Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dalli
profiilit
dalli
dalli
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
71
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Useinkin+joudun+ihmettelemään,+maksaako+MS+jotain+taskurahaa+näille+keskenkasvuille,+jotka+ovat+ottaneet+asiakseen+kömpelön+alkeellisesti+mollata+Linuxiin+liittyviä+asioita,+pääasiassa+käyttöjärjestelmiä.++Vai+ovatko+he+vain+joitakin+muuten+kieroonkasvaneita,+jotka+asioiden+selville+ottamisen+sijaan++keskittyvät+keksimään+ja+kuvittelemaan+olemattomia+hankaluuksia.+Sanotaan,+että+nuorisossa+on+tulevaisuus.+Itse+kauhistelen,+jos+tuo+tulevaisuus+etenee+yhä+silmälappuisena+kuin+nämä+kirjoittelijat.+Nuoruudessani+40-50+luvuilla+kehittymättömät+vuoleskelivat+puukoillansa+kirkkoveneitä+puuseen+seiniin.++Onko+tämä+ymmärrettävä+vastaavanlaiseksi+harrastukseksi.
Erän+haara+tästä+jokelluksesta+on+se,+että+valitetaan++ohjelmien+puutetta+linuxseissa.+Vähäiselläkin+ymmärryksellä+huomaa,+ettei+valittelija+ole+vaivautunut+selvittämään+itse+tarvitsemiensa+ohjelmistojn+listaa+tai+sitä,+mitä+niistä+on+tarjolla+tuhansien+joukossa.++Panee+arvelemaan,+ettei+valittelija+muuta+tarvitsekaan+kuin+nettiselaimen+ja+jonkun+editorin,+jolla+voi+mainostaa+oman+kehityksensä+alkeellisuutta+näissä+ymyröissä.
Itse,+nyt+80-vuotiaana+käytän+aktiivisesti+yhteensä+kuutta+Ubuntua,++kahta+Rapsberryä,+muutamaa+Adroidia+tietysti,+ja+päivitän+nettisivuja+kahdessa+serverissä,+joissa+tietysti+on+Linuxiin+pohjautuva+käyttöjärjestelmä.
Palautteen+sävyn+arvaan.+Odotan+vain,+olisiko+siinä+havaittavissa+edes+vähän+nyansseja,+jotka+viittaisivat+aivotoimintaan.
29.03.2021 16:13
Mikä+nyt+sitten+on+tärkeää+kenellekin.+Itsekin+eläkeläisenä+olen+pyrkinyt+silloin-tällöin+vaivaamaan+päätäni+jollakin+uudella+asialla+tai+ongelmalla.+Tuntuu,+että+se+pitää+jotenkin+virkeänä.++Pidän+mm.+yllä+kahden++nettiosoitteen+aineistoa.+Viimeksi+olen+selvitellyt+itselleni+Rapsberry+Pin+saloja+ja+käyttömahadollisuuksia.+Se+on+osoittautunut+mukavan+kokoiseksi+mm.+"matkasaarnaajan"+laukkuun+esitelmien+näyttämiseen.+No,+enhän+kylläkään+ole+sen+vanhempi+kuin+79+vuotias+nykyään.+Ensi+kesänä+80+v.+synttärit..
09.09.2020 17:50
Ymmärtääkseni+asiallista+apua+Windows+10+koskeviin+kysymyksiin+kannattaa+hakea+ao.+ohjelman+virallisilta+edustajilta.+Siellä+tuskin+törmää+täällä+pursuavaan+teiniangstiin.+
Jos+apu+on+maksullista+se+ei+haitanne,+koska+Windowsin+käyttäjät+ovat+jo+valmiiksi+orientoituneet+siihen,+että++rahalla+saa.
03.08.2020 18:42
On+näitä+ennenkin+sattunut.+Kerran+äiti+jätti+lapset+yksin+kotiin+ja+lähtiessään+antoi+ohjeet
-+olkaahan+kilttejä,+älkääkä+työntäkö+herneitä+nenäänne..
02.11.2019 17:26
Tässäpä+näyte+ilmeisesti+tyypillisen+nuuskaajan+intelligenssistä!+
Ettäkö+tätä+tavoittelemaan..
29.09.2019 21:34
"Lisääntykää,+ja+täyttäkää+maa!"
Mielenkiinnolla+odotan,+kuinka+homppelit+tämän+käskyn+täyttävät.
19.09.2019 14:59
Palaan+alkuperäiseen+kysymykseen,+Mint+vai+Ubuntu.
Itselläni+on+koneissa+molempia.+Molemmat+toimivat.+Syystä+jota+en+tiedä,+useimmin+tulee+avattua+Ubuntu+Gnome+akkunalla.
Yhteisön+tuki+on+Ubuntussa+parempi+kjuin+Mintussa.
