Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
vigilance
profiilit
vigilance
vigilance
Vapaa kuvaus
Aloituksia
36
Kommenttia
182
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jumalan+armosta.
24.06.2021 18:24
Laitoin+nimeni+listaan+ja+viestin+"+päättäjille".+Toimikaa+Jumalan+tahdon+puolesta,+kiitos!+Jumala+on+kuninkaan+asemassa+ja+on+palkitseva+heitä,+jotka+kiiruhtavat+mukaan+hyvään+työhön.
17.06.2018 10:10
Ujo,+ystävällinen+ja+nöyrä.
21.03.2017 16:32
Islamilaisen+tuomioistuimen+edessä+on+moni+kristitty+saanut+kuolemantuoimioita+ja+pitkiä+vankeusrangaistuksia.+Kristittyjä+on+murhattu+islamilaisten+tuomioistuinten+kautta+ja+niiden+edessä+koska+he+ovat+kertoneet+hiffanneensa+Raamatusta,+etä+antikristus+on+muslimi.+Muslimiepäjumalanpalvojatuomari+käski+heidän+perua+sanomisensa,+tia+heidät+mestattaisiin.+
T
09.09.2016 17:21
Minun veljeni on tehnyt itsemurhan myös. Hän ampui aivonsa pois. Veljeni haudattiin arkku suljettuna. Olin hänen ruumiillaan ensimmäisenä maallisen isäni kanssa ja näimme että näky ei ollut kuin Mona Lisan hymy. Ei siinä mitään menetäkään vaikkei vainajaa näe ennen maahanlaskua.
Aika parantaa järkytyksen. Hän teki oman valintansa mukaisen ratkaisun, jatka sinä eteenpäin. Tuska hellittää aikanaan. Jeesus rakastaa sinua.
" Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.
Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus.
Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.
Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä.
Aika on etsiä ja aika kadottaa. Aika on säilyttää ja aika viskata pois.
Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen. Aika on olla vaiti ja aika puhua.
Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla. "
Saarnaaja 3: 1-8
15.07.2014 21:10
Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä."
Room. 1 : 1
" Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa, vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. "
1. Tim.1 : 12 - 13
26.09.2013 21:57
"Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."
Apt. 17: 30 - 31
Tuossa lisää tarkoin luettavaa. Mies, joka on herätetty kuolleista ja jonka Jumala on asettanut tuomarin tehtävään. Kenestä tässä puhutaan? Hänestä, josta lauletaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Fs10Rr14WxY
12.09.2013 21:46
Jeesuksen paluu on todellakin erittäin selvästi näkyvä julkinen tapahtuma, sen näkevät kaikki. Tämä on syytä muistaa Jeesuksen paluusta ja lukea Raamatusta muutakin tietoa. Kun Raamattu kirjoitettiin, 25 prosenttia siitä oli ennustuksia vielä kirjoitushetkellä tapahtumattomista tapahtumista. Jokainen profetia on täyttynyt paitsi on vielä muutamia, jotka koskevat tulevaisuuttamme ja tulevaa Jeesuksen paluuta. Kuka on ainoa, joka kykenee tietämään tulevaisuuden ja kertomaan siitä ihmisille? Toteutuneet yksityiskohtaisesti kirjoitetut profetiat eivät todista yksin Raamatun totuusarvon vaan myös Jumalan olemassaolosta. 100%:n tarkkuus kelpaa minulle todisteeksi Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan olemassaolosta.
" Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. "
Matteuksen evankeliumi 24: 27
07.09.2013 14:15
" Seuraavassa voit ajatella avioliittoa instituutiona ja Jumalan tahdon liikkeitä, vaikkei sanaa avio Raamatussa esiinnykään, vasso kuu: "
Noin kirjoitin. Jokin kirjoituksessani alkoi kaihertamaan minua. Mietityttäni hetken kysyin itseltäni, mikä tässä on väärin. Olen sen verran usein kuullut, että Raamatussa ei mainita avioliittoa, että....
