Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2624

1. ”+Ja+suomalainen+tilastotiede+kertoo+sen+että+homot+roikkuvat+itsepintaisesti+itseinhonsa+vuoksi+itsaritilastojen+kärjessä,+joten+onko+homoilla+muita+suurempi+riski+kuolla+ennenaikaisesti+muutoinkin+kuin+Aidsiin?”Mistä+löytyy+vahvistus+sille,+että+homojen+muita+korkeammat+itsemurhaluvut+johtuvat+itseinhosta?
  2. ”Kyse+on+katsos+siitä+mikä+on+oikein+ja+Totuutta.+”Totuus+on+eräs+sanavarastomme+väärinkäytetyimpiä+sanoja.+Näitä+lopullisen+ja+oikean+totuuden+haltijoita+kun+on+niin+mahdottoman+paljon.”Minä+tiedän+että+ainoastaan+Jumalan+säätämys+määrittelee+ja+silloin+se+perustuu+oikeudenmukaisuudelle+ja+tasa-arvolle.+”Vai+tiedät?+Mistä?+Kuka+tässä+nyt+on+ylimielinen?”Jos+siis+hellarit+olivat+oikeassa+niin+miksi+sitten+ensinnäkään+erosit+heistä+jos+kerran+jokainen+päättely+olisi+oikein.”No+minusta+he+eivät+ole+oikeassa,+koska+Jumalasta+ei+tietääkseni+ole+olemassa+neutraaleja+(s.o.+ideologiasta,+uskonnosta+ja+havainnoitsijasta+riippumattomia)+havaintoja.+Jos+tällaisia+havaintoja+kuitenkin+löytyy,+olen+valmis+tarkistamaan+kantani.”Keskustelun+perusteeksi+ei+kelpaa+ainoastaan+se+että+olen+tämän+näin+päättänyt.”Ei+kai+tässä+kukaan+ole+mitään+päättänyt.+Olen+vain+asioista+jotain+mieltä+ja+olen+myös+valmis+perustelemaan+sen.+Jos+voit+perustella+näkemyksesi+paremmin+kuin+minä+omani,+olen+valmis+harkitsemaan+oman+näkemykseni+oikeellisuutta.”Sen+suhteen+olet+kylläkin+oikeassa+että+tekosi,+toimintasi+sekä+puheesi+määrittelevät+mitä+kuoleman+jälkeen+tapahtuu+ja+valinta+on+tehtävä+sen+suhteen.”Tuota...+mielestäni+sanoin+selvästi,+etten+usko+iankaikkiseen+elämään.+Siihen+voin+toki+vaikuttaa,+syövätkö+madot+ruumistani+Suomessa+vai+Ruotsissa,+missä+minun+ruumiini+poltetaan+ja+mitä+omaisuudelleni+tapahtuu+kuolemani+jälkeen.+Että+siinä+mielessä+uskon+kyllä+vaikutusmahdollisuuksiini+-+elleivät+omaiseni+kuolemani+jälkeen+päätä+toisin.
