Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

5326

1. Alex,

kirjoitat minulle näin: «.. joten älä hyvä mies puhu älykkyydestä samaan aikaan kuin ateistien käsityksistä siitä mitä ihmisten usko on ja sisältää..»

Missä mainitsin älykkyyden? Missä puhuin ateistien käsityksistä siitä, mitä ihmisten usko on ja sisältää? Vastasitko tosiaan minun viestiini? Jos se oli tarkoitus, miksi et lukenut sitä ensin?

En kirjoittanut mitään siitä, mikä on ateistinen käsitys Jumalaan uskovista. En väittänyt myöskään mitään siitä, miten uskovaiset uskovat. Sen sijaan kirjoitin näin:

«Ateismi on useimmiten sitä, että ei käytetä Jumalan käsitettä omassa maailmanselityksessä, koska se on aivan tarpeeton ja toisaalta perusteeton.

Kovan linjan ateistit, jotka ottavat kategorisesti kantaa joidenkin uskontojen Jumalan tai jumalien olemassaoloa vastaan, ovat vähemmistö.»

Voisitko yrittää kommentoida tätä sen sijaan, että keksit jotakin muuta minun kirjoittamakseni?

Korostan vielä, että minä en vastaa muiden keskustelijoiden, kuten Bushmannin ja iloisen naurajan viesteistä mitenkään, vaikka niputatkin minut samaan kategoriaan heidän kanssaan.
  2. Tässä on linkki B. B. Beachin pitämään puheeseen John F. Coltheartin hautajaisissa lokakuussa 1974. Puhe on julkaistu helmikuussa 1975 australialaisessa adventistien lehdessä "Australasian Record and Adven World Survey".

http://docs.adventistarchives.org/docs/AAR/AAR19750217-V80-07__C.pdf

Siinä mainitaan nimeltä kaksi vainajan poikaa, David ja Alvin, jotka jatkavat isänsä perintöä Adventtikirkon työntekijöinä.

«One Coltheart—John—has laid down his ministerial burdens. Another Coltheart—David—will pick up his father's ministerial mantle this coming January. Waiting in the evangelistic wings is another Coltheart son—Alvin—training at Newbold College for the gospel ministry. To live in the hearts and ministry of fellow workers and two sons left behind, is really not to die.»

Muistan, kuinka isäni paheksui Coltheartin kokoussarjoja juuri siitä syystä, että adventistien mainitseminen pidettiin piilossa mahdollisimman pitkään ja myös siksi, että kokousten puitteet olivat ylellisiä ja kovin erilaisia kuin tavallisen adventtiseurakunnan toiminnan puitteet. Varsin moni todellakin liittyi silloin Adventtikirkkoon vain hyvin lyhyeksi ajaksi.