Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>> Et sää mikään kristitty ooo. >>
Sinäkö siitä päätät?
Adventtikirkolla on asiat aika loistavasti. On jumala (nimimerkki höpönlöpön), joka jakaa ihmiset kristityiksi ja ei-kristityiksi.
Profeettakin löytyy, tuo maan mainio Ellen-täti ja onpa mukaan soluttautunut yksi teologikin, joten eikös tuossa ole pyhä kolminaisuus kasassa?
09.12.2011 12:59
>>> bushmanni ei siis usko, että Luukkaan evankeliumi on Raamattuna Jumalan sanaa, koska Luukas käytti lähteitä ja bushmannin mukaan se on valheprofeetan tuntomerkki. >>>
Luukkaan kirjoitukset ovat osa Raamattua, jonka katoliset kirkon miehet päättivät hyväksyä Raamattuun kuuluvaksi jossain välissä maailman historiaa.
Ellen G. Whiten sekavat höpinät eivät ole osa Raamattua, eivätkä tule koskaan olemaankaan.
Raamattu on Jumalan sanaa. Ellen G. Whiten höpinät eivät ole. Jos me alamme hyväksyä Jumalan sanaksi kaiken maailman sekavia kotiäitejä, miksi emme samalla hyväksyisi Jumalan sanaksi ihan mitä tahansa?
Siinä on siis se pieni ero, joka minun mielestäni on riittävä.
09.12.2011 11:56
>
Missä kohdin viestiäni minä koetin korottaa itseäni?
Kirjoitin vain, että kirjoituksesi on hyvä esimerkki adventtikirkon jäsenistön nykytilasta.
Lukijasta riippuen nykytila voidaan kokea kirjoituksesi perusteella joko loistavaksi tai sitten joksikin muuksi.
09.12.2011 11:51
>>> Sinä valehtelet silti, koska väitit, että "amerikkalaisessa kultissa ei voi myöntää olevansa väärässä." >>>
Tietenkin Timon piti, minun kirjoitukseni jälkeen, myöntää jollakin tapaa erehtyneensä, mutta ei se tarkoita sitä, että todellisuudessa hän ajattelisi niin.
>> Kirjoitusajankohdalla ei ole merkitystä, koska kategorisesti väität, että adventisti ei koskaan myönnä olevansa väärässä. Siis sinä valehtelit. Turha mutruttaa vastaan. >>>
Kuten kerroin, jopa adventisti voi tajuta epätoivoisessa tilanteessa parhaaksi keinoksi säilyttää kasvonsa hiukan myöntyä näkemyksistään, jos kaikki tosiasiat ovat häntä vastaan.
Mutta ajatteleeko hän niin sisimmissään, onkin sitten toinen juttu, jota ei voi selvittää kukaan.
09.12.2011 11:17
>>> ööö, kuules ku mullaki on se A Word ... ja siinä lukkoo 1847 eikä siino oo ku ne kolme EGW:n tekstii... ett kyll Timo oll oikeess. Kai_A tottes, ett facsi-mikä-lie sitt sisälsi net Jamesin kirjotukseet, ett eikös molemmat ollu oikees, eri näkökulmast vaan...
Jos siis vikkaa etit, nii sitt se pittää hakkee niist, jotka oo julkassu sen A Word plaa plaa oppukse pelkilee EGWn rillutuksill ja silt laittanu päevämääräks 1847. Turhoo sie Timmoo siit syytät. >>>
Tämä kirjoitus oli oikein hyvä esimerkki adventtikirkon jäsenistön nykytilasta.
09.12.2011 10:28
>>> Taas valehtelit. Lukekaa kaikki alempaa, kuinka Timo myönsi tehneensä virheen. Kyllä sinä halveksit Timoa. Turha sitä on kieltää. >>>
Viestini, jossa kirjoitin, että Timo FLink ei myönnä tekemäänsä virhettä on kirjoitettu tänään klo 08:33, kuten tuosta hyvin ilmenee.
Timo myönsi virheensä tänään klo 09:33, eli tuntia myöhemmin, joten kirjoitukseni ei ollut epätotta kirjoitushetkellä, joten sinä valehtelet, jos olemme tarkkoja ja miksi emme olisi.
