Äitimatskua

pimppaloora

Katsoin tuossa Super ATM:n linkittämän videobloggaajan hyvän pohdinnan siitä miksei kaikki miehet halua lapsia (kannattaa vilkaista video). Yksi kohta pomppasi sieltä esiin ja jäin miettimään.
Äitimatskua.
Millainen nainen on äitimateriaalia, joka saa miehenkin haluamaan lapsia? Näkyykö se ulkonäössä mitenkään?
Itse olen luonteeltani kärsivällinen ja tulen lasten kans tosi hyvin toimeen. Keksin aina hauskaa tekemistä ja mua odotetaan kavereille kylään kun olen se kiva täti. Kannustan ja rohkaisen niitä lapsia. Mulle ne uskoutuu ihastusasioissaankin.
Silti kukaan mies ei ole itse ottanut lapsia puheeksi mun kanssa. Lähteekö se halu siis aina naisesta? Odottaako miehet aina, että nainen tekee aloitteen, et nyt tehdään lapsia? (Tai sit tulee niitä "vahinkoja")

Olen kuullut sanonnan, että on olemassa kahdenlaisia naisia, niitä joiden kanssa pidetään hauskaa ja niitä joiden kanssa mennään naimisiin. Onko se aina näin?
Eikö ne koskaan ole samassa paketissa?

34

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus nro 1

Kai ne on sellaisia potentiaalisesti hyvän äidin ominaisuuksia, jotka tekevät naisesta äitimatskua miehen silmissä. Mulle sellaisia ominaisuuksia voisivat olla esim. empaattisuus, kärsivällisyys ja lapsirakkaus.

Ulkonäöllä ei ole niin paljon väliä, sillä ulkonäköhän voi muuttua helpommin kuin luonteenpiirteet. No, selvästi ylipainoinen nainen olisi huono, ettei lapsista tulisi kauhean pulleita ja toisaalta lihavuus viestii epäterveistä elämäntavoista, joita en myöskään haluaisi lapsilleni opetettavan.

Onko sulla koskaan ollut vauvakuumetta pimppaloora..?

• Varsinaista vauvakuumetta ei ole ollut. Vauvakuume ei ole järkevän ihmisen syy lisääntyä. Mulla on pari tuttua paukahtanut "vahingossa" raskaaksi just sattumalta kun on ollut se vauvakuume pahimmillaan. Molemmissa tapauksissa tuttavuus lapsen isään on ollut tosi tuore. Toisessa tapauksessa mies oli vieläpä varattu ja sen oma vaimokin oli raskaana. (Vinkki: Kannattaa käyttää kumia jos meinaa pettää vaimoaan baarilöydön kanssa...)
      Eihän noi suhteet ole sitten oikein toimineet, kun mies ikäänkuin pakotettiin rooliin joihin se ei halua.
      Vauvakuumeessa ei ajatella järkevästi tuleeko suhteesta mitään, onko miehestä isäksi, kykenenkö huolehtimaan lapsesta...

Eli lapsia olen ehkä halunnut, mutta järjellä ajateltuna. Siksi niitä ei kai ole tullutkaan. Kai olis vaan pitänyt joku pistää satimeen kyselemättä :D:D

• sdggsdgs

Kyllä sä vielä ehdit jonkun miehen löytämään ja lapsen pyöräyttämään. Älä nyt silti ketään miestä satimeen yritä saada, vaikka siinä hieman aikaa säästäisikin. Siitä olisi itellesi ja lapsellesi palkintona vain yksinhuoltajuus.

Mut oot kivan oloinen ja ilmeisesti nättikin. Vaikea sanoa sinua näkemättä mikset ole kunnon miestä löytänyt? Olitko nuorempana mahdollisesti sitoutumiskammoinen ja/tai kevytkenkäinen?

• sdggsdgs kirjoitti:

Kyllä sä vielä ehdit jonkun miehen löytämään ja lapsen pyöräyttämään. Älä nyt silti ketään miestä satimeen yritä saada, vaikka siinä hieman aikaa säästäisikin. Siitä olisi itellesi ja lapsellesi palkintona vain yksinhuoltajuus.

