Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
miikanaahum
profiilit
miikanaahum
miikanaahum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
271
Kommenttia
1474
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä Jumala pystyy mihin vaan, jopa noiden kehitysvammaisten parantamiseen, kun
hän näkee hyväksi, ja me emme pidä häntä vain ihmetaikurina, josta voi ajatella mitä
vain. Ja jäämme vain ihmettelemään ihmeitä ja emmekä tee niinkuin Raamattu kehoittaa-parannusta, ja anna Jumalalle kunniaa, ei hän tee ihmeitäkään.
Se on se ihmisen pelastuminen helvetinlieskoilta kaikkein tärkein asia, jota Jumala
odottaa, että vastaanotamme Jeesuksen.
Jumala, joka kerran loi maailmankaikkeuden, maan ja ihmisen, on kykenevä kaikkeen, mutta hän ei halua käyttää väkivoimaa ihmisen pelastamiseen, kylläkin
käyttää toisinaan voimallisia tekoja ja tapahtumia, mutta silti ratkaisu ottaa Jeesus
vastaan omaksi Vapahtajaksi jää ihmiselle.
19.12.2012 16:18
Jumala tosiaan pystyy tekemään mitä hyvänsä hän haluaa tehdä. Mutta hän haluaa,
että ihmiset rakastaisivat häntä omasta tahdostaan, eikä pakotettuna niinkuin
robotit.
Jumala on pyhä Jumala ja vihaa pahuutta ja syntiä. Hänellä on rajat itse kullekin
ihmiselle, että kuin kauan hän kutsuu heitä. Sitten kun ihminen tyhmyyttään menee
oman rajansa yli, niin ettei vastaa Jumalan kutsuun, niin hänellä ei ole enää
pelastusta, ja hän menee helvettiin.
Tuosta syystä on syytä pian vastata Jumalan kutsuun, kun hän tarjoaa Jeesusta
Kristusta omaksi Vapahtajaksi, voi nimittäin olla, että kutsu on viimeinen, ja
jos vastaa kieltävästi viimeisen kerran kun on mahdollisuus, niin ei ole enää
pelastusta ja mahdollisuutta tulla uskoon.
Mutta silloin jos menettelemme viisaasti ja vastaamme Jumalan kutsuun, niin
hän voi tehdä mitä tahansa rammasta kävelijän, sokeasta näkevän, kehitys-
vammaisesta terveen, aivan mitä tahansa kun häneltä pyydetään ja hän näkee
hyväksi.
Onkin niin, että Jumalalla on paljon juttuja annettavanaan, jos vain uskovat niitä
ymmärtäisivät pyytää, mutta ikävä kyllä me emme pyydä Jeesuksen nimessä
Isä Jumalalta niin paljon, kuin hänellä olisi annettavaa.
18.12.2012 16:33
Raamatun Jumala on Jumala kaikkivaltias, ja mikään ei ole hänelle mahdotonta.
Mutta hän kunnioittaa ihmisen omaa tahtoa, vaikka se merkitsisi sen murheellisen
lopputuloksen, että joutuu ikuiseen rangaistukseen tulihelvettiin.
Toki Jumala tekee kaiken mahdollisen, että ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan
omaksi Vapahtajaksi, mutta siitä huolimatta eräät eivät tahdo, ja niin he joutuvat
rangaistukseen ikuisiksi ajoiksi tulihelvettiin.
Jumalalla on kaikki valta Taivaassa ja maanpäällä, ja vain jonkinaikaa määrätyn
ajan pahat ihmiset saavat täällä mellastaa; sitten Jumala laittaa topin ja sitä toppia
ei voi ohittaa, ei vaikka olisi pahaakin pahempi ja voimakkaampi pahantekijä.
Jumalan enkelit vartioitsevat varsinkin uskovia, ettei paholainen pääse tekemään
kaikkea kierouttaja pahaa mitä se haluaisi tehdä. Ja Jumala lähettää koko ajan maailmaan enkeleitä varjelemaan ihmiskuntaa, niitäkin jotka eivät ple uskossa,
sillä hän on hyvä Jumala.
