Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sfinski80
profiilit
sfinski80
sfinski80
Vapaa kuvaus
Aloituksia
28
Kommenttia
1220
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse käytän kyyner,ranne ja kypärä. Polvisuojat ovat aika usein melkoisen kömpelöitä pitää.
Luotan taitoihini, mutta autoilijoihin en, enkä yllättäviin tilanteisiin! Eli koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja missä.
Oikeastaan vain kypärä on välttämätön. Luut kyllä korjaantuvat, mutta pää ei!
Eikä ne nykyisin edes ole mitään hikoilevia pottia, kuten ennen.
Olen luistellut noin 10 vuotta harraste mielessä ja kerran kaatunut.
Alamäessä jossa jyrkkä kaarre enkä huomannut tien leveydeltä olevia märkiä havunneulasia, jolloin vedin pitkäks pöpelikköön. Tosin silloinkin ehdin jarruttamaan suurimman vauhdin pois. Muutama naarmu ei muuta.
Yksi kivi kerran jäänyt luistimeen kunnolla. kulutti koko renkaan reunan pois. Aika ihme että osuikin juuri oikean kokoinen kivi. Kyllä niitä aina joskus jää mutta ei ne muuta kuin vähän rahnaa ja lähtee ihan kopauttamalla maahan.
27.06.2010 21:33
sauvoilla selkä ei kipeydy läheskään niin paljoa.
Taitaa olla vain aika paljon sauvojen käyttäjiä, jotka eivät vain perustekniikkaa käsitä sauvojen kanssa. Varmasti tehokasta ja sopii pidemmille matkoille.
27.06.2010 21:21
Heitetään nyt omakin kommentti sauvoista :D
Itse kuulun ryhmään jotka ei käytä syistä että:
Äkkitilanteissa liikenteessä on todella vaikea toimia sauvojen kanssa koska vauhti on kovempi ja näin jarrutus matkat pidempiä.
Ei tarvitse vetää niin pitkiä lenkkejä kun vetää ilman ja jalat huutaa.
Tosin ymmärrän myös käyttäjiä.
sauvoilla
27.06.2010 21:19
Itse pitänyt pari tuntia väliä ennen lenkille lähtöä. Mutta pientä naposteltavaa voi ottaa ihan vähän ennen lenkkiäkin kuten viinirypäleet/banaani.
Toisaalta minulle taas ei oikein sovi ruokailu heti lenkin jälkeenkään. Ei vain maistu mutta pari tuntia siitä niin johan huikoo komiasti :D
27.06.2010 20:56
Sanokaa joku jos sonyn walkman ihan mp3 soittimesta pystyy jotenkin poistamaan :D?
Puhelimesta uskonkin mutta entä walkman soittimesta?
27.06.2010 20:28
Looooooooooooool oikeesti kuka noin lataa youtubesta yhtään mitään ,saa vain huonon äänen laadun entistä huonompana.
Lataa firefoxiin plugi millä saa suoraan ladattua youtubesta tiedostoksi.
esim. tuolta
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3590/
27.06.2010 20:26
Itse en gimpistä tiedä mutta kysyn ihan mielenkiinnosta.
Onko helppo tehdä omia siveltimiä, photarissa ainakin on ja vieläpä helppo myös muuntaa.
Unelma varsinkin jos käyttää piirtopöytää.
Gimp ilmeisesti tukee myös hyvin piirtopöydän paineentunnistusta?
Taitaa photariin olla enemmän plugineja tai sitten ei :D
Entä gimp onko siinä myös toimiva action toiminto.
Sanoisin että tuskin kumpikaan vie voittoa. Taitaa olla tottumis kysymys.
Se miksi valtaosa käyttää Photaria johtuu varmasti osittain Adoben paketeista. Esim. jos on käyttöä myös indesign, illustrator jne. niin tottakai ostaa mieluummin koko paketin kuin vain osan irrallisina.
27.06.2010 20:20
Istsellä uus kone ja 64bit win7 kertaakaan ei ole kunnolla kaatunut puolen vuoden aikana. Että kyllä alkaa olemaan ihan luotettava.
Itse ostin suosiolla f-securen saapahan palomuurin ja virustorjunnan samassa paketissa ja tyytyväinen olen ollut. Varmasti norton on myös hyvä.
Aikoinani käytin ilmais sovelluksia, mutta niitä tuppasi kertymään jos jonkilaista. Parempi hieman maksaa ja käyttää vain yhtä missä on molemmat :D
27.06.2010 20:06
Eli mitä enemmän varmuuskopioita sen turvallisempaa :D ja työläämpää.
Yks vaihtoehto hankkia ulkoinen kovalevy joka tukee raid:a eli kaksi kiintolevyä ja toinen niistä automaattisesti tekee varmuuskopiot toisesta kiintolevystä ilman että tarvitsisi itse tehdä muutakuin kerran siirtää ne ulkoiselle.
