Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
aniss
aniss
aniss
Vapaa kuvaus
Aloituksia
33
Kommenttia
1853
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Madeiralla edelleen tapahtunutta:
Eräänä päivänä oli retki vuoristoon johon teki kovasti mieli mukaan, mutta korkean paikan kammoisena ajattelin jättää väliin enkä ilmoittautunut retkelle mukaan. Kuitenkin minut saatiin ylipuhuttua, sekä opas että matkaseuralaiset. Ajattelin sitten että kun tänne asti on tultu pakkohan nuo vuoristot on nähdä, kun ei tiedä tuleeko toista tilaisuutta.
Edellisen yön nukuin huonosti, jännitin niin tuota retkeä. Istuin bussissa etupenkissä ja sain toisen oppaan viereeni. Reitti kiemurteli ylös vuorille mitä uskomattomimpiin paikkoihin, rotkojen reunalla, korkealla kallion kupeella mistä oli upeat näköalat merelle. Huikeaa. Välillä piti pitää silmiä kiinni ja saada hengitystä tasaantumaan. Sydän hakkasi aivan julmetusti.
Välilla oli tasaisempaakin matkaa. Pysähdyttiin syömään, ostoksia tekemään ja katselemaan pientä vuoristokylää.
Erään pysähdyksen jälkeen lähdettiin taas nousemaan ylös ja aina vaan ylös, ja pudotus oikealle vaan kasvoi ja jyrkkeni. Bussi ajoi aika reippaasti. Eräässä mutkassa tuli henkilöauto vielä reippaampaa vauhtia vastaan. Apua... nyt törmätään, ehdin tajuta ja syöksytään rotkoon. Kriiikkk...bussi jarrutti äkisti ja yritti väistää niin lähelle reunaa kun uskalsi ja pysähtyi nippanappa ennen rotkon reunaa. Kuului ryskis...auton nokat törmäsi vasemmalta puolelta yhteen, ei voinut mitään. Laukkuni lensi sylistä käytävälle, jonkun kamerakin siellä pyöri. Matkustajille ei käynyt kuinkaan eikä vastaantulevan autonkuljettajallekaan.
Tärisin kuin horkassa, jalat vapisi, kädet tärisi. Opas vieressäni yritti pysyä rauhallisena ja rauhoitti minuakin. Loppumatkasta en muista oikein mitään, senverran säikähdin. Oltiin jo onneksi paluumatkalla, reilun tunnin päässä hotellista.
Arvaatte varmaan minkälaisten painajaisten kanssa viihdyin seuraavan yön.
Kaikenkaikkiaan ikimuistoinen ja upea reissu tuo Madeiran matka. Uskomattoman mahtavat jylhät maisemat, kenen pää sen kestää :).
Ihana paikka muutenkin ja ihmiset ystävällisiä.
05.02.2006 14:59
Itse en aja, mutta kyydissä olen ollut. Tuo mitä kirjoitit pitää paikkansa.
05.02.2006 12:25
Tämän olenkin kertonut täällä jo aikaisemmin, mutta laitetaan uusiks. Tuskin kukaan muistaa.
Tapahtui risteilyllä:
Vieressäni baaritiskillä istui pariskunta jolla tuntui olevan sanaharkkaa keskenään. Yhtäkkiä nainen hermostui ja yritti huitasta siiderilasin sisällön miehen kasvoille. Mies aavisti mitä tuleman piti ja väisti. Juomat lensikin mun päälle kun en osannut varoa. Nainen lähti baaritiskiltä niin äkkiä etten ehtinyt yhtään puhutella miten ois pieni pesulakorvaus. Olin nimittäin yltäpäältä siiderissä.
Tapahtui Madeiralla:
Oltiin paikallisessa diskossa. Tuli kivaa tanssittavaa musiikkia. Lattialla tanssi ainoastaan miehet, naisia ei yhtään. Naiset istuivat pöydissään. En malttanut istua pöydässä vaan hyppäsin miesten sekaan tanssimaan. Miehet asettui piiriin ja minä sinne mukaan. Ja kovasti bailattiin ja hauskaa oli. Kun lopulta tulin pöytään takaisin, huomasin paikallisten naisten kauhistuneet katseet. Ilmeisesti ei ollut ollenkaan soveliasti että nainen menee tanssimaan sinne miesten sekaan. Liekö joku katolilainen perinne. Että silleen meni turisti sähläämään paikallisten elämää.
