Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Menepäs kirjoittamaan se gradus ihan muualle, vaikkapa Jemeniin. "
No huomenna lennän Suomeen. Ja miksi en voisi olla täällä? Olen lapsuudessa ollut näillä kulmilla pari vuotta joten nurkat ovat tulleet tutuiksi. Ja onm täällä muutama ystäväkin, jokunen israelilainen ja muutama arabi.
Mistä päättelit että pitäisin Jemeniä jonkinlaisena onnen tyyssijana? En hyväksy Israelin harjoittamaa natsistista kansansiirtopolitiikkaa, siinä kaikki. Onko se jotenkin vaikea ymmärtää? Molemmat uskonnot, islam ja juutalaisuus ovat kaikkine ihmisten tekemine sääntöineen suunnilleen yhtä vastenmielisiä.
04.01.2013 17:22
"kenties jopa emämöhläyksen ja ihmiskunnan suurimman onnettomuuden paikka ikinä kuunaan milloinkaan?"
Niin kutsutulta kaikkivaltiaalta aika raukkamainen teko, että omasta epäonnistumisestaan vierittää syyn itse luomansa epätäydellisen ihmisen päälle.
Kreationismipalstalla oli hauska kielikuva:
Jumala luoda roiskaisee miljardeja planeettoja, ja yhdellä niistä asuvan kädellisen apinalajin epäusko sai aikaan koko heimon kärsimyksen. Ja pelastaakseen nämä kädelliset, tämä kaikkivaltias planeettojen ruhtinas laittoi oman poikansa pelastamaan näm' kädelliset, kun tämä poika syntyi tällaiseksi kädelliseksi ja nämä muut kädelliset tappoivat tämän jumalan pojan, joka olikin itse asiassa jumala.
Joskus hävttää tunnustaa että itse uskoin tuohon satuun.
Itse elän rekisteröidyssä parisuhteessa. Ja tuo luojajumala on niin tavattoman mustasukkainen, että kun rakastelen puolisoni kanssa, tämä jumala kiinnittää huomionsa kaikista luomistaan miljardeista planeetoista juuri tähän yhteen, sen mikroskooppiseen pieneen kohtaan jossa kaksi nuorta miestä ovat toisiinsa kietoutuneena.
Jumala päättää mielessään että juuri täsmälleen tuon planeetan juuri nuo kaksi tottelematonta yksilöä kärventyvät ikuisesti helvetin tulessa, kunhan heidän elintoimintonsa ensin lakkaavat.
04.01.2013 07:10
"Helppo on noiden hyökänneiden islam-kansakuntien asuttaa maihinsa nuo kaikki palestiinalaiset"
Et vissiin taida oikein ajatella mitä sanot. Vähän kuin "helppohan karjalaiset on asuttaa muualle Suomeen tai Pohjoismaihin". Et kai ottanut huomioon, että ihmisillä saattaa olla sellainen kuin kotimaa. Niin, muilla paitsi palestiinalaisilla... Mitä sitä nyt muutamasta arabista, eikö niin...
"sillä itse ovat hyökkäyksellään aiheuttaneet tuon pakolaisongelman Israelin alueelle."
Ongelman on hiukan yksinkertaistaen aiheuttanut ensinnäkin brittiläisen mandaadin hallinto lupaamalla siionisteille toisten omistamaa maata, ja toiseksi israelilaiset itse ajamalla arabit pois alueelta, jossa he ovat sauneet sukupolvesta toiseen. Tämä on mielestäsi sitten oikein?
04.01.2013 06:43
"Tiedätkö, että Israelissä asuu paljon arabeja."
Kai minä sen tiedän, kun olen kirjoittamassa graduani täällä. Asun suunnilleen jabotinskyn ja Alkalai-kadun kulmauksessa. Usko huviksesi, olen nähnyt enemmän kuin sinä turistibussin ikkunasta.
"Lapsesta saakka aloitetaan vihan lietsominen Israelia kohtaan."
Jossain aletaan, jossain ei. 90 % israelilaisista ja arabeista haluaisi vain elää rauhassa omilla kotikonnuillaan.
"Israel ainoa, pieni, demokraattinen maa islamistien välissä."
Taisit unohtaa Jordanian, jolla on rauhansopimus Israelin kanssa ja joka on melko kehittynyt, melko demokraattinen maa.
"Taivasosuutesikin huomiodaan suhtautumisessasi Israeliin."
Mielikuvitusolentojen taivaspaikkajaot eivät minua kiinnosta.
02.01.2013 17:42
Mutta eikö ole sentääbn tavattoman positiivista, että kretardit lukevat tieteellisiä artikkeleita, vaikka eivät ymmärräkään niistä mitään? Voihan ymmärrys kuitenkin kasvaa ajan oloon, ja silloin on hyvä että on runsain mitoin aiemmin hankittua tietoa, joka vain on laitettava uuteen viitekehykseen.
