PAREMPI OLLA YKSINKERTAINEN JA...

Parempi olla yksinkertainen ja ymmärtää, että maailmankaikkeus on Jumalan luoma, kuin olla älynsä eksyttämä ja väittää silmät kirkkaina, että koko maailmankaikkeus ja luomakuntammekin on sattuman ja luonnonvoimien tuotosta!

Kyllä tiedän, että eräät teistä ovat hyvinkin älykkäitä ja tietävät sekä ymmärtävät paljon asioita.
Mutta suurella älykkyydellä on se varjopuoli, että voi eksyä suurempiin valhefantasioihin ja valheellisiin järjen päätelmiin.

Evoluutioteoriassa on kyse valhefantasiasta, jota käytetään eksyttämään ihmiset jo nuorena pois yksinkertaisesta ymmärtämisestä ja uskomisesta, että koko maailmankaikkeutemme on hyvän Jumalan luomistyötä.

Jumalan amputoimisesta ihmisestä ei voi olla mitään muuta kuin murheellisia seurauksia, Pekka Eric Auvinen ei tuntenut Jumalaa, ja kuvitteli virheellisesti Jumalan puhuneen hälle, vaikka se ei ollut Jumala. seuraukset olivat mitkä olivat kun Pekka ei ymmärtänyt kun ei Jumalaa tuntenut, että puhuja ei ollut Jumala.

Tämä on niitä hiuksia eniten nostattavia kertomuksia mitä ateistisen kehitysopin viljely saa aikaan.

114

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, yksinkertaisena ei päädy helvetin pannuun kärisemään!

      • Pannulle_menossa

        Aivan. Silti joskus huolestuttaa näin demokratian takia, mitkä pyhät yksinkertaisuudet täällä tempaustaan edeltävän vaelluksensa aikana pääsevätkin hourailuineen vaikuttamaan. Maailmassahan on mokittu uskonnollisen fanatismin takia jo tarpeeksi, ja nyt nuo kaatumaseuralaiset ja torninvartijat ovatkin tehneet jo ihan tarpeeksi tihutöitään.


      • Pannulle_menossa kirjoitti:

        Aivan. Silti joskus huolestuttaa näin demokratian takia, mitkä pyhät yksinkertaisuudet täällä tempaustaan edeltävän vaelluksensa aikana pääsevätkin hourailuineen vaikuttamaan. Maailmassahan on mokittu uskonnollisen fanatismin takia jo tarpeeksi, ja nyt nuo kaatumaseuralaiset ja torninvartijat ovatkin tehneet jo ihan tarpeeksi tihutöitään.

        Vastasin hullulle hänen hulluutensa mukaan. Sananlaskut 26:4-5.


    • hfghgfhf

      Ei tarvitse välttämättä olla yksinkertainen, rehellisyys riittää.

      Kysehän on pitkälti siitä mihin ihminen HALUAA uskoa. Tunteet syrjäyttävät usein järjen tavalla, jota on vaikea käsittää. Kun rittävän vahva usko jonkin asian suhteen omaksutaan, niin siihen saattaa olla ulkopuolisen mahdoton vaikuttaa. Itse olen havainnut tämän erään psykoositapauksen yhteydessä.

      Jos haluaa uskoa siihen, että mitään korkeampia voimia ei ole olemassa, niin yleensä silloin on turha tarjota mitään todisteita ilmestyksistäkään. Kielteinen asenne ja usko omaan totuuteen voi olla niin voimakas, että objektiivinen totuus torjutaan.

      Ja sama tietysti koskee ääriuskoviakin, joilla on usein se käsitys, että jokin kaikkeuden korkein olento on luonut planeettamme ja ihmiset planeetalla...ja että tuo suuri olento vieläpä tarkkailee meitä kaikkia henkilökohtaisesti.

      Ei, kyllä Jumala toimii hallintonsa ja palvelutyöntekijöidensä kautta.

      Täällä on paljon älykkäitä ja tietäviä ihmisiä keskustelemassa, kuten ateismi-palstallakin, mutta selvästi tunteet syrjättävät usein järjen ja loogisen ajattelun. Tärkeintä on usein vain omaan maailmankuvan puolustaminen - ja päinvastaista mieltä olevien nujertaminen - eikä totuuden etsiminen.

      • >>Kysehän on pitkälti siitä mihin ihminen HALUAA uskoa. <<

        Ahaa. Siis jopa uskovaiset ovat vahvempia kuin heidän jumalansa.


      • Minä ainakin haluan uskoa Jumalaan, koska hän on auttajani, ja minun ymmärrykseni mukaan häneen kannattaa uskoa, sillä Jumala haluaa tehdä ihmisille hyvää, antoipa Poikansa Jeesuksenkin kärsiä rangaistus meidän poloisten ihmisten puolesta, jotka olemme rikkoneet kaikki Jumalan hyvää tarkoittavat käskyt ja ohjeet.


      • Ei.luotu.eikirj
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä ainakin haluan uskoa Jumalaan, koska hän on auttajani, ja minun ymmärrykseni mukaan häneen kannattaa uskoa, sillä Jumala haluaa tehdä ihmisille hyvää, antoipa Poikansa Jeesuksenkin kärsiä rangaistus meidän poloisten ihmisten puolesta, jotka olemme rikkoneet kaikki Jumalan hyvää tarkoittavat käskyt ja ohjeet.

        Oletko tutkinut jos vaikka muut jumalat tarjoaisivat paremman diilin?


      • ihygft
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Oletko tutkinut jos vaikka muut jumalat tarjoaisivat paremman diilin?

        Ensiksikin ei ole muuta Jumalaa. Ja ei yksikään niin sanottu jumala pienellä jiillä pysty tarjoamaan ikuista onnellisuutta Taivaan Paratiisissa-tähän pystyy vain alkuperäinen Luoja-Jumala


      • Ei.luotu.eikirj
        ihygft kirjoitti:

        Ensiksikin ei ole muuta Jumalaa. Ja ei yksikään niin sanottu jumala pienellä jiillä pysty tarjoamaan ikuista onnellisuutta Taivaan Paratiisissa-tähän pystyy vain alkuperäinen Luoja-Jumala

        No miksi sitten raamatussa puhutaan muista jumalista? Valehteleeko raamattu?

        Eikö kannattaisi ihan varmuuden vuoksi tarkistaa jos tosiaan joku toinen jumala antaisi paremman diilin?


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minä ainakin haluan uskoa Jumalaan, koska hän on auttajani, ja minun ymmärrykseni mukaan häneen kannattaa uskoa, sillä Jumala haluaa tehdä ihmisille hyvää, antoipa Poikansa Jeesuksenkin kärsiä rangaistus meidän poloisten ihmisten puolesta, jotka olemme rikkoneet kaikki Jumalan hyvää tarkoittavat käskyt ja ohjeet.

        Uskosi tuntuu horjuvan pahemman kerran, kun sitä pitää tuollaisella huutamisella pönkittää. Mutta ei se mitään, yksikin sinunlaisesi huutaja edistää ateismia enemmän kuin sata skeptikkoa yhteensä.


    • Jokaisella rehellisellä ihmisellä on yliluonnollinen tieto siitä, että Jumala on olemassa ja että Hän on kaiken luoja. Se ei kaipaa mitään tieteellisiä todisteita, eikä rehellinen ihminen edes sellaisia pyydä esittämään.
      Valitettavasti on vain ihmisiä, jotka eivät HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska eivät halua alistua Hänen auktoriteettinsa alle. He haluavat olla itse itselleen jumala ja korvata oikean Jumalan suorittaman luomistyön evoluutioteorialla.

      • hfhgfhgf

        Rehellisellä ihmisellähän on useinkin vain se tieto, että varmuutta ei monista asioista ole. Liiallinen varmuus kertoo usein asianomaisen mustavalkoisesta maailmankuvasta ja ääriasenteellisuudesta.

        Kyllä Jumalaakin pitäisi kyetä perustelemaan jotenkin...ja ateistinen krtitiikki on siinä kohtaa kyllä oikeassakin. Jos jumalakuva on erittäin epärealistinen, niin kyllähän sitä pitää voida kritisoidakin ja kritiikkiin pitäisi kyetä vastaamaan muullakin tavoin kuin lainatuilla Raamatun lauseilla.

        Oma käsitys "Jumalasta" kypsyi vähitellen ja tärkeimpiä tekijöitä siinä prosesissa olivat omat kokemukset ja tieto todistetuista ns. uskonnollisista ilmestyksistä. Olen havainnut, että monia eivät kuitenkaan uskonnolliset ilmestyksetkään kiinnosta, joten kyse täytyy silloin olla lukkoon lyödystä maailmankuvasta ja oman mielen sulkemisesta totuudelta.

        Eikö Raamattukin kuitenkin puhu "Taivaan Voimista" ja "Taivaan Neuvostotkin" on kuulemma mainittu?


      • Olen rehellinen ihminen ja minulla tuollaista tietoa ei ole. Joskus aikaisemmin olen itselleni sen kyennyt uskottelemaan, mutta en enää useisiin vuosiin. Kyseessä on toiveajattelu.


      • hfhgfhgf kirjoitti:

        Rehellisellä ihmisellähän on useinkin vain se tieto, että varmuutta ei monista asioista ole. Liiallinen varmuus kertoo usein asianomaisen mustavalkoisesta maailmankuvasta ja ääriasenteellisuudesta.

        Kyllä Jumalaakin pitäisi kyetä perustelemaan jotenkin...ja ateistinen krtitiikki on siinä kohtaa kyllä oikeassakin. Jos jumalakuva on erittäin epärealistinen, niin kyllähän sitä pitää voida kritisoidakin ja kritiikkiin pitäisi kyetä vastaamaan muullakin tavoin kuin lainatuilla Raamatun lauseilla.

        Oma käsitys "Jumalasta" kypsyi vähitellen ja tärkeimpiä tekijöitä siinä prosesissa olivat omat kokemukset ja tieto todistetuista ns. uskonnollisista ilmestyksistä. Olen havainnut, että monia eivät kuitenkaan uskonnolliset ilmestyksetkään kiinnosta, joten kyse täytyy silloin olla lukkoon lyödystä maailmankuvasta ja oman mielen sulkemisesta totuudelta.

        Eikö Raamattukin kuitenkin puhu "Taivaan Voimista" ja "Taivaan Neuvostotkin" on kuulemma mainittu?

        "Eikö Raamattukin kuitenkin puhu "Taivaan Voimista" ja "Taivaan Neuvostotkin" on kuulemma mainittu?"

        "Taivaitten voimat järkkyvät" taitaa evankeliumeista löytyä, mutta niillä taidettiin tarkoittaa taivaan mekaniikkaa. Taivaan neuvostoja ei Raamatussa ole mainittu. Termi olisi Raamtun termiksi varsin outo.
        Jos Urantiaa tarkoitat, niin se on vain uudempi yksi uskomuksellinen sepite vanhojen lisäksi.


      • gdfgdfgd
        agnoskepo kirjoitti:

        "Eikö Raamattukin kuitenkin puhu "Taivaan Voimista" ja "Taivaan Neuvostotkin" on kuulemma mainittu?"

        "Taivaitten voimat järkkyvät" taitaa evankeliumeista löytyä, mutta niillä taidettiin tarkoittaa taivaan mekaniikkaa. Taivaan neuvostoja ei Raamatussa ole mainittu. Termi olisi Raamtun termiksi varsin outo.
        Jos Urantiaa tarkoitat, niin se on vain uudempi yksi uskomuksellinen sepite vanhojen lisäksi.

        Jumalalinen Neuvosto(t) on mainittu Raamatussakin, ainakin tämän artikkelin mukaan;

        https://www.miqlat.org/what-the-bible-teaches-about-a-divine-council.htm


      • hfhgfhgf kirjoitti:

        Rehellisellä ihmisellähän on useinkin vain se tieto, että varmuutta ei monista asioista ole. Liiallinen varmuus kertoo usein asianomaisen mustavalkoisesta maailmankuvasta ja ääriasenteellisuudesta.

        Kyllä Jumalaakin pitäisi kyetä perustelemaan jotenkin...ja ateistinen krtitiikki on siinä kohtaa kyllä oikeassakin. Jos jumalakuva on erittäin epärealistinen, niin kyllähän sitä pitää voida kritisoidakin ja kritiikkiin pitäisi kyetä vastaamaan muullakin tavoin kuin lainatuilla Raamatun lauseilla.

        Oma käsitys "Jumalasta" kypsyi vähitellen ja tärkeimpiä tekijöitä siinä prosesissa olivat omat kokemukset ja tieto todistetuista ns. uskonnollisista ilmestyksistä. Olen havainnut, että monia eivät kuitenkaan uskonnolliset ilmestyksetkään kiinnosta, joten kyse täytyy silloin olla lukkoon lyödystä maailmankuvasta ja oman mielen sulkemisesta totuudelta.

        Eikö Raamattukin kuitenkin puhu "Taivaan Voimista" ja "Taivaan Neuvostotkin" on kuulemma mainittu?

        "Rehellisellä ihmisellähän on useinkin vain se tieto, että varmuutta ei monista asioista ole. Liiallinen varmuus kertoo usein asianomaisen mustavalkoisesta maailmankuvasta ja ääriasenteellisuudesta."

        Sama pätee ateisteihinkin.


      • hfhgfhgf kirjoitti:

        Rehellisellä ihmisellähän on useinkin vain se tieto, että varmuutta ei monista asioista ole. Liiallinen varmuus kertoo usein asianomaisen mustavalkoisesta maailmankuvasta ja ääriasenteellisuudesta.

        Kyllä Jumalaakin pitäisi kyetä perustelemaan jotenkin...ja ateistinen krtitiikki on siinä kohtaa kyllä oikeassakin. Jos jumalakuva on erittäin epärealistinen, niin kyllähän sitä pitää voida kritisoidakin ja kritiikkiin pitäisi kyetä vastaamaan muullakin tavoin kuin lainatuilla Raamatun lauseilla.

        Oma käsitys "Jumalasta" kypsyi vähitellen ja tärkeimpiä tekijöitä siinä prosesissa olivat omat kokemukset ja tieto todistetuista ns. uskonnollisista ilmestyksistä. Olen havainnut, että monia eivät kuitenkaan uskonnolliset ilmestyksetkään kiinnosta, joten kyse täytyy silloin olla lukkoon lyödystä maailmankuvasta ja oman mielen sulkemisesta totuudelta.

        Eikö Raamattukin kuitenkin puhu "Taivaan Voimista" ja "Taivaan Neuvostotkin" on kuulemma mainittu?

        "Kyllä Jumalaakin pitäisi kyetä perustelemaan jotenkin...ja ateistinen krtitiikki on siinä kohtaa kyllä oikeassakin. Jos jumalakuva on erittäin epärealistinen, niin kyllähän sitä pitää voida kritisoidakin ja kritiikkiin pitäisi kyetä vastaamaan muullakin tavoin kuin lainatuilla Raamatun lauseilla."

        Jumala on perusteltu paljon paremmin kuin ateismi. Olemattomuus ei pysty luomaan maailmaa, mutta Jumala pystyy.


      • hfhgfhgf kirjoitti:

        Rehellisellä ihmisellähän on useinkin vain se tieto, että varmuutta ei monista asioista ole. Liiallinen varmuus kertoo usein asianomaisen mustavalkoisesta maailmankuvasta ja ääriasenteellisuudesta.

        Kyllä Jumalaakin pitäisi kyetä perustelemaan jotenkin...ja ateistinen krtitiikki on siinä kohtaa kyllä oikeassakin. Jos jumalakuva on erittäin epärealistinen, niin kyllähän sitä pitää voida kritisoidakin ja kritiikkiin pitäisi kyetä vastaamaan muullakin tavoin kuin lainatuilla Raamatun lauseilla.

        Oma käsitys "Jumalasta" kypsyi vähitellen ja tärkeimpiä tekijöitä siinä prosesissa olivat omat kokemukset ja tieto todistetuista ns. uskonnollisista ilmestyksistä. Olen havainnut, että monia eivät kuitenkaan uskonnolliset ilmestyksetkään kiinnosta, joten kyse täytyy silloin olla lukkoon lyödystä maailmankuvasta ja oman mielen sulkemisesta totuudelta.

        Eikö Raamattukin kuitenkin puhu "Taivaan Voimista" ja "Taivaan Neuvostotkin" on kuulemma mainittu?

        "Olen havainnut, että monia eivät kuitenkaan uskonnolliset ilmestyksetkään kiinnosta, joten kyse täytyy silloin olla lukkoon lyödystä maailmankuvasta ja oman mielen sulkemisesta totuudelta."

        Totuus Jumalan olemassaolosta on niin itsestään selvä asia, että muita vaihtoehtoja voi edes ajatella.



      • gdfgdfgd kirjoitti:

        Jumalalinen Neuvosto(t) on mainittu Raamatussakin, ainakin tämän artikkelin mukaan;

        https://www.miqlat.org/what-the-bible-teaches-about-a-divine-council.htm

        "Jumalalinen Neuvosto(t) on mainittu Raamatussakin, ainakin tämän artikkelin mukaan;"

        Kyseessä on psalmi 82:1, josta on käytetty englanninkielistä termiä "Divine Council."
        Suomenkielisessä Raamatussa sen paikalla on "jumalien kokous". Se kertoo ihmisten kokouksista.
        Raamatun aikana myös ihmisiä, jotka käyttivät jumalallista valtaa, kuten profeetat, kuninkaat tai tuomarit, kutsuttiin jumaliksi (kirjoitettuna pienellä alkukirjaimella).


      • ggjghgghh
        agnoskepo kirjoitti:

        Unohdin. Psalmeissa puhutaan mm. "jumalien kokouksesta". Se on uskoville melko kinkkinen paikka selittää.

        Se on kuitenkin ainoa järkevä ja looginen tapa ymmärtää "Jumalaa". Maailmankaikkeus on niin suuri, että ei sitä muulla tavoin ole voitu järjestää korkeimpien voimien taholta hallinnollisesti.

        "Yksi Jumala" on usein ymmärretty liian kirjaimellisesti. Sehän voi tarkoittaa yhtä Jumalallista Hierarkiaakin, jonka osia ovat kaikki Taivaan hallinto-ja palveluyksiköt paikallistasoilla saakka.
        Luomistakaan ei pitäisi yksinkertaistaa siten, että ajatellaan, että vain yksi suuri jumalolento loi kaiken. Hengellisyydeltä menee pohja, jos "mutkia" oiotaan liikaa.

        Maailma on ymmärtääkseni menossa hengellisyydessä rehellisempään ja järkevämpään suuntaan ja tulevaisuudessa uskonnollisuudessa painotettaneenkin enemmän "Taivaan Voimia".

        Jumalallisesti ohjattu evoluutio lienee todennäköisin vaihtoehto elämän kehittymiselle täällä maapallolla.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Olen havainnut, että monia eivät kuitenkaan uskonnolliset ilmestyksetkään kiinnosta, joten kyse täytyy silloin olla lukkoon lyödystä maailmankuvasta ja oman mielen sulkemisesta totuudelta."

        Totuus Jumalan olemassaolosta on niin itsestään selvä asia, että muita vaihtoehtoja voi edes ajatella.

        "Totuus Jumalan olemassaolosta on niin itsestään selvä asia, että muita vaihtoehtoja voi edes ajatella."

        Tuo lauseesi todistaa, että sinäkin ajattelet.

        Helvetissä tavataan. Synnin palkka on näet kuolema ja sinun ja kaltaistesi tekopyhyys on synneistä suurimpia.


    • Äly ja viisaus on lahjaa Jumalalta, jota on tarkoitus käyttää omin avuin asioiden punnitsemiseen, vertaamiseen ja oikeamielisten tekojen tekemiseen. Jumala ei todellakaan puhu älykkäiden ja rehellisten ihmisten kanssa muulla tavalla kuin antamalla heille viisautta ja älyn kykyjä.
      Sillä Jeesus sanoi olkaa taivaallisen Isänne kaltaisia, joka rakastaan pahoja ja antaa heille sateita sekä puhukaa samaten ovelasti kuten käärmeet. Mitä Jumala puhuu on usein ovelaa suostuttelua tielle joka usein johtaa tuhoon. Jumalalla ei ole mitää totuudellista lisättävää siihen mitä ihminen jo osaa. Lasten ja imeväisten suusta löytyy totuus.
      Sen sijaa Jumalan suusta oveluus.

      • Minulle aloittajalle Jeesus on muutamaan kertaan puhunut suoraan ajatukseen, eli ei pelkästään antamalla viisautta ja älyn kykyjä. Raamattukin sen muutamaan otteeseen sanoo, että Jumala puhuu toisinaan omilleen eri asioista. Raamatusta ei löydy, että Jumala ovelasti suostuttelisi puheellaan tuhoon. Jos kuulee jumalan puhetta joka johtaa tuhon tielle, niin silloin tuskin on kyseessä Jumalan puhe, vaan puhe tulee muualta.

        Jumalan tunteminen ja tuntemisen opettelua on A ja O, että Jumala voi antaa erinäisiä viestejä ja kehoittaa tekemään erinäisiä asioita ja palvelustehtäviä.

        Yksi kivijalka Jumalan tuntemisen opettelussa on lukea paljon Raamattua ja lukea järjestyksessään, eikä kohtia sieltä täältä.

        Sitten täytyy olla ahkera Hengellisissä aktiviteeteissa ja mm. Raamattu sanoo, ettei tule jättää väliin oman seurakunnan kokouksia.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minulle aloittajalle Jeesus on muutamaan kertaan puhunut suoraan ajatukseen, eli ei pelkästään antamalla viisautta ja älyn kykyjä. Raamattukin sen muutamaan otteeseen sanoo, että Jumala puhuu toisinaan omilleen eri asioista. Raamatusta ei löydy, että Jumala ovelasti suostuttelisi puheellaan tuhoon. Jos kuulee jumalan puhetta joka johtaa tuhon tielle, niin silloin tuskin on kyseessä Jumalan puhe, vaan puhe tulee muualta.

        Jumalan tunteminen ja tuntemisen opettelua on A ja O, että Jumala voi antaa erinäisiä viestejä ja kehoittaa tekemään erinäisiä asioita ja palvelustehtäviä.

        Yksi kivijalka Jumalan tuntemisen opettelussa on lukea paljon Raamattua ja lukea järjestyksessään, eikä kohtia sieltä täältä.

        Sitten täytyy olla ahkera Hengellisissä aktiviteeteissa ja mm. Raamattu sanoo, ettei tule jättää väliin oman seurakunnan kokouksia.

        "Minulle aloittajalle Jeesus on muutamaan kertaan puhunut suoraan ajatukseen"

        Ihmisille kuiskuttelevat milloin mitkäkin jumalat, riippuen siitä mihin aikaan ja paikkaan on sattunut maailmassa syntymään.


      • Eitsiisus kirjoitti:

        "Minulle aloittajalle Jeesus on muutamaan kertaan puhunut suoraan ajatukseen"

        Ihmisille kuiskuttelevat milloin mitkäkin jumalat, riippuen siitä mihin aikaan ja paikkaan on sattunut maailmassa syntymään.

