Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

1. Voi+hyvät+hyssykät!Miksi+ihmeessä+kuvittelet,+että+kaikki+ihmiset+olisivat+kiinnostuneet+sinusta+ja+ulkonäöstäsi?+Voit+olla+ihan+varma,+että+useimmat+eivät+edes+huomaa+sinua,+ellet+tee+jotain+erityistä,+jotta+sinut+huomattaisiin.Oletko+huomannut+olevasi+erittäin+itsekeskeinen,+kun(jos)+pohdit+vain+koko+ajan+itseäsi+ja+omaa+ulkonäköäsi+syytellen+monia+ihmisiä?Kamala+määrä+ihmisiä,+jotka+ovat+sinun+mielestäni+syyllistyneet+johonkin+jotta+sinuun+on+tullut+monenlaisia+vastenmielisiä+virheitä!!!!!+Näytät+kamalalta!!!!+Miltä+haluaisit+näyttää?Miksi+haluaisit+tulla+huomatuksi+ja+nähdyksi?Voit+olla+100-prosenttisen+varma,+että+99+%+ihmisistä+ei+kiinnitä+sinuun+mitään+huomiota!!!+Ystävällinen+katse,+pilke+silmäkulmassa+ja+pieni+hymyn+vire+levittää+positiivisia+tunteita+ja+iloa+ympärilleen.Missäpäin+ja+millaisessa+ympäristössä+asut?Itse+ihailen+muutamia+todella+aktiivisia+vammaisia,+joita+näkee+usein+erilaisissa+tapahtumissa.+Kaunis+hymy,+pilke+silmäkulmassa+ja+ystävällinen+katse+saavat+heidät+näyttämään+todella+viehättäviltä.+Heidän+ulkonäkönsä+ei+vastaa+kauneuskilpailujen+mitta-+ym.+normeja.+Minun+mielestäni+he+ovat+huomattavasti+kauniimpia+kuin+jotkut+tosi-tv:n+omahyväiset+itseään+erityisen+lumoaviksiksi+kuvittelevat,+julkkistyrkyt.+Jospa+alkaisit+miettiä,+mitä+voisit+tehdä+ilahduttaaksesi+kanssa+ihmisiä.+Jospa+ryhtyisit+vapaaehtoistehtäviin.+Monissa+järjestöissä+on+pulaa+aktiivisista+ihmisistä,+jotka+ovat+valmiita+tekemään+jotain+toisten+ihmisten+hyväksi.+Mieti,+katsele+ympärillesi+ja+toimi!++Elämän+laatu+paranee+sekä+itsellesi+että+joillekin+muillekin.+Omaan+napaan+tuijottaminen+ja+itsekeskeisyys+ei+tarjoa+mitään+hyvää+kenellekään.+-+Kun+antaa,+voi+joutua+huomaamaan,+että+hyvä+todellakin+lisääntyy+jakamalla.
  2. Kannustan+kokeilemaan+erilaisten+leipien+leipomista.+En+oikeastaan+ymmärrä,+kuinka+ne+voisivat+epäonnistua,+jos+noudattaa+perusohjeita.+Sekoita+aineet,+neste+ja+vain+vähän+ihoa+lämpimämpään+liemeen+liotettu+hiiva,+anna+nousta+vähän+aikaa+lämpimässä+liinan+alla+kulhossa.+Lisää+jauhoja+ja+vaivaa+taikina+sopivan+paksuiseksi+lisäten+jauhoja+sen+verran,+ettei+taikina+tartu+enää+käsiin.+Tyhjennä+taikinakulho+ohuen+jauhokerroksen+päälle+leivinpöydälle,+jaa+sopivan+kokoisiksi+kimpaleiksi.+Pyörittele+taikinakimpaletta+ja+tee+siitä+sileä+limpun+näköinen+kakkara+(tai+sämpylöitä).+Voit+painaa+limpun+korkeimmalle+kohdalle,+2-3+sormen+kanssa+pienen+painanteen+ja/tai+tikutella+haarukalla+reikiä+pintaan.+Anna+taikinan+nousta+liinan+alla,+kunnes+se+palautuu+kohonneeseen+mittaan,+kun+painat+taikinaa+varovasti+sormella.+Voitele+limput+ihonlämpimällä,+maidolla,+voi-maito-seoksella,+piimällä+tai+vedellä+ennen+uuniin+laittamista.++Katso+uunin+lämpötila+ja+paistoaika+ohjeesta.+Yleensä+kypsä+limppu+kopisee,+jos+sen+kääntää+pellillä+ylösalaisin+ja+koputtaa+pohjaan.+:)Itse+leivoin+nuorena+aikuisena+välillä+kaikki+leivät+itse.+Taikinajuuren+hapattamistakin+kokeilin.+Kaurapuuroa+keitin+melko+usein+aamiaiselle+niin+reilusti,+että+siitä+riitti+leipätaikinaankin,+ainakin+pohjaksi.+Samoin+voi+käyttää+muitakin+hiutalepuurojen+jäämiä.+Leipäkoneeseen+voi+varmaan+tehdä+monenlaisia+koneita.+Niitä+en+ole+kokeillut,+ja+leipominenkin+on+jäänyt+viimeaikoina+vähiin.+-+On+mukavaa+ja+maistuu+hyvältä.++Vaihtelu+virkistää.+:)
  3. Tosi+huonoja?+Ovat+kuitenkin+saaneet+monenlaisia+kansainvälisiä+palkintoja.+Voittajien+valitsijat+taitavat+olla+täysin+osaamattomia,+jos+tarkastelee+asioita+sinun+näkökulmastasi.+Minun+mielestäni+paras+Tuntematon+sotilas+esitettiin+jonkin+aikaa+sitten+Kansallisteatterissa.+Todella+upeaa+modernia+teatteria,+jossa+hyödynnettiin+monenlaista+uutta+tekniikkaa.+Upea,+unohtumaton+elämys.
  4. Omalla tavallaan ovat ja jokaisessa on erilaisia tiloja, joissa voi järjestää erilaisia juhla- ym. tilaisuuksia. Työasioissa jouduin aina välillä osallistumaan hotellien edustustiloissa järjestettyihin tilaisuuksiin. Ihan tuoretta tietoa ei minulla ole, koska yksityisesti ei ole ollut juurikaan tarvetta vierailla niissä.

