Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
miikanaahum
profiilit
miikanaahum
miikanaahum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
268
Kommenttia
1466
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä olen tässä ketjussa kirjoittanut vain sellaista, joista voin vannoa totisen Jumalan
kautta, että ne ovat totta; ja en ole valehdellut piiruakaan!
16.12.2012 17:42
En toki tiedä kaikkea, mutta kyseisessä Raamatunpaikassa ovat kääntäjät
erehtyneet, sillä olen korjannut paikan K.O Syvännön Vanhan Testamentin
käännösvirheistä, kirjan mukaan, eikä se kyseisessä R paikassa valehtele.
16.12.2012 17:34
Olet hieman väärässä: Matteus 28:19. ja 20.
Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Yhtälailla Jeesus voidaan löytää toisen saarnan perusteella, kuin yksinään uskon-
rukouksessa.
Ja minä en saarnaa mitään helppoa evankeliumia eli ilosanomaa, vaan Jeesusta
Kristusta kaikkine kärsimyksineen mitä Herran opetuslapsi joutuu kokemaan,
kun on maailmassa mutta ei maailmasta.
Ja minä tunnen Jeesusta sen verran, että pystyn hänestä näin kirjallisesti
saarnaamaan; puhujan lahjoja minulla ei vastaavasti niin ole ja minulle on
profetoitukin, etten paljoa puhu.
16.12.2012 17:24
Ja minä en ainakaan ole valehdellut todistaen uskosta, Raamatusta ja Jeesuksesta,
sillä jos valehtelee ja jää kiinni, niin voi sitä!
Jaminä tiedän, että helvetti perii minut, mikäli ryhdyn valehtelemaan, niin tuota vasten kun kirjoitan, niin lienevät tekstini vastaanottamisen arvoisia, ja en minä
omaa etua aja, vaan teidän niskoittelijoiden etua, että te tulisitte tuntemaan
Raamatun totuuden ja Jeesuksen, että teille hyvin kävisi, ja ette joutuisi tuomituiksi
pahoista sanoistanne ja töistä. Tulisitte aitoon parannukseen!
16.12.2012 00:02
Minä kirjoitan teille, että oppisitte tuntemaan Jeesuksen, joka on Raamatun
päähenkilö ja päästää teidätkin, jotka panette hanttiin helvetiltä, jos haluatte, ja
pääsette viettämään ikuista onnea, kun teidän aika on maan päällä tullut täyteen.
Siksi juuri, että te tulisitte tuntemaan Jeesuksen, on Raamatun Jumalallisen alkuperän uskominen tarpeellista. Kukaan ei voi uskoa Jeesukseen ja samaan
aikaan polkea Raamattua ja väittää sitä nyt esim. beduiinien nuotiotarinaksi.
Ja Jeesus, jossa meillä on lunastus pahoista- ja syntisistä teoista on Raamatun
päähenkilö-ja syystä!
Jeesus on jo ilmoitettu ensimmäisen kerran Raamatussa I Moos. 3:15 jakeessa:
Ja minä panen vainon sinun(=paholainen) ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; hän (=Jeesus) on polkeva rikki sinun (=paholainen)
pääsi, ja sinä olet pistävä häntä (=Jeesus) kantapäähän.
Laitoin selvyyden vuoksi sulkeisiin ketä tuossa jakeessa tarkoitetaan, ja niitä
sulkuun merkittyjä nimiä ei luonnollisesti ole Raamattuun kirjoitettu, sillä uskovat
kyllä ymmärtävät kenestä ja mistä on kyse.
Vielä Raamattuun uskominen on tärkeää pelastukseksemme, sillä pelastavaa
uskoa ei ole siellä missä Raamatun Jumalallinen alkuperä kielletään ja se on vain
kirja kirjojen joukossa.
Vielä mainitsen uskosta: Kirje hebrealaisille 11:1. Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Vielä samaluku ja kolmas jae: Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on
rakennettu Jumalan sanalla, niin ettö se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Tuossa se on! Uskon kautta minäkin ymmärrän, että maailma on todellisuudessa luotu juuri niinkuin se Raamatun luomiskertomus opettaa. Jumalalla on nimittäin
sellainen mahti, että hän sen pystyi ongelmitta tekemään!!