  3. ”Katso+pikemmin+näetkö+kaverissa+todellisen+muutoksen.+”Moni+asia+voi+tuottaa+todellisen+muutoksen.+Toki+usko+Jumalaan+voi+olla+yksiniistä.+Se+ei+kuitenkaanole+mikään+todiste+Jumalan+olemassaolosta.”Pelastus+ja+uskon+saaminen+tuleekin+Jumalalta.”No+näin+suunnilleen+kaikki+kristilliset+suunnat+opettavatkin.+Ovat+siis+edes+jostain+samaa+mieltä.+”Ihminen+sitoutuu+ja+useat+liberaalihössötykset+julistavatkin+väärää+predestinaatioppia+johtaakseen+harhaa.”En+itsekään+usko+predestinaatioon+sen+enempää+ilman+Jumalaa+kuin+sen+kanssakaan.+Mutta+sinun+kristinopin+tulkintanasi+käsityksesi+on+vain+yksi+monista.+Joidenkin+mielestä+Jumalan+ennaltatietämyt+ja+predestinaatio+muodostavat+noidankehän,+josta+ei+ole+ulospääsyä+muuten+kuin+erilaisilla+selittelyillä.+En+kuitenkaan+enää+jaksa+vääntää+siitä.”Vaikka+Jumala+tietääkin+kaiken+ja+myös+sen+kuka+on+pelastuva+niin+ihminen+ei+sitä+kuitenkaan+tiedä.+Ihmisen+osuus+on+oleellinen.+Miksi+muuten+kehoitettaisiin+etsimäänkään+ja+anomaan.+Harhaopetuskia+on+valtavasti+tässä+ajassa.”Niin,+siinähän+se+on+se+villakoiran+ydin.+Jos+Jumala+tietää+kaiken+etukäteen+maailman+loppuun+asti,+miksi+sitten+jatkaa+yrittämistä,+miksi+tehdä+lähetystyötä?+Onneksi+ei+tarvitse+pohtia+sitä+enää.”Tähän+kysyisin+että+miksi+pyysit+kyseistä+asiaa+ylipäänsä.”Siksi,+etä+ajattelin+Jumlan+lupaukensa+mukaisesti+poistavan+asian,+joka+olisi+selvästi+hänen+tahtonsa+vastaista+ja+takuulla+syntiä.+Ja,+kuten+sanoin,+luotin+Matt.+18:19+lupaukseen.+Tietysti+kaveriporukassa+mietimme+tarkoin,+että+metodologiamme+oli+kunnossa+ja+rukoilemme+oikeassa+hengessä+jne.++Jälkeenpäin+olen+toki+tajunnut,+että+eräiden+perinteisten+kristittyjen+mukaan+olin+luottanut+omiin+tekoihini+yrittäessäni+omilla+teoillani+saada+jotain,+minkä+Jumala+antaa+armostaan+tai+on+antamatta+itse+parhaiten+tietämistään+syistä.”Synti+se+on+jokatapauksessa,...”On+siis+synti+syntyä+sellaiseksi,+miksi+(oletettu)+Jumala+minut+tekee?”Rakastatko+vihollistasikin?”+Minulla+ei+ole+vihollisia+enkä+ajattele+sellaisina+myöskään+ihmisiä,+jotka+ajattelevat+täysin+eri+tavalla+kuin+minä.+Erään+kaverini+8-vuotias+pikkusisko+raiskattiin+törkeästi+2000-luvun+alussa.+En+usko,+että+pystyisin+rakastaa+teon+tekijää.”Mihin+sitten+perustat+käsityksesi+siitä+ettet+olisi+matkalla+helvettiin?+Onko+kyseessä+oma+päätös.+Eikö+ole+mielestäsi+röyhkeää+väittää+jotain+tuollaista.+Mitä+mieltä+olet+niistä+jotka+väittävät+niinkuin+sinäkin?+Olenko+väärässä+jos+väitän+ettet+usko+helvetin+olemassaoloon+ollenkaan+taikka+että+sinne+kukaan+joutuisi?”Olet+ihan+oikeassa.+Kuoltuani+muutun+matojen+ruuaksi+tai+tuhkaksi+(en+ole+päättänyt+vielä)+eikä+mikään+osa+minusta+muistoani+lukuun+ottamatta+jää+elämään.En+näe+väitettäni+mitenkään+röyhkeänä.+Olen+vain+sitä+mieltä.+En+myöskään+paheksu+jonkun+muun+väitettä+että+minä+kuoltuani+joutuisin+helvettiin.+Ihmiset+saavat+olla+mitä+mieltä+haluavat.+Se+ei+vahingoita+minua+millään+lailla.++Hyväksyn+sellaiset+ihmiset+mielelläni+lähimmäisiksini,+varsinkin,+jos+he+käyttäytyvät+siivosti+minua+kohtaan.