaus on...?- ainoa joka
vaihtaa kanavaa.
Jos joku katsoo ohjelmaa ja pitää haastattelijaa empaattisena niin....
- parempi?
Hirvittävän kaunis ei kuulosta kovin hyvältä.
Olisiko parempi: "sairaan kaunis" tai "sika kaunis" tai ehkäpä "v...n kaunis" Kumpi ompi kauniimpi?kuin korostettaisiin liikaa sitä kulloistakin ihanuutta "liite" sanoilla "hirvittävän" ja "kamalan", jne..
ps. kun sanon, että nyt on pakkanen, voin käyttää tässä yhteydessä ilmausta vahvistavaa sanaa -32..hrrr hirvittävää kuinka kylymää..:)- salakaataja
Pirrejuupas kirjoitti:
kuin korostettaisiin liikaa sitä kulloistakin ihanuutta "liite" sanoilla "hirvittävän" ja "kamalan", jne..
ps. kun sanon, että nyt on pakkanen, voin käyttää tässä yhteydessä ilmausta vahvistavaa sanaa -32..hrrr hirvittävää kuinka kylymää..:)kylmää..siihen ei auta kuin mustasukkaisen miehen jäätävä katse. Se, se lämmittää mukavasti, sen lämmön jakaneen naisen lisäksi...
(ja tämähän on ihan sanaleikkiä, jos joltain osin vaikuttaa todelliselta tapahtumalta, se ei ole sattumaa..) - kaatajakin
salakaataja kirjoitti:
kylmää..siihen ei auta kuin mustasukkaisen miehen jäätävä katse. Se, se lämmittää mukavasti, sen lämmön jakaneen naisen lisäksi...
(ja tämähän on ihan sanaleikkiä, jos joltain osin vaikuttaa todelliselta tapahtumalta, se ei ole sattumaa..)luuhaakin, montako koiraa sanoit sinulle olleen?
Oletko viime aikoina käynyt kuusen juurilla?
Pääset kohta lämpimiin tiloihin sieltä oikein
kotoa haetaan ja viedään perille saakka. - salakaataja
kaatajakin kirjoitti:
luuhaakin, montako koiraa sanoit sinulle olleen?
Oletko viime aikoina käynyt kuusen juurilla?
Pääset kohta lämpimiin tiloihin sieltä oikein
kotoa haetaan ja viedään perille saakka.kelit on jo lauhtumassa, kyllä se tässä menee vielä näinkin. Mites siellä rannikolla, joko tuiskuttaa?
- kuulemma
salakaataja kirjoitti:
kelit on jo lauhtumassa, kyllä se tässä menee vielä näinkin. Mites siellä rannikolla, joko tuiskuttaa?
pakkasta vielä, mutta huomenna lauhtuu kun saan
kovan painolastin pois harteiltani.
Jakajan käsi on ollut minulle suosiollinen.
- Diggarityttö
Vakkuri rauhaan, ei se olekaan mikään opetusohjelma.
- mekatrooni
Pirrejuupas kirjoitti:
mutku se Vakkurin kieli ei kuulosta hyvältä..
Pirre.
Periksi älä anna. Minunki mielestä olet aivan oikeassa, ja melkeinpä kaikissa asioissa, mihin lusikkas tökkäät...
Tai oikeassa ja oikeassa, mutta samaa mieltä olen useimmiten.
Tulee joskus vielä tänne kurkattua.
"Hirvittävän" kylmää on ollut, mutta aurinko on jo korkealla. mekatrooni kirjoitti:
Pirre.
Periksi älä anna. Minunki mielestä olet aivan oikeassa, ja melkeinpä kaikissa asioissa, mihin lusikkas tökkäät...
Tai oikeassa ja oikeassa, mutta samaa mieltä olen useimmiten.
Tulee joskus vielä tänne kurkattua.
"Hirvittävän" kylmää on ollut, mutta aurinko on jo korkealla.Elä kehu...mekatrooni,liikkoo..
ps. joko sukset on voijjeltu ja outko käyny Lapissa..?- mekatrooni
Pirrejuupas kirjoitti:
Elä kehu...mekatrooni,liikkoo..
ps. joko sukset on voijjeltu ja outko käyny Lapissa..?sitä lunta täälä.