05.08.2019 11:41
Onko+se+pönttö+vai+läppäri?
Jos+pönttö,+mitä+tulee+mukaan+ja+minkälaista?
Paliollako+myöt?
Ja+jos+palio+haluat,+niin++koneen+speksit.
Levyn+sisällöstä+ei+väliä.+Tasaseksi+jyrään+joka+tapauksessa.
22.06.2019 17:49
Tuseeraukseksi+sanotaan+toimenpidettä,+jolla+esim.+sänkypotilaalta+lantiolihasten+heikon+kunnon+vuoksi+joudutaan+kaivamaan+paskat+sormella+pois.
Lasten+normaalissa+kehityksessä+on+noin+kolmen+ikävuoden+kohdalla+vaihe,+jolloin+he+ovat+kiinnostuneet+ulostamiseen+ja+kusemiseen+liittyvistä+asioista.+
Eipä+kyllä+kiinnosta,+mutta+silti+ihmettelen+kumpaan+kategoriaan+nämä+täällä+esiintyvät+paskanjauhajat+kuuluvat.
07.05.2019 16:45
Minulla+on+ollut+Dellin+ulkoinen+DVD+Multi+Recorder+muutaman+vuoden.+Se+on+toiminut+silloinharvoin+kun+olen+sitä+tarvinnut.+Ja+koneeni++ovat+kaikki+Linux-distroilla.
Jos+jotakin+apukapinetta+olen+hankkinut,+en+ole+välittänyt+tuosta+WinOnly+leimasta.++En+muista,+että+olisi+tullut+vastaan+toimimatonta+härpäkettä,+mutta+kovin+eksoottisia+tavaroita+en+ole+tarvinnutkaan.+Ja+tietysti,+minkäänlaisia+pelejä+en+tarvitse.
04.04.2019 16:08
Lisään+vain+sen+verran,+että+muistan+käyttäneeni+aikanaan+graafista+liittymää+VaxVMS-systeemissä.
11.02.2019 19:46
Hämmästyttävää,+ettei+tämä+"herrasmieheksi"+itseään+kutsuva+w-entusiasti+ole+selvittänyt+itselleen+edes+sitä,+mitä+tehdään+tietokannalla+ja+mitä+tehdään+taulukkolaskentaohjelmalla.+Ilmankos+höläykset+ovat+sitä+tasoa+mitä+ovat,+kun+perusasiatkaan+eivät+ole+hallinnassa++edes+teoriassa.+
Vai+onko+niin,+että+jos+"herrasmies"+rohkenisi+kartuttamaan+tietämystään,+saattaisi+silmälappuinen+usko+windowsin+ylivertaisuuteen+saada+siinä+samalla+myös+jonkinlaisen+kolauksen.
22.12.2018 14:03
Untonic,
Annan+sulle+mahdollisuuden+korjata+vastoinkäymisesi.+Ostan+koneesi.+Maksan+siitä+28+Euroa+ja+postikulut.+Ehto+on,+että+kun+sen+käymään+panen,+edes+jotakin+ruudussa+tapahtuu.+
Suoritus+tämän+toteamisen+jälkeen.
09.12.2018 22:10
Turhaa+höpötystä+koko+vitja.+
Maailma,+universumi+on+suuri.+Mmitä+enemmän+tietoa+kertyy,+sitä+pienemmäksi+joku+meidän+galaksimme+tai+siinä+vielä+paistava+Aurinkokin++näyttäytyy.+
Mutta
+Jokainen+tulee+OMALLA+uskollaan+omalla+tavallaan+autuaaksi.+Se+riittää.+Uskonsa+on+tullut+tai+ollut+tulematta+oamsta+kulttuuriympäristöstään,+harvemmin+oman+jumalansa+lähettämänä.+
Patologit+sanovat,+että+yhdessäkään+avaamassaan+ruumiissa+ei+ole+sielua++löytänyt.+Itse+olen+verkkokalastajana+jokusenkin+vaikka+lahnankin+avannyt.+Sielläkään+ei+ole+sielua+ollut.
Jokaisen+omaa+uskontoa+ja+uskomuksia+sopii+kunnioittaa.+Ne+ovat+heidän+omiaan,+riippumatta+siitäkään,+mitä+esim.+kirjoja+he+ajattelunsa+tueksi+arvostavat.
07.11.2018 18:47
Siitä+on+jo+aikaa,+kun+sitä+ohjelmaa+työkseni+käytin,++unohtunut.+Mutta+yleisenä+vinkkinä+sanon,+että+ellette+muuta+keksi,+niin+pankaa+kuvana.
07.11.2018 18:21
Oletan,+että+kirjoitat+vilpittömästi+tietoa+saadaksesi.
Uskallat+ladata+koska+vain.+Mainitsemiasi+"ikävähköjä"+ominaisuuksia+on+vain+MS:n++maksamien+rakutaattorien+ja+finninaamaikäisten++sontalevityksissä.