17.12.2012 16:42
Kyllä se tulihelvetti on totta, mutta Jumala ei alunperin tarkoittanut sitä kuin paholaiselle ja hänen langenneille enkeleilleen. Ja Jeesus tekee kaiken mahdollisen,
ettet sinä Repe joutuisi tuohon vaivan paikkaan, jossa kidutetaan yötäpäivää, aina
ja iankaikkisesti. Ja Jeesus on Raamatun henkilöistä, hän oli kyllä Jumala myös, se
joka eniten mainitsi helvetin.
Juuri mm. tuosta syystä sana Jeesuksesta on elintärkeä, sillä hän ei lähetä ketään
sellaista tuohon hornaan, joka vain yksinkertaisesti uskossa ymmärtää turvata
Jeesukseen Kristukseen ja hänen ristinkuoleman sovitustyöhön.
17.12.2012 14:05
Kyllä jos on uskossa, niin on väliä,että kannattaako evoluutiota vai luomista.
Luomiseen uskovalla on totuudellisempi kuva Jumalasta, koska hän uskoo, että
Jumala oli täysin kykenevä ja on riittävän voimallinen, että hän saattoi luoda
maailman kuudessa päivässä.
Ja jos uskova evoluutioon uskoo, niin voi voi, hänellä on epätotuudenmukainen
kuva Jumalasta, että hän muka tarvitsi miljardeja vuosia maaimankaikkeuden luomiseen.
Joka todella tuntee Jumalan, niin hän uskoo kirjaimelleen Raamatun luomiskertomuksen.
17.12.2012 13:51
No ensiksi kun tulin uskoon, minulle tapahtui juuri niinkuin Raamattu kertoo mitä voi silloin tapahtua, rupesin puhumaan kielillä ja sitten näin erään hyvin puhuttelevan näyn illalla kun olin rukoillut iltarukouksen ja minulla oli silmät kiinni, mutta olin
herteillä.
Jumalan Pyhä Henkihän se antaa minulle inspiraatioita kirjoittaa, ja kirjoittaa
nimenomaan niin, että kirjoitukseni eivät ole Raamatun vastaisia. Eli pyrin
mahdollisimman suureen raamatunmukaisuuteen; ja en minä aja omia tarkoitusperiä,
vaan että ihmiset voisivat aidosti tulla uskossa Jeesuksen luo puhdistettaviksi
kaikista pahoista töistään.
Edellistä sivuten Raamattuhan on meille uskoville se tärkein lähde opillemme,
mitkään muut kirjoitukset eivät ole niin varmat ja koetellut kuin Raamatunkirjan kirjoitukset.
Jos kirjoittamani teksti sopii Raamattuun ja siihen tilanteeseen missä ollaan,
niin teksti on silloin Jumalan Pyhän Hengen innoittama ja inspiroima.
Eikä minun tarvitse ajatella muita teitä, vaan kun tuntee Jeesuksen, niin minulla
on myös taivaallinen Isä, ja myös Pyhä Henki inspiroimassa ja ohjaamassa
mitä minä kirjoittelen. Silti saatan tehdä joskus virheen, koska emme me uskovat
täydellisiä ole, mutta ehdottomasti tulee pyrkiä täyteen virheettömyyteen.
17.12.2012 13:21
Eräs tunnettu on Repe sinun lihallesi, eli langenneelle luonnollesi mieluinen, kun hän
ei pistä sinua ahtaalle, puun ja kuoren väliin, ja sinä saat mukamas tehdä ja ajatella
niinkuin haluat!
Mutta minä tasan laitan sinut ahtaalle paikalle, josta kuitenkin toivottavasti selviät kunnialla: Eli tahdotko ottaa Jeesuksen omaksi Vapahtajaksi, ja ryhtyä hänet
tuntien kilvoittelemaan omaa kilvoitteluasi määränpäänä Taivaan Paratiisi?
Vai tahdotko jatkaa elämääsi niinkuin tähänkin asti lihasi, eli langenneen luontosi
mukaan ja päätyä lopulta ikuisiksi ajoiksi rangaistuna tulihelvettiin?
Noista kahdesta sinun on valittava, ja Raamattu sanoo, että kahdella tiellä
mutkitteleva kerralla kaatuu, eli jos aiot kaydä kahta tietä, niin laveaa tietä
tuohon rangaistukseen käyt!
16.12.2012 18:28
No anteeksi kun tuli vannottua, mutta lupaan ja vakuutan kaiken tässä ketjussa
kirjoittamani oikeaksi ja raamatunmukaiseksi.
