Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
havana_
profiilit
havana_
havana_
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
1602
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
mutta taidanpa lukea.
Paljonko se maksaa? Mutta ennen kaikkea: kuinka paksu se on?
Minulla on vielä tilaa kirjahyllyssä, nimittäin jos laittaa lappeelleen muiden kirjojen päälle. Mutta ei viittä senttiä paksummalle kirjalle.
26.02.2006 22:07
"Mutta että ihan läpikotaisin on suomalainen mies huonompi kuin ruotsalainen?"
Mielenkiintoinen kysymys. En osaa vastata kun en tunne ruotsalaisia miehiä edes sen vertaa mitä suomalaisia. Mutta Ruotsissa on sisäistetty paremmin se periaate, että "arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin". Tuo periaate liittyy kaikenlaiseen menestykseen niin maailmalla ja kotona kuin feminismiinkin.
Minä olen vilpitön Ruotsin ihailija lähes kaikilla elämänalueilla. Huoltoasemavessat tosin eivät ole Suomen tasoa, mutta ehkä se kertoo jotain Suomesta. Jos yhteiskunnallisesti merkittävimpiä saavutuksia on vessahygienia.
Vessoista tulikin mieleen - mm. Erica Jong on pannut merkille kuinka olennaista kansalle on heidän vessakulttuurinsa. Saksalaisilla esimerkiksi oli pitkään, on kenties vieläkin, pöntöissään koroke, jolle pökäle jää killottamaan niin että sitä voi jäädä rauhassa ihailemaan. Varmasti saksalaisille aivan oleellinen toiminto.
26.02.2006 22:02
"No, mitä arvelisit ystävieni ongelmien olevan.
No, osaisitkos antaa heille jotakin neuvoja."
Voinhan toki yrittää. Galleriasivullani on sähköpostiosoitteeni ystäviesi lähestyä ongelmineen.
26.02.2006 21:50
"takaan sinulle että kukaan ystävistäni ei ikinä kajoasi prostituutioon pakotettuun, oli pakko sitten väkivallan uhka tai äärimmäisen heikko taloudellinen tilanne"
Sehän hienoa. Valitettavasti muut ovat sitten sitäkin ahkerammin kajonneet.
26.02.2006 21:46
"Kumma että sinäkin koet tarvetta tehdä yhdestä jääkiekko ottelusta lapsuudesta asti johtuvaa analyysiä"
Ei yhdestä ottelusta, kuomaseni, ei yhdestä. Tiedät kyllä Suomen ja Ruotsin yhteisen lämpimän jääkiekkohistorian. Pullasorsat kykenevät milloin tahansa nousemaan voittoon takaa-ajoasemista.
Toisilla taas on enempi taipumusta menettää useankin maalin johto, vaikka sitten viimeisillä minuuteilla.
Jotain siinä on - muutakin kuin taitoa tai taidon puutetta.
26.02.2006 21:41
Minä otan aina näytölle koko keskusteluketjun (vaikka yleensä luen yksi viesti kerrallaan näytöllä) ja skrollailen sitten nopsaan sen läpi, jos keskustelu on pitkä.
Tässä keskustelussa on kyllä suurin osa puutaheinää. Sohvin ja Tittelin viestit mielenkiintoisimpia, samoin Sanelman linkki sarjakuvaan.
Itse horjuin kannanottojeni kanssa lahjakkaasti tuossa ensimmäisessä haarassa yksinkertaisen kanssa keskustellessa. Asia ei ole helppo.
26.02.2006 21:24
"Maternity, paternity and adoption leave
If your work is physically taxing and you are unable to carry out your duties because you are pregnant, you can ask to be transferred to a different position. If this is not possible or if there are risks in the working environment, you may be entitled to a maternity allowance from 60 days prior to the anticipated confinement date.
Parental allowance can be claimed from 60 days before the anticipated confinement date. Leave can be taken as a whole day, half day, a quarter or eighth of a day.
