Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
havana_
profiilit
havana_
havana_
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
1602
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
sieltä investointipankista.
Jostain syystä jotkut ihmiset - ja heitä on paljon - haluavat tulla huijatuiksi. Uudelleen ja uudelleen.
Minkälainen on se Suuri Tulevaisuus, joka messiastaan seuraavien silmissä nyt kangastelee? Saulilla voi olla terävämmät housunprässit ja nokkelammat sutkautukset, mutta ne ovatkin muutoksista suurimmat.
Minun kantani perustuu ekologisiin ja taloudellisiin periaatteisiin. Mitä vähemmän ja harvemmin muuttokuormia jyristelee Mäntyniemeen ja takaisin, ja mitä vähemmän eläkepressoja kansakunnan elätettävänä, sen parempi. Jos presidentin valtaoikeuksia karsitaan tätä vauhtia, kannattaisi valita 12 vuodeksi kerrallaan.
Jos on talousosaamista, sitä kannattaa käyttää. Oikea osoite on silloin todellakin EIP tai EKP.
20.01.2006 12:55
Minulla on voimallisia muistoja eräästäkin työpaikasta muutamien vuosien takaa, jossa oli yksi tällainen ideanikkari (mies muuten). Valitettavasti hänen ideansa eivät kuitenkaan olleet oikein realistisia niin kuin varmaan sinun olivat. Niin vaan sai hän silti ryllätä mielin määrin organisaatiossa, olihan hän luovan työn tekijä ja valtavan innovatiivinen. Oli tuhota koko konsernin. Minun mielestäni ideoiden keksijät voisivat aina silloin tällöin osallistua niiden toteuttamiseen, ihan ruohonjuuritasolla mieluusti.
No, kenkää tuli hänelle sitten aikanaan, mutta kyllä me kaikki olimmekin jo siihen mennessä väsyneitä jatkuvaan touhotukseen.
Sitten toteuttamiskelpoistenkin ideoiden kanssa pitäisi olla kuitenkin maltillinen eikä höyrytä monen kanssa yhtä aikaa.
Sekin on tuttua, että hyvillä ideoilla on monta adoptioisää ja -äitiä. Ideat kannattaa esittää kirjallisesti. Esimies laittaa sitten puumerkin alle jos suosittelee sitä eteenpäin vietäväksi jne. Näin kunnian saa se, jolle kunnia kuuluu. Muistaakseni juuri Nokialla on tämmöinen ideoiden eteenpäinvientimenettely.
18.01.2006 17:19
Itsessään erinomainen, häneltä potaskaa koska on vaatimassa muilta sellaista mihin ei itse ole tähän mennessä kyennyt.
18.01.2006 16:55
ilahduttaa se, kuinka paljon uusia kirjoittajia juuri nämä aiheet aina aktivoivat.
18.01.2006 16:36
En ota kantaa siitä kuka on sinun viittaamasi nimimerkki, mutta kerron oman ainoan kokemukseni siitä kun olen viestin poistamiseen kesken keskustelun törmännyt.
Eilen kävi niin, että sillä aikaa kun sorvasin vastaustani Avecmarialle, hän poisti kyseisen oman viestinsä ja laittoi sen sitten myöhemmin muokattuna takaisin. Keskustelukumppanin kannalta tällainen on epämiellyttävää ja aikaaviepää, ja kieltämättä johti minut epäasiallisille raiteille saman tien. On lisäksi huomattava, että viestien hetkellistä poistamista ja myöhemmin takaisinlykkäämistä eivät välttämättä muut kuin vastakeskustelija huomaa. Varsin näppärä tapa tehdä pikkukiusaa siis.
Avaus oli toki itsessään erinomainen, siitä olen yhtä mieltä sitä kehuneiden kanssa. Minusta on kuitenkin vähän paksua jatkuvasti moittia naisia yleisesti toistensa kahlitsemisesta ja epäsolidaarisuudesta, kun en itse ole kertaakaan kuullut avauksen tekijän antavan naisille yleisesti kiitosta mistään tai itse tukevan/kannustavan naisia millään tavalla. Ellei nyt sitten kannustukseksi lueta moitteita siitä, mitä kaikkea naiset jatkuvasti tekevät väärin. Tästä "lievä" vastahakoisuuteni lähteä keskustelemaan asiasta asialinjalla.
18.01.2006 16:11
entäpä siellä päin?
