Vapaa kuvaus

Aloituksia

36

Kommenttia

182

  1. Jumalan+armosta.
  2. "Raamattu ei tunne homoseksuaalisuutta niin kuin se nyt tunnetaan."

    Jumala sanoo että etsikää tietoa kuin kultaa, joten tietäminen ja tiedostaminen on hyvä asia. Totuuden tiedosta on tietenkin kysymys.

    Viestissäsi painottuu tämä hetki ja se ajatus, etä tämä hetki sisältäisi enemmän tietoisuutta ihmisvinkkelistä väärin arvioituna kuin Jumalalla oli menneinä aikoina, ennen syntymäämme. Uskallan olla eri mieltä väärinarvionnin kanssa, suonet erimielisyyteni anteeksi. * Ponneton hymy*. Uskon, että Jumalan tietotaso on ollut jo menneinä aikoina nykyajan joidenkin ihmisten ymmärryksen yläpuolella kulkevaa.

    Käytit myös ilmaisua Raamatun aikana erotuksena nykyajalle. Muistutan, että elämme yhä Raamatun ja luonnolliseti Jumalan ilmoituksen vaikutuksen aikaa. Tuo vaikutusaika ei muutu miksikään siihen asti kunnes on tullut Jumalan ilmoittama loppu koskien Saa-tanan vaikutusvallan loppua.Jumala on elänyt,kärsinyt, suuttunut ja tuntenut ja kokenut monelaista ennen meitä ja kokee niitä tunteita vielä meidän jälkemmekin. Sellainen instituutio kuin liitto on Jumalan ja ihmisen tuntema, liittoja on erilaisia.

    Seuraavassa voit ajatella avioliittoa instituutiona ja Jumalan tahdon liikkeitä, vaikkei sanaa avio Raamatussa esiinnykään, vasso kuu:

    " Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte. Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen, mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa. Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin vaimo miestään kohtaan. Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon. Älkää keskeyttäkö yhdyselämäänne, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen; palatkaa sitten taas yhteen. Muutenhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne. Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä. Soisin kaikkien elävän niin kuin itse elän. Jokaisella on kuitenkin oma Jumalalta saatu armolahjansa, yhdellä yksi, toisella toinen.

    Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin. Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa. Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan.

    Sitten sanon vielä, en Herran sanana vaan omanani: Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä. Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään. Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä. Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tapauksessa sido mikään pakko. Jumala on kutsunut teidät elämään rauhassa. Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi? "

    1. Kor. 7 : 1 - 16

    Es kilngellt, oven kello soi, vieraani saapuneet, ihanaa. Jatkakaa.
  3. JEESUS ELÄÄ!

    Israelin valtion perustaminen armon vuonna 1948 sai aikaan shokkiaaltoja,jotka jatkavat aaltoiluaan vielä 66 vuotta myöhemmin. Heti Israelin valtion olemassaolojulistuksen jälkeen islam julisti loppumattoman sodan Jumalalle rakasta juutalaiskansaa, erityisesti kotimaataassaan asuvia vastaan. Arabimuslimivaltioiden yhdistetty voima lankesi Israelin ylle viisi kertaa alle 30 vuoden aikana. Tuon kansan yllä oli ja on Jumalan suojeleva käsi, huomionarvoista kuinka jokaisen aseleposopimuksen myötä Israelin pinta-ala kasvoi hieman ja islamilaisten viha kasvoi hieman kasvoi hieman kovemmaksi, palestiinalaisesta nationalismista tuli islamilainen kunnia-asia, ja Israelin tuhoamisesta uskonnollinen velvollisuus.

    JEESUS ELÄÄ!

    USA:n mukaantulo Israelin kumppaniksi nähtiin islamissa juutalais-kristillisenä liittona itse islamia vastaan. Nyt se uhkaa sulkea koko maailman sisäänsä siviilisaatioiden sotaan.

