Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Mielestäni kuulostat unelmaminiältä, mutta tuskin siitä olisi kenellekään haittaa jos yrittäisit positiivisella tavalla pitää paremmin puoliasi.

Kiva, ettet jätä käyttämättä tilaisuutta tutustua miehesi perheen tapoihin ja hänen juuriinsa. Maalla miesten ja naisten maailma näkyvät vieläkin liikkuvan eri kuvioissa. Olet miehellesi tosi aarre, kun ymmärrät antaa hänelle tilaa seurustella suvun miesten kanssa. - Onhan teillä 51 viikkoa aikaa elää omalla tavallanne, kyllä se yksi viikko aina sujuu. Samalla saat itsekin tilaisuuden kokea ja nähdä erilaista elämää.

Uskonelämä on mielestäni jokaisen henkilökohtainen asia. Itse kunnioittaisin toisten uskoa ja traditioita ja osallistuisin niihin mahdollisimman elettömästi. Kysyttäessä voisin kertoa omasta näkemyksestäni sen verran kuin katson tarpeelliseksi, samalla sanoisin kunnioittavani jokaisen oikeutta omaan uskoonsa.
    Esimerkiksi joulukirkko maalla olisi minusta mielenkiintoinen elämys. Toivottavasti sinullekin.

Kun joku muu tarjoutuu auttamaan keittiössä, voisitko todeta esim. että olisi kiva saada lisää seuraa ja jutella toistenkin naisten kanssa keittiössä?

Tai voisitko sanoa, että haluat mennä välillä tutustumaan toisiinkin miehesi sukulaisiin? Esim. kun olen saanut tämän työn valmiiksi, lähden...

Voisitko sanoa ystävällisesti ja kohteliaasti anopillesi, mitä toivoisit ja miltä sinusta tuntuu? Minusta on ihan kiva puuhailla yhdessä sinun kanssasi keittiössä, mutta nyt haluan...

Voisitteko yhdessä miehesi kanssa etukäteen suunnitella joitain "miehisiä" kuvioita, joihin sinä pääsisit tutustutaan ja samalla karkuun keittiöpuuhista? Tai suunnitella jonkin yhteisen tutustumisretken tai vierailun lähiympäristöön.

Mielestäni on surullista, että usein vähiten arvostetaan kilttejä, avuliaita ja nöyriä ihmisiä. Enemmän arvostusta saavat usein osakseen sellaiset, jotka osaavat myös pitää kohteliaasti huolta omasta tilastaan ja oikeuksistaan.

Ehkä tilanteesi muuttuu, kun ikää tulee lisää. Kun kasvat anoppisi silmissä aikuiseksi ja alat ottaa omaa tilaa, ehkä hän alkaa arvostaa sinuakin enemmän. Keskustelkaa etukäteen miehesi kanssa kuvioista, yhteisistä toiveistanne ja odotuksistanne. Miettikää, miten parhaiten voisitte onnistua tekemään joulunvietosta myös sinulle positiivisen elämyksen.

PS: Itselläni ei ole koskaan ollut kuvaamiasi ongelmia, koska olen aina ollut hieman kiinnostuneempi miesten kuin naisten maailmasta. Joskus joku on hieman hämmästellyt, mutta minut on yleensä otettu ihan ilolla mukaan monenlaisiin kuvioihin perinteisesti miehisiksi koetuilla alueillakin. Ainakin jotkut miehet ovat yllättäen ilmaisseet arvostavansa minua ehkä hieman muita naisia enemmän. - Kun olen ollut vilpittömästi kiinnostunut melkein "kaikista" asioista, minulle on esitelty niitä ihan mielellään. - Tai siltä minusta on ainakin vaikuttanut. En kuitenkaan ole aina ihan joka paikkaan nenääni pistänyt, enkä koko aikaa miehessäni roikkunut. Olen auttanut mielelläni myös naisten puuhissa, mutten ole suostunut käyttämään siihen kaikkea aikaani. ;)) Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitin.
  2. lähtisin mieluummin uusille tutkimusmatkoille kuin seuraisin vanhoja tuttuja jälkiä.

Samaa ajatusta olen toteuttanut esim. lomamatkoilla. Samaan paikkaan en halua heti palata uudelleen, vaikka olisin kuinka ihastunut ja tyytyväinen kohteeseen. Siirryn ainakin tutkimaan jotain toista aluetta samassa maassa. Kun olen nähnyt kaikki kiinnostavat kohteet, voin palata uudelleen parhaisiin tuttuihin paikkoihin.

Mitä tulee asian laajempaan tulkintaan, olen sitä mieltä, että luova ihminen löytää aina uusia polkuja tutultakin taipaleelta tai ainakin uusia tapoja kulkea niitä. - Onneksi.;)

Mielenkiintoisia tutkimusmatkoja kaikille. Joskus uusia asioita tulee tutuillakin poluilla vastaan, kun antaa niille mahdollisuuden avaamalla silmänsä ja mielensä. ;))
  3. tressaantumisessa on?
  4. Kaikkein mieluiten haluaisin kiiretöntä aikaa läheisiltäni. Jo se, että he muistavat ja haluavat ilahduttaa, lämmittävää. Muistot hyvistä hetkistä kantavat harmaiden päivien yli ja jättävät hyvän mielen ja kauniita muistoja kaikille osallistujille. - 6-kymppinen on vielä nuori, joten toivottavasti saatte järjestää vielä monia juhlia äidillesi.