Ja siitä minä tiedän opettamani oikeaksi: A. Olen pyrkinyt mahdollisimman suureen
raamatunmukaisuuteen.
B. Minä tunnen Jeesuksen, ja voin näinollen muutamia totuuksia julistaa.
16.12.2012 18:02
Minä olen tässä ketjussa kirjoittanut vain sellaista, joista voin vannoa totisen Jumalan
kautta, että ne ovat totta; ja en ole valehdellut piiruakaan!
16.12.2012 17:42
En toki tiedä kaikkea, mutta kyseisessä Raamatunpaikassa ovat kääntäjät
erehtyneet, sillä olen korjannut paikan K.O Syvännön Vanhan Testamentin
käännösvirheistä, kirjan mukaan, eikä se kyseisessä R paikassa valehtele.
16.12.2012 17:34
Olet hieman väärässä: Matteus 28:19. ja 20.
Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Yhtälailla Jeesus voidaan löytää toisen saarnan perusteella, kuin yksinään uskon-
rukouksessa.
Ja minä en saarnaa mitään helppoa evankeliumia eli ilosanomaa, vaan Jeesusta
Kristusta kaikkine kärsimyksineen mitä Herran opetuslapsi joutuu kokemaan,
kun on maailmassa mutta ei maailmasta.
Ja minä tunnen Jeesusta sen verran, että pystyn hänestä näin kirjallisesti
saarnaamaan; puhujan lahjoja minulla ei vastaavasti niin ole ja minulle on
profetoitukin, etten paljoa puhu.
16.12.2012 17:24
Ja minä en ainakaan ole valehdellut todistaen uskosta, Raamatusta ja Jeesuksesta,
sillä jos valehtelee ja jää kiinni, niin voi sitä!
Jaminä tiedän, että helvetti perii minut, mikäli ryhdyn valehtelemaan, niin tuota vasten kun kirjoitan, niin lienevät tekstini vastaanottamisen arvoisia, ja en minä
omaa etua aja, vaan teidän niskoittelijoiden etua, että te tulisitte tuntemaan
Raamatun totuuden ja Jeesuksen, että teille hyvin kävisi, ja ette joutuisi tuomituiksi
pahoista sanoistanne ja töistä. Tulisitte aitoon parannukseen!
16.12.2012 00:02
Minä kirjoitan teille, että oppisitte tuntemaan Jeesuksen, joka on Raamatun
päähenkilö ja päästää teidätkin, jotka panette hanttiin helvetiltä, jos haluatte, ja
pääsette viettämään ikuista onnea, kun teidän aika on maan päällä tullut täyteen.
Siksi juuri, että te tulisitte tuntemaan Jeesuksen, on Raamatun Jumalallisen alkuperän uskominen tarpeellista. Kukaan ei voi uskoa Jeesukseen ja samaan
aikaan polkea Raamattua ja väittää sitä nyt esim. beduiinien nuotiotarinaksi.
Ja Jeesus, jossa meillä on lunastus pahoista- ja syntisistä teoista on Raamatun
päähenkilö-ja syystä!
Jeesus on jo ilmoitettu ensimmäisen kerran Raamatussa I Moos. 3:15 jakeessa:
Ja minä panen vainon sinun(=paholainen) ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; hän (=Jeesus) on polkeva rikki sinun (=paholainen)
pääsi, ja sinä olet pistävä häntä (=Jeesus) kantapäähän.
Laitoin selvyyden vuoksi sulkeisiin ketä tuossa jakeessa tarkoitetaan, ja niitä
sulkuun merkittyjä nimiä ei luonnollisesti ole Raamattuun kirjoitettu, sillä uskovat
kyllä ymmärtävät kenestä ja mistä on kyse.
Vielä Raamattuun uskominen on tärkeää pelastukseksemme, sillä pelastavaa
uskoa ei ole siellä missä Raamatun Jumalallinen alkuperä kielletään ja se on vain
kirja kirjojen joukossa.
Vielä mainitsen uskosta: Kirje hebrealaisille 11:1. Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Vielä samaluku ja kolmas jae: Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on
rakennettu Jumalan sanalla, niin ettö se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Tuossa se on! Uskon kautta minäkin ymmärrän, että maailma on todellisuudessa luotu juuri niinkuin se Raamatun luomiskertomus opettaa. Jumalalla on nimittäin
sellainen mahti, että hän sen pystyi ongelmitta tekemään!!
