Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bg-ope
profiilit
bg-ope
bg-ope
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
6997
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen synnitön. Kas kun jumalat, uskonnot ja synnit ovat ihmisen kehittelemiä, ne koskevat vain niitä jotka niihin uskovat.
29.12.2013 23:24
*Faith* pistelee taas parastaan. Minäkään en siis parantunut flunssasta pari päivää sitten, kuvittelen vain parantuneeni. Kuumemittarikin valehtelee. Kyllä sitä kuumetta edelleen on, ja se lähtee vain Jeesuksella pois.
29.12.2013 22:02
Olipa ihme: vaihtonikki saastutti tämän(kin) ketjun sairaalloisesti trollaamillaan aiheilla.
*(joista vaparit ovat sivumennen sanottuna hyvin kiinnostuneita).*
Kuka ne pyllyt ja vaparit tähän(kin) ketjuun toivat? Vaparit, vai sinä, kajahtanut trolli?
29.12.2013 18:26
*Uskonto on vastalääke ateistis-narsistiselle ulkonäön palvonnalle.*
Käsittääkseni ketjun aloittanut Anna-Kaisa K. on harras uskovainen. Ja mahdollisesti narsistisen persoonallisuushäiriön omaava, ei ollut nimittäin ensimmäinen hänen omaan ulkonäköönsä vahvasti liittynyt aloitus.
29.12.2013 18:21
Hienosti perusteltu mielipide (NOT).
Ketjun aloitti kajahtanut trolli, joka ei voinut esittää loppujen lopuksi minkään sortin näyttöä väitteidensä tueksi. Mustamaalaajalle tuli vastapalloon ja kovaa.
Kun sonnanjauhajille pukataan jauhot suuhun, eivät tukijoukot voi sitten lopuksi kuin heittää jotain perustelemattomia roiskeita perään, kuten tämä Gertrud tuossa (saattaa olla kylläkin yksi ja sama hörhö multinikin takaa). Tämä on niin nähty.
29.12.2013 12:31
Jotkut uskovat että Jeesus palaa ja tuo kaikkea kivaa uskoville tullessaan.
Jotkut uskovat että John Frum palaa, ja tuo uskoville kaikkea kivaa tullessaan.
http://www.smithsonianmag.com/people-places/john.html?device=android
Näin se homma etenee. Kristityt hymähtelevät John Frumin odottajille, ateistit molemmille.
28.12.2013 22:39
Ah, minä jo hetken luulin että puhut ateisteista ihmisinä. Kyllä vain, kun valtiotasolla sanotaan että nyt ollaan ateisteja niin sittenhän sitä ollaan, kun muuta eivät kansalaiset välttämättä uskalla olla. Ja diktaattoristakin tykätään kysyttäessä niin paljon että.
Pitisikö sinun silti kysäistä asianomaisilta (omasta vapaasta tahdostaan ateisteilta) mitä he ovat asiasta mieltä, ennen kuin alat heidän puolestaan puhumaan? Minun kantani tiedät, joten siinä yksi ääni diktaattoreita vastaan.
28.12.2013 03:17
Voi harmi, O.W.Kuusinen on kuollut. Löytyisikö sinulta joku tuoreempi, elossa oleva ateisti esimerkikisi, jonka mielipiteen perusteella kerrot kaikkien ateistien ajattelevan juuri niin kuin hän?
Kas kun arvioisin että Suomessa on ainakin miljoona ateistia. Jotta voisit olla oikeutettu sanomaan vaikkapa että "Suomen ateistit" ovat sitä ja tätä mieltä, sinulla pitäisi olla varma tieto siitä että todella yli puolet Suomen ateisteista on sitä ja tätä mieltä. Kun nyt tuntuu että lähdet kertomaan ateistien mielipiteitä varmana tietona, vaikka nimenomaan se tieto on se mikä sinulta puuttuu.
28.12.2013 03:03
Et edelleenkään kommentoinut mitään kristityistä diktaattoreista. Et tainnut "huomata" kysymystä, harmi!
