Vapaa kuvaus

Aloituksia

588

Kommenttia

837

1. Kyllä monikin jaksaa lukea.

Paitsi sinä.
  2. Totta kai ihmiskunnan historiassa on ollut kaikenlaisia muutoksia, valloituksia, kansainvaelluksia ja siirtolaisuutta.

Eihän kansojen tilanne ole paikallaan pysyvä vakio, vaan vaihteleva asia riippuen kansoen vanhurskaudesta tai syntisyydestä. Esim. Israel on saanut kokea omien syntiensä takia monia Jumalan tuomioita ja karkotuksia pois omasta maastaan. Mutta sitten on taas tullut armon aika, että Jumala on koonnut karkotetut takaisin omaaan maahansa.

Ihmiset siis touhuavat omaa ihmiskunnan historiaansa ja kartat menevät uusiksi, mutta kaiken takana on kuitenkin viimeisenä säätelijänä Jumala.

Jumala sallii myös diktaattoreiden ilmestyä historiassa, koska diktaattoreillakin on oma tehtävänsä: he ovat Jumalan rangaistusruoskia, kuten Assyyrian ja Babylonian kuninkaat olivat sitä Israelille ja Juudalle. Kun he ovat tehneet tehtävänsä, niin sitten tulee aina tuomio myös heille itselleen.

Suomen kohdalla Venäjä on ollut usein rankaisija Suomelle suomalaisten synneistä. Viimeksi diktaattori Stalin vei Suomelta pois Karjalan, Petsamon, Salla-Kuusamon ja neljä Suomenlahden saarta suomalaisten syntien takia.
    Mutta kaikki nuo alueet palautuvat vielä takaisin Suomelle, kun on sen aika.

Sitä ennen Venäjä tulee vielä kerran kurittamaan Suomea suomalaisten syntien takia, kun Venäjä miehittää yllättäen Itä- ja Pohjois-Suomen.

Mutta kun aikaa menee, niin kurittaja-Venäjä saa itse tuomion ja suuren häviön. Siinä vaiheessa Suomi saa menetetyt alueet takaisin ja sen lisäksi vielä Aunuksen ja Vienan Karjala liitetään Suomeen.
  3. Jokkantii arvosteli minua sitä, että toin Juho Raition näyn esiin samana päivänä eli 14.6.2012, kun surulliset Nokia-uutiset tulivat julkisuuteen.

Asioilla ei ole kuitenkaan mitään yhteyttä.

Sain tietää Raition näystä vasta 14.6.2012, kun hän lähetti näkynsä minulle sähköpostissa. Minulla on tapana julkaista minulle lähetetty aineisto heti, ellei julkaisemisen viivyttämiseen ole mitään syytä. En nähnyt näyn julkituomisen viivyttämiseen syynä sitä, että samana päivänä tuli julki ikäviä Nokia-uutisia.