Ja hän saattoi vain sanoa, niin tähdet ilmestyivät loistamaan, olivatpa ne tähdet sitten kuinka etäällä.
I Mooses 14-18. Ja Jumala sanoi: >>Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle>>. Ja tapahtui niin:
16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
17.Ja Jumala pani ne ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
Toivottavasti teiltä löytyy uskoa, ja ellei, niin se on pahasta, jos uskoa ei löydy,
on vain kiduttava tuomion odotus, eikä tiedä mitä kuoleman perästä seuraa.
Mutta uskovasta Raamattu sanoo, että joka uskoo Jeesukseen, se elää vaikka olisi kuollut.
15.12.2012 23:32
Kun ihminen ylittää kuoleman rajan, niin häneltä ei kysytä, että ymmärsikö hän
yliopistotiedettä? Häneltä saatetaan kysyä, että mikset uskonut raamattuun, ja
niitä ihmisiä, jotka Raamattua puhtaasta sydämestä opettivat?
No on toki yliopistotieteellä oma arvonsa, ja jos haetaan, niin löytyy yliopistotieteessä
asioita, jotka tukevat Raamattua. Mutta minä tiedän ilman yliopistotiedettä, että Raamattu on tosi kannesta kanteen ja siinä on häviävän vähän virheitä; se on jopa
liiankin totta, että se olisi tavanomaisin inhimillisin ponnistuksin kirjoitettu.
14.12.2012 16:04
Omapa on asiasi, jos et halua tunnustaa Raamatun alkupäätä erinomaiseksi, ja siten
eksyt totuudesta.
Sinua ei voi auttaa, jos tuon kantasi haluat pitää epäjumalankieltäjä; mutta mitä sanot
kun joudut viimeiselle tuomiolle ja sinulta kysytään, että miksi et uskonut sitä ja sitä
Jumalan palvelijaa, vaan pidit omat virheelliset kantasi tärkeissä asioissa?
14.12.2012 15:56
Olet epäjumalankieltäjä poissa totuudesta, kun esität, että muka sateenkaari olisi Ishtarin kaulakoru. Nuo kaikenmaailman myytit ovat myyttejä ja siksi jäävät.
Ja on höpön höpöä selittää Nooan korkea ikä jollain yrtillä. Siihen aikaan Jumala
antoi ihmisten elää "julmetun" kauan, ei siihen mitään yrttejä tarvittu, eikä ollut
moiista kiinni.
Jätä nuo kansojen myytit omaan arvoonsa ja voi niitä mielenkiinnosta lukea, mutta
ota Raamattu ehdottomana todenpuhujana ja sen sanoista vaari, niin tulet tuntemaan
Jeesuksen omana Vapahtajana ja mikäs sen parempaa?
13.12.2012 23:53
Ihmisellä on langennut luonto eli liha, ja kun hän elää tuon langenneen luonnon
mukaan hän luonnollisesti ajattelee ja tekee pahaa. Ja kun tuohon yhdistyy se
että meitä on riivaamassa tässä maailmassa paholainen, jonka mielijuttu on
saada ihminen lankeamaan epäjumalanpalvelukseen ja siten hänen omaksi käskyläiseksi.
Juuri tuossa on syitä, että miksi israelilaiset ryhtyivät epäjumalanpalvelijoiksi siinä
määrin mitä Raamattu Vanhassa Testamentissa kuvaa. Ja sitten vielä epäjumalan-
palvelijat osasivat tehdä uskontonsa mahdollisimman houkuttelemaksi, ja vielä
Herran ihmeet olivat aikalailla unohtuneet, ja ympäröivistä pakanakansoista
tahdottiin ottaa mallia epäjumalanpalvelukseen, niin tuossapa niitä syitä Israelin
epäjumalanpalvelukseen on.
