Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jotta avioliittolaki voisi olla tasa-arvoinen, sen pitäisi taata myös raiskaajille, murhaajille ja huumeidenkäyttäjille aviopuoliso kaikkiin elämäntilanteisiin."
Avioliitto on siinä mielessä tasa-arvoinen, että henkilö rikostaustaan huolimatta on oikeutettu solmimaan avioliiton, jos laissa määritellyt edellytykset täyttävät. Vankiloissa solmitaan jonkin verran avioliittoja, ja EOA on vuosia sitten kiinnittänyt huomiota siihen, että vankilaviranomaiset olivat haluttomia auttamaan järjestelyissä, ja moitti heitä siitä.
Aviopuolison etsintä on kuitenkin kunkin omalla vastuulla.
Tällä nyt ei ole mitään tekemistä sukupuolineutraalin avioliiton kanssa.
06.08.2014 06:50
"....että missä vain Allahia huudetaan, siellä vääryys, sodat, väkivalta ja ihmisoikeuksien polkeminen rehottaa!"
Kuten Jordaniassa ja Länsirannalla?
05.08.2014 11:18
"Voit lopettaa valehtelemisen. Sinut tunnetaan."
Kerropa mitä olen valehdellut. Jos tunnet minut kerro muillekin.
Aloituksessa sanotan: "näen sen, että missä vain Allahia huudetaan, siellä vääryys, sodat, väkivalta ja ihmisoikeuksien polkeminen rehottaa!"
Normaalia yleistämistä. Miksi ihmeessä minun pitäisi luetella kaikkien maailman piripäiden hirmutyöt? Mennäänkö sitten muidenkin uskontojen innoituksella tehtyihin julmuuksiin?
Mielestäni Islam on vielä kammottavampi ihmisarvoa polkeva uskonto kuin juutalaisuus tai kristinusko, jos nyt haluat minun mielipteeni asiasta. Mutta minä kirjoitan mitä itse haluan enkä sitä mitä sinä haluat tai määräät. Islamin nimissä tehdyt rikokset eivät oikeuta muita.
Miksi haluat minun kertovan Syyriasta, Egyptistä, Irakista, Somaliasta, Iranista, Liberiasta, isisistä, Fatahista, Hamasista, al Qaidasta ja Hizbollahista? Etkö sitten itse tiedä?
KVG.
05.08.2014 10:38
Kristinuskon nimissä tai innoittamana tehdään nykyisin massamurhia "vain" Afrikassa, kun ennen niitä tehtiin ympäri maailmaa.
Minkähän takia Länsirannalta ei ole ammuttu Israeliin ainuttakaan rakettia varmaan kymmeneen vuoteen, vaikka sieltä ne saisivat aikaan suunnatonta tuhoa (mm. Tulqaremin alueelta joka on aivan muurin tiheästi asutun israelilaisen alueen vieressä)? Mitenkähän siellä mahdetaan soveltaa Koraania?
05.08.2014 08:34
Vähän mopo se on jos haluaa ajaa Saksan mt-nopeuksia. On vissiin mentävä keväällä motskarikauppaan Berliinissä kun puolison kanssa pidetään kevätloma siellä. On niiiiin ilotonta tämä evokin elämä.
04.08.2014 14:38
Oh my fuckin' God. Vasta kuorma-autollinen mennyt.
Onneksi prätkä meni kaupaksi. Ja eikun syyskuun llpussa taas kuukaudeksi Tel Aviviin, Amsterdamin kautta. Rankkaa ja ilotonta tää evokin elämä. Eikä ole mitään thaikku-mielikuvitus-nojatuolimatkoja kuten eräillä.
04.08.2014 14:35
-huoh- olisi pitänyt arvata että toki joku tuonkin aivopierun turauttaa.
Vaikka heterovanhemmat adoptoisivat lapsen, kumpikaan kasvatusvanhemmista ei olisi biologinen isä tai äiti. Tarvitaanko lisää rautalankaa?
03.08.2014 21:24
No ei se ole kuin Yamaha 900 diversion, vm. 96. Ostin sen 2006, mittarissa oli silloin 30 000, nyt 70 000. Keppiveto, ihan mukava matkapyörä Suomen teillä, Saksassa pitäisi olla joku tehokkaampi.
03.08.2014 18:58
.
Katsellaanpa hiukan ateistin näkökulmasta jyrrin listaa.
"Harkitse näitä: Ei sukupuolitauteja."
Mahdollisuus niihin on todella pieni kun kumppanit ovat uskollisia toisilleen. Hyvä pointti.
"Onnellinen lapsuus ja nuoruus rakastavassa ydinperheessä."
Se on ihan hyvä mahdollisuus. Se ydinperhe voi olla koostumukseltaan kaksi isää tai kaksi äitiä tai isä ja äiti.
"Rehellisyys kaikessa saa aikaan hyvän omantunnon, siis sellaisen
mikä on täysin vieras omat edut hinnalla millä hyvänsä etusijalla
pitävälle vasrastelevalle ja pettävälle evokille."