You are entitled to maternity leave from seven weeks before your anticipated confinement date. You also have a right to maternity leave up to the time your child is 18 months old."
Kuulostaisi äkkipäätä pidemmältä kuin Suomen äitiys/vanhempainloma, mutta en jaksa raahautua Kelan sivuille tarkastamaan.
http://europa.eu.int/eures/main.jsp?catId=1950&acro=living&mode=text&recordLang=en&lang=fi&parentId=1752&countryId=SE
26.02.2006 21:13
"Jos nämä naiset sitä vapaaehtoisesti myyvät kunnon korvausta vastaan, niin ei siinä välttämättä mitään niin kauheaa ole."
No ehkä ei sinun näkökulmastasi, mutta prostituoiduilla on kylläkin vakavia elämänhallinnan ja mielenterveyden ongelmia. Harva heistä pysyy vahvana koko uransa, kyllä se jäljet jättää.
"Ainakaan vastauksistasi päätellen sinä et yhtään välitä miltä näistä ystävistäni tuntuu, kun he kaikkensa tekevät ja silti tavalliset naiset eivät heitä huoli."
Ja itse eivät huoli niitä susirumia jotka heidät kelpuuttaisivat, niinhän se meni?
Jos ystävilläsi on niin paha ongelma, että he tekevät itsemurhan elleivät saa seksiä ostaa, niin sinuna ohjaisin heidät hoitoon. Eihän tuo ole enää mistään kotoisin, pakonomainen tarve saada masturboida toisella ihmisellä kun omakin käsi on olemassa ja kaiken lisäksi ilmainen.
"Kaiketi haluat minut pois täältä, kun pystyn tälläkin kysymyksellä osoittamaan kuinka ilkeä pohjimmiltasi olet."
Ei ole minulla intressejä minkäänlaisia suhteesi. Ja jos kerran olet itsellesi pystynyt jotakin osoittamaan, minulla ei ole siihen mitään puuttumista.
"Ota nyt edes vähän kantaa siihen, että onko se sitten täysin oikein(Ottamatta nyt kantaa siihen onko se täysin oikein että jotkut naiset syystätaitoisesta toimivat huorina.) missä asemassa ystäväni ovat, äläkä heti yritä väistää ja kääntää tätä kysymystä."
No, ystäväsi kuitenkin asunevat Suomessa, jossa on kaikille ilmainen perusterveydenhuolto ja koulutus sekä kaikille taattu sosiaaliturva, oikeusturva ja perusoikeudet. Siitä eteenpäin elämä ei ole reilua. Toivoisin, että yleiset asenteet yhteiskunnassamme olisivat kannustavampia ja positiivisempia ja ihmiset välittäisivät ja huolehtisivat toisistaan enemmän. Välittäminen on tärkeää.
Kovat uusliberalistiset arvot joissa kaikki on kaupan kun hinnasta sovitaan, eivät pitkän päälle helpota ystäviesi tuskaista oloa. Heidän ongelmansa ovat syvemmällä.
"Sinun ei ole siis tarvis olla minusta huolissani, etkä sinä aidosti huolissasi olekaan, vaan sanoit sen vain loukataksesi minua."
Suhtaudut turhan kyynisesti kaikkeen sinulle esitettyyn. Oikeasti minusta tuntuu että käyt vähän ylikierroksilla tämän aiheen kanssa.
Minusta sinuna pitäisi mennä nyt ulos iltakävelylle raikkaaseen pikkupakkaseen, nauttia sen jälkeen kuumaa kaakaota kermavaahdolla ja juustosämpylöitä, kääriytyä peittoon ja katsella illan elokuva. Viimeisenä ajatuksenasi ennen uneen vaipumista voisit miettiä miten viisas HVN onkaan.
26.02.2006 21:00
että joku sisar tekisi aloituksen "Antifeministinen epäilysten verkko".