Mut oot kivan oloinen ja ilmeisesti nättikin. Vaikea sanoa sinua näkemättä mikset ole kunnon miestä löytänyt? Olitko nuorempana mahdollisesti sitoutumiskammoinen ja/tai kevytkenkäinen?

Sitoutumiskammoa saattoi hitusen olla syynä. Kevytkenkäiseksi nyt ei ehkä voi sanoa kun kuitenkin pitkiä seurusteluja takana ja vähemmän niitä irtopisteitä.
        Itsekin eroperheestä ja sivusta seurannut monien yksinhuoltajien kamppailuja, on varmaan tullut vähän varovaiseksi asian suhteen.
        Sen verran vanhanaikainen olen kai, että jos lapsi tehdään niin sit ollaan yhdessä oikeasti loppuelämä!
        Ja kunnollisia miehiä mulla on ollutkin, eli siitäkään se ei ole kiinni.
        Ehkä sitä olisi vaan pitänyt olla itse rohkeampi asian suhteen ja sanoa miehelle, et nyt tehdään lapsi. Sitä tilannetta ei vaan koskaan tullut...

Eikä mulla mitään hätää asian suhteen ole. Ei ole vauvakuumetta päällä :)

• Heko heko

Naurettava nimi, "äitimatskua". Ihan suurin osa naisista haluaa ja tulee lisääntymään :D

• indian summer

Sä taidat olla töissä täällä S24:ssa. Sen verran säännöllisesti ja jopa usein suollat näitä idioottialoituksiasi.

• Onks sulla menkat?

• Shilirimpshis

Mikäs aloituksessa on idioottia? On tuo aloitus parempi kuin normaali sinun kaltaisen idioottiATM:n "byhyy miksi en saa naista"- tai "naiset on pas-koja"-aloitukset

• ätmi
        Shilirimpshis kirjoitti:

Mikäs aloituksessa on idioottia? On tuo aloitus parempi kuin normaali sinun kaltaisen idioottiATM:n "byhyy miksi en saa naista"- tai "naiset on pas-koja"-aloitukset

Mistä tiedät, että indian summer on ATM? Mistä tiedät, että hän on edes mies?

• .............

Äitimatskua on sosiaalinen ja kiltti nainen, jolla on selkeät päämäärät ja joka sitoutuu koko elämäksi 18-23-vuotiaana.

• Pro YTM

Hahah, vai että selkeät päämäärät 18 vuotiaana. Näytäppä mulle sellainen 18 vuotias nainen. Niin....sitähän minäkin.

• .............
        Pro YTM kirjoitti:

Hahah, vai että selkeät päämäärät 18 vuotiaana. Näytäppä mulle sellainen 18 vuotias nainen. Niin....sitähän minäkin.

Aika harvat pitävät välivuoden. Suurimmalla osalla on seuraava tavoite selkeänä ja myöhemmin voi tietysti tulla eri aatteisiin jne., mutta kunhan aina on menossa positiivisesti erilaisiin haasteisiin.

• kummitus
        ............. kirjoitti:

Aika harvat pitävät välivuoden. Suurimmalla osalla on seuraava tavoite selkeänä ja myöhemmin voi tietysti tulla eri aatteisiin jne., mutta kunhan aina on menossa positiivisesti erilaisiin haasteisiin.

Ai välivuoden pitäjät ovat huonoja äitejä? :D Joskus näitä on kovin hupaisa lukea.

• ryppis

Toki ajatuksena äitimatskua olisi juuri tuollainen mainittu sosiaalinen, empaattinen ja kärsivällinen nainen, joka haluaa viettää aikaansa lapsiensa kanssa. Mutta lisäisin tähän vielä sen, että itse haluaisin kylä ensin sellaisen suhteen joka on toimiva.