Liian vähän ja kovvaa jäätikköä seki. Ja Lapissa ei ole enhään mithään paikkaa, ainakhaan perhheen kans mennä käyhmään.
Olen janttautunu tänne, lommautusta on aivan mukavasti, ei työt ahista liikaa ainakhaan.
Lunta oottelen, aikaa olis vaikka sivakoija tuola hangila. - Pirre* ..juu
mekatrooni kirjoitti:
sitä lunta täälä.
Liian vähän ja kovvaa jäätikköä seki. Ja Lapissa ei ole enhään mithään paikkaa, ainakhaan perhheen kans mennä käyhmään.
Olen janttautunu tänne, lommautusta on aivan mukavasti, ei työt ahista liikaa ainakhaan.
Lunta oottelen, aikaa olis vaikka sivakoija tuola hangila.vuokra paikkoja, ei miullakkaa ou omaa mökkiä sielä eikä sukkuukkaa, ikävä kyllä...sehän se tulis halavimmaksi..:)
Muutamia kertoja olen hiihdellyt tänä talvena..toivottavasti sää lauhtuu ja pääsen pian uudelleen latusille...jäällekin uskaltaa kai nyt jo viimein mennä...
Minulle nääs naureskellaan kun epäilen jäiden kestävyyttä; kelkkailijat kun ovat ajaneet sillä jo aikapäiviä sitten..:) - mekatrooni
Pirre* ..juu kirjoitti:
vuokra paikkoja, ei miullakkaa ou omaa mökkiä sielä eikä sukkuukkaa, ikävä kyllä...sehän se tulis halavimmaksi..:)
Muutamia kertoja olen hiihdellyt tänä talvena..toivottavasti sää lauhtuu ja pääsen pian uudelleen latusille...jäällekin uskaltaa kai nyt jo viimein mennä...
Minulle nääs naureskellaan kun epäilen jäiden kestävyyttä; kelkkailijat kun ovat ajaneet sillä jo aikapäiviä sitten..:)Mutta ko se maksaa ja rahhaa ei ole sitä varten jemmassa.
Se ko mennee elämisheen.
Lottovoittoa oottelen. mekatrooni kirjoitti:
Mutta ko se maksaa ja rahhaa ei ole sitä varten jemmassa.
Se ko mennee elämisheen.
Lottovoittoa oottelen.etsiä tuttuja.., Lapin tutut ovat kovaa kamaa lasketteluaikkaan ja itäsuomalaiset lakka-aikkaan..:))
- Paraskin
arvostelija;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- HILJAA JA
Pirrejuupas kirjoitti:
nielurisasi kylymety..:)
KOVVOOO
- lääkäri setä
muistannu antaa sulle päivän lääkeannostasi kun noin kiljuttaa?
- Niksnaks*2
Porukalla syömässä, vierustoverille totesin ruoan olevan vähän suolaista, johon hän vastasi, että onko se suolatonta, tuossa on suolaa. Hmm. olen puhunut englantia suurimman ajan elämästäni ja mielessä siis 'a bit salty' or 'a little bit..' Pitäisi sanoa selvällä suomenkielellä, tässä tapauksessa 'suolatonta' tai 'suolaista'.
- Mike Beuf
, sanoo savolainen. Ja sehän tarkoittaa ilmiselvästi, että:" lisää suolaa tähän muikkukeittoon."
- palaa pohjaan
Mike Beuf kirjoitti:
, sanoo savolainen. Ja sehän tarkoittaa ilmiselvästi, että:" lisää suolaa tähän muikkukeittoon."
huomenna!
Kalat on perattu jo! - sanoopi
Mike Beuf kirjoitti:
kainuulainen ja onpa ruoka vaille suolaa. Siispä lisätään.
