Seuraava lyhy yhteenveto silminäkijäkuvauksista osoittaa (ainakin minulle), että Ellen White ei kärsinyt mistään aivovaurion aiheuttamasta epilepsiakohtauksesta, vaikka täällä taas kerran niin väitetään.
What were Ellen White's visions like? Are there any eye-witness accounts?
The work of anyone who claims to bear God's message must meet the sure tests of the Word of God, such as, "by their fruits ye shall know them," "to the law and to the testimony," the fulfillment of predictions, etc. While the physical phenomena that sometimes accompanied the visions do not rightfully form a test, they did supply, in the minds of most eyewitnesses, confirmatory evidence of the working of divine power. Those who personally witnessed Ellen White in vision observed very carefully what took place. From the eyewitness accounts available, we can build the following summary:
1. Immediately preceding a vision, both Mrs. White and others in the room experienced a deep sense of the presence of God .
2. As the vision began, Ellen White would exclaim "Glory!" or "Glory to God!", at times repeated.
3. She experienced a loss of physical strength.
4. Subsequently, she often manifested supernatural strength.
5. She did not breathe, but her heartbeat continued normally, and the color in her cheeks was natural.
6. Occasionally she gave exclamations indicative of the scene being presented to her.
7. Her eyes were open, not with vacant stare, but as if she were intently watching something.
8. Her position might vary. At times she was seated; at times reclining; at times she walked about the room and made graceful gestures as she spoke of matters presented.
9. She was absolutely unconscious of what was occurring about her. She neither saw, heard, felt, nor perceived in any way her immediate surroundings or happenings.
10. The close of the vision was indicated by a deep inhalation, followed in about a minute by another, and very soon her natural breathing resumed.
11. Immediately after the vision all seemed very dark to her.
12. Within a short time she regained her natural strength and abilities.
Lähisukulaisellani oli pienenä epilepsiakohtauksia, joten tiedän varsin tarkasti, mitä ne ovat, mitä ihmiselle tapahtuu ja sen, että silminnäkijäkuvaukset Ellen Whitesta näkytilassa eivät täsmää yhteenkään henkilökohtaisesti vierestä näkemääni epilepsiakohtaukseen tai sen syndroomiin.
Voitte lukea Danielin kirjasta, kuinka profeetta Daniel koki hyvin samanlaisia fyysisiä ilmiöitä kuin Ellen White ollessaan näkytilassa (Dan. 10).
Tiedän, että minua, Ellen Whitea ja adventisteja yleensä vastustavat tahot eivät kantaansa muuta, mutta en muuta minäkään. Kirjoitin tämän niitä varten, jotka haluavat kuunnella. Jumala kyllä osoittaa kuka puhuu totta ja kuka ei.
Ellen White näkytilassa
78
145
Vastaukset
- prof.
-----"Lähisukulaisellani oli pienenä epilepsiakohtauksia, joten tiedän varsin tarkasti,---"-----
Oliko lähisukulaisesi saanut myös kivestä ohimolohkoon niin, että eloonjääminen oli ollut epävarmaa?
-----"Voitte lukea Danielin kirjasta, kuinka profeetta Daniel koki hyvin samanlaisia fyysisiä ilmiöitä kuin Ellen White ollessaan näkytilassa. Dan 10"-----
Mitä yhtenäistä näit Ellen Whiten ja Danielin olotiloissa?
Vaipuiko Ellen horroksiin kasvot maata vasten näkytilassaan tai hallusinaatoita nähdessään? Ei
Mitä samankaltaisuuksia sinä sitten havaitsit Danielin ja Ellenin tiloissa.
Vertasiko Ellen itseään Danieliin?
----"Tiedän, että minua, Ellen Whitea ja adventisteja yleensä vastustavat tahot eivät kantaansa muuta"-----
Käsittääkseni hyvin suuri joukko adventisteistakin suhtautuu epäillen ja jopa kielteisesti Ellen G. Whiten ympärille tarkoituksella rakennettuun mystiikkaan ja lähes taianomaisiin "hokkus pokkus" temppuihin kykenevään henkilöön profeetan viitassa.- usko tai älä
Moniko ihminen on saanut iskun ohimoonsa lapsena niin että on ollut taju kankaalla? Tai moniko ei ole saanut? Miksi he eivät joudu näkytilaan, kukaan muu heistä? Miksi he eivät kirjoita sellaista määrää hengellisiä kirjoja kuin EGW?
- pyh!
>> Käsittääkseni hyvin suuri joukko adventisteistakin suhtautuu epäillen ja jopa kielteisesti Ellen G. Whiten ympärille tarkoituksella rakennettuun mystiikkaan ja lähes taianomaisiin "hokkus pokkus" temppuihin kykenevään henkilöön profeetan viitassa.
- Valon Taikaa
usko tai älä kirjoitti:
Moniko ihminen on saanut iskun ohimoonsa lapsena niin että on ollut taju kankaalla? Tai moniko ei ole saanut? Miksi he eivät joudu näkytilaan, kukaan muu heistä? Miksi he eivät kirjoita sellaista määrää hengellisiä kirjoja kuin EGW?
Moniko on saanut kivestä ohimoonsa ja kuollut melkein verenhukkaan ja ollut viikkoja tajuttomana, sekä tullut morfiiniriippuvaiseksi?
Hallusinaatioita ja harhanäkyjä näkevät monet nuoret nykyäänkin lähes samojen johdannaisten vaikutuksesta kuin Ellen G. White.
Miksikö heillä ei ole sairaalloista kopiointi- ja kirjoittamispakkoa?
Sairaudella on monet ilmenemismuodot ja oireet.
Helppoahan se on valita sellaiset kirjalliset aiheet, jotka eivät perustu varmennettuun tietoon, vaan ovat uskomuksia tai jonkun tahon uskomuksista esittämiä väittämiä.
Jokainen on silloin omasta mielestään oikeassa, sekin, joka vakaasti uskoo joulupukkiin ja keijukaisiin. - pyh!
Valon Taikaa kirjoitti:
Moniko on saanut kivestä ohimoonsa ja kuollut melkein verenhukkaan ja ollut viikkoja tajuttomana, sekä tullut morfiiniriippuvaiseksi?
Hallusinaatioita ja harhanäkyjä näkevät monet nuoret nykyäänkin lähes samojen johdannaisten vaikutuksesta kuin Ellen G. White.
Helppoahan se on valita sellaiset kirjalliset aiheet, jotka eivät perustu varmennettuun tietoon, vaan ovat uskomuksia tai jonkun tahon uskomuksista esittämiä väittämiä.
Jokainen on silloin omasta mielestään oikeassa, sekin, joka vakaasti uskoo joulupukkiin ja keijukaisiin.Puhut ihan huuhaata. Syy on se, että rakastat syntiä ja vihaat adventisteja.
Valon Taikaa kirjoitti:
Jokainen on silloin omasta mielestään oikeassa, sekin, joka vakaasti uskoo joulupukkiin ja keijukaisiin.Tilasin tämän kirjan joku viikko sitten.