Äitimatskua ollakseen naisen pitäisi siis olla minulle sopiva siinä mielessä, että olisimme tiimi, joka saa asiat hoidettua yhteistyössä. Parista lapsiperheeksi siirtyminen ei ole aina helppoa. Paljon hommia, ei yhtä paljon aikaa suhteelle jne. Pitäisi olla siis molemminpuolinen luotto toiseen, yhteishenkeä, tekemisen meininki ja järkeä päässä. Äitimatskua ei voi olla nainen, josta ei tiedä miten hän pärjäisi, jos eteen tulee vaikka lapsen sairaus tai taloudellisesti tiukemmat ajat.

Äitimatskun kanssa voi pitää kyllä hauskaa, mutta kaikkien kivojen ja hauskojen kanssa ei voisi perustaa perhettä. Ehkä pieni osa niistä, joiden kanssa voisi perustaa perheen voisi olla jossain määrin ns. tylsempää seuraa, mutta silti en jaottelisi naisia kahteen ryhmään, vaan pääosin se äitimatsku olisi osaryhmä siitä hauskasta matkusta.

• ryppis

Jatketaan vielä ajatusta tuosta hauskasta. En hirveästi itse innostu naisista, jotka "ovat juoksunsa juosseet" ja nyt haluaisivat perheen. Minulle hauska ei ole sellaista, jota ei voisi olla ajoittain myös vakavammassa suhteessa ja perheellisenäkin. En siis pidä kahtiajaottelusta tässäkään kohtaa. Lisäksi se ei vaikuta aina kovin uskottavalta.

Äitimatskua olisi siis mieluummin nainen, joka elää tasapainoista elämää jatkuvasti. Lapsillekin olisi hyvä nähdä monipuolisempaa elämää, jossa olisi virikkeitä ja erilaisia asioita. Äitimatskuuden suhteen tulisi siis miinusta pelkästä tätiintyneestä kotonajököttämisestä ja elämän pyörimisestä täysin lasten ympärillä.

• ryppis kirjoitti:

Jatketaan vielä ajatusta tuosta hauskasta. En hirveästi itse innostu naisista, jotka "ovat juoksunsa juosseet" ja nyt haluaisivat perheen. Minulle hauska ei ole sellaista, jota ei voisi olla ajoittain myös vakavammassa suhteessa ja perheellisenäkin. En siis pidä kahtiajaottelusta tässäkään kohtaa. Lisäksi se ei vaikuta aina kovin uskottavalta.

Äitimatskua olisi siis mieluummin nainen, joka elää tasapainoista elämää jatkuvasti. Lapsillekin olisi hyvä nähdä monipuolisempaa elämää, jossa olisi virikkeitä ja erilaisia asioita. Äitimatskuuden suhteen tulisi siis miinusta pelkästä tätiintyneestä kotonajököttämisestä ja elämän pyörimisestä täysin lasten ympärillä.

Ajatteleeko mies jo suhteeseen mennessään naista mahdollisena äitinä lapsilleen?
        Vai alkaako mies ajatella asiaa vasta vuosien päästä kun se tulee suhteessa naisen puolelta ajankohtaiseksi?
        Ja se mikä mua myöskin kiinnostaa tietää, että millainen kynnys on lähteä vuosien suhteesta sen takia ettei pidäkään tuota naista hyvänä äitinä. "Kivaa sen kans oli ja upea nainen, mut en mä sen kans lapsia halua"-tyyliin. Siinä on sitten tuhlattu molempien elämästä vaikka viisi vuotta ihan kivan tyypin kanssa, kun molemmat olisivat voineet käyttää tuonkin ajan etsien sitä sopivampaa.

• tukallinen mies
        pimppaloora kirjoitti:

Ajatteleeko mies jo suhteeseen mennessään naista mahdollisena äitinä lapsilleen?
        Vai alkaako mies ajatella asiaa vasta vuosien päästä kun se tulee suhteessa naisen puolelta ajankohtaiseksi?
        Ja se mikä mua myöskin kiinnostaa tietää, että millainen kynnys on lähteä vuosien suhteesta sen takia ettei pidäkään tuota naista hyvänä äitinä. "Kivaa sen kans oli ja upea nainen, mut en mä sen kans lapsia halua"-tyyliin. Siinä on sitten tuhlattu molempien elämästä vaikka viisi vuotta ihan kivan tyypin kanssa, kun molemmat olisivat voineet käyttää tuonkin ajan etsien sitä sopivampaa.