- Pirre*..juu
Mike Beuf kirjoitti:
Oikkee savolaenen sannoopi jotta tuimmoo on, s u o l l o o lissee..:)
- bmw34
Entäs omat pilkkujesi paikat ym ;D
- bmw34
Pirrejuupas kirjoitti:
en ole toimittajakaan..:)
Savon kielioppi ei ole samaa kuin suomenkielen,Pirre-täti!
- Mykistynyt nainen
bmw34 kirjoitti:
Savon kielioppi ei ole samaa kuin suomenkielen,Pirre-täti!
Hei bmw-tyyppi,luin aikaisempia kirjoituksiasi,oot kun Juha Vainio,kuka sä oot?
- olisi parasta
että omw34 keskittyisi omiin pilkkuihinsa. ;D
Aitoutta pidetään kai nykyisin niin suuressa arvossa, ettei sitä haluta turmella koulutuksella tai ammattitaidon kehittämisellä.
Ei ihme, että osa nuorista haaveilee julkisuuteen pääsemisestä. Sehän riittää suositukseksi ja pätevöitymiseksi niin monille aloille. - Miksi turhaan tuhlata aikaa opiskeluun, kun edes yleissivistystä ei vaadita enää valtamedioissakaan toimittajina esiintyviltä. Ei myöskään pidä käyttää aikaa asioiden valmistelemiseen, pohjatyöhön tai edes valmiin tekstin ja nimien ennalta lukemiseen, koska siinä kärsisi se aitous ja spontaanisuus. Aina voi keksiä uusia tapoja ääntää kummallisia nimiä, joita joillain "muka tärkeillä" ihmisillä on.
Mä lähen nyt tonne Pulevardin bupiin kyseleen reenaaks ne siel piljardia ja onks siel nähnyt sitä eläkkeelle siirtynyttä Sevonia. Kysyisin siltä, et mitä sekin tykkää siitä naisesta ku residentti nimes hirveen korkeeks pomoks korkeinpaan oikeuteen. Oli muuten fanaattisen hiano juttu, ainaskin meille naisille.
Voi pska, mun piti vääntää tähän esimerkkejä noista vaikeista sanoista, mutten onnistunu ku ois toi aitous kärsiny jos oisin oikeesti alkanu ajatella.
terveisin nimimerkki "kokenut toimittaja"
PS: mua saa pyytää minkä tahansa ohjelman asiantuntijaks televisioon. Mä voin puhua ihan mistä vaan. Kato mä osaan olla sillai enemmälti jäykistelemättä ja oon valmis ihan valmistelematta käsittelee mitä tahansa asioita. Ei mua pahemmin jännitä, mä nauran vaan ja yleisö tykkää. Mua on jo pyydetty ehdokkaaks seuraaviin vaaleihin; ne taitaa olla jotku eduskuntavaalit tai oisko ollu joku valtuustojuttu. Emmätiä, mut ei sen nii väliä. Nyt mä ainakin äänestän tota Saulia, ku se on nii komee.unohtui mainita, että toimittajakunnassa on myös monia taitavia ja todella ihailtavan ammattitaitoisia, jotka tekevät pohjatyöt huolellisesti niihin paneutuen. Heitä arvostan. Ärsyttää vaan välillä niin pahuksesti, kun kuuntelee niitä toisia. ;)
- Pirre ..juu
optimisti-orvokki kirjoitti:
unohtui mainita, että toimittajakunnassa on myös monia taitavia ja todella ihailtavan ammattitaitoisia, jotka tekevät pohjatyöt huolellisesti niihin paneutuen. Heitä arvostan. Ärsyttää vaan välillä niin pahuksesti, kun kuuntelee niitä toisia. ;)
TOSI mukavaa kuulla, että jopa sinuakin...:), edes j o s k u s ns. ottaa päähän ts. ärsyttää..:)
Vakkurin lällykkä tyyli suututtaa, muuten kyllä ihan hyvä ohjelma.. - Remmari ek
Anteeksi, kun nyt reagoin tähän näin tosikkomaisesti. Ymmärrän hyvin että laskit leikkiä.
Karmea totuus vain on se, että jotkut nuoret ihan oikeasti kuvittelevat, että kun he pääsevät julkkiksiksi tai pseudojulkkiksiksi, niin kaikki tiet ovat avoinna.