        Minä nyt TIEDÄN, että Jumala on minulle puhunut. Kuka muu voi tehdä niin, että tuntee, että on rakkauden pilven sisällä, kuka muu? Katsos mikään hallusinaatio ei tällaista tee, ja tämä sopii siihen kuvaan mitä Raamattu ilmoittaa Jeesuksesta, nimittäin, että hän rakastaa.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minä nyt TIEDÄN, että Jumala on minulle puhunut. Kuka muu voi tehdä niin, että tuntee, että on rakkauden pilven sisällä, kuka muu? Katsos mikään hallusinaatio ei tällaista tee, ja tämä sopii siihen kuvaan mitä Raamattu ilmoittaa Jeesuksesta, nimittäin, että hän rakastaa.

        "Minä nyt TIEDÄN, että Jumala on minulle puhunut."

        Kyllähän maailmaan tuntemuksia ja kokemuksia mahtuu, mutta eivät ne mitään tietoa ole. Tuhannet eri jumalat siitä hyvä esimerkki.

        Ja mikä sinut erottaa ateistin silmin muista uskovaisista, joille aivan täysin eri jumala pälpättää tämän tästä? Ei niin yhtään mikään, kunnes toisin todistetaan.


      • KokeileItse
        Eitsiisus kirjoitti:

        "Minä nyt TIEDÄN, että Jumala on minulle puhunut."

        Kyllähän maailmaan tuntemuksia ja kokemuksia mahtuu, mutta eivät ne mitään tietoa ole. Tuhannet eri jumalat siitä hyvä esimerkki.

        Ja mikä sinut erottaa ateistin silmin muista uskovaisista, joille aivan täysin eri jumala pälpättää tämän tästä? Ei niin yhtään mikään, kunnes toisin todistetaan.

        Kuulin kerran eräästä saarnasta, että uskotko sinä, että koskenkorvasta tulee humalaan? Jokainen joka on sen kokenut tietää varmasti, että siitä tulee humalaan. Samoin turha tulla väittämään uskoa vastaan, jos et ole kokenut sitä iloa ja rauhaa, minkä usko Jeesukseen antaa. Se pitää itse kokea. Ateisti tai vääräuskoinen/uskonnollinen ei voi ymmärtää, että uskovaisen kokemus on tosi, koska he eivät sitä itse ole kokeneet.


      • KokeileItse kirjoitti:

        Kuulin kerran eräästä saarnasta, että uskotko sinä, että koskenkorvasta tulee humalaan? Jokainen joka on sen kokenut tietää varmasti, että siitä tulee humalaan. Samoin turha tulla väittämään uskoa vastaan, jos et ole kokenut sitä iloa ja rauhaa, minkä usko Jeesukseen antaa. Se pitää itse kokea. Ateisti tai vääräuskoinen/uskonnollinen ei voi ymmärtää, että uskovaisen kokemus on tosi, koska he eivät sitä itse ole kokeneet.

        Kysyin että mikä teidät erottaa ateistin silmin muista uskovaisista, joille aivan täysin eri jumala pälpättää tämän tästä. Vastaisitko sinä tähän?

        "Ateisti tai vääräuskoinen/uskonnollinen ei voi ymmärtää, että uskovaisen kokemus on tosi, koska he eivät sitä itse ole kokeneet."

        En minä teidän kokemuksia epäile, vaan sitä jumalallista alkuperää.


      • KokeileItse
        Eitsiisus kirjoitti:

        Kysyin että mikä teidät erottaa ateistin silmin muista uskovaisista, joille aivan täysin eri jumala pälpättää tämän tästä. Vastaisitko sinä tähän?

        "Ateisti tai vääräuskoinen/uskonnollinen ei voi ymmärtää, että uskovaisen kokemus on tosi, koska he eivät sitä itse ole kokeneet."

        En minä teidän kokemuksia epäile, vaan sitä jumalallista alkuperää.

        Kristinusko ei ole uskonto vaan uskoa. Ei kristinuskoiset uskonnot ovat ihmisen suorittamista, eli ihmisen pitää tehdä sitä ja tätä kelvatakseen Jumalalle ja lepyttääkseen tämän. Kristinuskossa Jumala antaa kaiken lahjaksi armosta, ihmisen ei tarvitse suorittaa mitään, ainoastaan ottaa pelastus vastaan parannuksenteon kautta.


      • Eitsiisus kirjoitti:

        "Minulle aloittajalle Jeesus on muutamaan kertaan puhunut suoraan ajatukseen"

        Ihmisille kuiskuttelevat milloin mitkäkin jumalat, riippuen siitä mihin aikaan ja paikkaan on sattunut maailmassa syntymään.

        Epäjumalat eivät puhu, hyvin yksinkertaisesta syystä, koska niitä ei ole olemassakaan kuin ihmisten mielissä ja ajatuksissa; täten esim. allah ei koskaan puhu niille jotka häntä palvovat ja häntä rukoilevat.

        Jos jossain muussa uskonnossa kuin kristinuskossa sen jumala sitten todella puhuu, kyseessä on riivaajahenki tai itse lucifer, joka rakastaa uskontoja, koska katsoo, että parempi antaa ihmisten palvella epäjumalia, kunhan vain eivät hurahda aitoon kristinuskoon, jolloin vihtahousun omistussuhde ihmisessä murtuu, ja hänestä tulee Jeesuksen lapsi ja hänen oma.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Epäjumalat eivät puhu, hyvin yksinkertaisesta syystä, koska niitä ei ole olemassakaan kuin ihmisten mielissä ja ajatuksissa; täten esim. allah ei koskaan puhu niille jotka häntä palvovat ja häntä rukoilevat.

        Jos jossain muussa uskonnossa kuin kristinuskossa sen jumala sitten todella puhuu, kyseessä on riivaajahenki tai itse lucifer, joka rakastaa uskontoja, koska katsoo, että parempi antaa ihmisten palvella epäjumalia, kunhan vain eivät hurahda aitoon kristinuskoon, jolloin vihtahousun omistussuhde ihmisessä murtuu, ja hänestä tulee Jeesuksen lapsi ja hänen oma.

        "täten esim. allah ei koskaan puhu niille jotka häntä palvovat ja häntä rukoilevat."

        Hehheh! Tätä se teidän uskovaisten ego on. Meinaatko että jos miljardi muslimia huutaa jossain aukealla jotain yhtä palstakreationistia vastaan, niin sinä olet oikeassa? Olet sinäkin kyllä aika uskomaton käsittämätön peelo.


    • jumalaonkittiä

      On aina yhtä valaisevaa lueskella mihin tietämyksensä ja ymmärryksensä aukkoon kretut ovat milloinkin jumalaansa lapioimassa tilkkeeksi.

      • Kenenkään tietämys ei ole aukoton, ei kreationistin, eikä myöskään evoluutionistin. Mutta minä ainakin tiedän ja ymmärrän, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja kaiken mitä siinä on, mutta vaikka en kannata evoluutiota, niin tiedän, että nämä evoluutionistit ymmärtävät monta yksityiskohtaa maailmankaikkeudessa paljon paremmin kuin nyt minä, joka nyt en esim. ole käynyt lukiotakaan.


      • Clauss
        miikanaahum kirjoitti:

        Kenenkään tietämys ei ole aukoton, ei kreationistin, eikä myöskään evoluutionistin. Mutta minä ainakin tiedän ja ymmärrän, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja kaiken mitä siinä on, mutta vaikka en kannata evoluutiota, niin tiedän, että nämä evoluutionistit ymmärtävät monta yksityiskohtaa maailmankaikkeudessa paljon paremmin kuin nyt minä, joka nyt en esim. ole käynyt lukiotakaan.

        Evoluutio ei käsittele maailmankaikkeutta.


      • Clauss
        miikanaahum kirjoitti:

        Kenenkään tietämys ei ole aukoton, ei kreationistin, eikä myöskään evoluutionistin. Mutta minä ainakin tiedän ja ymmärrän, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja kaiken mitä siinä on, mutta vaikka en kannata evoluutiota, niin tiedän, että nämä evoluutionistit ymmärtävät monta yksityiskohtaa maailmankaikkeudessa paljon paremmin kuin nyt minä, joka nyt en esim. ole käynyt lukiotakaan.

        Olisi itseasiassa helpompi argumentti sanoa, että ISIS on kaikkien teistejen syytä kuin sinun evoluutioteorian perus maailmankaikkeus"malli".
        Ja en väitä tuota vaan se oli esimerkki.

        Evoluutio selittää vain ja ainoastaan maailman bioversaalin kehittymisen.


      • Evoluutiota kun ei Claus ole koskaan ollutkaan siten kun sitä meille tyrkytetään useasta tuutista.
        Raamattu sen sanoo, että Jumala on luonut kaiken, ja sen jälkeen mikään eliölaji ei kuriositeetteja lukuun ottamatta ole mitenkään muuttunut toiseksi lajiksi, eikä mistään eliölajista ole kehittynyt toista lajia, jälleen kuriositeetteja lukuunottamatta.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Evoluutiota kun ei Claus ole koskaan ollutkaan siten kun sitä meille tyrkytetään useasta tuutista.
        Raamattu sen sanoo, että Jumala on luonut kaiken, ja sen jälkeen mikään eliölaji ei kuriositeetteja lukuun ottamatta ole mitenkään muuttunut toiseksi lajiksi, eikä mistään eliölajista ole kehittynyt toista lajia, jälleen kuriositeetteja lukuunottamatta.

        "Raamattu sen sanoo, että Jumala on luonut kaiken, ja sen jälkeen mikään eliölaji ei kuriositeetteja lukuun ottamatta ole mitenkään muuttunut toiseksi lajiksi, eikä mistään eliölajista ole kehittynyt toista lajia, jälleen kuriositeetteja lukuunottamatta."

        Evoluutio ei ole kovin monimutkainen asia, mutta olet aloituksesi kanssa oikeassa: eivät sitä yksinkertaiset ymmärrä, varsinkaan jos pelkäävät joutuvansa kuviteltuun helvettiin, jos vähänkään tuohon saatanalliseen aiheeseen tutustuvat.

        Eliölajit ovat jatkuvassa muutoksesssa, halusit sinä sitä tai et, ymmärit sinä sitä tai et. Sellainen jumala joka olisi luonut eliöt muuttumattomaksi maailmaan, jonka ympäristöolosuhteet muuttuvat vääjäämättä pitkän ajan kuluessa olisi idiootti. Tietämätön tolvana. Sellaiseen jumalaan minä on ikimaailmassa haluaisi uskoa. Joko siis jumala suunnitteli eliöt evoluution mukaisesti muuttumaan ympäristön vaatimusten mukaisesti, tai sitten jumala ei ole puuttunut evoluutioon mitenkään. Veikkaan jälkimmäistä. Sinun tarjoamasi vaihroehto alentaa jumalan idioottien tasolle, eikä siksi ole kovin todennäköinen.

        Meillä on Suomessakin käynnissä koko ajan uuden suuren nisäkäslajin lajiutuminen: jos saimaannorppapopulaatio pysyy elossa vielä muutamia vuosikymmeniä (tai -satoja), sen todetaan olevan biologisesti ja geneettisesti eri lajia kuin lähtöpopulaationsa, itämerennorppa. Laatokalle on vastaavasti syntymässä oma laji, laatokannorppa, jolla on sama alkuperä. Niin se homma vain etenee, halusivat kiihkouskovaiset tätä uskoa tai ei. Luonto toimii miten haluaa, hihhuleiden uskomuksista välittämättä.


      • bg-ope kirjoitti:

        "Raamattu sen sanoo, että Jumala on luonut kaiken, ja sen jälkeen mikään eliölaji ei kuriositeetteja lukuun ottamatta ole mitenkään muuttunut toiseksi lajiksi, eikä mistään eliölajista ole kehittynyt toista lajia, jälleen kuriositeetteja lukuunottamatta."

        Evoluutio ei ole kovin monimutkainen asia, mutta olet aloituksesi kanssa oikeassa: eivät sitä yksinkertaiset ymmärrä, varsinkaan jos pelkäävät joutuvansa kuviteltuun helvettiin, jos vähänkään tuohon saatanalliseen aiheeseen tutustuvat.

        Eliölajit ovat jatkuvassa muutoksesssa, halusit sinä sitä tai et, ymmärit sinä sitä tai et. Sellainen jumala joka olisi luonut eliöt muuttumattomaksi maailmaan, jonka ympäristöolosuhteet muuttuvat vääjäämättä pitkän ajan kuluessa olisi idiootti. Tietämätön tolvana. Sellaiseen jumalaan minä on ikimaailmassa haluaisi uskoa. Joko siis jumala suunnitteli eliöt evoluution mukaisesti muuttumaan ympäristön vaatimusten mukaisesti, tai sitten jumala ei ole puuttunut evoluutioon mitenkään. Veikkaan jälkimmäistä. Sinun tarjoamasi vaihroehto alentaa jumalan idioottien tasolle, eikä siksi ole kovin todennäköinen.

        Meillä on Suomessakin käynnissä koko ajan uuden suuren nisäkäslajin lajiutuminen: jos saimaannorppapopulaatio pysyy elossa vielä muutamia vuosikymmeniä (tai -satoja), sen todetaan olevan biologisesti ja geneettisesti eri lajia kuin lähtöpopulaationsa, itämerennorppa. Laatokalle on vastaavasti syntymässä oma laji, laatokannorppa, jolla on sama alkuperä. Niin se homma vain etenee, halusivat kiihkouskovaiset tätä uskoa tai ei. Luonto toimii miten haluaa, hihhuleiden uskomuksista välittämättä.

        Kuvaamasi saimaannorpan ja laatokannorpan muuntuminen on lajien sisäistä muuntelua. Ja kyllä tiedän, että Jumala loi eliökunnan siten, että siellä pystyy tapahtumaan pientä muuntelua ja sopeutumista.
        Mutta mikään eliölaji ei kuriositeetteja lukuunottamatta muutu toiseksi lajiksi hylje pysyy hylkeenä, vaikka se ajan saatossa hieman geneettisesti eriytyisi.

        Ja opettele käyttäytymään, minä en ole mikään hihhuli, enkä pelkää joutuvani helvettiin jos evoluutioon tutustun ja olen tutustunutkin.

        Ja sitten: Helvetti on ihan todellinen paikka, Raamattu antaa siitä kuvauksia ja yllätys yllätys
        suurin osa sen kuvauksista tulee Jeesuksen suusta, Jeesuksen joka niin useasti mielletään, että hän vain rakastaa.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Kuvaamasi saimaannorpan ja laatokannorpan muuntuminen on lajien sisäistä muuntelua. Ja kyllä tiedän, että Jumala loi eliökunnan siten, että siellä pystyy tapahtumaan pientä muuntelua ja sopeutumista.
        Mutta mikään eliölaji ei kuriositeetteja lukuunottamatta muutu toiseksi lajiksi hylje pysyy hylkeenä, vaikka se ajan saatossa hieman geneettisesti eriytyisi.

        Ja opettele käyttäytymään, minä en ole mikään hihhuli, enkä pelkää joutuvani helvettiin jos evoluutioon tutustun ja olen tutustunutkin.

        Ja sitten: Helvetti on ihan todellinen paikka, Raamattu antaa siitä kuvauksia ja yllätys yllätys
        suurin osa sen kuvauksista tulee Jeesuksen suusta, Jeesuksen joka niin useasti mielletään, että hän vain rakastaa.

        "Kuvaamasi saimaannorpan ja laatokannorpan muuntuminen on lajien sisäistä muuntelua."

        Ok. Kun kerran "tiedät" asiasta noin paljon paljon, kerropa mikä on norppien alkuperäislaji. Mistä norppien alalajit ovat peräisin, eli minkä lajin "sisäistä muuntelua" ne ovat?

        Pelkääkö sinun Jumalasi yhtä paljon uusien lajien syntymistä kuin sinä, miikanaahum? Epäilen.

        "Ja kyllä tiedän, että Jumala loi eliökunnan siten, että siellä pystyy tapahtumaan pientä muuntelua ja sopeutumista."

        Et tiedä, vaan luulet. Ja tulet tartuttaneeksi raukkamaisen pelkosi uusien lajien synnystä myös kuvittelemallesi Jumalalle. Olet Jumalan alentaja ja pilkkaaja aivan kuten kaikki muutkin lajiutumisen kieltävät kreationistit.

        "Mutta mikään eliölaji ei kuriositeetteja lukuunottamatta muutu toiseksi lajiksi hylje pysyy hylkeenä, vaikka se ajan saatossa hieman geneettisesti eriytyisi."

        Vain biologiasta mitään tajuamaton idiootti voi edes kuvitella että evoluutio tarkoittaa sitä että hylje synnyttää sarvikuonon. Teillä on tuo kyky kuvitella ja luulla.

        "Ja opettele käyttäytymään, minä en ole mikään hihhuli, enkä pelkää joutuvani helvettiin jos evoluutioon tutustun ja olen tutustunutkin."

        Ok. Kerro lyhyesti mikä ero on biologisella evoluutiolla ja evoluutioteorialla.

        "Ja sitten: Helvetti on ihan todellinen paikka, Raamattu antaa siitä kuvauksia ja yllätys yllätys
        suurin osa sen kuvauksista tulee Jeesuksen suusta, Jeesuksen joka niin useasti mielletään, että hän vain rakastaa."

        Helvetti on ihan yhtä todellinen kuin Tuonela. Tuonelasta kertoo toinen alkeellinen legenda nimeltä Kalevala. Alkeellisen legendan maininta kuvitteellisista paikoista ei tee kuvitelluista paikoista sen todempia, päin vastoin.

        Säälittävää että on ihmisiä jotka eivät näe mitään ongelmallista siinä mitä se Jumalan suhteen tarkoittaisi JOS helvetti oikeasti olisi olemassa. Jumala olisi silloin vääjäämättä narsistinen sadisti, joka antaa suurimman osan maailman ihmisistä joutua helvettiin.

        Mutta milloinpa järjellinen pohdinta ja epäily olisi peloissaan kieriskelevän uskovaisen päätä vaivannut. Parempi vain heittäytyä lapsenomaiseen tyhmyyteen ja tietämättömyyteen ja kuvitella että taivaallinen mielikuvituskaveri fiksaa kaiken parhain päin.

        Todellisuudessa olematon ei fiksaa yhtään mitään, ja maailma todistaa joka ikinen päivä tätä fiksaamattomuutta.


      • Tahdot vain kiusata minua bg-ope ja yrittää tehdä tyhjäksi uskoni Jumalaan!

        Ja minulla ei ole mitään taivaallista mielikuvitusystävää, vaan Raamatun Jeesus on minun Herra ja hän totisen todellinen ja on auttajani.

        Tämä Jumala, joka on Luoja, on sinutkin luonut, et ole mitään evoluution tuotosta. Ja vaikka se saattaa sinulle olla vaikea tajuta, niin tämä samainen Luoja rakastaa sinua todella paljon, siis todella paljon!

        Ja jos sinä et nöyrry ja käyttäydy oikein, niin tämä on viimeinen viestini sinulle. Minä kyllä mielelläni keskustelen kanssasi, mutta se edellyttää, että et yritä pilkata minua ja minun Jumalsuhdettani.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Tahdot vain kiusata minua bg-ope ja yrittää tehdä tyhjäksi uskoni Jumalaan!

        Ja minulla ei ole mitään taivaallista mielikuvitusystävää, vaan Raamatun Jeesus on minun Herra ja hän totisen todellinen ja on auttajani.

        Tämä Jumala, joka on Luoja, on sinutkin luonut, et ole mitään evoluution tuotosta. Ja vaikka se saattaa sinulle olla vaikea tajuta, niin tämä samainen Luoja rakastaa sinua todella paljon, siis todella paljon!

        Ja jos sinä et nöyrry ja käyttäydy oikein, niin tämä on viimeinen viestini sinulle. Minä kyllä mielelläni keskustelen kanssasi, mutta se edellyttää, että et yritä pilkata minua ja minun Jumalsuhdettani.

        "Tahdot vain kiusata minua bg-ope ja yrittää tehdä tyhjäksi uskoni Jumalaan!"

        Ei, vaan esitin asiallisen kysymyksen asiasta josta väität "tietäväsi" enemmän kuin kaikki biologit ja maantieteilijät yhteensä. Eli mikä on norppien kantalaji?

        "Ja minulla ei ole mitään taivaallista mielikuvitusystävää, vaan Raamatun Jeesus on minun Herra ja hän totisen todellinen ja on auttajani."

        Eli Jeesus ja Jumala ovat sama asia. Tajuat kai kuinka mielenvikaiseksi tuo tekee koko Jumalan poika -asetelman? Tai siis, otetaas pakkia. Et tietenkään tajua. Muutenhan et olisi ukovainen.

        "Tämä Jumala, joka on Luoja, on sinutkin luonut"

        No ei tasan tarkkaan ole. Olet todellisuudesta irtaantunut sekopää, jos kuvittelet juutalaisen zombin luoneen yhtään mitään, varsinkaan nyt elossa olevia ihmisiä.

        "et ole mitään evoluution tuotosta"

        Ei muuta kuin todistamaan toisin. Saa suorittaa.

        Maapallolta ei löydy yhden yhtä juutalaisen zombin henkiin taikomaa ihmistä eikä muutakaan eliötä, mutta sitäkin enemmän evoluution mekanismien mukaisesti syntyneitä eliöitä.

        "Ja vaikka se saattaa sinulle olla vaikea tajuta, niin tämä samainen Luoja rakastaa sinua todella paljon, siis todella paljon!"

        Hyi helvetti, lopeta nyt jumalauta tuollainen lapsellinen lässytys. En keksi mitään hirveämpää kohtaloa kuin joutua ikuisuudeksi mielistelemään narsistista sadistia, ja vieläpä teidän sekopäiden keskellä. Kammottavaa jo pelkkänä ajatuksena, mutta onneksi se on vain ja ainoastaan kuvitelmaa.

        Kuvottavinta tuossa koko kuviossa on, että sitä juutalaista zombieta pitäisi joidenkin sekopäisimpien kristillisten oppien mukaan rakastaa enemmän kuin omaa vaimoa ja lapsia. Anna olla laitimmainen kerta kun tuputat minulle noita ja vastaavia täysin perverssejä dogmeja.

        "Ja jos sinä et nöyrry ja käyttäydy oikein, niin tämä on viimeinen viestini sinulle."

        Niin, uhkailu toimii yksinkertaisiin ja tietämättömiin. Jumalan kerrotaan rakastavan sinua "todella paljon, siis todella paljon", mutta jos et toimi toivotulla tavalla, joudut helvettiin. On siinä varsinainen rakastaja.

        "Minä kyllä mielelläni keskustelen kanssasi, mutta se edellyttää, että et yritä pilkata minua ja minun Jumalsuhdettani."

        Sinä, aivan kuten monet muutkin kreationistit olette pahimman luokan jumalanpilkkaajia. Alennatte kerta toisensa jälkeen Jumalan yhtä tyhmiksi ja tietämättömiksi kuin mitä itse olette.

        Mietipä hetki sitä, ja millaisen palveluksen te ateismille teette. Nii-in. Jos Jumala todella olisi olemassa, hänellä olisi kaikkea muuta kuin rakastavia terveisiä teille kaikille jumalan häpäisijöille.


