Yhdysvaltalainen nainen (uskova) halusi elää mahdollisimman tarkasti Raamatun ohjeiden mukaisesti. Tälläkin foorumilla uskovat kertovat muille miten elää, mutta moniko näistä uskovista elää Raamatun mukaisesti? Veikkaukseni 0 henkilöä.
Miten uskovat perustelevat tämän? Eikö Jumalanne pidä pahana, kun rikotte Raamatun ohjeita jokainen elämänne päivä? Eikö Raamatun ohjeiden rikkomisesta joudu helvettiin?
Suomalaiset uskovat ovat kaksinaismoralistisia, kermankuorijoita Raamatun ohjeiden noudattamisen osalta. Väitän, että yksikään suomalainen ihminen ei noudata Raamatun ohjeita. Tämäkö on sitä hurskautta ja kilvoittelua herranne edessä? Säälittävää sanon minä. Joko te noudatatte Raamattua tai ette noudata, mutta nykyinen meno, jossa valitaan ne kohdat, joista satutaan pitämään on naurettavaa tekopyhyyttä.
Klippi: http://www.youtube.com/watch?v=KTNb_udVV5U
Vuosi Raamatun sääntöjen mukaisesti
16
170
Vastaukset
Mielenkiintoinen testi. Yksikään palstalla tuomitseva superuskis ei ilmeisesti ole lähdössä mukaan kisaan.
Olisi hauska järjestää sarja teemasta. Suljetulle saarelle elämään pyhän kirjan mukaan. Siellä sitten noudatettasiin sitä mitä paasataan. Kivityksineen päivineen.
Päkä voisi lähteä ainakin.http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012040815381831_uu.shtml
Näitä on aikaisemminkin ihmiset kokeilleet.. Toistaiseksi huonolla menestyksellä.
Ja mitä tarkastaja.X juttuun tulee. Ei tarvitse kuin katsoa mikä meininki lähi-idässä on. Uskonnosta realityä jo ihan tarpeeksi siinäkin.- oletko sinä synnitön
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
"Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven."
Et tainnut vissiin löytä aloittajan tarkoitusta. Meitä ateisteja kun ei oma syntisyytemme (uskonnollisessa mielessä) kiinnosta vi'tunkarvan vertaa. Kyse onkin teistä, jotka väitätte elävänne tai ainakin pyrkivänne elämään raamatun tai jumalan tahdon mukaan.- opettele perusasiat
exhellari86 kirjoitti:
Et tainnut vissiin löytä aloittajan tarkoitusta. Meitä ateisteja kun ei oma syntisyytemme (uskonnollisessa mielessä) kiinnosta vi'tunkarvan vertaa. Kyse onkin teistä, jotka väitätte elävänne tai ainakin pyrkivänne elämään raamatun tai jumalan tahdon mukaan.Emme me elä vanhan testamentin sääntöjen mukaan.
- en kun olen kohtelia
exhellari86 kirjoitti:
Et tainnut vissiin löytä aloittajan tarkoitusta. Meitä ateisteja kun ei oma syntisyytemme (uskonnollisessa mielessä) kiinnosta vi'tunkarvan vertaa. Kyse onkin teistä, jotka väitätte elävänne tai ainakin pyrkivänne elämään raamatun tai jumalan tahdon mukaan.Et exhellari taida ymmärtää vertauskuvia. Se kertoo.. sanonko mistä
- sdfxcb
opettele perusasiat kirjoitti:
Emme me elä vanhan testamentin sääntöjen mukaan.
Uusi testamentti see on tehnyt kaikista uskovista synnittömiä? Osaatko sinä edes lukea?
- paitsi Jeesus
sdfxcb kirjoitti:
Uusi testamentti see on tehnyt kaikista uskovista synnittömiä? Osaatko sinä edes lukea?
jokainen ihminen on syntinen
- xxx.
paitsi Jeesus kirjoitti:
jokainen ihminen on syntinen
Vituix meni taas jälleen!
en kun olen kohtelia kirjoitti:
Et exhellari taida ymmärtää vertauskuvia. Se kertoo.. sanonko mistä
"Et exhellari taida ymmärtää vertauskuvia. Se kertoo.. sanonko mistä"
Koko lapsuuteni ja nuoruuteni hellarina ja uskovaisessa kodissa kasvaneena ei ole mennyt sentään ihan hukkaan.
Kyllä meitä ateisteja voi noilla virtuaalikivillä heitellä ihan vapaasti koska me emme lähde ollenkaan mukaan tuohon vaatimattomuus- ja synnittömyyskisaan.
Kaikki uskovaiset sanovat olevansa mahdottoman huonoja ja syntisiä, mutta kun sanoo että on samaa mieltä heidän kanssaan, tulevat mokomat silmille ja itse tehty vaatimattomuus karisee saman tien. Muistan kun teininä olin jo irrottautumassa hellareista, ja eräs julistaja oli puheensa alussa sanonut olevansa niin huono ja syntinen ettei edes olisi arvollinen puhumaan jumalansanaa. Minä sanoin saarma jälkeen hänelle että hittojaki sinä sinne jakkaralle sitten pyrit kun kerran olet niin huono. Oli tipalla ettei tullut turpiin. Tuli kiviä takaisin muuten ihan satamalla.
Yritä sitten pelata pelejä näiden kanssa.
- Jumala jyrää
Syntien anteeksiannoilla esim:rukoilemisella,saat synnit pois.
Ei sitä kuulukaan joka päivä elää kaikkien sääntöjen mukaan,vaan tehdä välillä hyvää.
En tajua tuota tyhmää ateisimia.- Kalapagos (ei kirj.)
Niin tämä on osa sitä kieroutunutta systeemiä, jolla voidaan perustella ihan millainen käytös tahansa. Raiskasinpa eilen, hupsista. Tänään rukoilen ja olen synnitön. Tapoin eilen, rukoilin tänään ja olen synnitön.
Hieno systeemi teillä uskovilla. Ei syntejä, ei mitään merkitystä mitä tekee, koska aina voi rukoilla synnit anteeksi ja Jumala armahtaa. - Skils
Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:
Niin tämä on osa sitä kieroutunutta systeemiä, jolla voidaan perustella ihan millainen käytös tahansa. Raiskasinpa eilen, hupsista. Tänään rukoilen ja olen synnitön. Tapoin eilen, rukoilin tänään ja olen synnitön.
Hieno systeemi teillä uskovilla. Ei syntejä, ei mitään merkitystä mitä tekee, koska aina voi rukoilla synnit anteeksi ja Jumala armahtaa.Ja täytyy myös muistaa että kristus-kultin luterilaisessa lahkossa synneillä ei ole mitään merkitystä pelastuksen kannalta. Syntiä saa tehdä niin paljon kuin haluaa, kunhan uskoo Jahveen.
- Apo-Calypso
Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:
Hieno systeemi teillä uskovilla. Ei syntejä, ei mitään merkitystä mitä tekee, koska aina voi rukoilla synnit anteeksi ja Jumala armahtaa.Emo Philips:
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle.
Then I realised that the Lord doesn't work that way
so I stole one and asked Him to forgive me.
Kristillinen "moraali" pähkinänkuoressa...
- ,.,.,.
Vanha testamentti: Tapa jumalan viholliset.
Uusi testamentti: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
MIten raamatun sääntöjen mukaan voi elää kun ne on ristiriitaiset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794444
- 503762
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512571Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442051- 1401799
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161725Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271547Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131511Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121329- 461273