Vapaa kuvaus

Aloituksia

270

Kommenttia

1474

1. Kyllä+Raamatun+ilmoittamat+kymmenen+käskyä+ovat+sellainen+yleispätevä+laki,+että+niitä+vastaan+voi+rikkoa+vaikka+niitä+ei+olisi+ikinä+kuullut+olevankaan,+ne+ovat+ikäänkuin+universaali+laki,+laki+jota+vastaan+jokainen+ihminen+on+rikkonut,+ja+tarvitsee+siksi+Jeesuksen+apua+ja+hyväksyä+hänet,+että+Jeesuksen+ristin+työ+tulee+hänen+eduksi.Vielä+kymmenen+käskyä+2.+Mooseksen+kirja+20:2.-17.Minä+olen+Herra+sinun+Jumalasi,+joka+vein+sinut+pois+Egyptin+maasta,+orjuuden+pesästä.1.+Älä+pidä+muita+jumalia+minun+rinnallani.2.+Älä+tee+itselles+jumalan+kuvaa.+Älä+kumarra+niitä+äläkä+palvele+niitä.3.Älä+turhaan+lausu+Herran,+sinun+Jumalasi+nimeä,+sillä+herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+hänennimensä+turhaan+lausuu.4.+Muista+pyhittää+lepopäivä.5.+Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi,+että+kauan+eläisit+siinä+maassa,+joka+Herra+sinun+Jumalasi+sinulle+antaa.6.+Älä+tapa7.+Älä+tee+huorin,+eli+älä+tee+aviorikosta.8.+Älä+varasta9.+Älä+sano+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi.10.+Älä+himoitse+lähimmäisesi+huonetta.+Älä+himoitse+lähimmäisesi+vaimoa+äläkä+hänen+palvelijaansa,+palvelijatartaan+härkäänsä,+aasiansa+äläkä+mitään+mikä+on+lähimmäisesi+omaa.Otin+vapauden+pikkuisen+lyhentää+tekstiä,+mutta+tuossa+ne+ovat,+kaiken+kattava+laki,+laki+jota+vastaan+kaikki+ovat+rikkoneet,+ja+tarvitsevat+siksi+Jeesuksen+sovituskuolemaa,+että+pääsevät+Jumalan+lapsiksi+ja+omaisuuskansaksi.
  2. Miksi+Jumala+vihaisi+ihmisiä+jotka+hän+loi+sitä+varten,+että+hän+saa+rakastaa+heitä?Raamattuhan+on+Jumalan+rakkauskertomus+meille+ihmisille;+ja+se+kertoo+Jeesuksesta,+joka+antoi+itsensä+pahoinpideltäväksi+meidän+edestämme+sekä+se+kertoo+Isä+Jumalasta+joka+antoi+Jeesuksen+meidän+edestämme.Te+ette+voi+käsittää+miten+paljon+Jumala+rakastaa+ihmisiä,+olen+päässyt+tätä+tuntemaan,+siksi+voin+sanoa+näin.Joka+väittää,+että+Jumala+vihaa+ihmisiä+on+eksynyt+vääriin+järjenpäätelmiin,+Jumala+vihaa+sitä+pahaa+ja+pahantekoa+mitä+ihminen+tekee,+mutta+itse+ihmistä+hän+rakastaa+todella+paljon,+ja+kunnioittaa+tämän+valintoja+silloinkin+kun+nämä+vievät+ojasta+allikkoon.+Sitä+varten+meillä+on+Raamattu,+että+ihmiset+voisivat+tehdä+oikeita+valintoja,+valintoja+jotka+johdattavat+ikuiseen+paratiisiin+sekä+Jumalan+tuntemiseen.