Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

312

  1. että aika luovuttaa on silloin, kun omat voimanne/aikanne ei riitä ongelmien ratkomiseen.
    Itse ottaisin takapakkia ja paljon. Jos homman alkaa alusta, niin tulosta saattaa syntyä, mutta se vaatii paljon, ehkä jopa suhteettoman paljon töitä.
    Koira näyttäisi olevan epävarma ja vahvasti ehdollistunut toimintaan jota kuvasit. Sen pois kitkemiseksi sen ei tulisi päästä tekemään sitä enää missään tai koskaan ja samalla sitä pitäisi ehdollistaa uuteen käytösmalliin.
    Toisinsanoen siis puuttumalla itse syyhyn tarmolla ja määrätietoisesti, eikä vain oireisiin (haukunta, sisälle tarpeiden teko, tuhoaminen).
    Tässä kohtaa puhutaan siis siitä, että alkuun koiraa ei tulisi jättää lainkaan yksin ja käytösterapiaa jatketaan sisukkaasti minuutti kerrallaan yksinoloaikaa pidentäen. Saattaa olla mahdotonta työssäkäyvälle ihmiselle ellei koiraa saa hoitoon.
    Lääkehoito auttaa uuden oppimisessa (yksin se ei riitä), oletteko kysyneet eläinlääkäristä apua? Clomicalm on hyvä lääke yhdistettynä eläinlääkäriltä saataviin käytösterapiaohjeisiin.
    Samaan syssyyn saattaisi olla paikallaan yleinen katsaus teidän ja koiran väliseen suhteeseen. Hyvä kouluttaja tai vastaava voisi olla suuri apu teille, selkeesti tilanne on kaaottinen sekä teille, että koiralle. Koira ei päätä mitään, ratkaisu on viime kädessä teillä.
    Tsemppiä ja voimia siihen ratkaisuun mihin ikinä päädyttekään.

    Yksi linkki käytösterapiaan:
    http://koiranomi.com/artik_eroahdistus.htm