Vapaa kuvaus

Aloituksia

205

Kommenttia

1307

  1. Ei minun nimeäni ole tarvittu minkään seurakunnan nimirekistereihin, eikä tule tarvitsemaan,ellei sitten tule eteen sellaista käytännön syytä, että nimeni täytyy kirjata.

    Ja Jumalan valtakunta menee sydämeltä sydämelle, eikä sen mukaan mihin seurakuntaan on kirjauduttu.

    Enkä minä mitään saatanalle sieluja kalasta, vaan pyrin opettamaan parhaani mukaan niin, että opetukseni on Raamatulle alisteista, ja sille löytyy Raamatusta
    tukea. Että mahdollisimman moni voisi tulla totuuden tuntoon, ja uskoon Jeesuksen.

    Ja en minä mikään ulkopuolinen ole, vaan minulla on noin 10 hengen porukka
    uskovia, joiden kanssa kokoonnun niin usein kun voi ja nautimme Herran
    ehtoollista; ja jonne myös lahjoitan hieman rahaa.

    Summa summarum, missä ovat ne syyt, että olet minua helvettiin tuomitsemassa?
  2. Jeesuksen Isäkö ankara? Kyllä hän on ankara suomiessaan ihmisiä heidän pahoista
    töistään, mutta rakastaa pahantekijääkin suurella rakkaudella ja odottaa pitkään ja
    hartaasti, että tuo pahantekijäihminen kääntyisi hänen puoleensa ja samalla lakkaisi
    jopa ajattelemasta pahaa.

    Jeesushan puhuu meille vertauksella Raamatussa, että Isällä oli kaksi poikaa, ja toinen halusi saada etukäteen mitä hän tulisi perinnönjaolla saamaan. No Isä antoi
    pojalleen hänen perintöosuutensa ja muutaman päivän kuluttua poika läksi kaukaiseen maahan ja tuhlasi omaisuutensa porttojen kanssa. Tällävälin Isä
    istui sellaisessa paikassa alati mistä näki ohikulkevia tiellä ja odotti ja odotti poikaansa takaisin.

    No sinne maahan minne poika oli karannut tuli nälänhätä ja perintökin oli kulutettu,
    ja liittyi erääseen sen maan mieheen, joka lähetti hänet paimentamaan sikoja.
    Ja tuo poika olisi tahtonut täyttää vatsansa palkohedelmillä mitä sioille syötti,
    mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.

    Poika meni sitten itseensä ja ajatteli, että hänen Isänsä talossa on kyllälti leipää
    palvelijoillekin. Ja hän päätti mennä takaisin Isänsä tykö, että jos pääsisi hänen
    palkkalaisekseen. No poika läksi isänsä tykö ja pojan ollessa vielä kaukana
    isänsä huomasi hänet ja juoksi häntä vastaan ja tavattuaan poikansa suuteli häntä
    hellästi.

    Poika sanoi: Isä minä olen tehnyt syntiä, eli pahaa Taivasta vastaan, sinun edessäsi enkä ansaitse, että minua kutsutaan pojaksesi, tee minusta palkkalaisesi.
    Isä sanoi: Tuokaa pian sormus pojan sormeen ja noutakaa syötetty vasikka ja valmistakaa se ruoaksi ja syökäämme ja juokaamme ja pitäkäämme iloa!

    Toinen poika tuli kedolta töistä ja kuuli ja näki ilokarkeloinnin ja juhlinnan ja
    sanoi, että niin ja niin monta vuotta olen sinua Isäni palvellut, etkä ole vohlaakaan
    antanut, että olisin pitänyt iloa ystävieni kanssa.

    Isä vastasi hänelle lempeästi, että kaikki omani on sinun, mutta pitihän nyt juhlia
    kun poikani palasi takaisin ja nousi kuolleista takaisin elämään.

    Kertomus ei ole sanasta sanaan kuin se Raamatussa on, mutta kaikilta oleellisilta
    osiltaan yhtäpitävä mitä Raamattu kuvaa Jeesuksen suulla Taivaallista Isää.
  3. Ensiksikin muslimit todellakin palvovat kuun jumalaa, joka on voimakkain jumala
    arabien uskomuksissa.

    Sitten koska islamissa on kyse epäjumalan palvelemisesta, niin eivät he tiedä mihin
    kuoltuaan joutuvat.

    Minun tietoni nojaavat ikuiseen kirjaan-Raamattuun, eikä se erehdy, koska Jumala
    on antanut sen meille oppaaksi, siis siten johdattanut ihmisiä, että he ovat ensinnä kirjoittaneet Raamatun tekstit, ja sitten koonneet ne yhdeksi kirjaksi.

    Raamattu on meillä tärkein todiste Jeesuksesta ja hän oikeastaan Raamatun
    päähenkilö, sillä niin paljon tietoa hänestä Raamatussa on.

    Otapa Raamattu ja lue evankeliumit, niin takaan miltei sataprosenttisesti,
    että tulet siihen päätelmään, että Jeesus ei puhunut pätkääkään skeidaa.

    Raamattu sitten kyllä todistaa itse itsestään, että se on tosi, kun vain hieman paneudut siihen ja rukoilet Raamatun Jumalalta ymmärrystäsen teksteihin.
    Mutta jos välttämättä halua pitää oman pääsi, niin turmioon menet, enkä voisinua enempää auttaa.
  4. Kyllä Jumala on jättänyt maailmankaikkeuteen ikäänkuin peukalonjälkiä, ja josta olen
    varma, että kun niitä löydetään niin voidaan rehellisesti kun päätellään, että tämä
    maailmankaikkeus on Jumalan luoma, ja noin 6000 vuotta vanha.

    Onhan sananparsikin, ettei tyhjästä mitään synny, ei ilman, että ketään ei olisi takana,
    ja jos alkuräjähdysteoria olisi totta niin olisi löydetty piste, josta kaikki materia liikkuisi
    poispäin, mutta tällaista pistettä ei ole löydetty.

    Sitten esim atomien alkeishiukkasissa on juuri sellainen rakenne, että maailmankaikkeus on juuri tällainen kuin se on. Ei tarvitsisi hiukkasfysiikan olla
    yhtään enempää sinne tai tänne, niin ei olisi materiaa tuntemassamme muodossa.

    Sitten kun tieteessä on ateismi saanut paljon sijaa, niin esim. biologian opiskelijoita
    täytyy "kouluttaa" ettei alueen yksityiskohdissa ole takana jokin jolla on järki, ja joka
    on biologiaan laittanut yksityiskohtia juuri niin, että biologia tässä muodossa kun
    sen tunnemme on mahdollinen.

    Ja on yksinkertaisesti selviö, että kun maailmankaikkeudessa on järki, niin täytyy
    olla sen takana jokin voima, jolla on hyvinkin järkeä, ja joka kutsuu kaikki tähdet
    nimeltä.

    Ja mistäkö Raamattu on peräisin?

    Sen on Jumalan Pyhä Henki innoittanut erinäisiä Jumalan ihmisiä jopa arviolta yli
    tuhannen vuoden ajan, että he ovat kirjoittaneet erinäiset tekstit, jotka Jumala
    on sitten vaikuttanut ihmisiin, että he ovat juuri ne tärkeät tekstit koonneet
    kirjaksi, jonka tunnemme Raamattuna.

    Ja vielä sanoisin, että kaikki maailmankaikkeuden ikäänkuin Jumalan peukalon
    jäljet, jotka löydetään vahvistavat oikein tulkittuna juuri sen mitä Raamatussa on
    kirjoitettu.