    JEESUS ELÄÄ!
  4. Prosessi on johtanut siihen, että ei ainoastaan tänä päivänä oppi Raamatustas vaan oppi Jumalasta, Kristuksesta, pelastuksesta, kaikki tämä on mrennyt uuteen kuosiin, jopa niin että se malli, jota nämä monet nykyteologit markkinoivat niin sitä ei voi milläämn hyvällä tahdollakaan pitää kristillisenä, koska se ei ole raamatullisessa/historiallisessa muodossa kristillistä uskoa enää lainkaan ja siksi on perusteltua todeta, että liberaaliteologia ja konservatiivinen kristinusko ovat sisällöllisessä mielessä kaksi eri uskontoa. Ei tämä ole radikaali heitto. Ihmisen Jumalakäsityksen muuttuessa ratkaisevaksi joksikin toiseksi kuin mitä se on Raamatussa niin uskonnollisuus joka sen varaan rakentuu ja hengellisyys ja kaikki tällainen perustavanlaatuisuus kyllä nekin muuttuvat aivan oleellisesti joksin toiseksi. Eli voidaan sanoa, että Jumalakäsityksen muuttuessa uskonto muuttuu joksikin toiseksi.

    Liberaaliteologia pyrkii ohjelmallisesti haastamaan perinteisen kristillisen Raamatullisen Jumalakäsityksen, joka tahdollaan pyörittää kaikkea ja on luonut kaiken ja jonka toinen persoona on ottanut ihmisyyden itsellensä ja inkarnoitunut ja jonka kolmas persoona ajassa evankelioimisen julistuksen kautta soveltaa Kristuksen ristillä hankkimat ansiot kaikille niille,joille ne kuuluvat.

    Tällainen ajatus metafyysisessäkin mielessä on täysin vieras liberaaliteologialle, se ei enää edusta teismiä. Jotkin radikaalit liberaalit ovat alkaneet puhua ei-teistisestä kristinuskosta. Siis sellaisesta kristinuskosta, joka perustuu sellaiseen Jumalakäsitykseen, jossa ei uskota persoonalliseen Jumalaan ollenkaan.

    Luopumus ja paatumus ovat tosiaankin tässä nähtävissä.
  5. Historiasta näkyy, että 300-luvulta lähtien, kun kristinuskosta tuli Rooman impeuriumin uskonto, kirkko kehitti vahvan teorian kirkon voitokkuudesta. Kirkko julisti, että se on nyt saanut oikeuden asettua Israelin paikalle. Tämä johti konfliktiin Israelin kanssa, koska kristinusko alkoi esiintyä Jumalan lupausten perijänä ja ainoana auktoriteettinä Jumalan sanan suhteen. Kirkossa kehittyi teoria, jonka mukaan perinnön voi saada ainoastaan sen jälkeen, kun perinnönantaja on kuollut. Juutalaisuuden odotettiin kuolevan ja kristinuskon elävän Näin voitiin kehittää uusi todellisuus.

    Juutalaisia vainottiin jo ennen ristiretkiä. Juutalaisten odotettiin sulautuvan ei-juutalaiseen maailmaan. Heidän odotettiin luopuvan juutalaisuudestaan. Kirkko halusi tehdä heistä ei-juutalaisia. Tämä jatkui moderniin aikaan asti. Ristiretkiä, jotka tapahtuivat keskiajalla 1100 - 1300 luvuilla, johti Rooman paavi. Euroopan maat lähettivät armeijoita valloittamaan Jerusalemia ja vapauttamaan Pyhää Maata muslimien käsistä. Ristiretkeläisillä oli valkoiset tai muunväriset vaatteet, joihin oli kirjailtu suuret ristit. Kaikki heidän varusteensa oli merkitty risteillä. Käsissään heillä oli miekat. He kävivät paljon taisteluja juutalaisia vastaan. Monia juutalaisia tapettiin matkalla Jerusalemiin ja itse Jerusalemissa.Monia juutalaisia pyydettiin kääntymään kristinuskoon ja ristiretkeläisten aikaan tuli paljon juutalaisten marttyyrikuolemia. Juutalaiset eivät suostuneet luopumaan juutalaisuudestaan. Näitä kertomuksia ristiretkistä ja marttyyrikuolemista opetetaan edelleen israelilaisissa kouluissa.He muistavat nämä tapahtumat esimerkkinä siitä, miten kristityt ovat jeitä kohdelleet. Siksi Israelissa tulee suhtautua ymmärryksellä tilanteisiin, joissa huomaa varauksellisuutta kristittyjä kohtaan. Ristiretkeläiset toivat paljon vahinkoa ristin symbolille.