Kaikki tiet ovatkin avoinna, jos nuori rahoittaa opiskelunsa jollakin viihdealan toiminnalla. Sen sijaan, jos he eivät opiskele ja valmistu joksikin, niin elämän kylmät realiteetit tulevat ennen pitkää eteen.
"Mediapersoonan" tausta voi olla rasite, josta ei ikinä pääse eroon. Kukaan ei usko, että sellainen ihminen pystyy mihinkään oikeaan työhön.
Olen haastatellut lukuisia julkkiksia työnhakutilanteessa. Toiset ovat täysiä ääliöitä, ja toiset taas erittäin fiksuja ja todella pystyviä. Näillä fiksuilla voi olla hyötyä julkkishistoriastaan, mutta yhtä usein se on rasite. Niillä ääliöillä julkkishistoria on yksinomaan rasite.
Minulle tulee mieleen kaksi juontajaa vuosien takaa: Molemmat olivat kolmissakymmenissä. Molempien ura juontajana alkoi olla lopussa. Toinen oli ollut juontajana rahoittaakseen opiskelunsa, toinen sen vuoksi, että on niin "hienoa" olla juontaja. Ei tarvinne arvata, kummalle aukesi hyväpalkkainen asema markkinoinnissa, ja kumpi joutui vain tyytymään sellaiseen paikkaan, jonka sattui saamaan.
Pystymetsästä löydetyt viihdeohjelmien juontajat harvoin päätyvät "oikeiksi" toimittajiksi, koska ei edes oma mediayhtiö luota heidän kykyihinsä. Pirre ..juu kirjoitti:
TOSI mukavaa kuulla, että jopa sinuakin...:), edes j o s k u s ns. ottaa päähän ts. ärsyttää..:)
Vakkurin lällykkä tyyli suututtaa, muuten kyllä ihan hyvä ohjelma..Vakkurin "herttaisuus" rassaa minua eniten ko. ohjelmassa, mutta rohkeiden, uskomattoman avoimien ja fiksujen haastateltavien vuoksi sen jotenkin kestää.
Luultavasti vielä enemmän ärsyttää "toimittajien" suomenkielen raiskaaminen ja joskus täydellinen ammattitaidottomuus.
Onneksi et kysynyt mitkä muut asiat ärsyttävät. ;))
- rosalii
kaikkea Sinäkin tarkkailet...
siis onhan se mukava ohjelma,,,kokonaisuudessaan
ehkä siinä tavoitellaan ööö kodinomaisuutta...
koskapa lavasteetkin ovat niiiiin kotoisat..??
Siis kyllähän nämä toimittajat osaavat ammattitaitoisesti käsitellä ihmisiä ja etsiä kiinnostavat puheenaiheet
ja tuoda värikkäästi ne esille
en minä kyllä osaa mitään toimittajien hommia,,, ja kuuntelijana täytyy kyllä sanoa, etten osaisi arvioida kenekään kieliopillisia taitoja
enkä jaksaisi kiinniittä siihen huomiota
onhan meillä Arvi Lind sitä varten... "kielipolliisi" oikeen.
erilaiset murteetkin ovat ihan rikastuttavia,,,ja mukava joskus niitäkin on kuunnella
jos ne siis puhutaan oikein
( pelekääkkö nää kielipolliisia?)
kauheeta...nyt mää unohdin mitä aioin vielä sanoa.....
olikohan se jotain kyläkouluista ?
jos ne TV:ssä laittaisivat PIIP äänen aina siinä HIRVITTÄVÄN... sanan paikalla??? soita sinne!!!
;)))- Pirre..juu
tohkeissani ollu, jotta soittelemmaan ruppeisin..:)
Mitä sie kyläkouluista...
Niin, se murre on kivaa kuunnella, kun se ei vaan ole oman alueen murretta..se kuullostaa kamalalta..joskus..:)) - rosalii
Pirre..juu kirjoitti:
tohkeissani ollu, jotta soittelemmaan ruppeisin..:)
Mitä sie kyläkouluista...