Itse ainakin suhtaudun lapsien hankkimiseen vakavasti ja ajattelen, että siihen pitää todella olla valmis. Olisi jotenkin hassua heti alusta alkaen ajatella naisia niin, että onko nainen äitimatskua vai ei, ja mistä sen voisi tietää, ennen kuin oikeasti tutustuu ja oppii tuntemaan toisen. Sitten mielestäni asia tulee luonnollisestikin ajankohtaiseksi, jos on tullakseen. Kerroin ajatukseni, vaikka itselläni tuollaiset asiat eivät ole ajankohtaisia, kun olen lapseton ja vasekmoitu eli ei lapsia koskaan tulekaan.

• ht ...
        pimppaloora kirjoitti:

Toihan on varmasti ihan miehestä kiinni.

Jos miehellä on kova vauvakuume ja halu saada lapsia kuten useilla naisilla jossain vaiheessa elämää iskee, niin sitten varmasti katselee naisia heti sillä silmällä että millaista äitimateriaalia se on.

Toi toisen ajan tuhlaaminen on myös todella hankala asia kun itse ainakin mietin ihan liikaa jo ennakkoon asiaa sen toisen kannalta. Kun naiset tässä iässä yleensä haluaa kiireellä lapsia, jollei niitä jo ole (kun on ne viimeiset vuodet saada niitä), ja itsellä se lähtökohta on että haluan parisuhdetta ja lapsia sitten ehkä jos tuntuu siltä että suhde on kestävällä pohjalla niin että on valmis olemaan loppuelämänsä sen naisen kanssa ja nainen niitä lapsia haluaa.

Niin tuon takia sitten en halua nettideiteissäkään tapailla ketään naisia, jotka vois muuten olla ihan kiinnostavia, mutta profiilin perusteella ovat kiireellä etsimässä miestä lasten tekoon ja ne lapset on naiselle tärkeä juttu. Kun en voi siihen lasten tekoon jo heti alkuun sitoutua niin koen että olisi liian paskamainen temppu haaskata kenenkään naisen viimeisiä lastensaanti-vuosia seurusteluun, jos sitten päätänkin parin vuoden päästä että en haluakaan sen naisen kanssa lapsia. Jotkut varmaan kykenee tuollaiseenkin.

Olisi niin paljon helpompaa jos ajattelisi vain omaa napaansa eikä pohtisi tulevaisuutta ja sitä että mikä on sille toiselle osapuolelle paras vaihtoehto. Ei vaan taida olla riittävää luonteenlujuutta ryhtyä kovin pelimiesmäiseksi.

Olisi ollut niin paljon helpompaa silloin parikymppisenä muodostaa suhteita kun tuo asia ei olisi ollut vielä kriittisen ajankohtainen ja olisi vaan voinut lähteä katsomaan toimiiko henkilökemiat parisuhteessa. Miettiä sitä lastentekoa sitten myöhemmin.

• kummitus
        ht ... kirjoitti:

Toihan on varmasti ihan miehestä kiinni.

Jos miehellä on kova vauvakuume ja halu saada lapsia kuten useilla naisilla jossain vaiheessa elämää iskee, niin sitten varmasti katselee naisia heti sillä silmällä että millaista äitimateriaalia se on.

Toi toisen ajan tuhlaaminen on myös todella hankala asia kun itse ainakin mietin ihan liikaa jo ennakkoon asiaa sen toisen kannalta. Kun naiset tässä iässä yleensä haluaa kiireellä lapsia, jollei niitä jo ole (kun on ne viimeiset vuodet saada niitä), ja itsellä se lähtökohta on että haluan parisuhdetta ja lapsia sitten ehkä jos tuntuu siltä että suhde on kestävällä pohjalla niin että on valmis olemaan loppuelämänsä sen naisen kanssa ja nainen niitä lapsia haluaa.