09.12.2011 10:26
>> 1) Minulle sattui sellainen virhe, että etsin bushmannin mainitsemaa tekstiä Ellen Whiten teksteistä, joissa sitä ei ole, kuten Kai myös totesi. En ensin muistanut sitä, että A Word to the Little Flock julkaistiin ihan aluksi niin, että siinä oli mukana myös James Whiten kirjoituksia. Koska minulla ei niitä ole, en tullut ajatelleeksi tarkistaa, onko mainittu teksti niissä vai ei. Kai selvensi jo asiaa tässä suhteessa. Pahoittelen virhettäni. Muisti pätkii jo tässä iässä :) >>>
Eihän se kovin vaikeaa lopulta ollut? Myös Jumalan ainoa ja oikean jäännösseurakunnan jäsenet ovat inhimillisiä, puutteineen ja virheineen.
>> 2) Huomauttaisin kuitenkin, että minun syyttämiseni valehtelijaksi on aika omituista, koska otin kantaa siihen, mitä EGW kirjoittaa ja hän ei tuota lainattua tekstiä ole kirjoittanut, eikä sitä hänen teksteissään ole. Tässä asiassa puhuin totta. >>>
Ainakaan minä en syyttänyt sinua valehtelijaksi. Epäluotettavaksi kylläkin, kuten sinä mainitsit minun linkkini olevan ja nyt paljastui, että se ei ollutkaan epäluotettava. Kirjoitin kylläkin sinun kirjoittaneen valheen, joka on eri asia kuin syyttää toista valehtelijaksi. Ihmiseltä voi lipsahtaa pieniä epätotuuksia, eikä hän välttämättä valehtelija ole. Amerikkalaisissa kulteissa ja lahkoissa ihmiset aidosti uskovat esittämiinsä asioihin, vaikka se voi ulkopuolisen silmin näyttää mahdolliselta epätotuudelta.
>>> 5) En usko väitteisiin aivovammaepilepsiasta tai mielikuvituksesta. Uskon vakaasti, että Ellen White omasi aidon, oikean profetoimisen armolahjan ja että hän todella toimi Herran sanansaattajana. >>>
Tätä ei kukaan kiistä. SInä saat noin uskoa. Mutta samalla tavalla mormonien uskoa Josepth Smithin profeetallisuuteen ei voi kiistää ja heidän kontekstissään hän on yhtä hyvä profeetta kuin sinun Ellenisi omassa kontekstissään. Kumpi sitten on oikea profeetta, tai onko kumpikaan, on täysin uusi tarina.
>> 6) Profetoiminen ei mitätöidy sillä, että profeetta käyttää kirjallisia lähteitä hyväkseen kirjoittaessaan sanomansa muiden luettavaksi. >>
Näin ne mormonitkin väittää ja Jehovan todistajat ja jokainen kultti ja lahko, kun oma profeetta alkaa paljastua vähemmän profeetalliseksi, eli ei mitään uutta selitystä ole tuo.
>>> SIlti ne ovat Jumalan sanaa, kuten Raamattu itse toteaa. >>
Tämä on kehäpäätelmä, joka itsessään ei ole mikään todiste.
09.12.2011 10:23
>>> Näillä sivuilla kielletään menemään henkilökohtaisiin loukkauksiin ja toisen ihmisen halventamiseen! Tässä alla törkeä esimerkki bosmannin syyttäjähenkisestä lähimäisensä halveksimisesta. >>>
Kun viestistäni irroitetaan tuo kohta, se kieltämättä ei näytä kovin hyvältä. Kun me luemme koko viestin kokonaisessa kontekstissä niin siellä kyllä selkeästi kerrotaan syy mielipiteelleni.
Timo Flink koetti väittää, että antamani linkin tektiä tekstiä ei ole teoksessa A Word to the Little Flock 1847 -versiossa.
Mutta kuten adventtikirkon organisaatioon kuuluva Kai_A:kin todensi, teksti löytyy nimen omaan tuosta 1847 versiosta, mutta myöhemmin se osuus on poistettu, eli myöhemmistä sitä ei löydy.
Kai_A kirjoitti näin:
"Teksti on Reviewn painamassa A Word to the Little Flock faksimilepainoksessa"
Joten kommenttini hra Flinkin mahdollisesta luotettavuudesta oli täysin aiheellinen ja hänen väitteensä linkkini epäluotettavuudesta valheellinen.
AIheettomana leikkaamasi kohta olisi mahdollinen solvaus, mutta viestit lukemalla aiheellisuus selviää, ehkäpä jopa nimimerkille kirsinkukka.