    • tieteenharrastaja

      Parempi vielä on yksinkertaisuuden lisäksi olla nöyrä ja ymmärtää, ettei Jumalasta voi ihmisellä olla varmuutta eikä yksityiskohtaista tietoa, sekä ystävällinen hyväksyen, ettei kaikkien ihmisten tarvitse ajatella Jumalasta itseni tavoin.

      Jumalauskon käyttäminen oikeassa olemisestaan ylpeilyyn, luulotellun tiedon tyrkyttämiseen toisille ja muiden ihmisten maailmankatsomusten halveksintaan pahentaa myönteisen yksinkertaisuuden vastakohdakseen.

      • Meillä on tieteenharrastaja Raamattu olemassa, ja sieltä löytyy Jumalasta hyvinkin yksityiskohtaista tietoa.


      • Jumalakujalla
        miikanaahum kirjoitti:

        Meillä on tieteenharrastaja Raamattu olemassa, ja sieltä löytyy Jumalasta hyvinkin yksityiskohtaista tietoa.

        Eli Jumala on valkopartainen kiivasluontoinen ukkeli,joka ei tykkää esinahoista.Oli se Sippora nopeaälyinen ja tarmokas nainen...Onnistui huiputtamaan Jumalaa.
        Samaten Jumalaa kismittää suunnattomasti,jos hän leirissä illalla kävellessään tallaa paskaan.
        Niinpä on välttämätöntä kantaa mukanaan pientä pronssilapiota,jolla kikkareet kaivetaan maahan.
        Jaakobin kanssa tämä Jumala painia temmelsi koko yön,että on ilmeisen urheiluhenkinen.
        Näin siis Raamattu.


      • tieteenharrastaja
        miikanaahum kirjoitti:

        Meillä on tieteenharrastaja Raamattu olemassa, ja sieltä löytyy Jumalasta hyvinkin yksityiskohtaista tietoa.

        Tieto on kuitenkin ihmisten sinne kirjoittamaa, monesti epäselvää ja toisinaan ristiriitaista. Sitä joudutaan selventämään tulkinnoin, jotka parhaimmillaankin ovat huteria ja kyseenalaisia.


      • Mitä tärkeämmästä asiasta Raamatussa on kyse, niin sen tarkemmin se on sinne kirjoitettu, kuten nyt Jeesuksen toiminta maan päällä, ilmoitettu peräti neljä kertaa, neljän eri kirjoittajan toimesta.


      • ghkldsa
        Jumalakujalla kirjoitti:

        Eli Jumala on valkopartainen kiivasluontoinen ukkeli,joka ei tykkää esinahoista.Oli se Sippora nopeaälyinen ja tarmokas nainen...Onnistui huiputtamaan Jumalaa.
        Samaten Jumalaa kismittää suunnattomasti,jos hän leirissä illalla kävellessään tallaa paskaan.
        Niinpä on välttämätöntä kantaa mukanaan pientä pronssilapiota,jolla kikkareet kaivetaan maahan.
        Jaakobin kanssa tämä Jumala painia temmelsi koko yön,että on ilmeisen urheiluhenkinen.
        Näin siis Raamattu.

        Jumala myös rakastaa ihmisiä, rakastaa hyvin paljon. Oletteko kuulleet Raamatun kertomuksen isästä ja tuhlaajapojasta? Isällä oli kaksi poikaa ja nuorempi vaati saada etukäteen osansa omaisuudesta. Isä suostui nuoremman poikansa pyyntöön ja ei kulunut monta päivää kun poika matkusti omaisuutensa kanssa vieraaseen maahan ja tuhlasi omaisuutensa naisiin. Sitten tuli nälänhätä tuohon maahan ja poika joutui työkseen ruokkimaan sikoja palkohedelmillä ja olisi itsekin halunnut syödä samaisia palkohedelmiä, mutta niitä ei kukaan hänelle antanut.

        Poika meni sitten itseensä ja tuumasi, että kuolen täällä nälkään, ja tiesi isänsä palvelijoilla olevan yltäkyllin leipää.
        Niinpä poika tuumasi, että menen isäni taloon takaisin ja pyydän, että saan tulla isäni palvelijaksi.

        Poika matkusti takaisin isänsä luokse ja isä huomasi poikansa jo kaukana kun tähyili tielle ja juoksi poikaansa vastaan, mikä on tavatonta lähi-idän kulttuurissa.

        Poika tunnusti isälleen, että oli tehnyt pahoja tekoja Jumalaa vastaan ja isän edessä, ja halusi tulla isän palkkalaiseksi.

        Isä tuumasi sitten, että tuokaa pian sormus pojan sormeen ja teurastakaamme syötetty vasikka ja pitäkäämme iloa.

        Kertomus on luettavissa seikkaperäisimmin Luukkaan evankeliumi 15:11-32.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Meillä on tieteenharrastaja Raamattu olemassa, ja sieltä löytyy Jumalasta hyvinkin yksityiskohtaista tietoa.

        Nyt sinun ei sitten tarvitse kuin todistaa että Raamattu on totta.


      • ettäsilleen kirjoitti:

        Nyt sinun ei sitten tarvitse kuin todistaa että Raamattu on totta.

        Raamattu nimenomaan on totta, pois lukien vain vähäiset kieli- ja käännösvirheet. Tämän kyllä havaitsee kun uskovana jossa asuu Pyhä Henki lukee Raamattua. Ei mikään muu kirja ole niin kuin Raamattu kun se on uskovan käsissä, sillä siinä on kaikkein oleellisin Jumaluusoppi.

        Paholainenhan luonnollisesti yrittää kuiskutella, että Raamattu olisi satukirja ja paimentolaisten tarinoita ja täyttä fiktiota, mutta näin ei ole asianlaita ollenkaan.

        Paholainen vihaa Raamattua, koska se tietää kun ihminen omaksuu sen tärkeimmät opit, sen omistussuhde ihmiseen lakkaa, ja ihmisestä tulee saa*tanan lapsen sijaan Jeesuksen lapsi ja siten myös Jumalan lapsi.


      • Ei.luotu.eikirj
        miikanaahum kirjoitti:

        Raamattu nimenomaan on totta, pois lukien vain vähäiset kieli- ja käännösvirheet. Tämän kyllä havaitsee kun uskovana jossa asuu Pyhä Henki lukee Raamattua. Ei mikään muu kirja ole niin kuin Raamattu kun se on uskovan käsissä, sillä siinä on kaikkein oleellisin Jumaluusoppi.

        Paholainenhan luonnollisesti yrittää kuiskutella, että Raamattu olisi satukirja ja paimentolaisten tarinoita ja täyttä fiktiota, mutta näin ei ole asianlaita ollenkaan.

        Paholainen vihaa Raamattua, koska se tietää kun ihminen omaksuu sen tärkeimmät opit, sen omistussuhde ihmiseen lakkaa, ja ihmisestä tulee saa*tanan lapsen sijaan Jeesuksen lapsi ja siten myös Jumalan lapsi.

        Eli paholainen on kaikki voimaisempi kuin jumalasi. Mistä voit tietää vaikka paholainen olisi jo syrjäyttänyt jumalan ja se kuiskuttelee korvaasi nuo ajatuksesi?


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Eli paholainen on kaikki voimaisempi kuin jumalasi. Mistä voit tietää vaikka paholainen olisi jo syrjäyttänyt jumalan ja se kuiskuttelee korvaasi nuo ajatuksesi?

        Ei paholainen ole pöljä, että hän kuiskuttelisi korvaani sellaista mikä paljastaa hänen omia juoniaan. Joka paljastaa paholaisen juonia, niin tämän täytyy tulla aivan toiselta lähteeltä kuin paholaiselta-itse Jumalalta.

        Eikä paholainen koskaan pysty syrjäyttämään Jumalaa, sillä paholainen on luotu olento. Jumala loi hänet alun perin hyväksi ja kauniiksi, mutta paholainen lankesi ylpeyteen ja halusi itse Luoja-Jumalan paikalle, ja näin hänestä tuli saadana, berkele Jumalan ja hänen hyvän tahdon vastustaja.

        Raamattu sanoo Johanneksen ilmestyksessä 20 luku ja 10. jae, että Berkele lopulta heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa häntä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Ja tuolta ei vihtahousu enää tule ketään kiusaamaan ja syöttämään valheita ihmisten ajatuksiin.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ei paholainen ole pöljä, että hän kuiskuttelisi korvaani sellaista mikä paljastaa hänen omia juoniaan. Joka paljastaa paholaisen juonia, niin tämän täytyy tulla aivan toiselta lähteeltä kuin paholaiselta-itse Jumalalta.

        Eikä paholainen koskaan pysty syrjäyttämään Jumalaa, sillä paholainen on luotu olento. Jumala loi hänet alun perin hyväksi ja kauniiksi, mutta paholainen lankesi ylpeyteen ja halusi itse Luoja-Jumalan paikalle, ja näin hänestä tuli saadana, berkele Jumalan ja hänen hyvän tahdon vastustaja.

        Raamattu sanoo Johanneksen ilmestyksessä 20 luku ja 10. jae, että Berkele lopulta heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa häntä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Ja tuolta ei vihtahousu enää tule ketään kiusaamaan ja syöttämään valheita ihmisten ajatuksiin.

        "sillä paholainen on luotu olento. "

        Mitä menee luomaan kaiken maailman paholaisia ja tonttuja, kun tietää jo etukäteen miten siinäkin tulee käymään.


      • Eitsiisus kirjoitti:

        "sillä paholainen on luotu olento. "

        Mitä menee luomaan kaiken maailman paholaisia ja tonttuja, kun tietää jo etukäteen miten siinäkin tulee käymään.

        Paholaisella olisi ollut mahdollisuus onnellisesti olla Jumalalle alamainen, mutta hän teki tyhmän päätöksen kun ryhtyi kapinoimaan Luojaansa vastaan, ja se että hän noin teki ei ollut Jumalan vika ja siitä syystä, että Jumala olisi tehnyt virheen.

        Ja Jumala ei siis luonut ketään pahaksi, pahoja näistä olennoista tuli kun käyttivät vapaata tahtoa, jonka Jumala on luonut, että enkelitkin voisivat vapaasta tahdosta rakastaa Jumalaa ja palvoa häntä, käyttivät väärin ja kääntyivät pimeälle puolelle, kapinaan Jumalaa Luojaansa vastaan.


    • KazuKa

      "Parempi olla yksinkertainen ja ymmärtää, että maailmankaikkeus on Jumalan luoma, kuin olla älynsä eksyttämä ja väittää silmät kirkkaina, että koko maailmankaikkeus ja luomakuntammekin on sattuman ja luonnonvoimien tuotosta!"

      Hyväksytään väittelyn puolesta tämä argumenttivirhe, että vain noi vaihtoehtot on olemassa.

      Miten Jumala, jonka olemassaolon puolesta ei ole todisteita on parempi vastaus kuin sattuma ja luonnonvoimat joitten tiedetään olevan olemassa?

      • Jumalasta nimenomaan on todisteita, vaikka niin ei olekaan, että joku olisi hänet nähnyt. Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. Ja ei tarvitse kuin katsella lemmikkikissoja, niitä on kolme, ja ihailla kuinka taitavasti sekä voimallisesti Taivaan Isä on ne tehnyt ja luonut; hyvää työtä!

        Ja sitten meillä on painava todiste Jumalasta, ja tämä painava todiste on Raamattu, ja tähän Raamattuun on kirjattu monta asiaa, ja paljon siitä miten Luoja-Jumala suhtautuu ihmisiin ja miten on heidän kanssaan toiminut.

        Ja Raamattu on myös historiallinen teos, Raamattu kertoo miten Jumala on toiminut historiassa pitkän ajan kuluessa, ja miten hän edelleen toimii historiassamme, niin kuin Raamattu sanoo ja ennustaa.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jumalasta nimenomaan on todisteita, vaikka niin ei olekaan, että joku olisi hänet nähnyt. Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. Ja ei tarvitse kuin katsella lemmikkikissoja, niitä on kolme, ja ihailla kuinka taitavasti sekä voimallisesti Taivaan Isä on ne tehnyt ja luonut; hyvää työtä!

        Ja sitten meillä on painava todiste Jumalasta, ja tämä painava todiste on Raamattu, ja tähän Raamattuun on kirjattu monta asiaa, ja paljon siitä miten Luoja-Jumala suhtautuu ihmisiin ja miten on heidän kanssaan toiminut.

        Ja Raamattu on myös historiallinen teos, Raamattu kertoo miten Jumala on toiminut historiassa pitkän ajan kuluessa, ja miten hän edelleen toimii historiassamme, niin kuin Raamattu sanoo ja ennustaa.

        "Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. "

        Häntä saamme siis kiittää käestä ja muista loisista. Miksi Jumala haluaa piinata loisten aiheuttamilla sairauksilla erityisesti köyhiä kristittyjä?


      • bg-ope kirjoitti:

        "Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. "

        Häntä saamme siis kiittää käestä ja muista loisista. Miksi Jumala haluaa piinata loisten aiheuttamilla sairauksilla erityisesti köyhiä kristittyjä?

        Ei Jumala halua piinata ketään loisten aiheuttamilla sairauksilla. Vika on ihmisissä kun eivät halua pitää huolta lähimmäisistä siten, ettei heidän tarvitsisi elää köyhyydessä.

        Raamatussa on kirjoitettu, että ei Jumala ketään kiusaa, eikä hän ole myöskään pahan kiusattavissa.

        Onko se Jumalan vika, jos ihmiset pakenevat vastuusta, ja ei pidä huolta lähimmäisistä?


      • KazuKa
        miikanaahum kirjoitti:

        Jumalasta nimenomaan on todisteita, vaikka niin ei olekaan, että joku olisi hänet nähnyt. Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. Ja ei tarvitse kuin katsella lemmikkikissoja, niitä on kolme, ja ihailla kuinka taitavasti sekä voimallisesti Taivaan Isä on ne tehnyt ja luonut; hyvää työtä!

        Ja sitten meillä on painava todiste Jumalasta, ja tämä painava todiste on Raamattu, ja tähän Raamattuun on kirjattu monta asiaa, ja paljon siitä miten Luoja-Jumala suhtautuu ihmisiin ja miten on heidän kanssaan toiminut.

        Ja Raamattu on myös historiallinen teos, Raamattu kertoo miten Jumala on toiminut historiassa pitkän ajan kuluessa, ja miten hän edelleen toimii historiassamme, niin kuin Raamattu sanoo ja ennustaa.

        "Jumalasta nimenomaan on todisteita, vaikka niin ei olekaan, että joku olisi hänet nähnyt. Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. "

        Perusteeton väite ei ole todiste.

        Mistä sinä tiedät, että maailmakaikkeus on luotu, että luoja on juuri tämä tietty jumala ja miten tämä luominen on tapahtunut?


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ei Jumala halua piinata ketään loisten aiheuttamilla sairauksilla. Vika on ihmisissä kun eivät halua pitää huolta lähimmäisistä siten, ettei heidän tarvitsisi elää köyhyydessä.

        Raamatussa on kirjoitettu, että ei Jumala ketään kiusaa, eikä hän ole myöskään pahan kiusattavissa.

        Onko se Jumalan vika, jos ihmiset pakenevat vastuusta, ja ei pidä huolta lähimmäisistä?

        "Ei Jumala halua piinata ketään loisten aiheuttamilla sairauksilla. Vika on ihmisissä kun eivät halua pitää huolta lähimmäisistä siten, ettei heidän tarvitsisi elää köyhyydessä. Raamatussa on kirjoitettu, että ei Jumala ketään kiusaa, eikä hän ole myöskään pahan kiusattavissa. Onko se Jumalan vika, jos ihmiset pakenevat vastuusta, ja ei pidä huolta lähimmäisistä?"


        Tyypillinen uskovainen, joka ei kykene arvostelemaan sokeasti rakastamaansa ja ihailemaansa jumalolentoa, vaan etsii vikaa muista ihmisistä (huom. ei itsestä).

        Kuinka monen köyhän afrikkalaisen malarialääkkeet sinä olet maksanut, ja jos et ole, niin miksi? Miksi "pakenet vastuuta lähimmäisestäsi"?

        Kuinka paljon sen sijaan olet lahjoittanut varoistasi suomalaiselle lahkolle?

        Ja onko se Jumalan vika, jos maanjäristys iskee juuri kun ihmiset ovat kirkoissa palvelemassa Jumalaa, ja katto romahtaa kuolettavasti niskaan? On se. Jumala ei kykene suojemaan ihmisiä kirkossa eikä sen ulkopuolella.


      • KazuKa kirjoitti:

        "Jumalasta nimenomaan on todisteita, vaikka niin ei olekaan, että joku olisi hänet nähnyt. Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. "

        Perusteeton väite ei ole todiste.

        Mistä sinä tiedät, että maailmakaikkeus on luotu, että luoja on juuri tämä tietty jumala ja miten tämä luominen on tapahtunut?

        Raamattu sanoo, että Jumala on luonut kaiken, mutta tähänhän ei haluta uskoa, koska opetetaan, että Raamattu on paimentolaistarinoita, sekä, että se olisi fiktiota.

        Luominen on pääpiirteittäin tapahtunut siten kun Luomiskertomus sen meille kertoo Raamatun ensimmäisillä lehdillä.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että Jumala on luonut kaiken, mutta tähänhän ei haluta uskoa, koska opetetaan, että Raamattu on paimentolaistarinoita, sekä, että se olisi fiktiota.

        Luominen on pääpiirteittäin tapahtunut siten kun Luomiskertomus sen meille kertoo Raamatun ensimmäisillä lehdillä.

        Miksi et kerro, kuinka paljon olet auttanut köyhiä afrikkalaisia? "Vika on ihmisissä kun eivät halua pitää huolta lähimmäisestä"? Eli onko afrikkailaisten itsensä vika että he ovat köyhiä? Onko se filippiiniläisten kristittyjen oma vika että he ovat köyhiä, ja saavat joka vuosi silti kärsiä taifuunien aiheutamista kärsimyksistä?

        "Hän säät ja ilmat säätää, ja aallot tainnuttaa".

        Ei säädä, eikä tainnuta.

        Jumalaa ei ole, tai hänellä ei ole voimaa ja kykyä vaikuttaa säähän, tuuliin ja aaltoihin. Tai sitten on, mikä tarkoittaa automaattisesti sitä että Jumala on narsistinen sadisti. Että ota tai jätä. Minä olen jättänyt jo aikaa sitten, ja voin sanoa että kyllä helpotti.


      • KazuKa kirjoitti:

        "Jumalasta nimenomaan on todisteita, vaikka niin ei olekaan, että joku olisi hänet nähnyt. Mutta hänen luomistyönsä näkyy, hänhän on luonut koko maailmankaikkeuden, pienintä yksityiskohtaa myöten. "

        Perusteeton väite ei ole todiste.

        Mistä sinä tiedät, että maailmakaikkeus on luotu, että luoja on juuri tämä tietty jumala ja miten tämä luominen on tapahtunut?

        Siitä minä tiedän, että Jumala joka Raamatussa on ilmoitettu on luonut kaiken, koska Raamattu sanoo Jumalan luoneen kaiken. Johanneksen ilmestys 4:11. sanotaan, että: >>Sinä meidän herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut KAIKKI, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut>>.

        jos haluat olla viisas KazuKa, niin sinä uskot tuon Raamatun jakeen. Ja minä toivon, että viisas olisit.


      • miikanaahum
        bg-ope kirjoitti:

        Miksi et kerro, kuinka paljon olet auttanut köyhiä afrikkalaisia? "Vika on ihmisissä kun eivät halua pitää huolta lähimmäisestä"? Eli onko afrikkailaisten itsensä vika että he ovat köyhiä? Onko se filippiiniläisten kristittyjen oma vika että he ovat köyhiä, ja saavat joka vuosi silti kärsiä taifuunien aiheutamista kärsimyksistä?

        "Hän säät ja ilmat säätää, ja aallot tainnuttaa".

        Ei säädä, eikä tainnuta.

        Jumalaa ei ole, tai hänellä ei ole voimaa ja kykyä vaikuttaa säähän, tuuliin ja aaltoihin. Tai sitten on, mikä tarkoittaa automaattisesti sitä että Jumala on narsistinen sadisti. Että ota tai jätä. Minä olen jättänyt jo aikaa sitten, ja voin sanoa että kyllä helpotti.

        Maailman kärsimys lievittyisi huomattavasti, jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalan Sanalle- Raamatulle.
        Köyhyys olisi hyvin yksinkertaista poistaa jos vain tahtoa olisi, eikä kenenkään tarvitsisi olla leivän puutteessa.
        Sitä varten Jumala on antanut Raamatussa käskyjä ja varsinkin kymmenen käskyä, että ihmisen olisi hyvä olla.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Maailman kärsimys lievittyisi huomattavasti, jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalan Sanalle- Raamatulle.
        Köyhyys olisi hyvin yksinkertaista poistaa jos vain tahtoa olisi, eikä kenenkään tarvitsisi olla leivän puutteessa.
        Sitä varten Jumala on antanut Raamatussa käskyjä ja varsinkin kymmenen käskyä, että ihmisen olisi hyvä olla.

        "Maailman kärsimys lievittyisi huomattavasti, jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalan Sanalle- Raamatulle."

        Tuo on täyttä paskaa. Ugandalalaiset ja filippiiniläiset ovat kuuliasia Jumalan sanalle, silti maat ovat kammottavia hellholeja molemmat. Todellisuudessa yhteiskunta joka on maallistunut ja liberaali (siis kiihkouskovaisen ja konservatiivisen vastakohta) menestyy. Voit milloin tahansa tarkistaa tämän faktan. Asii on myös tutkittu: arvoliberalismi ja humaanisuus kulkevat vaurauden kanssa käsikädessä. Niin myös köyhyys ja ääriuskonnollisuus.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Maailman kärsimys lievittyisi huomattavasti, jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalan Sanalle- Raamatulle.
        Köyhyys olisi hyvin yksinkertaista poistaa jos vain tahtoa olisi, eikä kenenkään tarvitsisi olla leivän puutteessa.
        Sitä varten Jumala on antanut Raamatussa käskyjä ja varsinkin kymmenen käskyä, että ihmisen olisi hyvä olla.

        "Köyhyys olisi hyvin yksinkertaista poistaa jos vain tahtoa olisi, eikä kenenkään tarvitsisi olla leivän puutteessa."

        Kuinka paljon olet henkilöhtaisesti panostanut köyhyyden poistoon maailmassa?

        Kaikkivoimainen jumala voisi helposti poistaa köyhyyden, mutta olematon ei kykene mihinkään.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Maailman kärsimys lievittyisi huomattavasti, jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalan Sanalle- Raamatulle.
        Köyhyys olisi hyvin yksinkertaista poistaa jos vain tahtoa olisi, eikä kenenkään tarvitsisi olla leivän puutteessa.
        Sitä varten Jumala on antanut Raamatussa käskyjä ja varsinkin kymmenen käskyä, että ihmisen olisi hyvä olla.