Asenna,+tutustu,+unohda+murheet+ja+senku+käytät.
07.11.2018 18:14
On+niitä+mollaajia+täällä+useampi+kuin+yksi.+Totta+kuitenkin+on,+että+moninikkisiäkin+esiintyy.+Olen+havainnut+Ubuntun+mollaajien+motiiveja+täällä:
Lapsella+joskus+puberteetti-iän+paikkeilla+kehitysvaiheesta+johtuen+tulee+aika,+jolloin+juututaan+ärsyttämiseen+ja+kiusaamiseen.+Nämä+erottuvat+selvästi+helpoimmin+sillä,+että+asiatieto+puuttuu,+tai+väite+on+silkkaa+valehtelua.+Tästä+on+esimerkkinä+täällä+usein+toistuva+hokema,+ettei+Ubuntussa+muka+olisi+ohjelmia+tarjolla.
Toisena+tulee+mieleen+Microsoftin+Suomen+konttorin+henkilökunnan+pyörittämä+propaganda.+Joskus+takavuosina+he+kirjoittivat+näille+palstoille+omalla+tunnuksellaan.+Se+kuitenkin+loppui,+mahdollisesti+siksi,+että+saivat+liikaa+palautetta+teksteistään,+ja+sisältö+oli+epätasaista+ehkä+siitä+riippuen,+kuka+siellä+kulloinkin+oli+keyboardin+ääressä.+Kirjoitteluaan+he+eivät+kuitenkaan+näytä+lopettaneen+ja+vaikuttaa+siltä,+että+he+ovat+myös+taskurahaa+jakamalla+houkutelleet+ymmärtämätöntä+nuorisoa+pikku+apulaisikseen.
Asialla+ei+sinänsä+ole+suurta+merkitystä.+Joitakin+alustoja+myydään+ja+mainostetaan.+Joku+Mint+tai+Ubuntu+ei+ole+kaupan,+eikä+mainostusta+ole.+Kukin+toimii+kuten+haluaa,+oman+intelligenssinsä+ohjaamana.+Jos+joku+haluaa+tukea+USA:n+taloutta+rahoillaan,+so+what.
28.10.2018 17:38
Tuo+prosenttilasku+on+siitä+metkaa+puuhaa,+että+pitäisi+muistaa+prosentteja+luetellessaan,+että+se+prosentti+on+aina+sadastosa+(pro+centa)+JOSTAKIN.+Pelkkä+numeroiden+kirjoittelu+ei+meinaa+yhtään+mitään.+
Vain+esimerkkinä+sanon,+että+nykyään+omissa+koneissani+ja+käyttämissäni+servereissä,+joita+on+yhteensä++noin++15+kpl,+Linuxiin+pohjautuvia+käyttiksiä+on+100+%.+Silti+en+tule+tänne+todistelemaan+prosenteista+sen+kummempaa.
Aloittajan+ihastelu+omaan+prosenttilukuunsa+ei+sellaisenaan+ole+mitenkään+mainitsemisen+arvoinen+asia.++Sitä+paitsi,+mitä++väliä.++Itselläni+on+työkäytössä+kokemusta+seuraavista+alustoista;+DOS,+VaxVMS,+5+erilaista+Windowsia,+ja++4+Linuxpohjaista.++Linuxit+toimivat+eleettömän+luotettavasti+minun+kokemukseni+mukaan.+Toki+heti+vaihdan,+jos+parempi+ilmaantuu.+Tämä+kun+ei+ole+tai+ainakaan+sen+ei+pitäisi+olla+mikään+tunnekysymys.
22.10.2018 16:26
HP+Stream+14+ja+Celeron+N3060++koneessa+on+potkua+Ubuntulle+aivan+piisalle+asti.+Mutta+jos+olet+siihen+koneeseen+kyllästynyt+niin+ota+yhteyttä.+Sovitaan+hinnasta.
09.10.2018 11:00
Ainakaan+nykysäännöillä+moderointia+ei+ole+eikä+tule.++Mikä+sitten+lie+firman+tavoite,+vainko+max+klikkaukset+ja+max+mainokset.+No,+samase.+Tuli+tässä+taaemmin+hankittua+kokemusta+jopa+palstan+siivoojan+tehtävästäkin.
Tuossa+pihalla+minua+odottaa+peräkärryssä+erä+lampaanpaskaa.+Hain+naapurin+lampolasta.+Sen+kanssa+kun+lähden+tästä+ähräämään,+saan+ensi+keväänä+katsella+onnellisia+ruusuja.+Täällä+saavat+jatkaa+sitä+samaa+kääntelyä+ne+ketkä+jatkavat,+mutta+ainakin+ilman+kukkaloistoa.
20.09.2018 17:57
1 / 4