09.12.2011 08:52
>>> Veli Bushman lainaa tätä niinkuin tässä olisi lopulta siunattu ja autenttinen todiste ja viimeinen niitti EGWn kaheliuden todistamisssa - mutta eihän tuo teksi sano mitään. >>>
Tuossa toisessa ketjussa Timo Flink yritti todistaa, että Ellen Whiten huuruiset tärinät ovat joltain jumalalta, niin et sinä hänelle mennyt kertomaan, että se sekava höpinä gloorian huutamisesta ei nyt välttämättä ole todiste yhtään mistään, etenkään Ellenin tärinöiden jumalallisesta alkuperästä.
Miksi se ei aiheuttanut sinussa kylmiä väreitä? Mutta minun tekstini sanoi jotain, jonka itsekin huomasit:
>>> ...että hänen mielestään EGWn näyissä ei hänen mielestään ole kysymys paholaisen työstä vaan mielikuvituksen lennosta. >>>
En minäkään usko, että ne miltään paholaiselta tulisivat, vaan kyse on vilkkaasta mielikuvituksesta, ei jumalallisesta alkuperästä.
>>> Toinen asia, joka tekstistä näkyy on se, ettei EGWn profeetallisuus ollut kovin suosittua v. 1847 >>>
Hänen aikalaisensa eivät pitäneet häntä profeetallisena, mutta sitten kultin kuihtuessa piti jotain keksiä, kun mormoneillakin oli oma?
>> EGW on tässä vaiheessa kakskymppinen - hänen asemansa vakiintuu vasta, runsaat parikymmentä vuotta myöhemmin, kun hän lähentelee viittäkymppiä. >>
Niinpä. Hän alkoi muodostaa ympärilleen jumalallista kulttia siinä vaiheessa, kun ne aikalaisensa olivat kuolla kupsahtaneet, jotka eivät häntä sellaisena pitäneet. Kuitenkin hän oli vain täti, jolla oli vilkas mielikuvitus. Heitä on maailmassa paljon, mutta osalla kerätään rahaa, osalla ei. Se on vähän tuurista kiinni.
09.12.2011 08:43
>>> Luepas uudestaan se viestini. En valehdellut, koska sanoin, että lausuntosi ei kuulu ELLEN Whiten tuotantoon. >>>
Koetit väittää, että julkaisussa A Word to the Little Flock ei ole noin ilmoitettu, kuten linkissäni kerrottiin ja samalla asetit linkin luotettavuuden kyseenalaiseksi.
Tuo kirjoitus on 1847 versiossa, vaikka sinun hieno tietokoneversiosi ei sitä löytänyt. Olit väärässä, etkä sinä sitä tietenkään myönnä, koska amerikkalaisessa kultissa ei voi myöntää olevansa väärässä.
Enkä minua sinua halveksu. Olet oikea mies oikeassa paikassa, juuri kuten kirjoitin. Olet kirjoittanut minulle jo kymmeniä kertoja, että et viitsi kanssasi keskustella ja aina vain viestiä pukkaa.
Taidat todellisuudessa pitää minusta ;) Minä ainakin pidän sinusta, kristitty kun olen ja jaksan keskustella kanssasi vaikka aamunkoittoon.
09.12.2011 08:33
>>> Olen teologi. >>>
Ole minun puolestani vaikka paavi. Koetit vääristellä totuutta silti.
08.12.2011 18:08
>>> Minulla ei ole mitään hävettävää, koska ELLEN White ei tuota tekstiä ole kirjoittanut, eikä se ole osa hänen teostaan A Word to the Little Flock. Minulla on tietokoneella koko hänen julkaistu tuotantonsa, eikä James Whiten kommentit ole osa sitä. >>>
Yleensä amerikkalaisiin uskonnollisiin bisnesyrityksiin hankkiutuvat ne henkilöt, jotka eivät kykene tuntemaan häpeää edes hyvin hävettävissä tilanteissa, joten olet oikea mies oikeassa paikassa.
Kuten seuraavassa viestissäsi oikein kerrot, minä perustan väitteeni kyseisen opuksen ensimmäiseen versioon, en myöhemmin sensuroituihin kyhäelmiin.
08.12.2011 18:07
>>> Alkuaan James White lisäsi omia kirjoituksiaan teoksen ihan ENSIMMÄISEEN VERSIOON, mutta niitä ei ole sen jälkeen luettu mukaan, koska ne eivät ole ELLEN Whiten tekstejä. >>>
Niin. Minä perustankin väitteeni kyseisen teoksen alkuperäiseen versioon, jota ei ollut vielä sensuroitu erilaisia uskonnollisia fundamentalisteja varten, jotta he pysyisivät kiltisti ruodussa tässä amerikkalaisessa uskonnollisessa bisnesyrityksessä.