13.12.2012 23:19
Oikea tiede tukee Raamattua. Jos me tieteellisesti tutkimme maailmaa ja löydämme
totuudellisia tietoja ympäristöstämme, niin ne puhuvat yhtä sen kanssa mitä Raamattuun on kirjoitettu. Syystä siitä, että Raamattu on ehdottomasti totta, niin
totuudenmukaiset tulokset tieteessä ovat vähintään joiltain osin yhtäpitäviä, mitä
Raamattuun on kirjoitettu.
Mutta jos meillä on ennakko-odotuksena jo, että Raamattu ei ole totta, niin sittenkin
voi saada tutkimustuloksia, jotka tukevat Raamattua, mutta ikävä kyllä kissa ja hiiri-leikki jatkuu ja otetaan uusi raamatunpaikka, joka mukamas ei ole totta, ja se kuiitenkin tulee vahvistetuksi, että se on totta haetaan uusi raamatunpaikka joka muka ei ole totta jne. köydenveto jatkuu ees taas ja taas taas, mikä on surullista.
13.12.2012 23:01
Ei kuule se vanha ikä kirjoituksilla takaa, että ne ovat oikeellisia, ja tekstit joihin viittaat
eivät ole tarkoitettukaan, että ne olisivat kirjaimelleen totta, ovat kulkeneet perintönä,
ja omaavat puolinaisen käsityksen siitä mitä ihmiskunnaan aamusarastuksessa
tapahtui. Ja meillä on vihollisena paholainen ja hän ei ole sallinut, että kansojen
myytit ja perimätiodot olisivat olleet täysin oikeellisia; sillä kun lukee totuudellisia
tekstejä niin saa oikean kuvan maailman historiasta ja mitä Jumala on historiassa
tehnyt ja tulee tuntemaan totuuden ja alkaa uskoa Raamatun Jumalaan.
Muista teksteistä poiketen Jumala ei ole sallinut oleellisia virheitä Raamattuun, ja niinpä se on juuri se must-opas, joka ohjaa totuuden ja Jumalan tuntoon, kun vain ei selitä eikä ajattele Raamatun tekstejä kieroon ja siten vesitä sen sanaa ja opetusta.
Eli Jumala on varjellut sanansa Raamatun siten että se on pysynyt oikeellisena
sen ajan mitä se on ollutkin olemassa. Paitsi vain, että viimeisin Raamatun käännöksemme ei ole oikein hyvä, ja siitä saa kiittää jumalattomia kääntäjiä
käännöskomiteoissa. Itse käytän 33/38 kirkolliskokouksissa hyväksyttyä
Raamattua ja sen on aika hyvä Raamattu, kun olen hieman, siis hyvin pikkuisen
korjannut ja täydentänyt sitä, mutta tuo virheellisten paikkojen määrä ei mitenkään
muuta sitä tosiasiaa, että Raamattu on Jumalan Henkeyttämä ja siten täydellinen
opas kasvatukseksi Jumalisuuteen ja viisauteen ja totuuteen.
Eikäse takaa Raamatun oikeellisuutta sen alussa, että ovatko sen kirjoittaneet
olleet silminnäkijöinä, vaan se takaa oikeellisuuden, että se on kirjoitettu Jumalan
insipiraatiossa ja innoituksessa.
13.12.2012 22:34
Ja minä sanon, että ei ole ollut, eikä ole mitään myyttejä, joista Vanha Testamentti
olisi saanut vaikutteita. Esim. kun Raamattu kertoo vedenpaisumuksesta ja tästä
on jonkinverran tietoa pakanakansojen myyteissä, niin se ei todellakaan tarkoita, että
Vanha Testamentti olisi noista myyteistä saanut vaikutteita, vaan Vanhan Testamentin kirjoittajat ovat saaneet inspiraationsa samalta Jumalalta josta Raamattu todistaa.
Kun taasen nuo pakanakansojen myytit ovat sekoitus jonkinverran totta ja mielikuvitusta ja tarkoitetut, että niillä johdettaisiin pakanakansoja harhaan.
Paholainen se on ollut pakanakansojen myyttejä luomassa, että kansat noilla
myyteillä olisivat tulleet eksytetyiksi. Eli ei vaan missään nimessä täysin
totuudellista tietoa, etteivät kääntyisi ja tulisi Jumalan lapsiksi, vaan pysyisivät
eksytettyinä ja paholaisen vallassa.