Niin, minulla ei ole mitään erityisiä syitä ajatella, etteikö asia koskisi MYÖS feministejä (toisaalta minulla ei ole mitään syitä ajatella, että asia mitenkään erityisesti koskisi feministejä). Juuri siksi, että mitään esimerkkejä ja todisteita ei ole, on vähän vaikea suhteuttaa avausta palstan aihepiiriin. Täytyy lähteä siitä, että ongelma mitä ilmeisemmin on yleisinhimillinen. Ellei jokin esimerkki nyt sitten tee kysymyksestä kiintoisaa feminismin kannalta.
17.01.2006 16:01
Tarviik Kontula puolustajaa? Ketä vastaan?
Mää voin kyllä mennä.
17.01.2006 15:54
"Menestys pelottaa ja saa aikaan kateutta muissa naisissa. Erilaisuus/eriytyminen ei naisten piirissä ole sallittua. Tähän ei feminismi tuo mitään poikkeusta, vaikka kuinka monimuotoisuutta vannottaisiin.
minä suosittelen sitä nyt puolestani tässä KAIKILLE palstan lukijoille, myös feministeille, jotta ymmärtäisivät paremmin omaa käyttäytymistään MYÖS tällä palstalla."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013309184
"Feminismi ei voi erota tässä yhteydessä naisista mitenkään. Feministithän ovat feminismi. Vai?"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013310147
Mutta sitten löysin jotain mielenkiintoista:
"Yksinhuoltajat olivat revetä jakkuineen, kun Halonen tuli presidentiksi; yksinhuoltajuus ei ollutkaan este..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013313370
Kateudestako he olivat revetä?
Voin jatkaa myöhemmin keskustelua. Nyt täytyy lähteä ihan semmoiseen oikeaan, aikuisten kokoukseen. Lähde sinäkin vaikka "kokoukseen".
17.01.2006 15:52
tuosta en ole kuullutkaan. Mistä Sinä kuulit?
17.01.2006 15:40
Feministit eivät siis hyväksy Anna Kontulaa ihmisenä siksi, että hän on niin menestynyt?
Jäin vaan nyt pohtimaan vielä sitäkin, että olikohan aloituksen tekijän mielestä pätkätutkijuus juuri sellaista menestystä jota hän halusi korostaa tekemällä jälleen kerran avauksen aiheesta?
17.01.2006 15:38
väittänyt, että asia koskee myös feministejä. Tällöin luulisi sitten löytyvän edes yksi nainen, joka on esimerkiksi erotettu Naisasialiitto Unionista menestyksen takia. Tai jolle ei enää ilmoitella paikallisfeministien tapaamisista. Tai onko joku naisryhmä panetellut ihanaa Kirsti Paakkasta tai Lenita Airistoa oikein olan takaa omassa julkaisussaan tai muualla lehdistössä?
Onko edes eduskunnan naisverkosto sylkenyt ketään pois yhteydestään ministeriksi pääsyn johdosta?
On tämä nyt kummallista. Jos syyttää miestä, on uhriutuja. Jos naista, on kateellinen toisen naisen menestyksestä. Itsensä syyttäminen onkin erinomainen vaihtoehto ja suosittelen sitä myös niille jotka eivät kaipaamaansa arvostusta saa. (Eli sama resepti mitä perinteisesti olen palstalla kuullut tarjottavan raiskatuille, yksinhuoltajille, minimiäitiyspäivärahalla eläville ja muille syyntakeisille.)
17.01.2006 15:32
1. En ole väittänyt, että olisit väittänyt asian koskevan vain feministejä. Toivottavasti tästä ei tarvitse enempiä jankata.
2. Esimerkin olen pyytänyt ja sitä ei ole tullut.
3. Sitaattia en ole pyytänyt mutta se on tullut.
4. Alkuperäiselle kirjoittajalle minulla ei ole kysymyksiä esitettäväni. Johan sanoin, että kiinnostaa lähinnä käytännön esimerkeistä keskusteleminen eikä mikään ihmissuhdejaarittelu.
5. Olemme siis tulleet tulokseen, että asia, joka koskee kaikkia naisia, koskee jotenkin myös feministejä. Asia koskee myös miehiä. Sikäli voi seuraavaksi tehdä aloituksen vaikka naisten vessassakäynnistä. Ja sellainen on jo näemmä tehtykin.
17.01.2006 15:08
tämä ei-hyväksyminen on ilmennyt?
Tietääkseni Kontula on nimenomaan jopa kutsuttu puhujaksikin naistutkimuksen & feministien järjestämiin tilaisuuksiin.