Ja kyse oli silminnäkijähavainnosta, joka siis on olemassa ja on autenttinen, toisin kuin sinä yritit valheellisesti vihjailla.
Ellen Whiten kertomukset omista hallusinaatioistaan ja vapinoistaan eivät ole luotettavia, koska hän on huijari.
A Word to the Little Flock -teoksen alkuperäisestä versiosta saamme luotettavia silminnäkijäkuvauksia Ellenin tärinöistä.
Oliko muuta?
Minusta on aina hauska saada sinut kiemurtelemaan valheittesi verkossa.
08.12.2011 18:06
>>>> A Word to the Little Flock -kirjassa ei ole sivua 22. Teos päättyy sivuun 20.
Ajoin tietokoneajon koko Ellen Whiten julkaistuun tuotantoon (kun sellaisen omistan) ja tuollaista lainaamaasi tekstiä ei löydy yhdestäkään Whiten kirjoituksesta.
En epäile, etteikö joku Ellen Whiten elinaikana tuota mieltä olisi voinut olla (ja ehkä olikin), mutta tuollaista tekstiä ei ole teoksessa A Word to the Little Flock (1847).
Tämä on taas yksi esimerkki siitä, miten epäluotettava lainaamasi nettisivusto on. >>>'
Voi Timoa nyt sinua. Meniköhän taivaspaikka nyt tuohon valheeseen ja Ellenin huuruisten visioiden peittelyyn?
Olen vähän pettynyt sinun toimintaasi, mutta kun otit asian puheeksi niin tarkistetaan se, oletko vähän valehdellut?
Menemme nyt Early Sda -sivustolle, jossa ovat nämä alkuperäiset tekstit luettavissa. Sivunumeroja ei valitettavasti tässä versiossa ole, mutta tuo teksti sieltä löytyy:
http://www.earlysda.com/flock/lflock-jwhite.html
Sitä kun skrollailet melkein alas, niin alkaa tällainen:
Remarks by James White on Various Things
The next 3 writings immediately follow Joseph Bates' letter, and make up the end of the 'Little Flock' "
Ja sitten sieltä löytyy näin alkava pätkä, joka oli minunkin linkissäni:
"I cannot endorse sister Ellen's visions as being of divine inspiration, as you and she think them to be; yet I do not suspect the least shade of dishonesty in either of you in this matter......
Joten jälleen kerran me saimme yhden esimerkin siitä, kuinka epäluotettava voi olla amerikkalaisen lahkon kuukausipalkkaa nauttiva virkailija.
Häpeä Timo ja paljon häpeäkin!
08.12.2011 15:20
>> yleensä vastustavat
tahot eivät kantaansa muuta, mutta en muuta minäkään>>
Mistä olet saanut päähäsi, että joku haluaisi sinun muuttavan kantaasi?
Olen vakaasti sitä mieltä, että jokaisen nuoren maan kreationistin ja muun vastaavan uskonnollisen fundamentalistin paikka on jokin amerikkalainen oikeassa oleva lahko.
Kyllä sinä olet juuri oikeassa paikassa ja pidä lippu korkealla.
>> Seuaava lyhy yhteenveto silminäkijäkuvauksista osoittaa (ainakin
ainulle), että Ellen White ei kärsinyt mistään aivovaurion aiheuttamasta
epilepsiakohtauksesta, vaikka täällä taas kerran niin väitetään.>>>
No nyt olen vähän pettynyt. Sinusta olisi voinut tulla myös hyvä insinööri.
Mitäpä nuo suuren pettymyksen kokeneet Ellenin hartaat seuraajat olisivat muuta voineet nähdä ja kokea? Yksi pettymys oli riittävä ja seuraava haluttiin välttää millaisella itse petoksella tahansa.
Mitäpä luulet Helvetin Enkelien kertovan, kun poliisi tekee rynnäkön? Kertovatko suunnittelevansa seuraavaa sotaveteraanikeräystä vai kahden eroamassa olevan jäsenen murhaamista?
05.12.2011 08:28
>> En usko Holmesin teoriaan Ellen Whitesta. Tästä on turha edes keskustella. Henkilö, joka olisi aivovaurioinen epileptikko, ei kirjoita mitä Ellen White kirjoitti. >>
No ei toisten ihmisten tekstien varastaminen ja pistäminen omaan tiliin kauheita aivotoimintoja vaadi.