        "Sitä varten Jumala on antanut Raamatussa käskyjä ja varsinkin kymmenen käskyä, että ihmisen olisi hyvä olla."

        Ihmisen kirjoittamia ne säännöt ovat, niin kuin muutkin.

        Elämme planeetalla josta 2/3 on juomakelvottoman veden peittämä. Maa-alueista vain murto-osa on viljelykelpoista. Asumiskelvottomia alueita on huomattavasti laajemmin kuin asumiseen kelpaavia. Silti te hyväkkäät kehtaatte väittää että tämä on meitä varten rakennettu. Jos olisi, se tarkoittaisi sitä että rakentaja on idiootti.


    • Uskonnoissa ja jumaluuksissa piisaa valinnanvaraa. Kelpaa valita se totuus mikä miellyttää ja tulkita sitä tahtonsa mukaan. Tiede on taas tylsää tutkimustyötä mistä ei seuraa kuin universaaleja faktoja ja lakeja. Kuten vaikkapa painovoimateoria, evoluutioteotia tai vaikkapa planeetoiden liikelait ja newtonin lait. Ei karismaattisia ihmetekoja, tylsää.

      • Uskonnoissa ja jumaluuksissa on valinnan varaa, että ihmiset saataisiin eksytettyä ja totuus Jeesuksesta katoaisi uskontojen joukkoon. Katsos on olemassa persoonallinen paha, paholainen, per*kele, saat*anaksikin nimetty olento. Tämä olento tekee kaiken mahdollisen minkä vain Jumala sallii, eksyttääkseen ja tuhotakseen ihmisen sekä aiheuttaakseen mahdollisimman paljon kärsimystä ja kiusaa. Edelleen tämä sama olento on ollut luomassa joka ainutta uskontoa, jota maa päällään kantaa, että saisi valehdeltua sekä eksytettyä mahdollisimman monta.

        Vain kristinusko on poikkeus, sitä ei paholainen ole ollut luomassa, sen on luonut maailmankaikkeuden Luoja Isä Jumala, joka antoi Poikansa Jeesuksen kärsiä sijaisena rangaistus, joka olisi kuulunut meille ihmisille, jotka olemme Jumalan jokaisen käskyn rikkoneet.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Uskonnoissa ja jumaluuksissa on valinnan varaa, että ihmiset saataisiin eksytettyä ja totuus Jeesuksesta katoaisi uskontojen joukkoon. Katsos on olemassa persoonallinen paha, paholainen, per*kele, saat*anaksikin nimetty olento. Tämä olento tekee kaiken mahdollisen minkä vain Jumala sallii, eksyttääkseen ja tuhotakseen ihmisen sekä aiheuttaakseen mahdollisimman paljon kärsimystä ja kiusaa. Edelleen tämä sama olento on ollut luomassa joka ainutta uskontoa, jota maa päällään kantaa, että saisi valehdeltua sekä eksytettyä mahdollisimman monta.

        Vain kristinusko on poikkeus, sitä ei paholainen ole ollut luomassa, sen on luonut maailmankaikkeuden Luoja Isä Jumala, joka antoi Poikansa Jeesuksen kärsiä sijaisena rangaistus, joka olisi kuulunut meille ihmisille, jotka olemme Jumalan jokaisen käskyn rikkoneet.

        Mitäs mieltä kunnianarvoisa buddha on asiasta? Katsooko hän hyvällä omahyväistä ja itsekästä, itserakasta kristinuskoa?

        Ja mitä tekemistä kulttuurifilosofiallisella paskanjauhannalla on luonnontieteiden kanssa?


      • ravenlored kirjoitti:

        Mitäs mieltä kunnianarvoisa buddha on asiasta? Katsooko hän hyvällä omahyväistä ja itsekästä, itserakasta kristinuskoa?

        Ja mitä tekemistä kulttuurifilosofiallisella paskanjauhannalla on luonnontieteiden kanssa?

        Kulttuurifilosofia määrää miten tutkimustuloksia maailmankaikkeudesta tulkitaan


    • nioni

      Raamatun sanassa Luoja ,kehoittaa tutkimaan hänen töitä, sekä viljelemään ja varjelemaan luomakuntaansa. Kristityt ovatkin olleet kuuliaisia kehoitukselle. Aina, kun on viety ilosanomaa Kristuksesta lähetysmaihin, niin ensimmäiseksi on perustettu koulu ja sairaanhoito. Sitten siinä sivussa on kerrottu Jeesuksesta. Ei maailmassa olis minkäänlaista kehitystä ja koulutusta, ellei Kristityt olis sitä alkuun saattaneet. Yliopistot on kristityt perustaneet, kyllä tiede on Jumalasta väkevästi, ei sitä kukaan voi muuksi muuttaa. Evolutioteoria on siis teoria, ei mikään tieteellinen totuus. Se on jonkinlainen filisovia, mutta ei totuus. Aika hullua, kun sitä niin totuutena opetetaan, vaikka se ei sitä ole. Elämä on kuolemista ja sen jälkeen tulee tuomio. Kuka voi pientä hoitaa? muu kun hanen vanhempansa.

      • "Ei maailmassa olis minkäänlaista kehitystä ja koulutusta, ellei Kristityt olis sitä alkuun saattaneet. Yliopistot on kristityt perustaneet, kyllä tiede on Jumalasta väkevästi"

        Todellisuudessa kiihkokristittyjen keskiajalla alulle laittamat noitavainot pysäyttivät uuden tiedon hankinnan (eli tieteen teon) Euroopassa noin 600 vuodeksi. Se oli helppoa: kaikki tieto joka ei kirkon "kirjanoppineita" miellyttänyt, tuhottiin ja tekijät tuomittiin noituudesta. Samainen uuden tiedon saamisen estely ja jarruttelu on sittemmin jatkunut, eikä ole valitettavasti vielä nykyäänkään loppunut, vaikka onkin siirtynyt marginaaliin. Lähinnä sitä näkee netissä vaihtonikin takaa jaeltuna.

        "Evolutioteoria on siis teoria, ei mikään tieteellinen totuus. Se on jonkinlainen filisovia, mutta ei totuus. Aika hullua, kun sitä niin totuutena opetetaan, vaikka se ei sitä ole. "

        Mitä juuri kirjoitinkaan? Siinä taas yksi vaihtonikin takaa operoiva hihhuli, joka hyväksyy kyllä tieteen, mutta vain niiltä osin kuin se sopii omaan sekopäiseen maailmankuvaan jossa juutalaista zombia ja maailmanloppua odotellaan sukupolvesta toiseen. Pisteeksi i:n päälle paljastetaan halu jarruttaa todellisen tiedon levittämistä kouluissa. Niiden tilalla hihhuli haluaisi tietysti tuontitavarana tuotuja uskomuksia juutalaisesta zombista ja hänen taikatempuistaan.

        Evoluutio on luonnosta havaittava faktuaalinen prosessi, jossa eliöt todistettavasti muuttuvat erilaisiksi ajan saatossa. Uskovaiset pelkäävät sitä, koska asian ymmärtäminen saattaa romuttaa koko korttitalon jota myös kristinuskoksi kutsutaan. Korttitalo on niin hutera, että todellisuus on kiellettävä monesta kohtaa jotta sekava ja ristiriitainen hökötys pysyisi edes auttavasti pystyssä.

        Tilastot kertovat karua kieltään: kristinusko on Suomessa kuoleva uskonto. Evoluutiolla sen sijaan menee hyvin. Kun muutaman vuosikymmenen päästä todetaan että alle puolet suomalaisista kuuluu kirkkoon (ja Jeesukseen uskovia heistä on vain murto-osa), evoluution hyväksyviä on suurempi osa kansasta kuin nyt. Tälläkin hetkellä huomattava enemmistö suomalaisista hyväksyy evoluution biologisen monimuotoisuuden selittäjänä. Jeesuksen taikoihin uskoo enää harva.


    • Eikiitosjeesus

      Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Yksi tapa selvitä elämästä on nupin sekoittaminen viinalla, huumella, uskonnolla tai muilla päihteillä. Ne joilla on vähän korkeampia tarkoitusperiä pyrkivät hankkimaan tietoa ja elämään totuudessa.

      • Jeesuksen tuntemisen myötä nimenomaan alkaa tuntemaan mikä on totuus ja alkaa elämään totuudessa. Raamattu sanoo, että uskovia johdatetaan kaikkeen totuuteen.

        Ja Raamattu on hyvä kirja paljastamaan valheita, kuten nyt esim. paholaisen juonia, kun kertoo, että tämä tyyppi on valehtelija ja sitten murhaaja; ei yksikään muu opus paljasta tällaista.

        Minkä arvoista se sinun elämäsi Eikiitosjeesus on kun tiedetään, että sinua on kuolemasi jälkeen odottamassa tulihelvetti joka on ikuinen, sinua siis rangaistaan tuolla tavoin?

        Minä taasen tiedän pääseväni Taivaan Paratiisiin kuolemani jälkeen, ja Jeesus pitää minusta huolta sekä kasvattaa minua, että tuon päämäärän saavutaan, ja niin saavuttavat kaikki muutkin kristityt kun ovat Jeesukselle uskollisia.

        Ei ole Eikiitosjeesus oikein järkevää, eikä suotavaa elää noin, että ikuinen tulihelvetti sinua odottaa.

        Jeesus ei sinua halua tulihelvettiin ja siksi kärsi sinunkin edestäsi rangaistuksesi, jonka olet pahoilla töilläsi tienannut ja ansainnut.

        Joten kun tuo tiedetään, tulee sinun ottaa Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksesi sekä seurata häntä loppuelämäsi, niin sinulle käy hyvin ja lopulta saat ikuisen onnen, jonka Jeesus sinullekin haluaa, koska niin kovin rakastaa sinua.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Jeesuksen tuntemisen myötä nimenomaan alkaa tuntemaan mikä on totuus ja alkaa elämään totuudessa. Raamattu sanoo, että uskovia johdatetaan kaikkeen totuuteen.

        Ja Raamattu on hyvä kirja paljastamaan valheita, kuten nyt esim. paholaisen juonia, kun kertoo, että tämä tyyppi on valehtelija ja sitten murhaaja; ei yksikään muu opus paljasta tällaista.

        Minkä arvoista se sinun elämäsi Eikiitosjeesus on kun tiedetään, että sinua on kuolemasi jälkeen odottamassa tulihelvetti joka on ikuinen, sinua siis rangaistaan tuolla tavoin?

        Minä taasen tiedän pääseväni Taivaan Paratiisiin kuolemani jälkeen, ja Jeesus pitää minusta huolta sekä kasvattaa minua, että tuon päämäärän saavutaan, ja niin saavuttavat kaikki muutkin kristityt kun ovat Jeesukselle uskollisia.

        Ei ole Eikiitosjeesus oikein järkevää, eikä suotavaa elää noin, että ikuinen tulihelvetti sinua odottaa.

        Jeesus ei sinua halua tulihelvettiin ja siksi kärsi sinunkin edestäsi rangaistuksesi, jonka olet pahoilla töilläsi tienannut ja ansainnut.

        Joten kun tuo tiedetään, tulee sinun ottaa Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksesi sekä seurata häntä loppuelämäsi, niin sinulle käy hyvin ja lopulta saat ikuisen onnen, jonka Jeesus sinullekin haluaa, koska niin kovin rakastaa sinua.

        Minkä arvoista se sinun elämäsi Eikiitosjeesus on kun tiedetään, että sinua on kuolemasi jälkeen odottamassa tulihelvetti joka on ikuinen, sinua siis rangaistaan tuolla tavoin?

        "Minä taasen tiedän pääseväni Taivaan Paratiisiin kuolemani jälkeen, ja Jeesus pitää minusta huolta sekä kasvattaa minua, että tuon päämäärän saavutaan, ja niin saavuttavat kaikki muutkin kristityt kun ovat Jeesukselle uskollisia. Ei ole Eikiitosjeesus oikein järkevää, eikä suotavaa elää noin, että ikuinen tulihelvetti sinua odottaa. Jeesus ei sinua halua tulihelvettiin ja siksi kärsi sinunkin edestäsi rangaistuksesi, jonka olet pahoilla töilläsi tienannut ja ansainnut.
        Joten kun tuo tiedetään, tulee sinun ottaa Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksesi sekä seurata häntä loppuelämäsi, niin sinulle käy hyvin ja lopulta saat ikuisen onnen, jonka Jeesus sinullekin haluaa, koska niin kovin rakastaa sinua."

        Sekoitat iloisesti tietämisen ja luulemisen keskenään. Mikään kertomastasi ei perustu tietoon, vaan säälittävän mielisairaaseen luuloon. Tuollaiset käännytysyritykset ja helvetillä pelottelut ovat aina yhtä hirvitävää katseltavaa. Onneksi tuollainen sekoilu on rajusti vähenemään päin, ja aikuiset ihmiset lähinnä nauravat tuollaiselle sekopäiselle höpöttämiselle.

        Juu tiedetään, sinulla on lähetyskäsky. Tiedetään myös se että kunhan lähetystyö on saatu päätökseen, tulee maailmanloppu. Jokainen lähetystyön tekijä siis omalta osaltaan edistää maailmanloppua, jos on Raamattua uskominen. Kyseessä on mielisairaiden idioottien maailmanlopun lahko, ja on oikeastaan uskomatonta että vielä tänä päivänä aikuiset ihmiset saattavat olla noin jumalattoman sekaisin.


      • Eikiitosjeesus
        bg-ope kirjoitti:

        Minkä arvoista se sinun elämäsi Eikiitosjeesus on kun tiedetään, että sinua on kuolemasi jälkeen odottamassa tulihelvetti joka on ikuinen, sinua siis rangaistaan tuolla tavoin?

        "Minä taasen tiedän pääseväni Taivaan Paratiisiin kuolemani jälkeen, ja Jeesus pitää minusta huolta sekä kasvattaa minua, että tuon päämäärän saavutaan, ja niin saavuttavat kaikki muutkin kristityt kun ovat Jeesukselle uskollisia. Ei ole Eikiitosjeesus oikein järkevää, eikä suotavaa elää noin, että ikuinen tulihelvetti sinua odottaa. Jeesus ei sinua halua tulihelvettiin ja siksi kärsi sinunkin edestäsi rangaistuksesi, jonka olet pahoilla töilläsi tienannut ja ansainnut.
        Joten kun tuo tiedetään, tulee sinun ottaa Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksesi sekä seurata häntä loppuelämäsi, niin sinulle käy hyvin ja lopulta saat ikuisen onnen, jonka Jeesus sinullekin haluaa, koska niin kovin rakastaa sinua."

        Sekoitat iloisesti tietämisen ja luulemisen keskenään. Mikään kertomastasi ei perustu tietoon, vaan säälittävän mielisairaaseen luuloon. Tuollaiset käännytysyritykset ja helvetillä pelottelut ovat aina yhtä hirvitävää katseltavaa. Onneksi tuollainen sekoilu on rajusti vähenemään päin, ja aikuiset ihmiset lähinnä nauravat tuollaiselle sekopäiselle höpöttämiselle.

        Juu tiedetään, sinulla on lähetyskäsky. Tiedetään myös se että kunhan lähetystyö on saatu päätökseen, tulee maailmanloppu. Jokainen lähetystyön tekijä siis omalta osaltaan edistää maailmanloppua, jos on Raamattua uskominen. Kyseessä on mielisairaiden idioottien maailmanlopun lahko, ja on oikeastaan uskomatonta että vielä tänä päivänä aikuiset ihmiset saattavat olla noin jumalattoman sekaisin.

        Minun ei tarvitse pelät tulihelvettiä eikä sinun taivaita tavoitella. Elämä on tässä ja nyt, eikä sitä kannata pilata pyörimällä uskonharhoissa.
        Ja skitso Jesse sekoili muinoin ihan itse oman elämänsä. Syytön minä siihen olen niin kuin sinäkin. Vai uskotko noihin 'paluu tulevaisuuteen' vaikutuksiin, siis ihan oikeasti.
        Halutessaan jumala olisi hoitanut lähetystyön sormia napsauttamalla mutta päätti hoitaa senkin vaikeimman kautta. Niin tyypillistä vastuunpakoilua jumpelta.


      • Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Minun ei tarvitse pelät tulihelvettiä eikä sinun taivaita tavoitella. Elämä on tässä ja nyt, eikä sitä kannata pilata pyörimällä uskonharhoissa.
        Ja skitso Jesse sekoili muinoin ihan itse oman elämänsä. Syytön minä siihen olen niin kuin sinäkin. Vai uskotko noihin 'paluu tulevaisuuteen' vaikutuksiin, siis ihan oikeasti.
        Halutessaan jumala olisi hoitanut lähetystyön sormia napsauttamalla mutta päätti hoitaa senkin vaikeimman kautta. Niin tyypillistä vastuunpakoilua jumpelta.

        Et sinä Eikiitosjeesus pysty muuttamaan Hengellisiä todellisuuksia ja uskon asioita sillä, että et niihin usko.
        Ei Jeesuksen kuolema ja hänen veren vuodattaminen meidän käskyt rikkoneiden edestä muutu miksikään siitä mitä se on, jos et usko tähän. kyllä Jeesus tällöinkin vuodatti verensä, ja myös sinun tähtesi, että saisit elää!

        Eikä Jeesus ole mikään elämän pilaaja, eikä ilon pilaaja; päinvastoin, hän nauttii kun ihmiset ovat onnellisia ja haluaa tehdä ihmiset onnellisiksi, myös sinut Eikiitosjeesus.

        Ei Jeesus mikään vastuunpakoilija ole kun antoi ihmisille tehtävän viedä sanaa hänestä maailman ääriin. Hän haluaa oikein nostaa ihmiset työtovereikseen, jotka sitten Jeesuksen johdattamina ja opastamina vievät evankeliumia, eli ilosanomaa Jeesuksesta maailman ääriin.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Et sinä Eikiitosjeesus pysty muuttamaan Hengellisiä todellisuuksia ja uskon asioita sillä, että et niihin usko.
        Ei Jeesuksen kuolema ja hänen veren vuodattaminen meidän käskyt rikkoneiden edestä muutu miksikään siitä mitä se on, jos et usko tähän. kyllä Jeesus tällöinkin vuodatti verensä, ja myös sinun tähtesi, että saisit elää!

        Eikä Jeesus ole mikään elämän pilaaja, eikä ilon pilaaja; päinvastoin, hän nauttii kun ihmiset ovat onnellisia ja haluaa tehdä ihmiset onnellisiksi, myös sinut Eikiitosjeesus.

        Ei Jeesus mikään vastuunpakoilija ole kun antoi ihmisille tehtävän viedä sanaa hänestä maailman ääriin. Hän haluaa oikein nostaa ihmiset työtovereikseen, jotka sitten Jeesuksen johdattamina ja opastamina vievät evankeliumia, eli ilosanomaa Jeesuksesta maailman ääriin.

        "Ei Jeesuksen kuolema ja hänen veren vuodattaminen meidän käskyt rikkoneiden edestä muutu miksikään siitä mitä se on, jos et usko tähän. kyllä Jeesus tällöinkin vuodatti verensä, ja myös sinun tähtesi, että saisit elää!"

        Minä elän, mutta en halua elää ikuisesti. Et sinäkään, jos kapasiteettisi riittäisi ymmärtämään mitä ikuinen elämä käytännössä tarkoittaisi.

        Jeesus ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen ihminen joka houri olevansa jumalan poika / valittu. Ja ihan samalla prosentilla on onnistunut luvattu comeback kuin John Frumilla ynnä muilla vastaavilla kajahtaneilla.

        "Ei Jeesus mikään vastuunpakoilija ole kun antoi ihmisille tehtävän viedä sanaa hänestä maailman ääriin. Hän haluaa oikein nostaa ihmiset työtovereikseen, jotka sitten Jeesuksen johdattamina ja opastamina vievät evankeliumia, eli ilosanomaa Jeesuksesta maailman ääriin."

        Höpö höpö.

        Jumalaa, joka ei tee mitään itse vaan joutuu nakittamaan kaikki tehtävänsä mielistelijöilleen voidaan parhaiten kuvata sanoin "olematon" ja "mielikuvituksen tuotetta". Et sinä ole ole mitääntekemättömän ja olemattoman "työtoveri", vaan mielikuvitushahmosi orja.

        Muita vastaavia alentuneesti syyntakeisia päänsisäinen "Jumala" on käskenyt tappamaan vääräuskoisia esim. lentämällä lentokoneita päin pilvenpiirtäjiä.


    • Sid

      Yksinkertainen ja tyhmä. Onko kreationistille muita vaihtoehtoja edes tarjolla?

      • Voin olla Sid yksinkertainen ja tyhmä, mutta minulla on Jeesus, ja hän pystyy antamaan minulle mimmoista viisautta vain. Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa on kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettyinä.

        Oli sitten viisas tai tyhmä, tärkeää on, ettei nojaudu omaan ymmärrykseen sillä Raamattu varoittaa tuota tekemästä.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Voin olla Sid yksinkertainen ja tyhmä, mutta minulla on Jeesus, ja hän pystyy antamaan minulle mimmoista viisautta vain. Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa on kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettyinä.

        Oli sitten viisas tai tyhmä, tärkeää on, ettei nojaudu omaan ymmärrykseen sillä Raamattu varoittaa tuota tekemästä.

        "minulla on Jeesus, ja hän pystyy antamaan minulle mimmoista viisautta vain"

        Miksi ei kuitenkaan anna?

        Katteettomia lupauksia ja uhkausia on helppo jaella. Yksinkertaiset, pienet lapset ja muut alentuneesti syyntakeiset saattavat uskoa, mutta aikuisille normaalijärjellä varustetuille ihmisille sinun on turha tulla sepostamaan tuollaista uskonvaraista sontaa. Pidä tunkkisi.

        "Oli sitten viisas tai tyhmä, tärkeää on, ettei nojaudu omaan ymmärrykseen sillä Raamattu varoittaa tuota tekemästä."

        Juu kato parempi pysyä vaan tyhmänä eikä kysellä liian vaikeita. Sillä tavalla teitä jumalan karitsoja, vai oliko se nyt sittenkin lampaita, on helpompi johdatella tekemään mitä vain, kuten vaikkapa testamenttaamaan koko omaisuutenne kirkon käyttöön. Turpa kiinni ja teet kiltisti niin kuin pyydetään, niin et joudu saatanan viettelyksiin ja helvettiin. Tuo on niin nähty, joka helvetin lahkossa.


      • bg-ope kirjoitti:

        "minulla on Jeesus, ja hän pystyy antamaan minulle mimmoista viisautta vain"

        Miksi ei kuitenkaan anna?

        Katteettomia lupauksia ja uhkausia on helppo jaella. Yksinkertaiset, pienet lapset ja muut alentuneesti syyntakeiset saattavat uskoa, mutta aikuisille normaalijärjellä varustetuille ihmisille sinun on turha tulla sepostamaan tuollaista uskonvaraista sontaa. Pidä tunkkisi.

        "Oli sitten viisas tai tyhmä, tärkeää on, ettei nojaudu omaan ymmärrykseen sillä Raamattu varoittaa tuota tekemästä."

