Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ollaan jo melkein Haifassa mutta ehdin vielä kirjoittaa muutaman sanan.
Lämmin ja rakastava hellariperhe johon aikanaan synnyin ei pystynyt vastaamaan homoseksuaalisuuttani koskeviin kysymyksiin. Tiesin olleeni homo jo syntymästäni asti. Nyt skippaan aika paljon, mutta sanotaan vain, että ahdinkoni johti minut tutkimaan aiempaa tarkemmin ensin raamattua ja sitten uskontoja laajemminkin. Uskonto hävisi 6-0.
Ehkä suurin muutos aiempaan ajattelutapaani oli se, etten enää pitänyt raamattua aksiomaattisesti totena vaan vaadin sen ulkopuolisia todisteita. Käytin arviointikriteereinä samoja kuin muutenkin milloin edellytetään luotettavuutta: lähdekritiikkiä ja tutkimustuloksia. Jälkimmäisiin kelpuutin vain tieteellisesti luotwttavista lähteistä peräisin olevat tulokset.
Maailman viisautta joka on sekoittanut minun pääni? Kukatiesi. Isäni kuitenkin sanoi ollessani teini-iässä, että raamattu ja kristinusko ovat niin vahvalla perustalla, että ne kestävät kaiken rehellisen tutkimuksen ja kritiikin. Mutta näin ei käynyt.
En oikeastaan olisi halunnut päätyä tähän missä nyt olen. Mutta en voi työntää päätäni pensaaseen kuten monet uskovat tekevät uskotellen itselleen ja muille että ympärillämme oleva todellisuus olisi harhaa ja että meidän pitäisi uskoa jotain ihan muuta kuin mitä aistimme todistavat. Meillä on kiistattomat todisteet maailmankaikkeuden iästä ja siitä, että mm. auringon pysäyttäminen taivaalla, luomiskertomus kirjaimellisena kuvauksena sekä vedenpaisumus ovat satua.
Voitaisiin tietysti olettaa, että Jumala on kylvänyt tahallaan todisteita muusta kuin raamatunmukaisesta todellisuudesta koetellakseen meitä. Hän siis johtaisi ihmisiä tahallaan harhaan jotta vain uskollisimmat pelastuisivat. Tällaistakin olen kuullut uskovaisten väittävän.
Ohitamme juuri Haifan Ikeaa. Lopettelen. Toivottavasti vastasin kysymykseesi.
24.01.2015 11:03
No, useimmilla on nähtävästi enwmmän huumorintajua. Ei se sen kummallisempaa ole.
24.01.2015 10:37
Se on kyllä nähty. Ja jos esittäjällä ei ole oikeita mielipiteitä, silloin kaikki muukin on pielessä.
24.01.2015 08:15
Juuri nyt on sapattiaamu ja pitäisi lähteä liikkeelle että ehditään Akkoon ennen kuin ruuhkat alkavatbTel Avivin ja Haifan välisellä valtatiellä. Palaan asiaan myöhemmin.
24.01.2015 07:20
Jotenkin minusta tuntuu että juttu on kirjoitettu enemminkin huumorin pilke silmäkulmassa kuin Nobel-palkinnon tavoittelu mielessä.
Niin ovat voittaneet, entä sitten?
23.01.2015 23:22
Paitsi että sisältö oli aivan kohdallaan, se oli mitä mainioin murrenäyte, aikansa kuva.
23.01.2015 23:20
Taitaa ongelma olla lähinnä siinä ettei mielipide käynyt yksiin omasi kanssa.
23.01.2015 21:44
Kopioin tähän erään parhaimmista puheenvuoroista mitä olen vuosiin lukenut. Siis EI ole minun kirjoittamani vaan jonkun paljon osaavamman:
Skolessa ussanmaikka sano nuttura kireel ett ”Tiede vastaa kysymykseen Miten mutta uskonto kysymykseen Miksi”. No mä aloin kelaa tätä. Mä en oo niinku mikään Dawkinssi tai Valtanoja, mut taviski tajuu jos vähä kelailee ett toi Genesis on ihan himmee stoori.
Siis ekaks tän stoorin mukaan The God niinku chillaili miljardi vuotta tai jotain ja kaikki oli sille ihan OK. Sitten out of the blue se keksi ett ”ei viddu nyt on niin olematonta ett ahistaa!. Pitää tehdä Earth tai jotain!”
Tää on eka miks-kyssäri?
Siis miks se alko tän koko Creation-proggigsen? Oliks Jumaleisson niinku mä joskus ett ekaks tuntuu ett voi himmailla illan himassa koodailemassa netissä mut sit jostain vaan kolahtaa ett ”Ei viddu. Nyt tötsyy tytsyy ja äksönii kehiin!” Ja sit karkaa mopo. Onks tällä Big-J-jäbällä ADHD niinku mullaki?
Sit se niinku teki tän meidän boltsin jollain kani hatusta -stailin magialla. Sit se kelas ett onhan tääki tosi karu mesta ja ett olisi siistii jos olis maata ja merta eikä kaikki samaa vellii. Nii ja olis tosi kiva jos näkis jotain ja se keksi jonkun ”valon” joka vaan ilmesty vähä niinku se maapallo tai kani sieltä sen skotsasta. Ei suulberii eikä edes stendarii mut jostain se valo vaan niinku tuli ett *PIM*. Paitti että välillä se sammutti sen et olis yö. Kun sköne ja galtsit ei riittäny, niin se taiko seuraavaks *ananasakäämä* puita ja ruohoo. No toi ruoho ei ollu huono idea. Se on yleensä munki idea kun kaikki alkaa olla niinku boooooring. Jos hiffaatte.
