Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Tosiasiassa evo on vain sokean massan kontrolloimiseen tarkoitettu väline, johon ainoastaan heikkoluontoiset Raamatunkieltäjät uskovat."
Kumma vaan kun nämä "heikkoluontoiset Raamatunkieltäjät" tuottavat tasan 100 % evoluutiota koskevista vertaisarvioiduista tietellisistä julkaisuista, ja raamatullista luomista puoltavat kreationistit tasan 0 %. No joo, onhan siellä Leisola, mutta missä tieteellisessä julkaisussaan hän kritisoi evoluutioteoriaa?
14.08.2014 10:08
"Rengaslajien lajiutuminen taas ei sekään tarkasti ottaen ole vielä evoluutiota vaan tutkitusti vasta mikroevoluutiota jota ei lasketa makroevoluutioksi joka olisikin siten jo evoluutiota mutta jota ei siis ole koskaan havaittu."
Jo etukäteen kiitoksia vertaisarvioitujen tieteellisten julkaisujen listasta joita esität väitteesi tueksi.
13.08.2014 14:40
" mutta olehan sinä sinä vaan varovaisen tiukasti kaapissa silloin kun liikut jossain muslimireliikkejä tutkimassa."
No ei tosiaan kannata sellaisissa takapajuloissa paljon kaapin ovea raotella. Tosin Jordaniassa vaara ei ole niin suuri. Siellä on jopa puolijulkisia LGBT-myönteisiä ravintoloitakin eivätkä viranomaiset kovin aktiivisesti niitä tarkkaile.
Jos kuitenkin joku alkaa kovin aktivoitua mm. tasa-arvon suhteen, silloin tietoa alkaa löytyä asianomaisen liikkeistä hyvinkin nopeasti.
Kun sinut seuraavaksi yllättää moskeijassa julistamisen ja esiintymisen halu, kokeilepa sitten seuraavaa tunnustusta:
Allah inte ahbal, kuss ochtak, wallah! Se tulee lausua kolme kertaa, kumartaen joka kerta. Olisi mielenkiintoista nähdä miten lämpimästi sinut otetaan vastaan muslimiyhteisöön...
13.08.2014 14:34
"Esim. Egyptissä kuulee hyvin usein kauppiailta ja muilta että jos sanoo olevansa from Finland niin he sanovat että Firland........goog people. Siis he eivät osaa sanoa ärrää. Mutta suomalaisilla on hyvä maine mm. myonteisen palestiinalaispolitiikan takia. "
Minkähän puhevikaisen kanssa olet ollut jutuissa? Maine on kyllä totta, tosin koskee melkein kaikkia eurooppalaisia, mutta kyllä ne osaavat lausua" Finland", "Finlanda" ihan oikein. Firland? Never heard.
13.08.2014 12:04
"Ex ei taida tietää että ei Allah akbar ole islamin uskontunnustus vaan se tarkoittaa suomeksi että:"Jumala on suuri". "
Juu toki. Mutta käännynnäisen uskontunnustus on eri asia. Hänen ei tarvitse sanoa muuta kuin "Allah akhbar" ja hän on periaatteessa muslimi.
"kirjoitettuna ääntiöjäljitelmällä"
Vain yksi pikku huomautus: "we" on murteellinen. Standardiarabian sana on "wa". Mutta menee se noinkin.
"Lisäksi olen käynyt moskeijoissa Egyptissä sekä Kreikassa sekä Israelissa, ja Kyproksessa ja Kosilla."
Minä vain Länsirannalla., Israelissa, Jordaniassa, Egyptissä, Norjassa (Oslo). Mutta en kajautellut niissä mitään. Nablusin vanhan kaupungin moskeijassa on eräs ihmeitä tekeväksi väitetty reliikki. Kerroin siitä kerran. Muistatko?
Kannattaisi ei-muslimina välttää noita kajautuksia. Varsinkin moskeijassa.
