Vapaa kuvaus

Aloituksia

138

Kommenttia

5590

1. On selvää, ettei chat tule tänään toimimaan.
  2. Toimiiko vai ei?
  3. Prioriteetti on chat
  4. Odottelen chattia
  5. Mielenkiintoni UFOihin on samaa luokkaa kuin vaikkapa Loch Nessin hirviöön. Olisi kiva tietää asioita ja toivon edellä mainittuja olevan jossain muodossa olemassa. Minulla itselläni ei kuitenkaan ole mahdollisuutta selvittää niiden olemassaoloa muuten kuin Youtubea seuraamalla.

Epäilemättä moni yhteisö olisi sopivasta maksusta hyvinkin halukas kertomaan minulle mitä ihmeellisimpiä ja mielikuvituksellisempia totuuksia ja tosiasioita maailmasta ja ihmisen tietoisuuden reunoilla tapahtuvasta toiminnasta. Jostain syystä tämä tieto on kuitenkin varattu vain valituille ja sovitun maksun suorittajille.

Filosofisesti en usko tiedon ja totuuden olevan luonteeltaan salaista. Toki tietoa ja totuutta voidaan yrittää salailla, mutta tieto tahtoo vapaaksi kuten tekee myös totuus.

Minä kuvailisin totuutta parhaiten tajunnantilana joka ei jätä sijaa epäilykselle. Tieto puolestaan voi olla valhetta, totuutta taikka sekä että. Kaikki mitä ihminen ottaa aisteillaan vastaan on tietoa.

Ihmiset eivät halua epäillä, he haluavat tietää ja uskoa. Monet ovat valmiita maksamaan, että pääsevät epäilyistään. Kohdistuivat epäilyt mihin tahansa.

Tässä piilee niin sanottujen karismaattisten johtajien lumous. Heidän kykynsä tuoda sanomansa esille on niin vakuuttavaa, että rationaalinenkin henkilö saattaa langeta lumoukseen. Kun joku ilmaisee ydintä myöten palavaa uskoa johonkin asiaan, vahvistaa se myös kuulijan horjuvaa vakaumusta.

Jos jollakulla tällaista kykyä on, voi hän käyttää sitä uskomansa asian esiin tuomiseen, mutta myös kuulijoidensa manipuloimiseen taloudellisen hyödyn taikka muun edun saamiseksi.

Joillekin totuus on vain vakuuttavin äänenpainoin tehty esitys, jotkut vaativat totuudelta enemmän.