Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dalli
profiilit
dalli
dalli
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
71
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vähän jo myöhäinen ajankohta minulle, mutta en malta olla tuomatta areenalle vielä yhtä näkökulmaa, tilaajan osuutta asiaan.
Mieleen on jäänyt oman työurani ajalta kaksi surkuhupaista esimerkkiä. Molemmat silloiseselta palkanmaksajaltani.
yks) Ne tilasivat ja saivat ja maksoivat noin 10000 paperinpyörittäjien tarpeisiin asiakirjanhallintajärjestelmän. Tilauksen saanut rakensi sen Wordin makroihin perustuen. Siihen piti tulla myös sisään tulevien paperitekstien skannauksen tekstintulkinta.
kaks) Ne meni mukaan loukkuun muutamien muiden kanssa kaksi kertaa projektiin, joka alle kymmenen maksajan kanssa yritti kilpailla sellaisten valmiiden kuin AutoCAD ja tietokannat, karttapalveluna (Tietenkään niille joku MySQL ei kelvannut, ei edes ilmaisena tarjouksena).
Tämä on jo vanhaa, n. 10..15 vuotiasta asiaa. Sanoin sen vain siksi että muistettaisiin ohjelmointikonsultinkin kirjoittavan löörinsä mistä aiheeesta tahansa, kunhan tilaajan silmät tarpeeksi sinistävät.
Yhteensopivuus ja rajapinnat ja avoimuus, niillä luulen päästävän ASIASSA eteenpäin.
31.07.2014 21:24
Toivon jaksamista, olipa tyylisi mikä tahansa!
06.07.2014 12:27
Jäitä hattuun 'uskovaiset'. Uskonnot ja kompuutterien käyttikset ovat eri asioita!
15.06.2014 18:49
(Lähes) kaikista korkeakouluista tulee Linux-osaajia. Mihin ne joutuu.. Windows-osaaja, kun kerran on tullut tuttavaksi yleensä ATK-maailman kanssa, voi halutessaan kevyesti kouluttautua myös Linuxiin.
Unixin osaajat hallitsevat Linuxit suoraan.
VaxVMS:n osaajat lienevät jo eläkkeellä.
Minun on vaikea nähdä varsinaista ongelmaa tässä. Jos kysyntää on, tarjontakin tulee perässä, ja aika nopeastikin. Vai olenko ainoa, joka välttää liioittelua tässä vaahtoavassa suunsoitto-osastossa.
15.06.2014 18:36
Millä aiot varmistaa, ettei omalla jälkeläiselläsi ole noita luettelemisiasi vikoja, ja miten sinä tai joku muu ne määrittelee ja rajaa.
Onko oma rotupuhtautesi testattu? Jos, niin mikä virasto, ja millä kriteereillä? Onhan esittämääsi ohjelmaa jo kokeiltukin, seurauksena mm. miljoonien ihmisten ennenaikainen kuolema.
Jos aiot yrittää taas, rohkenen varoittaa sinua tuosta rotupuhtauden määrittelyn vaikeudesta. Siitä tulee helposti mielipidekysymys. Millä tavoin ajattelet valita ne, joiden mielipide on _oikea_.
Ja mistä voima ajatuksesi valtaan pääsemiseksi.
08.06.2014 22:46
Kiitos mielipiteistänne!
Sittisontiaisillakin on mukavaa omassa ympäristössään. Minun puolestani, pitäkää tunkionne.
Jotenkin kuitenkin surettaa niiden muutamien puolesta, jotka yrittävät täällä puhua asiaa annetun aiheen puitteissa.
08.06.2014 20:33
Paljonpa luulevat teinipoikkelit itsestään kun olettavat aikuisen miehen alentuvan heidän kuulusteltavakseen. Suhteellisuudentajun oppitunnit näyttävät olevan vielä pahasti kesken.
29.03.2014 12:54
Kysyjille vastataan.
Tämä palsta on kuin lammikko,
johon
koko ajan
valuu
kusta,
siemennestettä,
paskaa,
oksennusta,
peräsuolenpätkiä,
vitunhikeä..
Luotsin tehtävä
on haroa
sieltä seasta
näkyville
asialliset viestit.
Kaiken huipuksi
tämä kirjoitteleva nuoriso,
tulevaisuutemme toivo,
kehtaa väittää
käyttäytymistään
huumoriksi!
Minulta loppui
Mäntysuopa.
Toivottavasti seuraajallani
on suurempi astia sitä
käsipesualtaansa vieressä.
03.03.2014 14:52
Ja mitäpä niistä prosenteista, ei mittää.
Jos laskisin omia prosenttejani, niin
-serverit maailmalla, 3 kpl, Linuxeja
-pilvet, Ubuntu ja Dropbox. Siitä Drobista en tiedä, ehkä joku on tutkinut.
-omat, yhteensä 8 kpl, joista 2 androidia ja 5 eri-ikäisiä Ubuntuja. Joissakin on joitakin rinnakkaisia, kuten Mint ja debian puhtaana.
-romukomerossa on muutama vielä, 386.kone Slackwarella, Win xp, Win 98, ehkä vielä jotakin.
No, enpä laske prosentteja. Jos jotakin kiinnostaa, laskekoon. Alko myy aika hyvin prosentteja. Ja halvin sen virman tuote, mikä menee parhaiten päähän, sehä on se niiden muovikassi.
Antoisaa prosenttilaskua, niille keitä ala kiinnostaa.
03.01.2014 19:01
Mulla jo alkaakin pari läppäriä käymään vanhaksi. Kiitos hyvistä uutisista! Uudenkarheita XP-koneita kierrätykseen? Sieltä hakemaan, ja sopivat käyttikset sisään. Kiitos!
10.12.2013 19:48
Sen koulun käyneistä minulle on tuttu vain Kalevi Ru...n. Hän jostakin syystä ei halunnut taustaansa mainostaa. Näyttö asiasta oli kuitenkin vakuuttava, kun kerran sellainen tilanne eteen sattui. Sittemmin Kalevi seilasi mm. Turellalla ja minun pikku pestini jälkeen vielä siihen suuntaan, josta ei terveisiä heru.
Hyvät muistot minulle Kalevista jäi.
05.07.2013 19:47
4 / 4