Vapaa kuvaus

Aloituksia

36

Kommenttia

182

1. Ja mä olen epäkuuluisampi viiden ällän ähkijä. 2 pisteen päässä oli kuudes älläkin. Ei se mitään, kelpasi se ämmäkin seuralaiseksi.
  2. Raamattu kertoo, että Jumala on ainutlaatuisella tavalla yksi. Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeshuaan, Messiaaseen uskoville juutalaisille kolme ( mieti, miksi jaettiin kolmeen osaan, kiinnity useaksi minuutiksi ajattelemaan ) yhteen käärittyä matsa-leivän palaa symbolisoi kauniilla tavalla Jumalan ykseyttä. Keskimmäinen pala murrettiin, kätkettiin ja saatiin takaisin. Kirjoituksissa kerrotaan,että Messias joutuisi kärsimään ihmiskunnan syntien tähden,mutta kuolema ei pysäyttäisi Häntä. Hän nousisi kuolleista, ja toisi pelastuksen kaikille, jotka luottavat Häneen.

Pääsiäisaterian jälkeen juuri ennen kuolemaansa Jeshua jakoi murretun matsa-leivän ja sanoi: " Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini. Sitten Hän otti kolmannen, aterian jälkeen nautittavan vapautuksen maljan ja sanoi: Tämä on minun vereni, liiton veri,joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. " ( Huom! Monien ero sanasta kaikkien, kiitos )

Alkukirkon johtajille, jotka olivat profeettoja ja opettajia, Herran palveleminen merkitsi myös paastoa. Raamattu sanoo. " Kun he olivat palvelemassa ja paastoamassa..." Paasto on Raamatun mukaista.

Raamatussa sanotaan: " Lähettäkää Barnabas ja Saul. " Sitten he jälleen paastosivat. Niin he paastosivat ja rukoilivat,ja sitten he panivat kätensä näiden kahden päälle, ja lähettivät heidät matkaan. He paastosivat ja rukoilivat kahdesti ensin, kun he olivat saaneet ilmoituksen Herralta. Toisella paastolla he varustivat Barnabaan ja Saulin Hengen voimalla ja lähettivät heidät matkaan.

Eri Raamatunkohdissa paasto ja rukous liitetään yhteen, yllä muutamia esimerkkejä alkuseurakunnan meille antamista esimerkeistä, Raamatussa lisää makusteltavaa.
  3. Sitten vielä, veljet! Te olette oppineet meiltä, miten teidän on elettävä ollaksenne Jumalalle mieleen, ja niinhän te elättekin. Mutta Herran Jeesuksen nimessä pyydämme ja kehotamme teitä pyrkimään yhä parempaan. Tiedättehän, mitä käskyjä me Herran Jeesuksen puolesta olemme teille antaneet. Jumalan tahto on, että te pyhitytte. Kavahtakaa siveettömyyttä! 4 Jokaisen teistä on opittava pitämään ruumiinsa* pyhänä ja kunniassa. Älkää antako sitä himon ja kiihkon valtaan, niin kuin tekevät pakanat, jotka eivät tunne Jumalaa. Kukaan ei saa pyrkiä hyötymään veljensä kustannuksella. Herra rankaisee kaikesta sellaisesta, niin kuin olemme teille sanoneet ja teroittaneet mieleenne. Jumala ei näet ole kutsunut meitä elämään synnillistä, vaan pyhää elämää. Sen tähden se, joka kääntää selkänsä näille ohjeille, ei käännä selkäänsä ihmiselle vaan Jumalalle, joka antaa teihin Pyhän Henkensä.

Veljesrakkaudesta teille ei tarvitse kirjoittaa, sillä Jumala itse on opettanut teidät rakastamaan toinen toistanne. Tehän rakastatte kaikkia uskonveljiä koko Makedoniassa. Mutta me kehotamme teitä, veljet, pyrkimään yhä parempaan. Pitäkää kunnia-asiananne, että elätte rauhallisesti, hoidatte omat asianne ja ansaitsette toimeentulonne kättenne työllä, niin kuin olemme käskeneet. Näin te elätte ulkopuolistenkin mielestä nuhteettomasti ettekä tarvitse kenenkään apua.

1. Tess. 4: 1 - 12

Jumalan tahdon mukainen elämä on pyhittymisen keskiössä mukana.
  4. Kaikki alkoi 600-luvun puolivälissä, kun muslimiarmeija valloitti Jerusalemin ja Israelin vuonna 638. He valloittivat maan bysanttilaisimperiumilta. Israeliin perustettiin arabiankielinen valtakunta. Jumalan suunnitelma Israelin kohdalla ei siis etene missään tyhjiössä, vaan tietyssä ympäristössä.