Niin, se murre on kivaa kuunnella, kun se ei vaan ole oman alueen murretta..se kuullostaa kamalalta..joskus..:))ja minkähän takia en poistanut
en muista sitäkään
no eihän se mitenkään kuulu koko juttuun se kyläkoulu
kai se oli se toiminnan automaatio josta Optimisti O kertoi tuolla muistiketjussa
se se varmasti oli!
no vitsi se soittamis asia olikin!
sinne ohjelmapalveluun kuulemma soitellaan herkästi...
pienemmistäkin asioista...
minä en ole vielä kehdannut, vaikka joskus ärsyttää nuo meteorologi naiset, kun häärivät siinä kartalla ettei tahdo säätiedotusta nähdä
Heillä on kuin kilpailu meneillään, että ken on maassa.... jne
ja onkohan niillä yhteinen peruukki, kun kaikilla on samanlainen tukka?
aletaanko soitteleen ??? - Pirre*..juu
rosalii kirjoitti:
ja minkähän takia en poistanut
en muista sitäkään
no eihän se mitenkään kuulu koko juttuun se kyläkoulu
kai se oli se toiminnan automaatio josta Optimisti O kertoi tuolla muistiketjussa
se se varmasti oli!
no vitsi se soittamis asia olikin!
sinne ohjelmapalveluun kuulemma soitellaan herkästi...
pienemmistäkin asioista...
minä en ole vielä kehdannut, vaikka joskus ärsyttää nuo meteorologi naiset, kun häärivät siinä kartalla ettei tahdo säätiedotusta nähdä
Heillä on kuin kilpailu meneillään, että ken on maassa.... jne
ja onkohan niillä yhteinen peruukki, kun kaikilla on samanlainen tukka?
aletaanko soitteleen ???En ole o i k e i n valittajatyyppiä hmmmm, vaikka tässä nyt vähä urputinkin..:)
Siitäkö pitäisi valitta, että on vain nais meteorologeja.., vai siitä että naiset ovat lihoneet, eivätkä sovi ruutuun..:))??
Niin se tukka..miltäs kanavalta sie katot niitä säätiedotuksia, kun meijjän teleeviissijossa on yhellä säärohveetattarella musta pitkä tukka..? - rosalii
Pirre*..juu kirjoitti:
En ole o i k e i n valittajatyyppiä hmmmm, vaikka tässä nyt vähä urputinkin..:)
Siitäkö pitäisi valitta, että on vain nais meteorologeja.., vai siitä että naiset ovat lihoneet, eivätkä sovi ruutuun..:))??
Niin se tukka..miltäs kanavalta sie katot niitä säätiedotuksia, kun meijjän teleeviissijossa on yhellä säärohveetattarella musta pitkä tukka..?ja siksi minä sitä peruukkiasiaa ihmettelenkin, että kuljetetaanko sitä studioiden väliä
Luulen, että niillä on kauneuskilpailu menossa..
ja rohkeuskisa,,, että kuka uskaltaa eniten näyttää..
ja ennemminkin näyttäisi siltä, että laihdutuskilpakin niillä on menossa ( liekö "Painonvartijoissa" kaikki"
se minua vähän PISTELEE...
kyllä minusta näyttää, että se bleiserikin on "kierrätyskamaa" ;)))
ja ps. sillä voidaan mitata ne ympäristön muutokset... lihomiset ja laihtumiset rosalii kirjoitti:
ja siksi minä sitä peruukkiasiaa ihmettelenkin, että kuljetetaanko sitä studioiden väliä
Luulen, että niillä on kauneuskilpailu menossa..
ja rohkeuskisa,,, että kuka uskaltaa eniten näyttää..
ja ennemminkin näyttäisi siltä, että laihdutuskilpakin niillä on menossa ( liekö "Painonvartijoissa" kaikki"
se minua vähän PISTELEE...
kyllä minusta näyttää, että se bleiserikin on "kierrätyskamaa" ;)))
ja ps. sillä voidaan mitata ne ympäristön muutokset... lihomiset ja laihtumisetbleiseri..:))
Niin näyttää ne laihtuneen, seköse pistelee..ja minkä takkii..katteelliseksko tekee vai..ihan muuten vain..?
