Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2626

1. Huokaus.

Yritetään nyt sitten vielä kerran.

Kirjoitat yllä tässä samassa ketjussa:

"Tässä minun ja Mikko Tuulirannan syväanalyysi aiheesta maailman ikä ja iänmääritys. Jos video ei valaise sinulle iänmäärityksen ja maailman iän arvoitusta niin en kykene sinua enempää auttamaan.

Mikko Tuuliranta Saulus-Lähetyksen haastattelussa aiheesta maailman ikä ja iänmääritys. Tuuliranta kertoo iänmäärityksen historiasta, luonteesta ja siitä puoltaako se nuorta vaiko vanhaa maailmaa.

http://www.youtube.com/watch?v=YymiNCYErZY"

Lukuisissa puheenvuoroissa sen jälkeen on vuosirengasanalyyseihin viitaten esitetty kritiikkiä videossanne sekä viittamasi Snellingin materiaaliin. Tähän kritiikkiin pyydän edelleen vastaustasi.

Vai kirjoittelitko poika väärään ketjuun?
  2. "Ei kyse ole tunteistasi. Kenen tahansa ihmisen on mahdollista tuntea itsensä homoseksuaaliksi. Kuka vaan voidaan suggeroida homoseksuaaliksi."

Tokkopa vain. Enkä ole suggeroinut itseäni homoksi. Olen sen sijaan aikanaan päättäväisesti taistellut homoseksuaalisuutta ja siihen liittyviä tunteita vastaan, Jumalaan luottaen, häneltä apua pyytäen. Puolestani on rukoiltu jne...

"Ikävää että olet joutunut tuollaiseen vaikeaan asemaan."

Jos joku on tuota mieltä niin olkoon. Se kertoo enemmän hänestä kuin minusta. Ja tämä henkilö on sympaattinen ja luotettava, todellinen ja hyvä ystävä. Et ehkä ymmärrä? En ole ollenkaan vaikeassa asemassa. En voi enkä halua miellyttää kaikkia ihmisiä eivätkä he minua. Voimme silti olla ystäviä ja pärjäämme keskenämme mainiosti. Mikä siinä on niin vaikeaa?

" Uskon siihen että Herra voi muuttaa sinut pysyvästi heteroseksuaaliksi ja eheyttää myös kaikki nämä ihmissuhteet."

Olen jo aikanaan kyllästynyt näihin muuttumisleikkiehin enkä aio itse tehdä mitään asiantilan muuttamiseksi. Jos Jumala tai jumala sattuisi olemaan, mitä vahvasti epäilen, nyt on hänen vuoronsa astua estradille ja esittää asiansa. Jos olet hänen kanssaan puheissa, sano terveiseni. Minulla ei ole enää mitään asiaa hänelle.

"En jaksa uskoa, että voisit kiihottua miehistä sanan varsinaisessa merkityksessä."

Ok, ole uskomatta sitten.

"Moni asia saattaa kiihottaa eli stimuloida ihmistä jollain tavalla, mutta se kaikki ei tosiaankaan ole SEKSUAALISTA kiihottumista."

Juu, esimerkiksi tiettyjen ruokien tuoksu stimuloi hajuaistiani mutta ei siihenkään liity mitään seksuaalista. Olen siis kanssasi samaa mieltä tuosta. Tosin en ymmärrä miksi esität moisen itsestäänselvyyden.

"Uskon, että olet sisältä 100% heteroseksuaali."

Ihailen vahvaa uskoasi. Saat tietenkin uskoa oikeaksi katsomallasi tavalla. Elämmehän vapaassa maassa jossa on uskomisen ja luulemisen vapaus.
  3. No nyt tuli jo jotain mihin oikeasti voi vastatakin. Eikä meidän tarvitse kaikkiea tietää, eikä sellaista kukaan oletakaan.

"Siis viha ja pelko liittyivät juurikin tähän, että haluat taistella itseäsi vastaan."

Olet todella oikeassa!!! Viha ja ennen kaikkea pelko hävisivät elämästäni samassa suhteessa kun aloin eheytyä homoksi. Olinhan elänyt jatkuvassa kognitiivisessa disonanssissa. Nyt sellainen loppui ja saan olla rauhassa ja tasapainossa eikä energiaa kulu enää joutavanpäiväiseen muuttumisleikkiin.

"niin en vois katsella kun elät synnissä. En ymmärrä miten joku voi katsella vierestä sellaista edes huomauttamatta asiasta.."

Jotjut eivät ole huomauttaneet sen takia koska he eivät pidä raamattua totena ja siksi raamatun tuomiotkin homoseksuaalisuuden osalta ovat tehottomia. Joillain taas on sellainen liberaalihko käsitys, että raamatun ydinsanoma on totta mutta sen opit mm. puheena olevan asian osalta ovat aikaansa sidottuja eivätkä siis voimassa.

Sitten - pääosin helluntailaiset ystäväni sekä puolison yhä lestadiolaisuudessa pysyneet ystävät: he ovat kyllä sanoneet meidän menevän helvettiin syntielämämme takia mutta haluavat meidän silti olevan ystäviä. Joillekin asia on muodostunut niin ahdistavaksi etteivät edes halua puhua kanssamme.

Suhtautumista on siis joka lähtöön. Osaan muuten raamatusta ulkoa jokseenkin jokaisen raamatunpaikan jossa homous katsotaan tuomittavan ja paljon muutakin joten raamattusitaatteja en kaipaa ellei minua haluta siis totaalisesti yllättää.
  4. Vastaatko näihin:

"Miksi haluat vihata?"

Mistä päättelet että haluaisin vihata? En tunnista itsessäni sellaista.

"Miksi pelkäät heteromiehiä?"

Mistä päättelet, että pelkäisin heteromiehiä? Minulla on paljon heteroystäviä, joiden kanssa mm. käyn saunassa. he eivät ujostele minua enkä minä heitä. Mikä tässä on mielestäsi ongelma?

"Minä esimerkiksi olen sinun tukenasi eikä minulla ole mitään sinua vastaan. "

Tukena tarkkaan ottaen mihin?

"Ei meidän miesten ole tarkoitus heittäytyä keskenään hekumoimaan vaan sen sijaan tukea toinen toistaan."

No herranen aika. Onhan sitä muitakin ihmissuhteita samaa sukupuolta olevien kanssa kuin muhinoiminen. Millaiseksi nymfomaaniksi minua oikein luulet? Arveletko että minulla alkaa heti ottaa eteen kuin jollain teinillä kun näen hyvännäköisen miehen (vrt. sinä näet naisen)?

"Tämän ajan valhe väittää, ettei miehistä ystävyyttä ole olemassa vaan että mies on miehelle susi. "

Mitä IHMEEN sterotypioita sinulla oikein on? Miehinen ystävyys ilman minkäänlaista seksuaalisuutta on ihan ookoo ja käyn kavereideni kanssa retkillä, hölkkään, käyn salilla ja istu iltoja (pääasiassa ilman alkoholia muuten). Ja minulle KUKAAN ei ole ennen sinua edes esittänyt sellaista mielipidettä olevan olemassa ettei miehistä ystävyyttä muka olisi. Mistä sellaista olet saanut päähäsi?

Kysymykseni juontuvat SINUN kommenteistasi joten niihin ei luulisi olevan vaikea vastata. Vai haluatko vain kuunnella omaa ääntäsi?