Niin tuon takia sitten en halua nettideiteissäkään tapailla ketään naisia, jotka vois muuten olla ihan kiinnostavia, mutta profiilin perusteella ovat kiireellä etsimässä miestä lasten tekoon ja ne lapset on naiselle tärkeä juttu. Kun en voi siihen lasten tekoon jo heti alkuun sitoutua niin koen että olisi liian paskamainen temppu haaskata kenenkään naisen viimeisiä lastensaanti-vuosia seurusteluun, jos sitten päätänkin parin vuoden päästä että en haluakaan sen naisen kanssa lapsia. Jotkut varmaan kykenee tuollaiseenkin.

Olisi niin paljon helpompaa jos ajattelisi vain omaa napaansa eikä pohtisi tulevaisuutta ja sitä että mikä on sille toiselle osapuolelle paras vaihtoehto. Ei vaan taida olla riittävää luonteenlujuutta ryhtyä kovin pelimiesmäiseksi.

Olisi ollut niin paljon helpompaa silloin parikymppisenä muodostaa suhteita kun tuo asia ei olisi ollut vielä kriittisen ajankohtainen ja olisi vaan voinut lähteä katsomaan toimiiko henkilökemiat parisuhteessa. Miettiä sitä lastentekoa sitten myöhemmin.

En muista minkä ikäinen olet, mutta ilmeisesti päälle kolmekymmentä? Luulen, että karsit osan naisista turhan herkästi pois. Ymmärrän tuon "lapsia mulle heti" -ilmiön ja tunnen sellaisiakin naisia, mutta kaikki lapsia haluavat eivät ole sellaisia. Suurin osa halunnee myös rauhassa tutustua ja rakastua ja hankkia lapsia vasta sitten kun aika on kypsä. Useimmat ymmärtänevät, ettei tutustumisvaiheessa voi/kannata tehdä hätiköityjä loppuelämän sitovia sopimuksia, vaan katsotaan rauhassa miten sujuu ja perheen perustaminen on lähinnä sellainen "jos kaikki menee parhaalla mahdollisella tavalla" -skenario.

Itse olen ainakin ajatellut näin ja uskon että on muitakin. En ota ketä vaan, en kiirehdi asioita, hyväksyn riskin jäädä lapsettomaksi ennemmin kuin hankin niitä väärän henkilön kanssa tai liian pian. Mutta otan heti tutustumisvaiheessa lapsihaaveen puheeksi siksi, että ehdoton varmuus siitä ettei halua koskaan lapsia on minulle täysi deal breaker.

Jos ihastutaan, rakastutaan, parin vuoden päästä erotaan ja seuraava mies löytyy vasta liian myöhään, niin so be it en kadu mitään. Mutta en halua että lapsen hankinta kariutuu siihen, että parin vuoden jälkeen onnellisessa parisuhteessa paljastuu, ettei mies ole koskaan halunnutkaan lapsia. Silloin lapsettomaksi jääminen on suora sakko omasta tyhmyydestä ja kovin katkera niellä.

Osa lapsihaaveista heti puhuvista naisista ei siis halua lapsia heti, ei vaadi mitään lupauksia tai sitoutumista heti, mutta ei halua aloittaa suhdetta jonka lopputuloksena perhe on täysin poissuljettu. Ei siis välttämättä tarvitse heti kavahtaa, jos muuten kuulostaa järkevältä jalat maassa tyypiltä. :)

• Hyvä äiti --> hyvää

Akateeminen nainen on äitimatskua. Koska lapsen menestymiseen vaikuttaa enemmän äidin kuin isän koulutus. Tutkittu on! M.O.T.

"Sekä isän että äidin koulutuksella on samansuuntainen vaikutus, mutta hieman eri tasoinen. Äidin korkea koulutus näyttää lisäävän lasten todennäköisyyttä pitkälle kouluttautumiseen hieman enemmän kuin isän koulutus. Lisäksi äidin koulutus näyttää ehkäisevän aavistuksen verran tehokkaammin lasten jättäytymistä pelkän peruskoulun varaan."
      http://www.stat.fi/artikkelit/2009/art_2009-03-16_002.html?s=0

• herranjumala

Miehet ei selkeästi ymmärrä, miten lapset rajoittavat naista...