        Juu kato parempi pysyä vaan tyhmänä eikä kysellä liian vaikeita. Sillä tavalla teitä jumalan karitsoja, vai oliko se nyt sittenkin lampaita, on helpompi johdatella tekemään mitä vain, kuten vaikkapa testamenttaamaan koko omaisuutenne kirkon käyttöön. Turpa kiinni ja teet kiltisti niin kuin pyydetään, niin et joudu saatanan viettelyksiin ja helvettiin. Tuo on niin nähty, joka helvetin lahkossa.

        Onhan Jeesus antanut minulle viisautta ja viestejä, tässä ei kovin kauaa sitten Jeesus ilmoitti minulle, että hänellä on tehtävä eräälle ystävälleni.

        Ja siitä pystyy päättelemään, ettei tämä ollut mielikuvitukseni tuotosta, koska tämä ystäväni on kertonut, että joku täysin minusta riippumaton on kertonut hänelle saman.

        Sitten Jeesus on antanut minulle viisautta myös miten kirjoittaa tänne Suomi24:jään.

        Eli Jeesus ei ole sellainen, että hän ei antaisi viisautta; päinvastoin, hän on elävä Jumala, joka pystyy antamaan mimmoista viisautta hyvänsä.

        Onpa Raamattuun kirjoitettu, että Jeesuksessa on kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettynä, Raamatussa kirje kolossalaisille 2:2-3.

        En huomannut, että aloin laittaa sinulle tekstiä bg-ope, mutta koska ehdin hyvän matkaa kirjoittamaan, niin pyörrän puheeni, kun en aikonut sinulle laittaa tekstiä ennen kuin nöyrryt.
        Tuossa on vastaukseni, ole hyvä vain!


      • PuhuvaKäärme
        miikanaahum kirjoitti:

        Voin olla Sid yksinkertainen ja tyhmä, mutta minulla on Jeesus, ja hän pystyy antamaan minulle mimmoista viisautta vain. Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa on kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettyinä.

        Oli sitten viisas tai tyhmä, tärkeää on, ettei nojaudu omaan ymmärrykseen sillä Raamattu varoittaa tuota tekemästä.

        ”Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa on kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettyinä.”

        Minä voin antaa sinulle omenan, jonka syömällä silmäsi avautuvat ja saat kaiken maailman viisauden!

        (ps. ei kannata uskoa kaikkea, mitä lukee)


      • miikanaahum kirjoitti:

        Onhan Jeesus antanut minulle viisautta ja viestejä, tässä ei kovin kauaa sitten Jeesus ilmoitti minulle, että hänellä on tehtävä eräälle ystävälleni.

        Ja siitä pystyy päättelemään, ettei tämä ollut mielikuvitukseni tuotosta, koska tämä ystäväni on kertonut, että joku täysin minusta riippumaton on kertonut hänelle saman.

        Sitten Jeesus on antanut minulle viisautta myös miten kirjoittaa tänne Suomi24:jään.

        Eli Jeesus ei ole sellainen, että hän ei antaisi viisautta; päinvastoin, hän on elävä Jumala, joka pystyy antamaan mimmoista viisautta hyvänsä.

        Onpa Raamattuun kirjoitettu, että Jeesuksessa on kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettynä, Raamatussa kirje kolossalaisille 2:2-3.

        En huomannut, että aloin laittaa sinulle tekstiä bg-ope, mutta koska ehdin hyvän matkaa kirjoittamaan, niin pyörrän puheeni, kun en aikonut sinulle laittaa tekstiä ennen kuin nöyrryt.
        Tuossa on vastaukseni, ole hyvä vain!

        "Onhan Jeesus antanut minulle viisautta ja viestejä"

        Juu ei ole. Mielisairaaloista ja pakkohoitolaitoksista löytyy lisää porukkaa, joka kuulee pään sisäisiä ohjeita. Ohjeet, äänet, viestit ym. joita muut eivät kuule ovat kaikki enemmän tai vähemmän sairaan mielikuvituksen tuotetta.


      • bg-ope kirjoitti:

        "Onhan Jeesus antanut minulle viisautta ja viestejä"

        Juu ei ole. Mielisairaaloista ja pakkohoitolaitoksista löytyy lisää porukkaa, joka kuulee pään sisäisiä ohjeita. Ohjeet, äänet, viestit ym. joita muut eivät kuule ovat kaikki enemmän tai vähemmän sairaan mielikuvituksen tuotetta.

        Minulla on perusterve pää, ja minusta ei ole koskaan diagnotisoitu, että minulla olisi minkäänlaisia hallusinaatioita, en kuule ääniä, en näe näkyjä, eikä minulla ole mitään outoja ajatuskulkuja.

        Selitäppä se niin kuin sanoin, että miten on mahdollista, että sain saman tiedon ystävästäni, jonka eräs toinen, josta minä en tiedä mitään, enkä tunne häntä, enkä ole koskaan nähnytkään häntä, niin hänellä oli sama viesti välitettävänä ystävälleni kuin minulla? Eli että Jeesuksella on tehtävä tälle ystävälleni.

        Mutta kun nyt Jeesus on todellinen Vapahtaja, hän vapauttaa synnin ja pajojen tekojen orjuudesta, sitten hän on Luoja, hänen kauttaan koko maailmankaikkeus on luotu. Ja hän ei ole mikään mykkä Jumala, vaan hän puhuu omilleen, tästä on Raamatussa esimerkkiä.

        Ja monesti Jeesuksen puhe on niin erikoista ja niin rakkauden täyteistä, hän ei esimerkiksi käskien tai komentaen koskaan puhu, että sen ymmärtää heti, että tämä on Jeesuksen puhetta, eikä suinkaan tule omista ajatuksista. Ja vielä Jeesus on aina puhunut suoraan ajatukseen, eli en ole kuullut tai nähnyt mitään.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minulla on perusterve pää, ja minusta ei ole koskaan diagnotisoitu, että minulla olisi minkäänlaisia hallusinaatioita, en kuule ääniä, en näe näkyjä, eikä minulla ole mitään outoja ajatuskulkuja.

        Selitäppä se niin kuin sanoin, että miten on mahdollista, että sain saman tiedon ystävästäni, jonka eräs toinen, josta minä en tiedä mitään, enkä tunne häntä, enkä ole koskaan nähnytkään häntä, niin hänellä oli sama viesti välitettävänä ystävälleni kuin minulla? Eli että Jeesuksella on tehtävä tälle ystävälleni.

        Mutta kun nyt Jeesus on todellinen Vapahtaja, hän vapauttaa synnin ja pajojen tekojen orjuudesta, sitten hän on Luoja, hänen kauttaan koko maailmankaikkeus on luotu. Ja hän ei ole mikään mykkä Jumala, vaan hän puhuu omilleen, tästä on Raamatussa esimerkkiä.

        Ja monesti Jeesuksen puhe on niin erikoista ja niin rakkauden täyteistä, hän ei esimerkiksi käskien tai komentaen koskaan puhu, että sen ymmärtää heti, että tämä on Jeesuksen puhetta, eikä suinkaan tule omista ajatuksista. Ja vielä Jeesus on aina puhunut suoraan ajatukseen, eli en ole kuullut tai nähnyt mitään.

        Ihmisellä on vilkas mielikuvitus. Toiset ovat vakaasti sitä mieltä että avaruusolennot kaappaavat heidät harva se yö tutkimuksiinsa, toiset taas että Jeesus puhuu heille.

        Kunhan et noiden luulojesi takia jakele turhia lupauksia tai helvetillä uhkauksia, tai muuten henkisesti tai fyysisesti vahingoita muita ihmisiä, voit osoittaa miesrakkautta juutalaista zombia kohtaan niin paljon kuin ikinä haluat. Ei se ole minulta millään tavalla pois. Yritä tulla jarruttamaan vaikkapa evoluution opetusta kouluissa, tai yrität uskomustesi vuoksi vähentää valikoimiesi vähemmistöjen ihmisoikeuksia Suomessa, niin olet viholliseni.


      • bg-ope kirjoitti:

        Ihmisellä on vilkas mielikuvitus. Toiset ovat vakaasti sitä mieltä että avaruusolennot kaappaavat heidät harva se yö tutkimuksiinsa, toiset taas että Jeesus puhuu heille.

        Kunhan et noiden luulojesi takia jakele turhia lupauksia tai helvetillä uhkauksia, tai muuten henkisesti tai fyysisesti vahingoita muita ihmisiä, voit osoittaa miesrakkautta juutalaista zombia kohtaan niin paljon kuin ikinä haluat. Ei se ole minulta millään tavalla pois. Yritä tulla jarruttamaan vaikkapa evoluution opetusta kouluissa, tai yrität uskomustesi vuoksi vähentää valikoimiesi vähemmistöjen ihmisoikeuksia Suomessa, niin olet viholliseni.

        Ei se ole mielikuvitusta, että Jeesus puhuu väillä minulle, ja puhuu hyvinkin tuntuvasti! Kuka muu kuin rakastava Jeesus voi saada aikaan, että kokee olevansa rakkauden pilven sisällä. Tämä ei ole mielikuvitusta, sillä olen tämän itse kokenut; ja tiedän että mielikuvituksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, sillä näin "outoja" ja kuitenkin sen mukaisia mitä Jeesus on, ei mielikuvitus koskaan pysty tuottamaan.
        Sekin olisi edistystä, jos evoluutioteorian lisäksi käytettäisiin aikaa saman verran Jumalan luomisen opiskeluun, mutta tiedän, että jumalaton ihminen haluaa pyyhkiä pois kaikki todisteet ja opetuksen luomisesta, koska Jumalan kohtaaminen on jumalattomalle ihmiselle kauhistus.

        Toki nämä kaikenlaiset vähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat samalla tavalla Jumalan luomia kuin muutkin ihmiset, joten heille myös kuuluu luovuttamatta ihmisen arvo-tähän, että ihminen on Jumalan luoma ja rakastama, perustuu ihmisen arvo ja että kaikilla ihmisillä on samat perusoikeudet.

        Katson kuitenkin vaikka vähemmistöillä samat perusoikeudet, niin ei näille vähemmistöille pidä antaa samoja oikeuksia harjoittaa perverssioita, niitä joista Raamattu varoittaa, samalla tavoin kuin tavallisilla heteroilla on oikeus harjoittaa nyt seksuaalisuutta.
        Tuohon on yksi syy sen lisäksi, että Raamattu varoittaa perverssioista, nimittäin kun tutkitaan
        mitä se on kun harjoitetaan perverssioita, on se vahingollista mielenterveydelle sekä fyysiselle terveydelle, ja lisäksi perverssioiden suosiminen vahingoittaa ilmapiiriä yhteiskunnassa.

        Kun tiedän, että Jeesus-Luoja on takanani, niin minulle on lopulta jokseenkin yhdentekevää kuka minua ryhtyy vastustamaan, sillä ei luotu olento niin kuin nyt esimerkiksi sinä, voi koskaan kovin kauaa seistä pystyssä jos käy Jumalaa ja ystävääni vastaan.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ei se ole mielikuvitusta, että Jeesus puhuu väillä minulle, ja puhuu hyvinkin tuntuvasti! Kuka muu kuin rakastava Jeesus voi saada aikaan, että kokee olevansa rakkauden pilven sisällä. Tämä ei ole mielikuvitusta, sillä olen tämän itse kokenut; ja tiedän että mielikuvituksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, sillä näin "outoja" ja kuitenkin sen mukaisia mitä Jeesus on, ei mielikuvitus koskaan pysty tuottamaan.
        Sekin olisi edistystä, jos evoluutioteorian lisäksi käytettäisiin aikaa saman verran Jumalan luomisen opiskeluun, mutta tiedän, että jumalaton ihminen haluaa pyyhkiä pois kaikki todisteet ja opetuksen luomisesta, koska Jumalan kohtaaminen on jumalattomalle ihmiselle kauhistus.

        Toki nämä kaikenlaiset vähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat samalla tavalla Jumalan luomia kuin muutkin ihmiset, joten heille myös kuuluu luovuttamatta ihmisen arvo-tähän, että ihminen on Jumalan luoma ja rakastama, perustuu ihmisen arvo ja että kaikilla ihmisillä on samat perusoikeudet.

        Katson kuitenkin vaikka vähemmistöillä samat perusoikeudet, niin ei näille vähemmistöille pidä antaa samoja oikeuksia harjoittaa perverssioita, niitä joista Raamattu varoittaa, samalla tavoin kuin tavallisilla heteroilla on oikeus harjoittaa nyt seksuaalisuutta.
        Tuohon on yksi syy sen lisäksi, että Raamattu varoittaa perverssioista, nimittäin kun tutkitaan
        mitä se on kun harjoitetaan perverssioita, on se vahingollista mielenterveydelle sekä fyysiselle terveydelle, ja lisäksi perverssioiden suosiminen vahingoittaa ilmapiiriä yhteiskunnassa.

        Kun tiedän, että Jeesus-Luoja on takanani, niin minulle on lopulta jokseenkin yhdentekevää kuka minua ryhtyy vastustamaan, sillä ei luotu olento niin kuin nyt esimerkiksi sinä, voi koskaan kovin kauaa seistä pystyssä jos käy Jumalaa ja ystävääni vastaan.

        "Kuka muu kuin rakastava Jeesus voi saada aikaan, että kokee olevansa rakkauden pilven sisällä"

        Ei tuohon tarvita kuin unen puute (riittävä väsymys) tai keskushermostoon vaikuttavia päihteitä, ja johan voi tuntea vaikka mitä. Kyse on samasta asiasta: subjektiivista pään sisäisistä tuntemuksista, jotka eivät ole tosia kuin kokijoilleen.

        "Sekin olisi edistystä, jos evoluutioteorian lisäksi käytettäisiin aikaa saman verran Jumalan luomisen opiskeluun, mutta tiedän, että jumalaton ihminen haluaa pyyhkiä pois kaikki todisteet ja opetuksen luomisesta, koska Jumalan kohtaaminen on jumalattomalle ihmiselle kauhistus."

        Ei olisi, vaan taantumasta jonnekin kauas viime vuosituhannelle. Samasta syystä opetellaan, etteivät esim. ukkonen, maanjäristykdet ja myrskyt ole jumalien kosto syntisyydestä, vaan luonnonilmiötä.

        Kreationististen valheiden ja katteettomien lupausten (ja uhkausten) opettaminen kouluissa totena on kielletty, ja se on täysin oikein.


      • räyhräyh2
        miikanaahum kirjoitti:

        Ei se ole mielikuvitusta, että Jeesus puhuu väillä minulle, ja puhuu hyvinkin tuntuvasti! Kuka muu kuin rakastava Jeesus voi saada aikaan, että kokee olevansa rakkauden pilven sisällä. Tämä ei ole mielikuvitusta, sillä olen tämän itse kokenut; ja tiedän että mielikuvituksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, sillä näin "outoja" ja kuitenkin sen mukaisia mitä Jeesus on, ei mielikuvitus koskaan pysty tuottamaan.
        Sekin olisi edistystä, jos evoluutioteorian lisäksi käytettäisiin aikaa saman verran Jumalan luomisen opiskeluun, mutta tiedän, että jumalaton ihminen haluaa pyyhkiä pois kaikki todisteet ja opetuksen luomisesta, koska Jumalan kohtaaminen on jumalattomalle ihmiselle kauhistus.

        Toki nämä kaikenlaiset vähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat samalla tavalla Jumalan luomia kuin muutkin ihmiset, joten heille myös kuuluu luovuttamatta ihmisen arvo-tähän, että ihminen on Jumalan luoma ja rakastama, perustuu ihmisen arvo ja että kaikilla ihmisillä on samat perusoikeudet.

        Katson kuitenkin vaikka vähemmistöillä samat perusoikeudet, niin ei näille vähemmistöille pidä antaa samoja oikeuksia harjoittaa perverssioita, niitä joista Raamattu varoittaa, samalla tavoin kuin tavallisilla heteroilla on oikeus harjoittaa nyt seksuaalisuutta.
        Tuohon on yksi syy sen lisäksi, että Raamattu varoittaa perverssioista, nimittäin kun tutkitaan
        mitä se on kun harjoitetaan perverssioita, on se vahingollista mielenterveydelle sekä fyysiselle terveydelle, ja lisäksi perverssioiden suosiminen vahingoittaa ilmapiiriä yhteiskunnassa.

        Kun tiedän, että Jeesus-Luoja on takanani, niin minulle on lopulta jokseenkin yhdentekevää kuka minua ryhtyy vastustamaan, sillä ei luotu olento niin kuin nyt esimerkiksi sinä, voi koskaan kovin kauaa seistä pystyssä jos käy Jumalaa ja ystävääni vastaan.

        Kirjoitit miikanaahum bg-opelle 22.11 näin:
        "Ja jos sinä et nöyrry ja käyttäydy oikein, niin tämä on viimeinen viestini sinulle."
        Onko bg-ope nöyrtynyt sinulle, vai oletko sinä miikanaahum sanasi syövä epäluotettava p**kahousu? Vain toinen vaihtoehto näistä voi olla tosi ja näyttävätkö nuo kaksi hänen edellistä viestiään tosiaan siltä, että hän on nöyrtynyt sinun edessäsi? HAH!


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ei se ole mielikuvitusta, että Jeesus puhuu väillä minulle, ja puhuu hyvinkin tuntuvasti! Kuka muu kuin rakastava Jeesus voi saada aikaan, että kokee olevansa rakkauden pilven sisällä. Tämä ei ole mielikuvitusta, sillä olen tämän itse kokenut; ja tiedän että mielikuvituksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, sillä näin "outoja" ja kuitenkin sen mukaisia mitä Jeesus on, ei mielikuvitus koskaan pysty tuottamaan.
        Sekin olisi edistystä, jos evoluutioteorian lisäksi käytettäisiin aikaa saman verran Jumalan luomisen opiskeluun, mutta tiedän, että jumalaton ihminen haluaa pyyhkiä pois kaikki todisteet ja opetuksen luomisesta, koska Jumalan kohtaaminen on jumalattomalle ihmiselle kauhistus.

        Toki nämä kaikenlaiset vähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat samalla tavalla Jumalan luomia kuin muutkin ihmiset, joten heille myös kuuluu luovuttamatta ihmisen arvo-tähän, että ihminen on Jumalan luoma ja rakastama, perustuu ihmisen arvo ja että kaikilla ihmisillä on samat perusoikeudet.

        Katson kuitenkin vaikka vähemmistöillä samat perusoikeudet, niin ei näille vähemmistöille pidä antaa samoja oikeuksia harjoittaa perverssioita, niitä joista Raamattu varoittaa, samalla tavoin kuin tavallisilla heteroilla on oikeus harjoittaa nyt seksuaalisuutta.
        Tuohon on yksi syy sen lisäksi, että Raamattu varoittaa perverssioista, nimittäin kun tutkitaan
        mitä se on kun harjoitetaan perverssioita, on se vahingollista mielenterveydelle sekä fyysiselle terveydelle, ja lisäksi perverssioiden suosiminen vahingoittaa ilmapiiriä yhteiskunnassa.

        Kun tiedän, että Jeesus-Luoja on takanani, niin minulle on lopulta jokseenkin yhdentekevää kuka minua ryhtyy vastustamaan, sillä ei luotu olento niin kuin nyt esimerkiksi sinä, voi koskaan kovin kauaa seistä pystyssä jos käy Jumalaa ja ystävääni vastaan.

        "Katson kuitenkin vaikka vähemmistöillä samat perusoikeudet, niin ei näille vähemmistöille pidä antaa samoja oikeuksia harjoittaa perverssioita, niitä joista Raamattu varoittaa, samalla tavoin kuin tavallisilla heteroilla on oikeus harjoittaa nyt seksuaalisuutta.
        Tuohon on yksi syy sen lisäksi, että Raamattu varoittaa perverssioista, nimittäin kun tutkitaan
        mitä se on kun harjoitetaan perverssioita, on se vahingollista mielenterveydelle sekä fyysiselle terveydelle, ja lisäksi perverssioiden suosiminen vahingoittaa ilmapiiriä yhteiskunnassa."

        Haluaisitko kertoa noista perversioista tarkemmin, ja samalla kertoa miksi universumin luoja on niin tavattoman kiinnostunut ihmisen seksuaalisuudesta ja sukupuolielimistä, erityisesti esinahoista?

        Kiitos muuten tuosta kommentistasi. Se on taas yksi iso naula kristinuskon jo kiinni olevaan arkkuun. On aika yhtä mukava seurata vierestä, kuinka te fundamentaliset hihhulit itse tuhoatte uskontoanne.

        "Kun tiedän, että Jeesus-Luoja on takanani, niin minulle on lopulta jokseenkin yhdentekevää kuka minua ryhtyy vastustamaan, sillä ei luotu olento niin kuin nyt esimerkiksi sinä, voi koskaan kovin kauaa seistä pystyssä jos käy Jumalaa ja ystävääni vastaan"

        Uhkailet minua mielikuvitusolennoillasi? Sama kuin minä uhkaisin sinua Mustanaamiolla ja Peter Panilla. Mietipä, millainen pelotevaikutus heillä olisi sinuun.

        Niin-in. Olette te kyllä säälittäviä tapauksia.


      • bg-ope kirjoitti:

        "Katson kuitenkin vaikka vähemmistöillä samat perusoikeudet, niin ei näille vähemmistöille pidä antaa samoja oikeuksia harjoittaa perverssioita, niitä joista Raamattu varoittaa, samalla tavoin kuin tavallisilla heteroilla on oikeus harjoittaa nyt seksuaalisuutta.
        Tuohon on yksi syy sen lisäksi, että Raamattu varoittaa perverssioista, nimittäin kun tutkitaan
        mitä se on kun harjoitetaan perverssioita, on se vahingollista mielenterveydelle sekä fyysiselle terveydelle, ja lisäksi perverssioiden suosiminen vahingoittaa ilmapiiriä yhteiskunnassa."

        Haluaisitko kertoa noista perversioista tarkemmin, ja samalla kertoa miksi universumin luoja on niin tavattoman kiinnostunut ihmisen seksuaalisuudesta ja sukupuolielimistä, erityisesti esinahoista?

        Kiitos muuten tuosta kommentistasi. Se on taas yksi iso naula kristinuskon jo kiinni olevaan arkkuun. On aika yhtä mukava seurata vierestä, kuinka te fundamentaliset hihhulit itse tuhoatte uskontoanne.

        "Kun tiedän, että Jeesus-Luoja on takanani, niin minulle on lopulta jokseenkin yhdentekevää kuka minua ryhtyy vastustamaan, sillä ei luotu olento niin kuin nyt esimerkiksi sinä, voi koskaan kovin kauaa seistä pystyssä jos käy Jumalaa ja ystävääni vastaan"

        Uhkailet minua mielikuvitusolennoillasi? Sama kuin minä uhkaisin sinua Mustanaamiolla ja Peter Panilla. Mietipä, millainen pelotevaikutus heillä olisi sinuun.

        Niin-in. Olette te kyllä säälittäviä tapauksia.

        Kuka tässä on TODELLA säälittävä tapaus? Minä ja kristityt ystävämme olemme matkalla Taivaan Paratiisiin, ikuiseen onnelaan.