Olisko sinulla tilastotietoa miten varasteleminen ja pettäminen korreloivat evoluutioteorian kannatuksen kanssa? Yliopiston sosiologian laitos voisi olla kiinnostunut.
"Onnellisuus joka tulee sen tietämisestä että ikuinen elämä odottaa."
Onnellisuus on aika heikoissa kantimissa jos se perustuu taivassatuihin uskomiseen.
"Parempi terveys kun ei harrasteta vaarallisia urheilulajeja kuten
luolasukellusta tai laskuvarjohyppyjä tms. hölmöjä lajeja."
Kukin tyylillään, mutta tuossa olen jo likipitäen samaa mieltä. Olen myymässä moottoripyöräänikin,
"Hyväkäytöksisellä on aina hyviä ystäviä ympärillään"
Ei välttämättä, koska ihminen voi hyvästä käytöksestään huolimatta olla vaikkapa hyvin ujo.
"Ja mitäs elämä ateistievokille tarjoaa: Ikuisen unohduksen kuoleman jälkeen, ja sekös risoo."
Mille tuntuu elää ikuista elämää lupaavassa valheessa?
"Ystäväpiiriä tuskin onkaan ja jos onkin niin se koostuu lähinnä kiroiluherkistä mulkeroista."
Yllättyisit jos tietäisit... Mitään kaatumaseuratuttuja en tarvitse kavereiksi.
"Surkeat parisuhdekokeilut."
Joskus lykästää, joskus ei. Minua lykästi kun olen saanut olla yhdessä puolisoni kanssa jo kymmenkunta vuotta vaikka en ole vielä kolmeakymppiä. Niitä kokeiluja on käsittääkseni niin uskovaisissa kuin ei-uskovaisissakin piireissä, ellet sitten käytä No true Scotchman -argumenttia.
"Maksakirroosikuolema. Klamydia nyt ainakin. "
Niin... alkoholismi ei katso ideologiaa. Uskollisuuteen viittasin jo aiemmin.
"Häiriköivät äpärälapset siellä sun täällä."
Hmmm... AU- ja aviolapset pärjäävät yleensä yhtä hyvin. Syntyperä ei sitä ratkaise vaan ennemminkin kasvuympäristö ja kasvatus. En tiedä mielikuvitusolentoihin uskomisen parantaneen kenenkään elämänlaatua.
Olen puolisoni kanssa harkinnut adoptiota, kunhan se uuden parisuhdelain myötä toivottavasti mahdollistuu.
"Yksin- ja yhteishuoltajuutta ja niihin olemmaisesti kuuluvat riidat.
Jatkuva alatikatkeruus kun kaikki menee päin mäntyä. "
Niin, sitä tapahtuu kaikissa piireissä.
03.08.2014 14:31
Tarkoitat siis että vain aihepiiriin kriittisesti suhtautuvat saavat keskustella palstalla?
Trolliuden kiellän mutta toisinaan kyllä provosoin. Mutta kun kysyin noista listan asioista ovatko ne vertauskuvallisia vai ei, halusin OIKEASTI tietää mitä uskovat niistä ajattelevat. Olen kysynyt asiaa jo muutamalla muullakin uskovien palstalla ja ainut saamani vastaus on se että motiivejani epäillään.
Onko selkeästi muotoilemani kysymys niin tavattoman vaikea vastattavaksi?
Voisitko samalla kertoa sen, mitä tarkkaan ottaen tarkoitit sanoessasi, että minun pitäisi hävetä ulkonäköäni (" Tuolla naamalla pysyisin poissa. Häpeäisin.")?
01.08.2014 17:49
"Raamattuun perustuu profetiat joten turhaan änkytät."
Raamattuaiheessa minäkin olen, ihan ytimessä.
"Tuolla naamalla pysyisin poissa. Häpeäisin."
Kukaan ei ole moittinut naamaani pitkiin aikoihin. Kerrotko, mitä hävettävää siinä on? Yleensä minua pidetään ihan kivan näköisenä nuorehkona miehenä.
"Mitä raamattu kertoo homoista ja uskomattomista?"
Tuomitsee, so what?
"Emme käännytä sinua, emme edes yritä, mutta toimi sinäkin kunnioittaen uskovia kohtaan."
Kiva, kun ette yritä. Se on ihan oikein. Tarkoittaako kunnioittava käyttäytyminen sitä, että vastakkaisia mielipiteitä ei saa esittää? Onko epäkunnioittavaa käytöstä, jos sanon, että mielestäni profetianne ovat pelkkää mielikuvitusta?
01.08.2014 17:21
Sinä kun nämä raamattuasiat tiedät ja ymmärrät, kertoisitko minulle ovatko seuraavat tapahtumat / asiat ymmärrettävä kirjaimellisesti vai vertauskuvallisesti:
- luominen
- palava pensas
- puhuva käärme
- puhuva aasi
- vedenpaisumus
- tottelemattomat lapset kivitettävä
- homot tapettava
- pää peitettävä rukoillessa ja profetoitaessa
- neitseellinen syntymä (Jeesus)
- Jeesuksen puhe siitä että paikalla olevat tulevat näjemaan maailmanlopun
01.08.2014 16:03
"Kun sitä ymmärrystä pitäisi olla, että tajuaa sen punaisen langan, mitä Raamattu haluaa kertoa."
