Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

2736

1. No voi kyllä ollakin niin että heikko itsetuntosi estää sinua huomaamasta sellaista miesten kiinnostusta jota he eivät varsinaisesti pyri näyttämään. Itsellänikin saattaa olla ongelmia tämän asian kanssa (ja nuorempana oli vielä paljon enempi), eli vasta tosi pitkän ajan kuluttua tapahtumasta olen tajunnut että hitsi hei, se mieshän taisi olla minusta kiinnostunut, ja sitten liian asialinjalla pitäytymällä olen kyllä ihan raatorehellisesti sanottuna itse mokeltanut koko homman.

Jotkut kiinnostuneet miehet nyt eivät vain tee sitä aloitetta vaikka mikä olisi. Syynä voi olla epävarmuus omasta itsestä tai se, ettei koe naista kuitenkaan jollain tavalla sopivaksi itselleen, emme voi tietää. Onhan jotkut miehet täällä palstallakin tunnustaneet etteivät pysty tekemään aloitteita niille oikeasti kiinnostaville naisille, vaan lähestyvät pelkästään niitä yhdentekeviä naisia ja sitten ehkä laiskuuttaan tyytyvätkin siihen mitä sattuvat saamaan vaikkeivät niin onnellisia olisikaan.
  2. ”osa niistä tasokkaistakaan ei uskalla, koska pelkää olevansa liian tasoton”

Tuota juuri tarkoitin, että joskus tuntuu että juuri niillä tasokkailla miehillä on omituisia komplekseja oman kelpaavuutensa suhteen ja jättävät siksi aloitteet tekemättä niille oikeasti kiinnostaville naisille. Tätähän täällä harvoin myönnetään, vaan selitetään että syynä miehen passiivisuuteen on naisen tasottomuus tai paska luonne.

Ei tämä tasoteoria mitään avaruustiedettä ole, vaan yksinkertaisesti sitä, että samankaltaisella elämäntyylillä ja –katsomuksella varustettujen ihmisten väliset suhteet tuntuisivat kaiken järjen mukaan toimivimmilta ja kestävimmiltä.

Minulle esim. osoittavat hyvin usein kiinnostuvan läskit sohvaperunamiehet, vaikka itse olen aikamoisen liikunnallinen ihminen. Sen sijaan itseni kanssa suunnilleen samalla kuntotasolla oleville miehille olen kuin ilmaa, tai ehkä joku saattaa jonkin aikaa vilkuilla ennen kuin päättääkin valita jonkun toisen naisen aloitteensa kohteeksi.

Myönnän kyllä että minussa on itsessänikin vikaa, eli hommat voisi sujua paremmin jos vain alkaisi tekemään niitä rautalangasta väännettyjä aloitteita kiinnostaville miehille. Mutta minkäs teet kun ei ole sitä itsetuntoa mitenkään liian isolla kauhalla annettu, ja toisaalta saamieni aloitteiden tai kiinnostuksen ”osoitusten” (tai siis nimenomaan sitä kiinnostusta ei ole osoitettu, mutta on ollut jollain tavalla havaittavissa) johdosta ei ole vielä tarvinnut lopullisesti heittää kirvestä kaivoon sen suhteen, että joku tasokaskin mies minua ihan itse joskus vielä lähestyisi.