Päätin tarkistaa asian ja järkytyksekseni löysin kaksi Raamatunkohtaa, jossa mainitaan sana avio,ensimmäinen on velvollisuuteen liitetty ja toisessa liitto itse:
" Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin vaimo miestään kohtaan. " 1. kor.7:3
" Opetuslapset sanoivat: "Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi olla menemättä naimisiin." Matt. 19:10
Pyydän anteeksi teiltäkin, Jumalaltakin pyysin anteeksi ja pyydän kohta uudestaan. Saa oikaista, jos kirjoitan väärin ja pitääkin. Se kyllä ihmetyttää kuinka tuon tulin huomanneeksi ja kuinka syntyi tuo olotila, että jokin ei ole oikein. Tiedä sitten oliko Pyhän Hengen tekosia, arvelu kallistuu siihen suuntaan. Olipa syy mikä oli niin pääasia, että virhe tuli korjatuksi.
Lainatut Raamatunkohdat ovat vuoden 1992 Raamatun painoksesta. Mitäpä tästä opin? Mulla on huono muisti ja luen liian harvoin Raamattua.
Näkemiin.
28.08.2013 22:22
"Raamattu ei tunne homoseksuaalisuutta niin kuin se nyt tunnetaan."
Jumala sanoo että etsikää tietoa kuin kultaa, joten tietäminen ja tiedostaminen on hyvä asia. Totuuden tiedosta on tietenkin kysymys.
Viestissäsi painottuu tämä hetki ja se ajatus, etä tämä hetki sisältäisi enemmän tietoisuutta ihmisvinkkelistä väärin arvioituna kuin Jumalalla oli menneinä aikoina, ennen syntymäämme. Uskallan olla eri mieltä väärinarvionnin kanssa, suonet erimielisyyteni anteeksi. * Ponneton hymy*. Uskon, että Jumalan tietotaso on ollut jo menneinä aikoina nykyajan joidenkin ihmisten ymmärryksen yläpuolella kulkevaa.
Käytit myös ilmaisua Raamatun aikana erotuksena nykyajalle. Muistutan, että elämme yhä Raamatun ja luonnolliseti Jumalan ilmoituksen vaikutuksen aikaa. Tuo vaikutusaika ei muutu miksikään siihen asti kunnes on tullut Jumalan ilmoittama loppu koskien Saa-tanan vaikutusvallan loppua.Jumala on elänyt,kärsinyt, suuttunut ja tuntenut ja kokenut monelaista ennen meitä ja kokee niitä tunteita vielä meidän jälkemmekin. Sellainen instituutio kuin liitto on Jumalan ja ihmisen tuntema, liittoja on erilaisia.
Seuraavassa voit ajatella avioliittoa instituutiona ja Jumalan tahdon liikkeitä, vaikkei sanaa avio Raamatussa esiinnykään, vasso kuu:
" Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte. Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen, mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa. Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin vaimo miestään kohtaan. Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon. Älkää keskeyttäkö yhdyselämäänne, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen; palatkaa sitten taas yhteen. Muutenhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne. Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä. Soisin kaikkien elävän niin kuin itse elän. Jokaisella on kuitenkin oma Jumalalta saatu armolahjansa, yhdellä yksi, toisella toinen.
Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin. Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa. Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan.
Sitten sanon vielä, en Herran sanana vaan omanani: Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä. Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään. Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä. Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tapauksessa sido mikään pakko. Jumala on kutsunut teidät elämään rauhassa. Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi? "
1. Kor. 7 : 1 - 16
Es kilngellt, oven kello soi, vieraani saapuneet, ihanaa. Jatkakaa.
23.08.2013 18:29
Nimenomaan, 254.
Ajatellaan kahta erillista maaperää. Toinen maaperä on nimeltään Jumalan tahdon maaperä ja toinen on ihmisen tahdon maaperä. Kummallakin maaperällä kasvaa puu, humanimin, ihmistahdon puu ja toisaalla Jumalan tahdon puu. Kumpikin kasvaa ja alkaa tuottamaan oliivihedelmää. Viisaat neitsyet hakevat öljynsä tästä totuuden puusta. Avoin ovi hää-aterialle.
Ihmisen tahdon maaperä määrittelee totuuden erilaiseksi kuin Jumalan tahdon maaperä, ne ovat kaksi erilaista kasvualustaa tuottaa hedelmää, toiseen puuhun syntyy konservatiivisuuden hedelmä, toieen puuhun syntyy liberaalisuuden hedelmä. Tyhmät neitsyet hakevat öljynsä tästä puusta. Suljettu ovi hää-aterialle.