Luulisin että kirja "Herätyksen aika" antaa aika oikean kuvan Ellen G Whitestä ja hänen taistelustaan Jumalan sanansaatajana vaikeissa olosuhteissa. Kirja kertoo lujasta luottamuksesta Jumalan johdatukseen uskon taistelussa, puutteen, vastustuksen ja fanattisuuden keskellä.
Se todistaa monista rukousvastauksista ja sairaiden parantumisista.Kirja antaa monelle aivan uuden näkökulman adventtkirkon syntytilanteeseen.
>> yleensä vastustavat
tahot eivät kantaansa muuta, mutta en muuta minäkään>>
Mistä olet saanut päähäsi, että joku haluaisi sinun muuttavan kantaasi?
Olen vakaasti sitä mieltä, että jokaisen nuoren maan kreationistin ja muun vastaavan uskonnollisen fundamentalistin paikka on jokin amerikkalainen oikeassa oleva lahko.
Kyllä sinä olet juuri oikeassa paikassa ja pidä lippu korkealla.
>> Seuaava lyhy yhteenveto silminäkijäkuvauksista osoittaa (ainakin
ainulle), että Ellen White ei kärsinyt mistään aivovaurion aiheuttamasta
epilepsiakohtauksesta, vaikka täällä taas kerran niin väitetään.>>>
No nyt olen vähän pettynyt. Sinusta olisi voinut tulla myös hyvä insinööri.
Mitäpä nuo suuren pettymyksen kokeneet Ellenin hartaat seuraajat olisivat muuta voineet nähdä ja kokea? Yksi pettymys oli riittävä ja seuraava haluttiin välttää millaisella itse petoksella tahansa.
Mitäpä luulet Helvetin Enkelien kertovan, kun poliisi tekee rynnäkön? Kertovatko suunnittelevansa seuraavaa sotaveteraanikeräystä vai kahden eroamassa olevan jäsenen murhaamista?- pyh!
Aivan typerää soopaa taas sulta. White ei ole mikään helvetin enkeli.
pyh! kirjoitti:
"White ei ole mikään helvetin enkeli. "
Ei todellakaan tietenkään. Vaan oli uskovainen rouva.
Raamattu kehottaa arvioimaan profetiat. Erityisen varovainen on oltava EGw:n näkyjen suhteen siksi, ettei häneltä enää voida tivata lisätietoa ja siitäkin syystä, että hän mieluusti kertoili keskustelevansa kuolleen miehensä kanssa ja saavansa tältä hyviä neuvoja. Rajantakaisista hengistä emme tiedä, aitoudesta.
Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
Kuolleet hurskaat eivät itsekään halua, että heiltä kysytään neuvoja!
1.Sam.28:15
Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä."
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Sam. 28:1&rnd=1323073836475 )
antti- !"#€%&/()!!
AnttiVKantola kirjoitti:
Raamattu kehottaa arvioimaan profetiat. Erityisen varovainen on oltava EGw:n näkyjen suhteen siksi, ettei häneltä enää voida tivata lisätietoa ja siitäkin syystä, että hän mieluusti kertoili keskustelevansa kuolleen miehensä kanssa ja saavansa tältä hyviä neuvoja. Rajantakaisista hengistä emme tiedä, aitoudesta.
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä."
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Sam. 28:1&rnd=1323073836475 )
anttiOlet Antti ihan pihalla. EGW ei keskustellut miehensä kanssa. Hän näki YHDEN unen, jossa hän keskusteli miehensä kanssa.
- prof.
pyh! kirjoitti:
Kuka väitti, että Ellen White olisi ollut Helvetin Enkeli?
Vai oletko "pyh!" itse, kun tunnut tietävän tarkkaan, kuka mihinkin järjestöön on kuulunut?
Tosin siitä on kyllä näyttöä, että Whitella saattoi olla hyvinkin kiinteät suhteet niihin oikeisiin Helvetin Enkeleihin. - pyh!
prof. kirjoitti:
Vai oletko "pyh!" itse, kun tunnut tietävän tarkkaan, kuka mihinkin järjestöön on kuulunut?
Tosin siitä on kyllä näyttöä, että Whitella saattoi olla hyvinkin kiinteät suhteet niihin oikeisiin Helvetin Enkeleihin.Ei ole mitään näyttöä, koska White ei ollut paholaisen asianajaja. Hän oli Herran Jeesuksen sanansaattaja ja te soditte Jumalaa vastaan.
- abvr.
prof. kirjoitti:
Tosin siitä on kyllä näyttöä, että Whitella saattoi olla hyvinkin kiinteät suhteet niihin oikeisiin Helvetin Enkeleihin.Ellen kehitti väkevää eksytystä vapaa-aikoinaan.
Siinä hän oli erityisen taitavana.
Parhaiten hänet muistetaan vääristä ennusteluistaan.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. - Pyhpyh
abvr. kirjoitti:
Ellen kehitti väkevää eksytystä vapaa-aikoinaan.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.Soopaa kirjoitat, kuten kaikki valehtelijat.
- Terv. Annu42
abvr. kirjoitti:
Ellen kehitti väkevää eksytystä vapaa-aikoinaan.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.Päinvastoin, hänen ennustuksensa ovat toteutuneet aika tarkasti, lukuunottamatta sitä, että liha sisältää "syövän ituja".
No, sekin on jo melkein totta, jos vain päättäjät ja tutkijat tuovat sen tiedon julkisuuteen.
Olen kirjoittanut näistä ennustuksista silloin, kun vielä pääsin tänne nimimerkilläni.Arkistosta löytyvät, kun haluat kollata eli etsiä. - Kristuksessa
AnttiVKantola kirjoitti:
anttiEllen ei todellakaan manannut esiin vainajahenkijä, vaan näki unta, jossa keskusteli jo poismenneen miehensä kanssa. Aivan ihhimillistä ja täysin viatonta, sillä ei kukaan voi itse uniaan valita.
Itsekkin olen useita kertoja nähnyt unta vanhemmistani ja he ovat unessa niinkuin eläisivät. Eikös Jumala ole sanonut, ettei hän ole kuolleiden, vaan elävien Jumala? Uni ei myöskään tunnusta kuolemaa, kaikki jotka ovat Kristuksessa ovat Jumalalle aina eläviä, sillä he ovat hänen muistissaan. - Kristuksessa
Kristuksessa kirjoitti:
Ellen ei todellakaan manannut esiin vainajahenkijä, vaan näki unta, jossa keskusteli jo poismenneen miehensä kanssa. Aivan ihhimillistä ja täysin viatonta, sillä ei kukaan voi itse uniaan valita.
Itsekkin olen useita kertoja nähnyt unta vanhemmistani ja he ovat unessa niinkuin eläisivät. Eikös Jumala ole sanonut, ettei hän ole kuolleiden, vaan elävien Jumala? Uni ei myöskään tunnusta kuolemaa, kaikki jotka ovat Kristuksessa ovat Jumalalle aina eläviä, sillä he ovat hänen muistissaan.Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Joh. 11:25-26 - pyh!
Terv. Annu42 kirjoitti:
Päinvastoin, hänen ennustuksensa ovat toteutuneet aika tarkasti, lukuunottamatta sitä, että liha sisältää "syövän ituja".