Millä tavalla Kontulaa on kadehdittu, vähätelty tai suljettu ulkopuolelle?
17.01.2006 15:02
en ole sanonut, ettei psykoanalyyttisesta tiedosta olisi mitään hyötyä feministeille (pois se minusta).
Minulla ei ole mitään syytä ajatella, etteikö asia koskisi myös feministejä. Asia todennäköisesti koskee kaikkia ihmisryhmiä. Ongelma on yleisinhimillinen: lähes kaikki kokevat, että heitä ei ole koulussa, kotona tai työpaikalla kannustettu niin kuin olisi pitänyt. Mielenkiintoisempi kysymys onkin, miksi joku haluaa arvostusta, huomiota tai kannustusta juuri joltain tietyltä taholta? Otetaan esimerkiksi ns. menestynyt nainen joka kokee, että hänen menestystään vähätellään ja kadehditaan ja samalla hänet suljetaan naisyhteisön ulkopuolelle. Jos tämä nainen kuitenkin, suunnattoman menestyksensä lisäksi, janoaa arvostusta ja huomiota toisilta naisilta, mistä on kyse? Ehkä hän ei itsekään ole oikein vakuuttunut menestyksestään ennen kuin hän on saavuttanut arvostusta toisten naisten silmissä?
No, mistä johtuu, että tämä nainen ei koe saavansa arvostusta muilta naisilta? Nyt ollaan jo tasapainoisemmassa kysymyksenasettelussa, tästä voidaan edetä mihin suuntaan hyvänsä.
Haluan nimenomaan feministejä koskevan esimerkin koska väitit että feministit eivät tee tältä osin poikkeusta muista naisista. Tällaiseen johtopäätökseen tuleminen edellyttää jotain evidenssiä.
Ja ei, en kysy tätä asiaa joltain feministiltä, vaan siltä joka väitteen esittikin. Mielestäni tämä menettely on suhteellisen looginen.
17.01.2006 14:46
Olivatpa prioriteettisi mitkä tahansa, eivät ne ainakaan havainnollistamisen alueelta löydy. Mutta eipä nyt taas viedä sitä keskustelua sinäitteen.
Tässä ei ole nyt muusta kyse kuin tuoda keskustelu sieltä astraalitasolta käytännön elämään ja kertoa yksi ainoa oikea esimerkki siitä, kuinka feministit eivät voi sietää sitä, että joku nainen menestyy.
Minä en sellaiseen ole törmännyt kertaakaan elämässäni.
17.01.2006 14:20
ja realisti äläkä imartele itseäsi typeryyksillä.
Edelleenkään en tunne tarvetta muiden nimimerkkien käyttöön. Mistä juuri sinulle aina tulee sellainen perstuntuma että joku ei uskaltaisi omalla nimimerkillään asioita kirjoittaa?
Kaikille ei tosiaan astraalimaailma ja tähtikartat ole prioriteeteissa ihan ensimmäisinä. Tätä on tietysti mahdoton ymmärtää.
17.01.2006 14:12
nyt kumminkin, että voisit kertoa jonkin elävän esimerkin kun nyt kätesikin näyttää olevan ihan kunnossa.
17.01.2006 13:54
En ala lukemaan mitään kiharaisia ihmissuhdekirjoja koska sellaiset eivät kiinnosta minua. Mistä hyvänsä ihmissuhteisiin liittyvästä asiasta voidaan kirjoittaa sinänsä uskottava kirja mistä tahansa näkökulmasta.
Sinulla ei siis ole yhtä ainoaa esimerkkiä julkisuudesta siitä, kuinka feministinen yhteisö olisi kääntänyt selkänsä liian menestyvälle naiselle? Esimerkkejä päinvastaisesta taas on vaikka kuinka paljon. Naiset tukevat ja kannustavat toisiaan.
Niin. En minäkään usko että sinun kannattaa lähteä kanssani keskusteluun tästä(kään) asiasta. Kannattaa keskittyä tarot-kortteihin.
17.01.2006 13:47
Feministien keskuudessa on aika paljonkin menestyviä naisia. En tiedä yhtäkään naista, jota feministit eivät olisi hyväksyneet hänen menestyksensä takia. Onko antaa oikein esimerkkiä tällaisesta?
17.01.2006 11:33
tältä palstalta toisaalta löydät myös sielun veljesi.
13.01.2006 14:15
41 / 81