Ja hän saattoi vain sanoa, niin tähdet ilmestyivät loistamaan, olivatpa ne tähdet sitten kuinka etäällä.
I Mooses 14-18. Ja Jumala sanoi: >>Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle>>. Ja tapahtui niin:
16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
17.Ja Jumala pani ne ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
Toivottavasti teiltä löytyy uskoa, ja ellei, niin se on pahasta, jos uskoa ei löydy,
on vain kiduttava tuomion odotus, eikä tiedä mitä kuoleman perästä seuraa.
Mutta uskovasta Raamattu sanoo, että joka uskoo Jeesukseen, se elää vaikka olisi kuollut.
15.12.2012 23:32
Kun ihminen ylittää kuoleman rajan, niin häneltä ei kysytä, että ymmärsikö hän
yliopistotiedettä? Häneltä saatetaan kysyä, että mikset uskonut raamattuun, ja
niitä ihmisiä, jotka Raamattua puhtaasta sydämestä opettivat?
No on toki yliopistotieteellä oma arvonsa, ja jos haetaan, niin löytyy yliopistotieteessä
asioita, jotka tukevat Raamattua. Mutta minä tiedän ilman yliopistotiedettä, että Raamattu on tosi kannesta kanteen ja siinä on häviävän vähän virheitä; se on jopa
liiankin totta, että se olisi tavanomaisin inhimillisin ponnistuksin kirjoitettu.
14.12.2012 16:04
Omapa on asiasi, jos et halua tunnustaa Raamatun alkupäätä erinomaiseksi, ja siten
eksyt totuudesta.
Sinua ei voi auttaa, jos tuon kantasi haluat pitää epäjumalankieltäjä; mutta mitä sanot
kun joudut viimeiselle tuomiolle ja sinulta kysytään, että miksi et uskonut sitä ja sitä
Jumalan palvelijaa, vaan pidit omat virheelliset kantasi tärkeissä asioissa?
14.12.2012 15:56
Olet epäjumalankieltäjä poissa totuudesta, kun esität, että muka sateenkaari olisi Ishtarin kaulakoru. Nuo kaikenmaailman myytit ovat myyttejä ja siksi jäävät.
Ja on höpön höpöä selittää Nooan korkea ikä jollain yrtillä. Siihen aikaan Jumala
antoi ihmisten elää "julmetun" kauan, ei siihen mitään yrttejä tarvittu, eikä ollut
moiista kiinni.
Jätä nuo kansojen myytit omaan arvoonsa ja voi niitä mielenkiinnosta lukea, mutta
ota Raamattu ehdottomana todenpuhujana ja sen sanoista vaari, niin tulet tuntemaan
Jeesuksen omana Vapahtajana ja mikäs sen parempaa?
13.12.2012 23:53
Ihmisellä on langennut luonto eli liha, ja kun hän elää tuon langenneen luonnon
mukaan hän luonnollisesti ajattelee ja tekee pahaa. Ja kun tuohon yhdistyy se
että meitä on riivaamassa tässä maailmassa paholainen, jonka mielijuttu on
saada ihminen lankeamaan epäjumalanpalvelukseen ja siten hänen omaksi käskyläiseksi.
Juuri tuossa on syitä, että miksi israelilaiset ryhtyivät epäjumalanpalvelijoiksi siinä
määrin mitä Raamattu Vanhassa Testamentissa kuvaa. Ja sitten vielä epäjumalan-
palvelijat osasivat tehdä uskontonsa mahdollisimman houkuttelemaksi, ja vielä
Herran ihmeet olivat aikalailla unohtuneet, ja ympäröivistä pakanakansoista
tahdottiin ottaa mallia epäjumalanpalvelukseen, niin tuossapa niitä syitä Israelin
epäjumalanpalvelukseen on.
13.12.2012 23:19
Oikea tiede tukee Raamattua. Jos me tieteellisesti tutkimme maailmaa ja löydämme
totuudellisia tietoja ympäristöstämme, niin ne puhuvat yhtä sen kanssa mitä Raamattuun on kirjoitettu. Syystä siitä, että Raamattu on ehdottomasti totta, niin
totuudenmukaiset tulokset tieteessä ovat vähintään joiltain osin yhtäpitäviä, mitä
Raamattuun on kirjoitettu.