No, sekin on jo melkein totta, jos vain päättäjät ja tutkijat tuovat sen tiedon julkisuuteen.
Olen kirjoittanut näistä ennustuksista silloin, kun vielä pääsin tänne nimimerkilläni.Arkistosta löytyvät, kun haluat kollata eli etsiä.Tarkoittanee lihassa mukana tulevia viruksia, jotka jo tiedetään syövän aiheuttajaksi.
- kirsinkukka
Terv. Annu42 kirjoitti:
Päinvastoin, hänen ennustuksensa ovat toteutuneet aika tarkasti, lukuunottamatta sitä, että liha sisältää "syövän ituja".
Olen kirjoittanut näistä ennustuksista silloin, kun vielä pääsin tänne nimimerkilläni.Arkistosta löytyvät, kun haluat kollata eli etsiä.Terv. Annu42: lle!
Nykyisten tutkimusten mukaan runsas lihan syönti on yhteydessä paksusuolen syöpään.
Lihaa ei saisi syödä liian runsaasti. Enimmäissuositus olisi 300g viikossssa, johon on jo laskettu kaikki lihatuotteet, makkarat ym.
Nyt nämä karppaajat vetävät monta sataa grammaa päivässä ja siihen munia vielä lisäksi. Mitähän suolisto siitä tykkää?
- Valon Viesti
T. Flink on vain kiihkomielinen fundamentalistiadventisti, jolle Ellen G. White on lähes Jumala ja Jumalan pojan viransijainen maanpäällä.
Ilman Ellen Whiten pönkittämistä adventtikirkko olisi täysin tuuliajolla.
Miettikääpä vaikka vuoden 1844 äärimmäistä tärkeyttä adventtikirkolle ja pääkonferensille?
Senpä vuoksi adventtikirkko onkin jaakutunut lukemattomiin pieniin ryhmittymiin, joilla on adventismista ja adventtikirkon opeista mitä erillaisipia ja kummallisimpia käsityksiä
Yhtenä syynä mielisairauksiin voidaan pitää voimakasta teollistumista ja sen myötä teollisuuden tuottamia erillaisia ihmisellekkin vaarallisia kemiallisia yhdisteitä ja saasteita. Sikiöt siis vaurioituivat ja lääketiede oli vielä 1800-luvulla lapsen kengissä, eikä pystynyt hoitamaan sairastuneita.
1800-luvulla syntyi suuria määriä tällaisia mieletään järkkyneitä ja mielisairaita henkilöitä, kuten Ellen G. White oli.
Tilannetta pahensi Whiten kohdalla vielä hänen nuoruudessansa saama pilkka ja halveksunta, koska Ellen White oli älyllisesti niin paljon muita jälkeen jäänyt. Hän sai kokea pilkan jopa ruumiissaan, kun koulutoverit viskelivät "hullua" kivillä.
Senpä vuoksi Ellen White sulkeutui itseensä.
Nykyään lääketieteellä on tarjota hoitoa yksilöille, jotka kuvittelevat itsellään olevan jonkun yliluonnollisen voiman hallussa ja jotka esittelevät temppujaan julkisesti.
Heidät on suljettu valtaväestöstä erilleen laitoshoitoon ja lääkkeiden avulla he pysyvät hoitohenkilökunnan hallinassa.- väärät lääkkeet?
Mitä lääkettä sinä käytät?
- pyh!
Tuo on taas tyypillistä herjaajan pilkkalaulua Jumalan profeetasta. Tuomiopäivän maksat jokaisesta sanastasi.
- !!!!!! !!!!!!.
Valon Viestillä, bushmannilla, prof. ja kumppaneilla on kirjoitukset niin sekavia, että ei viitsi edes vastailla.
- Valon Taikaa
!!!!!! !!!!!!. kirjoitti:
Valon Viestillä, bushmannilla, prof. ja kumppaneilla on kirjoitukset niin sekavia, että ei viitsi edes vastailla.
Niin oli eräällä amerikkalisella adventistikultin perustaja rouvallakin jutut sekavia, ettei niihin moni viitsisi edes vastata. Ei ole viitsinytkään.
Monelle kiihkokulttilaiselle sopivien lääkkeidenkin löytyminen on määrätynlainen haaste lääketieteelle.
Amerikasta on paljon tullut hyvää ja arvokastakin, nimenomaan tieteen saralla, mutta uskomusten, unien, näkyjen ja hallusinaatioiden luomien kulttien syntyminen nimenomaan 1800-luvulla olisi ihan hyvin voinut jäädä tapahtumattakin. - nunnuka-lailailai
Valon Taikaa kirjoitti:
Niin oli eräällä amerikkalisella adventistikultin perustaja rouvallakin jutut sekavia, ettei niihin moni viitsisi edes vastata. Ei ole viitsinytkään.
Monelle kiihkokulttilaiselle sopivien lääkkeidenkin löytyminen on määrätynlainen haaste lääketieteelle.
Amerikasta on paljon tullut hyvää ja arvokastakin, nimenomaan tieteen saralla, mutta uskomusten, unien, näkyjen ja hallusinaatioiden luomien kulttien syntyminen nimenomaan 1800-luvulla olisi ihan hyvin voinut jäädä tapahtumattakin.En minäkään vastaisi jos EGW kirjoittaisi tänne viestin. Eivät kuolleet jutustele, enkä minä kuolleitten kanssa. Oikein teet kun jätät vastaamatta hänen viesteihinsä.
- kirsimarja*
Valon Taikaa kirjoitti:
Amerikasta on paljon tullut hyvää ja arvokastakin, nimenomaan tieteen saralla, mutta uskomusten, unien, näkyjen ja hallusinaatioiden luomien kulttien syntyminen nimenomaan 1800-luvulla olisi ihan hyvin voinut jäädä tapahtumattakin.Valon taikaa voi ottaa omat lääkkeensä ja lakata toisia moppaamasta.
Rukoile ennenkaikkea, että parantuisit tuosta syyttäjähengestäsi, sillä se syö sinua sisältä kuin tauti, ja panee syöksemään myrkkyhöyryjä lähimäistesi silmille. - tri. naulapää
Kuinka olisi pystynyt lääketiede silloin hoitamaan mielisiraita, kun Ellen G. Whitenkin "myssyn narut" olivat liian tiukalla ja hapen saanti estyi aivoissa.
Vaikea autettava Ellen White oli , kun hänen päänsäkin oli luulosairaiuksia pullollaan. - !"#€%&/(!!
tri. naulapää kirjoitti:
Kuinka olisi pystynyt lääketiede silloin hoitamaan mielisiraita, kun Ellen G. Whitenkin "myssyn narut" olivat liian tiukalla ja hapen saanti estyi aivoissa.
Vaikea autettava Ellen White oli , kun hänen päänsäkin oli luulosairaiuksia pullollaan.Naulapää tosiaan olet noilla väitteilläsi.
- Annu42 ***
Ei Timolle eikä minulle ole kukaan muu Jumala kuin Isä itse, ja hänen poikansa Jeesus Kristus. He ovat lähettäneet tähän maailmaan Pyhän Henkensä kutsumaan jokaista.