04.02.2006 16:49
Oli tässä vähän keittiöhommia välillä :).
Älä huido tätä avausta mihinkään senkin hoppuheikki :)).
Minäkin toivon että tähän kirjoitetaan matkakertomuksia vuosien varrelta.
Oli matka sitten ulkomaan matka, kotimaan matka, risteily tms.
Oliko matka onnistunut vai epäonnistunut. Yllättikö lomaromanssi. Mitä muita sattumuksia, sisältyi matkaan, myös ne hauskat tai vähemmän
hauskat kömmähdykset.
Laitan itsekin jossain välissä jotain pientä tähän. Täytyy käväistä ensin viemässä poitsu omiin juhliinsa.
04.02.2006 14:43
Tää on vaikea juttu, en osaa vihjailla erotiikasta. Sanon asiat aina suoraan.
04.02.2006 11:33
- Aina kun saat jotain pilkkahintaan,
niin se on melko varmasti hintansa väärtti.
- Hyvän häviäjän pitää aina silloin tällöin hävitä,
että tulis selväksi että on semmoinen (hyvä häviäjä).
- Aukaisepa suusi silloin kun olet äkäinen,
niin pidät parhaan puheen mitä ikinä tulet katumaan.
- Tärkein matka minkä voi tehdä on mennä toista puolitiehen vastaan.
- Epäonnen kohdalla tuumaile:
eilen sitä ei ollu ja huomenna se on ohitse.
04.02.2006 11:30
Huomasin vasta tuossa ketjussa että siihen oli tullu paha kirjotinvirhe. Ei auttanut muu kuin pyyhkäistä sen ensin pois ja korjata virhe.
Otsikko piti vaihtaa kun olin jo samanlaisen lähettänyt aikaisemmin.
Ulkonäkö kiinnostaa varmasti aina. Onneksi ihmisiä on niin monenlaisia ja jokaisella omat mieltymyksensä.
Sinä olet kyllä ihana höpöttäjä. Luen aina sun kirjoitukset, ne saa hymyn huulille.
03.02.2006 12:49
Minäkin ole huvitellut lukemalla gallerioita ja seurailemalla mitä nimimerkkejä kukin on itselleen keksinyt. Itse valitsisin toisin esim. nämä nikit: KaunisNainen, Kaunotar, KaikistaKomein ja muut vastaavat. Kuvistahan nuo asiat voi todeta itsekukin, muistaakseni osalla kuvat oli galleriassa.
Mukava on katsella kuvia joissa on jotain muutakin mukana, esim. eläimiä, luontoa, kesä tai talvimaisemaa, se moottoripyörä (heh jokinen), vaikka soutuvene tms.
Sekalaista sotkua kyllä tulisi jos alkaisin itseäni galleriassa esittelemään. Vaikkapa näin: olen iloinen, vilkas, aina pyrkimässä esille, mutta toisaalta olen ujokin. Olen rohkea ja yllytyshullu mutta toisaalta arka ja varovainen. Olen äärettömän kiltti ja toiset huomioon ottava, toisinaan itsekäs kiukuttelija, jne...
Ulkonäköäni en ehkä lähtisi kommentoimaan. Se kun on niin kiinni katsojan silmistä. Yksi tykkää yhdestä toinen toisesta. Kohteliaisuutena pidän sitä kun 15 vuotta sitten tummatukkaisena ja pitempihiuksisena kuulin että olen Satu Silvon näköinen ja toiselta kuulin että on huomattava yhdennäköisyys Kauniitten ja Rohkeitten Taylorin kanssa. Sittemmin olen vaihtanut värini ja hiusten pituuden. Enkä ole enää nuori ja nätti, olen vain nätti - no ei vaiskaan , vitsi vitsi :).
03.02.2006 12:24
Taitaa olla hyvänmakuinen paukku. Täytyy joskus maistella. Mutta en kyllä uskalla lähteä sitä baaritiskiltä tilaamaan, "kaivosmiehen kuolema", huh...Sekoittelen sen sitten joskus täällä kotona.