Mutta noin ei ole Raamattu, vaan täyttä totta kannesta kanteen, että ihmiset
ymmärtäisivät kun heitä Jumalan lapsiksi kutsutaan, tehdä järkipäätöksen ja
ryhtyä seuraamaan aitoa ja ainoaa Jumalaa.
10.12.2012 20:06
Ensiksikään Jahven palvelu ei ollut mikään kultti, vaan oikean Jumalan palvelemista
ja suostuvuutta hänen tahtoonsa. Ja Jahve on vain yksi monista Jumalan nimistä
Vanhassa Testamentissa, niitä vain ei ole suomalaiseen Raamattuun käännetty kuin
vain muutama: Herra, Herra Sebaot ja tietenkin Jumala.
Jumala mitä juutalaisten olisi pitänyt palvella on sama Jumala mitä me kristityt
palvellaan tänä päivänä ja nautitaan niistä erinomaisista eduista, mitä Jumala
meille Jeesuksessa suo, joskin joudumme myös kärsimään uskomme tähden
toinen enemmän toinen vähemmän; ja voi sanoa, että jos ei ollenkaan kärsi kristitty
uskonsa tähden, niin on kyseenalaista, että onko hän aito kristitty, voi olla
puolisydäminen.
Erona Vanhan Testamentin liittoon me kristityt olemme uudessa Liitossa, joka
perustuu kärsineeseen ja verensä vuodattaneeseen Jeesukseen, ja meidän
ei tarvitse, eikä meillä ole lupaa edistää fyysisellä voimankäytöllä tätä kristinuskoa
ja Uutta Liittoa. Ikäväkseni täytyy todeta, että puolisydämiset ja nimikristityt
ovat historian saatossa syyllistyneet kristinopin edistämiseen voimankäytöllä,
se on sitä surullista kristinuskon historiaa. Mutta aito kristitty ei voimankäytöllä
edistä kristinopin leviämistä, mutta voi kyllä käyttää voimallisia sanoja, yksi
meidän kristittyjen voimasana on Jeesuksen nimi, sillä siinä nimessä meillä on
lunastus synneistämme.
Ja vielä palaan tekstiisi: Se oli joidenkin Israelilaisten lähikansojen poliittisissa
intresseissä, että juutalaiset ajettiin kodeistaan maanpakoon, ja sen olivat ennustaneet israelin profeetat, että jos Israel ei käänny pahalta epäjumalanpalveluksen tieltä, niin he joutuvat Jumalan rankaisemana maanpakoon.
Tuo on hyvä suomalaistenkin muistaa, sillä on ennusteita, että osa suomalaisista
joutuu pakolaisiksi omaan maahansa, koska eivät ole tahtoneet tehdä parannusta
huonosta elämästä ja suostua kristityiksi. Ja tuo tulee olemaan Venäjän
poliittisissa intesseissä, että osa Suomesta otetaan.
10.12.2012 19:44
Ensiksikin Vanha Testamentti ei ole muiden kansojen taruista koostuva myytti.
Ja jos Vanhalla Testamentilla on yhtäläisyyksiä muiden kansojen taruihin, johtuu se siitä, että muillakin kansoilla on tarustoissaan hiven totuutta, ja taasen kun Vanha Testamentti kokonaan totta saattaa tuntua siltä, että Vanha Testamentti oilisi koostunut muiden kansojen taruista, mutta ei näin, vaan yhtymäkohdat johtuvat siitä, että muillakin on ripaus totta tarustoissaan.
Sitten Vanhassa Testamentissä on paljon syvää viisautta, jota ei löydy muiden
kansojen perimätiedoista ja tarustoissaan lainkaan sitä määrää.