Jos halua kuulla PH:n äänen, se on mahdollista, mutta aivan yhtä mahdollista on olla kuulematta ja uskoa, mitä itse haluaa.
Sanassa sanotaan, että "Jumala lähettä heille väkevän eksytyksen, niille, joilla ei ollut rakkautta touuteen".
Etsi totuutta, se on sinulle mahdollista, mutta valheen mahdollisuus on yhtä suuri. Sinulla pitää olla rakkaus Jumalaan ja rakkaus myös totuuteen. Silloin et eksy. Hän pitää sinusta huolen. - kirsinkukka
"Valon viesti!" Miksi sinä valehtelet ja puhut pahaa lähimäisistäsi adventisteista?
Oletkos sinä se syyttäjähenkinen vääristelijä, joka et enää enää kehtaa edes käyttää alkuperäistä nimimerkkiäsi(u ykkönen?), valheellisten kirjoitustesi johdosta?
Kyllä jokainen sinut tuntee jo tuoksusta, se seuraa aina mukanasi, siihen saakka kunnes teet parannuksen ja pyydät Jumalalta ja adventisteilta anteeksi valheitasi, joilla olet vääristellyt ja halventanut adventisteja ja heidän uskoaan.
Muista, että Kristus on hänen omissaan ja sen tuntee sanoittakin, siitä oikeamielisyydestä minkä vain Kristuksen Henki voi ihmisessä saada aikaan.
### Voitte lukea Danielin kirjasta, kuinka profeetta Daniel koki hyvin samanlaisia fyysisiä ilmiöitä kuin Ellen White ollessaan näkytilassa (Dan. 10). ### Tri Flink
En lähtisi, en ainakaan tohtorina, vertaamaan rouva E.G. Whitea profeetta Danieliin, joka pysyvän näkytilansa ansiosta tunnustettiin aj kohotettiin senaikaisen maailman kolmanneksi suurimpaan hallintavalta-asemaan.
SIIS JO ELÄESSÄÄN, EIKÄ VASTA LEGENDANA, ARVOSTETTIIN JA KOROTETTIIN.
Dan.5:29
Silloin Belsassar käski pukea Danielin purppuraan ja panna kultakäädyt hänen kaulaansa ja kuuluttaa, että hän saisi arvossa kolmantena hallita valtakuntaa.
Daiel mieluusti alensi itsensä joka tilanteessa, siksi hänet korotettiin Jumalan vaikutuksesta.
YLENNYKSIÄ
Matt. 23:12
Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.
[Job 22:29; Sananl. 29:23; Hes. 17:24, Hes. 21:31,32; Luuk. 1:52, Luuk. 14:11, Luuk. 18:14; Jaak. 4:10; 1. Piet. 5:6]
Luuk. 14:11
Joka itsensä korottaa, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Matt. 23:12 ]
Luuk. 18:14
"Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös:"hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."][ Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]
antti- !"#€%&/!!!!
Ja taas Antti on ihan pihalla. Timo puhui profeetan näkytilasta eikä valtakuntien hallintovallasta.
- sot sot sot!
Antti! Antti!
Adventistitohtoreilla(teologia) on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
En lähtisi kritisoimaan tri:n ajatuksia ja päähänpistoja.
Teol. tri. on lähes profeettaan verrattava kapine.
Vähintään Ellen G. Whiten manttelin perijän valtuudet hänellä on.
- kirsimarja*
Pysyppäs lestissäsi Antti, äläkä koroita itseäsi teologian tohtoreiden yläpuolelle Raamatun opetuksessa.
Kyllä Timo on läksynsä lukenut, ei hän tarvitse sinun järkeilyjäsi sanomisilleen!- adventisti tri.
Niin!
Vain me adventistit olemme Raamatun teologisessa tulkinnassa oikeassa ja käsittäneet asiat kuten Jumala itse.
Muut vaietkoot ainiaaksi.
Me emme usko teitä antiadvarit ja Helvetin Enkelit ja muuta kantaamme! Melkein uunituore teologian tohtori Timo Flink kirjoittaa palstallamme:
### ### Voitte lukea Danielin kirjasta, kuinka profeetta Daniel koki hyvin samanlaisia fyysisiä ilmiöitä kuin Ellen White ollessaan näkytilassa (Dan. 10). ### (Tri Flink)
VÄÄRIN ARVATTU, TRI FLINK - SILLÄ DANIEL JA EGW KOKIVAT KAIKEN TOISIN
Sillä vanhan liiton aikaan, ennen Hengen vuodatusta helluntaina, "näkytilat" olivat erilaisia. Daniel täysin erilaisissa olosuhteissakin ja tunnustuksena vastaansanomattomasta näkemisestään sai kolmanneksi korkeimman valta-aseman silloisessa maailmassa. Mikään ei yhdistä Danielia ja EGW:tä.
Daniel pani toivonsa Kristukseen varmaankin, edeltä, niinkuin Job (Job 19:25), mutta EGW uskoi Kristuksen sovitukseen jälkeenpäin. Danielin kanssa samantyylisessä näkytilassa kylläkin on ollut Johannes, joka kirjoitti Ilmestyskirjan.
Silloin Belsassar käski pukea Danielin purppuraan ja panna kultakäädyt hänen kaulaansa ja kuuluttaa, että hän saisi arvossa kolmantena hallita valtakuntaa.
Daiel mieluusti alensi itsensä joka tilanteessa, siksi hänet korotettiin Jumalan vaikutuksesta.
Matt. 23:12 :
Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.
USA tai muu maailma ei koskaan virallisesti tahi suuresti ole tunnustusta EGW:lle antanut. Johtuu siitä, että näkytilat ja näkyjen esiintuominen aivan erilaista Danielilla kuin EGW:llä. Ministeri Danielia ja rouva Elleniä ei voi mitenkää verrata toisiinsa, ei fyysisesti, ei henkisesti, ei psyykkisesti eikä hengellisesti.
antti
anttiAnttiVKantola kirjoitti:
Melkein uunituore teologian tohtori Timo Flink kirjoittaa palstallamme:
### ### Voitte lukea Danielin kirjasta, kuinka profeetta Daniel koki hyvin samanlaisia fyysisiä ilmiöitä kuin Ellen White ollessaan näkytilassa (Dan. 10). ### (Tri Flink)
VÄÄRIN ARVATTU, TRI FLINK - SILLÄ DANIEL JA EGW KOKIVAT KAIKEN TOISIN
Sillä vanhan liiton aikaan, ennen Hengen vuodatusta helluntaina, "näkytilat" olivat erilaisia. Daniel täysin erilaisissa olosuhteissakin ja tunnustuksena vastaansanomattomasta näkemisestään sai kolmanneksi korkeimman valta-aseman silloisessa maailmassa. Mikään ei yhdistä Danielia ja EGW:tä.
Daniel pani toivonsa Kristukseen varmaankin, edeltä, niinkuin Job (Job 19:25), mutta EGW uskoi Kristuksen sovitukseen jälkeenpäin. Danielin kanssa samantyylisessä näkytilassa kylläkin on ollut Johannes, joka kirjoitti Ilmestyskirjan.