13.08.2014 11:59
"Mutta uskoisiko kukaan jos kertoisin että olen käynyt useammassakin muhamettilaisessa moskeijassa ja olen kajauttanut siellä islamin uskontunnustuksen arabiaksi niin että moskeija raikuu?"
Ihan hiukan minäkin muslimimaailmaa tuntien väittäisin että sinua on pidetty vähän kajahtaneena jos olet mennyt karjumaan "allah akhbar" keskelle moskeijaa. Veikkaan ettet puhu arabiaa edes sitä vähää mitä minä.
Ja miksi heIvetissä kenekään ei-muslimin pitäisi mennä karjumaan keskelle moskeijaa allan akhbaria??? On se kummaa mitä ihmisen itsetehostuksen tarve teettää. Ja tuollainen temppu ei mainittavasti lisää asiantuntemustasi...
13.08.2014 07:10
Juu, käyhän noita vaikka 6,5 % tulos ei poikkea iin mahdottomasti diitä mihin nykyisin yleisimmin päädytään (1-3 %).
Se että tulos oli kertomuksesi mukaan vääristelty, paljastui kreationistien ansiosta, eikö totta? Eläimistä homoseksuaasta käyttäytymistä on tutkittu lähinnä lajimäärien mukaan. Havaittu noin 1500 lajilla, hyvin dokumentoitu 500:lla. Mitä ihmisiin tulee, ei mennä promilleluokkaan.
13.08.2014 06:27
"Ne metsät ovat kasvaneet samaan aikaan ihan eri paikoissa ja kulkeutuneet lyhyessä hetkessä siihen missä ne nyt ovat vadenpaisumuksen seurauksena. "
No huhhuh... hetken jo ajattelin että joku ihan oikeasti väittää tuollaista. Ihan kelvollinen parodia kreationistien keskeisistä harhoista.
12.08.2014 18:10
"Ja israelilaiset ovat vielä maailman parhaita palestiinalaisten pommittajia! "
Nehän myyvät "todellisissa olosuhteissa" kokeiltuja järjestelmiä ulkomaille, mm. Suomeen. Tiedämme hyvin missä ne on kokeiltu.
12.08.2014 16:23
Pari selitystä jotka eivät niinkään liity Jumalan mielisuosioon vaan pikemminkin ihan järjellisiin päätelmiin:
1. Sotilaallinen ylivoima: Yhdysvaltojen noin 20 mrd $ VUOSITTAINEN talousapu sotilaallisiin tarkoituksiin
2. Sodat ja muut pienemmät rauhattomuudet jotka Israel on voittanut: arabit ovat erittäin epäyhteinäisiä, riitaisia ja huonoja alistumaan kenenkään johdettaviksi. Heiltä puuttuu lähes kokonaan kyky suunnitella toimintaansa pitkäjänteisesti. Kaikissa näissä israelilaiset ovat huomattavasti arabeja edellä.
3. Nobel-palkitut: arabit eivät ole mitenkään erityisen koulutukseen tai teiteisiin suuntautuneita, mikä on vähän erikoista kun ottaa huomioon millainen tieteiden kehto Lähi-Itä oli pari tuhatta vuotta sitten ja sitä ennen. Olisiko islamin vaikutusta? Lisäksi juutalaiset ovat eläneet pari tuhatta vuotta diasporassa ja käyneet todellista eloonjäämistaistelua jossa vain parhaimmat ovat selvinneet. Olisiko luonnonvalinnalla osuutensa?
Brittiläinen mandaatti 1917 - 1948 antoi myös huomattavaa etua juutalaisille mm. sotilaskoulutuksen muodossa.
12.08.2014 15:56
Toisistaan poikkeavat mielipiteet ja käsitykset ovat kokonaan eri asia kuin älyllinen epärehellisyys.
12.08.2014 08:44
En vain voi mitään sille että älyllinen epärehellisyys saa niskakarvani nousemaan ja poistamaan aseesta varmistimen, siis kuvaannollisesti sanoen.
Ja sitä on uskonnollisissa piireissä erityisen paljon, ei pelkästään mormoneissa.