Ihminen maistaa kummastakin puusta hedelmää ja mieltyy toisen puun makuun enemmän kuin toisen puun makuun ja valmistaa niitä öljynsä. Kumpaa öljyä sinä käytät?
Humanismin juuret ovat ihmisen määrityksessä totuudesta, Jumalan tahdon juuret ovat Jumalan määrittämässä totuudessa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Oliiviöljy
Kun kaikki puut ovat täynnä hedelmiä koittaa elonkorjuunaika.
04.08.2013 15:33
Perusta, jonka päälle antikristus näyttää asettuvan seisomaan, n yksi maailmanlaajuinen uskonto. Viime vuosikymmenien aikana, Kirkkojen maailmanneuvosto on taistellut ekumenian puolesta. Ekumenian tarkoitus on sulattaa kaikki maailman uskonnot yhteen. Sitä tarkoitusta varten Kirkkojen maailmanneuvosto perustettiin Amsterdamissa - vuonna 1948, niin kuin varmaan arvasit.
KMN:n tehtävä on ollut kehittää miellyttävämpi, kaikenkattava uskonto. Tehtävä etenee vauhdilla, muttei päätähuimaavalla. Yhdistyneet uskonnot on järjestö, jonka tavoitteena on olla YK:n vallitseva uskonnollinen äänitorvi. Sitä johtaa episkopaalinen piispa William Swing San Fransiscosta.
http://www.uri.org/the_latest/author/bishopswing
13.07.2013 22:59
JEESUS ELÄÄ!
Israelin valtion perustaminen armon vuonna 1948 sai aikaan shokkiaaltoja,jotka jatkavat aaltoiluaan vielä 66 vuotta myöhemmin. Heti Israelin valtion olemassaolojulistuksen jälkeen islam julisti loppumattoman sodan Jumalalle rakasta juutalaiskansaa, erityisesti kotimaataassaan asuvia vastaan. Arabimuslimivaltioiden yhdistetty voima lankesi Israelin ylle viisi kertaa alle 30 vuoden aikana. Tuon kansan yllä oli ja on Jumalan suojeleva käsi, huomionarvoista kuinka jokaisen aseleposopimuksen myötä Israelin pinta-ala kasvoi hieman ja islamilaisten viha kasvoi hieman kasvoi hieman kovemmaksi, palestiinalaisesta nationalismista tuli islamilainen kunnia-asia, ja Israelin tuhoamisesta uskonnollinen velvollisuus.
JEESUS ELÄÄ!
USA:n mukaantulo Israelin kumppaniksi nähtiin islamissa juutalais-kristillisenä liittona itse islamia vastaan. Nyt se uhkaa sulkea koko maailman sisäänsä siviilisaatioiden sotaan.
JEESUS ELÄÄ!
13.07.2013 22:43
http://www.youtube.com/watch?v=4KT7AKNfOpI
Tuossa toinenkin laulu laulettavaksi Jeesukselle. Peilailee jossain määrin sydämesi toiveita? Seurakuntaan vaan, kiinnitä huomiota seurakuntaa valitessasi seurakunnan kaitsijan virassa olevaan henkilöön, onko Jumalan tahdon mukainen.
04.07.2013 19:35
Johanneksen ilmestyskirjassa mainitut seitsemän seurakuntaa sijaitsivat nykyisen Turkin alueella. On mahdollista siellä olleen seitsemän mainuttua seurakuntaa, joille ilmestyskirjan sanoma osoitettiin, toisaalta lukumäärässä seitsemän on nähty täydellisyyteen ( kokonaisuuteen, huom! asiayhteys) liittyvä luku, jolloin seitsemän seurakuntaa tarkoittavat samalla tai erikseen kaikkien aikojen kaikkia seurakuntia kokonaisuudessaan.
Ilmestyskirjan eräs suurenmoisuus on siinä,että ne liittyvät historiaan kertoen historiaamme kuuluvista asioista. Samalla se on ajaton sanoma., kaikkea kaikkialla koskeva sanoma, Jumalan evankeliumia.