Näin käviö itselleni kun lopulta hoksasin, että ei ole jumalia eikä helvettejä mitä pitäisi pelätä. Onneksi oli sentään tullut hankittua tietoa, vaikken sen arvoa tajunnutkaan ensimmäistä kertaa lukiessani.
02.01.2013 06:58
"Niin, mutta kun ne islamistit eivät ossoo ellee immeisiks."
Nii, eiks oo kumma juttu, vaik ei muuta kö kodint ajettiin pillarilla sileiks ja lähetettii poprukka muuanne, tästökö ne pir'ulaiset otti nokkiisa. Pikkumaista väkeä, eiks vaa?
02.01.2013 06:31
"Onkohan sulla Raamatun viimeisillä lehdillä kartta Israelin heimojen asuinalueista. Jumalan määräämät rajat. Syynää vähän."
Juu, olen lukenut. Ja onhan siellä Juudea yms edelleenkin. eikä mikään tuollainen oikeuta ajamaan ihmisiä pois kotikonnuiltaan.
01.01.2013 23:08
"Palestiinan puolelta satoja ja tuhansia raketteja lennellyt Israelin puolelle.
Israelin syntihän se on sellainen."
Kyllä se on pitkälti Israelin synti. Israel on ajanut toista miljoonaa arabia vuosisataisilta asuinsijoiltaan pois. Näistä suurin osa, valtaenemmistö tavallisia ihmisiä jotka eivät olisi halunneet muuta kuin jatkaa rauhassa elämistä.
Sitä satoa Israel nyt niittää. Sitä saa mitä tilaa.
01.01.2013 19:17
"Kiitän jälleen. Jos he käsittäisivät, he eivät olisikaan kreationisteja."
Matt. 6:23: " Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"
Sopii kreatisteihin täsmälleen. Jotain viisautta on siis raamatussakin.
29.12.2012 09:24
"Sanoisin tuohon myös että älkää myöskään luvatko ihmisille asioita jotka eivät pidä paikkaansa."
Aivan totta - ja vielä suuremmalla syyllä: ei pidä uhkailla ihmisiä asioilla joita ei oikeasti ole, kuten jumalilla ja helvetillä.
29.12.2012 08:53
" inhottavat evokit vain viimeiseen asti epätoivoisesti sinnittelevät ja väistelevät vastoin päivänselvää, ammosista ajoista selvillä ollutta luomisen FAKTAA vastaan"
Juu, niin näyttävät sinnittelevän, samoin kuin KAIKKI 500 maailman parasta yliopistoa sekä 99 % tiedemaailman edustajista. Eikö olekin kummia sinnittelijöitä?
28.12.2012 06:37
"Tehkää parannus"
Englanniksi= make improvement
17.12.2012 06:49
Mun isäni kertoi eräästä joka oli selvinnyt jostain suuresta vankilatulipalosta 50-luvun lopulla, oli liekkien keskellä luvannut että jos selviää tästä, antaa elämänsä Herralle, ja antoikin sitten. Kuulemma kiersi vankiloita kymmeniä vuosia, muutti nimensä.
Tietääkö joku tapauksen?
17.12.2012 06:48
"Kristittyjen viestit on aina etsittävä pitkinä noroina valuvan pirun sonnan joukosta."
Onko sana "kristitty" nähtävä tuossa synonyymina kristillisen kirkon jäsenelle, uskovalle vai lestadiolaiselle?
15.12.2012 09:11
"Sinulla ei ole mitään tekemistä esikoislestadiolaisuuden, eikä minkään muunkaan lestadiolaisryhmän kanssa, "
Ei tarvitsekaan olla mitään aiempaa kosketuspintaa lestadiolaisuuteen osallistuakseen keskusteluun täällä. Mistä tuollaisia olet saanut päähäsi, palstapoliisi? Osoita säännöissä kohta, joka tulee väitettäsi.
12.12.2012 06:57
Tuo "ettei mies saa maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan" on tosiaan hauska kohta; kun minä makaan puolisoni (toisen miehen) kanssa, en suinkaan makaa kuin naisen kanssa maataan, vaan kuten toisen miehen kanssa maataan.
Tosiasiassa raamatun kokonaisilmoitus, kun siis tarkastellaan asiaa kokonaisuutena, suhtautuminen homoseksuaalisuuden toteuttamiseen on kielteinen. Ainoa tätä vataan puhuva kohta VT:ssa on Daavidin ja Joonatanin välistä ystävyyttä kuvaava kohta (rakkaus suurempi kuin rakkaus naisen kanssa, mitähän sekin on mahtanut sisältää).
12.12.2012 06:36
"Et exhellari taida ymmärtää vertauskuvia. Se kertoo.. sanonko mistä"
Koko lapsuuteni ja nuoruuteni hellarina ja uskovaisessa kodissa kasvaneena ei ole mennyt sentään ihan hukkaan.