Koska Valko-Venäjää johtaa kristitty diktaattori ja brillianttia päättelyäsi lainaten tuo yksinvaltius johtuu yksinomaan uskonnollisesta suhtautumisesta eikä mistään muusta, on oletettavaa että kaikki kristityt maat muuttuvat diktatuureiksi ennemmin tai myöhemmin. Ja että kaikki kristityt ihannoivat jos ei nyt omaa diktaattoria niin sitten ainakin jotain muuta despoottia. Ja haluaisivat toki olla diktaattoreita itsekin, koska nimenomaan kristinusko aiheuttaa heissä tämän valtavan paineen ihannoida yksinvaltiasta tai olla sellainen itse.
Ateistisessa maassa diktatorismia aiheuttaa ateismi, ei mikään muu. Olenko nyt käsittänyt oikein sen, mitä tässä oivallisin sanankääntein haet takaa?
28.12.2013 02:51
Suomen lipussa on risti varmasti vielä siinäkin vaiheessa kun kirkkoon kuuluu alle puolet väestöstä ja jumalaan uskovien määrä on hyvin marginaalinen.
Logiikkasi mukaan Suomen ateistit puuhaavat tuolloin maan muuttamista diktatuuriksi, koska niinhän ateistit tekevät. Nyt pitäisi ainoastaan löytää kaikki ne sadat tuhannet suomalaiset ateistit, jotka ovat sellaisia kuin väität.
28.12.2013 02:31
Jos kohdistaisin vihani ja katkeruuteni neuroottisesti vaikkapa johonkin tiettyyn uskonlahkoon kymmenien ja taas kymmenien viestien voimin, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, silloin voisit kritisoida minua kapeakatseisuudesta ja sairaalloisesta jämähtäneisyydestä.
Nyt taisit tulla soittamaan poskea ihan sen poskensoittamisen takia.
28.12.2013 02:16
Heitetään tähän mukaan vielä oma tapani katsoa maailmaa. Kategorisoikoon sen kuka haluaa ja miten vain, minulle sillä ei ei ole niin suurta väliä. Kun ei se nimi sitä maailmankatsomusta mihinkään muuta.
Minä en usko, haluan mieluummin tietää. Ihmisen kehittelemät tarinat jumalista tuntuvat järjestäin lapsellisilta legendoilta, monet niistä vieläpä selvästi ajankuvansa värittämiltä. En usko noiden tarinoiden jumaliin, eikä minulla ole jumalista tietoa noiden tarinoiden ulkopuoleltakaan. Mikään asia maailmankaikkeudessa ei todista jumalasta. Jumala ei kuulu, ei näy, ei haise (mikähän mahtaisi olla jumalan haju?), ei tunnu, ei vaikuta, ei ole.
Ja silti. Kun mennään tiedon rajalle ja rajan yli, kukaan ei voi väittää varmasti tietävänsä ettei sieltä mitään yliluonnollista löydy. Voi olla vain valistuneita arvauksia ja puhetta todennäköisyyksistä. Ehdottomuus on vain tunne, uskomus, niin kauan kuin ei ole varmaa tietoa. Siksi en ole ehdoton, ainoastaan äärimmäisen pessimistinen sen suhteen että siellä tiedon toisella puolella joku mahtitaikuri lilluttelisi universumeja kokoelmissaan.
Ympyrä sulkeutuu. Jos jostakin yhytetään elinaikanani jotain jumalaksi luonnehdittavaa ja tieto tästä jumalasta kantautuu korviini, en edelleenkään usko. Epäilen vahvasti, ja jos tämä suurtaikuri luonnonvoimat kumoavilla tempuillaan saa tiedon varmennettua, tiedän.
Kuinka pieni todennäköisyys on mielestäni sille että jumala pompsahtaa esiin jostain universumin laitamilta? Lähes olematon. Sana "lähes" täytyy pitää mukana tiedon perusluonteen takia, vaikken siitä erityisemmin perusta.
28.12.2013 01:38
Tulee mieleen muuan Johan Bäckman, yhtä neuroottinen ja katkeroitunut ihminen kuin tämä "Sörsseli". On se säälittävää kun elämä menee noin pieneksi.
27.12.2013 01:15
Opettele väittelyn perusteita: vastaa ensin sinulle esitettyyn kysymykseen, vasta sen jälkeen voit kysyä vastakysymyksen.
Et vastannut, miksi lähialueellamme on kristittyjä diktaattoreita.