26.02.2006 20:33
"Yksi tai pari feministiä, ehkä sama henkilö kahdella eri nikillä, poistelee viestejä ettei vaan pääse syntymään keskutelua."
Tiedätkös että kaikenlainen spekulointi eri kirjoittajien toimien suhteen tällä palstalla on kielletty!
Sen verran voin vihjata, että viime aikoina on ruvennut katoamaan muidenkin kuin feministien viestejä ihan taktisista syistä. Älä syytä siitä feministejä.
26.02.2006 20:27
ystäviäsi, joiden hyvinvoinnista olet syvästi huolissasi?
Kannatko huolta myös seksiä myyvien naisten hyvinvoinnista?
Minä olen huolestunut sinusta. Luulen, että sinulle tekisi hyvää välillä keskustella jostain muusta ja antaa tämän kysymyksen levätä. Oikeasti.
26.02.2006 20:17
Että olet ehkä hieman hysteerinen?
26.02.2006 20:01
"Feminismillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä."
On sikäli tekemistä, että kyse on itsetunnosta. Sen näkee varsinkin mies miestä vastaan tilanteissa, joissa ei pitäisi jäädä taidoista eikä kunnosta kiinni. Näyttöjä on aiemmista peleistä, että pelata kyllä osataan.
Naisten ja miesten itsetunto lähtee jo lapsuudesta. Lapsiin suhtautumisessa, lasten kasvatuksessa ja lastenkulttuurin vahvuudessa on siinäkin kulttuurinen ero Ruotsin ja Suomen välillä. En nyt sano, että Ruotsin joukkue häviöllä ollessaan kokoaa itsensä lukemalla erätauolla Nils Holgerssonin seikkailuita, mutta joka tapauksessa: minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. Myös luottamuksen kykyihinsä.
26.02.2006 19:58
Nyt uutisten referointiin perustuva "liian pitkiä lainauksia" (vaikka ei suoria sellaisia) sisältävä viestisi on turvallisesti naamioitu Isän katseelta.
Pidän muutenkin tuosta klassikko-otsikosta paljon.
Hyvää työtä!
26.02.2006 13:20
kun sen omin silmin näki, kiitos Sanelman, niin tuleehan siinä muslimienkin ääni esiin ja kritiikkiä "kermapersesananvapaudesta". Tietysti voi miettiä sitä, oliko tämän toisen äänen välttämätöntä tulla juuri Muhammed-hahmon suusta, mutta joka tapauksessa kritiikin kärki oli suunnattu vallanpitäjiä vastaan yleisesti.
26.02.2006 13:05
palstalla kaiken aikaa.
Onko tiedossasi joku päätös erityisesti, mitä en ole ilmaissut tarpeeksi kunnioittavani?
Lisäksi vastaamistani helpottaisi, jos määrittelisit mitä tässä tarkoitat johdonmukaisuudella, mihin perusteluihin johdonmukaisuuden tulisi nojata? Auktoriteettiin vai itsessään hyviin asioihin, joita ei erikseen tarvitse perustella?
26.02.2006 12:56
minulla ei ole valitettavasti aikaa perehtyä noihin linkkeihisi (ainakaan nyt). Parasta olisi, jos voisit kiteyttää johtoajatuksesi itse viestiin.
Kantasi Saksan esimerkkiin osoittaa, mihin "logiikan" ehdoton soveltaminen johtaa. Tuskin moni on kanssasi samaa mieltä.
26.02.2006 12:47
Siis tarkoitin tietysti, että ei nyt sentään Mi-yestä enää, muuten tämä menee jo liian asiapitoiseksi.
25.02.2006 16:10
Näin on että kyllä asiaa vaan pukkaa taas palstalle siihen mallin että alkaa jo Mi-yestä kaipaamaan.
25.02.2006 16:07
alkaakin jo olla täysi mitä katsoin tuolta toisesta keskustelusta.
25.02.2006 15:56
21 / 81