Mutta jos meillä on ennakko-odotuksena jo, että Raamattu ei ole totta, niin sittenkin
voi saada tutkimustuloksia, jotka tukevat Raamattua, mutta ikävä kyllä kissa ja hiiri-leikki jatkuu ja otetaan uusi raamatunpaikka, joka mukamas ei ole totta, ja se kuiitenkin tulee vahvistetuksi, että se on totta haetaan uusi raamatunpaikka joka muka ei ole totta jne. köydenveto jatkuu ees taas ja taas taas, mikä on surullista.
13.12.2012 23:01
Ei kuule se vanha ikä kirjoituksilla takaa, että ne ovat oikeellisia, ja tekstit joihin viittaat
eivät ole tarkoitettukaan, että ne olisivat kirjaimelleen totta, ovat kulkeneet perintönä,
ja omaavat puolinaisen käsityksen siitä mitä ihmiskunnaan aamusarastuksessa
tapahtui. Ja meillä on vihollisena paholainen ja hän ei ole sallinut, että kansojen
myytit ja perimätiodot olisivat olleet täysin oikeellisia; sillä kun lukee totuudellisia
tekstejä niin saa oikean kuvan maailman historiasta ja mitä Jumala on historiassa
tehnyt ja tulee tuntemaan totuuden ja alkaa uskoa Raamatun Jumalaan.
Muista teksteistä poiketen Jumala ei ole sallinut oleellisia virheitä Raamattuun, ja niinpä se on juuri se must-opas, joka ohjaa totuuden ja Jumalan tuntoon, kun vain ei selitä eikä ajattele Raamatun tekstejä kieroon ja siten vesitä sen sanaa ja opetusta.
Eli Jumala on varjellut sanansa Raamatun siten että se on pysynyt oikeellisena
sen ajan mitä se on ollutkin olemassa. Paitsi vain, että viimeisin Raamatun käännöksemme ei ole oikein hyvä, ja siitä saa kiittää jumalattomia kääntäjiä
käännöskomiteoissa. Itse käytän 33/38 kirkolliskokouksissa hyväksyttyä
Raamattua ja sen on aika hyvä Raamattu, kun olen hieman, siis hyvin pikkuisen
korjannut ja täydentänyt sitä, mutta tuo virheellisten paikkojen määrä ei mitenkään
muuta sitä tosiasiaa, että Raamattu on Jumalan Henkeyttämä ja siten täydellinen
opas kasvatukseksi Jumalisuuteen ja viisauteen ja totuuteen.
Eikäse takaa Raamatun oikeellisuutta sen alussa, että ovatko sen kirjoittaneet
olleet silminnäkijöinä, vaan se takaa oikeellisuuden, että se on kirjoitettu Jumalan
insipiraatiossa ja innoituksessa.
13.12.2012 22:34
Ja minä sanon, että ei ole ollut, eikä ole mitään myyttejä, joista Vanha Testamentti
olisi saanut vaikutteita. Esim. kun Raamattu kertoo vedenpaisumuksesta ja tästä
on jonkinverran tietoa pakanakansojen myyteissä, niin se ei todellakaan tarkoita, että
Vanha Testamentti olisi noista myyteistä saanut vaikutteita, vaan Vanhan Testamentin kirjoittajat ovat saaneet inspiraationsa samalta Jumalalta josta Raamattu todistaa.
Kun taasen nuo pakanakansojen myytit ovat sekoitus jonkinverran totta ja mielikuvitusta ja tarkoitetut, että niillä johdettaisiin pakanakansoja harhaan.
Paholainen se on ollut pakanakansojen myyttejä luomassa, että kansat noilla
myyteillä olisivat tulleet eksytetyiksi. Eli ei vaan missään nimessä täysin
totuudellista tietoa, etteivät kääntyisi ja tulisi Jumalan lapsiksi, vaan pysyisivät
eksytettyinä ja paholaisen vallassa.
Mutta noin ei ole Raamattu, vaan täyttä totta kannesta kanteen, että ihmiset
ymmärtäisivät kun heitä Jumalan lapsiksi kutsutaan, tehdä järkipäätöksen ja
ryhtyä seuraamaan aitoa ja ainoaa Jumalaa.
10.12.2012 20:06
70 / 74