Tornissa on erilaisia tiloja erilaisten tilaisuuksien järjestämiseen ja vanhaan hotelliin liittyy tietynlaista luksusta. - Tornin ylimmässä kerroksessa olevan salin ikkunoista näkee koko Helsingin yli, vaikkei ihmisillä yleensä olekaan siellä kiikareita mukanaan.
    Sain muutamia kutsuja sinne viime vuosisadalla. - Yhdestä tilaisuudesta jäi hauska muisto: tervetuliaiskoktailissa oli tikun päässä raa'asta perunasta vuoltu pariisinperuna. Arvokkaat herkuttelivat herrat eivät tunnistaneet raa'an perunan makua, eivätkä uskoneet sanomaani ennenkuin saivat henkilökunnan edustajalta tiedolle vahvistuksen. Raaka peruna maistuu hyvälle vaikka koktailtikun päässä. ;)

Kalastajatorpalla en ole käynyt pitkiin aikoihin kuin kerran terassilla. Paikassa oli viime vuosisadalla mielestäni hieman nuhruinen leima. Toivottavasti ovat kiillottaneet ja kunnostaneet upeassa paikassa sijaitsevaa viehättävää hotellia.

Presidenttikin alkaa olla jo ikääntynyt, mutta palvelu pelaa hyvin ja henkilökuntaakin näkyy olevan riittävästi myös luksuspalveluun.

Kaikissa mainituissa hotelleissa on erilaisia hotellihuoneita ja sviittejä.

Myös Intercontinental ja Hesperia ovat ainakin aikoinaan olleet kohtuullisen hienoja ja monipuolisia.

Itse en keksi yhtään syytä suosittella mainittuihin hotelleihin majoittumista kenellekään omalla kustannuksellaan matkustavalle, ellei hotelleilla sattuisi olemaan joitain supertarjouspaketteja viikonlopun viettäjille. - Turussa ja Tampereella olen hyödyntänyt sellaisia itsekin.
  5. En muista tilannetta, jossa olisin tuntenut oloni kiusaantuneeksi ihmisten kanssa seurustellessa. Osaan kuunnella ja kuuntelen mielelläni erilaisten ihmisten tarinoita. Usein hämmästelen, miten avoimin mielin jotkut ihmiset kertovat myös hyvin yksityisiä asioitaan, varsinkin kahden kesken juteltaessa. - Ehkä he vaistoavat, etten kerro ihmisten yksityisiä asioita eteenpäin kenellekään. - Yleisellä tasolla voin aiheesta keskusteltaessa nostaa jonkin tiedon esiin, mutten koskaan paljasta mistä tai keneltä olen asiasta kuullut. Salaisuuksia en kerro koskaan eteenpäin.

Olen jo pienestä pitäen tottunut kohtaamaan erilaisia ja todella erilaisessa asemassa olevia ihmisiä. Kotona opetettiin, että kaikkia ihmisiä pitää kohdella ystävällisesti ja kaikkia ihmisiä tulee kunnioittaa ikään, sukupuoleen, rotuun tai asemaan katsomatta. Hyviä tapoja tulee noudattaa aina, vaikkeivät kaikki muut niitä hallitsisikaan.

Ihmiset ovat kiinnostavia ja viihdyn hyvin erilaisten ihmisten parissa. En koe, että minun pitäisi päteä jollain tapaa itseäni fiksumpien tai erityisen korkeassa asemassa olevien ihmisten kanssa keskustellessani. - Ei sitä paitsi kenenkään tarvitse olla koko ajan itse äänessä. Miltei jokainen keskustelukumppani ilahtuu siitä, kun joku välillä ilmaisee kiinnostuksensa häneen tai johonkin hänen alueellaan olevaan aiheeseen.

Tietysti on joitain helppoja kysymyksiä, joita voi aina esittää keskustelun käynnistämiseksi. Monesti joku saattaa pölistä koko ajan jotain riippumatta siitä, kiinnostavatko häneen juttunsa kuulijoita vai ei. Se on mielestäni isompi uhka kuin vaikeneminen ja rohkeasti puhujan silmiin katsominen. Yksi ystävällinen hymy voi olla tehokkaampi kuin sata sanaa. Kuuntelijoita arvostetaan ja heitä pidetään fiksuina. :)

Paljon puhuvat höpöttäjät voivat tuntua häiriköiltä ja he voivat estää keskustelun etenemistä tai joissain yhteisökuvioissa jopa estää asioiden käsittelemistä.