Matt. 23:12 :
USA tai muu maailma ei koskaan virallisesti tahi suuresti ole tunnustusta EGW:lle antanut. Johtuu siitä, että näkytilat ja näkyjen esiintuominen aivan erilaista Danielilla kuin EGW:llä. Ministeri Danielia ja rouva Elleniä ei voi mitenkää verrata toisiinsa, ei fyysisesti, ei henkisesti, ei psyykkisesti eikä hengellisesti.
antti
anttiSuosittelen sinua lukemaan uudestaan mitä kirjoitin. Profetoiminen on aina ollut samanlaista. Jos joku on Jumalan profeetta, niin sillä ei ole merkitystä elääkö hän ennen vai jälkeen ristin, mitä tulee profetoimiseen ilmiönä. On vain yhdenlainen Jumalan antama profeetallinen innoitus. Ei montaa erilaista. Sekä Daniel että Ellen kokivat samankaltaisia fyysisiä ilmiöitä ollessaan näkytilassa. Heidän maallinen asemansa on epärelevanttia.
- uskova veli
Aamen!
Herra siunatkoon sinua "adventisti tri!"- >Kunnia Jumalalle<
Älä halvenna Herran nimeä laittamalla vakuudeksi pilkka viesteihisi! Muista, että Jumala näkee sydämeesi?
Herra ei anna anteeksi sille, joka Hänen nimeään turhaan lausuu: - häh?
>Kunnia Jumalalle< kirjoitti:
Älä halvenna Herran nimeä laittamalla vakuudeksi pilkka viesteihisi! Muista, että Jumala näkee sydämeesi?
Herra ei anna anteeksi sille, joka Hänen nimeään turhaan lausuu:ja mikäs tuossa nyt pilkkaa oli? siunaustahan hän toivotteli.
- Knilf Omit
Ei hullulle ämmälle voi hyväkään mies mitään...Ja Jeesusta sentään moni piti hyvänä miehenä vaikka itse ei sitä mieltä ollutkaan.
- Elli Waittinen
Täältä löydät artikkelit ja linkit, jotka käsittelevät Ellen G. Whiten elämäntyötä.
http://www.ellenwhiteexposed.com/articles.htm- onanoija 3. polvessa
Yksi esimerkki em. linkistä. Masturboiminen ja "tohtori" Ellen Whiten käsitys sen haittavaikutuksista ihmiseen:
1. Brain weakened
2. Cancerous tumors
3.Catarrh
4. Dropsy
5. Eye-sight weakened
6. Headache
7. Head decay
8. Insanity
9. Kidney disease
10. Liver disease
11. Lung disease
12. Memory loss
13. Nervous system damage
14. Neuralgia
15. Pains in the system
16. Premature death
17. Rheumatism
18. Spinal weakness/problems
Children who practice self-indulgence [masturbation] previous to puberty, or the period of merging into manhood or womanhood, must pay the penalty of nature's violated laws at that critical period. Many sink into an early grave, while others have sufficient force of constitution to pass this ordeal. If the practice is continued from the age of fifteen and upward, nature will protest against the abuse she has suffered, and continues to suffer, and will make them pay the penalty for the transgression of her laws, especially from the ages of thirty to forty-five, by numerous pains in the system, and various diseases, such as affection of the liver and lungs, neuralgia, rheumatism, affection of the spine, diseased kidneys, and cancerous humors. Some of nature's fine machinery gives way, leaving a heavier task for the remaining to perform, which disorders nature's fine arrangement, and there is often a sudden breaking down of the constitution; and death is the result."1
Nythän kaikkien Ellen-fanien täytyy ehdottomasti kertoa lapsilleen rehellisesti Ellen G. Whiten=totuuden torven sanoma ja kieltää lapsiltaan ehdottomasti onanointi ja valvoa myös, että sänky on kuiva ja tahraton.
Muuten kaikki em. luetellut sairaudet tulevat lapsen osaksi. - pyh!
Koko nettisivusto on täyttä potaskaa.
Oikeaa tieto löytyy www.whiteestate.org - onanoija 3. polvessa
pyh! kirjoitti:
Koko nettisivusto on täyttä potaskaa.
Oikeaa tieto löytyy www.whiteestate.orgEllen G. Whiten itsensä kirjoittamaa potaskaa.
On se hyvä, että sinäkin "pyh!" myönnät sen.
Sivustohan vain käsittelee Ellen G. Whiten kirjoituksia ja niistä löytyviä "aarteita".
Sanatarkasti ja sensuroimatta lainattua.
http://www.ellenwhiteexposed.com/articles.htm - pyh!
onanoija 3. polvessa kirjoitti:
Ellen G. Whiten itsensä kirjoittamaa potaskaa.
On se hyvä, että sinäkin "pyh!" myönnät sen.
Sivustohan vain käsittelee Ellen G. Whiten kirjoituksia ja niistä löytyviä "aarteita".
Sanatarkasti ja sensuroimatta lainattua.
http://www.ellenwhiteexposed.com/articles.htmTäyttä potaskaa tuo sivu, koska se vääristelee faktoja valehdellakseen ihmisille Whitesta.
Oikea tieto löytyy www.whiteestate.org - Valon Viesti
pyh! kirjoitti:
Täyttä potaskaa tuo sivu, koska se vääristelee faktoja valehdellakseen ihmisille Whitesta.
Oikea tieto löytyy www.whiteestate.orgLainaukset masturboinnista olivat mm. seuraavista Ellen G. Whiten teoksista:
1. Ellen White, Solemn Appeal, 1870, p. 63.
2. Ellen White, Testimonies, vol. 2, p. 347.
"Pyh!" kuitenkin kiven kovaa väittää, etteivät ne ole Ellen G. Whiten kirjoja?
Kenenkäs ne sitten ovat?
Pääkonferenssinko kirjoittamia? - pyh!
Valon Viesti kirjoitti:
Lainaukset masturboinnista olivat mm. seuraavista Ellen G. Whiten teoksista:
Kenenkäs ne sitten ovat?
Pääkonferenssinko kirjoittamia?Asiahan on niin, että niitä lainataan väärin, valikoiden ja valehdellen. Siis potaskaa koko sivusto.
- Annu42***
Valon Viesti kirjoitti:
Lainaukset masturboinnista olivat mm. seuraavista Ellen G. Whiten teoksista:
Kenenkäs ne sitten ovat?
Pääkonferenssinko kirjoittamia?Katsoin kerran dokumentin, jossa haastateltiin muutamaa miestä, joilla oli tämä tapa hoitaa seksuaalisuuttaan oman käden kautta. Se oli heille ehlvetillinen seuralainen. sitä piti tehdä missä ja koska vain. Aina piti löytää paikka tehtävälle, olipa tilanne mikä tahansa.
Kaikine keinoin he pyrkivät siitä eroon, mutta eivät päässeet. Yksi kokeili jopa uskoa, mutta seurakunnan pastori pilasi jutun, kun rupasi ajamaan hänestä "syntiä" ulos. Ehkä olisi pitänyt hieman varovaisemmin aloittaa. Mies palasi samaan entiseen elämäänsä.
