Vapaa kuvaus

Aloituksia

205

Kommenttia

1307

  1. Minä pääsen taivaaseen kun uskon Jeesukseen ja häntä seuraan. Ja olen voinut syyllistyä itsekkääseen ja tekopyhään möykkäämiseen välillä, mutta jos en jää kiinni
    väärään tai vääriin tekoihin, niin Jeesus antaa ne minulle anteeksi ristinkuolemansa
    perusteella ja minä saan olla vapaa, ja minun ei ehkä useasti tarvikkaan sortua virheisiin.

    Eikä tässä omasta ansiosta olla, vaan siksi, että Jeesus on kärsinyt minunkin edestä ne rangaistukset, jotka minulle olisivat kuuluneet, ja minä olen vain tuon kaiken ottanut vastaan ja elän siinä-armossa.

    Ja minä tiedän periväni taivaspaikan, kun vain pysyn Jeesuksessa ja hänessä elän.
  2. Yksi syy, että Jumala ei heti kättelyssä tehnyt selvää faaraosta ja hänen kansastaan, vaan antoi nuo egyptin vitsaukset, oli, että Jumala halusi, että hän tulisi suureksi ihmisten mielissä, niin juutalaisten kuin muidenkin kansojen silmissä, ja että hänestä puhuttaisiin yleisesti ja niin useiden ihmisten oli mahdollista tulla tuntemaan tosi Jumala.

    Nääs katsos Jumala osaa ajatella, ja ajatella vähän pidemmälle kuin jotkut palstalaiset mukamas hyvää tehden yrittävät vääntää mitä Jumalan olisi ollut tehtävä, ja millainen hänen olisi pitänyt olla noiden mukaan, joilla on äärettömän lyhyt ja epäterve ajatus, eikä Jumalan tuntemusta rahtuakaan.

    Se on sinun lyhyt ymmärrys, joka sanoo, että raamattu on muka täynnä esimerkkejä jumalan sadistisuudesta. Jumala ei koskaan anna tuomiota,jotka sinä
    katsot sadistisiksi, jos ihmiset haluavat olla hyviä ja kuuliaisia hänelle ja karttavat
    pahaa. Kaikki tuomiot Jumala langettaa siksi, että ihmiset haluavat olla pahoja ja
    viittaavat kintaalla Jumalan hyvää tarkoittaville varoituksille, joita antavat hänen
    profeettansa, käännyttääkseen ihmiset pahoilta teiltä hyville teille elämässään.

    Minä löydän raamatusta sen, että Jumala haluaa liittoon ihmiset kanssansa, että voisi tehdä heille hyvää ja rakastaa heitä ja että he sanoisivat: minun Jumalani, ja sitten Jumala haluaa palavasti antaa ihmisille lopulta ikuisuuden käsittämättömän
    onnen antaen.

    Sinä luet väärin raamattua, kun sieltä löydät, että Jumala muka olisi sadistinen; ei
    hän ole vaan rakastava, ja hän haluaa hyvää luoduilleen; myös silloin kun hänen
    täytyy tuomita heitä; jumala on rakastava tuomitessaankin, ja odottaa, että ihmiset hänen tuomiostaan oppisivat tuntemaan häntä ja menisivät itseensä ja sanoisivat:
    Katso me olemme tehneet väärin ja olleet jumalattomat, meidän pitää siis kääntyä
    Jumalan tykö ja hyljätä pahat teot, niin hän varmaan sitten antaa meille anteeksi.
  3. Myönnetään minäkin erehdyin kun en muistanut, että Jumala surmautti egyptin esikoiset. Mutta minä en tehnyt tuota tahallani, niinkuin te tahallanne vääristelette
    millainen Jumala on, ja hänen hyvät tarkoitusperänsä te vääristelette pahoiksi.

    Ensiksikin yksikään teistä ei voi vetää Jumalaa tilille ja todistaa, että hän muka paha olisi. Ette voi tehdä tuota ja samalla pysyä todellisuudessa ja totuudessa.

    Jumalahan rakastaa kansoja ja eri ihmisiä, ja sitten hän rakastaa Israelia. Ja hän halusi, että egyptiläiset päästäisivät Israelin orjuudesta. Niin Jumala pääsi lopulta hyvään tarkoitukseen kun antoi nuo egyptin vitsaukset, joiden joukossa tuo esikoisten surma.

    Raamattu sanoo, että Jumala siksikin antoi nuo vitsaukset, että hän tiesi, että siten hänen nimeään julistettaisiin kansojen keskuudessa niin kuin raamattu sanoo, ja siten lukuisat ihmiset eri kansoista voisivat tulla tuntemaan hänet ja siis
    hänen valtakuntaansa, että hän lopulta saisi heitäkin rakastaa.

    Sitten raamattu sanoo, että tuo esikoisten surma oli siitä syystä myös kun egyptiläiset palvelivat epäjumalia; siis tuomio Jumalan tahdon vastaisista hommista.

    Sekä tietenkin Jumala halusi, että kun hän antoi nuo vitsaukset, joissa tuo esikoisten surma, että egyptiläiset päästäisivät Israelin vapaaksi orjuudesta ja lähtemään kohti luvattua maata.

    Summa summarum,kuka voisanoa, että Jumala teki väärin ja luontonsa vastaisesti kun antoi nuo egyptin vitsaukset, kun hän laski, että loppupeleissä hän
    saisi lopulta rutkasti omia lapsia, kuin oli tuon esikoisten surma maksanut?