Miusta niillä on aika puritaaninen tyyli pukkeuttuu, kierätys bleisereineen..en mie ole huomannu mitään arveluttavia vilautuksia..:)
Eikös se Ylellä ollut se kustannusten leikkaus kampanja tässä taannon, jos ne lie sitten investoinu vain siihen yhteen peruukkiin..pittääpä seurata tarkemmin..- rosalii
Pirrejuupas kirjoitti:
bleiseri..:))
Niin näyttää ne laihtuneen, seköse pistelee..ja minkä takkii..katteelliseksko tekee vai..ihan muuten vain..?
Miusta niillä on aika puritaaninen tyyli pukkeuttuu, kierätys bleisereineen..en mie ole huomannu mitään arveluttavia vilautuksia..:)
Eikös se Ylellä ollut se kustannusten leikkaus kampanja tässä taannon, jos ne lie sitten investoinu vain siihen yhteen peruukkiin..pittääpä seurata tarkemmin..vitsit!!! kun ovat niin tyylikkäitä ja viisaitakin,
kun tuollaista virkaa hoitavat
kyllä joskus tämä "decoltee" on vähän turhankin syvä.... ;)))
kyllä minulle nyt on selvinnyt sekin, että miksi miehet ei nykyään tiedä sääasioista mitään - Pirre*..juu
rosalii kirjoitti:
vitsit!!! kun ovat niin tyylikkäitä ja viisaitakin,
kun tuollaista virkaa hoitavat
kyllä joskus tämä "decoltee" on vähän turhankin syvä.... ;)))
kyllä minulle nyt on selvinnyt sekin, että miksi miehet ei nykyään tiedä sääasioista mitäänonkin naisten pukeutumisen syytä..?.sekin...
- rosalii
Pirre*..juu kirjoitti:
onkin naisten pukeutumisen syytä..?.sekin...
eihän sitä saisi arvostella....naisia./.pukeutumista..
se tuo kateus teettää kaikenlaista
aaah..jos osaisi itsekin pukeutua... ja ennustaa säätä.. ;z .....
- Namenoz
Noponen kehiin, suomen kieli menee kohta muuten aivan rappiolle.
On muuten lehden mukaan Moskovassa pakkanen laskenut jo -50:een. Miten korkealla lienee käynytkään?- Pirre*.. juu
En tiedä olisinko huomannut tuota hirvittelyä, jos olisin kuullut sen muualta kuin telkkarista...
Kyllähän se kieli muuttuu, lähinnä huvittaviahan ne 200 vuotta sitten kirjoitetut tekstit nyt ovat.:)
Mielestäni, ainakin julkisessa mediassa pitäisi kiinnittää tarkempaa huomiota siinä käytettävään kieleen, niin ettei se mene ihan puhekielen tasolle.
Toivottavasti eivät miinuslukemat yllä täällä noihin lukemiin. Tämä -30 riittäisi minulle tällä erää, mutta onneksi on tuvassa lämmin..pökköä vaan pesään..
- Ansku
asumaan toiselle murre alueelle, usein huomasin joidenkin sanomisieni aiheuttavan kulmakarvojen nousun.
Myöhemmin kun ihmiset on oppineet tuntemaan minut, että olen ihan "normaali" ihminen, nämä murre-erot aiheuttavat vaan iloisen naurun.
Samaan sarjaan kuuluu tämä hirvittävän kaunis.
Toivotan sulle Pirre kamalasti aurinkoisia kevään päiviä ja hirveän paljon aurinkoisia lomapäiviä lapin lomallasi.- Pirre*..juu
Yleensähän sitä aurinkoa siellä on silloin ihan hirveästi, olen joskus polttanut hangilla naamani, niin etten ole tullessa ilennyt mennä huoltikkselle kahvillekaan..silimättii ol kun kiinalaisella ikkään..:)) Iletti niin kamalan hirveästi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591194Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83623Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46554Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501