Jos tuo ei ole orjuutta ja aivojen häiriötä, mikä sitten olisi. Ainakin heille jokaiselle oli tullut sairaalloinen tarve koko ajan ja joka paikassa tyydyttää vain tuota himoaan. Sairaus se ei missään tapauksessa ole, koska se alkaa vähitellen, mutta muuttuu aina vain vaativammaksi himoksi ajan myötä.
Ei normaalilla käyttäytymisellä naisen tai miehen kanssa tuollaista tule.
Otsa huomioon aika, jolloin ellen kirjoitti tuostakin asiasta, joka aivan varmaan oli uusi ja outo, ja johon eivät ketkään häveliäisyyttään edes puuttuneet. Kuitenkin se on kautta ihmiskunnan historian ollut syntisen ihmisen riesana.
Mielensä hillitsevä on suurempi kuin kaupungin valloittaja, tai sinne päin, sanoo sanakin, joten suurten asian kanssa ollaan tekemisissä. Usko tai älä!
- adv. veli
Meidän seurakunnassamme on monia, joilla on selviä oireita ja ihan juuri niitä sairauksia, joita ko. Ellen G. Whiten luettelo pitää sisällään.
Mitähän he ovat mahtaneetkaan tehdä.
Jopa pastorismiehiä.
Voi kauhea! - Huolestuinut hoitsu
Auttaisiko karppaus pääsemään näistä kauheista vaivoista eroon ? Luultavasti itsesaastutuksen vaivat iskee erityisesti adventtikasvissyöjiin.Rasvainen liharuoka on parasta lääkettä. Pää kestää runkutuksen.
- tri. kiimainenkin
Kysyisin adventisteilta, että mikähän ero siinä on, jos "laukeaa" omaan käteen tai sitten jonkun toisen ihmisen toimesta?
Ja uskotteko Ellen G. Whiten käsityksiin kaikista kamalista sairauksista, jotka ovat masturboinnin seurausta?
Pitkään on jo tiedetty, että säännöllinen orgasmi on terveydelle eduksi ja ehkäisee miehillä tehokkaasti mm. eturauhassyöpää ja eturauhasen laajenemista sekä naisilla munasarja- ja rintasyöpää.
Nykyaikana on paljon yksinäisiä ja naimattomia ihmisiä. Pitäsiskö heidän kaikkien harrastaa irtosuhteita tai käyttää maksullisia palveluja välttyäkseen Ellen G. Whiten luettelemilta sairauksilta, mahdollisten sukupuolitautienkin uhalla?
- Huolestuinut hoitsu
Kerroppa Timo,onko Ellu saanut nämä itsesaastutusohjeet näyssä Jumalalta.?
- www.whiteestate.org
Physical and spiritual dangers of masturbation or "self-abuse"
Few topics have generated more ridicule from critics than Ellen White's statements regarding "self-abuse," "solitary vice," "self-indulgence," "secret vice," "moral pollution," etc. Ellen White never used the term "masturbation."
Her first reference to this subject appeared in a 64-page pamphlet, An Appeal to Mothers, April 1864, nine months after her first comprehensive health vision. Primarily devoted to masturbation, pages 5 to 34 were from her own pen; the remainder consisted of quotations from medical authorities. [1]
Ellen White did not say that all, or even most, of the potentially serious consequences of masturbation would happen to any one individual. Nor did she say that the worst possible degree of a serious consequence would happen to most indulgers.
Modern research indicates that Ellen White's strong statements can be supported when she is properly understood. The general view today, however, is that masturbation is normal and healthy.
Two medical specialists have suggested a link between masturbation and physical abnormalities due to zinc-deficiency. Dr. David Horrobin, an M.D. and Ph.D. from Oxford University, states:
"The amount of zinc in semen is such that one ejaculation may get rid of all the zinc that can be absorbed from the intestines in one day. This has a number of consequences. Unless the amount lost is replaced by an increased dietary intake, repeated ejaculation may lead to a real zinc deficiency with various problems developing, including impotence.
"It is even possible, given the importance of zinc for the brain, that 19th century moralists were correct when they said that repeated masturbation could make one mad!" [2]
More recent research has confirmed the critical role of zinc as a principal protector of the immune system, with a host of physical illnesses attributable to zinc-deficiency.
Two professionals in the area of clinical psychology and family therapy have compared Ellen White's statements on masturbation with current medical knowledge. [3] Dr. Richard Nies defended Ellen White's general counsel on masturbation, making four main points:
(1) Masturbation leads to "mental, moral, and physical deterioration. . . . It is not the stimulation, per se, that is wrong. It's what's going on in . . . [persons] when they're becoming self-referenced and self-centered."
(2) Masturbation "breaks down the finer sensitivities of our nervous system. . . . It is not difficult to see in terms of the electrical mediation of our nervous system, how disease becomes a natural result of individuals who have placed their own gratification at the center of their being. . . . Disease is the natural result of this."
(3) Masturbation is a predisposition that can be "inherited and passed on and transmitted from one generation to another, even leading to degeneration of the race."
(4) In dealing with others, especially children, Ellen White's counsel lies in the direction of dealing with the consequences, of showing them that we should be training for love and eternity, not self-gratification with its terrible consequences. Dr. Nies concluded his paper, "Self-gratification is synonymous with destruction."
Alberta Mazat observed that Ellen White's concern regarding masturbation was primarily on the mental consequences rather than the "purely physical act. She was more concerned with thought processes, attitudes, fantasies, etc." Mazat quoted Ellen White's references to the fact that "the effects are not the same on all minds," that "impure thoughts seize and control the imagination," and that the mind "takes pleasure in contemplating the scenes which awake base passion."
Mazat further noted that some may be embarrassed by Ellen White's strong statements regarding masturbation. However, many of Mrs. White's other statements also seemed "unrealistic and exaggerated before science corroborated them, for example, cancer being caused by a virus, the dangers of smoking, overeating, and the overuse of fats, sugar, and salt, to name a few. . . . It seems worthwhile to remind ourselves that medical knowledge at any point is not perfect." [4]
Looked at from another perspective, God always upholds the ideal for His people through His messengers. However one reacts to Ellen White's specific counsel, clearly masturbation was not what God had in mind when He created man and woman, united them in marriage, and then instructed them to be fruitful and multiply. God's ideal in regard to sexuality is the loving relationship that exists in marriage between husband and wife. Anything else, including masturbation, falls far short of God's ideal.
- tri. T. Elink
Ellen Whiten terveysohjeet olivat Jumalalta saatuja?
Sairaan kotirouvan unelmahan se vain oli.
Ellen G. White on kuitenkin paljastettu HÄNEN OMILLA kirjoituksillaan ja KOPIOIMILLAAN TEOKSILLA vain kuolevaiseksi VALELÄÄKÄRIKSI.
Hänen väitetyt unensa, ennustuksensa ja profetiansa ovat myös osoittautuneet petokseksi ja valheellisiksi sielun vihollisen toiminnaksi Ellen Whiten elämässä.- pyh!
Sun valhees ei meitä kiinnosta.