Koraani on islamin pyhä kirja, ja se keskittyy Muhammedin elämään. Häntä kutsutaan viimeiseksi profeetaksi. Koraania ja Muhammedia pidetään viimeisimpänä Jumalan ilmoituksena. He kutsuvat Jumalaa Allahiksi. Tämä ei voi olla sama Jumala, kuin Raamatussa. Islam on siis asettanut itsensä Raamatun yläpuolelle. Muslimit väittävät, että heillä on viimeisin ilmoitus, eli suurin auktoritetti. Islam haluaa ottaa Raamatun paikan. He julistavat, että he ovat viimeisin totuus. Tässä on kyse totuuksien yhteenotosta. On tärkeää ymmärtää, että Raamattu ja koraani törmäävät toisiinsa.

Koraanilla on oma lakijärjestelmänsä nimeltä sharia. Sharia on kokonainen elämäntyyli. " Sharia" itseasiassa tarkoittaa tietä veden luo. Jeesus sanoi Matteuksen evankeliumissa olevansa tie, totuus ja elämä. Emme voi hyväksyä uskonjärjestelmää, joka yrittää korvata Jeesuksen. Yhteentörmäystä ei voida välttää. Muslimit uskovat, että Aabrahamin poika Ismael oli lupauksen poika. Jumala pyysi Aabrahamia uhraamaan Ismaelin, ei Iisakia. Näin he vääntävät 1. Mooseksen kirjan alkuperäisen merkityksen. Islamin mukaan Ismael oli luvattu lapsi, ja hänen kauttaan tulee uusi järjestelmä, jonka ihmisten tulisi vastaanottaa. Islam haluaa valloittaa maailman. Muslimit eivät peittele tätä, vaan ilmoittavat sen avoimesti. He haluavat ottaa Israelin paikan Jumalan suunnitelmassa.

Jeesusta kutsutaan koraanissa nimellä Isa. Isa nähdään yhtenä islamin profeetoista, joiden joukkoon luetaan Aabraham, Nooa, Mooses ja Jeesus. Jeesus valmisti tietä Mohammedille. He siis vähättelevät Jeesuksen asemaa. He eivät usko Jeesuksen jumalisuuteen. Hän oli pelkkä ihminen. Tämän lisäksi islam julistaa, että ihmiset syntyvät synnittöminä, eikä perisyntiä ole. Näin he eivät myös tarvitse syntien anteeksiantoa. He eivät hyväksy sitä, että Jeesus toi meille anteeksiannon verellään. He siis kehittivät erilaisen opetusjärjestelmän, jonka tarkoitus on korvata Raamattu. Jeesuksella ei ole viimeistä sanaa, vaan se on Mohammedilla.
  5. Miten yksilökristitty valvoo tai nukkuu hnegellisesti? Miten sitä voi arvioida, olenko valvova vai nukkuva kristitty tässä nykyisessä ajassa, tärkeä kysymys. Aina kun sormi osoittaa muita niin kolme sormea osoittaa itseään. Tärkeäksi näen, että luen Raamattua päivittäin. Minulle maistuu rukous ja minä teen Jumlan neuvojen mukaan päivittäin, en ainoastaan lue vaan teen ja toimin Jumalan antamien ohjeiden mukaan. Seuraan myös ajan merkkejä ymmärtäen joka hetken merkitsevän Jeesuksen tulon lähestymistä. Sitä virkeämpänä ja tervetuloa Jeesus asenteisena haluan olla. Näen, että nämä lähtevät Raamatun lukemisesta, rukouksista ja päivittäisessä elämässä teen Jumalan valtakunnan asioita.

Paavalilainen ajatus, että kun tiedämme, mitä aikaa elämme, tiedämme juuri sen, että Jeesuksen on todella lähellä, jolloin pelastuksemme on lähempänä, todellisen pelastuksen täyttymys. Paavali sanoi. että ottakaa silloin vakavasti tämä käsky, hän viittasi roomalaiskirjeen 13. luvussa, että rakkauden käsky on se ensimmäinen käsky. Rakkaus, joka ei tee lähimmäiselle mitään pahaa ja rakkaus, joka on koko lain täyttymys. Paavali hengen täyttämänä ilmoitti, että tällainen ihminen on täyttänyt koko lain. Rakkaus lähimmäiseen osoittaa sen, että suhde Jumalaan on kunnossa. Paavali pitää tätä yhtenä valvovan kristityn merkkinä eli on aika nousta unesta ja ottaa vakavasti se, että me rakastamme lähimmäistä.

