Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2626

1. "Jotta avioliittolaki voisi olla tasa-arvoinen, sen pitäisi taata myös raiskaajille, murhaajille ja huumeidenkäyttäjille aviopuoliso kaikkiin elämäntilanteisiin."

Avioliitto on siinä mielessä tasa-arvoinen, että henkilö rikostaustaan huolimatta on oikeutettu solmimaan avioliiton, jos laissa määritellyt edellytykset täyttävät. Vankiloissa solmitaan jonkin verran avioliittoja, ja EOA on vuosia sitten kiinnittänyt huomiota siihen, että vankilaviranomaiset olivat haluttomia auttamaan järjestelyissä, ja moitti heitä siitä.

Aviopuolison etsintä on kuitenkin kunkin omalla vastuulla.

Tällä nyt ei ole mitään tekemistä sukupuolineutraalin avioliiton kanssa.
  2. .
    Katsellaanpa hiukan ateistin näkökulmasta jyrrin listaa.

"Harkitse näitä: Ei sukupuolitauteja."

Mahdollisuus niihin on todella pieni kun kumppanit ovat uskollisia toisilleen. Hyvä pointti.

"Onnellinen lapsuus ja nuoruus rakastavassa ydinperheessä."

Se on ihan hyvä mahdollisuus. Se ydinperhe voi olla koostumukseltaan kaksi isää tai kaksi äitiä tai isä ja äiti.

"Rehellisyys kaikessa saa aikaan hyvän omantunnon, siis sellaisen
    mikä on täysin vieras omat edut hinnalla millä hyvänsä etusijalla
    pitävälle vasrastelevalle ja pettävälle evokille."

Olisko sinulla tilastotietoa miten varasteleminen ja pettäminen korreloivat evoluutioteorian kannatuksen kanssa? Yliopiston sosiologian laitos voisi olla kiinnostunut.

"Onnellisuus joka tulee sen tietämisestä että ikuinen elämä odottaa."

Onnellisuus on aika heikoissa kantimissa jos se perustuu taivassatuihin uskomiseen.

"Parempi terveys kun ei harrasteta vaarallisia urheilulajeja kuten
    luolasukellusta tai laskuvarjohyppyjä tms. hölmöjä lajeja."

Kukin tyylillään, mutta tuossa olen jo likipitäen samaa mieltä. Olen myymässä moottoripyöräänikin,

"Hyväkäytöksisellä on aina hyviä ystäviä ympärillään"

Ei välttämättä, koska ihminen voi hyvästä käytöksestään huolimatta olla vaikkapa hyvin ujo.

"Ja mitäs elämä ateistievokille tarjoaa: Ikuisen unohduksen kuoleman jälkeen, ja sekös risoo."

Mille tuntuu elää ikuista elämää lupaavassa valheessa?

"Ystäväpiiriä tuskin onkaan ja jos onkin niin se koostuu lähinnä kiroiluherkistä mulkeroista."

Yllättyisit jos tietäisit... Mitään kaatumaseuratuttuja en tarvitse kavereiksi.

"Surkeat parisuhdekokeilut."

Joskus lykästää, joskus ei. Minua lykästi kun olen saanut olla yhdessä puolisoni kanssa jo kymmenkunta vuotta vaikka en ole vielä kolmeakymppiä. Niitä kokeiluja on käsittääkseni niin uskovaisissa kuin ei-uskovaisissakin piireissä, ellet sitten käytä No true Scotchman -argumenttia.

"Maksakirroosikuolema. Klamydia nyt ainakin. "

Niin... alkoholismi ei katso ideologiaa. Uskollisuuteen viittasin jo aiemmin.

"Häiriköivät äpärälapset siellä sun täällä."

Hmmm... AU- ja aviolapset pärjäävät yleensä yhtä hyvin. Syntyperä ei sitä ratkaise vaan ennemminkin kasvuympäristö ja kasvatus. En tiedä mielikuvitusolentoihin uskomisen parantaneen kenenkään elämänlaatua.

Olen puolisoni kanssa harkinnut adoptiota, kunhan se uuden parisuhdelain myötä toivottavasti mahdollistuu.

"Yksin- ja yhteishuoltajuutta ja niihin olemmaisesti kuuluvat riidat.
    Jatkuva alatikatkeruus kun kaikki menee päin mäntyä. "

Niin, sitä tapahtuu kaikissa piireissä.
  3. "Kummallista, että ihminen häpäsee itsensä tuolleen. Raamatusta ottaa mitä itselle sopii parhaiten."

Etkö sitten itse tee niin? Noudatatko itse kaikkea mitä Raamatussa sanotaan?