Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. Ajattelit sitten että jotenkin epäröin tämän asiani kanssa? Olen vilpitön, minulla ei ole tarvetta valehdella eikä perääntyä. Sen ovat tehneet ne jotka aloittivat tämän jahdin.

Sinähän se siinä valehtelet kun väität jääräpäisesti että olen foksmalder. En ole. Arvaa kuka sen voi vilpittömimmin sanoa? Kenellä siitä on varmin tieto?

Te koette itsensä puolustamisen uhmakkuutena. Uskallan puolustaa kantaani ja pysyn siinä, se on ilmeisesti teidän mielestänne hirvittävän väärin. Sinulla vastaavasti ei löydy rohkeutta riittävästi edes siihen että osoittaisit viestisi sille jota asia koskee. Foksmalder ei ole osallistunut keskusteluun pitkään aikaan, koska viestiketjun aihe ei koske häntä.
  2. Ihan varmasti on outo vastaus, kun on syytekin aivan käsittämätön. Vastauksen outous ei siis johdu siitä että nukkuisin yöni huonosti (nukun yöni oikein hyvin, kiitos kysymästä). Vastauksista tulee todella kummallisia, jos käytetään samaa älyvapaata logiikkaa kuin minua ylpeäksi syyttänyt kirjoittaja "Vielä yksi".

Kertauksena vielä: Jos joku puolustaa itseään epäoikeudenmukaisuutta vastaan, se on - kuten huomasitte - "Vielä yhden" ja häntä peesanneiden nimettömien uskonveljien mukaan "ylpeyttä" ja "pöyhkeyttä".

Mutta entäpä nyt? Millä perusteella seuraavaksi jahtaisitte minua? Minulla olisi tässä muutava valmis aihe, kun alkavat selvästi ideat siellä vastapuolella olla aika vähissä:

- Syyttäkää minua siitä että tiedän liikaa (tähänkin löytyy oikein sopivia Raamatun jakeita).

- Kirjoitusvirheet. Niitä löytyy viesteistäni varmasti vaikka kuinka paljon. Teille kun ei mikään syytös tunnu olevan liian lapsellinen, siitä vain linkkiä jakamaan.

- Keksikää, etten ole opettaja ollenkaan. Tämäkään ei kuulu viestiketjun alkuperäiseen aiheeseen mitenkään, mutta mitäpä väliä sillä on kun on hyvään vauhtiin päästy ja kansa viihtyy. Antaa tulla vaan, ihan kaikki patoumat ja katkeruudet tähän samaan settiin. Tehdään tästä tämän palstan irvokkain kertomus teistä.

Älkää unohtako asiaan kuuluvia plussia (syytteet) ja miinuksia (puolustus eli "pöyhkeily").

Pitää kirjoittaa viestiketjun loppuun sitten yhteenveto kaikista syytöksistä, ja kuinka moni niistä lopulta piti paikkansa. Tähän mennessä saldonne on nolla.

Hyvää yötä.
  3. Foksmalderilla ei ole edelleenkään mitään tekemistä kanssani, en tiedä kuka hän on. Hän puolusti minua tässä ketjussa ennen kuin huomasin koko keskustelua - ja joutui kärsimään siitä aika rankasti, kuten ketjun läpi lukeneet ovat huomanneet. Kiitokset uhrautumisesta fm:lle, nyt on minun vuoroni ottaa iskut vastaan.

Faith aloitti ketjun niin, ettei liittänyt aloitusviestiin mukaan viestiä, johon vastasin. Siinä hän esitti uhkauksen/varoituksen, että jos jatkan "eksyttämistä", ansaitsen Raamatun mukaan tulla heitetyksi mereen myllynkivi kaulassani. Siis tulla tapetuksi. Tässä ei siis ollut kyse mistään tavallisesta helvettikomennuksesta, jota täällä jaellaan tämän tästä.

Vastasin viestiin, että onneksi emme kirjoita omilla nimillämme, koska silloin kyse SAATTAISI olla laittomasta uhkauksesta. Siis uhkauksesta, jonka *faith* teki minulle.

Kuka siis uhkasi ja ketä, kuka ymmärsi väärin ja ketkä peesasivat väärinymmärtäjää, siitä tässä on kyse.

*Faith* väittää, että myös tämä viestini hänelle on uhkaus:

" Juuri näin. Silmät ja korvat kiinni heti jos kuulette sanankin evoluutiosta, paleontologiasta, kosmologiasta tai mistä tahansa teille hankalasta tieteestä. Muistakaa pälätättää vielä kovaan ääneen niin per-ke-le ei varmasti pääse livahtamaan korvasta sisään :) "

Otetaanpa siis lyhyt kertaus. Mitkä olivat ne "tosielämän puolelle menevät asiat", joilla *Faith*ia uhkasin?