Ellen White oli aikansa menestynein plagioija, joka varasti muiden ajatuksia minkä ehti. Ehkäpä epilepsia sai aikaan sen, että hän teki sitä liian läpinäkyvästi, eikä älynnyt ollenkaan peitellä jälkiään.
http://www.ellenwhiteexposed.com/egw4.htm
Ja ei sinun tarvitse keskustella tästäkään asiasta, sillä korttitalo huojuu jo uhkaavasti ;)
04.12.2011 21:56
>>> BBCn jutun mukaan tuo on tasan professori Holmesin mielipide. >>
Nimimerkki Pyh! käyttää myös usein fraasia "tuo on tasan jne... " ja kysymys kuuluu, että miksiköhän?
Mutta asiaan. Kyllä jo nimekäs neurologi Dr. Gregory Holmes ja taidokas lastenlääkäri Dr. Delbert Hodder käyttivät tätä houreista kotiäitiä esimerkkinä kajahtaneesta uskovasta erittäin arvovaltaisessa American Academy of Neurology -konferenssissa Torontossa vuonna 1981.
Journal of Neurology, joka on vertaisarvioitu tiedelehti, käsitteli asiaa näin:
"The Seventh-day Adventist Church was born in the period following the "Great Disappointment" of 1844. The principal figure in the formation of this major Protestant denomination was Ellen G. White. Her 100,000 pages of writing are second only to the Bible in determining church doctrine for millions of members throughout the world. Ellen White was considered to be a "Prophet of God" who received instructions and guidance through supernatural visions which continue to provide evidence to most Adventists of her divine inspiration.
"At age 9 Ellen White sustained a severe head injury. Following recovery her personality changed and she became introspective, extremely moralistic, and religious, and developed into a prolific reader and writer. At age 17 Ellen White had her first "spell" which was interpreted by her as a "vision." The visions were characterized by occasional auras, an altered state of consciousness with staring or eye-rolling, general automatisms, perseveration of speech, visual and auditory hallucinations, and postvision lethargy and amnesia for events occurring during the vision.
"Based on the history of head trauma, personality changes, and descriptions of the visions, we suggest that Ellen White had partial complex seizures."
Kuinkahan kauan tämän hurueukon höpinät vielä menevät kaupaksi?
No koskaan ei kannata aliarvioida uskonnollisiin fanaatikkoihin uppoavan typeryyden määrää.
04.12.2011 20:51
Aina luotettava BBC julkaisi tiedesivuillaan jutun tästä epilepsian kynsissä hourailevasta kahjosta kotiäidistä jo vuosia sitten.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/2865009.stm
Mutta ei kerrota Timolle, ettei hänen hutera korttitalo vain sortuisi.
Ei nämä Ellenin epilepsiasekoilut ole uutinen kenellekään muille kuin adventisteille.
Vähän sama kuin se, että kaikki muut paitsi mormonit tietävät sen, että J Smith oli patologinen valehtelija ja huijari.
03.12.2011 20:37
No kerropa omin sanoin Kuusiston tutkimuksen tiivistelmästä, että mikä kotikasvatuksessa aiheuttaa nuorten irtautumista vanhempiensa uskonnosta, jos minun versioni samasta tutkimuksesta oli mielestäsi vääristelyä.
Verrataan sitten tuloksia.
02.12.2011 16:06
>>> Raamattu ohittaa kaikki tutkimukset ja sun herjaukset. >>>
Olet sitä mieltä, että oppineen adventistin Arniikka Kuusiston tutkimus on herjaa, jumalanpilkkaa ja hänet pitäisi ehkä kivittää kuoliaaksi, kun kehtaa ohittaa pyhän Raamatun totuuden?
Hän kuitenkin sai tieteelliset kriteerit täyttävässä, palkitussa tutkimuksessaan selville sen, jonka sinulle ystävällisesti ilmoitin.
"Uskontoon ja yhteisöön liittyvien kokemusten luonne oli KESKEISEN TÄRKEÄ lähtökohta: kotikasvatuksen, jossa uskonnosta välittyi liian ehdoton tai toisaalta epäjohdonmukainen kuva, koettiin kannustavan nuoria hakemaan arvomaailmansa muualta kuin vanhempien aatejärjestelmästä."
Hän ei saanut selville, että parin Korinttolaiskirjeen jakeen lukemattomuus ja samaisten jakeiden ymrtämättömyys aiheuttaa nuorison erkaantumisen amerikkalaisesta lahkosta.
No enpä toisaalta yhtään ihmettele, että oppineita ja koulutettuja ihmisiä lahkostasi tuskin enää löytää, jos kommentit lahkon sisältä ovat tuollaista.
01.12.2011 12:33
339 / 416