Ilmestyskirjan selitysmalleissa puhutaan yhtäältä ajan historiallisesta mallista,jolloin se kertoo Johanneksen omasta ajasta,kristittyjen elämästä tuossa ajassa. Toinen malli on kirkkohistoriallinen, jolloin tässä ikäänkuin peilautuu koko kristillisen kirkon historia alusta päätökseen. On eskatologinenkin malli, lopunajallinen, jossa Johannes saa katsoa mitä tulevaisuudessa tapahtuu. On neljäskin malli olemassa. Se on symbolinen malli eli ajattomat muuttumattomat opetukset kaikille ajoille.
29.06.2013 15:28
"Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä! "
Joh. 1:3
Tässä ei puhuta kirjan selittämisestä tai sen ymmärtämisestä. Ilmestyskirjaa pidetään varsin vaikeaselkoisena kirjana, mutta nämä ohjeet ja lupaukset liittyvät siihen, että meidän tulisi lukea ilmestyskirjaa, kuulla sen sanoma ja ottaa siitä vaarin. Tämä riittää ilmestyskirjan äärellä. On mahdollista, että ajankulku ja tapahtumien eteneminen osaltaan auttavat ymmärtämään ilmestyskirjaa. Olemme tiedollisesti paremmin selvillä käytännön toteutumistodennäköisyyksistä tänään kuin esim. 1300-luvulla Ilmestyskirjassa on esillä maailmanhistoria, ihmiskunnan tapahtumien vaiheet ja toisaalta näkökulmana on kristillisen seurakunnan elämä. Kuva selvenee selvenemistään. Tapahtumien kuvaus kulkee monta kertaa alusta päätökseen saakka. Voisi sanoa, että Herramme ylösnousemuksen ajasta, ensimmäisen seurakunnan syntyajasta aina viimeiseen tuomioon ja iäisyyteen.
Kuten meren aallokko tulee aina uudestaan iskeytyen rantakiviin niin ilmestyskirjan sanoma kertaa yhä uudestaan ja päättyy ikuisuuden rantaan.
Ilmestyskirjassa samoja asioita katsotaan useaan eri otteeseen hiukan eri näkökulmista.
29.06.2013 14:49
Ei kaikki uskovat ole koskaan hyväksyneet naispappeutta. Jotkut ovat kunnioittaneet Jumalan tahtoa lukiessaan Raamatusta: " Seurakunnan paimen olkoon mies."
Miellän sen käskyksi, jossa on tottelevaisuuden herkkyyden testaavuutta. Kuinka herkkä olet, miten suhtaudut Jumalan kommenttiin seurakunnan paimenen sukupuolesta, sen valinnan jokainen meistä erikseen tekee. Seurakunnassa on monenlaisia työtehtäviä tarjolla. Paimenen tehtävä olkoon miestä varten. Todellinen syy vastustaa seurakunnan paimenuuden vastuun jakosiirtämistä Jumaklan tahdon mukaisesta yksin miehelle kuuluvasta vastuutehtävästä myös naisen vastuulle on osoittautunut vääräksi ratkaisuksi. Missä maissa näin on tehty, siellä samasukupuolisia on vihitty avioliittoon.
Syy-yteyksien analysointi on varmasti ihmiselle epäselvää, mutta Jumalalla on aina syynsä sanoihinsa, olivatpa käskyjä tai kehoituksia. Onhan se jokaisen nähtävissä miten nopeasti naispappeudesta on syntynyt homoavioliittopyrkimykset. Maailmanlaajuisesti asia on selkeästi nähty syyn ja seurauksen suhteen.
26.06.2013 11:48
Kristinusko on teististä haluttiin tai ei. Jos menet teismin ulkopuolelle vaikkapa panteismiin tai puhumattakaan johonkin muuhun niin ei se ole kristillinen kanta. Nyt alkaa olla niin, etä kristinuskon vastaista ajattelua alkaa olla markkinoilla yhä enemmän kirkon sisällä.