        Sinä taasen bg-ope olet matkalla kuumimpaan tulihelvettiin, mikäli et ymmärrä tehdä elämässäsi täyskäännöstä! Ja tämä on tosi, siitä huolimatta uskotko tähän vai et, mutta me kristityt tiedämme mihin uskomme.

        Ja me kristityt uskomme Jeesukseen, joka rakastaa meitä palavasti (sivumennen rakastaa sinuakin, eikä tahdo tuhoasi ja ikuista helvettiäsi) ja vie meidät Paratiisiin, ikuiseen onnelaan kun aika jättää meidät täällä maan päällä ja olemme eläessä suostuneet hänen tahtoonsa.

        Sekään ei muuta asiaa vaikka tekisin mahalaskun edessäsi, ja häviäisin keskustelun kanssasi räikeästi. Oleellista minun kannaltani on, että pysyn Jeesuksen tahdossa, vaikka se merkitsisi millaista mahalaskua hyvänsä sinun bg-ope edessä.

        Nii-in, kuka tässä on säälittävä tapaus?


      • räyhräyh2 kirjoitti:

        Kirjoitit miikanaahum bg-opelle 22.11 näin:
        "Ja jos sinä et nöyrry ja käyttäydy oikein, niin tämä on viimeinen viestini sinulle."
        Onko bg-ope nöyrtynyt sinulle, vai oletko sinä miikanaahum sanasi syövä epäluotettava p**kahousu? Vain toinen vaihtoehto näistä voi olla tosi ja näyttävätkö nuo kaksi hänen edellistä viestiään tosiaan siltä, että hän on nöyrtynyt sinun edessäsi? HAH!

        Ok, tuli hätiköiden luvattua, etten laita bg-opelle enää tekstiä, tämä oli minun moka.

        Mutta tosiasiassa omaa oksaansa sahaa bg-ope, jos ei minua usko. Ei hänen tarvitse niinkään minun edessäni nöyrtyä, mutta KAIKKIVALTIAAN JUMALAN EDESSÄ TULEE NÖYRTYÄ, jos oma etu on kallis.


      • mistätiedät
        miikanaahum kirjoitti:

        Kuka tässä on TODELLA säälittävä tapaus? Minä ja kristityt ystävämme olemme matkalla Taivaan Paratiisiin, ikuiseen onnelaan.

        Sinä taasen bg-ope olet matkalla kuumimpaan tulihelvettiin, mikäli et ymmärrä tehdä elämässäsi täyskäännöstä! Ja tämä on tosi, siitä huolimatta uskotko tähän vai et, mutta me kristityt tiedämme mihin uskomme.

        Ja me kristityt uskomme Jeesukseen, joka rakastaa meitä palavasti (sivumennen rakastaa sinuakin, eikä tahdo tuhoasi ja ikuista helvettiäsi) ja vie meidät Paratiisiin, ikuiseen onnelaan kun aika jättää meidät täällä maan päällä ja olemme eläessä suostuneet hänen tahtoonsa.

        Sekään ei muuta asiaa vaikka tekisin mahalaskun edessäsi, ja häviäisin keskustelun kanssasi räikeästi. Oleellista minun kannaltani on, että pysyn Jeesuksen tahdossa, vaikka se merkitsisi millaista mahalaskua hyvänsä sinun bg-ope edessä.

        Nii-in, kuka tässä on säälittävä tapaus?

        että olette matkalla Taivaan Paratiisiin? Onko sieltä tullut teille viestejä? Millaista siellä on? Montako tähteä Tripadvisorissa jne? Ilmeisesti kuolemanpelkonne hallitsee joka päivä teidän elämäänne niin ettette kestä ajatusta että sen jälkeen ei teistä ole jäljellä kuin luuta ja mätänevää kudosta? Onnea valitsemallanne tiellä, jos se teille mielenrauhaa suo mutta voisitteko te narsistit olla uhkailematta toisia ihmisiä naurettavilla väitteillänne? Se "vahingoittaa ilmapiiriä yhteiskunnassa" :D


      • miikanaahum kirjoitti:

        Kuka tässä on TODELLA säälittävä tapaus? Minä ja kristityt ystävämme olemme matkalla Taivaan Paratiisiin, ikuiseen onnelaan.

        Sinä taasen bg-ope olet matkalla kuumimpaan tulihelvettiin, mikäli et ymmärrä tehdä elämässäsi täyskäännöstä! Ja tämä on tosi, siitä huolimatta uskotko tähän vai et, mutta me kristityt tiedämme mihin uskomme.

        Ja me kristityt uskomme Jeesukseen, joka rakastaa meitä palavasti (sivumennen rakastaa sinuakin, eikä tahdo tuhoasi ja ikuista helvettiäsi) ja vie meidät Paratiisiin, ikuiseen onnelaan kun aika jättää meidät täällä maan päällä ja olemme eläessä suostuneet hänen tahtoonsa.

        Sekään ei muuta asiaa vaikka tekisin mahalaskun edessäsi, ja häviäisin keskustelun kanssasi räikeästi. Oleellista minun kannaltani on, että pysyn Jeesuksen tahdossa, vaikka se merkitsisi millaista mahalaskua hyvänsä sinun bg-ope edessä.

        Nii-in, kuka tässä on säälittävä tapaus?

        "Kuka tässä on TODELLA säälittävä tapaus? Minä ja kristityt ystävämme olemme matkalla Taivaan Paratiisiin, ikuiseen onnelaan."

        Edelleen sinä. Eikä pelkästään se ole säälittävää että haaveilee olemattomista palkinnoista, vaan varsinkin se, että olette liian yksinkertaisia käsittämään mitä tuo "palkinto" käytännössä tarkoittaisi. Ikuinen elämä - mitä muotoa tahansa - olisi vääjäämättä mitä hirvein rangaistus kenelle tahansa. Painajainen pahimmasta päästä. Silti te alentuneesti syyntakeelliset kaupittelette sitä kuin se olisi jotain tavoittelemisen arvoista.

        Älyä nyt jumalauta edes sen verran, että en ikinä, missään olosuhteissa, haluaisi elää ikuisesti. Enkä vastaanottaa rakkautta mielivaltaiselta narsistiselta despootilta, edes kuvitelluilta sellaiselta. Anna siis olla laitimmainen kerta kun yrität tuputtaa harhojasi minulle.

        "Sinä taasen bg-ope olet matkalla kuumimpaan tulihelvettiin, mikäli et ymmärrä tehdä elämässäsi täyskäännöstä! Ja tämä on tosi, siitä huolimatta uskotko tähän vai et, mutta me kristityt tiedämme mihin uskomme."

        Tuollainen pelottelu saattaa tehota lapsiin ja muihin alentuneesti syyntakeellisiin, mutta aikuisille normaalijärjellä varustetuille ihmisille ei. Aikuinen ymmärtää ettei joulupukki ole totta. Hän ymmärtää myös sen että aivan kuten joulupukki, myös taivas ja helvetti ovat ihmisen keksimiä asioita. Mielikuvitusta. Ja jos taivas ja helvetti olisivat olemassa oikeasti, minä en varsinkaan silloin haluaisi millään tavalla kunnioittaa, enkä varsinkaan rakastaa entiteettiä joka niitä hallinnoi.

        Sinä teet tuolla separoinnillasi jatkuvasti hallaa uskonnollesi, sitä ymmärtämättä. Sinunkaltaisia todellisuudesta irtaantuneita kiihkoilijoita saamme kiittää siitä että uskonnot uppoavat vauraissa maissa kiihtyvää vauhtia kohti historiaa.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ok, tuli hätiköiden luvattua, etten laita bg-opelle enää tekstiä, tämä oli minun moka.

        Mutta tosiasiassa omaa oksaansa sahaa bg-ope, jos ei minua usko. Ei hänen tarvitse niinkään minun edessäni nöyrtyä, mutta KAIKKIVALTIAAN JUMALAN EDESSÄ TULEE NÖYRTYÄ, jos oma etu on kallis.

        "Mutta tosiasiassa omaa oksaansa sahaa bg-ope, jos ei minua usko. Ei hänen tarvitse niinkään minun edessäni nöyrtyä, mutta KAIKKIVALTIAAN JUMALAN EDESSÄ TULEE NÖYRTYÄ, jos oma etu on kallis."

        Uhkailua ja pakkoa.

        Asteikolla 1-10, kuinka harhaisena ja säälittävänä pitäisit minua jos uhkailisin sinua Aku Ankalla, ja kertoisin että hänen edessään sinun tulee oman etusi nimissä nöyrtyä? Minulle Aku Ankka ja kristinuskon Jumala ovat aivan yhtä vähän todellisia, olemasaolevia entiteettejä. Siksi sinun uhkailusi herättävät lähinnä sääliä. Ei se riitä että henkilökohtaisesti olet täysin varma että uskosi kohde on totta. Uskosi kohteessa pitäisi olla sen lisäksi edes hitusen järkeä.


      • bg-ope kirjoitti:

        "Mutta tosiasiassa omaa oksaansa sahaa bg-ope, jos ei minua usko. Ei hänen tarvitse niinkään minun edessäni nöyrtyä, mutta KAIKKIVALTIAAN JUMALAN EDESSÄ TULEE NÖYRTYÄ, jos oma etu on kallis."

        Uhkailua ja pakkoa.

        Asteikolla 1-10, kuinka harhaisena ja säälittävänä pitäisit minua jos uhkailisin sinua Aku Ankalla, ja kertoisin että hänen edessään sinun tulee oman etusi nimissä nöyrtyä? Minulle Aku Ankka ja kristinuskon Jumala ovat aivan yhtä vähän todellisia, olemasaolevia entiteettejä. Siksi sinun uhkailusi herättävät lähinnä sääliä. Ei se riitä että henkilökohtaisesti olet täysin varma että uskosi kohde on totta. Uskosi kohteessa pitäisi olla sen lisäksi edes hitusen järkeä.

        No ei toki ole pakko sinun bg-ope nöyrtyä Jumalan edessä, ei Jumala sinua väkivoimalla laita nöyrtymään itsensä edessä.

        Mutta minä sanon, että on sangen edullista sinun nöyrtyä Kaikkivaltiaan edessä, sillä se tuo sinulle etuja, joita et mitenkään muuten saa-Jeesuksesta tulee uusi ystäväsi, hän jopa palavasti haluaa olla ystäväsi, onhan hän kärsinyt ristillä kovat tuskat sinunkin edestäsi. Lisäksi Jeesuksesta tulee auttajasi elämääsi, hän nimittäin haluaa sinua auttaa siellä missä sinulla on vaikeaa.

        Minun uskoni kohteessa-Jeesuksessa, on paljonkin järkeä-Hän pelastaa minut tulihelvetistä, jonka olen pahoilla töilläni ansainnut. Jeesus on parantajani, hän on minua parantanut ja parantaa minua edelleen mitä minulla on vaivoja. Jeesus on auttajani, hän tulee avukseni kun minulla on jotain ongelmia ja minun ei tarvitse nojautua yksinomaan omaan älykkyyteeni ja viisauteeni-


      • miikanaahum kirjoitti:

        No ei toki ole pakko sinun bg-ope nöyrtyä Jumalan edessä, ei Jumala sinua väkivoimalla laita nöyrtymään itsensä edessä.

        Mutta minä sanon, että on sangen edullista sinun nöyrtyä Kaikkivaltiaan edessä, sillä se tuo sinulle etuja, joita et mitenkään muuten saa-Jeesuksesta tulee uusi ystäväsi, hän jopa palavasti haluaa olla ystäväsi, onhan hän kärsinyt ristillä kovat tuskat sinunkin edestäsi. Lisäksi Jeesuksesta tulee auttajasi elämääsi, hän nimittäin haluaa sinua auttaa siellä missä sinulla on vaikeaa.

        Minun uskoni kohteessa-Jeesuksessa, on paljonkin järkeä-Hän pelastaa minut tulihelvetistä, jonka olen pahoilla töilläni ansainnut. Jeesus on parantajani, hän on minua parantanut ja parantaa minua edelleen mitä minulla on vaivoja. Jeesus on auttajani, hän tulee avukseni kun minulla on jotain ongelmia ja minun ei tarvitse nojautua yksinomaan omaan älykkyyteeni ja viisauteeni-

        Niin ja vielä lisään minkä unohdin laittaa tekstiini: Jeesus on tehnyt minusta itselleen työtoverin ja tekee edelleen minusta työtoverinsa ja kasvattaa tähän.


      • miikanaahum kirjoitti:

        No ei toki ole pakko sinun bg-ope nöyrtyä Jumalan edessä, ei Jumala sinua väkivoimalla laita nöyrtymään itsensä edessä.

        Mutta minä sanon, että on sangen edullista sinun nöyrtyä Kaikkivaltiaan edessä, sillä se tuo sinulle etuja, joita et mitenkään muuten saa-Jeesuksesta tulee uusi ystäväsi, hän jopa palavasti haluaa olla ystäväsi, onhan hän kärsinyt ristillä kovat tuskat sinunkin edestäsi. Lisäksi Jeesuksesta tulee auttajasi elämääsi, hän nimittäin haluaa sinua auttaa siellä missä sinulla on vaikeaa.

        Minun uskoni kohteessa-Jeesuksessa, on paljonkin järkeä-Hän pelastaa minut tulihelvetistä, jonka olen pahoilla töilläni ansainnut. Jeesus on parantajani, hän on minua parantanut ja parantaa minua edelleen mitä minulla on vaivoja. Jeesus on auttajani, hän tulee avukseni kun minulla on jotain ongelmia ja minun ei tarvitse nojautua yksinomaan omaan älykkyyteeni ja viisauteeni-

        "No ei toki ole pakko sinun bg-ope nöyrtyä Jumalan edessä, ei Jumala sinua väkivoimalla laita nöyrtymään itsensä edessä."

        Ei väkivoimalla eikä millään muullakaan voimalla. Olemattomia jumalia yhdistää se ominaisuus, että ne ovat aina tarvinneet ihmisiä tekemään töitään kun eivät itse pysty yhtään mihinkään.

        Samalla vastaansanomattomalla voimattomuudella kristinuskon jumalalta ja apureiltaan jää käännyttämättä jatkuvasti yli 2/3 maapallon väestöstä. Suomessa samainen multi-impotentti mitättömyys säälittävine apureineen on niin kyvytön, että seurakunnat kumisevat tyhjyyttään kun tapauskovaiset suomalaiset jättävät kirkkoa kiihtyvällä tahdilla.

        "Mutta minä sanon, että on sangen edullista sinun nöyrtyä Kaikkivaltiaan edessä, sillä se tuo sinulle etuja, joita et mitenkään muuten saa-Jeesuksesta tulee uusi ystäväsi, hän jopa palavasti haluaa olla ystäväsi, onhan hän kärsinyt ristillä kovat tuskat sinunkin edestäsi. Lisäksi Jeesuksesta tulee auttajasi elämääsi, hän nimittäin haluaa sinua auttaa siellä missä sinulla on vaikeaa."

        Pyysin sinua lopettamaan täysin älyvapaan uskontosi tuputtamisen minulle. Mitä kohtaa tuosta pyynnöstä et ymmärtänyt? Jos tarkoituksesi on saada ihmisten verenpaine nousemaan kokemaan vastareaktio tuputtamaasi asiaa kohtaan, voin kertoa että nyt alkaa tulla tulosta.


    • Jumalan-kumous

      Yksinkertaisuuden resepti:
      1) Yksinkertaisinta on, että *ei* oleteta mitään (ei: Jumalaa, ei sattumaa, ei mitään).
      2) Maailmankaikkeuden osalta yksinkertaisinta on, että *ei* oleteta sillä olevan mitään *syytä*.
      3) Lisäksi, yksinkertaisinta on, että *ei* oleteta, että sen syy voitaisiin *tietää*, vaikka syy olisikin olemassa.
      4) Lisäksi, yksinkertaisinta on, että *ei* oleteta, että sen syyllä olisi *merkitystä* (merkityksessä: tärkeyttä), vaikka se voitaisiinkin tietää.
      5) Lisäksi, yksinkertaisinta on, että *ei* oleteta, että asialle voitaisiin *tehdä* mitään, vaikka sillä olisikin jotain merkitystä.
      6) Lisäksi, yksinkertaisinta on, että *ei* tehdä asialle mitään, vaikka sille voitaisiinkin tehdä jotain.
      7) Lisäksi, yksinkertaisinta on, että omaa vain sellaisia *aivotoimintoja*, jotka ovat niin yksinkertaisia, että tällainen monimutkainen pohdiskelu ei ylipäätään ole mahdollista.
      8) Jos tuollaisia aivotoimintoja (tai niiden tuotoksia) kuitenkin havaitsee joko itsellään tai muilla, niin yksinkertaisinta on, että jättää ne *huomiotta*. :D

    • Eli, kun tiede keksii ja kehittää lääkkeitä ja parantaa sairauksia, keksii sähkön, kvantti- ja suhteellisuusteorian jotta voisimme iloita sateliittipaikannuksesta ja tietokoneista, tai löytää Vanhan Testamentinaikaisen kaupungin (tai Nooan Arkin, huoh), niin voi sitä iloa ja kiitollisuutta seurakunnissa? Jumalan armosta meillä on kaikki tämä...
      Muuten tiede on pelkkää älyllisten (hyi olkoon) ihmisten pakanallista hölynpölyä johon ei tule sekaantua?
      Ilman perustutkimusta ei ole sovelluksia, vai onkohan tämä liian vaikea lause...
      (Saahan jokainen uskoa mihin ja kuinka haluaa, mutta johdonmukaisuus, haloo)

      • Olet iowa oikeassa, että tiede on pitkälti tärkeänä itseään pitävien keskinäistä hölynpölyä.

        Mutta voi tiedettä käyttää oikeinkin, tukemaan sitä mitä meille on Raamattuun kirjoitettu!


      • miikanaahum kirjoitti:

        Olet iowa oikeassa, että tiede on pitkälti tärkeänä itseään pitävien keskinäistä hölynpölyä.

        Mutta voi tiedettä käyttää oikeinkin, tukemaan sitä mitä meille on Raamattuun kirjoitettu!

        Tiede vaan ei toimi noin...


      • miikanaahum kirjoitti:

        Olet iowa oikeassa, että tiede on pitkälti tärkeänä itseään pitävien keskinäistä hölynpölyä.

        Mutta voi tiedettä käyttää oikeinkin, tukemaan sitä mitä meille on Raamattuun kirjoitettu!

        "Olet iowa oikeassa, että tiede on pitkälti tärkeänä itseään pitävien keskinäistä hölynpölyä."

        Tieteen ei kuitenkaan tarvitse olla samalla tavalla kaksinaamainen kuin te uskovaiset hihhulit. Tiede ei päätä etukäteen, mikä on totta ja mikä ei. Te, helvettiä ja kuolemaa pelkäävät poloiset joudutte päättämään. Ja silloin teidän on kiellettävä merkittävä osa todellisuutta.

        Uskonto on itseään tärkeänä pitävien ihmisten (uskonnollisten johtajien hallitsemaa) hölynpölyä. Ihmiset tekevät sitä mitä kuvittelevat mielikuvitusolentonsa toivovan ja mitä johtajat käskevät. Kuviteltu entiteetti ei luonnollisesti itse tee mitään, vaan aina tarvitaan yksinkertaisia lampaita toteuttamaan uskonnollisten johtajien ohjeet: tuomitse, syyllistä, vangitse, tapa.


      • On totta, että tieteessä on paljon hölynpölyä, vaikka tieteen avulla on myös paljon aikaan edistystä. Ja on totta jos tiedemies on evolutionisti, hän helposti päättelee tutkimustuloksista, että ne tukevat evoluutiohömppää, mutta toinen voi sanoa samoista tieteen tuloksista, että ne eivät tue evoluutioteoriaa, vaan pikemminkin sitä, että Jumala loi kaiken alussa.

        Ja sopii muistaa, että evoteorian sokaisemat tiedemiehet ovat keksineet väkisin puuttuvia renkaita ja syyllistyneet petokseen, hammaslöytö on osoittautunut sian hampaaksi, luulöydöt ovat olleet jotain aivan muuta kuin niiden löytäjät ovat uskotelleet. Sitten on uskoteltu, että ihmisen sikiö käy muka erilaisia kehitysvaiheita läpi kasvaessaan äidin kohdussa, vaikka tosiasiassa ihmisen sikiö on ihan ihmisen sikiön näköinen alusta saakka, se ei koskaan ole esim. kalan sikiön näköinen missään kehitysvaiheessa, niinkuin jopa biologian kirjoissa on väitetty.

        Meidän uskovien ei tarvitse kieltää mitään osaa todellisuudesta, mutta epäuskoisten se vasta täytyy kieltää osa todellisuudesta, kun usko Jumalaan on amputoitu mielestä pois, ja näin kaikkein merkittävin osa todellisuudesta on kielletty.

        Olet kyllä oikeassa siinä, että uskonto järjestelmänä on joidenkin harvojen itseään tärkeinä pitävien ihmisten johtamaa hölynpölyä, mutta minä en olekaan puhunut uskonnosta, enkä ole yrittänyt edistää mitään uskontoa; pois se minusta!

        Se mistä olen yrittänyt puhua on usko, usko Jeesukseen, siis siihen Jeesukseen joka on ilmoitettu Raamatussa, ja tähän ei tarvita mitään tärkeitä uskonnollisia johtajia, jotka tosiasiassa monesti ovat typeryksiä, vaan ihmisten, niin sinunkin bg-ope tulee uskoa Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa.

        Sitä paitsi Raamattu kehottaa johtajia johtamaan esimerkillään ja olemaan laumalleen esikuvia, tästä on kaukana herroina hallitseminen, josta Raamattu johtajia varoittaa ja sellainen niinkuin sanoit tuomitse, syylistä, vangitse tapa.

        Jeesus on sitten ylin esikuva, ja löytyykö Raamatusta, että hän olisi tehnyt niin kuin sinun irvikuvassasi johtajat tekevät? Montako kertaa Jeesus oli tuomitsemassa väärin, montako kertaa Jeesus syyllisti väärin, montako kertaa Jeesus oli joitain vangitsemassa, montako kertaa Jeesus oli ketään tappamassa, vaikka hänet itse haluttiin ottaa hengiltä?

        Ja kyllä Jeesus kaiken Luojana hyvin pystyy tekemään kaiken itse, mutta hän rakastaa ihmisiä ja haluaa nostaa heitä omiksi ystävikseen ja palvelijoikseen, niin tuossa syitä miksi Jeesus ei tee kaikkea itse, mutta hän kyllä johdattaa kaiken itse ja palvelijansa palvelemaan, sillä Raamattu sanoo, että ilman Jeesusta te ette voi tehdä mitään.


      • miikanaahum kirjoitti:

        On totta, että tieteessä on paljon hölynpölyä, vaikka tieteen avulla on myös paljon aikaan edistystä. Ja on totta jos tiedemies on evolutionisti, hän helposti päättelee tutkimustuloksista, että ne tukevat evoluutiohömppää, mutta toinen voi sanoa samoista tieteen tuloksista, että ne eivät tue evoluutioteoriaa, vaan pikemminkin sitä, että Jumala loi kaiken alussa.