Sitten Vanha Testamentti on Jumalan inspiroima, ja jos tähän ei uskota, menemme harhaan. Jumala se on Vanhan Testamentin kirjoittajiin vaikuttanut
viisautta ja sanellut tekstit ja sitten vaikuttanut, että juuri tietyt tekstit ovat
tulleet valituiksi Vanhaan Testamenttiin. Ja Vanhasta Testamentista ei löydy
epäjumalanpalvelusta eikä taikauskoa muutoin kuin se jonkin verran kuvaa moisia
menoja ja varoittaa niistä, ja kertoopa, että lopulta koko Israelin lopulta Jumala
ajoi maanpakoon, koska se sortui epäjumalanpalvelukseen. Olisiko kenenkään
poliittisissa päämäärissä, että kertoo kuinka koko Israelin maa joutui maanpakoon
epäjumalanpalvelemisen tähden?
Sitten alkukielisessä hebrealaisessa Vanhassa Testamentissa on häviävän vähän
virheitä, niin vähän, että sillä ei ole merkitystä; näissä käyttämissämme
suomalaisissa Raamatuissa on hiukan ,mutta kuitenkin niin vähän käännös ja kielivirheitä, etttei se nyt Vanhan Testamentin sanomaa muuta; itse käytän
33/38 kirkolliskokouksissa hyväksyttyä käännöstä ja se on parempi kuin tämä 92
käännös. Käyttämääni Raamattuun olen tehnyt muutamia korjauksia ja lisäyksiä.
10.12.2012 14:18
Se evoluution opettaminen julkisessa mediassa on toden totta aivopesua, jonka
perimmäinen alkuunpanija on itse paholainen; hän haluaa, että ihmiset omaksuisivat
evoluutio-opin kristinuskon sijaan, ja saisi näin pidettyä ihmisiä vallassa ja jos mitään
ei tapahtuisi, eli eivät tulisi mielenmuutokseen, saisi ihmiset vedettyä helvettiin, iankaikkiseen rangaistukseen.
Nyt on niin, että Jeesus tekee vapaaksi, varsinkin ajattelun kunhan vain ei pahaa
ajattele. Sillä Raamatussa on kirjoitettu, että kenet Poika, eli Jeesus tekee vapaaksi
hän on todellisesti vapaa.
Ja se joka on omaksunut evoluutio-opin tieteellisenä tosiasiana, ei ole vapaa jo
siitä syystä että hän tosiasiallisesti elää valheessa ja ei pysty ajattelemaan
kolmiyhteisestä Jumalasta, jossa on Isä Poika Jeesus ja Pyhä Henki, niinkuin
ajatella tulee, hän saattaa jopa vihata Jumalaa, vaikka tämä ei tarkoita hänelle
mitään pahaa ja tahtoisi antaa hänelle elämän ja kaiken mitä siihen tarvitaan.
Se on totuudessa ja vapaa ajattelemaan ken elää Jumalan tahdossa ja on
omaksunut raamatullisen käsityksen kuinka maailma on saanut alkunsa.
Eikä tarvitse teorioita maailman synnystä aina vain uusia ja uusia, vaan kaiken
oleellisin on Raamatussa ilmoitettu, eikä se muutu aatteen tuulten mukaan!
07.12.2012 17:55
Esiksi Jumala on hyvä Jumala ja hän kutsuu ihmisiä puoleensa jos hän luulee, että tuokin voi tulla parannukseen; sitten toiseksi uskovan omaiset ovat jumalan silmissä
erityisasemassa. Kolmanneksi jumala on sanassaan luvannut pelastaa perhekunnittain; Raamatussa on kirjoitettu, että usko Herraan Jeesukseen, niin sinä
pelastut ja sinun perhekuntasi.
Edellä kirjoittamani tähden helvettiin ei mene yksikään minulle rakas, varsinkaan
perhekuntalaiseni, eikä myös minulle rakkaat ystävät, tohdin väittää.
Eli saan kerran olla taivaassa rakkaimpani, ja varsinkin Jeesuksen kanssa, eikä siellä
enää tarvitse surra, että tuokin meni helvettiin, ehei, Raamatussa on kirjoitettu,
että Jumala on pyyhkivä kaikki kyyneleet omiensa silmistä.