Äitinä tulee todellakin olla ne "juoksut juoksettu" (eikä tässä perinteissä merkityksessä, jossa juoksuilla tarkoitetaan bilettämistä tai muuta), sillä vauva-aikana jopa ns. tasapainoiset, normaalit menot (kuten vaikkapa lomamatka ystävän kanssa) ovat täysin poisrajattuja.

Vauvaa ja myöhemmin lasta täytyy hoitaa ja olla läsnä, saadakseen muodostettua kiintymyssuhteet ja niin edelleen. Äiti on väistämättä sidottu lapseensa moneksi vuodeksi. Mitä hiton käsityksiä teillä on oikein äitiyidestä jos kuvittelette, että äidin ei tule olla sidottuja lapseensa ja olla paljon kotona?? :D

• No tota en ole kyllä minäkään oikein koskaan ymmärtänyt, että miten se lapsi muka rajoittaa elämää.
        Mulla on kaks sellaista siskoa ja muutama kaveri, jotka elää lastensa kanssa ihan samanlaista elämää kuin ennen lapsiakin. Vauvat lähtee lomamatkalle mukaan helposti jo muutaman kuukauden iässä, se kulkee rintarepussa vaelluksilla mukana, yhdellä on lapsi jopa töissä välillä mukana. Kuntosaleilla on lapsiparkit äidin treenien ajaksi... ai niin, onhan sillä lapsella isäkin, jos äiti haluaa lähteä jonnekin ilman lastaan.
        Ärsyttää tämä ajatus äidin ylivertaisuudesta, että vain äiti pystyy huolehtimaan lapsesta.

• herranjumala
        pimppaloora kirjoitti:

No tota en ole kyllä minäkään oikein koskaan ymmärtänyt, että miten se lapsi muka rajoittaa elämää.
        Mulla on kaks sellaista siskoa ja muutama kaveri, jotka elää lastensa kanssa ihan samanlaista elämää kuin ennen lapsiakin. Vauvat lähtee lomamatkalle mukaan helposti jo muutaman kuukauden iässä, se kulkee rintarepussa vaelluksilla mukana, yhdellä on lapsi jopa töissä välillä mukana. Kuntosaleilla on lapsiparkit äidin treenien ajaksi... ai niin, onhan sillä lapsella isäkin, jos äiti haluaa lähteä jonnekin ilman lastaan.
        Ärsyttää tämä ajatus äidin ylivertaisuudesta, että vain äiti pystyy huolehtimaan lapsesta.

Onhan se rajoittavaa, mutta ethän sinä sitä tiedä koska et ole äiti...:) Lukemalla esim. vauva-ja lapsiperheiden arjesta netissä saa parhaimman kuvan siitä, kuinka paljon toisen ihmisen huolehtiminen tulee muuttamaan elämää - lopullisesti. Koska suurimmalla osalla valinta on ollut vapaaehtoinen ja erittäin toivottu, etenkin äidit ymmärtävät vastuunsa. Isät...No osa kyllä. Mutta eivät kaikki. Ja tästä syystä enempi vastuu naisille.

Kenties jotkut ovat kuulleet omasta ajasta ja lomamatkoista. No, sepä kun ei enää onnistu jos lapsia hankkii. Isä voi ottaa ja lähteä lomamatkalle kaverinsa kanssa, äiti ei jos lapsen henkinen hyvinvointi kiinnostaa. Näin etenkin vauvaiässä ja jos tarkoituksena on, että pääasiallinen hoitaja on äiti (tilanne tietysti kääntyy päinvastaiseksi, jos pääasiallinen hoitaja isä).

Mutta niin, tarkoitus oli esitellä sitä miten on tärkeää ymmärtää se, että äitiys sitoo suurelti naista ja elämä ei ole enää sitä mitä se ennen lapsia oli. Jotain menettää, mutta saa itselle suuresti takaisin.