        Ja sopii muistaa, että evoteorian sokaisemat tiedemiehet ovat keksineet väkisin puuttuvia renkaita ja syyllistyneet petokseen, hammaslöytö on osoittautunut sian hampaaksi, luulöydöt ovat olleet jotain aivan muuta kuin niiden löytäjät ovat uskotelleet. Sitten on uskoteltu, että ihmisen sikiö käy muka erilaisia kehitysvaiheita läpi kasvaessaan äidin kohdussa, vaikka tosiasiassa ihmisen sikiö on ihan ihmisen sikiön näköinen alusta saakka, se ei koskaan ole esim. kalan sikiön näköinen missään kehitysvaiheessa, niinkuin jopa biologian kirjoissa on väitetty.

        Meidän uskovien ei tarvitse kieltää mitään osaa todellisuudesta, mutta epäuskoisten se vasta täytyy kieltää osa todellisuudesta, kun usko Jumalaan on amputoitu mielestä pois, ja näin kaikkein merkittävin osa todellisuudesta on kielletty.

        Olet kyllä oikeassa siinä, että uskonto järjestelmänä on joidenkin harvojen itseään tärkeinä pitävien ihmisten johtamaa hölynpölyä, mutta minä en olekaan puhunut uskonnosta, enkä ole yrittänyt edistää mitään uskontoa; pois se minusta!

        Se mistä olen yrittänyt puhua on usko, usko Jeesukseen, siis siihen Jeesukseen joka on ilmoitettu Raamatussa, ja tähän ei tarvita mitään tärkeitä uskonnollisia johtajia, jotka tosiasiassa monesti ovat typeryksiä, vaan ihmisten, niin sinunkin bg-ope tulee uskoa Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa.

        Sitä paitsi Raamattu kehottaa johtajia johtamaan esimerkillään ja olemaan laumalleen esikuvia, tästä on kaukana herroina hallitseminen, josta Raamattu johtajia varoittaa ja sellainen niinkuin sanoit tuomitse, syylistä, vangitse tapa.

        Jeesus on sitten ylin esikuva, ja löytyykö Raamatusta, että hän olisi tehnyt niin kuin sinun irvikuvassasi johtajat tekevät? Montako kertaa Jeesus oli tuomitsemassa väärin, montako kertaa Jeesus syyllisti väärin, montako kertaa Jeesus oli joitain vangitsemassa, montako kertaa Jeesus oli ketään tappamassa, vaikka hänet itse haluttiin ottaa hengiltä?

        Ja kyllä Jeesus kaiken Luojana hyvin pystyy tekemään kaiken itse, mutta hän rakastaa ihmisiä ja haluaa nostaa heitä omiksi ystävikseen ja palvelijoikseen, niin tuossa syitä miksi Jeesus ei tee kaikkea itse, mutta hän kyllä johdattaa kaiken itse ja palvelijansa palvelemaan, sillä Raamattu sanoo, että ilman Jeesusta te ette voi tehdä mitään.

        "On totta, että tieteessä on paljon hölynpölyä, vaikka tieteen avulla on myös paljon aikaan edistystä. Ja on totta jos tiedemies on evolutionisti, hän helposti päättelee tutkimustuloksista, että ne tukevat evoluutiohömppää, mutta toinen voi sanoa samoista tieteen tuloksista, että ne eivät tue evoluutioteoriaa, vaan pikemminkin sitä, että Jumala loi kaiken alussa."

        Henkilökohtaiset uskomukset eivät kuulu tieteeseelliseen metodiin. Tiede tarkoittaa tiedon hankkimista tietyllä, mahdollisimman neutraalilla tavalla. Kyllä tiede jumaliakin tutkisi, jos olisi mitä tutkia. Toistaiseksi ei ole ollut.

        "Ja sopii muistaa, että evoteorian sokaisemat tiedemiehet ovat keksineet väkisin puuttuvia renkaita ja syyllistyneet petokseen, hammaslöytö on osoittautunut sian hampaaksi, luulöydöt ovat olleet jotain aivan muuta kuin niiden löytäjät ovat uskotelleet. Sitten on uskoteltu, että ihmisen sikiö käy muka erilaisia kehitysvaiheita läpi kasvaessaan äidin kohdussa, vaikka tosiasiassa ihmisen sikiö on ihan ihmisen sikiön näköinen alusta saakka, se ei koskaan ole esim. kalan sikiön näköinen missään kehitysvaiheessa, niinkuin jopa biologian kirjoissa on väitetty."

        Olet joko erittäin tietämätön tai valehtelija. Veikkaan ensimmäistä, ja "tietolähteenä" kaatumaseurat. Niillä on motivaatiota levittää valheellista paskaa evoluutiosta, ja kuuntelijoilla riittävän alentunut syyntakeellisuus, jotta paska osuu ja uppoaa. Niin ja tietysti hirvittävä pelko helvettiin joutumisesta. Sinutkin miikanaahum on todennäköisesti saatu peloteltua uskomaan, että jos hyväksyt biologisen evoluution, joudut neuvottelematta helvettiin.

        Kuinka paljon neliviikkoinen ihmisen alkio sinusta muistuttaa ihmistä?

        Googlapa huviksesi. Googlaa sitten miltä muiden nisäkkäiden alkiot näyttävät saman ikäisinä. Sinua on kusetettu big time.

        "Meidän uskovien ei tarvitse kieltää mitään osaa todellisuudesta,"

        Mitä nyt kosmologian, tähtitieteen, fysiikan, maantieteen, biologian, paleontologian, kemian ja matematiikan tuomat havainnot, tiedot ja laskelmat (esim. maapallon vanhasta iästä) lähes kokonaisuudessaan, Ethän sinä poloinen hyväksy edes omaa kuolemaasi / rajallisuuttasi, vaan kuvittelet että juuri sinun jumalasi saa sinut elämään ikuisesti.

        "mutta epäuskoisten se vasta täytyy kieltää osa todellisuudesta, kun usko Jumalaan on amputoitu mielestä pois, ja näin kaikkein merkittävin osa todellisuudesta on kielletty."

        Todista ensin objektiivisesti että jumalat ovat osa todellisuutta, keskustellaan sitten. Tässä vaiheessa ei todellakaan riitä että sinusta TUNTUU että Jumala on olemassa. Hullujenhuoneen hullut todistavat ihan yhtä väkevästi mielikuvituskavereistaan.

        Minulla ei ole muuten mitään ongelmaa hyväksyä jumalien olemassaoloa. Sellaista sadistisia narsisteja mitä esim. Raamatussa, Koraanissa ja muissa ihmisten sepostamissa alkeellisissa legendoissa kuvaillaan en pidä todellisina, koska entiteetit haisevat mielikuvituksen tuotteilta kilometrien päähän.

        "Olet kyllä oikeassa siinä, että uskonto järjestelmänä on joidenkin harvojen itseään tärkeinä pitävien ihmisten johtamaa hölynpölyä, mutta minä en olekaan puhunut uskonnosta, enkä ole yrittänyt edistää mitään uskontoa; pois se minusta!"

        Hassua. Puhut kuin kristitty, levität lähes sanasta sanaan samaa valheellista paskaa evoluutiosta kuin sadat muut kanssahihhulit ja kerrot että minunkin "tulee" rakastaa Jeesusta, kristittyjen Herraa. Ja sitten tulet valehtelmaan päin naamaa, ettet muka edusta mitään uskontoa. Et sinä nyt perkele mikään muslimikaan ole.

        "Ja kyllä Jeesus kaiken Luojana hyvin pystyy tekemään kaiken itse"

        Mutta ei tee, koska ei pysty ja kykene.

        "mutta hän rakastaa ihmisiä ja haluaa nostaa heitä omiksi ystävikseen ja palvelijoikseen, niin tuossa syitä miksi Jeesus ei tee kaikkea itse, mutta hän kyllä johdattaa kaiken itse ja palvelijansa palvelemaan, sillä Raamattu sanoo, että ilman Jeesusta te ette voi tehdä mitään."

        Minä, aivan kuten kymmenet miljardit muutkin maailman ihmiset, olemme pärjänneet elämässämme vallan mainiosti ilman juutalaisen zombin kuviteltua apua. Ja pärjäämme jatkossakin. On oikein kiva että saat mielikuvitusystävältäsi lumevaikutuksen verran voimaa ja energiaa toimia. Saat kehostasi enemmän irti kun hallusinoit mielikuvitusystäväsi auttavan sinua. Sama pätee hiduja, muslimeja, ynnä muita vähintään 3000 eri jumalan kavereita. Ateisti saa saman uskomalla itseensä ja kykyihinsä, ja luottamalla siihen että jos omat voimat ehtyvät, apua saa muilta ihmisiltä.

        "Jumalan" antama apu rajoittuu jännästi AINA ihmisen omaan fyysiseen ja henkiseen suorituskykyyn. Et sinä saa hypättyä paikaltasi 50 metrin loikkaa Jeesuksen avulla, tai mitään muutakaan ihmetekoa. Hihhuleiden "armolahjat" ovat jotain säälittävää jokeltelua, vapinaa ja kaatuilua lahkokokouksissa, ja sitä sitten päivitellään jumalallisena lahjana niin kuin se olisi jotenkin yliluonnollista ja taitavaa. Samaa "yliluonnollisuutta" esittävät vauvat ennen kuin oppivat puhumaan ja kävelemään.


      • bg-ope kirjoitti:

        "On totta, että tieteessä on paljon hölynpölyä, vaikka tieteen avulla on myös paljon aikaan edistystä. Ja on totta jos tiedemies on evolutionisti, hän helposti päättelee tutkimustuloksista, että ne tukevat evoluutiohömppää, mutta toinen voi sanoa samoista tieteen tuloksista, että ne eivät tue evoluutioteoriaa, vaan pikemminkin sitä, että Jumala loi kaiken alussa."

        Henkilökohtaiset uskomukset eivät kuulu tieteeseelliseen metodiin. Tiede tarkoittaa tiedon hankkimista tietyllä, mahdollisimman neutraalilla tavalla. Kyllä tiede jumaliakin tutkisi, jos olisi mitä tutkia. Toistaiseksi ei ole ollut.

        "Ja sopii muistaa, että evoteorian sokaisemat tiedemiehet ovat keksineet väkisin puuttuvia renkaita ja syyllistyneet petokseen, hammaslöytö on osoittautunut sian hampaaksi, luulöydöt ovat olleet jotain aivan muuta kuin niiden löytäjät ovat uskotelleet. Sitten on uskoteltu, että ihmisen sikiö käy muka erilaisia kehitysvaiheita läpi kasvaessaan äidin kohdussa, vaikka tosiasiassa ihmisen sikiö on ihan ihmisen sikiön näköinen alusta saakka, se ei koskaan ole esim. kalan sikiön näköinen missään kehitysvaiheessa, niinkuin jopa biologian kirjoissa on väitetty."

        Olet joko erittäin tietämätön tai valehtelija. Veikkaan ensimmäistä, ja "tietolähteenä" kaatumaseurat. Niillä on motivaatiota levittää valheellista paskaa evoluutiosta, ja kuuntelijoilla riittävän alentunut syyntakeellisuus, jotta paska osuu ja uppoaa. Niin ja tietysti hirvittävä pelko helvettiin joutumisesta. Sinutkin miikanaahum on todennäköisesti saatu peloteltua uskomaan, että jos hyväksyt biologisen evoluution, joudut neuvottelematta helvettiin.

        Kuinka paljon neliviikkoinen ihmisen alkio sinusta muistuttaa ihmistä?

        Googlapa huviksesi. Googlaa sitten miltä muiden nisäkkäiden alkiot näyttävät saman ikäisinä. Sinua on kusetettu big time.

        "Meidän uskovien ei tarvitse kieltää mitään osaa todellisuudesta,"

        Mitä nyt kosmologian, tähtitieteen, fysiikan, maantieteen, biologian, paleontologian, kemian ja matematiikan tuomat havainnot, tiedot ja laskelmat (esim. maapallon vanhasta iästä) lähes kokonaisuudessaan, Ethän sinä poloinen hyväksy edes omaa kuolemaasi / rajallisuuttasi, vaan kuvittelet että juuri sinun jumalasi saa sinut elämään ikuisesti.

        "mutta epäuskoisten se vasta täytyy kieltää osa todellisuudesta, kun usko Jumalaan on amputoitu mielestä pois, ja näin kaikkein merkittävin osa todellisuudesta on kielletty."

        Todista ensin objektiivisesti että jumalat ovat osa todellisuutta, keskustellaan sitten. Tässä vaiheessa ei todellakaan riitä että sinusta TUNTUU että Jumala on olemassa. Hullujenhuoneen hullut todistavat ihan yhtä väkevästi mielikuvituskavereistaan.

        Minulla ei ole muuten mitään ongelmaa hyväksyä jumalien olemassaoloa. Sellaista sadistisia narsisteja mitä esim. Raamatussa, Koraanissa ja muissa ihmisten sepostamissa alkeellisissa legendoissa kuvaillaan en pidä todellisina, koska entiteetit haisevat mielikuvituksen tuotteilta kilometrien päähän.

        "Olet kyllä oikeassa siinä, että uskonto järjestelmänä on joidenkin harvojen itseään tärkeinä pitävien ihmisten johtamaa hölynpölyä, mutta minä en olekaan puhunut uskonnosta, enkä ole yrittänyt edistää mitään uskontoa; pois se minusta!"

        Hassua. Puhut kuin kristitty, levität lähes sanasta sanaan samaa valheellista paskaa evoluutiosta kuin sadat muut kanssahihhulit ja kerrot että minunkin "tulee" rakastaa Jeesusta, kristittyjen Herraa. Ja sitten tulet valehtelmaan päin naamaa, ettet muka edusta mitään uskontoa. Et sinä nyt perkele mikään muslimikaan ole.

        "Ja kyllä Jeesus kaiken Luojana hyvin pystyy tekemään kaiken itse"

        Mutta ei tee, koska ei pysty ja kykene.

        "mutta hän rakastaa ihmisiä ja haluaa nostaa heitä omiksi ystävikseen ja palvelijoikseen, niin tuossa syitä miksi Jeesus ei tee kaikkea itse, mutta hän kyllä johdattaa kaiken itse ja palvelijansa palvelemaan, sillä Raamattu sanoo, että ilman Jeesusta te ette voi tehdä mitään."

        Minä, aivan kuten kymmenet miljardit muutkin maailman ihmiset, olemme pärjänneet elämässämme vallan mainiosti ilman juutalaisen zombin kuviteltua apua. Ja pärjäämme jatkossakin. On oikein kiva että saat mielikuvitusystävältäsi lumevaikutuksen verran voimaa ja energiaa toimia. Saat kehostasi enemmän irti kun hallusinoit mielikuvitusystäväsi auttavan sinua. Sama pätee hiduja, muslimeja, ynnä muita vähintään 3000 eri jumalan kavereita. Ateisti saa saman uskomalla itseensä ja kykyihinsä, ja luottamalla siihen että jos omat voimat ehtyvät, apua saa muilta ihmisiltä.

        "Jumalan" antama apu rajoittuu jännästi AINA ihmisen omaan fyysiseen ja henkiseen suorituskykyyn. Et sinä saa hypättyä paikaltasi 50 metrin loikkaa Jeesuksen avulla, tai mitään muutakaan ihmetekoa. Hihhuleiden "armolahjat" ovat jotain säälittävää jokeltelua, vapinaa ja kaatuilua lahkokokouksissa, ja sitä sitten päivitellään jumalallisena lahjana niin kuin se olisi jotenkin yliluonnollista ja taitavaa. Samaa "yliluonnollisuutta" esittävät vauvat ennen kuin oppivat puhumaan ja kävelemään.

        Minulla ei ensiksikään ole hirvittävää pelkoa, että joudun helvettiin. Ensiksikin Jeesus rakastaa minua, ja ei tahdo, että minä joudun helvettiin, hänhän on jopa ristillä kärsinyt rangaistuksen, joka olisi kuulunut minulle ja meille kaikille ihmisille. Joten tavallinen kristitty voi luottaa, että Jeesus pitää omastansa huolen ja vie perille taivaan kotiin kun kuolema tai ylöstempaus tapahtuu.

        Jumalaa ei voi tutkia tieteellisesti, mutta hänen luomistöitä voi tutkia tieteellisesti ja ihmetellä, että mikä valtava äly ja voima on kaiken takana. Miten sinä kuvittelet, että sattuma olisi koodannut yksinkertaisimmankaan DNA-koodin mitä luomakunnasta löytyy. Ja sattumako on sen laittanut, että kasveilla on keskimäärin 50000 geeniä? Koko luomakunta ja maailmankaikkeus suorastaan huutaa, että takana on joku, jolla on valtavasti älykkyyttä ja voimaa. Järki hoi älä jätä!

        Raamattu sen todistaa, että Jumalalla on sormensa pelissä kun puhutaan ensin kuka loi kaiken ja sitten ihmiskunnan historiassa. Jeesuskin on myös historiallinen olento, jonka Jumala ensin ilmoitti, että hän on tuleva ihmisten maailmaan, ja sitten Jumala toi hänet maailmaan ja antoi Jeesuksen syntyä yliluonnollisesti ilman, että mies olisi häntä siittänyt, kun hän sikisi Marian kohdussa. Taasen voi sanoa, että järki älä jätä!

        Eikä minun tarvitse ajatella, että minusta tuntuu, että Jumala on olemassa, minulla kun on ilmoitus, ja se ilmoitus on Raamattu, Jumalan kirje meille ihmisille.

        Usko ja uskonto ovat kaksi aivan eri asiaa: Usko on lähtöisin Jumalasta, ja Jumala antaa sen meille ilman, että meidän tarvitsee pinnistellä ja ponnistella. Uskonto on taasen jotain aivan muuta, se ei ole ensinkään lähtöisin Jumalasta, vaan kyseessä on aina ihmisten tekemä uskomussysteemi, joka vaatii aina erilaisia suorituksia riippuen millaisesta uskonnosta on kyse.
        Uskonto ei koskaan tee ketään Jumalalle kelpaavaksi, mutta sen sijaan usko Jeesukseen niinkuin Raamattu hänestä opettaa, puhdistaa uskovan sisimmän Jumalan silmissä, että hänestä tulee samalla Jumalalle kelpaava.

        Minulla on yksinkertainen syy olla etten usko evoluutioon: Evoluutioteoria ei nyt vain todisteiden valossa ole totta. Hyvin yksinkertaista: Raamatun Jumala loi alussa kaikki eliöt, niin kasvit kuin eläimetkin ja nekin joista ei tiedä kumpia ovat. Toki Jumala loi siten, että hienosäätöä tapahtuu eliökunnassa, eli nyt luonnonvalintaa ja selviytymiskykyisin saa todennäköisimmin siirrettyä geeninsä eteenpäin.

        Maailmankaikkeuden Luojako on kykenemätön? Nyt esitit sellaisen valheen joka ei ole alkuunsakaan totta! Ensiksikin Jeesus sanoo Raamatussa, että Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Jumala on luodessaan asettanut luonnonlait, joiden yli ei tavallisesti mennä, mutta Jumalapa pystyy halutessaan ylittämään nämä luonnonlait. Niinpä Jumala pystyy herättämään kuolleitakin. Kuollessa ihmisen solut kuolevat happomyrkytykseen, mutta Raamatun Jumalapa pystyy nämä kuolleet solut herättämään henkiin yliluonnollisella voimallaan ja viisaudellaan.
        Tästä on esimerkkejä Raamatussa, että kuinka Jeesus herätti kuolleen Lasaruksen, vaikka tämä oli jo siinä tilassa, että hänen ruumiinsa jo haisi.

        Et sinä, etkä miljardit muutkaan ihmiset pärjää sekuntiakaan ilman Jeesusta. Jeesus on teidän elämänne hallitsija, koska on herrojen Herra, vaikka te ette tietäisi rahtuakaan tästä Jeesuksesta, Raamattu nimittäin sanoo, että Jeesukselle on annettu kaikki valta. Ja jos Jeesus olisi päättänyt, että sinua bg-ope ei tule koskaan olemaan, ei sinua koskaan olisi tullut tähän maailmankaikkeuteen, mutta Jeesuspa päätti, että sinä tulet kerran tähän maailmaan ja tänne synnyt.

        Ja jos Jeesus haluaa, että minä sen 50m loikan hyppään, niin silloin pystyn sen hyppäämään, mutta täytyy muista, että Jeesus ei ole temppumaakari, hän ei tee ihmeitä tyydyttääkseen vain
        ihmisten ihmettelyn halua. Mutta ihmeillä hän osoittaa, että hän on Kuningas, ja että hän halutessaan voi tehdä aivan mitä tahansa ja eriskummallisia asioita, pystyypä hän tekemään tulitikusta ihmisen, näin olen kuullut.

        Ja mikä mielikuvitusystävä Jeesus muka on kun Raamattu todistaa hänestä, ja todistaa, että hän rakastaa minua, sinua ja kaikkia ihmisiä. Miksi Jeesus olisi muuten suostunut naulattavaksi ristille, kun että hän rakastaa meitä. Rakkaus vei Jeesuksen ristille ja rakkaus piti Jeesuksen ristillä, kunnes hän oli maistanut tarpeeksi rangaistusta meidän ihmisten edestä, jotka olemme kaikki hänen hyvää tarkoittavat käskyt rikkoneet, niin sinä kuin minä.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minulla ei ensiksikään ole hirvittävää pelkoa, että joudun helvettiin. Ensiksikin Jeesus rakastaa minua, ja ei tahdo, että minä joudun helvettiin, hänhän on jopa ristillä kärsinyt rangaistuksen, joka olisi kuulunut minulle ja meille kaikille ihmisille. Joten tavallinen kristitty voi luottaa, että Jeesus pitää omastansa huolen ja vie perille taivaan kotiin kun kuolema tai ylöstempaus tapahtuu.

        Jumalaa ei voi tutkia tieteellisesti, mutta hänen luomistöitä voi tutkia tieteellisesti ja ihmetellä, että mikä valtava äly ja voima on kaiken takana. Miten sinä kuvittelet, että sattuma olisi koodannut yksinkertaisimmankaan DNA-koodin mitä luomakunnasta löytyy. Ja sattumako on sen laittanut, että kasveilla on keskimäärin 50000 geeniä? Koko luomakunta ja maailmankaikkeus suorastaan huutaa, että takana on joku, jolla on valtavasti älykkyyttä ja voimaa. Järki hoi älä jätä!

        Raamattu sen todistaa, että Jumalalla on sormensa pelissä kun puhutaan ensin kuka loi kaiken ja sitten ihmiskunnan historiassa. Jeesuskin on myös historiallinen olento, jonka Jumala ensin ilmoitti, että hän on tuleva ihmisten maailmaan, ja sitten Jumala toi hänet maailmaan ja antoi Jeesuksen syntyä yliluonnollisesti ilman, että mies olisi häntä siittänyt, kun hän sikisi Marian kohdussa. Taasen voi sanoa, että järki älä jätä!

        Eikä minun tarvitse ajatella, että minusta tuntuu, että Jumala on olemassa, minulla kun on ilmoitus, ja se ilmoitus on Raamattu, Jumalan kirje meille ihmisille.