Valvominen on koko aika elävää yhteyttä Jeesukseen. Nukumme tai valvomme, olemme Hänen omansa, mutta kun valvomme Herran kanssa niin se on sitä valvomista, missä Jeesus rukoilee maailman puolesta . missä Jeesus rakastaa ihmisiä, missä Hän välittää kaikista ihmisistä, missä Hän muuttaa meitä ja samalla toki tulee ymmärtää, mitä aikaa me elämme. Tehdään se tehtävä minkä Jumala on tälle sukupolvelle itsekullekin antanut.

Nukkuminen on välinpitämättömyyttä. Ymmärtäkää, mikä on Jumalan tahto, ja Jumalan tahto on Kristus. Eletään Jumalalle erotettua elämää.
  6. Siksi juuri evankelioidaan, jotta Jumala tulisi tutuksi. Raamattua lukemalla Hänet oppii tuntemaan. Kun tutustuu koko Raamatun antiin niin kyllä totuus sieltä pitäisi selvitä. Itselleni ainakin on selvinnyt. Yhtään valhetta Jumala ei ole kertonut ja ne kaikki voi sieltä itse todentaa.

Mielenkiintoinen asia huomata, Raamatun profetioista on toteutunut suurin osa, ja millaisia profetioita ne ovatkaan olleet, ennalta ilmoitettuja ja aikajatkumoon saumattomasti sopivia. Minulle Raamattu kelpaa mainiosti todistukseksi Jumalan olemassaolosta.
  7. "
  8. " Ulkonäköään ei voi valita, mutta käyttäytymisensä voi ja tietynlainen käyttäytyminen on väärin, vaikka äitisikin niin tekisi. "

Olen juuri eilen iltarukouksessa pyytänyt Herralta suht kauan kasvukipuilemaani asiaan apua, joka Raamatussakin sanotaan, ja johon toivon Jeesukselta kasvua: "Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti."

Olen vedonnut anoen rukouksessa Jeesukseen, jotta Hän vaikuttaisi minussa sydämessäni ja sydämestäni käsin muutosvoimallaan kielenkäyttööni, etten käyttäytyisi puheen puolesta sopimattomasti harkitsemattomuuden harhaanjohtajaa ajatuksiltani lapsena kuunnellen ja tähän kävelyn lähtien: " tule mukaani mukavalle pienelle kävelyretkelle" ja jotta erottaisin Jeesuksen huomauttamana sydämelläni kun olen astumassa harhaan sopimattomaan käytökseen, "joskus" niin on käynyt kuin huomaamatta, näyttää että havaitsen harha-askeleet melko piankin, mutta nyt olen alkanut viitsiä reagoidakin niihin vitkastelematta kun aiemmin olen ollut reagoimatta esim. kolmekin päivää asiaa hautoen ja sitten vasta kehdaten mennä rukoukseen pyytämään sanomaani väärää asiaa anteeksi . Reagointiajat sopimattomaan käytökseen ( puheeni toisinaan ) ovat lyhentyneet, mikä on sinänsä edistystä, mutta asettamaani välitavoitteeseen, kielen 100% hillintään minusta ei ole. Yrittänyt olen. Ilman apua minusta ei siihen tule koskaan olemaankaan.

Toivoisin nopeampaa kasvua osakseni, mutta käy hitaampikin kasvuvauhti jos se Herralle sopii. Kaikenkaikkiaan ajatukseni tuntuvat kulkevan oikeaan suuntaan Jumalan sanojen ajatuksista kulkutapaa -ja suuntaa tarkkailemalla. Luotan Herran johdatukseen.

" Vahvistu siis, poikani, siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.

Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies.
    Ei kukaan, joka sodassa palvelee, sekaannu elatuksen toimiin, sillä hän tahtoo olla mieliksi sille, joka on hänet palkannut.Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.

Peltomiehen, joka vaivaa näkee, tulee ennen muita päästä osalliseksi hedelmistä.tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,
    jonka julistamisessa minä kärsin vaivaa, kahleisiin asti, niinkuin pahantekijä; mutta Jumalan sana ei ole kahlehdittu.Siitä syystä minä kärsin kaikki valittujen tähden, että hekin saavuttaisivat pelastuksen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, ynnä iankaikkisen kirkkauden.

Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;
    jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät; jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.

Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,
    ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.
    Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
    Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
    hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
    ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.

2 Tim. 2 : 1-26
  9. Eipä kestä.