- Annu42***
Minulla on samat ajatukset, koska minullakin on siskotyttö, jolla näitä kohtauksia on. Lisäksi olen kadulla kerran nähnyt kohtauksen saanee, jota joku osasi auttaa.
Ellen ei saanut kiveä ohomolohkoon vaan suoraan nenään, koska hän kääntyi katsomaan taakseen, kuinka lähellä ahdistaja tulee. Kuten on jo kirjoitettu, hänen nenänsä murskautui ja hengitys vaikeutui niin pahasti, että hän huojui tajuttomuuden rajamailla viikkoja. Hänen oletettiin aivan varmasti kuolevan.
Hänen isänsä oli poissa kotoa, kun tuo tapahtui. Hän ei tuntenut tytärtään, niin paljon tämä oli muuttunut tuon iskun seurauksena. Se kertoo, miten vaikea vamma Ellenillä silloin oli. Mutta Jumala oli päättänyt jo silloin, että antaa sanansaattajan tehtävät "heikoista heikoimmalle", joten tuosta tapahtumasta alkaen hän oli Ellenin ainoa opettaja, koska hän ei enää voinut käydä koulua, niin kovasti kuin halusikin.
Kun olen lukenut Emma Howellin kirjan "Adventtiherätys", siellä on kertomus, miksi Ellen tuli valituksi tähän tehtävään. Tehtävä oli tarjolla kahdelle miehelle, mutta he kieltäytyivät, joten Jumala todella valitsi sellaisen tyttöraukan, josta ei kukaan enää mitään odottanut, siis "heikoista heikoimman". Tämä vaikuttaa minuun, joten olen kassasi samaa mieltä. Vaikka maailma olisi toista mieltä, uskon Elleni olleen Jumalan lähettiläs, jota aikanaan tarvittiin seurakuntamme perustamisen vahvistamiseksi.
Kun lukee myös George Knightin kirjat, saa lisätietoa kaikesta tapahtuneesta. Olen hyvin kiitollinen noista tiedoista, jotta voin olla vakuuttunut siitä, mitä Jumala kansaltaan odottaa. - neurologi
Ellen White nimenomaan sai kiveniskun OTSAlohkoon, eikä nenäänsä tai ohimolohkoon, kuten jotkut tarinan kertojat virheellisesti väittävät.
Hänen OTSAlohkonsa painui kiveniskun voimasta kasaan, jota tunnusmerkkiä kasvoissaan Ellen White kantoi lopun elämäänsä.
OTSAlohkon kasaanpainuminen juuri otsan ja kulmakarvojen risteyskohdassa on selvästi nähtävissä mm. Ellen Whitesta otetuissa valokuvissa.
Aivojen vaurioituminen juuri OTSAlohkon alueelta vaikuttaa mm. ihmisen tunnekäyttäytymiseen ja empatiakykyyn, eli esim. uskonnollisessa toiminnassa kykyyn olla tuomitsematta lähimäisiään. Myöskin elämän katsomus muuttuu usein otsalohkovaurion saaneilla henkilöillä hyvin synkäksi, lähes "mustaksi".
http://fi.wikipedia.org/wiki/Otsalohko- Fniss!
Sanopas, neurologi, kun tuossa antamassasi linkissä lukee otsalohkosta näin: "Jos alue vaurioituu, käytös muuttuu sopimattomaksi (esim. kiroilua)."
Tuon mukaan ei vaikuta yhtään siltä, että Ellen Whiten otsalohko olisi vaurioitunut.
Sitävastoin taas niitä sen lajin vaurioituneita (kiroilijoita) näkee ja kuulee olevan paljon liikkeellä ilman että he saisivat näkyjä. - pyh!
Eipäs saanut. Valehtelet. Kivi osui nenään ja mursi sen.
- neurologille.
Kovin olet pitkäikäinen, jos olet diaknisoinut henkilön ja nyt kerrot potilastietosi kaikelle kansalle.
Huomaan, että valelääkärit pakkautuvat joka puolelle ja kertovat luulosairauksista.
Mutta ehkä se kuuluu tuohon narsismiin. - neurologi
pyh! kirjoitti:
Eipäs saanut. Valehtelet. Kivi osui nenään ja mursi sen.
Älä sinä "pyh!" puutu keskusteluun, koska sinulla ei ole väitteillesi minkäänlaista pohjaa. Olet vain häirikkö, joka yrittää provoisoida asiallista keskustelua.
Käytöksesi perusteella et ole kristitty ollenkaan, joten mene sinne jumalattomien palstoille häiriköimästä. - pyh!
neurologi kirjoitti:
Älä sinä "pyh!" puutu keskusteluun, koska sinulla ei ole väitteillesi minkäänlaista pohjaa. Olet vain häirikkö, joka yrittää provoisoida asiallista keskustelua.
Käytöksesi perusteella et ole kristitty ollenkaan, joten mene sinne jumalattomien palstoille häiriköimästä.Onpas pohjaa. Ellen Whiten oma lausunto siitä, mitä tapahtui. Painu itse.
- neurologi
pyh! kirjoitti:
Onpas pohjaa. Ellen Whiten oma lausunto siitä, mitä tapahtui. Painu itse.
Väitätkö sinä pahuuden kätyri "pyh!", että Ellen G. White pystyi kertomaan otsalohkon vaurioittaneen kiven ja siihen liitettyjen tapahtumien kulusta totuuden mukaisesti ja hänen itsensä tekemiin havaintoihin täysin turvaamalla?
Hän (Ellen) itse ei muistanut tapahtumaa lainkaan, vaan hänelle kerrottiin tapahtumien kulku viikkojen perästä, hänen tultua tajuihinsa. Ellenin oli turvauduttava silminnäkijöiden kertomuksiin, jotka nekään eivät olleet yhteneväisiä. Kiven heittäjän toverit kertoivat toisenlaisenkin tarinan tapahtumien kulusta. Ellen G. White oli itse ollut myös "kivisodassa" aktiivisena osapuolena.
Useat sen ajan neurologit tutkivat Ellen G. Whiten tilan ja todistivat yhdestä suusta, että Ellen G. White sai vakavan aivovamman juuri otsalohkoon osuneesta kivestä ja sen seurauksena hänen persoonallisuutensa muuttui dramaattisesti. - pyh ja pyh!
neurologi kirjoitti:
Väitätkö sinä pahuuden kätyri "pyh!", että Ellen G. White pystyi kertomaan otsalohkon vaurioittaneen kiven ja siihen liitettyjen tapahtumien kulusta totuuden mukaisesti ja hänen itsensä tekemiin havaintoihin täysin turvaamalla?
Hän (Ellen) itse ei muistanut tapahtumaa lainkaan, vaan hänelle kerrottiin tapahtumien kulku viikkojen perästä, hänen tultua tajuihinsa. Ellenin oli turvauduttava silminnäkijöiden kertomuksiin, jotka nekään eivät olleet yhteneväisiä. Kiven heittäjän toverit kertoivat toisenlaisenkin tarinan tapahtumien kulusta. Ellen G. White oli itse ollut myös "kivisodassa" aktiivisena osapuolena.