• herranjumala kirjoitti:

Onhan se rajoittavaa, mutta ethän sinä sitä tiedä koska et ole äiti...:) Lukemalla esim. vauva-ja lapsiperheiden arjesta netissä saa parhaimman kuvan siitä, kuinka paljon toisen ihmisen huolehtiminen tulee muuttamaan elämää - lopullisesti. Koska suurimmalla osalla valinta on ollut vapaaehtoinen ja erittäin toivottu, etenkin äidit ymmärtävät vastuunsa. Isät...No osa kyllä. Mutta eivät kaikki. Ja tästä syystä enempi vastuu naisille.

Kenties jotkut ovat kuulleet omasta ajasta ja lomamatkoista. No, sepä kun ei enää onnistu jos lapsia hankkii. Isä voi ottaa ja lähteä lomamatkalle kaverinsa kanssa, äiti ei jos lapsen henkinen hyvinvointi kiinnostaa. Näin etenkin vauvaiässä ja jos tarkoituksena on, että pääasiallinen hoitaja on äiti (tilanne tietysti kääntyy päinvastaiseksi, jos pääasiallinen hoitaja isä).

Mutta niin, tarkoitus oli esitellä sitä miten on tärkeää ymmärtää se, että äitiys sitoo suurelti naista ja elämä ei ole enää sitä mitä se ennen lapsia oli. Jotain menettää, mutta saa itselle suuresti takaisin.

Enpä itsekään ole äiti, mutta mitä nyt olen muutaman lapsiperheen eloa tässä seuraillut, niin näyttää sille että lapsi rajoittaa elämää niillä jotka antavat sen rajoittaa. Jotkut tosiaan jättäytyvät pois aiemmista harrastuksistaan, jämähtävät kotiin ja yleensä lihovat, kun taas toiset jatkavat erävaellus- tai DH-pyöräilyharrastuksiaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Itse en oikeastaan haluaisi muuttaa elämäntyyliäni mitenkään radikaalisti lasten saamisen myötä. Ok, tietty arkirutiinit menisivät uusiksi, mutta vapaa-ajastani ja harrastuksistani pitäisin kyllä kiinni. Ongelmana tietysti on että pitäisi löytää mies joka ajattelisi samaan tapaan, ja joka olisi valmis välillä joustamaan omista menoistaan ja hoitamaan lasta kun äiskä harrastaa (ellei ole semmoinen harrastus johon koko perhe mahtuu).

Lasten saamista enemmän ehkä itseäni hirvittääkin juuri se, että isäksi valikoitunut mies osoittautuisi niin kaavoihin kangistuneeksi että kuvittelisi elämän olevan ohi lasten tulon jälkeen. Tällöin voisi mennä sukset pahemminkin ristiin eikä yhteiselo mahtaisi kovin pitkään onnistua.

• ryppis
        herranjumala kirjoitti:

Tietysti lapsi sitoo paljon. En tiedä miten paljon, kun ei ole lapsia. Mutta tiedän sen, että ihmisten organisointi- ja aikaansaaminkyvyissä on paljon eroja. Samoin siinä, miten hyvin pariskunnat kommunikoivat ja pelaavat yhteen. Siksi juuri ajattelenkin, että jotkut naiset ovat mukavia ja heidän kanssaa on kiva viettää aikaa, mutta elämä lapsiperheessä saattaisi olla liian haastavaa. Itselle mielekkyyden kannalta ja suhteelle sen kestämisen kannalta. Perheeseen siis äidiksi mieluummin nainen, joka hoitaa asiansa jo ennen perhettä sutjakasti eikä kuluta aikaansa roikkumalla vauva(sinkku?) palstoilla!