Kyllä meitä ateisteja voi noilla virtuaalikivillä heitellä ihan vapaasti koska me emme lähde ollenkaan mukaan tuohon vaatimattomuus- ja synnittömyyskisaan.
Kaikki uskovaiset sanovat olevansa mahdottoman huonoja ja syntisiä, mutta kun sanoo että on samaa mieltä heidän kanssaan, tulevat mokomat silmille ja itse tehty vaatimattomuus karisee saman tien. Muistan kun teininä olin jo irrottautumassa hellareista, ja eräs julistaja oli puheensa alussa sanonut olevansa niin huono ja syntinen ettei edes olisi arvollinen puhumaan jumalansanaa. Minä sanoin saarma jälkeen hänelle että hittojaki sinä sinne jakkaralle sitten pyrit kun kerran olet niin huono. Oli tipalla ettei tullut turpiin. Tuli kiviä takaisin muuten ihan satamalla.
Yritä sitten pelata pelejä näiden kanssa.
10.12.2012 06:31
"Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven."
Et tainnut vissiin löytä aloittajan tarkoitusta. Meitä ateisteja kun ei oma syntisyytemme (uskonnollisessa mielessä) kiinnosta vi'tunkarvan vertaa. Kyse onkin teistä, jotka väitätte elävänne tai ainakin pyrkivänne elämään raamatun tai jumalan tahdon mukaan.
09.12.2012 07:41
"Kyse on siitä, että ihmisten ominaisuudet, lahjat ja kyvyt eivät jakaudu tasaisesti. Toinen on toistaan lahjakkaampi ja kyvykkäämpi. Tilanne on ollut aina tällainen ja se tulee myös olemaan noin. Tätä tilannetta on mahdotonta korjata tasa-arvon avulla."
Totta, ihan totta. Tasa-arvopyrkimys ei merkittävässä määrin korjaa ihmisten SYNNYNNÄISIÄ ominaisuuksia ja niistä johtuvia eroja. Huomaathan kuitenkin sen, miten syntymävikoja korjataan lääkeiteteellisesti ja miten koulutuksella (huomaa tässä esim. vammaisille järjestettävä erityisopetus) voidaan sentään tehdä jotain. Yhteiskunta pyrkii siihen.
"Järjestelmä ei tässä sorra ketään, vaan ihmisen oma kyvyttömyys, lahjattomuus ja ominaisuudet tai ominaisuuksien puute syrjii ja sortaa yksilöä."
Ei noin voi sanoa yleisesti. Jossain sorretaan kristittyjä, jossain juutalaisia, jossain homoja, jossain muslimeja, jossain vammaisia. Kaikkia näitä lukemattomia muita ryhmiä on tapettu heidän erityisominaisuutensa takia. Ja jossain tapetaan edelleenkin.
"Jumalan kuvana olen niin arvokas, että sitä on mahdotonta tietää tai mitata."
Voit tietysti asettaa itsesi kenen tahansa mielikuvitusolentosi kuvaksi, ei siinä mitään. Luulisin tuon olevan ihan harmitonta.
"Ihmisarvo ei suinkaan ole ominaisuusperäistä, vaan tekijäperäistä. Teos on signeerattu Luojan nimikirjoituksella. Tekijän nimikirjoitus tekee meistä arvokkaita. "
Ainakaan vanhan testamentin jumala ei osoittanut mitään erityistä arvoa ihmisyksilöä kohtaan. Ja koska satukirjasi mukaan jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, hän ei ole muuttunut paremmaksi sen jälkeen kun katsoi ihmisystävällisyydessään aiheelliseksi tapattaa kokonaisia kansoja.
"Tuohon oikeudenmukaisuusvaatimukseen, en ota kantaa. Se on yhtä vaikeasti määriteltävää kuin se mikä on kohtuullista."
Wikipediasta: "Tasa-arvo (tasa-arvoisuus eli samanarvoisuus) tarkoittaa erityisesti kaikkien ihmisten yhtäläistä arvoa yksilöinä ja yhteiskunnan jäseninä. Suomessa sanalla 'tasa-arvo' viitataan usein nimenomaan miesten ja naisten väliseen tasa-arvoon."
Ja edelleen: "Poliittisesti tasa-arvon vaatimus on tarkoittanut vaatimusta kansalaisten yhtäläisestä asemasta lain edessä (yhdenvertaisuusperiaate, tasa-arvo lain edessä) sekä kansanvaltaisesta hallinnosta."
Näistä määrittelyistä vallitsee käsittääkseni melko suuri yksimielisyys. Onko tämä niin kauhean vaikeaa?
09.12.2012 07:36
"vai tuossako kaikki"
No ei ihan. Kiekon lattia, onko se jäähalli vai? Paikka missä pelataan kiekkoa?
04.12.2012 22:15
108 / 132