Trollaat jääräpäisesti tuota valtioateismia, ÄLYÄMÄTTÄ mikä ero on vapaaehtoisella ateismilla (esim. Suomessa) ja pakotetulla ateismilla (esim. Pohjois-Koreassa). Et ymmärrä eroa, joten mikään ei estä sinua rinnastamasta suomalaisia ja pohjois-korealaisia ateisteja, ja idioottimaisesti vihjailemalla että kaikki mitä Pohjois-Koreassa tapahtuu, on ateismin vika.
Ruotsi ja Sveitsi ovat valtioita, joissa on maailman eniten VAPAAEHTOISESTI, OMASTA TAHDOSTAAN maallisia ja ateistisia ihmisiä. Miten demokratia toimii noissa maissa? Entäpä jo aiemmin mainituissa, kristityn diktaattorin johtamissa maissa kuten Venäjä ja Valko-Venäjä?
27.12.2013 01:06
Itse asiaan? "Ateistit palvovat yksinvaltiaita" on kirjoittamasi väite, johon olen kysellyt todisteita. Ketä ovat ne suomalaiset ateistit, jotka diktaattoreita palvovat? Väite on "itse asiaa", kirjoittamaasi sontaa, jota et voi perustella koska perusteita ei ole. Tiedät sen varsin hyvin itsekin.
Luuletko että muutaman hienomman sanan kirjoittaminen pyyhkii viesteistä pois sen, kuinka hypit jatkuvasti naiiveihin johtopäätöksiin ja typeriin yleistyksiin?
Pateettisinta on tuo kun yrität paeta omia möläytyksiäsi.
27.12.2013 00:44
Ota vastuuta siitä mitä väität. Väitit että ateistit palvovat yksinvaltiaita.
"Empiirinen" näyttö puhuu paljon vahvemmin sen puolesta että uskonto koplautuu diktatuuriin, koska uskovaisia diktaattoreita on ollut enemmän kuin ateistisia. En silti ole niin tyhmä että väittäisin sen perusteella että uskonto aiheuttaa halua alkaa yksinvaltiaaksi.
Sinä sen sijaan väität että ateistit palvovat hirmuhallitsijoita. Se on törkeä ja idioottimainen valhe, jota et edes yritä todeksi todistaa kun et pysty. Yrität epätoivoisesti jankata tuosta valtioateismista, jotta väitteesi unohtuisi.
Nyt on se aika jolloin vedät sylkäisysi takaisin, tai alat nimeämään niitä suomalaisia ateisteja jotka "palvovat yksinvaltiaita" ja ovat tämän myös allekirjoittaneet, yksi kerrallaan. Mutta eihän sinulla ole edes yhtä nimeä esittää, sen verran köykäiselle pohjalle luulosi on rakennettu.
27.12.2013 00:29
Eikö mennyt trollilla ihan suunnitelmien mukaan? Liian vaikeita kysymyksiä?
Niin siinä yleensä käy kun lähtee omia perusteettomia luuloja totuutena viljelemään. Jauhot suuhun.
26.12.2013 23:38
En usko, mieluummin tiedän. Mikään todiste ei puhu sen puolesta että tuhansia vuosia sitten kuollut ihminen tekisi comebackin. Kukaan ei ole palannut, eikä palaa, eivät edes jumalaksi itseään väittävät.
26.12.2013 23:25
Yksinkertainen, sivistymätön ihminen tuomitsee jonkin ihmisryhmän yhden teon perusteella, yleistää. Minä en. Minä katson mieluummin kokonaiskuvaa, enkä yleistä senkään jälkeen. Vapareilla saattaa olla panta liian tiukalla toisaalla, toisaalla he ovat taas hyvinkin tärkeän ja järkevän asian puolella.
Vaikkapa sen puolella, että koulun yhteistä päättäjäisjuhlaa ei yritetä väen vängällä viedä uskonnolliseen pyhättöön.
26.12.2013 22:28
Seppo Häkkisen tutkimuksen kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Kirkkoon kuuluva väki vähenee ja vanhenee, vääjäämättä.
http://www.reijotelaranta.fi/data/liitteet/seppo_hakkinen_polttopisteessa_kirkon_jasenyys_1132011.pdf
26.12.2013 22:20
317 / 350