Tämäkään tosin ei mitään varmaa suojaa anna :D
27.06.2010 20:02
Noh perjaatteessa ip ositteen voi saada selville mutta sillä tiedolla ei pysty vielä paikallistamaan henkilöä! Ip osoite nyt voi vaihtuakin jokaisella käynnistys kerralla.Toki sillä voidaan aika tarkkaan paikallistaa, mutta tuskin siihen mikään amatööri pystyy. Siihen tarvitaan lisäksi mac tuunus joka on jokaisella koneella omansa. (sitä ei pysty muuttamaan). Tätä tunnusta taas ei saa edes poliisi tutkia ellei ole vahvaa näyttöä rikollisuudesta.
Jos se ei osaa edes lähettää viestiä ip osoitteen avulla koneellesi, tuskin se sitten ainakaan osaa paikallistaa konettasi :D
Että ole ihan huoleti taitaa olla aivan turhaa isoittelua/mahtailua.
27.06.2010 19:59
Sama kuin kysyisi onko muokkaus ohjelmaa mikä riisuisi vaatteet pois päältä niin että näkyisi alasti!
No ei tietysti ole siis sellaista että yhtä nappia painamalla. Toki voit muokata vaikka gimp/photoshopilla kaljuksi mutta ei se ihan sekunnissa tapahdu.
25.06.2010 20:56
Kyllähän niihin voi törmätä, tosin välimeressä ei ole hengenvaarallisia meduusoja kuten intian valtameressä. esim.merirosvoalus vai mikä sen nimi nyt oli :D
Toki ne polttavia ovat silti.
24.06.2010 05:19
Voi hyvinkin olla vain lihas kireyttä. Tai selkä nikaman jumittumista, niksauttaja auttaisi jos ei itse saa auki tai jos kaveri osaa niin sitten. Selkä nikaman jumissa olo tuntuu kummasti myös rinnassa heijatuvan.
Tuskinpa se muuta ole.
24.06.2010 04:15
Flunssatyyppien erilaisuus on avain asemassa. Eli siis viruksen muuntuvuus. Pahimpia on juurikin varuskunnat, sairaalat, koska ihmisiä tulee eripuolilta maata. Ja viruskannat voivat olla hyvinkin erilaisia. Riski saada tauti esim. pikku kylän kaupassa ei ole niin suuri koska viruskantoja on ehkä vain yhtä lajia.
Myös ihmiselle kehittynyt immuniteetti on hyvin yksilöllinen, toisilla hyvinkin tehokas toisilla ei.
Flunssaanhan ei ole varsinaista lääkettä ja rokotteet antavat suojan vain yhdelle kannalle eli niiden toimivuus on aika kyseenalaista.
24.06.2010 03:56
Tai otat pakkasesta kylmäkallen ja kiedot sen ohueen pyyhkeen sisälle. Pää pointti ettei suoraan iholle paleltumien takia.
24.06.2010 03:48
Näitä tutkimuksia on ihan pivin pimein toiset väittää toista ja toiset toista.
(Jotenkin itse en luota yhteenkään Amerikkalaiseen tutkimus tulokseen.)
Tuon mukaan loppuen lopuksi tutkittavia oli loppuen lopuksi vain 4350 kun nuo diabeetikot ja tupakoijat poistettiin. Mahtoikohan tutkimuksessa jäädä vielä jokin olennainen ryhmä huomaamatta.
Miten voidaan tutkia noin pitkällä aika välillä suolan vaikutusta. Yhtä hyvin sen pää aiheuttaja voisi olla rasva.
Ja ihmisten ruokavaliota ei ole muuten tarkkaan tutkittu.
"Vähän suolaa sisältävä ruokavalio " = Suuressa tutkinta ryhmässä vähän vaikea käsite. Kaikki ei edes tiedä paljonko valmisruuat jo sinällään sisältävät suolaa.
24.06.2010 03:26
Painotetaan nyt sitten vielä, että hiilihydraattejakin on erilaisia, ja ne kaikki eivät olleet vaarallisia!
24.06.2010 03:16
Kannatan piilarit/aurinkolasit yhdistelmää. Jos menee ostamaan vahvuuksilla aurinkolasit saattaa ne jo vuoden parin päästä olla entiset, kun näkö muuttuu.
Hyvin on itsellä toiminut piilarit uidessakin kun käyttää uimalaseja. Ei ongelmaa.
24.06.2010 02:42
"En oikein tiedä minkälaisia ovat pelaajat joilla on ongelma"
Noh sellaisia, jotka eivät ajattele häviöönsä/voittoansa. Osa toivoo voittavansa suuria määriä. Luulen kuitenkin että valtaosa peliriippuvaisista pelaa ajankuluksi, jännityksen vuoksi ei siis rahan vuoksi perimmäisenä tarkoituksena.
Jos et ole peliriippuvainen tuota on jo sinänsä vaikea käsittää.
Ehkä automaateista voittaa suhteessa paremmin jos pelaa aina vain kuuden ja yhdeksän välillä illalla, kun suurin väki on poistunut kaupoista illan viettoon. Siis ehkä :D
24.06.2010 02:27
Tuo linkki photoshopista :D ei ole ihan ilmainen. Ja kuka hullu sitä oikeasti käyttää suomenkielisenä.
Gimp paras ilmais ohjelma :D
23.06.2010 20:50
42 / 61