17.01.2006 21:35
Onnitteluhali merliNille hyvästä sijoituksesta *rutistaa*.
Tarinasi oli koskettava. Olen itsekin melkein asunut jäähallilla monta vuotta ja nähnyt kaikenlaista. Hyvin kuvailit tuota vanhempien älämölöä kentän laidalla.
16.01.2006 21:57
Piilotusleikit on hauskoja. Saapi nauraa vieressä kavereille kun etsii ja etsii muttei löydä ;).
Voisin ottaa teidän kirjailijoiden, palkintosijoille tulleiden ja toimitsijoiden kunniaksi yhden siiderin.
Mitähän se tähtitoimittajan "kaivosmiehen kuolema" sisältääkään
16.01.2006 21:47
Onpas täällä mukavat hulinat tänään. Meininki on katossaan. Niin sitä pitää. Värikkäitä hauskoja päiviä takana, nyt sitä pitääkin juhlia.
NainenKirjoittaa on kyllä järjestänyt värikkäät kisat. Pientä aivovoimistelua ja "avaimen" piilotusleikkiä meille jokaiselle. Vitsi kun on naurua piisannu. Hitsi kun ootte mainiota sakkia koko porukka.
Onkos kisan voittajat paikalla? Pääsis antamaan onnitteluhalaukset.
16.01.2006 21:27
30 päivän selibaatti / Jokiset
Varmaankin on ollut tosi haasteellinen kirjoitusaihe, jos tätä ei ole kokenut ;).
16.01.2006 20:42
Vinyylin hoito-ohjeet / hurlumi
heehh, kiitos ohjeista.
16.01.2006 20:37
Voi tsiisus, kaikenlaisia valintoja sitä elämässä joutuuki tekemään. Menee nyt tunnepuolelle valinnat.
Hurmaavat karkeat sanat makuuhuoneessa / Maxlife 10p
Tarina vangitsi täysin. Yllätyksiä täynnä. Tunteet velloi.
Henkinen herääminen / Jermu 9p
Tämä vaan iski suoraan hmmm... jonnekin.
Kiireetön elämäni / sirkku.nen 9p
Todella hauska loru. Mahtava.
Elämäni paras päivä / MerliNi 9p
Liikuttava. Muistan elämäni parhaimman jouluaaton.
Päiväni panssarivaununa / Jermu 9p
Pääsi hervoton nauru tätä lukiessani. Kjäääh.
16.01.2006 20:33
Jos sais äänestysaikaa huomis-iltaan saakka. Vaikka sanoinkin etten osallistu äänestykseen kun on vaikea valita parhaita, niin pakkohan se on kansalaisoikeus käyttää tässäkin.
Nyt lähden kohottamaan rapaista kuntoani kuntosalille ja huomenna täys höyry töissä.
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä organisaattorska. Oot ihana.
15.01.2006 19:48
Saanko haastaa sinut?
Kirjoitus aihe: After ski elämää laskettelukeskuksessa.
Otatko haasteen vastaan, murunen?
13.01.2006 23:49
Mitähän Jermu nyt sulle sanoisin. Äh, en mä mitään osaa sanoa. Tai yritän. Sulla oli tosi hyvät kirjoitukset. Runosi oli uskomaton. Kahdesta muusta nauroin niin ettei siitä meinannu loppua tulla.
Kieltäydyn osallistumasta äänestykseen. Kaikilla on niin hyviä kirjoituksia, en pysty valitsemaan parhaita. Mahdottoman taitavia sananikkareita ootte kaikki, on ollu ilo lukea lorujanne ja tarinoitanne ym juttujanne.
13.01.2006 19:46
Ihana tarina, kiitos Maksi. Kun vaan saisin tään tykytyksen rauhoittumaan. Tiesin että sinulta tämä onnistuu. Huh...
12.01.2006 12:25
sellasii pehmoja me ollaan. Eiks ne kyyneleet pehmitä vähän sinuakin, senkin Jemmupehmoliini.
Tulikohan nyt tarpeeksi pehmoilua.
Kannatan tuota sinun käskyäsi, Kenoxi kirjailemaan vaan.
12.01.2006 10:23
61 / 93