Useat sen ajan neurologit tutkivat Ellen G. Whiten tilan ja todistivat yhdestä suusta, että Ellen G. White sai vakavan aivovamman juuri otsalohkoon osuneesta kivestä ja sen seurauksena hänen persoonallisuutensa muuttui dramaattisesti.Ei tuo pidä paikkaansa. Ellen White kuvaa hyvin tarkasti, kuinka kivi iski häntä nenään ja hänet vietiin vertavuotavana läheiseen putiikkiin. EGW meni tajuttomaksi, vasta jonkin aikaa myöhemmin.
"Sen ajan neurologit" ovat tasan potaskaväite. Mutta uskokaa vain valheisiinne. Päädyttepähän sitten kadotukseen. - ???????
pyh ja pyh! kirjoitti:
Ei tuo pidä paikkaansa. Ellen White kuvaa hyvin tarkasti, kuinka kivi iski häntä nenään ja hänet vietiin vertavuotavana läheiseen putiikkiin. EGW meni tajuttomaksi, vasta jonkin aikaa myöhemmin.
"Sen ajan neurologit" ovat tasan potaskaväite. Mutta uskokaa vain valheisiinne. Päädyttepähän sitten kadotukseen.Kerropas meille kaikille "pyh ja pyh!, että mihinkä putiikkiin Ellen White oli menossa, kun hän kaatui kuin kuollut maahan ja palasi osittain tajuihinsa vasta seuraavana päivänä hyvin lyhyeksi ajaksi, mutta vaipui sitten viikoiksi syvään koomaan.
Verenvuoto ja kipu olivat niin pahoja, ettei Ellen White olisi pystynyt huomioimaan ympäristössä tapahtuvia asioita mitenkään.
Se siitä putiikistasi. - pyh!
??????? kirjoitti:
Kerropas meille kaikille "pyh ja pyh!, että mihinkä putiikkiin Ellen White oli menossa, kun hän kaatui kuin kuollut maahan ja palasi osittain tajuihinsa vasta seuraavana päivänä hyvin lyhyeksi ajaksi, mutta vaipui sitten viikoiksi syvään koomaan.
Verenvuoto ja kipu olivat niin pahoja, ettei Ellen White olisi pystynyt huomioimaan ympäristössä tapahtuvia asioita mitenkään.
Se siitä putiikistasi.Puhut ihan potaskaa. Ellen White ei ollut menossa mihinkään putiikkiin. Hänet vietiin sinne vertavuotavana. Hän ei kaatunut kuin kuollut maahan. Lukisit joskus faktat sen sijaan että jäkätät.
- ??????
pyh! kirjoitti:
Puhut ihan potaskaa. Ellen White ei ollut menossa mihinkään putiikkiin. Hänet vietiin sinne vertavuotavana. Hän ei kaatunut kuin kuollut maahan. Lukisit joskus faktat sen sijaan että jäkätät.
No pistäppä "pyh!" edes kerran faktat tänne palstalle näkyviin, niin voidaan verrata niitä omiin faktoihini.
- pyh!
?????? kirjoitti:
No pistäppä "pyh!" edes kerran faktat tänne palstalle näkyviin, niin voidaan verrata niitä omiin faktoihini.
Sulla mitään faktoja ole.
- neurologi
Kiroilu VOI OLLA yksi ilmenemismuoto.
Mutta jos ihminen ei ole aiemmin elämässään kiroillut, niin miksi hän yhtäkkiä alkaisi kiroilla? Eikö se ole hiemen ristiriitaista, koska aivoihin tallentuu ihmisen aiempi käyttäytyminen?- valheneurologille.
Noin se valhelääkärin diaknosointi ontuu.
Tosielämästä, / Eräässä suuren herätysliikkeemme uskova kirkonjäsen, sairastui vanhuudessa dementiaan, sehän tunnetusti esim. levydementia on löydettäväissä tästä otsalohkosta.
Tämä ihminen alkoi hirveästi kiroilemaan, että jälkipolvelle, joka edusti ko. herätysliikettä julkisella toiminnallaa, niin tämä kiroilu oli kiusallista.
Voisihan tässä kertoa muitakin vastaavuuksia, mutta jätetään tuohon yhteen.
Mutta, kerrankos tällaisille valhenurootikoille neurologeille sattuu diaknoosivirhettä.
Nyt ainakin tuli se esiin. - neurologi
valheneurologille. kirjoitti:
Tosielämästä, / Eräässä suuren herätysliikkeemme uskova kirkonjäsen, sairastui vanhuudessa dementiaan, sehän tunnetusti esim. levydementia on löydettäväissä tästä otsalohkosta.
Tämä ihminen alkoi hirveästi kiroilemaan, että jälkipolvelle, joka edusti ko. herätysliikettä julkisella toiminnallaa, niin tämä kiroilu oli kiusallista.
Mutta, kerrankos tällaisille valhenurootikoille neurologeille sattuu diaknoosivirhettä.
Nyt ainakin tuli se esiin.Saattaa hyvin olla, että nimimerkillä "valheneurologi" kirjoittava ei ole riittävästi perehtynyt esille tuomansa dementikon taustoihin.
Kyllä tämä mainitsemasi dementikko on voinut esim. ennen uskoon tuloaan olla kovakin kiroilija.
Tai sitten hän on käytökseltään "siviilielämässään" ja uskonelämässään ollut hyvinkin erillainen.
Monet nykykristitytkin ovat hartaita kirkossa, mutta kirkon ulkopuolella hyvin maallistuneita käytökseltään. - toinen vaihtoehto
valheneurologille. kirjoitti:
Nyt ainakin tuli se esiin.Dementikkosi paljasti tahtomattaan käytöksellään elämänsä taustan.
Oli siis ennen uskoon tuloa ollut kova kiroilemaan.
Sinun esimerkkisi oli siis hyvinkin ontuvalla pohjalla.
Yhdyn täysin neurologin esille tuomiin faktoihin. - pyh!
toinen vaihtoehto kirjoitti:
Dementikkosi paljasti tahtomattaan käytöksellään elämänsä taustan.
Oli siis ennen uskoon tuloa ollut kova kiroilemaan.
Sinun esimerkkisi oli siis hyvinkin ontuvalla pohjalla.
Yhdyn täysin neurologin esille tuomiin faktoihin.Ne mitään faktoja ole. Valhetta te suollatte, päivästä toiseen.
- Kenen orja sitä palv
Saattaa kiroilu vanhuudessa alkaa, kun estot vähenevät. Tämän olen todennut joidenkin vanhojen naisten kohdalla. Ei koskaan kirosanoja, mutta vanhainkodissa sitä sadateltiin, että huone raikui.
Kertookohan se isännästä, joka on valittu ennenkuin kiroilu tuli aktiiviseksi?
- neurologi
Käytöksesi perusteella et ole kristitty ollenkaan, joten mene sinne jumalattomien palstoille häiriköimästä.- pyh!
Itse olet häirikkö ja panettelija.
- kirsinkukka
timmon tekstiin lisäystä:http:
//dedication.www3.50megs.com/apocrypha.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5171580- 641176
- 61862
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691