En tietenkään ole käräkutsua lähettämässä, sen ymmärtävät kaikki alkuperäisen "uhkausviestin" lukeneet (paitsi tietysti *faith*). Entäpä sitten tuo toinen "uhkausviesti"?

Sinulla - ihminen multinikin takana - tuntuu olevan varma tieto siitä, joten ole hyvä ja kerro. Millä minä uhkasin? Millä faith uhkasi minua?
  4. *Kaikki "open" viestit on kirjoitettu Kirkko kuulolla -palstalle, ja ne ovat silkkaa kristinuskon vastaista propagandaa ja kristittyjen parjaamista.*

Hmm. En ole löytänyt vielä muita palstoja, joilla suhtauduttaisiin avoimen vihamielisesti ammattiini, erityisesti evoluution opettamiseen. Minulla on oikeus puolustautua.

"Propagandaa" on ilmeisesti se että kyseenalaistan esimerkiksi väittämän siitä että maanjäristykset olisivat Jumalan aiheuttamia (kuten tuossa viitatussa keskustelussa).

Myönnän että tyylini on ärhäkkä, mutta saatte vapaasti mennä tarkistamaan millaista kielenkäyttöä minua kohtaan käytetään opponentin toimesta. Kiinnittäkää huomiota myös siihen, kuka aloittaa nimittelyn.

Jos minulla olisi jotain salattavaa tai anteeksipyydeltävää, poistaisin viestejäni.

Tapoihini ei myöskään ole pakoilla vastuuta ja luikkia karkuun niin kuin eräillä. Otan vastuun siitä mitä kirjotan - *Faith* ja monet muutkin (multinikit) saisivat ottaa myös, mutta jostakin syystä heidän ei tarvitse niin tehdä, ainakaan suuren yleisön mielestä. Plussat ja miinukset sen kertovat. Minusta se on pelkuruutta, ja jos joku ei kestä että niin sanon niin sitten ei kestä.
  5. Ennen kaikkea tämä viestiketju kertoo pelkuruudesta.

Suurimpia raukkoja ovat ne, jotka klikkailevat miinuksia ja plussia viesteihin vain sen perusteella tunnistavatko kirjoittajan uskovaiseksi vai mahdollisesti ateistiksi. Anonyymit klikkailijat eivät osallistu keskusteluun edes multinikillä, kun eivät uskalla. He ilmeisesti saavat suurta tyydytystä saadessaan tukea multinikkien puskista huutelua ja miinustellessaan asiallisen keskustelun ja vastuun perään kyselevien viestejä.

Ei siinä mitään, tehän kerrotte siinä selkeillä merkeillä mistä tällä palstalla on kyse, ja kuinka fiksua ja rohkeaa väkeä täällä liikkuu.

Sitten on näitä multinikin takaa huutelijoita, jotka parhaan kykynsä mukaan yrittävät viedä keskustelua sivuraiteelle, eivätkä väen vängälläkään puhu itse aiheesta.

Itse keskustelun aloittaja ei ole vieläkään vastannut yhteenkään viestiin minkä olen tähän ketjuun kirjoittanut. Ei yhteenkään. Tällä hetkellä hänen suurin toiveensa lieneekin että ketju painuisi unholaan, ja hän saisi jatkaa perättömien juttujensa levittämistä jossakin muualla.

Olen yrittänyt kysellä, millä tavalla uhkasin faithia niin että siitä täytyi aloittaa oma viestiketjunsa. Ei vastausta. Väite on siis perätön. Perätön on myös väite että foksmalder ja minä olisimme sama henkilö. Perätön, hyödytön ja lisäksi erittäin typerä väite. Ei tarvi olla lingvistikko huomatakseen että kirjoitamme aivan eri tyyleillä, käytämme eri fraaseja, viestit ovat toisella yleensä pitkiä ja toisella lyhyitä, yms.

Mutta milloin faktat olisivat uskovia kiinnostaneet? Ryntäätte tuomitsemaan taustoja tutkimatta.

Kahden perättömän väitteen lisäksi *faith* väittää etten ole kelpo ammattiini, koska valvon myöhään. Kun perustelen hänelle, miksi voin ja haluan valvoa myöhään, vastausta ei kuulu. Ei tietenkään, koska sillonhan *faith* voisi joutua myöntämään olevansa väärässä.

Nyt kun olen tässä vastaamassa syytöksiin, hän pakenee. Loppupäätelmä: *faith* on valehteva raukka. Jos hän on eri mieltä asiasta, vastatkoon viesteihini.

Ja kaikille teille muille noitarovion ympärille riekkuville: Eikä teistä todellakaan ole tämän parempaan?