Ja jossain välissä se keksi et pitäshän tän universumin olla vähän enemmän niinku bling-bling ja duunas auringon ja jotain miljoonii miljardei galaxei ja niihin jokaiseen ihan vidusti tähtiä. Niinku miks? Jos tää meiän The Earth on Isolle Jäbälle niinku se juttu nii miks me ollaan joku käspäsen skeidan miljardisosan roiskasu koko täst universumist? Eihän me edes nähä tätä koko himmelii ilman jotain Valtanojan erikoisavaruuskaukoputkilaitteit?! Ei viddu mitää järkee. Mopo karannu Javelta ihan huolella.
Seuraavaks tuli fogelii haukii apinoi ja kaikkii vidun satiaisin ja muita mökijöi monta miljoonaa ja emmä jaksa enää selittää.
Siis miss oli ne vastaukset siihen ussanopen ”MIKSI” kyssäriin? Ei viddu missää. Ussa ei jelpi tajuumaan et miks eikä se jelpi tajuumaan ett kui. Totaalisen daijuu säätämistä.
23.01.2015 14:54
Ja kauniiksi lopuksi vielä YK:n raportti:
http://www.ohchr.org/Documents/Countries/PS/A.HRC.28.80.Add.1.doc.
23.01.2015 14:50
Aika hauska sattuma... Mun puolisoni (rek parisuhde) on lessu. Aika paljon tiedän teidän systeemeistä. Tervetuloa kerhoon...
22.01.2015 22:44
No heIvetti. Meinas tulla kahvit puserolle kun luin noi sun tarinasi. Siis sekä kieliasu että sisältö niin jäykkää tarinaa että kretuilla on siinä nieleskelemistä ihan toviksi.
Et vissiin vielä tyhjentänyt laaria kokonaan?
22.01.2015 22:31
"Evoluutioteorian puolustaminen on valhe koska evoluutio on valhetta. Ne jotka puolustavat evoluutioteoriaa ovat valehtelijoita."
Ihan erityisesti kiitän siitä todisteiden vyörystä jolla olet puolustanut väitettäsi.
22.01.2015 14:58
Ei pidä paikkaansa:
"Am Anfang schuf Gott Himmel und Erde." (Luther-käännös 1912, myöhemmät käännökset sanovat samoin)
22.01.2015 14:53
Tää Marco palkataan pitämään palstan blogia. Tulisko joku muu mukaan kolehtiin? Jokseenkin parasta settiä mitä vuosikausiin on nähty.
22.01.2015 09:28
"Merkitään sinut aikakirjoihin "Torpan lainauslouhimo"-ilmaisun keksijäksi. "Jumalapäissään"-sanan taisi lanseerata Repe Ruutikallo ja "Möttöskän klooniklaani"-ilmaisun Naapurin kissa."
Jos tämän palstan epätieteellinen evoluutioteoreetikkojen yhteistö asian hyväksyy, otan kunnian mielelläni vastaan.
Tähän mennessä mielestäni iskevin ja laajempaakin tunnettavuutta ansaitseva ilmaus on "möttösiini". Kuka olikaan keksijä? Oikein muistettavalle möttösiinille ehdotan erityisnimeä "supermöttösiini". Tällaisen ansaitsevat vain klassikon aseman saavuttaneet hölmöydet kuten hirvinauta ja laiskiaisia selässään kantavat enkelit.
20.01.2015 21:45
Profetiat eivät ole suinkaan kristinuskon tai juutalaisuuden yksinoikeus. Ja kiitos mielipiteestäsi, mutta osaan ihan itse päättää mitä ja millä palstalla kirjoittelen.
Miksi sitten muut saavat täällä kirjoittaa mielipiteitä homoseksuaalisuudesta mutta minä en? Onko lupa vain tuomita?
20.01.2015 13:36
"Palestiinalaiset tunnut esittävän oikein hyvinä ihmisinä."
Ei parempina eikä pahempina mutta tällä erää hiukkasen joitain muita sorretumpina. Ei sillä etteikö maailmassa olisi vielä paljon pahemminkin sorrettuja, mm. muslimien taholta.
19.01.2015 22:15
"että synnitön kansa olisi jossakin"
Näinkö on joku väittänyt?
19.01.2015 16:22
"Itsepähän ovat terrorismilla ja riehumisella olonsa aiheuttaneet"
Katselehan historiaa vaikkapa 60 - 120 vuotta taaksepäin niin huomaat ettei asia ole ihan noinkaan.
19.01.2015 16:20
"On ollut hienoa havaita viime aikoina se suotuisa muutos, joka yksipuolisissa israelfanittajissa näkyy, heidän tutustuttuaan paikan päällä vallitsevaan todellisuuteen YK:n, Punaisen Ristin tai Eapin toiminnan puitteissa."
Kun olet joskus tuonut kavereita Suomesta tutustumaan Israeliin ja Länsirantaan viikon ajan, yksikään ei ole palannut takaisin israelfanittajana. Kumma kun vilkaisu olosuhteisiin paikan päällä avaa silmiä. Siellä näkee paljon sellaistakin mihin ei pääse tutustumaan Toiviomatkojen propagandareissuilla.
19.01.2015 10:01
34 / 132