olen normaalipainoinen nainen joka on aloittelemassa juoksuharrastusta. miten tulisi syödä ennen lenkkiä, olen kuullut että tyhjällä vatsalla jaksaa parhaiten, miten tämä on mahdollista, eikö verensokeri laske lenkin aikana ja puhti lopu?
juoksuharrastuksen aloitus
8
505
Vastaukset
- Minä vedän
aina jonkun verran ruokaa sisuksiini tunti ennen lenkkiä, mutta kohtuullisesti. Matkan pituudestahan se homma riippuu, mutta pitkällä matkalla tulee takuu varmasti noutaja jos vatsa on lähtiessä tyhjä.
- tyhjä maha
Lenkin ja syönnin väliin vähintään 3-4h, muuten alkaa kiertämään vatsassa. Vain vettä riittävästi ja sitäkin tarpeeksi ajoissa ennen lenkkiä. Tyhjä vatsa kaikkein paras ja sillä jaksa kyllä normaalit lenkit vetää ihan loistavasti. Maratoni on asia erikseen, mutta se tuskin on nyt ajankohtainen.
- Juok-sija
Itse aina arkisin töiden jälkeen vedän mahan täyteen ruokaa ja vajaan tunnin päästä olen jo lenkillä. Samoin viikonloppu aamuisin vedän ihan normaali aamupalan ennen lenkkiä. Koskaan minulla ei ole pakki mennyt sekaisin, päin vastoin koen voimattomuutta pitkällä lenkillä jos ruokaa ei ole tullut moneen tuntiin syötyä. Joskus jos olen syönyt liikaa ennen lenkkiä, niin silloin kyllä tuntuu lenkin alussa painon tunne vatsassa, mutta sekin menee ohi 15 minuutin juoksun jälkeen.
Ilmeisesti toisilla taas vatsa on huomattavasti heikompi kestämään ruokaa joten syöminen on ihan yksilöllistä. Kannattaa kokeilla mikä on itselle parasta.
- juoksija917364
kokeile mika sulle passaa. Ei oo oikea ratkaisua.
- erik de bolt
Lenkki kannattaa syödä' juoksun jälkeen. Tuppaa muuten ole liikaa enerkiaa ja vauhti menee rajoitusten yli.
Itse pitänyt pari tuntia väliä ennen lenkille lähtöä. Mutta pientä naposteltavaa voi ottaa ihan vähän ennen lenkkiäkin kuten viinirypäleet/banaani.
Toisaalta minulle taas ei oikein sovi ruokailu heti lenkin jälkeenkään. Ei vain maistu mutta pari tuntia siitä niin johan huikoo komiasti :D- -
sfinski80 kirjoitti:
Itse pitänyt pari tuntia väliä ennen lenkille lähtöä. Mutta pientä naposteltavaa voi ottaa ihan vähän ennen lenkkiäkin kuten viinirypäleet/banaani.
Toisaalta minulle taas ei oikein sovi ruokailu heti lenkin jälkeenkään. Ei vain maistu mutta pari tuntia siitä niin johan huikoo komiasti :DItse suosittelisin kanssa ettei ihan tyhjään mahaan kannata lähteä yli 1h lenkille, mutta sen alle ei väliä.
Voit ennen lenkkiä (mielellään 30min-60min) syödä jotain pientä että sokerit pysyy ylhäällä, mutta ei mitään isompaa. Itse vedän banaanin jos on kamala nälkä just ennen lenkille lähtöä.
Vettä ei kannata myöskään juoda paljoa juuri ennen lenkkiä. Pieni hörppäys riittää.
Voithan aina kokeilla mikä tuntuu parhaalta. - nulli.
- kirjoitti:
Itse suosittelisin kanssa ettei ihan tyhjään mahaan kannata lähteä yli 1h lenkille, mutta sen alle ei väliä.
Voit ennen lenkkiä (mielellään 30min-60min) syödä jotain pientä että sokerit pysyy ylhäällä, mutta ei mitään isompaa. Itse vedän banaanin jos on kamala nälkä just ennen lenkille lähtöä.
Vettä ei kannata myöskään juoda paljoa juuri ennen lenkkiä. Pieni hörppäys riittää.
Voithan aina kokeilla mikä tuntuu parhaalta.Jos esim töiden jälkeen syö pienen välipalan esim. juustovoileivän, lasin maitoa tai jogurtin niin jo tunnin kuluttua on mukava lähteä lenkille.
Ylipitkissä juoksutapahtumissa kisaajat syövät hyvinkin pitkin matkaa kiinteää ravintoa, kukin tottumustensa mukaan.
Mulla on joskus kova vauhtikestävyystreeni mennyt pipariksi, kun menin syömään kokolihapihvin ja lähdin lenkille noin puolen tunnin kuluttua syömisestä.
Vanhoja Juoksija lehtiä selaamalla löydät paljon juoksijan ravintoon liittyvää aineistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115247Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402956- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271565Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1331240- 161149