Varmaan kerrot minulle mikä se kristikunnan yksimielisesti hyväksymä punainen lanka on.
"Kato, kun se ko. kirja ei ole ihan ex-hellarin ja muslimin ymmärrettävissäkään."
Mieluusti myönnän, etten oikein ymmärrä sitä. Tosin en pidä sitä totena muilta kuin niiltä osin mitä tieteen vahvistamat todisteet osoittavat. Niin, luuletko siis että olen muslimi? Mielestäni tällä hetkellä islam on ihmiskunnalle huomattavasti kristinuskoa vahingollisempi. Mutta pitkällä aikavälillä krisinusko on aiheuttanut paljon enemmän tuhoa.
"Joten turhan aktiivisesti näytät tietämättömyyttäsi kansalle."
Se että tietää ettei tiedä on parempi kuin ettei edes tiedä ettei tiedä.
01.08.2014 15:58
Sallinet minun muistuttaa toteutuneesta profetiasta:
http://aijaa.com/qaLhSB
Se miten Hamas tappaa ja tapattaa ihmisiä Gazassa ei muuta mihinkään että Israel on miehittäjä. Jos vedotaan tuhansia vuosia vanhoihin paimentolaisten satuihin puhuttaessa valtioiden rajoista ja ihmisten oikeudesta asua jossain, miksei sitten tehdä samaa Euroopassa? Tulisivat ihan jonkinlaiset kansainvaellukset.
Propagandasodassa molemmat ovat yhtä luotettavia, niin Israel kuin Hamaskin.
01.08.2014 08:41
Molempien osapuolten toteuttamat sotarikokset ovat kammottavia, mutta kannattaa muistaa että koko konfliktin suurin syyllinen ei sijaitse Lähi-Idässä.
Taistelussaan kommunismia vastaan ja pyrkiessään estämään neuvostoliiton ja Venäjän vaikutusvallan Lähi-Idässä Yhdysvallat ruokki ja rahoitti noita ääriryhmiä. Niitä ei käytännöllisesti katsoen ollut sitä ennen.
Valloittajalla / miehittäjällä on yksiselitteinen velvollisuus huolehtia miehittämiensä alueiden väestön terveydenhuollosta, koulutuksesta, sosiaaliturvasta jne. Eipä ole iippoja paljon näkynyt Länsirannalla. Ei muuten kuin tekemässä kotietsintöjä.
Oletteko laskeneet montako rakettia Länsirannalta on lentänyt Israeliin viimeisten 5 vuoden aikana? Hamas on asia erikseen, mutta useimmat nk. hyödylliset idiootit niputtavat Länsirannan ja Gazan.
01.08.2014 07:53
"Kummallista, että ihminen häpäsee itsensä tuolleen. Raamatusta ottaa mitä itselle sopii parhaiten."
Etkö sitten itse tee niin? Noudatatko itse kaikkea mitä Raamatussa sanotaan?
30.07.2014 15:02
Jos nyt sallitaan vielä yksi kommentti ohi palstan aiheen, todettakoon, että Rytin vapaamuurarius on täysin triviaali asia verrattuna siihe, mitä hän muuten sai aikaan.
Kesällä 1944 hän teki sopimuksen, joka käytännössä pelasti Suomen itsenäisyyden. Itse hän maksoi siitä kovan hinnan, eikä sopimusta allekirjoittaessaan tiennyt, tulisiko historia koskaan puhdistamaan hänen nimensä. Onneksi näin on kuitenkin käynyt. Suomen kansa ei tosin missään vaiheessa pitänyt Rytiä syyllisenä.
Ryti jäi myös sodan jälkeen kantamaan vastuunsa paikan päälle eikä karannut ulkomaille vaikka tilaisuuksia olisi ollut.
30.07.2014 15:00
Tärkeintä on elää todeksi nämä periaatteet:
http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/Language.aspx?LangID=fin
Niiden tulisi olla johtotähtenä myös lapsia kasvatettaessa.
30.07.2014 14:56
Mikä ihmeen kuvitelma tuo on että elämästä nauttiminen olisi jotain hillittömyyttä tai irstautta? Luuletko että herätysliikkeenne ulkopuolella kaikki elävät promiskuiteetissa, naiden ristiin kaikki toisiaan, juoden ja rellestäen?
22.07.2014 12:04
"Tietokonesimulaatiot planeettakuntien synnystä viittaavat siihen, että oma planeettajärjestelmämme ei ole kovin epätyypillinen. Eli näillä nurkilla maailmankaikkeutta on muutaman kertaluvun tarkkuudella yhteensä 10 x 10^11 x 10^11 = 10^23 planeettaa. Suupalassa suklaata on muuten suunnilleen yhtä monta atomia." (Avaruus.fi)
10^23 tarkoittaa 100 000 000 000 000 000 000 000. Hyvä että pääsin tarkentamaan. Kyse on siis arvioidusta maailmankaikkeuden planeettojen lukumäärästä.
22.07.2014 11:41
52 / 132