11.08.2014 22:38
"Ei Jeesus käskenyt tappamaan, eikä miekalla viemään sanomaa pelastuksesta."
Raamatussa hänen väitetään sanoneen yhtä ja toista sellaista mikä voidaan käsittää käskyksi tappamaan ja viemään sanomaa miekalla. Sinulla on oma tulkintasi, jollain muulla joku toinen.
"Ristiretkeläisiä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa kristityiksi."
Kyllä heidät vaan luokitellaan kristityiksi, vaikka he eivät käyttäydy sinun odotustesi eivätkä minun toiveitteni mukaan. langennutkin kristitty on kristitty, eikö vaan? Hylkäätkö syntiin joutuneen uskonveljesi?
No true Scotchman -argumentti ei vakuuta.
11.08.2014 19:43
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Asiaan liittyy sellaisia ajattelutapoja ja mekanismeja jotka haluaisin ymmärtää paremmin. Mutta koko homman logiikka ei ehkä koskaan aukene meille.
Vaatimus, että jo aseleponeuvotteluissa voitaisiin päättää Gazan saarron purkamisesta on täysin epärealistinen, ellei takana ole sitten se, että tästä vaatimuksesta puolitiehen tulo antaisi gazalaisille enemmän. Mutta israelilaisia tuntien epäilen sitä.
11.08.2014 12:38
Tällä hetkellä Hamasista on Israelin hallitukselle ja pääministeri N:lle valtavasti hyötyä. Vanha kikka - joko todellinen, itse rakennettu tai kuviteltu - ulkoinen vihollinen toimii.
11.08.2014 10:56
"Tuossa valossa huolestuttaa evoluutiouskonnon edustajien väkivaltaiset mielipiteet"
Ehkäpä voisit valaista millaisista ja kenen mielipiteistä on kyse. Lisäksi olisi mielenkiintoista tietää, miten 'evoluutiouskonto' on synnyttänyt uusia sotia ja muita konflikteja vuosisatojen ajan.
11.08.2014 09:54
"Evoluution pirtaan tuollainen aate sopisi oikein hyvin mutta ei se oikein istu uskontoon. "
Muistellessa mitä kaikkea uskontojen innoittamina ihmiset ovat tehneet kautta vuosisatojen, on vähän onttoa väittää että evoluutioteorian omaksuminen saisi moisia ilmimöitä aikaan.
11.08.2014 07:04
"En ole sikarikas vaan kohtuullisesti toimeentuleva, ja se on mahdollistanut sen että olen saanut nähdä maailmaa ja tarkasti olen sitä joka puolelta katsellutkin, siksi olen niin viisas."
Ilmankos vaatimattomuutesi, totuudenrakkautesi ohella, puhuttelee minua niin vahvasti.
11.08.2014 06:32
"Pikkusen niinkun nenänvartta pitkin katselet mormoneja(kin)."
Kun olen tivannut tätä mormoneilta jo n kertaa saamatta vastaukseksi muuta kuin selittelyä, alkaa nenänvarsi jo tulla tutuksi. Ihmiset jotka puolustavat valhetta ja selittävät sitä sekä itselleen että muille totuudeksi, eivät herätä minussa positiivisia tunteita.
Asiaa toki lieventää se, että he eivät aina itse tiedä puolustavansa valhetta. Pieni määrä älyllistä rehellisyyttä auttaisi asiassa kovasti.
11.08.2014 06:31
Jospa minä yritän täyttää tätä aukkoa tieteellisyydessä ja pyytäisin vielä kerran mormoneilta niitä vertaisarvioituja tutkimuksia jotka tukevat mormonien käsitystä MK:n mukaisesta varhaisesta sivilisaatiosta Amerikan mantereella.
Kyseessä ei ole mikään pelkkä uskon asia vaan reaalimaailman todellisuuteen liittyvä väite joka on tieteellisesti tarkistettavissa.
Toimittaisitteko linkin? Jooko?
10.08.2014 22:05
49 / 132