• ryppis kirjoitti:

Tietysti lapsi sitoo paljon. En tiedä miten paljon, kun ei ole lapsia. Mutta tiedän sen, että ihmisten organisointi- ja aikaansaaminkyvyissä on paljon eroja. Samoin siinä, miten hyvin pariskunnat kommunikoivat ja pelaavat yhteen. Siksi juuri ajattelenkin, että jotkut naiset ovat mukavia ja heidän kanssaa on kiva viettää aikaa, mutta elämä lapsiperheessä saattaisi olla liian haastavaa. Itselle mielekkyyden kannalta ja suhteelle sen kestämisen kannalta. Perheeseen siis äidiksi mieluummin nainen, joka hoitaa asiansa jo ennen perhettä sutjakasti eikä kuluta aikaansa roikkumalla vauva(sinkku?) palstoilla!

"Perheeseen siis äidiksi mieluummin nainen, joka hoitaa asiansa jo ennen perhettä sutjakasti eikä kuluta aikaansa roikkumalla vauva(sinkku?) palstoilla! "

Epäiletkö myös itse omaa kelvollisuuttasi isäksi, kun täällä palstalla roikut? Vai koskiko tuo juttu nyt vain naisia? :)

• 16+1

Sellainen nainen jonka kanssa ois valmis viettämään lopun ikänsä, eli luonteeltaan rauhallinen ja ystävällinen ja ulkonäöltään miellyttävä. Ei olisi mitään mieltä tehdä lasta ainakaan tarkoituksella, jos epäilee ettei jaksaisi olla yhdessä ja sitten joutuisi särkemään perheen.

• ätmi

Äitimateriaali on tasapainoinen ja luotettava. Hän on myös nuori, kaunis ja käyttämätön.

• näin on

naiset joiden kanssa pidetään hauskaa on kiertopalkintoja bilehileitä baari kansaa eli kertapanoja niiden kanssa on teko hauskaa mutta naiset joista tulee vaimo niin ovat hauskoja mukavia aitoa hauskaa niiden kanssa miehet viihtyvät ja haluavat juhlia ja olla hänen kanssaan ovat kauniita naisellisia seksikkäitä niitä haluaisi rakastella ja pitää hyvänä täydellisiä taivaallisia naisia että on heissä eroa eli toiseen ihastuu ja rakastuu mutta toiseen ei

• kiltti atm
      • tukallinen mies

"Noran vauva on nyt kaksikuinen, ja perhe voi mainiosti"

Miten sinä sait sen luettua niin, että Nora jotenkin pakenisi vastuutaan?

Päinvastoin, hänhän on vaikeassa tilanteessa toiminut todella vastuullisesti ja huolehtinut kahdesta lapsestaan hyvin. Mikä siinä mahtaa sinulle olla ongelma?

• Ikisinkku M
        tukallinen mies kirjoitti:

"Noran vauva on nyt kaksikuinen, ja perhe voi mainiosti"

Miten sinä sait sen luettua niin, että Nora jotenkin pakenisi vastuutaan?

Päinvastoin, hänhän on vaikeassa tilanteessa toiminut todella vastuullisesti ja huolehtinut kahdesta lapsestaan hyvin. Mikä siinä mahtaa sinulle olla ongelma?

Minun huomiota kiinnitti se kuinka ylimielisesti hymyillen ylipainoinen kahden lapsen yh-mamma veetuilee lapsen isälle:

- Vielä vähän katellaan, Nora sanoo salaperäisesti.

- En vielä kutsuisi meitä perheeksi.

Nora tekee kyllä selväksi että valtikat on käsissä, yhteiskunta elättää jokatapauksessa ja Pasi saa tyytyä siihen päätökseen mikä tulee. Johonkin maailmaanaikaan yh-nainen olisi ollut pelkästään onnellinen ja kiitollinen kun tuoreen lapsen isä jää kuvioihin kantamaan vastuuta mutta nyky yh vain veetuilee ylpeänä alistetulle miehelle, inhottava nainen.

• GinaTricot-äiti

Sellainen nainen, joka on muutakin kuin hetken hupia. Sellainen nainen joka vaikuttaa sisimmiltään hyvältä ihmiseltä, sopivassa suhteessa käytännöllinen, mutta myös naisellinen ja kaunis. Sellainen GinaTricot-mainosten nainen vois olla hyvää äitmatskua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      13
      2596
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1267
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1195
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      245
      1024
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1013
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      924
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      826
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      796
    9. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41