        Usko ja uskonto ovat kaksi aivan eri asiaa: Usko on lähtöisin Jumalasta, ja Jumala antaa sen meille ilman, että meidän tarvitsee pinnistellä ja ponnistella. Uskonto on taasen jotain aivan muuta, se ei ole ensinkään lähtöisin Jumalasta, vaan kyseessä on aina ihmisten tekemä uskomussysteemi, joka vaatii aina erilaisia suorituksia riippuen millaisesta uskonnosta on kyse.
        Uskonto ei koskaan tee ketään Jumalalle kelpaavaksi, mutta sen sijaan usko Jeesukseen niinkuin Raamattu hänestä opettaa, puhdistaa uskovan sisimmän Jumalan silmissä, että hänestä tulee samalla Jumalalle kelpaava.

        Minulla on yksinkertainen syy olla etten usko evoluutioon: Evoluutioteoria ei nyt vain todisteiden valossa ole totta. Hyvin yksinkertaista: Raamatun Jumala loi alussa kaikki eliöt, niin kasvit kuin eläimetkin ja nekin joista ei tiedä kumpia ovat. Toki Jumala loi siten, että hienosäätöä tapahtuu eliökunnassa, eli nyt luonnonvalintaa ja selviytymiskykyisin saa todennäköisimmin siirrettyä geeninsä eteenpäin.

        Maailmankaikkeuden Luojako on kykenemätön? Nyt esitit sellaisen valheen joka ei ole alkuunsakaan totta! Ensiksikin Jeesus sanoo Raamatussa, että Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Jumala on luodessaan asettanut luonnonlait, joiden yli ei tavallisesti mennä, mutta Jumalapa pystyy halutessaan ylittämään nämä luonnonlait. Niinpä Jumala pystyy herättämään kuolleitakin. Kuollessa ihmisen solut kuolevat happomyrkytykseen, mutta Raamatun Jumalapa pystyy nämä kuolleet solut herättämään henkiin yliluonnollisella voimallaan ja viisaudellaan.
        Tästä on esimerkkejä Raamatussa, että kuinka Jeesus herätti kuolleen Lasaruksen, vaikka tämä oli jo siinä tilassa, että hänen ruumiinsa jo haisi.

        Et sinä, etkä miljardit muutkaan ihmiset pärjää sekuntiakaan ilman Jeesusta. Jeesus on teidän elämänne hallitsija, koska on herrojen Herra, vaikka te ette tietäisi rahtuakaan tästä Jeesuksesta, Raamattu nimittäin sanoo, että Jeesukselle on annettu kaikki valta. Ja jos Jeesus olisi päättänyt, että sinua bg-ope ei tule koskaan olemaan, ei sinua koskaan olisi tullut tähän maailmankaikkeuteen, mutta Jeesuspa päätti, että sinä tulet kerran tähän maailmaan ja tänne synnyt.

        Ja jos Jeesus haluaa, että minä sen 50m loikan hyppään, niin silloin pystyn sen hyppäämään, mutta täytyy muista, että Jeesus ei ole temppumaakari, hän ei tee ihmeitä tyydyttääkseen vain
        ihmisten ihmettelyn halua. Mutta ihmeillä hän osoittaa, että hän on Kuningas, ja että hän halutessaan voi tehdä aivan mitä tahansa ja eriskummallisia asioita, pystyypä hän tekemään tulitikusta ihmisen, näin olen kuullut.

        Ja mikä mielikuvitusystävä Jeesus muka on kun Raamattu todistaa hänestä, ja todistaa, että hän rakastaa minua, sinua ja kaikkia ihmisiä. Miksi Jeesus olisi muuten suostunut naulattavaksi ristille, kun että hän rakastaa meitä. Rakkaus vei Jeesuksen ristille ja rakkaus piti Jeesuksen ristillä, kunnes hän oli maistanut tarpeeksi rangaistusta meidän ihmisten edestä, jotka olemme kaikki hänen hyvää tarkoittavat käskyt rikkoneet, niin sinä kuin minä.

        "Minulla ei ensiksikään ole hirvittävää pelkoa, että joudun helvettiin."

        Ei minullakaan. Joudumme sinne ihan yhtä pienellä todennäköisyydellä kuin Valhallaan, Tuonelaan, Manalaan tai minne tahansa kuviteltuun paikkaan.

        "tavallinen kristitty voi luottaa, että Jeesus pitää omastansa huolen ja vie perille taivaan kotiin kun kuolema tai ylöstempaus tapahtuu."

        Tavallista lahkolaisen horinaa siitä että oman lahkon jäsenet pelastuvat, ja muut eivät. Tuossa ei ole ollut koskaan mitään tolkkua.

        "hänen luomistöitä voi tutkia tieteellisesti ja ihmetellä, että mikä valtava äly ja voima on kaiken takana. "

        Anna esimerkki Jumalan luomisen mekanismista.

        "Miten sinä kuvittelet, että sattuma olisi koodannut yksinkertaisimmankaan DNA-koodin mitä luomakunnasta löytyy. "

        Siinäpä yksi tavanomaisimmista lahkolaisten evoluutiota koskevista harhaluuloista: että kaikki on sattumaa. Evoluutio on erittäin pitkälle ei-satunnaisten tekijöiden ohjaama prosessi. Siinä ei ole mitään mikä ei noudattaisi luonnonlakeja. Se ei tarvitse mitään yliluonnollista, toisin kuin sinun harhojesi toteutuminen.

        "Eikä minun tarvitse ajatella, että minusta tuntuu, että Jumala on olemassa, minulla kun on ilmoitus, ja se ilmoitus on Raamattu, Jumalan kirje meille ihmisille."

        Jos tuo olisi totta, Jumala ymmärtäisi maailmankaikkeudesta ja sen toiminnasta yhtä vähän kuin päiväkotilapsi, ja olisi myös henkisesti hyvin arveluttavalla tasolla: pikkumainen, ailahteleva, mielivaltainen, alhaisella itsetunnolla varustettu (vaatii jatkuvaa uskollisuuden todistelua, suuttuu, kostaa ym.), sadistinen, narsistinen, tietämätön, valehtelija.

        Minä valitsen mieluummin se mikä on todennäköistä: Raamattu on aikalaisten aiemmista alkeellisista myyteistä koostama tarinakokoelma, joka kertoo mihin laaja-alaisen tietämättömät aikalaiset aikoinaan uskoivat. Kun tietoa oli maailmasta hyvin vähän, se oli korvattiin uskomuksilla. Sinä olet hyvä esimerkki siitä, että vaikka tietoa olisi, uskovainen hörhö yrittää silti pitää kynsin hampain kiinni uppoavan laivan reunasta.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minulla ei ensiksikään ole hirvittävää pelkoa, että joudun helvettiin. Ensiksikin Jeesus rakastaa minua, ja ei tahdo, että minä joudun helvettiin, hänhän on jopa ristillä kärsinyt rangaistuksen, joka olisi kuulunut minulle ja meille kaikille ihmisille. Joten tavallinen kristitty voi luottaa, että Jeesus pitää omastansa huolen ja vie perille taivaan kotiin kun kuolema tai ylöstempaus tapahtuu.

        Jumalaa ei voi tutkia tieteellisesti, mutta hänen luomistöitä voi tutkia tieteellisesti ja ihmetellä, että mikä valtava äly ja voima on kaiken takana. Miten sinä kuvittelet, että sattuma olisi koodannut yksinkertaisimmankaan DNA-koodin mitä luomakunnasta löytyy. Ja sattumako on sen laittanut, että kasveilla on keskimäärin 50000 geeniä? Koko luomakunta ja maailmankaikkeus suorastaan huutaa, että takana on joku, jolla on valtavasti älykkyyttä ja voimaa. Järki hoi älä jätä!

        Raamattu sen todistaa, että Jumalalla on sormensa pelissä kun puhutaan ensin kuka loi kaiken ja sitten ihmiskunnan historiassa. Jeesuskin on myös historiallinen olento, jonka Jumala ensin ilmoitti, että hän on tuleva ihmisten maailmaan, ja sitten Jumala toi hänet maailmaan ja antoi Jeesuksen syntyä yliluonnollisesti ilman, että mies olisi häntä siittänyt, kun hän sikisi Marian kohdussa. Taasen voi sanoa, että järki älä jätä!

        Eikä minun tarvitse ajatella, että minusta tuntuu, että Jumala on olemassa, minulla kun on ilmoitus, ja se ilmoitus on Raamattu, Jumalan kirje meille ihmisille.

        Usko ja uskonto ovat kaksi aivan eri asiaa: Usko on lähtöisin Jumalasta, ja Jumala antaa sen meille ilman, että meidän tarvitsee pinnistellä ja ponnistella. Uskonto on taasen jotain aivan muuta, se ei ole ensinkään lähtöisin Jumalasta, vaan kyseessä on aina ihmisten tekemä uskomussysteemi, joka vaatii aina erilaisia suorituksia riippuen millaisesta uskonnosta on kyse.
        Uskonto ei koskaan tee ketään Jumalalle kelpaavaksi, mutta sen sijaan usko Jeesukseen niinkuin Raamattu hänestä opettaa, puhdistaa uskovan sisimmän Jumalan silmissä, että hänestä tulee samalla Jumalalle kelpaava.

        Minulla on yksinkertainen syy olla etten usko evoluutioon: Evoluutioteoria ei nyt vain todisteiden valossa ole totta. Hyvin yksinkertaista: Raamatun Jumala loi alussa kaikki eliöt, niin kasvit kuin eläimetkin ja nekin joista ei tiedä kumpia ovat. Toki Jumala loi siten, että hienosäätöä tapahtuu eliökunnassa, eli nyt luonnonvalintaa ja selviytymiskykyisin saa todennäköisimmin siirrettyä geeninsä eteenpäin.

        Maailmankaikkeuden Luojako on kykenemätön? Nyt esitit sellaisen valheen joka ei ole alkuunsakaan totta! Ensiksikin Jeesus sanoo Raamatussa, että Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Jumala on luodessaan asettanut luonnonlait, joiden yli ei tavallisesti mennä, mutta Jumalapa pystyy halutessaan ylittämään nämä luonnonlait. Niinpä Jumala pystyy herättämään kuolleitakin. Kuollessa ihmisen solut kuolevat happomyrkytykseen, mutta Raamatun Jumalapa pystyy nämä kuolleet solut herättämään henkiin yliluonnollisella voimallaan ja viisaudellaan.
        Tästä on esimerkkejä Raamatussa, että kuinka Jeesus herätti kuolleen Lasaruksen, vaikka tämä oli jo siinä tilassa, että hänen ruumiinsa jo haisi.

        Et sinä, etkä miljardit muutkaan ihmiset pärjää sekuntiakaan ilman Jeesusta. Jeesus on teidän elämänne hallitsija, koska on herrojen Herra, vaikka te ette tietäisi rahtuakaan tästä Jeesuksesta, Raamattu nimittäin sanoo, että Jeesukselle on annettu kaikki valta. Ja jos Jeesus olisi päättänyt, että sinua bg-ope ei tule koskaan olemaan, ei sinua koskaan olisi tullut tähän maailmankaikkeuteen, mutta Jeesuspa päätti, että sinä tulet kerran tähän maailmaan ja tänne synnyt.

        Ja jos Jeesus haluaa, että minä sen 50m loikan hyppään, niin silloin pystyn sen hyppäämään, mutta täytyy muista, että Jeesus ei ole temppumaakari, hän ei tee ihmeitä tyydyttääkseen vain
        ihmisten ihmettelyn halua. Mutta ihmeillä hän osoittaa, että hän on Kuningas, ja että hän halutessaan voi tehdä aivan mitä tahansa ja eriskummallisia asioita, pystyypä hän tekemään tulitikusta ihmisen, näin olen kuullut.

        Ja mikä mielikuvitusystävä Jeesus muka on kun Raamattu todistaa hänestä, ja todistaa, että hän rakastaa minua, sinua ja kaikkia ihmisiä. Miksi Jeesus olisi muuten suostunut naulattavaksi ristille, kun että hän rakastaa meitä. Rakkaus vei Jeesuksen ristille ja rakkaus piti Jeesuksen ristillä, kunnes hän oli maistanut tarpeeksi rangaistusta meidän ihmisten edestä, jotka olemme kaikki hänen hyvää tarkoittavat käskyt rikkoneet, niin sinä kuin minä.

        "Usko ja uskonto ovat kaksi aivan eri asiaa: Usko on lähtöisin Jumalasta, ja Jumala antaa sen meille ilman, että meidän tarvitsee pinnistellä ja ponnistella. "

        Multi-impotentti mitättömyys on siis niin surkea tunari, ettei saa suurelle osalle maailman ihmisistä uskoa aikaiseksi. Tämä selvä. Pilkkaat Jumalaa tekemällä hänestä keksimiäsi (tai lahkosi keksimiä) väitteitä.

        "Uskonto on taasen jotain aivan muuta, se ei ole ensinkään lähtöisin Jumalasta, vaan kyseessä on aina ihmisten tekemä uskomussysteemi, joka vaatii aina erilaisia suorituksia riippuen millaisesta uskonnosta on kyse."

        Ok. Kerropa mistä olet oppinut evoluutiota koskevat harhauskomukset joita viesteissäsi toistelet. Et sinä niitä itse ole keksinyt.

        "Minulla on yksinkertainen syy olla etten usko evoluutioon: Evoluutioteoria ei nyt vain todisteiden valossa ole totta."

        Et voi uskoa evoluutioon niin pitkään kun et tiedä tai ymmärrä mitä biologinen evoluutio tarkoittaa.

        BIologinen evoluutio tarkoittaa luonnossa tapahtuvaa faktuaalista prosessia, jossa eliöt muuttuvat pitkän ajan kuluessa. Prosessi on vääjäämätön, koska eliöt kuolisivat jos ne eivät mukautuisi niiden eliolosuhteiden muutoksiin. Ei ole pienintäkään mahdollisuutta etteikö evoluutio luonnonilmiönä olisi totta. Se todistuu jo sillä kun suvulllisesti lisääntyvät eliöt saavat jälkeläisiä: jälkeläiset eivät ole klooneja, vaan uniikkeja versioita vanhempiensa ominaisuuksista. Perinnöllisyys, muuntelu, luonnonvalinta, kaikki faktoja, joita ei uskovaisten tietämättömyys ja valehtelu maailma lopeta.

        Evoluutioteoria selittää, miten (millä mekanismeilla) tuo faktuaalinen prosessi, eli biologine evoluutio tapahtuu. Aloita vaikka siitä että ymmärrät näiden kahden eron.

        "Toki Jumala loi siten, että hienosäätöä tapahtuu eliökunnassa, eli nyt luonnonvalintaa ja selviytymiskykyisin saa todennäköisimmin siirrettyä geeninsä eteenpäin."

        Eli Jumala suunnitteli evoluution? Mikäs siinä. Siitä ei ole vain mitään todisteita.

        Uskovaisten älyllistä epärehellisyyttä korostaa se, että voidaan hyväksyä joku tarkoin valittu osa tieteestä (sinun tapauksessasi muuntelu ja luonnonvalinta), mutta toinen osa hylätään omien uskomusten vastaisena (esim. lajiutuminen).

        "Maailmankaikkeuden Luojako on kykenemätön? Nyt esitit sellaisen valheen joka ei ole alkuunsakaan totta! Ensiksikin Jeesus sanoo Raamatussa, että Jumalalle on kaikki mahdollista."

        Raamattu todistaa Jumalan kyvyistä tasan yhtä luotettavasti kuin Kalevala Väinämöisen kyvyistä. Tuollaiset "todistelut" ovat yhtä tyhjän kanssa.

        "Et sinä, etkä miljardit muutkaan ihmiset pärjää sekuntiakaan ilman Jeesusta."

        Todistettavasti pärjäämme.

        "Jeesus olisi päättänyt, että sinua bg-ope ei tule koskaan olemaan, ei sinua koskaan olisi tullut tähän maailmankaikkeuteen, mutta Jeesuspa päätti, että sinä tulet kerran tähän maailmaan ja tänne synnyt."

        Jeesus siis jatkuvasti päättää, että maailman ihmisistä valtaosa (ei-kristityt) päätyy jatkuvasti helvettiin. What a nice guy.

        Mieti nyt jumalauta vähän mitä tänne kirjoittelet.

        "Mutta ihmeillä hän osoittaa, että hän on Kuningas, ja että hän halutessaan voi tehdä aivan mitä tahansa ja eriskummallisia asioita, pystyypä hän tekemään tulitikusta ihmisen, näin olen kuullut."

        Ensin kerrot että Jeesus ei ole temppumaakari, ja sitten kerrot että kuitenkin on. Ja että ihan olet kuullut että Jeesus teki tulitikusta ihmisen. Voi hyvänen aika sentään.

        "Ja mikä mielikuvitusystävä Jeesus muka on kun Raamattu todistaa hänestä, ja todistaa, että hän rakastaa minua, sinua ja kaikkia ihmisiä."

        Niin mutta entäpä jos Kalevala kertoisi että Väinämöinen rakastaa sinua? Kuinka paljon antaisit painoarvoa sille? Kuinka luotettavana pitäisit tuota "ilmoitusta"?

        "Rakkaus vei Jeesuksen ristille ja rakkaus piti Jeesuksen ristillä, kunnes hän oli maistanut tarpeeksi rangaistusta meidän ihmisten edestä, jotka olemme kaikki hänen hyvää tarkoittavat käskyt rikkoneet, niin sinä kuin minä."

        Kristinuskon yksi perversseimmistä dogmeista on se että ihminen muka olisi lähtökohtaisesti paha. Ei ole. Kun ihmisen syyntakeellisuus on riittävän alhainen, hänet saadaan aivopesemällä luulemaan vaikka mitä. Olet hyvä esimerkki tästä. Et sinä ole itseoppinut, vaikka vihjailet että olet. Ei ole sattumaa että olet kristitty maassa jossa kristinusko on valtauskonto. Muualla uskoisit muihin satuolentoihin, ja olisit ateisti kristinuskon jumalien suhteen.


      • Evoluutiousko alkaa ei mistään ja päättyy ei mihinkään. Evoluutio-oppi systeeminä joka selittää luomakunnan ilman Jumalaa ja hänen puuttumistaan luomakuntaan on totuuden vastainen.
        Ja vaikka et usko Raamattuun, niin Raamattu sanoo Jumalan luoneen alussa koko luomakunnan, niin kasvit kuin eläimet. Se että Jumala loi luomakunnan niin että siinä voi tapahtua hienosäätöä ja sopeutumista muuttuneisiin olosuhteisiin ei ole sama kuin evoluutio, sillä laji ei muutu toiseksi lajiksi vaikka olisi millaiset valintapaineet kuin ehkä joissakin kuriositeettitapauksissa, eikä tätä tapahdu vaikka aikaa kuluisi miten paljon.

        Ei se ole sepitettyä mitä Raamattu kertoo Jumalan kyvyistä ja mitä hän on historiassa tehnyt, kaikki ne tapahtumat, joita Raamattu kuvaa menneisyydessä tapahtuneen, ovat TODELLISESTI tapahtuneet Raamattu ei ole mikään satukirja. Lisäksi Vanhassa Testamentissa on ennustettu Jeesuksen tuleminen maailmaan juuri niin kuin VT kuvaa Jeesus sitten tuli maailmaan ja teki sen mitä VT oli jo ammoin ennustanut.

        Minä en usko tieteestä sellaista joka on selkeästi Raamatun ja kristinopin vastaista, koska TIEDÄN, että silloin on kyseessä valhe ja valheellinen tiede, jolla ihmisiä yritetään rumasti sanottuna kusettaa ja vieroittaa pois kristillisestä totuudesta.

        Ei Jeesus päätä, että toi menee helvettiin ja toi ei, vaan hän tarjoaa ihmisille uskoa häneen itseensä, ja tämä uskon vastaanottaminen on vapaaehtoista, koska missä rakastetaan, täytyy antaa sekin mahdollisuus, että kieltäytyy, vaikka se merkitsee ikuista helvettiä. Katsos Jeesus rakastaa ihmisiä ja odottaa, että nämä suostuvat omasta vapaasta tahdostaan rakastamaan häntä, ilman että heitä painostetaan tai uhkaillaan. Tähän, että ihminen suostuisi ottamaan Jeesuksen vastaa sekä rakastamaan häntä, Jeesus sitten tekee monta kertaa tuhat mitä eriskummallisinta temppua, että saa ihmisen ja hänen rakkauden voitettua itselleen.

        Ette te todistettavasti pärjää ilman Jeesusta, Jeesushan on yleensä teille elämän antanut ja hänellä on valta ottaa elämä pois keneltä haluaa ottaa. Joka antaa elämän, voi sen myöskin ottaa pois jos haluaa ja katsoo tarpeelliseksi, tästäkin on jopa Uudessa Testamentissa esimerkki kun Ananias ja Safiira lupasivat valheellisesti antavansa koko summan seurakunnalle mitä saivat maatilan myynnistä ja kuitenkin pitivät osan summasta itsellään, niin Jumala otti heidät hengiltä.

        En ole itse oppinut, Jeesus on minua opettanut näinä päälle kolmenakymmenenä jotka olen ollut uskossa, sillä jokaisen uskovansa Jeesus opettaa kun tämä suostuu opetettavaksi ja ahkeroimaan, että kasvaisi Hengellisesti. Ja vaikka olisin syntynyt kuinka ateistiseen maailman kolkkaan hyvänsä, olisi Jeesukselle mahdollista tehdä minut kristityksi, onhan hän maailman Herra, joka pystyy mihin tahansa.

        Tämä nyt on kylmä tosiasia, että ihmisessä on taipumus tehdä pahaa. Tämän todistaa se että oli ihminen kuka hyvänsä, tekee hän elämässään jonkin verran pahaa, ja on täten Jumalan tuomion alainen, koska Jumala on hyvä ja ei voi sietää pahaa, se kun on hänen periaatteitaan vastaan.
        Tämän tuomion alaisuuden murtaa Jeesus, koska hän otti itselleen sen tuomion ja rangaistuksen, joka olisi kuulunut meille ihmisille, jotka olemme rikkoneet Jumalan käskyt


    • usushh
    • sarvis

      GCM-viesti kannattaa ilmoittaa ylläpidolle, ei kuulu tänne (olen jo ilmoittanut, se on ainakin kolmessa-neljässä paikassa)


      Tästä keskustelusta tulee mieleen jonkun lausahdus "Ihmiset haaveilevat ikuisesta elämästä, mutta eivät saa edes sunnuntai-iltapäivää kulumaan"

      • Minun ei tarvitse haaveilla ikuisesta elämästä, sillä elän sitä jo paraikaa. Kuolema on minulle vain majan muutto tästä maailmasta ikuiseen Paratiisiin.

        Miten tuollaisen sitten saa?

        Uskomalla Jeesukseen niin kuin Raamattu hänestä opettaa, että hän on ihmisten Vapahtaja ja hän vapauttaa ihmiset pahojen tekojen ja synnin orjuudesta jos nämä vain tahtovat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5484
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2276
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2272
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1024
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      900
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      853
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      773
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      761
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      753
    Aihe