Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

1602

1. "Mutta että ihan läpikotaisin on suomalainen mies huonompi kuin ruotsalainen?"

Mielenkiintoinen kysymys. En osaa vastata kun en tunne ruotsalaisia miehiä edes sen vertaa mitä suomalaisia. Mutta Ruotsissa on sisäistetty paremmin se periaate, että "arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin". Tuo periaate liittyy kaikenlaiseen menestykseen niin maailmalla ja kotona kuin feminismiinkin.

Minä olen vilpitön Ruotsin ihailija lähes kaikilla elämänalueilla. Huoltoasemavessat tosin eivät ole Suomen tasoa, mutta ehkä se kertoo jotain Suomesta. Jos yhteiskunnallisesti merkittävimpiä saavutuksia on vessahygienia.

Vessoista tulikin mieleen - mm. Erica Jong on pannut merkille kuinka olennaista kansalle on heidän vessakulttuurinsa. Saksalaisilla esimerkiksi oli pitkään, on kenties vieläkin, pöntöissään koroke, jolle pökäle jää killottamaan niin että sitä voi jäädä rauhassa ihailemaan. Varmasti saksalaisille aivan oleellinen toiminto.
  2. "Jos nämä naiset sitä vapaaehtoisesti myyvät kunnon korvausta vastaan, niin ei siinä välttämättä mitään niin kauheaa ole."

No ehkä ei sinun näkökulmastasi, mutta prostituoiduilla on kylläkin vakavia elämänhallinnan ja mielenterveyden ongelmia. Harva heistä pysyy vahvana koko uransa, kyllä se jäljet jättää.

"Ainakaan vastauksistasi päätellen sinä et yhtään välitä miltä näistä ystävistäni tuntuu, kun he kaikkensa tekevät ja silti tavalliset naiset eivät heitä huoli."

Ja itse eivät huoli niitä susirumia jotka heidät kelpuuttaisivat, niinhän se meni?

Jos ystävilläsi on niin paha ongelma, että he tekevät itsemurhan elleivät saa seksiä ostaa, niin sinuna ohjaisin heidät hoitoon. Eihän tuo ole enää mistään kotoisin, pakonomainen tarve saada masturboida toisella ihmisellä kun omakin käsi on olemassa ja kaiken lisäksi ilmainen.

"Kaiketi haluat minut pois täältä, kun pystyn tälläkin kysymyksellä osoittamaan kuinka ilkeä pohjimmiltasi olet."

Ei ole minulla intressejä minkäänlaisia suhteesi. Ja jos kerran olet itsellesi pystynyt jotakin osoittamaan, minulla ei ole siihen mitään puuttumista.

"Ota nyt edes vähän kantaa siihen, että onko se sitten täysin oikein(Ottamatta nyt kantaa siihen onko se täysin oikein että jotkut naiset syystätaitoisesta toimivat huorina.) missä asemassa ystäväni ovat, äläkä heti yritä väistää ja kääntää tätä kysymystä."

No, ystäväsi kuitenkin asunevat Suomessa, jossa on kaikille ilmainen perusterveydenhuolto ja koulutus sekä kaikille taattu sosiaaliturva, oikeusturva ja perusoikeudet. Siitä eteenpäin elämä ei ole reilua. Toivoisin, että yleiset asenteet yhteiskunnassamme olisivat kannustavampia ja positiivisempia ja ihmiset välittäisivät ja huolehtisivat toisistaan enemmän. Välittäminen on tärkeää.

Kovat uusliberalistiset arvot joissa kaikki on kaupan kun hinnasta sovitaan, eivät pitkän päälle helpota ystäviesi tuskaista oloa. Heidän ongelmansa ovat syvemmällä.

"Sinun ei ole siis tarvis olla minusta huolissani, etkä sinä aidosti huolissasi olekaan, vaan sanoit sen vain loukataksesi minua."

Suhtaudut turhan kyynisesti kaikkeen sinulle esitettyyn. Oikeasti minusta tuntuu että käyt vähän ylikierroksilla tämän aiheen kanssa.

Minusta sinuna pitäisi mennä nyt ulos iltakävelylle raikkaaseen pikkupakkaseen, nauttia sen jälkeen kuumaa kaakaota kermavaahdolla ja juustosämpylöitä, kääriytyä peittoon ja katsella illan elokuva. Viimeisenä ajatuksenasi ennen uneen vaipumista voisit miettiä miten viisas HVN onkaan.
  3. alkaakin jo olla täysi mitä katsoin tuolta toisesta keskustelusta.