06.12.2012 22:20
Kaikki me ihmiset olemme pahoilla töillämme ansainneet ikuisen helvetin tulen rangaistuksen, ja niin pyhää ihmistä ei ole, etteikö hän olisi joskus tehnyt syntä eli pahaa.
Ero tulee sitten siinä uskovan ja ei uskovan välillä, että uskova on ymmärtänyt turvautua Jeesukseen ja hänen sijaiskärsimykseen ihmisten edestä.
Eli uskovalle ei lueta syntiä ja helvetin tuomiota, koska vastaanottanut Jumalan armon Jeesuksessa. Mutta maailmanihmisellä ei ole kuin helvetti odottamassa aina ja
kokoajan, jos ei ymmärrä turvata Jeesukseen, eli ottaa hänet omaksi Vapahtajaksi,
kun tuota mahdollisuutta hänelle tarjotaan.
06.12.2012 21:50
Raamatussa meille ilmoitetaan, mikä on tapahtumien ikäänkuin runko, kun maailma
luotiin. Ja tutkimalla viisaasti maailmankaikkeutta saamma lisää tietoa ja lisää osia
tuohon runkoon.
Tarkkaa tietoa sitten vedenpaisumuksesta saamme niinikään tutkimalla mm. kerrostumia, mitä vedenpaisumus jätti, ja ei ole tosiaan mennyt miljardeja vuosia, kun
fossiilit syntyivät, vaan se oli hyvin lyhyen ajan sisällä kun vedenpaisumus myllersi
koko maapallon. Voidaan jopåa puhua tunneista, kun fossiilit muodostuivat.
Ja kyllä Raamatun ilmoittamat tapahtumat kestävät tieteellisen tarkastelun, kunhan
ei alkuoletukset ovat kunnossa; eli olemme rehellisiä ja tunnustamme Raamatun
oikeellisuuden ja että jossain mättää, jos tutkimustulokset alkavat olla raamatunvastaisia.
Raamattu sanoo Uudessa Testamentissa, että Jeesuksessa ovat kaikki tiedon ja viisauden avaimet; eli uskova tiedemies saa todennäköisimmin viisaita tuloksia, kuin
ne, jotka pitävät evoluutio-oppia kaiken lähtökohtana.
06.12.2012 19:20
Ei meissä alunperin ollutkaan suunnitteluvirhettä, mutta kun Aadam ja Eeva lankesivat syntiin, eli syömään kiellettyä hedelmää niin Jumala langetti kirouksen
ihmissuvun päälle, ja sen jälkeen kukaan ei ole elänyt täydellistä elämään, niin ettei
olisi tehnyt mitään pahaa. Mutta sitten Isä Jumala antoi Jeesuksen meidän keskellemme, ja hän eli täydellisen elämän, ettei edes ajatellut pahaa.
Siksi Jeesus saattoi olla ihmisten sijaisuhri, koska hän itse ei ollut tehnyt pahaa, niin
hän ristillä otti rangaistuksemme päällensä, ettei ketään joka vain häneen uskoo
rangaistaisi hänen synneistään eli pahoista teoista.
06.12.2012 15:19
Ei minun nimeäni ole tarvittu minkään seurakunnan nimirekistereihin, eikä tule tarvitsemaan,ellei sitten tule eteen sellaista käytännön syytä, että nimeni täytyy kirjata.
Ja Jumalan valtakunta menee sydämeltä sydämelle, eikä sen mukaan mihin seurakuntaan on kirjauduttu.
Enkä minä mitään saatanalle sieluja kalasta, vaan pyrin opettamaan parhaani mukaan niin, että opetukseni on Raamatulle alisteista, ja sille löytyy Raamatusta
tukea. Että mahdollisimman moni voisi tulla totuuden tuntoon, ja uskoon Jeesuksen.
Ja en minä mikään ulkopuolinen ole, vaan minulla on noin 10 hengen porukka
uskovia, joiden kanssa kokoonnun niin usein kun voi ja nautimme Herran
ehtoollista; ja jonne myös lahjoitan hieman rahaa.
Summa summarum, missä ovat ne syyt, että olet minua helvettiin tuomitsemassa?
06.12.2012 14:58
70 / 74