(Minua on monesti lohduttanut ja ilahduttanut "väkisin" järjestämäni juhlat äidin 70-vuotispäivänä. Muistan vieläkin äitini iloisesti solisevan naurun, jota en pitkään aikaan ollut kuullutkaan. Hän myös innostui kertomaan omia muisteluksiaan, kun esittelin onnellisten päivien dioja. Paikalle tilattu muusikko viipyi koko juhlan ajan ja soitti hänen lempimusiikkiaan nuoruusvuosilta. - Onneksi järjestimme iloiset juhlat. Emme olisi osanneet arvata,että ne jäivät viimeisiksi ennen hautajaisia.)

Löysin samasta aiheesta jo kirjoittamani jutut, joten laiskuuttani lainaan sieltä suoraan:

Lahjoista:

Esimerkiksi itse tehdyn lahjakortin, jossa luvataan jotain sellaista mitä et muuten tekisi äitisi kanssa tai hänen hyväkseen. Esim. 10 kertaa (itse antamasi) jalka- tai hartiahieronta, siivous-, kuljetus- tai muu sopiva palvelus. Yhteinen teatteri-, konsertti- tai elokuvakäynti, risteily tai pikkumatka.

Vieras- tms. kirja, johon kokoat kuvia ja muita muistoja äitisi elämän parhaista hetkistä ja/tai johon synttärivieraat voivat kirjoittaa omia tervehdyksiään.

Jotain sellaista henkilökohtaista, mihin olet käyttänyt enemmän omaa aikaasi ja luovaa mielikuvitusta kuin rahaa.

* * * * *
    Ohjelmasta:

Voisitte kysyä, josko vieraista löytyisi halukkaita esiintyjiä. Saattaisi löytyä paljonkin yllätyksiä, runoja, lauluja, sketsejä ym.

Pitkin juhla-aikaa voisitte antaa kunkin vieraan kertoa jonkin hassun, hauskan tai synttärisankariin liittyvät hullunkurisen muiston. Jos jutut alkaisivat lapsuudesta, luulen siitä riittävän pitkäksi aikaa ohjelmaa.

Kootkaa joukolla runo synttärisankarista. Joku aloittaa, paperi kiertämään ja kukin kirjoittaa vuorotellen jatkoa. Samoin voisitte piirtää hänestä muotokuvan.

Vanhoista valokuvista voisi järjestää kokoelman ja yhdistää ehkä jonkin kilpailun. Esim. kuinka vanha juhlakalu kussakin kuvassa on tms. Tai ehkä joku kuvassa esiintyvä voisi vuorollaan kertoa kuviin liittyviä tarinoita.

Vuosien takaisten kaitafilmien, videoiden tai erityisesti koottujen ”onnellisten päivien” diakuvien esitys voisivat käynnistää hauskoja muisteluksia.

Leikkiminen on aina mukavaa, jos sellaista harrastatte.

Hauskoja juhlia, sinullekin
  5. olette valmiita avoimin mielin tekemään töitä asian eteen yhdessä, auttaa varmasti - jos ei ensimmäinen terapeutti onnistu, toinen tai kolmas onnistuu ihan varmasti auttamaan teitä auttamaan itseänne. On hyvä pitää mielessä, ettei ole kysymys jostain tempusta, jonka joku muu voi tehdä teidän puolestanne.

Ei kukaan voi toisten puolesta tietää, auttaako jokin terapiamuoto tai tietty terapeutti vai ei. Kysymykseen liittyy monia tekijöitä, mm. ihmissuhteet ovat tärkeitä. Kohtaavatko kaikkien, vähintään kolmen, ihmisen kemiat. Sama terapeutti voi onnistua yhden käynnin jälkeen saattamaan jonkin parin niin hyvään alkuun, ettei muuta oikeastaan tarvitakaan. Toinen pari tai jompi kumpi on sitä mieltä, ettei halua kertoa yksityisiä ajatuksiaan ainakaan juuri ko. terapeutille.

Kysymys on aina kummankin omasta ja yhteisestä tahdosta.
    Mitä sinä haluat ja mitä hän haluaa?
    Mitä te haluatte?
    Haluatteko elää yhdessä ja parantaa suhdettanne?
    Mitä arvostatte toisissanne?
    Mitä pitäisi muuttaa?
    Oletteko molemmat valmiita itse muuttamaan tapojanne?
    Oletteko molemmat valmiita tekemään aktiivisesti töitä suhteenne parantamiseksi?
    Oletteko valmiita saattamaan itsenne alttiiksi ja paljastamaan rehellisesti omat ajatuksenne ja toiveenne toisillenne ja terapeutille?
    Oletteko valmiita suorittamaan terapeutin antamat kotitehtävät?

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos molemmat sitä haluavat, parhaat onnistumisen mahdollisuudet on oman tutun kumppanin kanssa.

Tuhlatkaa vähän rahaa ja paljon hellyyttä. ;))