25.06.2013 13:01
Prosessi on johtanut siihen, että ei ainoastaan tänä päivänä oppi Raamatustas vaan oppi Jumalasta, Kristuksesta, pelastuksesta, kaikki tämä on mrennyt uuteen kuosiin, jopa niin että se malli, jota nämä monet nykyteologit markkinoivat niin sitä ei voi milläämn hyvällä tahdollakaan pitää kristillisenä, koska se ei ole raamatullisessa/historiallisessa muodossa kristillistä uskoa enää lainkaan ja siksi on perusteltua todeta, että liberaaliteologia ja konservatiivinen kristinusko ovat sisällöllisessä mielessä kaksi eri uskontoa. Ei tämä ole radikaali heitto. Ihmisen Jumalakäsityksen muuttuessa ratkaisevaksi joksikin toiseksi kuin mitä se on Raamatussa niin uskonnollisuus joka sen varaan rakentuu ja hengellisyys ja kaikki tällainen perustavanlaatuisuus kyllä nekin muuttuvat aivan oleellisesti joksin toiseksi. Eli voidaan sanoa, että Jumalakäsityksen muuttuessa uskonto muuttuu joksikin toiseksi.
Liberaaliteologia pyrkii ohjelmallisesti haastamaan perinteisen kristillisen Raamatullisen Jumalakäsityksen, joka tahdollaan pyörittää kaikkea ja on luonut kaiken ja jonka toinen persoona on ottanut ihmisyyden itsellensä ja inkarnoitunut ja jonka kolmas persoona ajassa evankelioimisen julistuksen kautta soveltaa Kristuksen ristillä hankkimat ansiot kaikille niille,joille ne kuuluvat.
Tällainen ajatus metafyysisessäkin mielessä on täysin vieras liberaaliteologialle, se ei enää edusta teismiä. Jotkin radikaalit liberaalit ovat alkaneet puhua ei-teistisestä kristinuskosta. Siis sellaisesta kristinuskosta, joka perustuu sellaiseen Jumalakäsitykseen, jossa ei uskota persoonalliseen Jumalaan ollenkaan.
Luopumus ja paatumus ovat tosiaankin tässä nähtävissä.
25.06.2013 12:44
Historiasta näkyy, että 300-luvulta lähtien, kun kristinuskosta tuli Rooman impeuriumin uskonto, kirkko kehitti vahvan teorian kirkon voitokkuudesta. Kirkko julisti, että se on nyt saanut oikeuden asettua Israelin paikalle. Tämä johti konfliktiin Israelin kanssa, koska kristinusko alkoi esiintyä Jumalan lupausten perijänä ja ainoana auktoriteettinä Jumalan sanan suhteen. Kirkossa kehittyi teoria, jonka mukaan perinnön voi saada ainoastaan sen jälkeen, kun perinnönantaja on kuollut. Juutalaisuuden odotettiin kuolevan ja kristinuskon elävän Näin voitiin kehittää uusi todellisuus.
Juutalaisia vainottiin jo ennen ristiretkiä. Juutalaisten odotettiin sulautuvan ei-juutalaiseen maailmaan. Heidän odotettiin luopuvan juutalaisuudestaan. Kirkko halusi tehdä heistä ei-juutalaisia. Tämä jatkui moderniin aikaan asti. Ristiretkiä, jotka tapahtuivat keskiajalla 1100 - 1300 luvuilla, johti Rooman paavi. Euroopan maat lähettivät armeijoita valloittamaan Jerusalemia ja vapauttamaan Pyhää Maata muslimien käsistä. Ristiretkeläisillä oli valkoiset tai muunväriset vaatteet, joihin oli kirjailtu suuret ristit. Kaikki heidän varusteensa oli merkitty risteillä. Käsissään heillä oli miekat. He kävivät paljon taisteluja juutalaisia vastaan. Monia juutalaisia tapettiin matkalla Jerusalemiin ja itse Jerusalemissa.Monia juutalaisia pyydettiin kääntymään kristinuskoon ja ristiretkeläisten aikaan tuli paljon juutalaisten marttyyrikuolemia. Juutalaiset eivät suostuneet luopumaan juutalaisuudestaan. Näitä kertomuksia ristiretkistä ja marttyyrikuolemista opetetaan edelleen israelilaisissa kouluissa.He muistavat nämä tapahtumat esimerkkinä siitä, miten kristityt ovat jeitä kohdelleet. Siksi Israelissa tulee suhtautua ymmärryksellä tilanteisiin, joissa huomaa varauksellisuutta kristittyjä kohtaan. Ristiretkeläiset toivat paljon vahinkoa ristin symbolille.
17.06.2013 17:40
1 / 10